Το "κακό" προχωρά και ο κλήρος και ο λαός δυστυχώς αγνοεί και αδιαφορεί
Το "κακό" προχωρά και ο κλήρος και ο λαός δυστυχώς αγνοεί και αδιαφορεί
Σχόλιο Ιστολογίου Κατάνυξις: Ενημερωθήκαμε για ένα συνέδριο για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας, που έλαβε χώρα στην Ερφούρτη Γερμανίας. Από τον τίτλο του συνεδρίου μέχρι τη συμμετοχή και την εισήγηση του κ. Παντελή Καλαϊτζίδη, της γνωστής μεταπατερικής Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, γίνεται ξεκάθαρο πως προωθείται μια ιστορική εκτροπή για την Ορθοδοξία, στην Πανορθόδοξη του Ιουνίου. Η επιχειρούμενη κυριαρχία των οικουμενιστών στην Ορθοδοξία, κατά τα πρότυπα της Β΄Βατικανής, εκφράζεται πλέον με κάθε επισημότητα.
Το τριήμερο
25-27 Φεβρουαρίου έλαβε χώρα στην Ερφούρτη της Γερμανίας διεθνές συνέδριο με
θέμα «Η Πανορθόδοξη Σύνοδος του 2016 – μια νέα εποχή για την Ορθόδοξη Εκκλησία;
Διεπιστημονικές προοπτικές» (The
Pan-Orthodox Council of 2016 – a New Era for the Orthodox Church? Interdisciplinary Perspectives), το οποίο συνδιοργανώθηκε από τη Γερμανική
Εταιρία για τη Μελέτη της Ανατολικής Ευρώπης (Deutsche Gesellschaft für
Osteuropakunde) και το Πανεπιστήμιο της Ερφούρτης, υπό την ευθύνη του καθηγητή
Βασιλείου Μακρίδη και του δρ. Sebastian Rimestad.
Πρόθεση του
συνεδρίου ήταν η εξέταση του συνοδικού γεγονότος καθεαυτού, αλλά και των
θεμάτων που θα απασχολήσουν τη Σύνοδο, μέσα από μια ευρεία ποικιλία θεολογικών,
ιστορικών, κοινωνιολογικών, γεοπολιτικών, κ.ά. προσεγγίσεων. Συμμετείχε
σημαντικός αριθμός επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων, από πολλές χώρες και
χριστιανικές ομολογίες.
Μετά το
καλοσώρισμα της διευθύντριας της Γερμανικής Εταιρίας για τη Σπουδή της
Ανατολικής Ευρώπης δρ. Gabriele Freitag και του καθηγητή Μακρίδη, ο καθηγητής
Paul Valliere (Indianapolis, ΗΠΑ) έδωσε την εναρκτήρια διάλεξη με θέμα «Η
έννοια της Συνόδου στην Ανατολική Ορθόδοξη Παράδοση και Εκκλησιολογία». Η
ομιλία του συνοδεύτηκε από σύντομες εισηγήσεις-σχόλια του επικ. καθηγητή
Δημητρίου Μόσχου (Αθήνα, Ελλάδα) και της δρ. Jennifer Wasmuth (Βερολίνο,
Γερμανία· η εισήγησή της αναγνώστηκε, καθώς δεν μπόρεσε να παραστεί η ίδια).
Η πρώτη
συνεδρία της 26ης Φεβρουαρίου είχε γενικό τίτλο «Η εκκλησιαστική δομή του
σύγχρονου ορθόδοξου κόσμου». Ο Aleksandr Kyrlezhev (Μόσχα, Ρωσία) μίλησε με
θέμα «Ορθόδοξη κοινοπολιτεία: Μια τυπολογία των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών», ενώ ο
δρ. Andrey Shishkov (Μόσχα, Ρωσία) ανέπτυξε την προβληματική «Αυτοκέφαλο και
πρωτείο ως εκκλησιολογικές αρχές: Δύο τρόποι θεώρησης της δομής της Ορθόδοξης
Εκκλησίας».
Στη δεύτερη
συνεδρία («Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες στη σύγχρονη (γεω)πολιτική αρένα») η δρ.
Daniela Kalkandjieva (Σόφια, Βουλγαρία) παρουσίασε τις «Διεθνείς δραστηριότητες
των Πατριαρχείων Μόσχας και Κωνσταντινουπόλεως κατά τον 20ο αιώνα ως
“εκκλησιαστική γεωπολιτική”» και ο δρ. Lucian Leustean (Birmingham, Ηνωμένο
Βασίλειο) ασχολήθηκε με «Ορθόδοξες εθνικές Εκκλησίες και κοινότητες της
διασποράς: Οι προκλήσεις της εθνικοποίησης και του εθνικισμού».
Κατά την τρίτη
συνεδρία («Εκκλησιαστική ποικιλία στον σύγχρονο ορθόδοξο χριστιανισμό») ο δρ.
Sebastian Rimestad (Ερφούρτη, Γερμανία) ανέπτυξε το θέμα «Ποιος δεν έχει
προσκληθεί στη Σύνοδο; Μη αναγνωρισθείσες και εναλλακτικές Ορθοδοξίες», ενώ ο
δρ. Βασίλειος Πνευματικάκης (Παρίσι, Γαλλία / Κομοτηνή, Ελλάδα) παρουσίασε την
εισήγηση «Αποτελούν οι πολλαπλές εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες στην ορθόδοξη
διασπορά πράγματι πρόβλημα; Μια κριτική γεωπολιτική ανάλυση, βασισμένη στις
περιπτώσεις της Γαλλίας και των ΗΠΑ».
Η τέταρτη
συνεδρία («Το τοπικό και το παγκόσμιο στην Ορθοδοξία») περιείχε δύο εισηγήσεις,
από την Eva Synek (Βιέννη, Αυστρία· «Τοπικές Ορθοδοξίες και παγκόσμια
Ορθοδοξία: Προοπτικές από το Κανονικό Δίκαιο»· διαβάστηκε εν τη απουσία της)
και την Kathy Rousselet (Παρίσι, Γαλλία· «Ορθόδοξος χριστιανισμός και
παγκοσμιοποίηση: Μια κοινωνιολογική προσέγγιση»).
Το βράδυ της
δεύτερης μέρας έλαβε χώρα στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Τι δύναται και πρέπει να
αναμένει κανείς από την Πανορθόδοξη Σύνοδο; Ποικίλες ορθόδοξες προοπτικές», με
τη συμμετοχή των π. Christophe d’ Aloisio (Βρυξέλλες, Βέλγιο), π. Vladimir
Khoulap (Αγία Πετρούπολη, Ρωσία) και Γεωργίου Βλαντή (Μόναχο, Γερμανία) και
συντονιστή τον Ρωμαιοκαθολικό καθηγητή Thomas Bremer (Münster, Γερμανία).
Η τελευταία
ημέρα ξεκίνησε με μια συνεδρία αφιερωμένη στην προβληματική «Ορθόδοξος
χριστιανισμός και (μετα)μοντέρνος κόσμος». Την εισήγηση του απουσιάσαντος
καθηγητή Alexander Agadjanian (Μόσχα, Ρωσία) συνόψισε και σχολίασε ο καθηγητής
Βασίλειος Μακρίδης, ενώ στη συνέχεια μίλησε ο καθηγητής Αριστοτέλης
Παπανικολάου (Νέα Υόρκη, ΗΠΑ) με θέμα «Ορθοδοξία και οι προκλήσεις της (φιλελεύθερης)
δημοκρατίας».
Ακολούθησε η
ενότητα «Ορθόδοξος χριστιανισμός, διαχριστιανικές και διαθρησκειακές σχέσεις»,
όπου μίλησαν οι δρ. Παντελής Καλαϊτζίδης (Βόλος, Ελλάδα· «Ορθοδοξία,
οικουμενισμός και διαχριστιανικοί διάλογοι») και καθηγητής Peter De May (Leuven,
Βέλγιο· «Μια συγκριτική ανάλυση του Unitatis redintegratio της Β´ Βατικανής Συνόδου και του σχεδίου κειμένου της Μέλλουσας Συνόδου «Οι σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον»).
Το συνέδριο
ολοκληρώθηκε με μια δεύτερη στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Άλλες χριστιανικές
προοπτικές για την Πανορθόδοξη Σύνοδο», όπου συμμετείχαν οι δρ. Johannes
Oeldemann (Paderborn, Γερμανία), καθηγητής Karl Pinggéra (Μαρβούργο, Γερμανία)
και καθηγήτρια Ivana Noble (Πράγα, Τσεχία). Τη συζήτηση συντόνισε η ορθόδοξη
θεολόγος δρ. Anna Briskina-Müller (Halle/Saale, Γερμανία).
Αναμένεται η
έκδοση των πρακτικών του εξαιρετικά ενδιαφέροντος αυτού συνεδρίου, το οποίο με
κριτικό τρόπο κατόρθωσε να αναδείξει την ποικιλία των προβλημάτων και των
προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει η από μακρού αναμενόμενη Αγία και
Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Στο εν λόγω συνέδριο, εκτός του Διευθυντή της
Στο εν λόγω
συνέδριο, εκτός του Διευθυντή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Δρ. Π.
Καλαϊτζίδη, του Μέλους του Δ.Σ. Επικ. Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Δ.
Μόσχου και του Γ. Βλαντή, Επιστημονικού Συνεργάτη της Ακαδημίας, αλλά και της
Έδρας Ορθόδοξης Συστηματικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου του Μονάχου, έλαβε
μέρος και η Αικατερίνη Πεκρίδου, επίσης Επιστημονική Συνεργάτις της Ακαδημίας,
όπως και του Ινστιτούτου Iεραποστολικής και Εξωευρωπαϊκών Θεολογιών του
Πανεπιστημίου του Münster.
ΣΧΟΛΙΟ:
Ανώνυμος
Το κακο μπορει να προχωρα ομως: Άγιος
Γερμανός Β΄ Κωνσταντινουπόλεως
"Εξορκίζω όλους τους λαϊκούς, όσοι
είστε γνήσια τέκνα της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, να φεύγετε ολοταχώς από
τους ιερείς που υπέπεσαν στην υποταγή στους Λατίνους, και μήτε σε εκκλησία να
συγκεντρώνεστε μαζί τους, μήτε να παίρνετε οποιαδήποτε ευλογία από τα χέρια
τους. Είναι καλύτερα να προσεύχεσθε στο Θεό στα σπίτια σας μόνοι, παρά να
συγκεντρώνεστε στην εκκλησία μαζί με τους Λατινόφρονες. Ει’ δ’ άλλως, θα
υποστήτε την ίδια κόλασι μ’ αυτούς". (Άγιος
Γερμανός Β΄ Κωνσταντινουπόλεως 1222-1240).
Μέγας Αθανάσιος
«Εάν ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος οι
όντες οφθαλμοί της Εκκλησίας, κακώς αναστρέφονται και σκανδαλίζουν τον λαόν
είναι συμφερότερο να τους εκβάλουμε από τους ευκτήριους οίκους παρά να βρεθούμε
μετ’ αυτών ως μετά Άννα και Καϊάφα εις την γέενναν του πυρός».
Πηγή: http://katanixis.blogspot.gr/2016/03/blog-post_20.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.