Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

Θεολογικὴ κριτική, Εισηγήσεως Δημητριάδος Ιγνατίου σε Παπική Ημερίδα, ο οποίος ομιλεί ως "κοπέλλιν τοῦ Πάπα"!




ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ  ΚΑΙ  ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ
ΤΗΣ  ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΣ
ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ
ΚΑΙ ΑΛΜΥΡΟΥ κ. ΙΓΝΑΤΙΟΥ
ΣΤΗΝ ΠΑΠΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ Β΄ ΒΑΤΙΚΑΝΕΙΟ ΣΥΝΟΔΟ

Γράφει ο Πρωτοπρεσβ. π. γγελος γγελακόπουλος,
φημ. . Ν. γίας Παρασκευς Νέας Καλλιπόλεως Πειραις


«σύ εσαι κοπέλλι (τσιράκι) το Πάπα
καί σάν κοπέλλι το Πάπα μιλες».
(γιος Μρκος Εγενικός)


(ΜΕΡΟΣ Α΄)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στήν ψευδοσύνοδο το πάπα Φεράρας-Φλωρεντίας τό 1438-39, φίλος το πάπα, πίσκοπος Νικαίας Βησσαρίων, προσπάθησε μέ κάθε τρόπο νά παρασύρει μέ τό μέρος του τόν γιο Μάρκο πίσκοπο φέσου τόν Εγενικό, γιά νά γίνει νωση, δηλ. ποταγή τς ρθοδοξίας στόν αρεσιάρχη πάπα.
ποτε γιος Μάρκος, πευθυνόμενος πρός τόν Βησσαρίωνα, το επε: «σύ εσαι κοπέλλι (τσιράκι) το Πάπα καί σάν κοπέλλι το Πάπα μιλες»! μέν γιος Μάρκος δέν πέγραψε τά πρακτικά τς ψευδοσυνόδου το πάπα, ναγκάζοντάς τον νά μολογήσει τήν ττα του, ναφωνώντας «ε Μάρκος οχ πέγραψεν, ποιήσαμεν οδέν» καί τσι σωσε τήν ρθοδοξία πό τήν παπική λαίλαπα. δέ Βησσαρίων μέ τόν σίδωρο τόν Ρσο γιναν ρνητές τς ρθοδοξίας καί εσχώρησαν στήν αρεση το παπισμο. δέ πάπας τούς προβίβασε καί τούς κανε καρδιναλίους.
Δυστυχς καί σήμερα δέν λειψαν τά κοπέλλια το πάπα στήν ρθόδοξη λλάδα. Τοιοτος, κτός τν λλων, εναι καί Σέβ. Μητρ. Δημητριάδος κ. γνάτιος.  πρόσφατη συμμετοχή του στίς 9-11-2013 ς εσηγητο στήν παπική μερίδα, πού πραγματοποιήθηκε στό Λεόντειο Λύκειο Πατησίων θηνν, μέ θέμα «Πενήντα χρόνια πό τή σύγκληση τς Β΄ Βατικάνειας Συνόδου˙ σκέψεις νός ρθοδόξου πισκόπου», πιβεβαιώνει τήν προσωνυμία! Ο προσωπικές του θέσεις καί τά λεχθέντα του ντως μς δηγον στό νά το παναλάβουμε τό το γίου Μάρκου:  «σύ εσαι κοπέλλι (τσιράκι) το Πάπα (χι ρθόδοξος πίσκοπος) καί σάν κοπέλλι το Πάπα μιλες (χι σάν ρθόδοξος πίσκοπος)»!
Δέν εναι πρώτη φορά πού ποικιλοτρόπως σκανδαλίζων τόν πιστό λαό, γνωστός καί μή ξαιρετέος, οκουμενιστής καί μεταπατερικός Σεβ. κ. γνάτιος, προβαίνει σέ μία κόμη – πό τίς ναρίθμητες – προκλητική καί προδοτική της ρθοδόξου πίστεως νέργεια. ς θυμηθομε μερικές, τίς πιό κύριες, π’ατές. α) συμμετοχή το Σεβ. κ. γνατίου, συμπροσευχομένου, σέ παπική «λειτουργία» στό γνωστό οκουμενιστικό, ονιτικό, μεικτό μοναστήρι
το Bose (Μποζέ) στήν ταλία, μέ τό ποο διατηρε μακροχρόνιες σχέσεις καί συνεργασία, που μπροστά του καί μή ντιδροντος το δίου, ερεύς τς ρχιεπισκοπς θηνών (αδ. πρωτ. π. Παλος Κουμαριανός) κοινώνησε μέ παπική στια τόν Σεπτέβριο το 2010[1]. β) τέλεση ρθόδοξης Θείας Λειτουργίας στή Ραβέννα τό 2002, που πέτρεψε στόν διάκονο νά κοινωνήσει καί παπικούς[2]. γ) πογραφή το κ. γνατίου, ς προέδρου τς ντιπροσωπείας τς κκλησίας τς λλάδος, στό παίσχυντο κείμενο το Porto Alegre (Πόρτο λέγκρε) τς Βραζιλίας τό 2006 κατά τή Θ΄ Γενική Συνεύλευση το προτεσταντικο ΠΣΕ, τό ποο στήν οσία εναι Παγκόσμιο Συνονθύλευμα τν Αρέσεων[3]. δ) λειτουργική νανέωση ναγέννηση[4].               ε) μεταγλώτισση-μετάφραση στή νεοελληνική γλώσσα τόσο τν παλαιοδιαθηκικν ναγνωσμάτων τν σπερινν σο καί τν εχν τς Θείας Λειτουργίας καί κφώνησή τους ν συνάξει, κατά παράβασιν τόσο τς γιοπατερικς διδασκαλίας σο καί τς συνοδικς ποφάσεως τς ερά Συνόδου τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος[5]. στ) σύσταση τς λεγομένης καδημίας Θεολογικν Σπουδν, ποία στήν οσία εναι πιδημία Οκουμενιστικν Σπουδν καί ργαστήριο προωθήσεως τν στόχων το οκουμενισμο καί το ΠΣΕ, ποία τόν ούνιο το 2010 μέ πίσημο συνέδριο εσήγαγε στόν ρθόδοξο Θεολογικό χρο τήν αρεση τς πατρομαχίας, δηλ. τήν μεταπατερική, νεοπατερική καί συναφειακή αρεση[6], τήν ποία νίσχυσε μέ νέο συνέδριο τόν Μάϊο το 2013 στή Ρουμανία[7], γιά τήν ποία ερά Μητρόπολη Πειραις στίς 15-2-2012 διοργάνωσε πιστημονική καί θεολογική μερίδα μέ θέμα «Πατερική θεολογία καί μεταπατερική αρεση»[8]. ζ) δημόσια μνήστευση το διεθνος καί φρικώδους Σιωνισμο[9], μέ ποστηρικτή τήν γνωστή κ. Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη, ς ντίδραση στίς ρθοδοξότατες θέσεις το Σεβ. Μητροπολίτου Πειραις κ. Σεραφείμ, σχετικά μέ τόν ντισημιτισμό καί τόν Σιωνισμό, μέ ποτέλεσμα σραηλιτική κοινότητα το Βόλου σέ πιστολή της πρός τόν διο νά τόν ποκαλέσει πραγματικό της ποιμενάρχη[10]. η) νεργός συμμετοχή τν πευθύνων τς ΑΘΣ (Παντελής Καλαϊτζίδης κ..) στήν 10η Γενική Συνέλευση το ΠΣΕ στό Πουσν τς Κορέας[11] (30-10/8-11-2013), που, ποδεχόμενοι τό κοινό κείμενο, ζήτησαν συγγνώμη, πού εναι ρθόδοξοι, παρουσίασαν τά νέα βιβλία οκουμενιστικής κατηχήσεως κληρικν καί λαϊκν, καί προτάθηκε ΑΘΣ ς τόπος διοργάνωσης τς πομένης 11ης Γενικς Συνελεύσεως το ΠΣΕ. θ) πρόσκληση αρετικν (γγλικανν[12], παστόρων[13]), στυλοβατν τς παναιρέσεως το οκουμενισμο (Σεβ. Μητρ. Περγάμου ωάννης Ζηζιούλας[14]) καί θικά μεμπτν ρχιερέων, κληρικν καί λαϊκν γιά μιλίες, συμπροσευχές καί συλλείτουργα στήν . Μ. Δημητριάδος. ι) ποστήριξη τς λλαγς το χαρακτήρα το μαθήματος Θρησκευτικν πό ρθόδοξο, κατηχητικό καί μολογιακό σέ συγκρητιστικό, θρηκειολογικό καί πανθρησκειακό[15]. ια) προώθηση τς φεμινιστικς θεολογίας[16]. ιβ) κπομπή του «ρχονταρίκι», μέσω τς ποίας προωθε οκουμενιστικές καί ντίθετες μέ τή χριστιανική θική πόψεις (βλ. κπομπή μέ θέμα « χαρά το ρωτα»[17]). ιγ) Το πρόσφατο οκονομικό σκάνδαλο ες βάρος το κ. Κων/νου Λούλη[18], καί λλα πολλά ν οκ στιν ριθμός. ς συνέχεια τν νωτέρω, ρχεται συμμετοχή το κ. γνατίου στήν προαναφερθεσα παπική μερίδα.
Κατόπιν τούτων ρωτμε ελόγως : λα τά νωτέρω μαρτυρον «ναν πεύθυνο πίσκοπο τς ρθοδόξου κκλησίας», πως διος στήν ρχή τς εσηγήσεώς του ποκαλε τόν αυτό του, ατοεπαινούμενος καί ατοεγκωμιαζόμενος, κδηλώνοντας τόν γωισμό, πού ποβόσκει μέσα του καί τήν πλάνη το νοός, πού τόν διακατέχει; Συνήθως κάποιος λλος, κάποιος τρίτος γκωμιάζει καί παινε κάποιον γιά κάποιο πράγμα. Εναι πνευματικά λέθριο τό νά προβάλλει κάποιος τόν αυτό του, νά ατοπροβάλεται. Κατ’κρίβειαν, σύμφωνα μέ τήν γιοπατερική διδασκαλία, δέν πρέπει νά δεχόμαστε οτε τούς παίνους τν λλων γιά τούς αυτούς μας, διότι εναι πολύ πιθανόν νά πέσουμε στήν διαβολική παγίδα το γωισμο, τς περηφανείας, τς λαζονείας καί τς πάρσεως, ν πρέπει νά διακατεχόμαστε πό τήν ρετή τς ταπεινώσεως, τς ναξιότητος καί τς χρειότητος. Στήν συγκεκριμένη περίπτωση, χουμε χειροκροτήματα καί παίνους πό τούς παπικούς πρός τόν Σεβ. κ. γνάτιο καί τό κόμα χειρότερο διος Σεβ. κ. γνάτιος ατοπροβάλλεται ς «πεύθυνος πίσκοπος τς ρθοδόξου κκλησίας». Τά νωτέρω, μως, μαρτυρον κριβς τό ντίθετο˙ ναν νεύθυνο πίσκοπο τς ρθοδόξου κκλησίας. λλωστε, δέν θά μποροσε Σεβ. κ. γνάτιος νά συμμετεχε στήν μερίδα τν αρετικν παπικν, ν κι ατός δέν πασχε πό τήν δια πνευματική νόσο, τόν ωσφορικό γωισμό, ποος, πως εναι γνωστό, ποτελε τήν κυριότερη ατία τς μφανίσεως τν αρέσεων.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Α) ντιεπιστημονικότητα τς εσηγήσεως
κ. γνάτιος στήν εσήγησή του, ποία δημοσιεύθηκε στήν φημερίδα ‘Θεσσαλία’ το Βόλου, στίς 24-11-2013, στή σελ. 37, χρησιμοποιε τήν στοχαστική, συλλογιστική μέθοδο, πως λλωστε διος παραδέχεται στήν ρχή τς εσηγήσεώς του, λέγοντας : «ποτελε, συνεπς, χρέος γιά κάθε ρθόδοξο πιστό καί διαίτερα γιά ναν πεύθυνο πίσκοπο τς ρθοδόξου κκλησίας, νά στοχαστε πάνω στή σημασία σημασία το στορικο ατο γεγονότος μέ τήν εκαιρία τς συμπληρώσεως μίας λόκληρης πεντηκονταετίας πό τήν πραγματοποίησή του».
πιτρέπεται, μως, «νας πεύθυνος πίσκοπος τς ρθοδόξου κκλησίας», νά χρησιμοποιε ατή τή μέθοδο γιά τή συγγραφή νός κειμένου, μις εσηγήσεως;
νας ρθόδοξος, ταν γράφει να κείμενο, πρέπει νά χρησιμοποιε τήν ποδεικτική μέθοδο δομς το κειμένου καί χι τήν συλλογιστική. Τί σημαίνει ποδεικτική μέθοδος; Σημαίνει τι μελέτη βασίζεται στίς γνμες καί τίς ποφάσεις τν γίων Πατέρων, τν γίων ννέα Οκουμενικν Συνόδων καί τν ερν Κανόνων, πού εναι θεόπνευστες καί θεανθρωποκεντρικές καί χι νθρωποκεντρικές, ν συλλογιστική μέθοδος εναι βασισμένη στόν νθρώπινο λογισμό καί τήν πόφαση το κάστοτε συγγραφέα, πού εναι πισφαλής καί βέβαιος γιά τήν ρθότητα τν πόψεών του. συλλογιστική μέθοδος φαρμοζόταν καί φαρμόζεται καί σήμερα πό τούς φιλοσόφους, τούς πολιτικούς, τούς στορικούς καί πό τούς φιλοσοφοντες θεολόγους. Σύμφωνα, μως, μέ τήν ρθόδοξη θεολογία το γίου Γρηγορίου το Παλαμ καί τίς συχαστικές συνόδους τν τν 1341, 1347, 1351 μ.Χ., πού συνεκλήθησαν ναντίον τν λατινοφρόνων Βαρλαάμ Καλαβρού, Δημητρίου Κυδώνη, Νικηφόρου Γρήγορα καί Γεωργίου Λαπίθη, ρθόδοξη μέθοδος συγγραφς κειμένων τς θεολογίας εναι ποδεικτική μέθοδος καί χι συλλογιστική. Διότι, ποδεικτική μέθοδος βασίζεται στήν θεοπνευστία τς γίας Γραφς, τν γίων Πατέρων καί τν γίων Οκουμενικν Συνόδων, ν συλλογιστική μέθοδος βασίζεται μόνο στό νθρώπινο, μή μεταμορφωμένο πό τήν κτιστη θεία ΧάρΙ, μυαλό καί διάνοια[19].
νας ρθόδοξος, ταν γράφει να κείμενο, φείλει νά χρησιμοποιε, πίσης, καί τήν στορικοθεολογική μέθοδο, κολουθώντας κατά πόδας τούς γίους Πατέρες καί κκλησιαστικούς νδρες στήν κθεση τν πόψεών τους, πού εναι καί πόψεις τς κκλησίας, ποία λλοτε φαρμόζει τήν κρίβεια καί λλοτε τήν οκονομία στήν ποιμαντική διακονία της γιά τήν σωτηρία λων τν νθρώπων διαχρονικά, λλά διαίτερα γιά τήν σωτηρία τν αρετικν. Ατό τό πράττει κανείς, πειδή κόμη δέν το πιτρέπεται νά θεολογήσει, λόγω τν παθν του, τς φιλαυτίας, το γωισμο καί τς ατοπροβολς, πού, δυστυχς, βασανίζουν καί ταλαιπωρον λη του τήν ζωή, πρακτική καί θεωρητική.
κ τν νωτέρω ντιλαμβάνεται καθένας τι εσήγηση το Σεβ. κ. γνατίου ξ πόψεως ρθοδόξου εναι παντελς παράδεκτη. πίσης, εσήγησή του χαρακτηρίζεται ς τελείως ντιεπιστημονική, διότι σ’ατή δέν πάρχει οτε μία παραπομπή, οτε κάποια βιβλιογραφία, οτε καν μία ρθόδοξη θεολογική πιχειρηματολογία! Εναι γυμνή πό βιβλική καί πατερική θεολογία, ν βρίθει παπικς, βατικάνειας «θεολογίας». ν θά θέλαμε νά τήν χαρακτηρίσουμε, θά λέγαμε τι εσήγησή του περιέχει νακρίβειες, οριστολογίες, γενικολογίες καί γαπητισμούς.

Β) ντικανονική συμμετοχή το Σεβ. κ. γνατίου στήν παπική μερίδα
συμμετοχή το Σεβ. κ. γνατίου στήν παπική μερίδα πρξε ποτέλεσμα καί πόφαση τς ερς Συνόδου τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος; πρξε σύγκληση τς Ι.Σ.Ι., ποία ξουσιοδότησε τόν κ. γνάτιο νά τήν κπροσωπήσει στήν παπική μερίδα; Θεωρομε τι γιά να τέτοιο σοβαρό ζήτημα, πού πτεται τν σχέσεων μέ τούς αρετικούς παπικούς, θά πρεπε νά συγκληθε Ι.Σ.Ι., ποία θά πρεπε νά θέσει ρους καί προϋποθέσεις στόν Σεβ. κ. γνάτιο γιά τά λεγόμενά του, νά ρωτηθον παντες ο Σεβ. Μητροπολίτες τς κκλησίας τς λλάδος, ν συμφωνον, καί τότε νά πάρξει συγκατάθεση, πόφαση, ελογία. παραπάνω διαδικασία εναι ποχρεωτική, διότι τσι πιτάσσει τό Συνοδικό σύστημα διοικήσεως τς κκλησίας. Δυστυχς, μως, γιά μία κόμη φορ ποδείχθηκε τι τό Συνοδικό σύστημα στήν κκλησία τς λλάδος καταλύθηκε καί πικρατον παπικές τακτικές. Ατό, λλωστε, δίδαξε καί τερος μεταπατερικός, Οκ. Πατριάρχης κ. Βαρθολομαος, ποος στίς 10/13-10-2012 λαβε νεργό μέρος στούς ορτασμούς τν πενήντα χρόνων πό τήν σύγκληση τς Β΄ Βατικάνειας Συνόδου στή Ρώμη, σπαζόμενος καί συμπροσευχόμενος μετά το πρώην κλαμπροτάτου κ. Βενεδίκτου ΙΣΤ΄, μιλοντος καί ναγνωρίζοντος τό «σπουδαο» ργο τς Β΄ Βατικάνειας Συνόδου, δηλ. τήν παναίρεση το Οκουμενισμο, τήν δαιμονική καί πάρατη Ονία καί τόν διαθρησκειακό συγκρητισμό. φόσον, λοιπόν, δέν πρξε συνοδική πόφαση γιά τήν συμμετοχή το Σεβ. κ. γνατίου στήν παπική μερίδα, πς διος χει τό θράσος νά μιλ κ μέρους τς εραρχίας καί νά διατείνεται (πως διαθόθηκε τι επε κατά τή διάρκεια τς συζητήσεως) τι ο πόψεις ο δικές του (τι παπισμός εναι δθεν «κκλησία» καί χι αρεση) ταυτίζονται μέ τίς πόψεις τς Σύνοδου, καί χι ο πόψεις τν δθεν «κραίων, φανατικν καί ψυχοπαθν» εραρχν, πού σωστά καί ρθοδόξως ποστηρίζουν τι παπισμός εναι αρεση καί χι κκλησία; Μήπως Σεβ. κ. γνάτιος εναι περάνω καί πέρκειται τς Συνόδου καί τς κκλησίας; Ο πόψεις το Σεβ. κ. γνατίου εναι πόψεις προσωπικές καί δέν κφράζουν τό σύνολο τν εραρχν τς κκλησίας τς λλάδος.
Τέλος, πως γνωρίζουμε, Σεβ. κ. γνάτιος, κατά τήν νεστώστα συνοδική περίοδο, χει ρισθε νά εναι πρόεδρος τς Εδικς Συνοδικς πιτροπς Πολιτιστικς Ταυτότητος. Τί σχέση χει θέση ατή, στήν ποία τόν ρισε Σύνοδος, μέ θέματα, πού πτονται τν σχέσεων μέ τούς αρετικούς, φ’ σον δέν εναι καθ’ λην ρμόδιος, γιά τά ποία θέματα χουν συσταθε καί χουν τόν λόγο ο σχετικές Συνοδικές πιτροπές α) πί τν Διορθοδόξων καί τν Διαχριστιανικν Σχέσεων, β) πί τν Αρέσεων καί γ) πί τν Δογματικν καί Νομοκανονικν ζητημάτων;

Γ) ντιπαπικός γιος Νεκτάριος
Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος διάλεξε τν ορτ το γίου Νεκταρίου (9 Νοεμβρίου) ν συμμετάσχει στήν μερίδα τν ν λλάδι παπικν γι τν πήχηση τς Β´ Βατικανς Συνόδου.
Θεωρομε τν συμμετοχ πρόκληση γι τν πιστ λαό. Διότι, γιος Νεκτάριος νήρεσε μέ τό βιβλίο του περ τν Οκουμενικν Συνόδων τ δόγμα τς Α´ Βατικανς Συνόδου (1870), σύμφωνα μέ τ ποο πάπας εναι λάθητος, τό ποο νίσχυσε πολύ περισσότερο Β΄ Βατικανή. Μέ τό δόγμα ατό, τ ποο διατηρεται ναλλοίωτο μέχρι σήμερα, καταρρίπτεται ξία τν Οκουμενικν Συνόδων, διότι δν χρειάζεται ν συγκαλεται Σύνοδος τν πισκόπων λης τς Οκουμένης, ταν νας μόνο νθρωπος μπορεί ν λύει λαθήτως τ προκύπτοντα κάστοτε ζητήματα.
γιος Νεκτάριος ναιρε τ δόγμα περ λαθήτου το πάπα. Διότι ατό: «Καταργε τς Συνόδους, φαιρε π ατν τν σημασίαν, τν σπουδαιότητα κα τ κρος, κα κηρύττει ατς ναρμοδίους, διασαλεύων τν πρς ατς πεποίθησιν τν πιστν». Καταδεικνύει τι τ δόγμα περ λαθήτου κλονίζει κ βάθρων τν θεσμ τς κκλησίας, τν ποία καθιστ «ναυδον σμα». «Τ ντι», λέει, «π καρδίας θλιβόμεθα δι τν γενομένην δικίαν τ κκλησί κα κ τν μυχίων ατς εχόμεθα ν φωτίση τν νον κα τν καρδίαν το Μακαριωτάτου Ποντίφηκος τ γιον Πνεμα, πως ποδώσ οτος τ Μι, γί, Καθολικικ κα ποστολικ κκλησί ,τι παρ ατς φήρεσεν, ς μ φειλεν».
Τ δόγμα περ λαθήτου, τ ποο καταργε τ Σμα τς κκλησίας, διατηρεται π τό Βατικανό ως σήμερα. Ατό, βέβαια, δν μπόδισε τν Σεβ. Μητροπολίτη Δημητριάδος ν συμμετάσχει στν μερίδα τν ν λλάδι Παπικν γι τν πήχηση τς Β´ Βατικανς Συνόδου (1965)[20].
Σχετικά μέ τά κακά, πού χει προξενήσει παπισμός στό λληνικό θνος, θά φήσουμε τόν ν γίοις πατέρα μν Νεκτάριο πίσκοπο Πενταπόλεως νά μς μιλήσει. γιος, λοιπόν, στό δίτομο ργο του «Μελέτη στορική περί τν ατιν το σχίσματος», στό ποο κφράζεται πολύ σκληρά, ρνητικά καί αστηρά γιά τόν πάπα καί τόν παπισμό, λέει : «Τί πρός τατα νά επη τις; Νά κλαύση νά μυκτηρίσει τάς τοιαύτας τν παπν ξιώσεις; Φρον τι δέον νά κλαύση, διότι πολλά τό λληνικόν θνος χυσε δάκρυα διά τούς τοιούτους πάπας, οτινες γένοντο ο κακοί δαίμονες τς νατολικς κκλησίας καί το λληνικο θνους»[21]. Καί λλο : «Τό κατά τν λλήνων μσος τς Δυτικς κκλησίας, τό μπνευσθέν καθ’λην τήν Δύσιν, κατέστησε τούς μαθες λαούς τς Δύσεως φανατικούς χθρούς τν λλήνων, ος θεώρουν ς χθίστους αρετικούς… Ο Σταυροφόροι, χλος μαθής καί φανατικός, τρεφον σον μσος πρός τούς λληνας σον καί πρός τούς θωμανούς. λωσις τς Κωνσταντινουπόλεως πό τν Σταυροφόρων, τν γρίων τς Δύσεως Βανδάλων, πέθηκε τήν σφραγίδα πί τό σχίσμα»[22]. Καί τέλος, «ο πάπαι καί μαρτάνουσι καί κολάζονται καί θά κολάζονται μέχρι τς Δευτέρας παρουσίας˙ σως καί αωνίως διά τά πρός τήν λληνικήν κκλησίαν κακά καί τάς ψευδοενώσεις καί τάς σεβες καί ντιχριστιανικάς διατάξεις»[23]

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Α) Παπισμός εναι αρεση καί χι «Ρωμαιοκαθολική κκλησία»
Σέ λη τήν εσήγησή του Σεβ. κ. γνάτιος ξεκάθαρα νομάζει καί «βαπτίζει» τήν παπική παρασυναγωγή ς «Ρωμαιοκαθολική κκλησία» μέ Χάρι καί μυστηριακή ζωή καί χι αρεση. ρωτηθείς πί τούτου πάντησε νερυθριάστως καί πί λέξει τι: «ντως φιλοξενήσαμε (πρόσφατα) να συνέδριο τς Συνοδικς πιτροπς πί τν Αρέσεων στήν πόλη το Βόλου καί στό συνεδριακό μας Κέντρο, φιλοξενούμενοι τς Μητροπόλεώς μας. μως, ατή πιτροπή σχολεται μέ τίς ναγνωρισμένες πό τήν κκλησία αρέσεις καί δέν συμπεριλαμβάνονται σέ ατές ο Καθολικοί δελφοί μας, οτε Καθολική κκλησία».
Ελόγως μς δημιουργεται έξς πορία: Κατά τόν Σεβ. κ. γνάτιο, πόσες κκλησίες πάρχουν; Μία πολλές; Χριστός δρυσε Μία πολλές κκλησίες; Χριστός δέν δρυσε μόνο τήν Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία, πως μολογομε παντες ο ρθόδοξοι στό Σύμβολο τς Πίστεως Νικαίας-Κων/λεως; φο, λοιπόν, συμφώνα μέ τά λεχθέντα το κ. γνατίου ο παπικοί εναι κι ατοί κκλησία, τότε πάρχουν καί πολλοί Κύριοι, πολλές πίστεις, πολλά βαπτίσματα. μως, πόστολος τν θνν Παλος, τό στόμα το Χριστο, λέει τι πάρχει «ες Κύριος, μία πίστις, ν βάπτισμα»[24]. Στόν ρθόδοξο χρο κάνουμε λόγο γιά ρθοδοξία (ρθή δόξα περί Θεο) καί γιά αρεση, πλάνη (πλανεμένη, σφαλμένη, διαστρεβλωμένη δόξα περί Θεο). πό πότε, μως, ο αρέσεις καί ο αρετικοί ποτελον κκλησίες;
γιος Νικόδημος γιορείτης λέγχει τά λεχθέντα το Σεβ. κ. γνατίου, καί ρμηνεύοντας τό ψαλμικό χωρίο «να τί πολαμβάνετε ρη τετυρωμένα»;[25], σημειώνει τι θεος Δαβίδ λέει ατόν τό λόγο πρός τούς χθρούς της κκλησίας, ρωτντας τους: Γιατί σες νομίζετε πώς πάρχουν λλα ρη στερεά καί σειστα, ξω πό τήν Μία κκλησία τν εσεβν καί ρθοδόξων Χριστιανν; Δηλαδή, γιατί νομίζετε πώς ο λλες συναγωγές καί τά συστήματα τν σεβν καί κακοδόξων εναι ρη στερεά καί κίνητα, ν δέν εναι; Παραθέτει, πίσης, καί τή μαρτυρία το μεγάλου γίου Κυρίλλου λεξανδρείας, ποος λέει: «πιτιμ ον τος τάς τν αρετικν κκλησίας πολαμβάνουσιν εναι τετυρωμένας, γουν συνεστηκυίας καί στερεάς˙ οδέν γάρ ν ατας τό δυνάμενον τρέφειν ες ξιν πνευματικήν»[26].
ναγνωρίζει Σεβ. κ. γνάτιος τόν παπισμό ς «κκλησία». Εναι, μως, «κκλησία» αρεση; Πλθος ρθοδόξων Συνόδων χουν καταδικάσει τόν παπισμό ς αρεση. ναφέρουμε νδεικτικά ρισμένες: Τήν Σύνοδο το 879-880 στήν Κωνσταντινούπολη, πί το Πανσέπτου καί γιωτάτου Οκουμενικο Πατρός καί σαποστόλου Μεγάλου Φωτίου. Σύνοδος ατή, πού στή συνείδηση το πληρώματος τς κκλησίας θεωρεται ς Η΄ γία καί Οκουμενική Σύνοδος, πειδή σέ ατή συμμετεχαν κπρόσωποι λων τν Πατριαρχείων καί το τότε ρθοδόξου Πάπα τς Ρώμης ωάννου το Η΄ καί ο ποφάσεις της γιναν μόφωνα ποδεκτές, καταδίκασε ς αρετική τή διδασκαλία το Filioque. διδασκαλία ατή πεκράτησε δυστυχς ς πίσημη διδασκαλία το παπισμο, πό τίς ρχές το 11ου αἰῶνος (1014) μέχρι σήμερα. καταδίκη ατή σχύει κατ’ πέκτασιν καί γιά τήν αρεση τν Προτεσταντν, πειδή καί ατοί ποδέχονται τήν αρετική ατή διδασκαλία. παπισμός, ποδεχόμενος κ τν στέρων, μετά πό να αἰῶνα καί πλέον, μία αρετική διδασκαλία, πού εχε δη καταδικάσει μαζί μέ τά λλα ρθόδοξα Πατριαρχεα, ατοαναιρεται καί ατοκαταδικάζεται ς αρεση. Πέραν τούτου, λες ο πόμενες ρθόδοξοι Σύνοδοι, πως ο ν Κωνσταντινουπόλει Σύνοδοι το 1170, 1341, 1450, 1722, 1838, 1895, περιφράστως καταδικάζουν τόν παπισμό ς αρεση[27]. πίσης, κτός πό τόν Μέγα Φώτιο, λοι ο μετά τό σχίσμα το 1054 γιοι, πως γιος Γερμανός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, γιος Γρηγόριος Παλαμς, γιος Μρκος Εγενικός, γιος Συμεών Θεσσαλονίκης, γιος Νικόδημος γιορείτης, γιος Κοσμς Ατωλός, γιος Νεκτάριος Πενταπόλεως, γιος ουστίνος Πόποβιτς κ..[28], μοφώνως καταδικάζουν τόν παπισμό ς αρεση. Παπισμός δέν εναι «κκλησία», λλά κράτος, τό Βατικανό. Οτε εναι «Ρωμαιοκαθολική κκλησία». Δέν εναι οτε Ρωμαίϊκη, οτε Καθολική, οτε κκλησία. Δέν χει σχέση μέ τήν Ρωμηοσύνη, οτε μέ τή Ρωμανία. Δέν εναι Καθολική, φο χωρίσθηκε μόνη της πό τήν ρθόδοξη κκλησία τό 1054 μ.Χ. Δέν εναι κκλησία, φο γινε κράτος, ποκύπτοντας στόν τρίτο πειρασμό το Χριστο. Δέχθηκε Παπισμός τήν πρόταση το διαβόλου νά τόν προσκυνήσει καί νά τόν κάνει κοσμικό παντοκράτορα τς γς. μες ο ρθόδοξοι εμαστε ρθή Ρωμαιοκαθολική κκλησία. μες ο ρθόδοξοι εμαστε Ρωμηοί, σέ μς νήκει Ρωμανία, Ρωμηοσύνη. ρθοδοξία εναι Μία, γία, ΚΑΘΟΛΙΚΗ καί ποστολική κκλησία, ληθής Ρωμαιοκαθολική κκλησία.
Πς εναι δυνατόν Σεβ. κ. γνάτιος, ποος θέλει νά παρουσιάζεται ς «πεύθυνος πίσκοπος τς ρθοδόξου κκλησίας» νά διαλέγεται μέ τόν μετανόητο παπισμό, ταν ατός δέν χει ποκηρύξει τίς πάμπολλες αρέσεις του καί δέν χει δείξει χνος μετανοίας; μήπως δέν εναι φοβερές καί τρομερές αρέσεις : α) κρατική πόσταση καί δομή το Βατικανο μέ πουργεα καί πουργούς καί τράπεζες, β) τό Filioque ( κπόρευση το γίου Πνεύματος καί κ το Υο), γ) κτιστή Θεία Χάρις, δ) τό πρωτεο ξουσίας, ε) κατοχή τόσο τς κοσμικς σο καί τς πνευματικς ξουσίας πό τόν Πάπα, στ) τό λάθητο, ζ) ο θεωρίες περί σχάτου κριτο τς κκλησίας, περί αθεντίας, περί μοναρχικο ξιώματος, κκλήτου καί ναμαρτησίας, περί κρου ρχιερέως το Πάπα, η) τό διά ραντισμο «βάπτισμα» καί διαχωρισμός του πό τό μυστήριο το Χρίσματος, θ) τά ζυμα (στια), ι) μεταβολή το ρτου καί ονου σέ Σμα καί Αμα Χριστο μέ τά δρυτικά λόγια καί χι μέ τήν πίκληση το γίου Πνεύματος καί θεωρία τς μετουσιώσεως, ια) στέρηση τς κοινωνίας το Αματος το Χριστο στούς λαϊκούς καί παροχή σέ ατούς μόνο το Σώματος, ιβ) στέρηση τς Θείας Κοινωνίας πό τά νήπια, ιγ) Μαριολατρεία, ιδ) σπιλος σύλληψη καί νσώματη νάληψη τς Θεοτόκου, ιε) τό καθαρτήριο πρ, ιστ) τά λυσίποινα, ιζ) περίσσεια ξιομισθία το Χριστο, ιη) περίσσεια τν ργων τν γίων, ιθ) ξιομισθία τν ργων το νθρώπου, κ) τά γάλματα καί γενικά θρησκευτική ζωγραφική ντί τς ρθοδόξου εκονογραφίας, κα) ποχρεωτική γαμία το κλήρου, κβ) ναγνώριση σφαγέων (βλ. Στέπινατς) ς «γίων», κγ) θεωρία περί προσβολς καί κανοποιήσεως τς θείας δικαιοσύνης, λόγω το προπατορικο μαρτήματος καί γενικά τό δικανικό πνεμα, πό τό ποο κυριαρχεται παπισμός, κδ) πόρριψη τς ερς Παραδόσεως καί κμετάλλευσή της ς ργάνου τς παπικς διδακτικς ξουσίας ( πάπας εναι Παράδοση), κε) ποψη τι λάθητος Πάπας εναι μοναδικός φύλακας, κριτής καί ρμηνευτής τς Θείας ποκαλύψεως, κστ) θεώρηση τς ρχέγονης δικαιοσύνης ς περφυσικο δώρου τς Θείας Χάριτος, πού προστέθηκε ‘κατά συμβεβηκός’ στό ‘κατ’εκόνα’, τό ποο νοεται μέσα σέ πλαίσια ατάρκειας καί στατικότητας, κζ) πώλεια τς ρχέγονης δικαιοσύνης καί διατήρηση λωβήτου καί σώου το κατ’εκόνα, κη) «πάσχουσα κκλησία», ποία ποτελεται πό τούς πιστούς, πού βρίσκονται στό καθαρτήριο πρ, κθ) πόρριψη τς σότητος τν πισκόπων, λ) τό συγκεντρωτικό καί πολυταρχικό διοικητικό σύστημα μέ πόλυτο μονάρχη τόν Πάπα, πού εσήγαγε τόν παποκαισαρισμό, λα) τά μοναχικά τάγματα καί ργανωτικός-κοινωνικός χαρακτήρας το μοναχισμο, λβ) πρόσωπος καί δικανικός χαρακτήρας το μυστηρίου τς ξομολογήσεως, λγ) πάρατη Ονία, δούρειος ππος το Παπισμο;
Εναι φανερό τι μέ τήν σφαλμένη θεώρηση το Σεβ. κ. γνατίου το παπισμο ς δθεν «κκλησίας», Σεβ. κ. γνάτιος καθίσταται τρομερά πεύθυνος ναντί του γίου Τριαδικο Θεο καί τν δίων τν παπικν, διότι δέν τούς λέγει τήν λήθεια, λλά τούς φενακίζει, τούς ξαπατ καί τούς κοροϊδεύει, ψευδόμενος, δέν τούς δηγε πρός τήν μετάνοια καί τήν ποκήρυξη τν ποικίλων αρέσεων καί πλανν τους, μέ σκοπό τήν πιστροφή τους στήν Μία, γία, Καθολική καί ποστολική ρθόδοξη κκλησία, δέν πιθυμε τήν σωτηρία τους, λλά πικίνδυνα τούς «καθησυχάζει» καί βεβαίως καταργε τήν ρθόδοξη εραποστολή.




[1] http://agiooros.org/viewtopic.php?t=4901, http://voiotosp.blogspot.gr/2010/10/blog-post_2958.html http://www.impantokratoros.gr/dat/storage/dat/35E50502/ioannhs_markas.pdf
[2] http://www.orthodoxnet.gr/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1
[3] http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2012_08_27_archive.html, http://www.impantokratoros.gr/dat/storage/dat/35E50502/ioannhs_markas.pdf
[4] ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ Ι.Μ.ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ, «νοιχτή πιστολή πρός τόν Σεβ. Μητρ. Δημητριάδος κ. γνάτιο», Βόλος 19-10-2010, Θεοδρομία ΙΒ4 (κτώβριος-Δεκέμβριος 2010) 509,   http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=3508
[5] http://apotixisi.blogspot.gr/2013/08/o_5881.html
[6] ΘΕΟΛΟΓΙΑ, τ. 2/2010, σσ. 317-324, ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ κ. ΠΑΥΛΟΣ, « πόμνημα. «Συναφειακές», «Μεταπατερικές» καί λλες θεολογικές ναζητήσεις σέ συνέδριο τς Θεολογικς καδημίας το Βόλου», Θεοδρομία ΙΒ4 (κτώβριος-Δεκέμβριος 2010) 495-502.
[7] Διεθνές Συνέδριο Cluj-Napoca γιά τή συναφειακή θεολογία, Ρουμανία 23-26 Μαΐου 2013, http://paterikiparadosi.blogspot.gr/23052013, http://www.amen.gr/article14045.
[8] . Μ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ, Πατερική Θεολογία καί μεταπατερική αρεση, Πρακτικά θεολογικς μερίδος, Πειραιεύς 2012.
[9] http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4282
[10] «νακοίνωση σραηλιτικς Κοινότητος Βόλου πέρ το Σεβ. Μητρ. Δημητριάδος», φημ. Θεσσαλία (12-1-2011) 37.
[11] 21-10-2013, «Συγγνώμη πού εμαστε ρθόδοξοι», 10η Γενική Συνέλευση το Π.Σ.Ε. στό Πουσάν τς Κορέας (30-10/8-11-2013), ρόλος τς καδημίας Θεολογικν Σπουδν το Βόλου στόν ναβαθμισμένο «οκουμενιστικό πανευαγγελισμό» τν ρθοδόξων, http://aktines.blogspot.gr/2013/11/blog-post_2453. συμμετοχή τς καδημίας Θεολογικν Σπουδν στή 10η Γ. Σ. το Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν στό Μπουσάν τς Κορέας, http://www.amen.gr/?op=article&id=15979
[12] ᾿Εννοομε ββαια τν σεβ βεβλωση το Ιερο Ναο τς γυναικείας ερς Μονς Παμμεγίστων Ταξιαρχών στίς Μηλιές Πηλίου πό τούς φιλοξενουμνους το κ. γνατίου γγλικανούς «κληρικούς», ο ποίοι προσκλήθηκαν πό τόν διο γιά ν παρακολουθσουν τ Θεα Λειτουργα ντς το χρου το κυρως Ναο. Γεγονς, πο περιρισε τος ρθοδξους χριστιανος ν συμπιεσθον στν Νρθηκα, λεγχμενοι τν δια στιγμ ς πρς τς κινσεις τους, π μοναχς τς Μονς!
http://www.synodinresistance.org/Theology_el/3a2046MetropolisDemetriados.pdf
[13] ννοομε τν πρσκληση το πληρματος τς ᾿Επισκοπς του κ. γνατίου ν προσλθει τ Δευτρα 7 Μαου 2007 στ Πνευματικ Κντρο τς Ιερς Μητροπλεως, στ ποο θ μιλοσε Αδεσιμ. Μελτιος Μελετιδης μ θμα : «Διεκκλησιαστικ συνεργασα στ βση το νθρπου»!Η πρσκληση ατ ταν παραπλανητικ, δεδομνου τι μιλητς εναι προτεστντης τς λληνικς Εαγγελικς κκλησίας κα τεροδοξα ( κακοδοξα) του καλπτεται π τν προσωνυμα το Αδεσιμωττου, γι ν παραπλανηθον ο ρθδοξοι πιστο κα ν νομσουν τι μιλητς εναι ρθδοξος κληρικς.᾿Εκτς ν πργματι Σεβ. κ. ᾿Ιγντιος ναγνωρζει εροσνη στος προτεστντες πστορες! http://www.synodinresistance.org/Theology_el/3a2046MetropolisDemetriados.pdf
[14] Περιοδικό ‘Πληροφόρηση’ Δεκέμβριος 2011, Μηνιαία κδοση . Μ. Δημητριάδος
[15] ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ Ι.Μ.ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ, «νοιχτή πιστολή πρός τόν Σεβ. Μητρ. Δημητριάδος κ. γνάτιο», Βόλος 19-10-2010, Θεοδρομία ΙΒ4 (κτώβριος-Δεκέμβριος 2010) 507, http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1455, http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1757
[16] Διοχετεύθηκε πληροφορία τι Σεβ. κ. γνάτιος πιτρέπει γυνακες νά κηρύττουν π’μβωνος ν ρα Θ. Λειτουργίας, παρουσία καί το πευθύνου τς ΑΘΣ κ. Παντελ Καλαϊτζίδη.
[17] http://www.youtube.com/watch?v=Vna8vFKPt8k&list=FLz-cJWuVI4_Q4cT0gmVQLgg&index=46
[18] http://www.e-volos.gr/el/synenteykseis/skandalo_megatonon_kataggelei_o_biomixanos_konnos_loulis_kata_tou_mitropoliti_ignatiou_hxitiko.html
[19] Ν. ΜΑΤΣΟΥΚΑΣ, Δογματική καί συμβολική θεολογία Α΄, Εσαγωγή στή θεολογική γνωσιολογία, κεφ. Β4, διπλή θεολογική μεθοδολογία τν Πατέρων τς ρθόδοξης κκλησίας, κδ. Πουρναρ, Θεσ/κη 2002, σσ. 137-180.
[20] ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΡΒΟΣ, «ς θυμηθε τόν γιον Νεκτάριον καί νά μή συμμετάσχη ες τήν παπικήν μερίδα», ρθόδοξος Τύπος (8-11-2013),  http://aktines.blogspot.gr/2013/11/blog-post_9075.html.
[21] ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ, Μελέτη στορική περί τν ατιν το σχίσματος, τ. Α΄, σ. 298.
[22] .π., τ. Β΄, σ. 96.
[23] .π., σ. 103.
[24] φ. 4, 4-5.
[25] Ψαλμ. 67, 17.
[26] ΜΟΝΑΧΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΖΙΓΑΒΗΝΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, ρμηνεία ες τούς ΡΝ΄ ψαλμούς το προφητάνακτος Δαβίδ, τ. Β΄, κδ. ρθόδοξος Κυψέλη, Θεσσαλονίκη 1996, σ. 180.
[27] ΠΡΕΣΒ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, συμπροσευχή μέ αρετικούς. Προσεγγίζοντας τήν κανονική πράξη τς κκλησίας, κδ. Θεοδρομία, Θεσσαλονίκη 2009, σσ. 40-42.
[28] .π., σσ. 33-36.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.