Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Δεκατέσσερα χρόνια κοντά στον γέροντα Πορφύριο, Παπαζάχος Γεώργιος

Eπιστολή  Γεωργίου Παπαζάχου

 Πηγή: http://www.porphyrios.net/?page_id=974

 Ο Γέροντας Πορφύριος στο κελί του κρατώντας την εικόνα της Θεοτόκου 

Δεκατέσσερα χρόνια κοντά του

Γεώργιος Παπαζάχος
(Επ. Καθηγητής Καρδιολογίας στο Παν/μιο Αθηνών

& θεράπων Ιατρός του Γέροντος Πορφυρίου)
«Γράφω αυτη την επιστολή από μιά εσωτερική πίεση να μιλήσω για τον Γέροντα Πορφύριο, που κοιμήθηκε πρίν από 40 μέρες. Έζησα τόσα γεγονότα 14 χρόνια κοντά του, σάν ένας από τούς γιατρούς του, που δεν πρέπει να το κρύψω από τούς αδελφούς μου. Θά διηγηθώ μερικά περιστατικά, που παρουσιάζουν το Γέροντα σάν άρρωστο και σάν γιατρό. Συγχωρέστε μου τα προσωπικά στοιχεία, που αν αφαιρεθούν αλλοιώνουν τα γεγονότα. Ασφαλώς, άλλοι έζησαν άλλες συγκινήσεις κοντά του. Καί δεν πρέπει να χαθούν, γιατί αποτελούν σημάδια της αγίας βιοτής του, αποδείξεις της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στή ζωή μας και υποθήκες για ολόκληρη τή γενιά μας.

Ο Γέροντας και η αρρώστια του

Ήταν πραγματικά άρρωστος. Μέ πλήθος αρρώστιες επάνω του. Τά περισσότερα συστήματα έπασχαν. Προσωπικά διεπίστωσα: έμφραγμα μυοκαρδίου (προσθιοδιαφραγματικό με πλαγία ισχαιμία), χρονία νεφρική ανεπάρκεια, έλκος δωδεκαδακτύλου (με επανειλημμένες γαστρορραγίες), χειρουργηθείς καταρράκτης (με αποβολή του φακού και τύφλωση), έρπης ζωστήρ στο πρόσωπο, σταφυλοκοκκική δερματίτιδα στο χέρι, βουβωνοκήλη (με συχνή περίσφιγξη), χρονία βρογχίτιδα, αδένωμα της υποφύσεως στο κρανίο.
Καί η υπομονή του ιώβειος. Όταν είχε τον έρπητα σε έξαρση και όλο το δεξιό του πρόσωπο (τριχωτό κεφαλής, παρειά, αυτί, σαγόνι) ήταν μιά ανοιχτή πληγή, τον ερώτησα πόσο έντονο πόνο αισθάνεται’ μού απάντησε: “Σάν να ακουμπάω το δεξί μου μάγουλο σε τηγάνι με ζεματιστό λάδι”. Καί ήταν απόλυτα ήρεμος. Δέν άφηνε ούτε υποψίες ότι υποφέρει, ούτε ένα βογγητό.
Πολλές φορές, ενώ βρισκόμουν
στο κελλί του και κουβεντιάζαμε, συνέβαινε περίσφιγξη της βουβωνοκήλης του, πάντα επώδυνη. Δέν ζητούσε βοήθεια. Αγωνιζόταν να την ανατάξη μόνος του κάτω από τις κουβέρτες του.. Κανείς δέ μιλούσε, ενώ από τα χείλη του ακουγόταν ψιθυριστά, με μιά ανεπανάληπτη γαλήνη, το “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησέ μας”.
Μερικοί τον παρεξήγησαν κάποτε που φίλησαν το χέρι του καλυμμένο με μιά γάζα, νομίζοντας ότι σιχαίνεται. Ήταν η εποχή που εμείς το καλύψαμε, γιατί είχε την σταφυλοκοκκική δερματίτιδα και ήταν ολόκληρο εξελκωμένο.
Αλλ’ η κουβέντα μας ένα βράδυ, μετά την καρδιολογική εξέταση και το τυπικό ηλεκτροκαρδιογράφημα, με συνεκλόνισε. Ούτε φαντάσθηκα ποτέ ότι θα μπορούσε ένας άνθρωπος να αντιμετωπίση έτσι την αρρώστια του. Μού είπε: “Θά σού εξομολογηθώ κάτι, αλλά να μείνη μυστικό. Έχω καρκίνο στην υπόφυση. Ήδη αισθάνομαι τή γλώσσα μου μεγαλωμένη και δεν γυρίζει καλά μέσα στή στοματική κοιλότητα”. Ύστερα μού ανέλυσε ιατρικά και σωστά τή λειτουργία των ενδοκρινών αδένων και κατέληξε: “Πρέπει να ξέρης ότι, όταν ήμουν καλογεράκος -ίσως 16 χρονών- στο Άγιο Όρος αισθανόμουνα τόσο ευτυχισμένος, ιδίως μετά τή Θεία Κοινωνία, ώστε έβγαινα στο δάσος και με δάκρυα φώναζα: Δόξα Σοι, Κύριε! Ήρθες ολόκληρος μέσα μου’ σε μένα τον αμαρτωλό’ Εσύ ο Χριστός μου, που σταυρώθηκες και πόνεσες για μένα και σήκωσες τις αμαρτίες μου. Κι εγώ τί κάνω για σένα; Ποιόν πόνο υποφέρω για σένα; Κύριε, στείλε μου έναν καρκίνο! Χριστέ μου, χάρισέ μου έναν καρκίνο, να υποφέρω και γώ μαζί Σου! Αυτή την προσευχή την έκανα συνέχεια και μετά το εξομολογήθηκα στόυς Γεροντάδες μου. Εκείνοι μού σύστησαν να μήν την επαναλάβω, γιατί εκπειράζω τον Θεό. Ξέρει εκείνος τί θα κάνη. Δέν την ξανάκανα αυτή την προσευχή. Αλλά τώρα, Γιωργάκη μου, μού τον έστειλε τον καρκίνο! Καταλαβαίνεις την ευεργεσία; Έστω και αργά, θα υποφέρω λίγο μαζί Του”. Έμεινα ενεός. Πρώτη φορά στην ιατρική σταδιοδρομία μου άκουγα τή φράση: “Δόξα τώ Θεώ, έχω καρκίνο!”. Είχα ξεχάσει ότι μπροστά μου δεν βρισκόταν άνθρωπος κοινός’ ήταν ο Γέροντας Πορφύριος.
Ωστόσο ποτέ δεν αρνήθηκε την ιατρική βοήθεια των πολλών γιατρών-πνευματικών του παιδιών. Μάλιστα μιά μέρα τον ερώτησα: “Γιατί πολλοί πνευματικοί άνθρωποι, κυρίως μοναχοί, αρνούνται την ιατρική βοήθεια, πιστεύοντας ότι θα τούς βοηθήση κατ’ ευθείαν η Παναγία;”. Μού απάντησε: “Είναι εγωϊσμός -πονηρή ενέργεια- να νομίζης ότι ο Θεός θα κάνη, κατ’ εξαίρεση από τούς πολλούς, θαυματουργική επέμβαση για σένα. Ο Θεός κάνει θαύματα και τώρα, αλλά εσύ δεν πρέπει να το προσδοκάς για σένα. Είναι εγωϊστική εξαίρεση. Άλλωστε και μέσω των γιατρών ο ίδιος ο Θεός ενεργεί. “Ιατρούς και φάρμακα Κύριος έδωκεν”, λέει η Αγία Γραφή”.
Δεχόταν δέ μόνο την κλασσική ιατρική, πολλά κεφάλαια της οποίας γνώριζε άριστα. Μέ την εμπειρία του από τη μακρά θητεία στην Πολυκλινική Αθηνών και με το θεϊκό “χάρισμά” του έβλεπε βαθύτερα την αρρώστια και πολλές φορές μάς στρίμωχνε με σαφώς επιστημονικές ερωτήσεις.

Ο Γέροντας θεραπεύει

Ειδικότητά του η “τηλε-διαγνωστική”! Έβλεπε με καταπληκτική ακρίβεια αλλαγές στον εαυτό του και σε άλλους’ συχνά και στούς γιατρούς του.
Ο ίδιος μού διηγήθηκε ότι διέγνωσε υπογοναδισμό σε έναν νέο μόνο κοιτάζοντάς τον, κάταγμα σπονδύλου σε μιά μοναχή που βρισκόταν σε άλλη πόλη. Είναι ίσως χιλιάδες αυτοί που δέχθηκαν τή διαγνωστική του ενέργεια και επιβεβαιώθηκε η νόσος αργότερα και επιστημονικά.
Εδώ θα αναφέρω μιά αυτοδιάγνωσή του. Διεπίστωσε μεταβολές στο ηλεκτροκαρδιογράφημά του, χωρίς καρδιογράφο. Ένα βράδυ μού τηλεφώνησε ανήσυχος: “Έλα, έστω και αργά, και θα δής αλλοιώσεις στο καρδιογράφημα. Πονάω σήμερα, πολλές φορές, και ο πόνος είναι στηθαγχικός”. Διαπίστωσα πράγματι ισχαιμικές μεταβολές (στις απαγωγές v3-v6) και τον ρώτησα σε ποιό stress βρέθηκε σήμερα. Άρχισε να κλαίη και με διακοπές να μού περιγράφη λεπτομερώς σκηνές από τις οδομαχίες στή Ρουμανία. Ήταν η ημέρα της εξεγέρσεως του λαού κατά του Τσαουσέσκου και με το “χάρισμά” του έβλεπε τούς πυροβολισμούς και τούς θανάτους στις πλατείες, όπως τις δημοσίευσαν οι εφημερίδες τις επόμενες ημέρες. Συνέχισε να κλαίη και τον παρεκάλεσα να ζητήση από τον Θεό να του αφαιρέση για λίγο αυτή την “όραση”. Η καρδιά του βρισκόταν σε κίνδυνο από την ένταση. Θά μπορούσε να κάνη επέκταση του εμφράγματός του. Στήν ίδια ένταση βρισκόμουν κι εγώ, βλέποντας την ευαισθησία της “άλλης” καρδιάς ενός αγίου. Έκρυψα τα μάτια μου με το καρδιογράφημα και σκεφτόμουν: Τί σημασία έχουν, Γέροντα, για σένα τα νιτρώδη αντιστηθαγχικά φάρμακα που ετοιμάζομαι να σού δώσω; Εσύ δεν είσαι εκ του κόσμου τούτου. Η καρδιά σου χτυπά στον Ωρωπό και ζή στην Ρουμανία. Στό ηλεκτροκαρδιογράφημα η καρδιά φαίνεται με ισχαιμική “κατάσπαση” του Sε διαστήματος, αλλά στην πραγματικότητα βρίσκεται σε μεγάλη “ανάσπαση” προς τον ουρανό. Έφυγα αργά με τον τρόμο ότι είδα λίγο από το φώς ενός αγίου.
Εγώ πήγαινα στο κελλί του σάν διαγνώστης γιατρός, αλλά πολλές οι φορές που εκείνος έκανε διαγνώσεις για μένα. Θά αναφέρω δύο: Είχα χειρουργηθή από τον καθηγητή κ. Βασ. Γολεμάτη (δύο βουβωνοκήλες ταυτόχρονα) και ενώ ήμουν στή φάση της αναρρώσεως, πήγαμε με τή γυναίκα μου στον Ωρωπό. Δέν ξέρω αν είχε μάθει από φίλους ότι ήμουν χειρουργημένος, αλλά μόλις μπήκαμε με κοίταξε επίμονα για πολλή ώρα στην κοιλιά και μού είπε: “Βλέπω ότι δεξιά έγινε καλή εγχείρηση, αλλά αριστερά αριστοτεχνική’ γιατί περιποιήθηκε τόσο εκεί;”. Η γυναίκα μου μού έκανε νόημα: “Τί λέει ο Γέροντας;”. Δέν είχα πεί ούτε σε εκείνη ούτε σε άλλον ότι ο χειρουργός είχε εφαρμόσει την μέθοδο Soudaice αριστερά, επειδή ήταν μεγάλη. Ο Γέροντας το “είδε”.
Τόν Δεκέμβριο του 1990 ήμουν στο κρεβάτι με την πολλοστή γαστρορραγία μου. Σέ κάποια στιγμή έντονου προβληματισμού μου αν πρέπη να χειρουργηθώ ή όχι, χτύπησε το τηλέφωνο. Μεταφέρω αυτούσια τα λόγια του Γέροντα: “Αυτές τις μέρες σε επισκέπτομαι συχνά και με το “χάρισμα”, που μού έδωσε ο Θεός ενεργώ θεραπευτικά. Ποτέ δεν είχα μπεί στο σπίτι σου τόσες πολλές φορές σε λίγες μέρες…..Κάτι μού λέει να μήν το χειρουργήσης τώρα, αλλά να αλλάξης τρόπο ζωής, να χαλαρώσης. Άφησε το χειρουργείο να το σκεφθούμε αργότερα. Τί κάνω εγώ τώρα το γιατρό στο γιατρό; (γελάει). Νά ξεκουράζεσαι περισσότερο, γιατί σε αγαπάει ο κόσμος. Μού έφαγες τή δόξα (γελάει)”. Φαντάζεσθε πώς ένοιωσα κάτω από αυτή την προστατευτική του παρουσία!
Αγαπούσε τόσο πολύ όλους τούς ανθρώπους που τον πλησίαζαν και, φυσικά, και τούς γιατρούς του, ώστε να ενεργοποιή για μάς το θεραπευτικό χάρισμά του. Όσοι τον πλησίαζαν ανεπιτήδευτα έχουν παρόμοιες εμπειρίες. Πολλές φορές έπαιρνα μαζί μου φιλικά ή συγγενικά πρόσωπα, που εξεπλήσσονταν, όταν άρχιζε να μιλάη για το πρόβλημά τους, χωρίς εγώ να τον ενημερώσω εκ των προτέρων. Κάποια κυρία, φεύγοντας, ήθελε να δώσω όρκο ότι δεν του μίλησα για κείνη πρίν πάμε στον Ωρωπό.
Τό χάρισμά του τον έκανε περισσότερο ευαίσθητο απέναντι στον ανθρώπινο πόνο. Ένα σούρουπο διέκοψαν την καρδιολογική εξέταση οι μοναχές, γιατί έξω είχαν συγκεντρωθεί πολλοί άνθρωποι και περίμεναν να πάρουν την ευχή του πρίν νυχτώση. Βγήκα έξω από το κελλί και οι επισκέπτες φίλησαν απλώς το χέρι του. Ήταν κουρασμένος και δέ μίλησε σε κανέναν. Η τελευταία κυρία βγήκε κλαίγοντας. Όταν ξαναμπήκα βρήκα τον Γέροντα να κλαίη. “Αυτά παθαίνω πάντα, μού είπε. Είδα τώρα αυτή τή μητέρα να τή δέρνη αύριο ο ναρκομανής γιός της, για να του δώση χρήματα. Καί η καημένη ασφαλώς θα σκανδαλίστηκε που έχει τέτοιο πρόβλημα και έφυγε χωρίς βοήθεια… Τί μπορείς εσύ να κάνης , φτωχέ Πορφύριε… Κύριε Ιησού…”. Καί επανέλαβε πολλές φορές ψιθυριστά τή λέξη “Ιησού”.
Ήταν τόσο απλός και γλυκός άνθρωπος, ώστε να μή κωλύεσαι να του απευθύνης οποιαδήποτε ανόητη ερώτηση. Έτσι μιά μέρα τον προκάλεσα αδιάκριτα: “Πώς ξέρεις, Γέροντα, ότι αυτό το προορατικό σου χάρισμα είναι από τον Θεό και όχι από τον Διάβολο;”. Γέλασε καλοκάγαθα και μού είπε: “Τό δοκίμασα. Είναι εκ Θεού, γιατί δεν λανθάνει. Νά σού δώσω παράδειγμα; Η νεωκόρος στην Πολυκλινική πόναγε στο δεξιό άνω γομφίο και κράταγε το δεξιό μάγουλό της. Τής είπα ότι είναι χαλασμένος ο αριστερός γομφίος. Εκείνη επέμενε, αλλά όταν γύρισε από τον οδοντίατρο μού είπε ενθουσιασμένη ότι είχα δίκαιο. Στήν ακτινογραφία η βλάβη ήταν αριστερά, αλλά αισθανόταν τον πόνο δεξιά, επειδή ήταν στο ίδιο νευροτόμιο. Άν, λοιπόν, ήταν από τον πονηρό, αυτή η προόραση θα βασιζόταν στο αίσθημα του ασθενούς και θά’ βγαινε λανθασμένη. Τού Θεού η ενέργεια δεν σφάλλει”.
Ο Γέροντας σάν γιατρός μου δεν “έβλεπε” μόνο τις σωματικές μου ασθένειες. Φρόντιζε και για τις πολλές πνευματικές ατέλειές μου. Προσπάθειά του να βρώ την ταπείνωση. Ένα απόγευμα μού τηλεφώνησε στο ιατρείο, ακριβώς μετά την υπερβολική εκδήλωση αγάπης ενός ζεύγους ασθενών μου που περιποιήθηκα. Μεταφέρω τα λόγια του: “Γιωργάκη, είμαι ο Γέροντας. Εμείς οι δυό θα πάμε μαζί στην κόλαση. Θά ακούσουμε: Άφρον, άφρον, ταύτη τή νυκτί την ψυχήν σου απαιτούσιν από σού…Τά αγαθά σου εν τή ζωή σου απήλαυσες, ά δέ ητοίμασας τίνι έσται;”. Τόν διέκοψα: “Τί απολαύσαμε, Γέροντα, σ’ αυτή τή ζωή; Τό σαράβαλο αυτοκίνητο, το άδειο βιβλιάριο ή τον ανύπαρκτο ύπνο μας;”. Απάντησε απότομα: “Τί είναι αυτά που λές; Δέ σού λέει ο κόσμος: Τί καλός γιατρός που είσαι; Μάς αγαπάς, μάς φροντίζεις, δέ μάς γδέρνεις. Καί σύ τα αποδέχεσαι, τα χάφτεις. Έ! Τόν έχασες το μισθό σου. Τό ίδιο παθαίνω και εγώ. Μού λένε πώς έχω “χαρίσματα”, πώς μπορώ να τούς ακουμπήσω και να κάνω θαύματα, πώς είμαι άγιος. Καί τα χάφτω, ο ανόητος και αδύναμος. Έ! Γι’ αυτό σού είπα ότι μαζί θα πάμε στην κόλαση!”. “Άν είναι να πάμε μαζί”, του απάντησα, “πάμε και στην κόλαση!”. Κι εκείνος έκλεισε το τηλέφωνο, λέγοντας: “Εγώ σού μιλάω σοβαρά και σύ πάντα αστειεύεσαι. Καλή μετάνοια και στούς δυό μας”.
Άλλη μέρα ήμουν βαρύθυμος, σκεπτόμενος ότι έφυγαν τα περισσότερα χρόνια μου άκαρπα μέσα από άχρηστες καθημερινές λεπτομέρειες. Τηλεφώνησε ο Γέροντας και με αναπτέρωσε με δυό-τρείς φράσεις του: “Άκουσες ποτέ, γιατρέ, το “ου μή γεύσονται θανάτου”; Μπορούμε, αν θέλουμε, να αποφύγουμε την πεθαμενίλα. Αρκεί να αγαπήσουμε τον Χριστό. Καί σύ “εξ όλης της καρδίας σου”, κύριε καρδιολόγε” (γελάει).
Ο Γέροντας δεν ήταν μόνο γιατρός. Ήταν και κτηνίατρος. Αγαπούσε τα ζώα. Εξημέρωσε επιθετικούς παπαγάλους και τούς έμαθε την Ευχή. Εξεπλάγην όταν άκουσα μέσα στο κελλί τον παπαγάλο να επαναλαμβάνη την ευχή. “Είναι πιό πνευματικός από μένα”, είπε. “Εγώ αποκάμνω και κοιμούμαι, αλλ’ αυτός αγρυπνεί”. Τελευταία προσπαθούσε να εξημερώση έναν αετό. Κάποιο Σαββατοκύριακο, στή βόρειο Εύβοια που ησύχαζε, συνέβη το εξής, που μού διηγήθηκε ο ίδιος: “Μιά τσομπάνισσα παρακάλεσε να διαβάσω μιά ευχή στο κοπάδι της, γιατί αρρώσταιναν τα γίδια της. Συμφώνησα και έφεραν όλο το κοπάδι κοντά στο εκκλησάκι που έμενα. Στάθηκα μπροστά στο κοπάδι, σήκωσα τα χέρια μου ψηλά και είπα διάφορες προσευχές από ψαλμικούς στίχους που αναφέρονται στην κτίση. Επικρατούσε απόλυτη σιωπή στα ζώα. Κανένα δεν κουνιόταν. Ύστερα κατέβασα τα χέρια μου και ο τράγος κινήθηκε μόνος του. Ήρθε κοντά, μού φίλησε το χέρι και υποχώρησε ήρεμα… Τά λέω σωστά Πηνελόπη;” φώναξε στην ανηψιά του, που στεκόταν πιό πέρα. “Ναί, Γέροντα. Ακριβώς έτσι έγιναν. Εγώ ήμουν εκεί”.
Κάθε φορά που πήγαινα στον π. Πορφύριο με συνείχε φόβος μήπως αυτή είναι η τελευταία φορά που τον εξετάζω. Έτσι φρόντιζα να κάνω ψηλάφηση καρδιακής ώσεως και καρωτίδων για αρκετή ώρα, με την βεβαιότητα ότι ψηλαφώ το σώμα ενός αυριανού αγίου της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Όταν έπαιρνα το χέρι μου από το προκάρδιο επανελάμβανε το “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησε τον κόσμο σου”. Πόσα να οφείλη άραγε αυτός ο κόσμος, η γενιά μας, σ’ αυτές τις προσευχές του Γέροντα Πορφυρίου! Καί πόσα του οφείλω εγώ προσωπικά!
Φεύγοντας, έσκυβα να πάρω την ευχή του και άλλοτε μού έδινε χαστούκι (ήταν η άκρα εκδήλωση της χαράς του) ή άλλοτε έσφιγγε το κεφάλι μου στα δυό του χέρια, λέγοντας την ευχή (ήταν το δικό του ηλεκτροεγκεφαλογράφημα).
Τώρα εξηγώ γιατί ο Θεός φύτεψε μέσα μου την επιθυμία να σπουδάσω ιατρική σε μεγάλη ηλικία και να γίνω καρδιολόγος. Ήθελε να γνωρίσω και να ψηλαφήσω από κοντά τον απλό, προσηνή και χαρισματικό άγιο Γέροντα Πορφύριο Μπαϊρακτάρη.
Κάποια μέρα μού είπε: “Όταν θα φύγω θα είμαι πιό κοντά σας. Μετά θάνατον καταργούνται οι αποστάσεις”. Ελπίζω τώρα να μπαίνη ευκολότερα στα σπίτια μας και στις καρδιές μας.

* (αναδημοσίευση από το περιοδικό “Σύναξη”)

13 σχόλια:

  1. Ανώνυμος3/12/13, 11:14 π.μ.

    Αλήθεια, με αφορμή τον σημερινό πρώτο εορτασμό της μνήμης του ανακηρυχθέντος ως Αγίου Γέροντος Πορφυρίου και χωρίς καμία προκατάληψη δε νομίζετε ότι τίθεται μέγα ερώτημα από τη ζωή και την όλη στάση αυτών των προσώπων έναντι της αιρέσεως της εποχής μας; Πιο συγκεκριμένα δεν δημιουργείται μείζον πρόβλημα όταν ενώ αυτοί οι σύγχρονοι άγιοι έζησαν ακριβώς μέσα στην περίοδο της εξαπλώσεως και επικρατήσεως της παναιρέσεως του Οικουμενισμού εντούτοις και σε αντίθεση με όλους τους προ αυτών αγίους δεν έλαβαν σαφή θέση και δεν προφύλαξαν τον κόσμο από την αίρεση που λυμαίνεται τη σωτηρία των πιστών. Ναι, μπορεί οι ίδιοι να μη κήρυξαν ενάντια στα ορθόδοξα δόγματα αλλά πως γίνεται να θεωρούνται μιμητές και εφάμιλλοι των παλαιών αγίων όπως π.χ. ο Μέγας Αντώνιος που καίτοι αναχωρητής προκειμένου να στερεώσει τους πιστούς στην ορθή Πίστη κατέβηκε στην Αλεξάνδρεια, μπήκε μέσα στον κόσμο και έκανε τους αιρετικούς αρειανούς να λουφάξουν και τους ορθοδόξους να αναθαρρήσουν; Είναι τεράστιο το πρόβλημα γιατί εκτός των άλλων εμμέσως υποδεικνύεται νέα οδός σωτηρίας χωρίς αγώνα υπέρ της άπαξ παραδοθείσης Πίστεως, χωρίς αντιαιρετική στάση, χωρίς διακοπή κοινωνίας μέ τούς αιρεσιόφρονας και δεδηλωμένους μειοδότες της Ορθοδοξίας! Μήπως πρέπει άμεσα κάποιος να ασχοληθεί με αυτό το πολύ λεπτό μεν αλλά και πολύ σοβαρό ζήτημα; Δηλαδή εκτός από μασόνους αγίους θάχουμε και αγίους νέου τύπου, δηλαδή παθητικούς έναντι της αιρέσεως που επιδιώκει να μολύνει μέχρι μυελού των οστέων το ορθόδοξο πλήρωμα; Μη με παρεξηγήσετε να πώ: το άγιο Πνεύμα είναι δυνατόν να λέει άλλα και άλλα;.....Από αυτά φαίνεται πόσο δύσκολη και φοβερή είναι η σημερινή κατάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Ανώνυμος (3 Δεκεμβρίου 2013 - 1:14 π.μ.) έχει απόλυτο δίκιο. Ένα ακόμη ενδεικτικό της εξαιρετικά κρίσιμης και απατηλής κατάστασης που ζούμε είναι και το γεγονός ότι παρατηρείται ένα κύμα "λατρείας" εκ μέρους πολλών γύρω από το πολυσυζητημένο "χάρισμα" του πατρός Πορφυρίου, με έναν τρόπο όμως που δεν θυμίζει καθόλου την τιμή που αποδίδεται στους αγίους μέσα στην παράδοση της Ορθοδοξου Εκκλησίας. Δηλαδή, παρατηρείται μία ιδιάζουσα προσκόλληση, ένα είδος χαρισματολατρείας, μία πρωτοφανής εμμονή στο πρόσωπο του γέροντα σε σημείο που πολλοί να υποστηρίζουν πιο ένθερμα τον γέροντα παρά την ίδια της Εκκλησία, η οποία χειμάζεται από την παναίρεση. (Λέγοντας Εκκλησία φυσικά εννοώ το ανθρώπινο στοιχείο και όχι το Σώμα του Χριστού καθεαυτό που πάντα παραμένει ανέπαφο από κάθε απειλή.) Επιπλέον, μιλάμε για μία αγιοκατάταξη που λαμβάνει χώρα 22 χρόνια περἰπου μετά την κοίμηση του γέροντα. Άραγε, είναι αρκετό αυτό το σύντομο διάστημα ώστε να προκύψει ασφαλές και ορθόδοξο συμπέρασμα για την αγιότητα του γέροντα; Η Εκκλησία γιατί άραγε κατά κανόνα αγιοκατατάσσει ένα πρόσωπο μετά από 100 χρόνια μετά την κοίμησή του. Μήπως δια του π. Πορφυρίου επιτελέσθησαν τόσα πολλά θαύματα μετά θάνατον ώστε να φτάνουν τα θαύματα των Αγίων Νεκταρίου ή Λουκά (Συμφερουπόλεως), οι οποίοι άγιοι αγιοκατατάχθηκαν νωρίτερα από τα 100 χρόνια; Αυτά τα λέω όχι γιατί θέλω να κατηγορήσω τον π. Πορφύριο, αλλά επειδή όντως εγείρονται κρίσιμα ερωτηματικά. Άραγε, εσείς κ. Σημάτη που είστε υπέρμαχος της αποτειχίσεως (και καλά κάνετε και είστε) και θεολόγος τι έχετε να πείτε για όλα αυτά; Μήπως άραγε δεν είναι πολλοί οι οποίοι μένουν σε κοινωνία με τον Οικουμενισμό υπό το πρόσχημα ότι οι "σύγχρονοι άγιοι δεν έκαναν αποτειχίσεις αλλά αγωνίστηκαν μέσα στην Εκκλησία", πράγμα εντελώς αντιπαραδοσιακό και αντορθόδοξο;

      Διαγραφή
  2. H αγιότητα του γέροντος Πορφυρίου είναι αναμφισβήτητη. Αυτό που χωράει αμφισβήτηση είναι η πρόθεση αυτών που τον αγιοκατέταξαν σήμερα και ο τρόπος που χρησιμοποιούν την ενέργειά τους αυτή. Σκοπός τους είναι να καταδείξουν ότι ο άγιος αυτός των ημερών μας δεν μίλησε εναντίον του Οικουμενισμού, δεν αποτειχίσθηκε ή ακόμη ότι είχε μιλήσει και υπέρ του σημερινού αιρετικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς πόση σύγχυση δημιουργεί αυτή η αγιοκατάταξη και πόσους προβληματισμούς θέτει στο προσκήνιο και ερωτήματα όπως των πιο πάνω αναγνωστών που είναι εύλογα και αναμενόμενα. Οι άγιοι όλοι ανεξαιρέτως τηρούσαν ενιαία γραμμή εναντίον της αιρέσεως που ήταν η απομάκρυνση από αυτήν, η στηλίτευση και η καταδίκη της. Δυστυχώς από όσα ακούγονται και λέγονται ο άγιος γέροντας Πορφύριος δεν μίλησε για την αίρεση της εποχής του. Ήταν άνθρωπος με χαρίσματα υπερφυσικά, με αρετές, ευλογημένος και γεμάτος από την χάρη του Αγ. Πνεύματος. Όμως μειονεκτούσε σε ένα βασικό ζήτημα, στο θέμα της αφυπνίσεως του ποιμνίου που τον αγαπούσε και τον επισκέπτετο ως προς την παναίρεση του αιώνος μας. Αυτό είναι ένα βασικό γνώρισμα των Αγίων όλων των εποχών στην ιστορία της Εκκλησίας, το οποίο όμως δεν το είχε ή τουλάχιστον δεν το επέδειξε ο άγιος γέροντας Πορφύριος. Αυτό θα το κρίνει βεβαίως ο Θεός, εμείς απλώς απορούμε ως προς τα κίνητρα αυτών που τον αγιοκατέταξαν. Δεν ευθύνεται σίγουρα ο ίδιος για την αγιοκατάταξη που του επεφύλαξαν οι σύγχρονοί του οικουμενιστές, ούτε για το ότι την χρησιμοποιούν για ν'ανέβουν στα μάτια των πιστών και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των αφελών και αδαών και να παρουσιάσουν και να προβάλλουν άλλα πράγματα προς το δικό τους συμφέρον. Πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί λοιπόν και να μην μας πείθουν τέτοιες ενέργειες, ότι είναι καλοπροαίρετες και με καλό σκοπό. Μήπως τελικά θέλουν να μας αποτρέψουν από το να μελετούμε τους μεγάλους Αγίους μας και ομολογητές της πίστεώς μας (Άγ. Ιωάννη Χρυσόστομο, Μ. Βασίλειο, Άγ. Γρηγόριο Παλαμά, Άγ. Νικόδημο Αγιορείτη, Κολλυβάδες κλπ) και να ασχολούμαστε μόνο με τους συγχρόνους αγίους που θέλουν αυτοί να τιμούμε και να μιμούμεθα; Πολλά ερωτηματικά, πολλές απορίες, πολλή σύγχυση! Ας μας φωτίσει ο Θεός να διακρίνουμε τα πνεύματα τα πονηρά και να βαδίζουμε την βασιλική μέση οδό ώστε να μη φανούμε ούτε αγιομάχοι, ούτε ευλαβείς βλαμμένοι κατά τον άλλο σύγχρονό μας αγιασμένο γέροντα Παΐσιο. Πρόσχωμεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος3/12/13, 8:56 μ.μ.

    Επιμένω να υποστηρίζω ότι και ο γ. Επιφάνιος που ασχολήθηκε και έγραψε για τις αιρέσεις και ο άγιος Πορφύριος, του οποίου η διακονία είχε άλλη κατεύθυνση, δεν αποδοκίμασαν τους Οικουμενιστές, διότι τότε οι Οικουμενιστές εκρύπτοντο και έκαναν ένα βήμα μπροστά και δύο και τρία πίσω. Επίσης, επειδή υπήρχε ο κίνδυνος να στραφούν πολλοί στις Παλαιοημερολογίτικες παρατάξεις-Εκκλησίες. Αν ζούσαν σήμερα, που οι Οικουμενιστές επέταξαν το προσωπείο, δεν ήταν δυνατόν να έμεναν απαθείς, όπως κάνουν οι σύγχρονοι γέροντες, πνευματικοί και κυρίως οι δυστυχείς Επίσκοποι που έχουν δεθεί εκόντες άκοντες στο ΑΡΜΑ του Οικουμενισμού.
    Συμφωνώ, λοιπόν, με τον Χ.Ν. ότι υπήρξαν σκοπιμότητες στην αγιοποίηση αυτή. Όπως και στην αγιοποίηση του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, που μαθαίνουμε οτι έχει γραφεί κείμενο του π. Αθαν. Γιέφτιτς που ερμηνεύει τον αντι-Οικουμενισμό του Πόποβιτς "Οικουμενιστικα"!
    Εξάλλου έχουμε μια ακόμα ένδειξη: Προκαλεί μεγάλο ερώτημα, γιατί δεν αγιοποιήθηκε και ο γέρων Παΐσιος. Δεν ήταν σύγχρονος του αγίου Πορφυρίου; Δεν τον ευλαβείται εξ ίσου ο πιστός λαός; Δεν έχουν γραφεί τόσα βιβλία και γι' αυτόν; Δεν αγιοποίησαν, όμως, τον γ. Παΐσιο, διότι έχει γράψει κάποια κείμενα εναντίον των Οικουμενιστικών κινήσεων του πατρ. Αθηναγόρα.
    Τέλος, ό,τι και αν συμβαίνει, έχουμε από τον Μ. Φώτιο και άλλους Αγίους την διδασκαλία ότι και πολλοί Άγιοι έχουν σε κάποια σημεία διαφοροποιηθεί από την Ιερά Παράδοση. Σε αυτά δεν τους ακολουθούμε, αλλά σε όσα συμφωνούν με την ΟΛΗ διδασκαλία της Εκκλησίας. Για τους Ορθόδοξους ισχύει αναντίρρητα το Consensus Patrum, δηλ. η Συμφωνία των Πατέρων στα θέματα της Πίστεως.
    Βενιαμίν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος3/12/13, 9:14 μ.μ.

    Εχει δίκιο ο Χ.Ν. οτι ΄΄ πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί λοιπόν και να μην μας πείθουν τέτοιες ενέργειες, ότι είναι καλοπροαίρετες και με καλό σκοπό.΄΄άλλωστε την απάντηση την έχει δώσει το αγωνιστικό ιστολόγιό σας γιά τέτοιου είδους ΄΄ποταπούς ΄΄ αγίους , πού άλλο δέν έκαναν παρά να μαντεύουν, οτι ο θεός τους έδωσε το ΄΄χάρισμα ΄΄ ως ανταμοιβή για την όποια άσκησή τους , γιά να μήν τους χρωστάει τίποτα άλλο στην άλλη ζωή παρά μόνο την καταδίκη , που ασφαλώς τους αξίζει γιατί άγιος χωρίς αγώνα εναντίον της αιρέσεως δέν γίνεται ! ΄Δέν γίνεται οι σύγχρονοι ΄΄άγιοι΄΄ Πορφύριος Παΐσιος κτλ να βρίσκονται σε αντίθεση με τους παλιούς μεγάλους αγίους που δίδασκαν την απομάκρυνση (αποτείχιση ) από τους αιρετικούς όπως μας διδάσκει ο σύγχρονος ομολογητής γέροντας π. Ευθύμιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα ήθελα να απαντήσω σε ερώτημα αναγνώστη σε προγενέστερη ανάρτηση σχετική με την υπακοή στους πνευματικούς, το οποίο απηύθυνε στον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά. Επειδή ο π. Ευθύμιος ενημερώνεται ετεροχρονισμένα για τις αναρτήσεις και τα θέματα που θίγονται στο ιστολόγιο αυτό θα απαντήσω σύντομα παίρνοντας κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο του π. Ευθυμίου με τίτλο «Όσιος Θεόδωρος ο Στουδίτης -Βίος- Σύντομη διδασκαλία και σύγκρισις με τη σύγχρονη Εκκλησία» το οποίο αναφέρεται σε σχετική διδασκαλία του Οσίου Θεοδώρου του Στουδίτου για τη στάση των λαϊκών σε καιρό αιρέσεως: « Διά τούς λαϊκούς, λέγει ὁ ὅσιος, ὅτι καί αὐτοί ἔχουν μεγάλη εὐθύνη ἐάν σιωποῦν κατά τούς καιρούς πού ἡ πίστις κινδυνεύει. Ὅτι ὀφείλουν νά ἀποκοποῦν ἀπό τόν ἱερέα πού μνημονεύει αἱρετικό ἐπίσκοπο, ὅτι ὀφείλουν νά ἀγωνίζωνται γιά τήν Ὀρθοδοξία. Ὁ ὅσιος στίς ἐπιστολές του ἐπαινεῖ τούς λαϊκούς, οἱ ὁποῖοι ἔκρυβαν μέ κίνδυνο τῆς ζωῆς των τούς διωγμένους ἕνεκα τῆς πίστεως μοναχούς καί κληρικούς. Διδάσκει ἐπίσης ὅτι ὁ λαϊκός ἱερουργεῖ τόν ἑαυτόν του διά τῆς ὑπηρεσίας καί προσφορᾶς πρός τούς ἀδελφούς καί τήν Ἐκκλησία. Ἀναφέρεται ἐπίσης ὁ ἅγιος στούς λεγομένους «μυστηριοφύλακες» οἱ ὁποῖοι, ὅπως φαίνεται, ἦταν εὐλαβεῖς λαϊκοί ἤ κληρικοί πού στόν καιρό τῆς αἱρέσεως ἐφύλαγαν τά ὀρθόδοξα μυστήρια καί τά ἔστελναν πρός μετάληψι στούς δεδιωγμένους χάριν τῆς ἀληθείας. Εἶναι ἕνα σημεῖο πολύ χαρακτηριστικό πού δείχνει τό ἀκοινώνητο τῆς αἱρέσεως καί τῶν αἱρετικῶν, ἔστω καί ἄν ἐκινοῦντο αὐτοί στόν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως οἱ Μοιχειανοί καί οἱ Εἰκονομάχοι, καί τήν μυστική παράδοσι τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία λέγει ὅτι σέ καιρό πολέμου δέν ἰσχύουν στήν Ἐκκλησία οἱ νόμοι πού ἰσχύουν σέ καιρό εἰρήνης, ἀλλά γίνεται ὄχι μία κατάργησις ἀλλά μία ὑπέρβασις τῶν νόμων προκειμένου νά ἐπιτευχθῆ ὁ σκοπός γιά τόν ὁποῖο αὐτοί ἐτέθησαν. Αὐτό τό βλέπουμε καί σέ ἄλλα σημεῖα στήν διδασκαλία τοῦ ὁσίου, ὅπως στίς συμβουλές πού δίδει γιά τήν ἀναζήτησι τοῦ ὀρθοδόξου βαπτίσματος, στήν διδασκαλία του γιά τήν ἐπικοινωνία μέ τούς ἀνθρώπους ἐν καιρῷ αἱρέσεως κλπ. Αὐτό γίνεται προκειμένου νά προστατευθῆ ἡ Ἐκκλησία καί ἡ ἀλήθεια. Συχνά δε ο όσιος στις επιστολές του ερωτούσε τους παραλήπτες αν μένουν σταθεροί «εν τη καλή ομολογία Χριστού». Η ομολογία αυτή είναι ανάλογη με το που προσβάλλεται και κινδυνεύει ἡ ἀλήθεια. Γίνεται δέ πάντοτε πρός τούς ἀνωτέρους καί ὑψηλά ἱσταμένους ὅταν αὐτοί παρεκκλίνουν τῆς ἀληθείας καί συνοδεύεται καί ἐπισφραγίζεται μέ τήν ἀπομάκρυνσι καί ἀποτείχισι ἀπό κάθε ἕναν πού δέν τήν ἀκολουθεῖ ἤ δημόσια τήν ἀθετεῖ. Ελπίζω να γίνεται κατανοητή και σαφής η διδασκαλία του οσίου Θεοδώρου του Στουδίτου, την οποία παρουσιάζει και σ' αυτό το βιβλίο του ο π. Ευθύμιος κι εστιάζεται στην απομάκρυνσή μας από τους αιρετικούς επισκόπους και όσους τους μνημονεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χωρίς να θέλω να σπείρω ζιζάνια και να βάλω κακούς λογισμούς, μήπως πρέπει να θυμηθούμε και το ευαγγελικόν "πολλοί ερούσίν μοι εν εκείνη τη ημέρα, Κύριε Κύριε, ου τω σω ονόματι προεφητεύσαμεν, και τω σω ονόματι δαιμόνια εξεβάλομεν, και τω σω ονόματι δυνάμεις πολλάς εποιήσαμεν; και τότε ομολογήσω αυτοίς ότι Ουδέποτε έγνων υμάς", ώστε να είμαστε επιφυλακτικοί και προσεκτικοί; Εξάλλου οι παπικοί τους οποίους ακολουθούν κατά πόδας και μιμούνται οι ημέτεροι «ορθόδοξοι» δεν κάνουν συνεχώς αγιοποιήσεις και αγιοκατατάξεις βιαστικές κι ανεπίτρεπτες; Λίγη διάκριση δεν βλάπτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος3/12/13, 9:43 μ.μ.

    ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΣ. ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ. ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ Η ΜΕΙΖΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΤΕΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ. ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΝΑ ΑΜΦΙΒΑΛΛΕΤΕ. ΔΟΞΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΕΙΣΤΕ ΤΟΥΣ. ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΠΑΠΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος3/12/13, 10:00 μ.μ.

    Αν έχετε κι άλλα στοιχεία ή κείμενα για τον άγιο Πορφύριο σας παρακαλούμε να τα δημοσιεύσετε. Όσοι συμφωνούμε με την αγιότητα του γέροντος θέλουμε να μάθουμε περισσότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος3/12/13, 10:17 μ.μ.

    Κύριε Χ.Ν. είπατε πολλά λόγια με πολλές περιστροφές Από το να έχει κανείς ένα κακό πνευματικό ειναι καλύτερο να μήν έχει κανένα Τα μυστήρια δέν είναι άκυρα απλώς μονύνουν αυτούς που γνωρίζουν περί της αιρέσεως ενώ δεν μολύνουν απαλλάσσονται αυτοί πού δεν γνωρίζουν όπως τά νήπια που βαπτίζονται Δέν έχει δίκιο όμως ο σχολιαστής οτι δέν βρίσκει πνευματικό που νά έχει αποτειχισθεί δέν έχει ακούσει τίποτα περί του γέροντα Ευθυμίου άν μάλιστα μένει στη περιοχή του Βόλου όπου ο γέροντας Ευθύμιος δραστηριοποιείται ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος4/12/13, 12:23 π.μ.

    Τά νήπια απαλλάσσονται γιατί δέν γνωρίζουν , αυτοί που πάνε να παντρευτούν δεν γνωρίζουν μέ προξενειό παντρεύονται; ή μήπως συστήνετε το γάμο στα 65 ή στα 75 και με αλτζχάιμερ Αυτά λέτε και ύστερα λέτε γιατί σας λένε πλανεμένους, αλλά δεν θά βάλετε αυτό το σχόλιο γιατί αμφισβητεί την αγιότητα του Ευθυμίου , ενώ βάλατε ευχαρίστως το σχόλιο που λέει τον Πορφύριο ΄΄ποταπό΄΄ άγιο που ΄΄ μάντευε ΄΄ και του αξίζει η καταδίκη Έχετε ξεφύγει τελείως !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος4/12/13, 12:44 π.μ.

    Ο Ανώνυμη /ος 2:23μ.μ. ασχέτως αν έχει παντρευτεί ή σνομπάρει το προξενιό, μήπως έχει πνευματικό αλτζχάιμερ; Γιατί δημοσιεύετε τέτοια σχόλια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος4/12/13, 12:46 π.μ.

    Μάλλον για να φανούν όσοι έχουν "ξεφύγει τελείως"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.