Μύδροι Πατρ. Ρουμανίας κατά
των επικριτών της Συνόδου της Κρήτης
-Τι λένε για Ζήση-Τσελλεγγίδη και Βούλγαρους
ΟΙ ΡΟΥΜΑΝΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΩΣ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΩΣ ΨΕΥΔΟΣ
Οι αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της ρουμανικής Εκκλησίας η
οποία συνεδρίασε την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Πατριάρχη Δανιήλ, αφορούσαν εν πολλοίς την Σύνοδο της Κρήτης.
Σύμφωνα με το ανακοινωθέν το Πατριαρχείο Ρουμανίας έχει τονίσει πολλές φορές το γεγονός ότι «η Σύνοδος στην Κρήτη δεν έχει διατυπώσει νέα δόγματα, αλλά ξεκαθάρισε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού», και προέτρεψε να διατηρηθεί η ειρήνη και η ενότητα της Εκκλησίας αναλαμβάνοντας καθένας τη δική του ευθύνη, υπενθυμίζοντας τα λόγια του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου σύμφωνα με τα οποία «τίποτα δεν προκαλεί την οργή του Θεού πάνω από τη διαίρεση της Εκκλησίας».
Στη νέα αυτή παρέμβαση πάντως οι Ρουμάνοι στοχοποιούν τους αντιρρησίες της Συνόδου σημειώνοντας μεταξύ άλλων:
«Ωστόσο, οφείλουμε να παρατηρήσουμε με θλίψη στην ψυχή μας, πως με έναν φανατικό και επιβλαβή τρόπο, μερικοί επαναστατημένοι άνθρωποι, ορισμένοι κληρικοί και πιστοί, παραπλανήθηκαν δηλώνοντας ψευδώς και δυσφημώντας ότι η Σύνοδος στην Κρήτη ανακήρυξε τον οικουμενισμό ως δόγμα της πίστης, και μερικοί εκπρόσωποι του κλήρου, πιστεύοντας αυτό το ψέμα, αντικανονικώς διέκοψαν τη λειτουργική μνήμη του επισκόπου τους, διαταράσσοντας έτσι την ειρήνη και την ενότητα της Εκκλησίας με την διχαστική στάση τους.
Η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρουμανίας τόνισε ότι ούτε η Σύνοδος στην Κρήτη ούτε κάποια άλλη Ορθόδοξη Σύνοδος έχει δηλώσει τον Οικουμενισμό ως δόγμα της πίστης, με τον ίδιο τρόπο όπως και καμία κανονική Ορθόδοξη Σύνοδος δεν έχει δηλώσει ποτέ τον οικουμενισμό ως «παναίρεση». Ως εκ τούτου, οι κατηγορίες που εκτοξέυτηκαν από τους αντιπάλους της Συνόδου στην Κρήτη είναι άδικες, ανεύθυνες και επιβλαβείςς για την ενότητα της Εκκλησίας»
Στη συνέχεια η Ρουμανική Εκκλησία υπερασπίζεται τον «διαυγή οικουμενισμό» υποστηρίζοντας πως αυτός δεν αντιπροσωπεύει ένα δόγμα της πίστης, αλλά μια πνευματική στάση διαλόγου και συνεργασίας μεταξύ των χριστιανών, αντί της διαμάχης γεμάτης ομολογιακό μίσος και βίαιη αντιπαράθεση, η οποία έχει εκδηλωθεί για αρκετούς αιώνες κατά τη διάρκεια της ιστορίας του Χριστιανισμού.
Συνάμα, επισημαίνει πως «είναι άδικο να θεωρούν ότι όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί οι οποίοι συμμετέχουν σε θεολογικούς διαλόγους και συνεργάζονται σε πρακτικά κοινωνικά θέματα με τους Χριστιανούς άλλων ομολογιών είναι προδότες της Ορθοδοξίας. Ένας ειρηνοποιός Ορθόδοξος Χριστιανός μπορεί να παραμείνει πιστός στην Ορθοδοξία χωρίς να γίνει φανατικός, αν αυτός ή αυτή ομολογεί την Ορθόδοξη πίστη στο διάλογο με άλλους χριστιανούς, εφόσον αυτός ή αυτή δεν κάνει συμβιβασμούς».
Τέλος, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρουμανίας καταδικάζει τη στάση της ομάδας Ζήση-Τσελεγγίδη μιλώντας για «αντικανονική και επιθετική στάση ορισμένων θεολόγων και κληρικών (ιερείς και ιεράρχες) δύο αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών, ο οποίοι ήρθαν σε μητροπόλεις του Πατριαρχείο Ρουμανίας, προκειμένου να επικρίνουν την ιεραρχία και να υποκινήσουν κληρικούς και πιστούς να παρακούσουν τους ιεράρχες της Εκκλησίας μας. Για το λόγο αυτό, η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρουμανίας αποφάσισε να ενημερώσει τους Προκαθημένους της των Εκκλησιών αυτών (Πατριαρχείου Μόσχας και Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδας) για τις περιπτώσεις στις οποίες κάποιοι ιερείς και ιεράρχες τους πραγματοποιούν αντικανονικώς επιθετική και ταραγμένη δραστηριότητα στις μητροπόλεις του Πατριαρχείου της Ρουμανίας, υποκίνηση σε ανυπακοή, εξέγερση και διαχωρισμό».
Οι κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί που συμμετέχουν στις δράσεις της εξέγερσης και της δυσφήμισης της Συνόδου στην Κρήτη, αγνοούν το γεγονός ότι μια Σύνοδος μπορεί να κριθεί μόνο από μια άλλη Σύνοδο, υποστηρίζει το Πατριαρχείο Ρουμανίας και καταλήγει με απειλές για πειθαρχικές διοικητικές και κανονικές κυρώσεις οι οποίες όπως λέει "θα εφαρμοστούν προκειμένου να επέλθει στην τάξη κληρικών, μοναχών και λαϊκών που επιμένουν στην κατάσταση της εξέγερσης και του διαχωρισμού, η ειρήνη και η ενότητα της Εκκλησίας".
Για τις αποφάσεις των Βούλγαρων
Η Ρουμανική Εκκλησία δεν παραλείπει να σχολιάσει και τις πρόσφατες αποφάσεις της Εκκλησίας της Βουλγαρίας αναφορικά με τα κείμενα της Συνόδου του Κολυμπαριου.
Σχετικά λοιπόν οι Ρουμάνοι τονίζουν:
«Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει επίσης να σημειωθεί πως η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία, αν και έφερε ορισμένες κρίσιμες παρατηρήσεις και πρότεινε μελλοντικές τροποποιήσεις σε ορισμένα έγγραφα της Συνόδου της Κρήτης, αποφάσισε: "να διατηρήσει αδελφική, ευχαριστιακή, πνευματική , δογματική και κανονική κοινωνία με όλες τις τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες –τόσο με εκείνους που συμμετείχαν στη Συνοδο στην Κρήτη όσο και με εκείνους που δεν συμμετείχαν".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.