Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟΦΕΥΓΑΝ ΚΑΙ ΑΝΕΤΡΕΠΑΝ ΤΙΣ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ



4 Δεκεμβρίου: γίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ

ΟΙ ΑΓΙΟΙ  ΑΝΕΤΡΕΠΑΝ

  ΤΙΣ  ΑΙΡΕΣΕΙΣ,

ΔΕΝ  ΤΙΣ  ΑΨΗΦΟΥΣΑΝ


Στὸν Ὄρθρο τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ,  ψάλλουμε καὶ τὰ ἑξῆς τροπάρια:

Ὀρθοδοξίας ὁδηγέ, εὐσεβείας διδάσκαλε καὶ σεμνότητος, τῆς οἰκουμένης ὁ φωστήρ, τῶν μοναζόντων θεόπνευστον ἐγκαλλώπισμα, Ἰωάννη σοφέ, ταῖς διδαχαῖς σου πάντας ἐφώτισας, λύρα τοῦ Πνεύματος. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

ντρεψας σοφᾳ σου, τς αρσεις παμμκαρ, ωννη πνσοφε, κα ρθδοξον δγμα, τ κκλησδδωκας, το ρθς δογματζειν, κα δοξζειν Τριδα, Μονδα τρισυπστατον, ν μι τ οσᾳ.

Αὐτὸς ὁ Ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ πολέμησε τὴν αἵρεση τῆς Εἰκονομαχίας καὶ ἀναθεματίσθηκε γι’ αὐτό ἀπὸ κανονικὴ Σύνοδο (τυπικὰ Ὀρθοδόξων Ἐπισκόπων), σὲ συμφωνία μὲ ὅλους τοὺς Ἁγίους, διδάσκει ὅτι εἶναι βλαβερὲς οἱ συναναστροφὲς μὲ τοὺς ἄδικους, τοὺς ἀσεβεῖς, τοὺς αἱρετικούς, ἀφοῦ ἔχει σχέση μὲ τὴ σωτηρία μας. Τοῦτο ἰσχύει πολὺ περισσότερο μὲ τοὺς παναιρετικοὺς Οἰκουμενιστές.
Αὐτὴ λοιπόν, εἶναι ἡ διαχρονικὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ ἀλλάξει, ἂν κάποια ἄλλη πρακτικὴ «κατ’ οἰκονομίαν» υἱοθετηθεῖ ἀπὸ ἄλλον Ἅγιο. Γράφει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός:
 «Βλαβερα α πρς τος κακος συνουσαι, πειδ νμος ατς φιλας, δι' μοιτητος πεφυκναι τος συναπτομνοις γγνεσθαι. ς γρ ν τος νοσοποιος χωροις, κατ μρος ναπεμπμενος ήρ, λανθνουσαν νσον τος νδιαιτωμνοις ναποτθεται, οτως πρς τος φαλους συνθεια μεγλα κακ τας ψυχας ναφησιν, κν τν παραυτκα ασθησιν τ βλαβερν διαφεγ. Φασ τν λοιμν ο περ τατα δεινοί, πειδν νς νθρπου, κτνους ψηται, κατανμεσθαι π πντας τος γγζοντας. Φσιν γρ εναι τς νσου τατης, τ ξ λλλων πντας ναπιμπλναι τς ρρωστας. Τοιοτοι δ τινς εσι κα ο ργται τς δικας. λλος γρ λλ τς νσου μεταδιδντες, συννοσοσιν λλλοις κα συναπλλυνται. Φεγε τς μιμσεις τν κατεγνωσμνων. Ρον κακας μεταλαβεν, ρετς μεταδοναι· πε κα νσου μετασχεν μλλον γεαν χαρσασθαι» (Δαμασκηνο ω., Ες τ ερ παράλληλα).

πως λοιπόν, ο ψυχικ μολυσμένοι μς πηρεάζουν κα μς μολύνουν, τσι κα ο ψυχικ γιες, ο κατ Θεν πορευόμενοι κα τς ντολς τηροντες, ο γιοι, μς παιδαγωγον, μς καθοδηγον κα μς γιάζουν, πως στ βίο λλου γίου διαβάζουμε: «Ε δ τις σχματι λγοις τν Χριστν φιλοσοφε, μ προσχετε ατ. …Ε τις ερεθ πθ τς ντολς το Χριστο ργαζμενος κα τ ργα ατο συμφων τος γαθος ατο λγοις, πντοτε χων καρδαν συντετριμμνην κατευτελζει αυτν νυκτς κα μρας. Κα τοιατα ποιν, οτος ν ληθείᾳ στκει, κα τ τοιοτ προσκολληθσεσθε κα ς πατρα κα διδσκαλον κα δελφόναυτος προσλαμβανμεθα … γρ κολλμενος γοις γιασθσεται.  Κα πλιν· “Μετ νδρς θυμδους μ συναυλζου, μποτε μθς τς δος ατο κα λβς βρχους τ ψυχ σου”· “φθερουσι γρ θη χρηστ μιλαι κακα”.  Ἐὰν δ προσκολλσαι, τ γαθ κα συνετ προσκολλο» (Callinicus Biogr., ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΥΠΑΤΙΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΡΟΥΦΙΝΙΑΝΑΙΣ).

Εναι φανερ λοιπόν, τι ατ δν εναι διδασκαλία μεμονωμένων μόνον Πατέρων, λλ καθολικ στάση τς κκλησίας. Διαβάζουμε στ Πρακτικ τς Ε΄ Οκουμενικς Συνόδου, τν κδοση τν ποίων πιμελήθηκε Μητροπολίτης Νικοπόλεως Μελέτιος: «σπερ γρ τ χρονιώτερα τν παθν δυσχερέστατά πώς στι πρς τ θεραπεσαι, τάχα που κα ες παν ρνεται τοτο, οτω κα ψυχ διεστραμμένων ννοιν κα δογμάτων σηπεδόνι ρρωστήσασα, δυσαπόβλητον χει τ πάθος» (Μελετίου Νικοπόλεως, Πέμπτη Οκουμενικ Σύνοδος, σελ. 358).
 Σημάτης Παναγιώτης

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος4/12/13, 12:29 μ.μ.

    Αυτοί ήταν ΑΓΙΟΙ με κεφαλαία και όχι οι σημερινοί μεταλλαγμένοι νεοεποχίτες πού άν δέν ήταν το λόμπυ των σιγονταροοικουμενιστών θά έβλεπαν την αγιοποίηση με τά κιάλια δεν ξέρουμε άν βλέπουν καί τον Θεό έστω και με κιάλια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος4/12/13, 1:08 μ.μ.

    "ούτω και ψυχή ..... το πάθος".
    Πολύ σωστό αυτό το χωρίον.
    Αυτός είναι και ο λόγος που οι αποτειχισμένοι είναι δύσκολο ανθρωπίνως να αλλάξουν νοοτροπία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος4/12/13, 4:14 μ.μ.

    Και όμως κ. Σημάτη υπάρχουν συνάδελφοί σας καθηγητές της Θεολογίας που ισχυρίζονται ότι έκανε λάθος ο άγ. Ιωάννης ο Δαμασκηνός και οι Μονοφυσίτες δεν είναι αιρετικοί, αλλά δεν έχει γίνει σωστή διατύπωση σχετικά με τη μία φύση του Χριστού, εσείς τα γνωρίζετε σαφώς καλύτερα. Αν έχει πέσει έξω ο άγιος τότε θα πρέπει να αλλάξουν και τα λειτουργικά κείμενα και να καταργηθεί και η Δ΄Οικουμενική αν και στην ουσία και στην πράξη πολλοί «ορθόδοξοι» την έχουν καταργήσει. Όποιος έχει προσκυνήσει στους Αγ. Τόπους το λείψανο του αγίου θα διαπίστωσε ότι ευωδιάζει, όπως όλα τα λείψανα που φυλάσσουν στην Ι. Μονή του Αγ. Σάββα του Ηγιασμένου. Είναι τόσο μνημειώδες το έργο του αγ. Ιωάννου του Δαμασκηνού και μεγάλο που απορώ πώς μικροί και τιποτένιοι άνθρωποι τολμούν να το αμφισβητήσουν. Δεν υπάρχει χριστιανός που να μην ξέρει απ' έξω ολόκληρο τον Αναστάσιμο Κανόνα του Πάσχα ή να μην θαυμάζει τον ιαμβικό Κανόνα των Χριστουγέννων και να μην συγκινείται όταν ψάλλει τροπάρια που έγραψε ο ίδιος ο άγιος. Σήμερα πάλι δυστυχώς προσπαθούν να εισάγουν μεταφράσεις αυτών των αριστουργημάτων κάποιοι ελεεινοί και τρισάθλιοι και να καταστρέψουν ό,τι έχει απομείνει από τους θησαυρούς των αγίων μας. Μεγάλη η χάρη του αγίου, να έχουμε όλοι τις πρεσβείες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος4/12/13, 6:37 μ.μ.

    Δέν σε καταλάβαμε ανώνυμε 3.08 μπορείς να γίνεις πιό σαφής ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.