Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Στη ΓΑΖΑ, βρίσκουν ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΩΤΗΡΙΑΣ μέσα στον Ι. Ν. του ΑΓΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ!



ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ  ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΟΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ


Είναι πραγματικά συγκλονιστική η είδηση που μεταδίδει η τουρκική εφημερίδα, Star, στο φύλο της στις 22 Ιουλίου, ότι μέσα στον ορυμαγδό των ισραηλινών οβίδων που σαν βροχή σκορπίζουν φρικτό θάνατο σε εκατοντάδες Παλαιστινίους στην λωρίδα της Γάζας, σαν ύστατη σανιδά σωτηρίας για τους απροστάτευτους κατοίκους και τα γυναικόπαιδα, αναδεικνύεται ο ελληνορθόδοξος ναός του Αγίου Πορφυρίου της Γάζας, δηλαδή το καθολικό της ιστορικής  ομώνυμης μονής που βρίσκεται στην βομβαρδισμένη περιοχή της Şucaiyye.
Όπως αναφέρει με εντυπωσιακό τρόπο η ίδια η τουρκική εφημερίδα, οι πύλες του ναού του Αγίου Πορφυρίου, ο οποίος έζησε στην περιοχή και αγίασε την πρώτη περίοδο της εξάπλωσης του χριστιανισμού, άνοιξαν για τους κυνηγημένους από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς κατοίκους που έτρεξαν να βρουν καταφύγιο κάτω από την στοργική στέγη του Αγίου. 
Σύμφωνα με ανταπόκριση της Muna Cindiyye, ανταποκρίτριας του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων, Anadolu Haberajansı, ο ναός αυτός, που μάλιστα βρίσκεται στην ίδια περιοχή όπου γίνονται οι σφοδροί βομβαρδισμοί των Ισραηλινών, έχει γίνει το σωτήριο καταφύγιο των κυνηγημένων Παλαιστινίων. Το μεγάλο θαύμα, όπως αναφέρεται, είναι ότι ενώ οι γύρω δρόμοι είναι γεμάτοι πτώματα και τραυματισμένους από τις επιθέσεις των αεροπλάνων των Ισραηλινών, ενώ παντού ακούγονται θρήνοι και κλαυθμοί, ο ναός αυτός σαν να έχει την θεία προστασία παραμένει όρθιος και έχει γίνει το τελευταίο μεγάλο καταφύγιο των δυστυχισμένων κατοίκων της Γάζας.
Ανάβουν κεριά μέσα στον Ι Ναό αγ. Πορφυρίου
Η ίδια η ανταποκρίτρια του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων αναφέρει χαρακτηριστικά ότι, «ζητάμε βοήθεια και σωτηρία από τον Αλλάχ και από τον Άγιο στον ναό του  οποίου τρέξαμε να βρούμε καταφύγιο από την καταστροφή που κατακαίει γύρω μας τα πάντα». Οι επίσημες ανταποκρίσεις αναφέρουν ότι από τους  βομβαρδισμούς των Ισραηλινών στην περιοχή όπου βρίσκεται ο ιερός ελληνορθόδοξος ναός του Αγίου Πορφυρίου, έχουν ήδη βρει τον θάνατο 72 Παλαιστίνιοι ενώ στους γύρω δρόμους κείτονται άλλοι 400 περίπου τραυματίες. Οι περιγραφές των ανταποκριτών δίνουν τον όλη φρικτή εικόνα που μοιάζει με σκηνές της αποκάλυψης και τονίζουν ακόμα περισσότερο τον σωτήριο ρόλο της παρουσίας του Αγίου στην ιστορική περιοχή της Γάζας, μια περιοχή από τις πρώτες που είχε δεχτεί τον χριστιανισμό και «έλαμψε» ο Άγιος μέσα σε μια τότε ειδωλολατρική θάλασσα.
Όπως αναφέρεται στο Βίο του Αγίου Πορφυρίου από εκείνη την εποχή έγιναν πολλά θαύματα ιδιαίτερα επειδή η Γάζα αποτελούσε ακόμη κέντρο ειδωλολατρών γύρω στο 400 μ.Χ  Η ιστορία του Αγίου, μας άφησε χαρακτηριστικά παραδείγματα. Συγκεκριμένα την εποχή εκείνη μια παρατεταμένη ανομβρία είχε εξοντώσει τους κατοίκους και  παρ’ όλες τις επικλήσεις των ειδωλολατρών στο Δία δεν γίνονταν τίποτα. Η βροχή έρχεται μόνον όταν ο επίσκοπος Πορφύριος και οι λιγοστοί Χριστιανοί, μετρημένοι 280 όπως λέει ο διάκονος Μάρκος, προσεύχονται με νηστεία, αγρυπνία και λιτανεία. Η έμπρακτη απόδειξη της δυνατότητας επικοινωνίας με τον αληθινό Θεό μεταστρέφει 35 ειδωλολάτρες.  
Να σημειώσουμε ότι ο ελληνορθόδοξος ναός αφιερωμένος στον Άγιο Πορφύριο, είναι γνωστός σαν Ιερά Μονή Αγίου Πορφυρίου, ανήκει στο Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και μέχρι προ τίνος εφημέριος αναφέρονταν ο Αρχμ. Αμφιλόχιος. Επίσης στον ίδιο ναό λειτουργούσε μέχρι προ τίνος Ορθόδοξος Νεολαία που εξέδιδε το περιοδικό «Κατήχησης», καθώς και Φιλόπτωχος Αδελφότης.

 Βιογραφία
Ο Όσιος Πορφύριος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη από
πλούσιους και ευσεβείς γονείς. Αφού εγκατέλειψε και γονείς και πλούτη, στα χρόνια της βασιλείας του Αρκαδίου και Ονωρίου, αναχώρησε για την Αίγυπτο που ήταν τότε μεγάλο μοναστικό κέντρο και έγινε μοναχός σε σκήτη. Μετά πενταετή διαμονή ήλθε στα Ιεροσόλυμα και κήρυσσε στους Ιουδαίους και τους Έλληνες το Ευαγγέλιο του Χριστού. Εκεί ασθένησε σοβαρά από κίρρωση του ήπατος, αλλά παρά την ασθένειά του δεν παρέλειπε καθημερινά να επισκέπτεται το Ναό της Αναστάσεως και τα άλλα ιερά προσκυνήματα, προκαλώντας τον θαυμασμό των άλλων προσκυνητών. Μεταξύ αυτών ήταν και ο Μάρκος, ο μετέπειτα βιογράφος του Πορφυρίου, ο οποίος είχε μεταβεί, επίσης, για προσκύνημα από την Ασία στα Ιεροσόλυμα και από τότε συνδέθηκαν διά βίου. Ο Μάρκος αποδείχθηκε πιστός και χρήσιμος συνεργάτης του, ανέλαβε μάλιστα να τακτοποιήσει μια σοβαρή εκκρεμότητα που είχε αφήσει στη Θεσσαλονίκη ο Πορφύριος, τον καταμερισμό δηλαδή της οικογενειακής περιουσίας του με τα ενήλικα πλέον αδέλφια του. Κατά την διάρκεια της απουσίας του Μάρκου στη Θεσσαλονίκη, η υγεία του Αγίου Πορφυρίου αποκαταστάθηκε θαυματουργικά, κατόπιν οράματος της σταυρώσεως του Κυρίου και του ευγνώμονος ληστού. Ο Μάρκος διεκπεραίωσε την υπόθεση με τον καλύτερο τρόπο και επέστρεψε με το μερίδιο της περιουσίας, ύψους 4.400 νομισμάτων και με πλήθος αργυρών σκευών και πολύτιμων ενδυμάτων, τα οποία σύντομα εκποίησε και μοίρασε στους πτωχούς και στα μοναστήρια των Ιεροσολύμων και της Αιγύπτου, τα οποία ήταν πολύ πτωχά.

Εκεί χειροτονήθηκε, το έτος 392 μ.Χ., Πρεσβύτερος από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ιωάννη Β' (386 - 417 μ.Χ.). Μετά την κοίμηση του Επισκόπου Γάζης Αινείου, το 395 μ.Χ., εξελέγη Επίσκοπος της Γάζης και χειροτονήθηκε από τον Επίσκοπο Καισαρείας Ιωάννη. Εκεί, αφού επιτέλεσε πολλά θαύματα, οδήγησε και πολλούς εοδωλολάτρες και αιρετικούς στην αληθινή θεογνωσία.

Για να προστατεύσει ο Άγιος το ποίμνιό του από τις αδικίες των Εθνικών και των αρχόντων, δεν δίστασε να μεταβεί στην Κωνσταντινούπολη και να ζητήσει την συνδρομή των αυτοκρατόρων Αρκαδίου (395-408 μ.Χ.) και Ευδοξίας. Εκεί συνάντησε και τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο (βλέπε 13 Νοεμβρίου), ο οποίος τον συνέστησε στον Αμάντιο τον κουβικουλάριο και στους βασιλείς και στήριξε με θέρμη το αίτημά του να καταστήσει γνωστή στους βασιλείς την τυραννία των πολιτικών αρχόντων που καταπίεζαν τον λαό. Παρά τις αρχικές του αντιδράσεις ο βασιλέας επείσθη και χορήγησε στον Άγιο Πορφύριο βασιλικό διάταγμα με το οποίο περιόριζε την δράση των ειδωλολατρών και των λοιπών αιρετικών και με βασιλική χορηγία ανήγειρε εκκλησίες εκεί όπου προηγουμένως βρίσκονταν ειδωλολατρικοί ναοί. Κατάφερε δε ο Άγιος τα κατεδαφιστεί το Μαρνείον, ο περίφημος ναός των Εθνικών Γαζαίων, που είχε ιδρυθεί από τον αυτοκράτορα Αδριανό το έτος 129 μ.Χ. Στην θέση του ανοικοδομήθηκε περικαλλής ναός με χορηγία της αυτοκράτειρας Ευδοξίας, η οποία απέστειλε για τον σκοπό αυτό στην Γάζα τον Αντιοχέα αρχιτέκτονα Ρουφίνο. Ο ναός αυτός, που ονομάστηκε Ευδοξιανός, είχε 32 μεγάλους κίονες από καρυστινό μάρμαρο και τα εγκαίνιά του έγιναν το Πάσχα του 407 μ.Χ.

Κατά τα μετέπειτα έτη ο Άγιος Πορφύριος εργάστηκε για την συγκρότηση της Επισκοπής του. Με ζωηρά χρώματα διασώζει ο βιογράφος του Μάρκος, την φιλανθρωπική και ιεραποστολική του δράση. Το έτος 415 μ.Χ. έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Διοσπόλεως, υπό την προεδρία του Πατριάρχου Ιεροσολύμων Ιωάννου Β'. Η Σύνοδος αυτή ασχολήθηκε με τον θεολόγο Πελάγιο, ο οποίος είχε καταφύγει στα Ιεροσόλυμα κοντά στον Ιωάννη, μετά την σύγκρουση που είχε στην Αφρική με τον ιερό Αυγουστίνο, Επίσκοπο Ιππώνος (τιμάται 15 Ιουνίου) για τα θέματα του προπατορικού αμαρτήματος και της θείας χάριτος. Στη Σύνοδο αυτή ο Πελάγιος αθωώθηκε, αφού αποδέχθηκε τη βασική διδασκαλία, ότι η θεία Χάρη είναι απαραίτητη για τη σωτηρία του ανθρώπου.

Ο Άγιος αναπαύθηκε το έτος 420 μ.Χ. μετά από σύντομη ασθένεια, σε ηλικία 72 ετών, «τὸν καλὸν ἀγῶνα τετελεκῶς πρὸς τοὺς εἰδωλομανεῖς ἕως τῆς ἡμέρας τῆς κοιμήσεως αὐτοῦ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.