Ιερός πόλεμος στη Ναύπακτο
– Επίθεση Μητροπολίτη κατά μοναχών
Μεγάλη αναστάτωση προκλήθηκε σε κεντρικούς ναούς στη Ναύπακτο, την
Κυριακή 15 Ιανουαρίου, κατά τη Θεία Λειτουργία. Έκπληκτοι, οι πιστοί
είδαν τους ιερείς να διακόπτουν τη λειτουργία, για να διαβάσουν εγκύκλιο
που τους έστειλε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου. Το θέμα ήταν εναντίον του
ξακουστού κοινοβιακού ανδρικού Μοναστηριού της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος
Ναυπάκτου, με τη δραστήρια κοινοβιακή Αδελφότητα των Μοναχών, που
ιδρύθηκε το 1980.
Του Ειδικού Συνεργάτη
Διάφοροι πιστοί, που γνώριζαν το ζήτημα, αντιδρώντας έντονα, αποχώρησαν από τις εκκλησίες, ενώ άλλοι φώναζαν στους ιερείς:
«Σταματήστε τα αυτά! Εδώ ήρθαμε για τη λειτουργία». Όπως
φαίνεται, ο διωγμός κατά του κοινοβιακού Μοναχισμού στην Ελλάδα παίρνει πλέον επίσημες διαστάσεις, όταν μάλιστα και η Σύνοδος της Εκκλησίας Ελλάδος επεμβαίνει στα τοπικά μιας Επισκοπής, για να «στηρίξει» τον τοπικό Μητροπολίτη, εκδίδοντας εγκυκλίους προς τον λαό εναντίον ενός διεθνώς φημισμένου μοναστηριού. Το έργο των μοναχών
Η αλήθεια είναι πως οι μοναχοί της Ναυπάκτου, με το κοινωνικό τους έργο (διεθνή Συνέδρια, κατασκηνώσεις νεολαίας, ραδιοφωνικό σταθμό κ.λπ.), έχουν ταράξει τα λιμνάζοντα νερά στους εκκλησιαστικούς χώρους και αυτό, όπως φαίνεται, δεν το άντεξε η τοπική ηγεσία της Εκκλησίας. Τα εκκλησιαστικά ζητήματα της Ναυπάκτου έφτασαν σύντομα
και στα δικαστήρια, όταν ο τοπικός Μητροπολίτης ζητούσε προμήθειες από τους μοναχούς για τις εργασίες στο μοναστήρι και για πολλά χρόνια η δικαστική διαμάχη συνεχίστηκε.
Το αποκορύφωμα ήταν όταν ο Μητροπολίτης το 2012 ζήτησε την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος διάλυσης του Νομικού Προσώπου της Μονής, πράξη πρωτοφανής για τη Ελλάδα, τη στιγμή που η Εκκλησία ήδη δεχότανε να συμφωνήσει στην ίδρυση μουσουλμανικού τεμένους για πρώτη φορά. Οι μοναχοί προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για να προστατέψουν το έργο τους και το ΣτΕ δικαίωσε τη Μονή, με την πρόσφατη, σχετικά, απόφασή του, αρ. 299/16, γεγονός το οποίο προφανώς εξόργισε τον τοπικό Μητροπολίτη Ιερόθεο Βλάχο, τους φίλους του Μητροπολίτες και τον Αρχιεπίσκοπο, που είχε υπογράψει τη διάλυση του μοναστηριού.
Εκεί που σταματάει, όμως, κάθε λογική είναι όταν ο τοπικός Μητροπολίτης και η διοίκηση της Εκκλησίας ζητάνε από τους μοναχούς να σταματήσουν εντελώς την τέλεση της θείας λατρείας μέσα στο μοναστήρι το οποίο οι ίδιοι οι μοναχοί έχτισαν.
Για να το πετύχουν, έβαζαν διάφορες πειθαρχικές ποινές σε όλους τους κοινοβιάτες μοναχούς που δεν εγκατέλειψαν το μοναστήρι τους, αλλά παραμένουν πιστοί στο να υποστηρίζουν την Ορθόδοξη μοναστική παράδοση αιώνων. Ουσιαστικά φαίνεται ότι γίνεται ένας τακτικός πόλεμος από τη διοικούσα Εκκλησία εναντίον του θεσμού του Αυτοδιοίκητου των κοινοβίων μοναστηριών.
Το ζήτημα, μάλιστα, έλαβε και διεθνείς διαστάσεις, όταν ο Ελληνοαμερικανός γραμματέας της Μονής, δρ Ιγνάτιος Σταυρόπουλος, προσέφυγε με έγγραφη δημόσια αναφορά του στην
αρμόδια Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών, καταγγέλλοντας εγγράφως τον Αρχιεπίσκοπο και τα μέλη της Συνόδου για καταπάτηση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον χώρο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Κάποιοι αναφέρουν ότι η ανησυχία της Εκκλησίας ως δημόσιας,
κρατικοδίαιτης υπηρεσίας, είναι κυρίως ότι τα ταμεία της αδειάζουν τελείως και, εν όψει πιθανού οριστικού χωρισμού από το κράτος, επι-
κρατεί σε όλους πανικός. Έτσι, μερικοί θεωρούν ότι η λύση είναι «φάτε τα μοναστήρια». Η Εκκλησία πρέπει να επιβιώσει με κάθε θυσία.
Υπεράσπιση των δικαίων
Η σημαία του αγώνα της υπεράσπισης των δικαίων των ελληνικών μοναστηριών σηκώθηκε στη Ναύπακτο, από την κοινωνικά δραστήρια πολυμελή Αδελφότητα των Μοναχών. Όμως, γεγονός είναι ότι και αρκετά άλλα μοναστήρια στην Ελλάδα, ανδρικά ή γυναικεία, έχουν ήδη χτυπηθεί αλύπητα από τη διοικούσα εκκλησιαστική κατάσταση, με αποτέλεσμα να αγανακτεί ο πιστός λαός στις τοπικές κοινωνίες, που συνήθως τρέχει να υποστηρίξει τα μοναστήρια, τα οποία στέκονται πιστά στην Ορθόδοξη παράδοση.
Η όλη προσπάθεια για να κρατηθεί αλώβητο το δικαίωμα του θεσμού του Αυτοδιοίκητου των μοναστικών κοινοτήτων απασχολεί συνεχώς το ΣτΕ, με διαρκώς νέες υποθέσεις αντιδικίας,
που φτάνουν εκεί από διάφορα σημεία της Ελλάδος. Μοναχοί, μοναχές και μοναστήρια εναντίον διοικητικών πράξεων και πειθαρχικών ποινών που εκδίδει η εκκλησιαστική ηγεσία εναντίον τους. Η κατάσταση έχει παραγίνει, λένε ακόμη και οι ίδιοι οι δικαστές. Δεν πάει άλλο. Το Ανώτατο Δικαστήριο προσπαθεί, ως διαιτητής, να διασώσει το κύρος μας ως χώρας, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
Δεν το βάζουν κάτω
Οι μοναχοί, πάντως, δεν το βάζουν κάτω. Δεν έχουν να χάσουν κάτι από τον αγώνα τους, που τον θεωρούν ιερό, και παλεύουν για την ύπαρξή τους. Με την τελευταία εγκύκλιο της Συνόδου, που εκδόθηκε για να στηρίξει τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου, πάλι εκτίθεται η
Εκκλησία, υποστηρίζουν εκκλησιαστικοί κύκλοι.
Οι μοναχοί της Μονής Μεταμορφώσεως δεν πειθάρχησαν σε νέα «παράνομοι εντολή» του Μητροπολίτη, όπως είπαν. Έτσι, δεν υπάκουσαν τρεις μοναχοί να καταργήσουν την εκλεγμένη διοίκηση του μοναστηριού τους, όπως διατάχτηκαν από τον Μητροπολίτη, οπότε έπεσε νέα τιμωρία εναντίον τους μέσα στις Εορτές των Χριστουγέννων και νέα εγκύκλιος εναντίον του μοναστηριού. Η συνέχεια στο Συμβούλιο Επικρατείας, όπως είπε ένας μοναχός,
και έχει ο Θεός…
Πηγή: paraskhnio.gr
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο που κυκλοφόρησε στις 21/01/2017
Πηγή
Του Ειδικού Συνεργάτη
Διάφοροι πιστοί, που γνώριζαν το ζήτημα, αντιδρώντας έντονα, αποχώρησαν από τις εκκλησίες, ενώ άλλοι φώναζαν στους ιερείς:
«Σταματήστε τα αυτά! Εδώ ήρθαμε για τη λειτουργία». Όπως
φαίνεται, ο διωγμός κατά του κοινοβιακού Μοναχισμού στην Ελλάδα παίρνει πλέον επίσημες διαστάσεις, όταν μάλιστα και η Σύνοδος της Εκκλησίας Ελλάδος επεμβαίνει στα τοπικά μιας Επισκοπής, για να «στηρίξει» τον τοπικό Μητροπολίτη, εκδίδοντας εγκυκλίους προς τον λαό εναντίον ενός διεθνώς φημισμένου μοναστηριού. Το έργο των μοναχών
Η αλήθεια είναι πως οι μοναχοί της Ναυπάκτου, με το κοινωνικό τους έργο (διεθνή Συνέδρια, κατασκηνώσεις νεολαίας, ραδιοφωνικό σταθμό κ.λπ.), έχουν ταράξει τα λιμνάζοντα νερά στους εκκλησιαστικούς χώρους και αυτό, όπως φαίνεται, δεν το άντεξε η τοπική ηγεσία της Εκκλησίας. Τα εκκλησιαστικά ζητήματα της Ναυπάκτου έφτασαν σύντομα
και στα δικαστήρια, όταν ο τοπικός Μητροπολίτης ζητούσε προμήθειες από τους μοναχούς για τις εργασίες στο μοναστήρι και για πολλά χρόνια η δικαστική διαμάχη συνεχίστηκε.
Το αποκορύφωμα ήταν όταν ο Μητροπολίτης το 2012 ζήτησε την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος διάλυσης του Νομικού Προσώπου της Μονής, πράξη πρωτοφανής για τη Ελλάδα, τη στιγμή που η Εκκλησία ήδη δεχότανε να συμφωνήσει στην ίδρυση μουσουλμανικού τεμένους για πρώτη φορά. Οι μοναχοί προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για να προστατέψουν το έργο τους και το ΣτΕ δικαίωσε τη Μονή, με την πρόσφατη, σχετικά, απόφασή του, αρ. 299/16, γεγονός το οποίο προφανώς εξόργισε τον τοπικό Μητροπολίτη Ιερόθεο Βλάχο, τους φίλους του Μητροπολίτες και τον Αρχιεπίσκοπο, που είχε υπογράψει τη διάλυση του μοναστηριού.
Εκεί που σταματάει, όμως, κάθε λογική είναι όταν ο τοπικός Μητροπολίτης και η διοίκηση της Εκκλησίας ζητάνε από τους μοναχούς να σταματήσουν εντελώς την τέλεση της θείας λατρείας μέσα στο μοναστήρι το οποίο οι ίδιοι οι μοναχοί έχτισαν.
Για να το πετύχουν, έβαζαν διάφορες πειθαρχικές ποινές σε όλους τους κοινοβιάτες μοναχούς που δεν εγκατέλειψαν το μοναστήρι τους, αλλά παραμένουν πιστοί στο να υποστηρίζουν την Ορθόδοξη μοναστική παράδοση αιώνων. Ουσιαστικά φαίνεται ότι γίνεται ένας τακτικός πόλεμος από τη διοικούσα Εκκλησία εναντίον του θεσμού του Αυτοδιοίκητου των κοινοβίων μοναστηριών.
Το ζήτημα, μάλιστα, έλαβε και διεθνείς διαστάσεις, όταν ο Ελληνοαμερικανός γραμματέας της Μονής, δρ Ιγνάτιος Σταυρόπουλος, προσέφυγε με έγγραφη δημόσια αναφορά του στην
αρμόδια Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών, καταγγέλλοντας εγγράφως τον Αρχιεπίσκοπο και τα μέλη της Συνόδου για καταπάτηση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον χώρο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Κάποιοι αναφέρουν ότι η ανησυχία της Εκκλησίας ως δημόσιας,
κρατικοδίαιτης υπηρεσίας, είναι κυρίως ότι τα ταμεία της αδειάζουν τελείως και, εν όψει πιθανού οριστικού χωρισμού από το κράτος, επι-
κρατεί σε όλους πανικός. Έτσι, μερικοί θεωρούν ότι η λύση είναι «φάτε τα μοναστήρια». Η Εκκλησία πρέπει να επιβιώσει με κάθε θυσία.
Υπεράσπιση των δικαίων
Η σημαία του αγώνα της υπεράσπισης των δικαίων των ελληνικών μοναστηριών σηκώθηκε στη Ναύπακτο, από την κοινωνικά δραστήρια πολυμελή Αδελφότητα των Μοναχών. Όμως, γεγονός είναι ότι και αρκετά άλλα μοναστήρια στην Ελλάδα, ανδρικά ή γυναικεία, έχουν ήδη χτυπηθεί αλύπητα από τη διοικούσα εκκλησιαστική κατάσταση, με αποτέλεσμα να αγανακτεί ο πιστός λαός στις τοπικές κοινωνίες, που συνήθως τρέχει να υποστηρίξει τα μοναστήρια, τα οποία στέκονται πιστά στην Ορθόδοξη παράδοση.
Η όλη προσπάθεια για να κρατηθεί αλώβητο το δικαίωμα του θεσμού του Αυτοδιοίκητου των μοναστικών κοινοτήτων απασχολεί συνεχώς το ΣτΕ, με διαρκώς νέες υποθέσεις αντιδικίας,
που φτάνουν εκεί από διάφορα σημεία της Ελλάδος. Μοναχοί, μοναχές και μοναστήρια εναντίον διοικητικών πράξεων και πειθαρχικών ποινών που εκδίδει η εκκλησιαστική ηγεσία εναντίον τους. Η κατάσταση έχει παραγίνει, λένε ακόμη και οι ίδιοι οι δικαστές. Δεν πάει άλλο. Το Ανώτατο Δικαστήριο προσπαθεί, ως διαιτητής, να διασώσει το κύρος μας ως χώρας, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
Δεν το βάζουν κάτω
Οι μοναχοί, πάντως, δεν το βάζουν κάτω. Δεν έχουν να χάσουν κάτι από τον αγώνα τους, που τον θεωρούν ιερό, και παλεύουν για την ύπαρξή τους. Με την τελευταία εγκύκλιο της Συνόδου, που εκδόθηκε για να στηρίξει τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου, πάλι εκτίθεται η
Εκκλησία, υποστηρίζουν εκκλησιαστικοί κύκλοι.
Οι μοναχοί της Μονής Μεταμορφώσεως δεν πειθάρχησαν σε νέα «παράνομοι εντολή» του Μητροπολίτη, όπως είπαν. Έτσι, δεν υπάκουσαν τρεις μοναχοί να καταργήσουν την εκλεγμένη διοίκηση του μοναστηριού τους, όπως διατάχτηκαν από τον Μητροπολίτη, οπότε έπεσε νέα τιμωρία εναντίον τους μέσα στις Εορτές των Χριστουγέννων και νέα εγκύκλιος εναντίον του μοναστηριού. Η συνέχεια στο Συμβούλιο Επικρατείας, όπως είπε ένας μοναχός,
και έχει ο Θεός…
Πηγή: paraskhnio.gr
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο που κυκλοφόρησε στις 21/01/2017
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.