Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ-ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ!




Ἀναφορὰ στὴν
ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠ. ΕΛΣΙΝΚΙ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ

Οἱ προκλητικὲς ἐνέργειες τῶν Οἰκουμενιστῶν, πέρα ἀπὸ τὴν ἀγανάκτηση ποὺ προξενοῦν στὶς ψυχές μας καὶ τὶς ἀντιδράσεις, γίνονται ἀφορμὴ νὰ πληροφορούμαστε καὶ τὶς κακοδοξίες τῶν αἱρετικῶν, ὥστε νὰ ἐντοπίζουμε τὴν αἵρεση ὅπου τὴν συναντοῦμε, ἀλλὰ καὶ νὰ γνωρίσουμε βαθύτερα τὴν πίστη μας.
Πρὸς τὸ σκοπὸ αὐτὸ παραθέτουμε τὸ ἄρθρο τοῦ π. Ἀγγέλου Ἀγγελακόπουλου μὲ τὴν ἐπισήμανση ὅτι, ἐνῶ γράφει ὅτι ὁ «Σεβ. Μητρ. λσνκι κ. μβροσίος διέπραξε πολλ τοπματα ες βρος τς μωμτου ρθοδξου πίστεως, τά ποα συλλβδην εναι παρδεκτα κα καταδικαστέα», παρά ταῦτα γνωρίζει καλῶς ὅτι οὐδεμία ἀπὸ τὶς ἐπίσημες κεφαλὲς τῆς «Ὀρθοδοξίας» (μᾶλλον κακοδοξίας) θὰ τὸν καταδικάσει, ἀλλὰ ὅλοι κοινωνοῦν καὶ ἐν καιρῷ θὰ συλλειτουργοῦν μαζί του, τώρα μάλιστα ποὺ πρόλαβε νὰ τοὺς “κολλήσει στὸν τοῖχο” ἀπολογούμενος πὼς ἐγὼ δὲν ἔκανα κάτι διαφορετικὸ ἀπὸ ἐκεῖνο ποὺ ἔκανε ὁ πατρ. Βαρθολομαῖος, ὑποδεχόμενος τὸν Πάπα στὸ Φανάρι!
Ἄρα, π. Ἄγγελε, εἶστε καταδικασμένοι (μὲ τὴν ἀντιπατερικὴ γραμμὴ ποὺ ἀκολουθεῖτε) νὰ ἐπικοινωνεῖτε μὲ τοὺς αἱρετικούς!




 Η ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠ. ΕΛΣΙΝΚΙ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ

Προσκάλεσε πίσημα τήν αρετική Λουθηρανή
γυναίκα «πίσκοπο» κ. Irja Askola
στό ερό Βμα κατά τή διάρκεια ρθόδοξης
Θείας Λειτουργίας

τοῦ πρωτοπρ. π. Ἀγγέλου Ἀγγελακόπουλου
Σλο κα ναταραχ χει προκαλσει πρσφατη οκουμενιστικ κνηση το Σεβ. Μητρ. λσνκι κ. μβροσίου τς ρθδοξης κκλησας τς Φιλλανδας ν προσκαλσει πσημα τήν κ. Irja Askola, γυνακα «πσκοπο» τς αρετικς Λουθηρανικς Κοινωνας, ν συμμετσχει συμπροσευχμενη στν Κυριακτικη Θεα Λειτουργα, τήν Κυριακ τς ρθοδοξας (1-3-2015), στν Καθεδρικ ερ Να Κοιμσεως τς Θεοτκου λσνκι, μαυρνοντας τσι τήν ορτ τς ρθοδοξίας.   ν λγω κυρα εναι πρτη Λουθηραν «πσκοπος» τς χρας κα πικεφαλς τς Λουθηρανικς «πισκοπς» λσνκι.
Σεβ. Μητρ. κ. μβρσιος στ συνχεια προσκλεσε τήν ν λγω κυρα ν εσλθει κα ντς το ερο Βματος το Ναο! Σμφωνα μ
τό στολγιο agioritikovima.gr [1], διταξε πσης ο δικονοι ν προσευχηθον γι τή γυνακα «πσκοπο», κατ τή διρκεια τς Λειτουργας. Ατ ξργισε ρκετος ρθοδξους πιστος.
Στν πρωτοφαν ατ νργεια το Σεβ. Μητρ. λσνκι κ. μβροσου, ετυχς, ντδρασε μεσα Μακ. ρχιεπσκοπος Φιλλανδας κ. Λων. Σμφωνα μ τήν κκλησιαστικ πλη εδσεων romfea.gr [2], πικεφαλς τς ρθοδξου κκλησας τς Φιλλανδας Μακ. ρχιεπσκοπος κ. Λων, στ κουσμα τς εδησης, ξφρασε μσως τήν ντονη διαφωνα του γι τό γεγονς. «Δν πρεπε Μητροπολτης μβρσιος ν φσει μι γυνακα πσκοπο ν συμπροσευχηθε κατ τήν διρκεια χειροτονας ντς το Καθεδρικο Ναο», δλωσε. πσης, νφερε τι « Θεα Λειτουργα πρπει ν εναι σμφωνα μ τήν διδασκαλα τς κκλησας».  Μακαριτατος θεωρε δνατο θεολογικ ρθδοξη κκλησα ν ποδεχθε γυνακες ερες πισκπους, πργμα τό ποο δν βρισκε σμφωνο τόν Σεβ. Μητρ. λσνκι. Τλος, Μακ. ρχιεπσκοπος κ. Λων ζήτησε ξηγσεις π τόν Σεβ. Μητρ. κ. μβρσιο γι τό τυχς συμβν, ποος π τήν πλευρ του περιμνει τήν τελικ πφαση.
π τήν πλευρ του, Σεβ. Μητρ. κ. μβρσιος συμφνησε μ τόν Μακ. ρχιεπσκοπο κ. Λοντα, παρ' λα ατ πογρμμισε «πς δν κανε κτι, πο προσβαλε τήν κκλησα». Σ λλο σημεο, νφερε τό γεγονς «τς πισκψεως το Ππα στ Φανρι, που κατ τήν φιξ του ο δικονοι θυμιατζανε, ν διος προσευχθηκε ντς το ναο». ναφρθηκε, πσης, κα στν πρσκληση τς Λουθηρανς «πισκπου», τονζοντας τι «τό κανε στ πλασια τς συνεργασας γι να συνδριο, πο γνεται μεταξ ρθοδξων κα Λουθηρανν». «Θλουμε μι κκλησα γκτο κα περιθωριακ θλουμε μι κκλησα νοιχτ στ διλογο κα τήν οκουμενικ κοιντητα»; διερωτθηκε. κμη, ξεκαθρισε τι « πσκοπος τς Λουθηρανικς κκλησας δν εχε καμμα συμμετοχ στν Θεα Λειτουργα».
Σεβ. Μητρ. λσνκι κ. μβρσιος διπραξε πρα πολλ τοπματα ες βρος τς μωμτου ρθοδξου πίστεως, τά ποα συλλβδην εναι παρδεκτα κα καταδικαστα.
ναγνώρισε τήν Λουθηρανικ Κοινωνα ς «κκλησα» κα χι ς αρεση.   Λουθηρανισμς, μως, δν εναι κκλησα το Χριστο, λλ αρεση, διτι δν παραδχεται τό ειπρθενο τς Θεοτκου, λλ λει τι ατ, μετ τν φθορη κα περφυ σλληψ της κα τν νερμνευτο τκο το Υο κα Θεο, Κυρου μας ησο Χριστο, φο συνεμγη μ τόν ωσφ, τεκε π ατν κι λλα τκνα, πως ο μνημονευμενοι στ ερ Εαγγλιο δελφο το Κυρου. Δν ποδδει καμμα τιμ κα περοχ στν Θεοτόκο ς πρς τήν ρετ κα τήν γιτητα πνω π λους κα λες τούς γους, λλ σχυρζεται τι εναι κοιν γυνακα, δηλ. πως μα π τς γυνακες του κσμου! Δν παραδχεται τι πρπει ν παρακαλεται Θεοτκος κα ο πλοιποι γιοι γι τήν σωτηρα κα βοθεια τν νθρπων κα ρνεται τι θαυματουργον ο γιοι! Δν προσκυν τς γιες εκνες, τόν τμιο Σταυρ, τό ερ Εαγγλιο κλπ., δηλ. εναι εκονομχος. Δν προσεχεται κατ' νατολς, δν κνει τό σημεο το Σταυρο, οτε γονυκλισες μετνοιες κλπ. πορρπτει ς σκοπο τό ν μνημονεουμε κα ν δεμασθε πρ τν κεκοιμημνων! Παντελς ποδοκιμζει τήν ξομολγηση κα τόν καννα το πνευματικο! ποβλλει τήν θεοπνευστα, τήν αθεντα κα τό λθητο τν Οκουμενικν Συνδων. Δν δογματζει τήν μεταβολ τν Τιμων Δώρων, δηλ. τι ρτος κα ονος μεταβλλονται σ Σμα κα Αμα Χριστο μ τήν πκληση το γου Πνεματος π τόν ερα, λλ τι θεα μυσταγωγα γνεται πλς σ νμνηση το Μυστικο Δεπνου! Πιστεει στν διπλ πλυτο προορισμ, σμφωνα μ τόν ποο Θες λλους προορζει γι τήν αἰώνιο ζω κα λλους γι τήν αἰώνια κλαση. πορρπτει τήν ερ Παρδοση κα τούς γους Πατρες κα θεωρε τήν γα Γραφ ς τήν μοναδικ πηγ ποκαλψεως (sola scriptura). ρνεται τήν ρατ κκλησα κα πιστεει στν ἀόρατη κα δανικ κκλησα. ιοθετε τήν αρεση το Filioque, τι δηλ. τό γιον Πνεμα κπορεεται κα κ το Υο. ποστηρζει τήν αρετικ διδασκαλα γι τήν πανταχο παρουσα το Χριστο σωματικς, τή γνωστ ubiquitas. πορρπτει τήν εραρχα μ τήν ρθδοξη ννοια κα τήν ερωσνη ς μυστριο. Περιορζει τόν ριθμ τν μυστηρων μνο σ δο, τό βπτισμα κα τή θεα Εχαριστα, στηριζμενος μνο στος δρυτικος λγους το Χριστο. πορρπτει τήν ρθδοξη εκονογραφα. Θεωρε τι νθρωπος, ταν σζεται, σζεται μ μνη τήν Χριν το Θεο (sola gratia) κα μ μνη τήν πστη (sola fide) κα τι στ παροσα ζω πιστς εναι ταυτχρονα δκαιος κα μαρτωλς (simul justus et peccator). Τοποθετε τήν κατ χριν θωση το νθρπου στ μετ θνατον ζω. Πρεσβεει τι, μ τήν πτση τν πρωτοπλστων, τό κατ'εκνα ξαχρειθηκε καί καταστρφηκε τελεως. Κθε προτεστντης εναι ατς π μνος του κκλησα, Παρδοση. Ατς κατχει τό πρωτεο κα τό λθητο. Κθε προτεστντης εναι κι νας ππας. ν δηλ. στν Παπισμ χουμε να Ππα, στν Προτεσταντισμ χουμε πολλος Ππες[3]. ποδχεται τήν χειροτονα κα τήν ερωσνη τν γυναικν κα τούς γμους μεταξ μοφυλοφλων. Μ τήν στση του Σεβ. κ. μβρσιος μνστευσε ν μι νυκτ λες τς παραπνω σοβαρς δογματικς παρεκτροπς, παρεκκλίσεις κα αρσεις τν Λουθηρανν.
Σεβ. Μητρ. κ. μβρσιος ναγνρισε τήν χειροτονα κα τήν ερωσνη τν γυναικν, κα στν συγκεκριμνη περπτωση τήν «ρχιερωσνη» τν γυναικν, στ πρσωπο τς Λουθηρανς «πισκπου». Δν γνωρζει Σεβ. τι στν ρθοδοξα, πο κατχει τν ποστολικ πστη κα διαδοχ, δν τθεται κν θμα ερωσνης γυναικν; Μήπως Σεβ. ρχεται σ ξεα ντιπαρθεση μ τ Οκουμενικ Πατριαρχεο, τό ποο διοργάνωσε διορθόδοξο θεολογικό Συνέδριο στή Ρόδο τό φθινόπωρο το 1998 μέ θέμα «Τό δύνατον τς εδικς ερωσύνης τν γυναικν»;
ρθόδοξος κκλησία πορρίπτει τήν χειροτονία καί τν ερωσύνη τν γυναικν,  διτι Χριστός παραμένει πάντοτε Μέγας ρχιερεύς καί μόνος Λειτουργός τν Μυστηρίων. Τήν μοναδική ατή ερατική ξουσία Θεάνθρωπος τήν μετέδωσε μόνο στούς ποστόλους. Ο πόστολοι μετέδωσαν τήν ρχιερατική ξουσία στούς διαδόχους τους. Δηλαδή μόνο σέ νδρες. Ο ρχιερες καί ερες εναι ρρενες, γιά νά διατηρηθε συμβολική ντιστοιχία μεταξύ Λειτουργο καί Χριστο. Στόν Μυστικό Δεπνο, ταν Χριστός παρέδωσε τό Μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας, ταν παρόντες μόνο ο Δώδεκα Μαθητές Του. δια Θεοτόκος, "μετά Θεόν θεός" κατά τήν μνολογία τς κκλησίας μας, δέν λαβε τό χάρισμα τς ερωσύνης! Ο "ποστολικές Διαταγές", ναφερόμενες στό, ν ο γυνακες δύνανται νά βαπτίζουν, γράφουν πώς τοτο εναι "παράνομον καί σεβές". δέ χειροτονία γυναικν εναι ργον "τς τν λλήνων (=θνικν-Εδωλολατρν) θεότητος" καί χις το Χριστο διατάξεως". π. Παλος τονίζει τι γυναίκα δέν πιτρέπεται οτε νά διδάσκει σέ ρα λατρείας (Α´ Τιμ. β´, 12 ). πό ποψη θεολογική Πατρικός ρόλος το ερέως στήν κκλησία ντανακλ τόν ρόλο το Θεο Πατρός στήν γία Τριάδα. ρόλος ατός δέν εναι δυνατόν νά ναλλαγε μέ τόν μητρικό ρόλο το "θήλεος προσώπου". Ο "Διακόνισσες", πού πρχαν στήν ρχαία κκλησία, γιά ποιμαντικούς λόγους βοηθοσαν στά Μυστήρια. ν καί ερωσύνη εναι εδικό χάρισμα καί εδική προσωπική κλήση πό τόν Θεό καί πευθύνεται μόνο σέ νδρες, καί πάλι μως δέν εναι προνόμιο λων τν νδρν, παρά λαχίστων[4]. Μόνο γνωστικίζουσα αρεση το Μοντανισμο δεχόταν γυνακες στόν πισκοπικό καί τόν πρεσβυτερικό βαθμό, πργμα πού χαρακτήρισε γιος πιφάνιος Κύπρου ς «εδωλοποιόν πιτήδευμα» καί «γχείρημα διαβολικόν»[5]. Δέν εναι τυχαο τι Μοντανισμός κτός πό τήν ερωσύνη τν γυναικν διατήρησε κι λλα εδωλολατρικά στοιχεα, ν εσηγητής του Μοντανός ταν ρχικά ερέας τς θες Κυβέλης. λλά καί σήμερα προώθηση γυναικών στήν ερωσύνη δέν εναι σχετη μέ τή διάδοση νεογνωστικν καί νεοπαγανιστικν ντιλήψεων, πού χαρακτηρίζουν τό γενικότερο πνεμα τς ποχή μας»[6]. Ατή ταν, εναι καί θά εναι, ως τς συντελείας τν αώνων, θέση τς ρθοδόξου κκλησίας στό ζήτημα τς ερωσύνης, διότι ατό καί μόνον ατό εναι τό θέλημα το Θεο καί ατή εναι αθεντική ποστολική Παράδοση. Κάθε ντιτιθέμενο πρός ατά, καθώς πίσης καί τό περισσόν τούτων, «κ το πονηρο στίν». ξ λλου, τό τι θεία Πρόνοια δέν παρέδωσε στήν γυναικεία φύση τήν ερωσύνη, δέν ποτελε μειονέκτημα γιά τήν γυναίκα, καθ τι κατ ξοχήν σκοπός το κάθε νθρώπου εναι γιασμός, κατά Χάριν θέωσις, στήν ποία μπορον ξ σου νά συμμετάσχουν καί ο νδρες καί ο γυνακες, ξ ο καί εκλεής χορεία τν γίων γυναικν μέ ποκορύφωμα τήν Θεοτόκο, πού εναι γιωτέρα πάσης τς κτίσεως. ρθδοξος κκλησα δν υοθτησε κα δν πρπει ν υοθετσει ποτ τήν χειροτονα-ερωσνη τν γυναικν, γι ν διακρνεται κα ν μν ξομοινεται μ τήν αρετικ παρασυναγωγ το Προτεσταντισμο κα δ τν γγλικανν, τν Λουθηρανν κα τν Μεταρρυθμισμνων.
Παραλλλως, Σεβ. κ. μβρσιος κατλυσε τήν πγια θση τι στ περφυστατο μυστριο τς Θεας Λειτουργας, τήν κορωνδα τν μυστηρων, μετχουν μνο ο βαπτισμνοι ρθδοξοι χριστιανο κα χι αρετικο. Κατλυσε τήν πσης δεδομνη θση τι στ ερ Βμα το Ναο δν μπορον ν εσλθουν χι μνο ο αρετικο, λλ οτε κα ο λαϊκο ρθδοξοι ντρες κα γυνακες, διτι εναι χρος τν κληρικν.
Σεβ. κ. μβρσιος σπζεται ταυτοχρνως τήν οκουμενιστικ θεωρα τι πιτρπεται συμπροσευχ μεταξ ρθοδξων κα αρετικν λλοθρσκων, κα τι παγορεεται μνο συλλειτουργα μεταξ τους. Σμφωνα, μως, μ τόν ΜΕ΄ Καννα τν γων ποστλων, ποιος πσκοπος Πρεσβτερος Δικονος μνο συμπροσευχηθε, λλ χι κα ν συλλειτουργσει μ αρετικος, ς φορζεται. πειδ, ποιος μ τούς φορισμνους συμπροσεχεται (καθς ττοιοι εναι ο αρετικο), πρπει ν συναφορζεται κι ατς, κατ τόν Ι΄ Καννα τν γων ποστλων. ν κμη συγχρησε στος αρετικος ατος ν νεργσουν καννα λειτοργημα, σν Κληρικο, ς καθαιρεται, πειδ ποιος Κληρικς συλλειτουργσει μ καθηρημνους (καθς ττοιοι εναι ο αρετικο, κατ τόν Β΄ κα Δ΄ Καννα τς Γ΄ Οκ. Συν.) συγκαθαιρεται κι ατς, κατ τόν ΙΑ΄ Καννα τν γων ποστλων. Γιατ, δν πρπει ποτ ν συμπροσευχμασθε μ ατος ν συγχωρομε σ ατος ν νεργσουν κποιο κκλησιαστικ λειτοργημα, ς Κληρικο, ς ερες[7]. Παραλλλως, ΛΓ΄ Κανών τς Λαοδικεας διορζει ν μ συμπροσευχμασθε οτε μ τούς αρετικος, δηλ. ατος πο σφλλουν περ τήν πστη, οτε μ τούς σχισματικος, δηλ. ατος πο εναι ρθδοξοι κατ τήν πστη, λλ εναι χωρισμνοι π τήν Καθολικ ρθδοξη κκλησα γι κποιες παραδσεις κα θιμα ἰάσιμα, σμφωνα μ τόν Α΄ Καννα το Μ. Βασιλεου[8].
Γι ν καλψει Σεβ. Μητρ. κ. μβρσιος τήν παρβαση τς ντικανονικς συμπροσευχς του μ τήν Λουθηραν «πσκοπο», σχυρστηκε μ παρρησα πς τό διο πραξε κα Οκ. Πατριρχης κ. Βαρθολομαος μ τόν «ππα» Φραγκσκο, κατ τά πρσφατα ντικανονικ, ντορθδοξα κα παρδεκτα γεγοντα το Φαναρου στς 29 κα 30.11.2014. Εναι, μως, τουλχιστον στοχη κα τυχς πκληση το Οκ. Πατριρχου κ μρους το Σεβ. Μητρ. μβροσου, διτι, ς γνωστν, Οκ. Πατριρχης κ. Βαρθολομαος ποτελε παρδειγμα πρς ποφυγν κα χι πρς μμησιν, φο πρωτοστατε στν προθηση το διαχριστιανικο κα διαθρησκειακο συγκρητιστικο οκουμενισμο, καταπατντας τούς ερος Καννες κα περιθωριοποιντας τούς γους Πατρες. λθητο κριτριο στν ρθοδοξα δν κατχει καννα πρσωπο, σο ψηλ κι ν βρσκεται στν κκλησιαστικ εραρχα, παρ μνον κκλησα ν Συνδω, Οκουμενικ Σνοδος. γνωστ Σναξη ρθοδξων Κληρικν κα Μοναχν χει τοποθετηθε δη μ να μνημειδες θεολογικ κεμενο, τό ποο πογράφουν ξι εράρχες τς κκλησας τς λλδος κα χιλιδες πιστοί, μ ττλο « να κκλησιολογα το Οκ. Πατριρχου κ. Βαρθολομαου», μ τό ποο ποδεικνει, μ πιστημονικ κα θεολογικ πιχειρματα, τι Οκ. Πατριρχης κ. Βαρθολομαος ναπτσσει μι κκλησιολογα κα πιστεει σ μι κκλησα,   ποα εναι καινοφανς κα ξνη πρς τήν ρθοδοξα, κα ποα γι'ατ τον λγο εναι καταδικαστα κα πορριπτα. Καλν θ εναι Σεβ. κ. μβρσιος ν λάβει γνση το κειμνου ατο κα ν τοποθετηθε ναλγως.
Σεβ. κ. μβρσιος ξγησε τι νργησε στ πλασια τς θιμοτυπας, λγω νς συνεδρου, πο διεξαγόταν μεταξ ρθοδξων κα Λουθηρανν. Πργματι, μα θεολογικ μερδα, τήν διοργνωση τς ποας εχαν ναλβει γι πρτη φορ π κοινο ρθδοξη Μητρπολη κα Λουθηρανικ πισκοπ λσινκου, λαβε χρα στς 2-3-2015 στς γκαταστσεις τς . Μητροπλεως λσινκου. Τό θμα τς μερδας ταν θεολογικ νασκπηση το γμου. πιλογ το θματος ποβλθηκε π τήν ερεα κοινωνικ συζτηση, ποα πασχλησε τήν κοινωνα τς Φιλλανδας ν ψει τν διαβουλεσεων το Φιλλανδικο Κοινοβουλου γι τόν νμο το «σεξουαλικ οδτερου γμου» (sexually neutral marriage), δηλ. τς νομικς κατοχρωσης το δικαιματος το γμου κα γι τομα το δου φλου. Ο ργασες της ξεκνησαν μ τήν τλεση τς Θ. Λειτουργας στν στορικ Καθεδρικ να το Uspenski, που συνβησαν τά νωτρω κτροπα μ τήν Λουθηραν «πσκοπο», κατ τήν διρκεια τς ποας Σεβ. Μητρ. λσινκου προβη στν χειροτονα νς νου ερως. Στς ργασες τς μερδος συμμετεχαν Λουθηρανο θεολγοι, πως καθηγητς Risto Saarinen κα δρ. Minna Hietamäki. Κριος προσκεκλημνος μιλητς ταν καθηγητς π. Παντελεμων Μανουσκης,  ποος νπτυξε τό θμα «Marriage Reconsidered : Some Theological Reflections on the Recent Debate on Marriage»). Τήν μιλα το π. Μανουσκη σχολασαν δρ. Jyri Komulainen, π τήν πλευρ τν Λουθηρανν, κα «ερες» Antoine Levy, OP, κ μρους τν Παπικν. Τς ργασες τς μερδος συντνισαν Σεβ. Μητρ. λσινκου κ. μβρσιος κα Λουθηραν «πσκοπος» λσινκου Irja Askola. ς σημειωθε πς τό θμα το γμου θ πασχολσει τήν πμενη συνδισκεψη τς προπαρασκευαστικς πανορθοδξου συνδου στ Σαμπεζ τς λβετας[9].
Στ ρτημα το Σεβ.  κ. μβροσου ν «θλουμε κκλησα γκτο κα περιθωριακ νοικτ στ διλογο κα στν οκουμενικ κοιντητα», παντμε τι θλουμε κκλησα ρθδοξη κα χι οκουμενιστικ, κα ερρχες ρθοδξους κα χι οκουμενιστς, πο ν σβονται κα ν κνουν πακο στν Χριστ, τήν γα Γραφ, τό Εαγγλιο, τούς ερος Καννες τν γων κα Οκουμενικν Συνδων, τούς γους Πατρες κα τήν ερ Παρδοση τς ρθοδξου κκλησας. Θλουμε πισκπους, πο ν διαλγονται μ τούς αρετικος μ γπη κα λθεια, βσει τν ερν Καννων κα τν γων Πατρων.
Εναι δυστυχς τό γεγονς τι τήν στιγμ πο ο νορθοδξως διεξαγμενοι οκουμενιστικο διλογοι μ παπικος, λουθηρανος, γγλικανος κα λλους αρετικος χουν δηγηθε σ τλμα, διξοδο κα ναυγιο, Σεβ. κ. μβρσιος πιμνει ν τούς ποστηρζει μ'ατν τόν καινοφαν τρπο.
Τλος, θ θλαμε ν παινσουμε τήν διαφωνα το Μακ. ρχιεπισκπου Φινλανδας κ. Λοντος κα τή θση του τι χειροτονα γυναικν εναι δνατη θεολογικ. Ατ, πο περιμνουμε στ συνχεια, εναι ν μ μενει στς δηλσεις, λλ ν προχωρσει στ προβλεπμενα π τούς ερος Καννες. δη, κκοσμκευση κα οκουμενισμς πειλε ν μν φσει τποτε ρθιο στν Φιλλανδικ ρθδοξη κκλησα.

[3] ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗΣ, « θεολογικ ταυττητα το Προτεσταντισμο», Οκουμενισμς˙ Γνεση-Προσδοκες-Διαψεσεις, Πρακτικ
  διορθοδξου πιστημονικο συνεδρου, Αθουσα τελετν Α.Π.Θ. 20-24/9/2004, τ. Β’, σσ. 859-869.
[4] ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ, «μπόδια στόν διάλογο μέ τόν Προτεσταντισμό», ν Οκουμενισμός˙ Γένεση-Προσδοκίες-Διαψεύσεις. Πρακτικά διορθοδόξου πιστημονικο συνεδρίου. Αθουσα τελετν Α.Π.Θ. 20-24 Σεπτεμβρίου 2004, τ. Β΄, κδ. Θεοδρομία, Θεσσαλονίκη 2008, σσ. 627-632.
[5] ΑΓΙΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΚΥΠΡΟΥ,  Πανάριον 49, PG 42, 745BC.
[6] ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΙΔΗΣ, Χριστιανική θική  ΙΙ, κδ. Πουρναρς, Θεσσαλονίκη, σσ. 384-387.
[7] ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιον, σσ. 50-51.
[8] Ό.π., σ. 433. καί ΠΡΕΣΒ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, συμπροσευχ μ αρετικος˙ προσεγγζοντας τήν κανονικ πρξη τς κκλησας, κδ. Θεοδρομία, Θεσ/κη 2009.
http://katanixis.blogspot.gr/2015/03/blog-post_14.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.