Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

Για τον ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ, για τους ΕΣΧΑΤΟΥΣ χρόνους, για τον ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ, π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ


Συλλογή ναφορν
 το γέροντος θανασίου Μυτιληναίου
 γιά τούς σχατους χρόνους.

 Πρόλογος

Γέροντας θανάσιος Μυτιληναος μς φησε μία μεγάλη πνευματική κληρονομιά. Μς παρέδωσε ναν τεράστιο ριθμό κατηχητικν μιλιν, κατανεμημένων σέ διαφορετικές θεματικές σειρές.
 κούσαμε και συλλέξαμε πό μεγάλο ριθμό μιλιν, κατά τήν κρίση μας, νδεικτικές ναφορές το πατρός θανασίου, πού μς καναν διαίτερη ντύπωση καί πού φοροσαν τά σημεία τν σχατων χρόνων.
Εθε γιος Τριαδικός Θεός δι΄ εχν το μακαριστο Γέροντά μας π. θανασίου Μυτιληναίου νά ελογήσει· πνευματική καρποφορία μας στίς ψυχές λων μας.  
Π.Γ.
                         
«πολύτως πιστεύω, τι χομε δη μπε στό προοίμιο, ν χι στό κύριο θέμα τς ποχς το ντιχρίστου, στό προοίμιο τν σχάτων».
(Σειράχ, μιλία 279η, 1-5-2001)
«πάρχει μία ασθηση τς κκλησιαστικς συνείδησης, τι ντίχριστος δέν θά ργήσει νά ρθει, πειδή ζομε σχάτους καιρούς. Θά σς θυμίσω, γιά νά δετε τήν κκλησιαστική συνείδηση, τό πολυτίκο το γίου Νεκταρίου, πού κε λέγει τι: «φάνη ες τούς σχάτους καιρούς», ν δέν χομε λλα πολυτίκια, ψάξτε λα τά πολυτίκια τν γίων λων τν αώνων, δέ θά δετε πουθενά νά πάρχει ατός χαρακτηρισμός, «σχατοι καιροί».
(Πράξεις, μιλία 120ή) 
«γώ πιστεύω, πολύτως πιστεύω, τι χομε δη μπε στό προοίμιο, ν χι στό κύριο θέμα τς ποχς το ντιχρίστου, στό προοίμιο τν σχάτων, τό πιστεύω. Θά δομε χειρότερα πό κενα πού ζομε, χομε χι μακρύ μέλλον, νά δομε … τά χειρότερα … [ μιλία γινε στίς 1-5-2001]».
(Σειράχ, μιλία 279η)
«Κάποτε, ταν μουν μικρός, εχα μία πορία ποία μέ βασάνιζε. ταν ξς: κουσα γιά τόν ντίχριστο, κουγα γιά τό τέλος το κόσμου, γιά τή Δευτέρα Παρουσία, κουγα πό τούς πλούς νθρώπους τι ντίχριστος θά σφραγίσει τούς δικούς του νθρώπους καί σοι χουν τή σφραγίδα το ντιχρίστου δέν θά μπον στή Βασιλεία το Θεο. λα ατά τά κουγα καί μο δημιουργοσαν τήν ξς πορία: Μά καλά, τόσο χαζοί θά εναι ο Χριστιανοί, νά παραδοθον στόν ντίχριστο;
λλά μως, γαπητοί μου, ταν μεγάλωσα, κατάλαβα τι
δέν ταν τόσο πλό τό πργμα. ν θέλετε, στό βάθος εναι πλό, λλά τό κάναμε μες ο νθρωποι πολυσύνθετο. Δηλαδή, πό τή στιγμή πού μέσα στή ζωή μας δέν θά χομε σωστή χριστιανική τοποθέτηση καί τά βιώματά μας δέν θά εναι χριστιανικά, δέν θά χομε γάπη μέχρι θανάτου στόν ησο Χριστό καί πίστη, εναι πολύ πόμενο, μέσα σέ μία χαλαρωμένη ζωή πού ζομε, ν τύχει κάτι στήν πορεία μας, νά σκοντάψουμε. Σκοντάφτουμε, μέ λλα λόγια λέγεται σκανδαλιζόμαστε καί σκανδαλιζόμαστε θά πε σταματ. Γιατί σκοντάφτω θά πε κάπου σκοντάφτω, σέ να σκάνδαλο, πέφτω, δέν σηκώνομαι, μένω κε πεσμένος.
τσι, τό κατάλαβα πάρα πολύ καλά τώρα καί κάθομαι καί βλέπω σήμερα τούς νθρώπους καί λέω: νθρωπε, δελφέ, ξέρεις κε πού πηγαίνεις, τι κε εναι μία προδρομική κατάσταση το ντιχρίστου; Ξέρεις, τρόπος μέ τόν ποο κινεσαι, παρασκευάζεις τό δρόμο το ντιχρίστου; Δέν σέ πιστεύουν, δέν σέ καταλαβαίνουν! Τώρα τό κατάλαβα ατό, ο νθρωποι πιστον. κοσμικοποίηση εναι καλύτερος τρόπος νά φτάσομε στό σκάνδαλο!».
(ποκάλυψις, μιλία 24η)
«Στό Βιβλίο τς ποκαλύψεως, πό λόκληρη τήν ποκάλυψη κάτι εναι τό πιό ντυπωσιακό γιά μένα. Δέν μέ ντυπωσίασε οτε ντίχριστος οτε τίποτε. Ξέρετε τί μέ ντυπωσίασε; ταν στόν πόστολο ωάννη τόν Εαγγελιστή λέγει γγελος: «Πάρε ατό τό καλάμι καί μέτρα. Μέτρησε τό ναό καί μέτρησε τήν αλή πού εναι μεταξύ του ναο καί το θυσιαστηρίου, λίγα μέτρα πό τήν κυρία εσοδο το ναο. Καί σταμάτα, [το λέει], μήν μετρς παραπέρα». Μήν μετρς θά πε: Δέν θέλει Θεός νά ξέρει τίποτα περισσότερο, μόνο τούς κατάδικούς Του θέλει νά ξέρει Θεός, τούς εσεβες. Παρακάτω δέν θέλει νά ξέρει κανέναν, δηλαδή δέν ναγνωρίζει κανέναν!
Καί λέει γγελος: «δόθη νά πατηθε αλή το ναο καί πόλη ερουσαλήμ πό τν θνν 42 μνες, δηλαδή 3-4 χρόνια». Ατό, ξέρετε τί σημαίνει; Πολλοί, μά πολλοί πό τούς Χριστιανούς μας -γιατί λοι ο Πατέρες τς κκλησίας μας ρμηνεύουν τι πόλη το Θεο, ερουσαλήμ, εναι κκλησία- θά προσκυνήσουν τόν ντίχριστο! Ατό μένα μέ χει ντυπωσιάσει, ο Χριστιανοί μας, ναί, ταν θά δον τι μπορε νά διωχθον, νά ποστον ,τι ποστον, νά μήν χεις μισθό, γιατί ταυτότητά σου δέν εναι ατή πού θέλομε, κάτσε νά σο βάλομε τή σφραγίδα το ντιχρίστου κτλ. Καί σο λέει: «Νά πεινάσω; Τά παιδιά μου νά πεθάνουν;». Καί θά προσκυνήσουν τόν ντίχριστο, γιά νά μήν σς π τι τόν προσκυνομε καθημερινά, μέ τόν τρόπο τς ζως πού κάνομε! Συνεπς, πολλοί, μά πολλοί Χριστιανοί μας θά προδώσουν τήν πίστη μας καί θά χαθον! Ατό εναι τό περισσότερο, γιά μένα, σς επα, πό χρόνια πού τό χω διαβάσει [ μιλία γινε στίς 11-6-1991] καί ντύπωσή μου δέν χει περάσει. Τό περισσότερο ντυπωσιακό σημεο μέσα στό Βιβλίο τς ποκαλύψεως! Δηλαδή, χτυπιέμαι καί δύρομαι καί κλαίω καί ναστενάζω καί λέω κάθε φορά: Πώ, πώ… ο Χριστιανοί, πόσοι Χριστιανοί, λίγοι θά σωθον! Ατά πρέπει νά τά λέμε, γιά νά τοιμαζόμαστε νά πσα στιγμή».
(Σειράχ, μιλία 116η)
« οκουμενισμός, νά ξέρετε παιδιά, εναι τελευταος πρόδρομος το ντιχρίστου, γιατί, ταν θά γίνει μία σοπέδωση θρησκευτική καί πολιτική-κυβερνητική, θά πάρξει νας μόνο, πού θά κυβερνήσει τόν κόσμο. Ατός νας, κατά τήν γία Γραφή καί τούς Πατέρες, θά εναι ντίχριστος. τσι, οκουμενισμός, χωρίς περιστροφές, πό τούς μεγαλύτερους θεολόγους τς ποχς μας χαρακτηρίστηκε ντίχριστο σύστημα».
(Δανιήλ, μιλία 5η)
 «Εναι πί θύραις οκουμενισμός, ς τό προσέξουμε ατό [ μιλία γινε στίς 6-12-1993]. Λυπομαι πού τά λέγω, λλά πρέπει νά επωθον γιά νά τοιμαζόμαστε καί νά ξέρομε. Τό πρτο βμα νωση ρθοδοξίας-Ρωμαιοκαθολικισμο-Προτεσταντισμο. Ατοί προσεταιρίζονται τόν ουδαϊσμό-Μωαμεθανισμό, τό δεύτερο βμα. Καί ατά τά πέντε νωμένα. Καί πμε στό τρίτο βμα, πού εναι λες ο λεγόμενες φυσικές θρησκεες, πού εναι εδωλολατρικές, Βουδισμός κτλ., νά νωθον λα. Ατή λεγόμενη «περθρησκεία».
 Πρίν ρθει ντίχριστος θά πάρχει οκουμενισμός. ταν ρθει ντίχριστος, θά καταργήσει τόν οκουμενισμό, θά καταργήσει λες τίς θρησκεες, στε σέ ατόν τό ναό το Θεο, σάν θεός θά καθήσει καί θά πε: «γώ εμαι θεός, δέν πάρχει λλος θεός», θά ποδεικνύει μέ ψευδοθαύματα τόν αυτό του τι εναι θεός».
(σαΐας, μιλία 9η)
«Κατά καιρούς χομε παγκοσμιοποίηση, μέ λέθρια ποτελέσματα. Ατή πού ρχεται τώρα [ μιλία γινε τό 2.000] θά εναι -μήν μο πετε πο τό ξέρω- θά εναι τελευταία της στορίας, ατή παγκοσμιοποίηση, μέ φοβερά κακά ποτελέσματα».
(Σειρά Β΄, μιλία 426η, α΄)
«Σς τό χω ξαναπε, λλά δέν πειράζει νά τά παναλάβουμε, γιος ερώνυμος εχε πε τό ξς: «ταν θά -προσέξτε ατό, γώ τό πιστεύω- ταν θά πολλύνει μοφυλοφιλία στούς χριστιανικούς λαούς, -διανόητο τόν καιρό πού τό επε τι Χριστιανοί θά κατέληγαν νά εναι μοφυλόφιλοι- τότε, [λέει], πλησιάζει τό τέλος τς στορίας». Στηρίχτηκε στά Σόδομα καί τά Γόμορρα».
 (Σειράχ, μιλία 253η)
«ς φυπνιστομε. Μς ποχριστιανίζουν λίγο-λίγο καί μς εσάγουν σιγά-σιγά,  λίγο-λίγο στήν εδωλολατρία. χι κάποια πρόσωπα σημαίνοντα, λλά καί ατόν τόν λαό. Γι’ ατό τό λόγο σς τά επα ατά, γι’ ατό καί τά θέματά μου περί εδωλολατρίας εναι κτεν. Μή μο πετε τι βρίσκομαι κτός πραγματικότητας. Γνωρίζω πολύ καλά, πό τή στιγμή πού κάποια χρόνια πίσω ντελήφθηκα τή δράση τς εδωλολατρίας, μεινα κπληκτος. σες δέν κπλήσσεστε; γώ μεινα κπληκτος καί δέν μπορ νά συχάσω πό τότε.
Τόν καιρό δέ πού κάναμε τό Βιβλίο τς ποκαλύψεως, ρμηνεία, θυμστε πού το δείχνει γγελος το ωάννη τό θηρίο: «Τό βλέπεις ατό τό θηρίο; Εναι τό θηρίο τς εδωλολατρίας, ταν, δέν εναι, θά εναι». Τί θά πε ατό; ταν στόν κόσμο εδωλολατρία διάχυτη. ρθε Χριστός, τήν κατήργησε. Χριστός εναι τό Φς πού λαμψε στόν κόσμο. Σβήνει τό φς το Χριστο. «ταν, δέν εναι, λλά θά ξαναεναι πάλι». Πού σημαίνει τι ο χριστιανικοί λαοί θά ξαναγυρίσουν στήν εδωλολατρία! Ατό δέν σς συγκλονίζει; Καί λέει τοτο: «Πηγαίνει στήν πώλεια», γιατί λίγο θά μείνει, στήν τελευταία φάση, κόσμος στήν εδωλολατρία. Καί μετά πάει στήν πώλεια. Ατό, ξέρετε τί σημαίνει; τι βρισκόμαστε στίς παραμονές τς Δευτέρας το Χριστο Παρουσίας, δηλαδή στό τέλος τς στορίας!
(εζεκιήλ, μιλία 13η)

«Τώρα πού εχαμε στήν Ερώπη [ μιλία γινε στίς 12-10-1992] τήν πτώση τήν οκονομική, λέω στούς πατέρες: «Πήραμε μία στορική γεύση, μικρούτσικη γεύση, τί θά πε σέ μία ρα, πς παθε Ερώπη τήν πτώση τήν νομισματική». , ατό μένα πάρα πολύ μέ χει ντυπωσιάσει! Τώρα, ποιά εναι ατή Βαβυλών; Τόν καιρό πού μιλούσαμε καί ξηγούσαμε, μέ τή βοήθεια το Θεο, τήν ποκάλυψη, σς τό εχα πε. νατρέξατε καί θά δετε ποιά εναι ατή Βαβυλών, πόλις μεγάλη. Σέ κενο μόνο πού μένω εναι τι χομε ατό τό «μέσα σέ μία ρα»! τσι πεσε Βαβυλώνα στορική, μέσα σέ μία νύκτα! Καί κυριεύτηκε Βαβυλών, ν βασίλευε Βαλτάσαρ, γγονός το Ναβουχοδονόσορος. Κοιτάξτε. Διασκέδαζε, πεσε συνωμοσία καί τότε φάνηκε κενο τό χέρι νά γράφει στόν τοχο: «Ζυγίστηκες, μετρήθηκες καί βρέθηκες λειψός. Γι’ ατό θά τιμωρηθες!». Καί ρμήνευσε τή γραφή ατή τή δυσανάγνωστη Δανιήλ. Πόσο φοβμαι, μή μς πε Θεός μς τούς λληνες, ναί, ναί: «Ζυγίστηκες, μετρήθηκες», μετά πό τό 1821! ρα, δέ σέ δίδαξαν τά τετρακόσια χρόνια ξενικς κατοχς. «Ζυγίστηκες, μετρήθηκες καί βρέθηκες λειψός, μετανόητος, γι’ ατό θά τιμωρηθες»! Πολύ τό φοβμαι, γαπητοί μου. λληνας εμαι καί κατοικ τούτη τή χώρα γ, τήν πον, πως καί ερεμίας κλαιγε γιά τή χώρα του, πως καί Δανιήλ κλαιγε γιά τή χώρα του!».
            (εζεκιήλ, μιλία 2η)
«Πρό τς ΕΟΚ εχαμε τήν ΚΤΕ μετά πό τόν Πρτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Διαλύθηκε. Μετά πό τό Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο εχαμε τήν ΕΟΚ. Θά διαλυθε πωσδήποτε, γιατί δέν χει τήν ναφορά της στό Θεό, δέν χει τήν ναφορά της στό Πνεμα τό γιο».
(Σειρά Β΄, μιλία 298η, β΄)
 «Δέν ξέρω, Θεός νά μέ βοηθήσει, πολλά χρόνια μιλ γιά τήν κκοσμίκευση, καί σο ζ καί μέ βοηθ Θεός, θά μιλ γιά τόν κίνδυνο τς κκοσμίκευσης. Σς χω πε πλειστάκις στό θέμα τς ποκάλυψης, τι κενοι πού θά προσκυνήσουν τόν ντίχριστο δέν θά εναι ο εδωλολάτρες, ο νδοί, ο Κινέζοι. Θά εναι ο Χριστιανοί, τό λέει σαφς ποκάλυψη, ο κκοσμικευμένοι Χριστιανοί!».
            (Σειράχ, μιλία 91η)
«Δέν θά παύσω μέχρι νά πεθάνω, ρκε νά χω τό μυαλό μου, νά σς τό λέγω: Εναι προοίμιο το ντιχρίστου κκοσμίκευση τς κκλησίας, ο κκοσμικευμένοι Χριστιανοί θά προσκυνήσουν τόν νίχριστο».
(Κατηχήσεις γ. Κυρίλλου, μιλία 146η)
«ριξα μία ματιά στόν προφήτη Δανιήλ, γιά νά δ τό θέμα μου, γιατί κάνω πό τόν Δανιήλ, καί πεσα στό θέμα το ντιχρίστου καί μέ κατέπληξαν τά χαρακτηριστικά του, τι θά στραφε ναντίον παντός σεβάσματος, χι μόνο ναντίον τν Χριστιανν, λλά καί ναντίον τν βουδιστν κτλ.!».
            (παντήσεις ποριν, 114η)
«ταν θά δετε νά κτίζεται ναός, νά ξέρετε τι ντίχριστος χει ρθει».
(Πρός Θεσσαλονικες Α΄, μιλία 5η)
Πιστεύω τι εναι πολύ κοντά Δευτέρα το Χριστο Παρουσία. Θά ξαρτηθε πό λλους παράγοντες. Μά πάρα πολύ κοντά! χι, βεβαίως, σως αριο [ μιλία γινε στίς 27-11-1995], σως χι σέ δέκα χρόνια, σως χι σέ πενντα χρόνια, λλά εναι κοντά, εναι πολύ κοντά, σέ σχέση μέ τά δύο χιλιάδες χρόνια πού χουν περάσει».
(σαΐας, μιλία 57η)
«Κάποτε εχα πε κάτι, ποτέλεσμα στοχασμο, δέν μο πεκαλύφθη, δέν εμαι προφήτης, ποτέλεσμα στοχασμο, χι προφητείας. Στοχάστηκα τό ξς, τι βραάμ ζησε τό 2.100 π.Χ. καί τι λέει Παλαιά Διαθήκη γιά τόν Μεσσία -φήνεται νά ννοηθε- τι ρχομός Του εναι μακρινός, «θά λθει». ταν Χριστός ρθε, στερα πό 2.100 χρόνια, τότε λοι ο Προφτες τς Καινς Διαθήκης, διος Χριστός λέει: «ρχομαι ταχύ», ρχομαι γρήγορα. Δέν τελειώνει τσι ποκάλυψη; «Ναί Κύριε, ρχου», λέει τό γιο Πνεμα, πού μένει στήν κκλησία καί φωτίζει τούς πιστούς νά πον τό: «Ναί, ρχου Κύριε». Δέν μπορομε νά πομε στό Χριστό νά ρθει, ν δέν χομε τό Πνεμα τό γιο.
Συνεπς σημαίνει, πως λέει μακαριστός Μπρατσιώτης, ταν ρμηνεύει τήν ποκάλυψη, τι στήν Παλαιά Διαθήκη θά ρθει Μεσσίας κάποτε, χρόνος όριστος καί περιόριστος. Τώρα, στήν Καινή Διαθήκη, χρόνος συνεσταλμένος. κομε, γράφει κε Μπρατσιώτης: «Σάν νά ασθανόμεθα τόν καλπασμό το χρόνου, νά, ρχεται Χριστός!». ν γιά κενο, πού ταν όριστο χρονικς καί μακρύ, πέρασαν 2.100 χρόνια, γιά τό γρήγορο πού ρχεται Χριστός; δη χουν περάσει 2.000 χρόνια! Τί νομίζετε; Δέν νομίζετε τι ατό σημαίνει κάτι πολύ κοντά; Στοχασμός εναι, δέν εναι προφητεία. τσι, τό λογαριάζω, τό θεολογ».
(σαΐας, μιλία 59η)
«Κάποτε, ταν ξηγούσαμε τήν ποκάλυψη, σς εχα πε: Δέν εναι μόνο τά μεγάλα ζα, γιατί λέει: «Θά στείλω θηρία νά σς φνε»! Τό επα προηγουμένως τι:  «Θά ζητήσει τήν ψυχή, τή ζωή το νθρώπου κ χειρός θηρίων». Μήν βάλετε μέ τό μυαλό σας τι εναι τά λεοντάρια καί ο τίγρεις, πού θά μπον πό τά δάση μέσα στίς πόλεις καί θά κατασπαράξουν νθρώπους, χι. Εναι -σς εχα πε τότε- καί τά μικρόβια! Ξέρετε πς λέγονται τά μικρόβια στό λεξικό το Σουίδα; Εναι Βυζαντινός Σουίδας. Ατό τώρα τό βρκα καί μέ κανοποίηση πάρα πολλή. Τά λέει «θηρία»!».
(σαΐας, μιλία 54η) 
«κκοσμίκευση > ποστασία > θεΐα (γαστέρα-πογάστρια, δημιουργον πολέμους) > ντίχριστος».
(Σειράχ, μιλία 91η)
«Ο δέκα πληγές το Φαραώς τό λέγω γιά νά σς κεντήσω τήν ρεξη- ο στορικές γιναν, δέν εναι παρά τύπος τν δέκα πληγν πού δοθον στήν νθρωπότητα τίς σχατες μέρες, πού μς γράφει τώρα τό Βιβλίο τς ποκάλυψης. Θά ξανάρθουν ατές ο πληγές, σέ λόκληρη τώρα τήν νθρωπότητα. Γιά νά σς δημιουργήσω τό νδιαφέρον νά ρχεστε, νά κοτε τά θέματα τς Κυριακς. ν ρχεστε, θά μάθετε πολλά πράγματα μέ ατόν τόν μορφο τρόπο καί σύντομα μάλιστα. ν χετε πομονή, θά δετε μία θαυμάσια κθεση τς πίστεως, κατά ναν περιληπτικό τρόπο».
            (Δευτερονόμιο, μιλία 4η) 
«γώ προσωπικά, σες φορές -πάρα πολλές φορές, πού ναλύομε δ τό Βιβλίο τς ποκάλυψης- χω νατρέξει σέ ατή τήν περιοχή, στό Βιβλίο τς ξόδου, νά μελετήσω τό θέμα τν πληγν τς Αγύπτου. Τακτικότατα, πυκνότατα, σχεδόν σέ κάθε θέμα πού σς κάνω, νατρέχω στήν Παλαιά Διαθήκη. Θέλω νά καταλάβομε τι εδικά ο δέκα πληγές το Φαραώ, δέν εναι παρά νας τύπος μελλοντικν καταστάσεων».
(ποκάλυψις, μιλία 64η)
«ντελήφθηκα τι ο πληγές τν σχάτων δέν θά εναι πληγές πού τίς δίνει Θεός, δηλαδή μέ τήν ννοια τι δίνει Θεός ατό, δίνει κενο, στε νά πε κανείς: «Μά Θεός δίνει ατά;». Καί πάλι, ν τ δικαιοσύν Του, δέν θά εχε κανείς τίποτα νά κατηγορήσει. μως, παρατήρησα τό ξς, καί τά παρατηρε κανείς ατά ταν ρχονται, ξάλλου ατή εναι καί σωστή ρμηνεία, νά βλέπει κανείς ταν τά πράγματα ρχονται καί νά τά ξηγε. τι ατές τίς πληγές τίς παρασκευάζομε μες ο διοι, μέ τά χέρια τά δικά μας, γιατί ποιός νοιξε ατές τίς τρύπες στό στρμα το ζοντος; μες πμε μέ χημικές οσίες, πού χομε δ στή γ καί τρύπησε πάνω τό στρμα ατό.
γαπητοί μου, παρατήρησα τι, χι Θεός δίνει τίς πληγές, λλά Θεός πιτρέπει νά ρθουν ο πληγές, ταν νθρωπος δέν γνωρίζει τά ριά του, τά περβαίνει σάν αθάδης καί θρασύς, καί τότε Θεός πιτρέπει νθρωπος νά τιμωρεται!
Διάβαζα τελευταα μία περίπτωση πού μέ κατέπληξε. Γράφει ποκάλυψη τι λιος θά γίνει τρίχινος, δηλαδή σάν να τσουβάλι, δέν θά χει φς καί σελήνη θά εναι σάν αμα τό χρμα της! ξήγηση εναι πλ, θά λέγαμε, φόσον λιος χάνει τήν κτινοβολία του, καί βέβαια σως δέν τήν χάνει, λλά ο συνθκες το περιβάλλοντος, τς τμόσφαιρας, νά εναι τέτοιες, πού νά μοιάζει τι λιος χασε τήν κτινοβολία του. Διάβασα τό ξς κπληκτικό, τι, ν κραγε μία τομική βόμβα στή σελήνη, τότε σελήνη παίρνει τό χρμα αματος! Νά λοιπόν, θά λεγε κανένας. Στήν προσπάθεια πιθανς, ποιός θά κερδίσει τή σελήνη, γιά σκοπούς ποικίλους, πολεμικούς, γνωστός «πόλεμος τν στρων», κάποιος, κάποια ξουσία νά πάει νά ρίξει κε μία βόμβα, γιά νά μή γίνει το λλουνο κτμα καί ρίχνει μία βόμβα καί γίνεται τότε σελήνη αμα! Πέστε μου, σς παρακαλ, κόμη καί οράνια φαινόμενα, ποιός εναι ατιος, Θεός διος νθρωπος; διος νθρωπος!
Ατό θέλω νά σς τονίσω, τι ο πληγές τν σχάτων, ατό νακαλύπτω τώρα [ μιλία γινε στίς 7-8-1990], εναι ργα τν χειρν το πολιτισμο το νθρώπου, πού ξεπέρασε τά ριά του. τσι καί δ, χομε τόν γγελο πού ρχεται νά καυματίσει, νά κάψει ν πυρί, καί μάλιστα λιακό πρ, τό λέει καθαρά, τι στόν λιο ριξε τή φιάλη του: «ν πυρί τούς νθρώπους καί καυματίσθησαν ο νθρωποι καμα μέγα»! πως λέμε, χομε καύσωνα, πεθαίνουν ο νθρωποι πό τόν καύσωνα, καί τότε, λέγει, ο νθρωποι ντί νά μετανοήσουν, βλασφήμησαν ο νθρωποι τό νομα το Θεο καί «ο μετενόησαν»! μως, βλέπομε τι σέ ατή τήν πληγή, πως καί σέ λλες πληγές, Θεός προστατεύει τούς δικούς Του νθρώπους. Μέ ποιό τρόπο; κενος ξέρει. χομε προηγούμενο, πού στήν Αγυπτο εχαν τριήμερο ψηλαφητό σκότος καί ο βραοι εχαν χαρά Θεο. Θεός ξέρει! ξάλλου, τό λέει στό Βιβλίο τς ποκαλύψεως πώς πολλές πό τίς πληγές ο εσεβες δέν θά τίς δοκιμάσουν. Βγές, λαέ μου, πό τή νοητή Βαβυλνα, γιά νά μήν τιμωρηθες, ν ατή τιμωρεται!».
            (Σειράχ, μιλία 107η)
«Μέ τήν δονιστική ζωή μετερχόμεθα τήν τεχνική, νά μς ποδώσει τά γαθά τν δονν μας, πιέζοντας τήν τεχνική, μολύνουμε τήν τμόσφαιρα, μολύνοντας τήν τμόσφαιρα, πιφέρομε τίς πληγές τς ποκάλυψης πάνω στόν πλανήτη μας. ρα, ο πληγές προέρχονται πό τά χέρια τν δίων τν νθρώπων. Θεός βλέποντας τήν κακή μας προαίρεση, τι γαπμε τίς δονές μας, μς φήνει νά καταστρέψουμε τή δημιουργία. Ατό μως στή γλσσα τς Γραφς τσι διατυπώνεται: «Στέλνει Θεός πληγές».
            (Σειράχ, μιλία 119η)
        
«πως παρατηρομε, δεύουμε πρός τά σχατα, δέν θά καλυτερεύει νθρωπότητα. Κάποτε τό πίστευα, ξέρετε, ατό, τουλάχιστον γιά τήν πατρίδα μας, τι θά πηγαίναμε στό καλύτερο. Μάλιστα, μετά τήν κατοχή τό ’45, θυμμαι τί κίνηση εχε γίνει μέ τά κατηχητικά σχολεα, μέ κάτι ξάρσεις, κδηλώσεις, γιά μία λλάδα νέα, γιά μία καινούργια λλάδα κτλ., κτλ. Πο εναι ατά, πο εναι; Φιλότιμος περίπτωση καί φιλότιμος πόθος, δέν πάρχει οτε μία ντίρρηση γι’ ατό. λλά πορεία τς νθρωπότητας δέν πηγαίνει πρός τό καλύτερο, καί μάλιστα, χριστιανική νθρωπότητα πηγαίνει πρός τό χειρότερο!».
(σαΐας, μιλία 53η)
 «Μερικοί τρομάζουν, μα κον ατά [περί ντιχρίστου καί σχάτων μερν], μερικοί λέγουν τι βλέπουν φιάλτες στόν πνο τους, γιατί π. θανάσιος κάποιος μιλητής, ποιος εναι, τά λέει τόσο ζωηρά, πού τά βλέπουν στόν πνο τους, σάν φιάλτες. γαπητοί μου, προσέξτε, ν εχαμε τήν κανότητα νά τά πομε πιό ζωηρά, δέν θά τό μελούσαμε. Δέν σκοπεύουμε νά σς τρομάξουμε, λλά σκοπεύουμε νά σς προασφαλίσομε. Καί πως καμιά φορά μπορε νά λέμε στό μικρό παιδί γιά κάτι μέ τρομερό τρόπο… Θυμμαι, κάποτε πήγαμε στό νησί το πατέρα μου καί εχαμε πέσει σέ μία ξοχή, ταν γκρεμός καί πρχε να μικρό κκλησάκι, να μικρό μοναστηράκι, μέναμε κε. μες μαστε πολύ μικρά, εχα τελειώσει τήν Α΄ Δημοτικο, νά πάω νά πέσω σέ κενον τόν γκρεμό… Καί θυμμαι, μς επαν τι κε ταν να πελώριο φίδι, πού δέν πρεπε νά πλησιάσομε, γιατί βγαίνει. Πο νά πλησιάσομε! τσι, γαπητοί μου, σκοπός δέν εναι νά τρομάξομε, λλά νά σφαλισθομε. πειδή κάπου-κάπου μπορε νά κουστε ατό, τι λέμε μερικά περβολικά πράγματα, δέν λέμε τίποτα περβολικό, μιλμε πάνω στή γλσσα το λόγου το Θεο».
            (Κατηχήσεις γ. Κυρίλλου, μιλία 114η)
 «Μόνο μετάνοια καταργε μεταθέτει τό σχέδιο το Θεο. ν προσέχαμε λα ατά τά σημάδια πού μς δίνονται, θά μαστε καί προσεκτικότεροι στή ζωή μας. γώ δέν σς κρύβω τι φοβμαι, τρέμω, τι λαός μας θά πληρώσει, γιατί ποδώσαμε, μέ τήν ρχαία ννοια τς λέξεως, τήν βριν στόν ησο Χριστό. Ναί, θά πληρώσουμε καί πολύ κριβά. Δέν ξέρομε πότε.  Σς επα, κιβωτός 120 χρόνια κατασκευαζόταν, γιατί περίμενε Θεός τήν πιστροφή τν νθρώπων. Δέν ξέρω, Θεός πάντως νά μς λεήσει, σο γκαίρως, νά μετανοήσουμε καί νά πιστρέψομε στήν καθαρά πίστη, στόν ησο Χριστό».
 (Πράξεις, μιλία 170ή)
«Δέν εναι πλεονασμός, δέν εναι περβολή, ταν χομε μπροστά μας ναν γιον νθρωπο χομε να πολύ καλό παιδί μας, τό νά το λέμε: «Πρόσεξε, πρόσεξε, νά εσαι πάντοτε εάρεστος στό Θεό καί πάντοτε νά γίνεσαι μεμπτος». Δηλαδή χωρίς μομφή, χωρίς κατηγορία, κατηγόρητος. Καί φείλομε, γαπητοί μου, νά τό κάνομε. Μάλιστα κενο τό «γίνου» θά πε: «Διαρκς νά γίνεσαι». Εναι κενο πού λέει τό Βιβλίο τς ποκαλύψεως: « γιος γιασθήτω τι», γιος κόμη καί κόμη νά γιάζεται. Καί τσι φείλομε νά κάνομε.
Λοιπόν, θά χω πολλή χαρά νά μο λέτε: «Πάτερ θανάσιε, προσέξτε, νά στέκεστε καλά», κοστε τί σς λέω, «προσέξτε, νά στέκεστε καλά». Δέν μο τό επε κανείς μέχρι σήμερα. σως γιατί θά πιστεύατε τι μπορ νά στέκομαι. Τό χω τόσο νάγκη νά μο τό πε κάποιος νθρωπος… ταν μάλιστα βλέπω πολύ καλύτερούς μου καί πολύ σοφότερούς μου νά πέφτουν, καί ταν πέφτουν, γώ τί θά π; Θά π: «γώ θά σταθ, γώ θά μείνω»; Νά πέφτουν, ναί. Κάθε μέρα βλέπουμε νθρώπους ψηλά  στάμενους, σπουδαίους, νά πέφτουν καί νά μς πιάνει φρίκη καί νά λέμε: «στε καί γώ δύναμαι νά πέσω;». Ναί, ποικιλοτρόπως, γαπητοί μου, νά πέσομε. πό τήν θική μέχρι τήν πίστη. Ναί, νά χάσω τήν πίστη μου, νά ρχίσω νά λέω παλαβά πράγματα, αρετικά πράγματα νά λέω. Περίεργο φαίνεται; Λοιπόν, τό νά πε κάποιος, πιό πλός νθρωπος: «Πάτερ θανάσιε, στάσου καλά στά ποδάρια σου, νά γίνεσαι μεμπτος καί νά εαρεστες διαρκς νώπιον το Θεο», λλά καί γώ ν τό π σέ κάποιους πό σς πού στέκεστε καλά: «Κύριε τάδε, προσέχετε πολύ στήν ζωή σας», μήν πε κανείς: «Γιατί μο τό λέει ατό, μήπως μαθε τίποτε γιά μένα δέν χει σέ μένα μπιστοσύνη». χι γιατί θά μαθαίνομε κάτι, σο γιά τήν μπιστοσύνη… δέν τίθεται θέμα το νά χομε μπιστοσύνη. Μάλιστα κύριοι, οτε στόν αυτό μας δέν χομε μπιστοσύνη, δέν χομε σέ κανέναν μπιστοσύνη, γιατί σήμερα εμαι ατός καί αριο εμαι κάποιος λλος. Ναί, μήν σς φαίνεται καθόλου παράξενο.
Γι’ ατό πρέπει στήν ποχή πού ο νθρωποι πέφτουν, τό τρίτο τν στέρων κατά τό Βιβλίο τς ποκαλύψεως καί το Δανιήλ τό Βιβλίο: «Πίπτει τό τρίτο τν στέρων». Ξέρετε πς πίπτει τό τρίτο τν στέρων; στέρες εναι τό σύμβολο τν ψηλά στάμενων νθρώπων καί πίπτει τό τρίτο. Ξέρετε πς πίπτει; δράκων μέ τήν μεγάλη τήν ορά, τή σηκώνει μέχρι τόν ορανό καί μέ τήν ορά του τούς φέρνει κάτω ατούς. Πού σημαίνει, διάβολος τούς ρίχνει. Σέ μιά ποχή πού πίπτει τό τρίτο τν στέρων, μήπως εμαι καί γώ τό τρίτο τν στέρων; φείλομε μεταξύ μας νά λέμε τι πρέπει νά στερεωνόμαστε καί νά πενθυμίζουμε σέ ατούς καί λλήλους τι κινδυνεύομε καί τι πρέπει νά στεκόμαστε στά ποδάρια μας. Δέν εναι λοιπόν, γαπητοί μου, οτε προσβολή οτε λόγος περβολς, ταν πρέπει νά τό κάνουμε ατό, ταν ατός Θεός τό κάνει στόν βραάμ».
 (Γένεσις, μιλία 18η)
«γώ λα τά χρόνια πού βρίσκομαι στή Λάρισα σς τονίζω: « γιος Τριαδικός Θεός», στε νά σς γίνει οσία. Γιατί μέ λα ατά τά ποα συμβαίνουν μέ τόν λεγόμενο οκουμενισμό, τή μίξη τν θρησκειν, παγκοσμιοποίηση θά φέρει καί τή μίξη λων τν θρησκειν, πς θά μπορες νά ξεχωρίζεις, ν θέλεις, τήν πραγματική σου σωτηρία, παρά μόνο νά λές:  «Πιστεύω στόν γιο Τριαδικό Θεό»;  Νά σς γίνει σύνθημά σας!».
 (Σειρά Β΄, μιλία 435η, β΄)
«κενα πού συνέβησαν στούς βραίους θά συμβαίνουν σέ λους τους λαούς, θά συμβαίνουν καί στούς Χριστιανούς. Ατό θά πε «τυπικός λαός», ποδειγματικός, μέ τήν ννοια χι τι στάθηκε ποδειγματικά στή ζωή του, λλά μέ τήν ννοια τι ποτελε να πόδειγμα, ετε καλό ετε κακό. Καί μάλιστα, διαίτερα στούς χριστιανικούς λαούς. Σέ ατή πού λέμε, ταλαίπωρη, ταλαίπωρη, ταλαίπωρη, κάθε φορά πού θά τή θυμηθ λυπμαι, στήν ταλαίπωρη Δύση… Ατή ταλαίπωρη Δύση, χριστιανική Δύση, χει νά πληρώσει πολλά ατή χριστιανική Δύση! Πολύ λίγο χριστιανική Δύση πλέον … ».
(σαΐας, μιλία 53η)
«Σέ μία δοκιμασία τς κκλησίας εραποστολικός χαρακτήρας θά διατηρηθε μήπως θά πάρχει μία συντηρητική κατάσταση κρυπτοχριστιανισμο; Καί ταν λέω κρυπτοχριστιανισμο, εναι κάτι φοβερό. κρυπτοχριστιανισμός χει διάφορες μορφές. πεσε στά χέρια μου τελευταα να βιβλίο κδοσης Μακεδονικν Σπουδν Θεσσαλονίκης, γιά τούς κρυπτοχριστιανούς, τι μποροσε ερέας νά γίνει χότζας καί τό πρωί νά εναι στό τζαμί καί τό βράδυ νά κάνει ρθόδοξη λειτουργία. Ατό, γαπητοί μου, εναι παράδεκτο πργμα. Καί μάλιστα, στήν ποχή τν Τούρκων ταν φθονα καί πάρχουν μέχρι καί σήμερα. Ατό εναι παράδεκτο πργμα, γιατί Χριστιανός στέκεται μέ ναν συντηρητισμό πέναντι στό Εαγγέλιο. Φοβται τό μαρτύριο. θά εσαι δέν θά εσαι. παλαιά κκλησία, ρχαία, νδοξος κκλησία το Χριστο δέν γνώρισε τόν κρυπτοχριστιανισμό, μέ τήν ννοια πού σς επα. Βέβαια, πιστός δέν λεγε στόν κόσμο: «Εμαι Χριστιανός», χι, ζοσε. Τόν συνελάμβαναν; μολογοσε. Οτε λλαζε τήν πίστη του. μολογοσε. Τούς λεγαν ο διοι ο εδωλολάτρες: «Ρίξτε μία χούφτα λιβάνι στό θεό καίσαρα καί μήν πιστεύετε κενο τό ποο κάνετε». «χι, ατό πού πιστεύω θά π. Ατό λλειψε!». Γι’ ατό σς επα, θά προχωρήσομε σέ να μαρτύριο σέ ναν κρυπτοχριστιανισμό; Ατό εναι τό πρόβλημα σέ ναν πικείμενο πειρασμό».
(Πράξεις, μιλία 40ή)  
 «Πολλές διακυμάνσεις δοκιμάσαμε μέσα στήν στορία, πολλές, λλά φοβμαι τι ατή το 20ο αἰῶνα, γενιά μας, εναι μία πό τίς χειρότερες. Μπορε νά ρθουν χειρότερες, δέν ξέρω, λλά κάνομε μιά ρχή μις χειρότερης κατάστασης. Μπορε νά μήν εναι χειρότερη. Καί ρχίζομε νά φεύγομε πό τή Σοφία το Θεο. Ατό εναι καί τραγωδία μας, γαπητοί μου».
(Σειράχ, μιλία 4η)
πιμέλεια: Παντελς Γκίνης
Διόρθωση κειμένων: Μαρία Ζαχαράκη-Γκίνη
λεκτρονική σελιδοποίηση: Εαγγελία Μπατσ
 
Πηγή: "agonasax"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.