Το άρθρο της Τετάρτης
γράφει ο π. Νικόλαος Μανώλης
Σχόλιο "Π.Π.": Ἂν ἐφαρμόζατε σωστὰ τὸν Ἱ. Κανόνα, πάτερ Νικόλαε, θὰ λειτουργούσατε καὶ δὲν θὰ βιώνατε διπλὸ μαρτύριο. Μὴ ζητᾶτε ἔλεος ἀπὸ Οἰκουμενιστές! Ὁ Ἱ. Κανόνας δὲν λέει αὐτὸ ποὺ ἰσχυρίζεσθε, ὅτι δηλ. πρέπει νὰ σᾶς τιμᾶ ὁ αἱρετικός, οὔτε γίνεται πρωτίστως γιὰ νά... μετανοήσει, ἀλλὰ γιὰ νὰ μὴν κοινωνεῖ κανεὶς μὲ τὴν αἵρεση, ποὺ εἶναι χωρισμὸς ἀπὸ τὸν Χριστό! –
Πῶς εἶναι δυνατόν, πάτερ, νὰ σᾶς τιμήσουν ὁ αἱρετικὸς Μητροπολίτης σας καὶ ὅσοι τὸν ἀκολουθοῦν; Κι ἂν σᾶς τιμήσει, θὰ τὸ δεχθεῖτε, καθόσον θὰ ἐπιμένει στὴν ἀναγνώριση τῆς Συνόδου, τοῦ Π.Σ.Ε. κ.λπ., δηλ. στὴν αἵρεση; –
Οἱ Ὀρθόδοξοι θὰ σᾶς τιμήσουν, πάτερ. Ἀκολουθεῖστε, λοιπόν, τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση κι κάνετε ἀρχὴ νὰ λειτουργεῖτε, ὅπως συμβούλευαν καὶ ἔκαναν οἱ Ἅγιοι.
Τοῦ π. Νικόλαου Μανώλη
Σας γράφω από το μαρτυρικό μετερίζι των βέβηλων, βρόμικων, άθλιων διώξεων και των απάνθρωπων και άδικων τιμωριών του διώκτη μου μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο. Οι ενέργειές του μισαλλόδοξες πραγματικά. Μεταχειρίστηκε με αθλιότητα όλα τα μέσα που η δεσποτική του ιδιότητα θαρρεί πως του παρέχει. Και με συνεργούς μια αρμάδα εμπόρων της Πίστης, με το πρόσχημα της προσωρινής απαγόρευσης, μ’ έχει στην κατάσταση της ακοινωνησίας και της απαγόρευσης τέλεσης οποιασδήποτε ιερής ακολουθίας για τέσσερις (4) ολόκληρους μήνες[1]. Δίχως να με ακούσει, δίχως να απολογηθώ, δίχως να με δικάσει και να με καταδικάσει. Τολμά να παραβεί τους ιερούς κανόνες που περιφρονεί εκ πεποιθήσεως και μου στερεί, έναν ιερέα της Εκκλησίας με εικοσιοκτώ (28) έτη ιεροσύνης φορτωμένα στην πλάτη μου, τη Θεία Κοινωνία.
Με
άθλιες δικαιολογίες, υποστηριζόμενος από αγράμματους αρχιμανδρίτες στην
πατερική διδασκαλία της διακοπής του μνημοσύνου του εν δυνάμει
αιρετικού επισκόπου, διατηρεί τις τιμωρίες καταργώντας πάσα έννοια
δικαίου. Δεν υπολογίζει καν, τους συναδέλφους του μητροπολίτες,
οι οποίοι σε ανάλογες περιπτώσεις αποτείχισης από την αίρεση και
διακοπής της μνημόνευσής τους από ιερείς τους για λόγους Πίστεως, όχι
μόνον
δεν τους τιμώρησαν αλλά τους επιτρέπουν να λειτουργούν κανονικά όπως επιβάλλουν άλλωστε οι ιεροί κανόνες.
δεν τους τιμώρησαν αλλά τους επιτρέπουν να λειτουργούν κανονικά όπως επιβάλλουν άλλωστε οι ιεροί κανόνες.
Τόση
αθλιότητα έχει επιδείξει σε μένα προσωπικά ο μητροπολίτης Άνθιμος, τόση
εμπάθεια και κακία, που όχι απλά μου έχει στερήσει τη δυνατότητα της
Θείας Μεταλήψεως και της τέλεσης ακολουθιών στα όρια της μητρόπολής του
αλλά, με απόλυτα αυταρχικό και αναιδή τρόπο, επέβαλλε να έχει εφαρμογή η τιμωρία μου αυτή, στον κόσμο άπαντα.
Δεν μπορώ δηλαδή να πάω στον Άγιον Όρος ή σε μια άλλη μητρόπολη και να
λειτουργήσω ή να κοινωνήσω των Αχράντων Μυστηρίων εκεί! Πουθενά! Να σημειώσω εδώ πως τον συναγωνιστή μου και συνάδελφο στις τιμωρίες και στις διώξεις τον π. Θεόδωρο Ζήση,
που αδίκως τιμώρησε με ακοινωνησία και απαγόρευση τελέσεως ακολουθιών,
περιόρισε τις τιμωρίες αυτές μόνο στα όρια της μητρόπολης Θεσσαλονίκης.
Δεν τον απαγόρευσε να μεταλαμβάνει και να λειτουργεί σε άλλες
μητροπόλεις[2]. Από αυτό να καταλάβετε το μίσος του προς το πρόσωπό μου!
Ο
μητροπολίτης Άνθιμος, έχει καταλύσει πολλούς ιερούς κανόνες της
Εκκλησίας μας. Αυτός και οι συνεργάτες του είναι ήδη τιμωρημένοι από τον
Ουρανό λόγω των ανεκδιήγητων διδαχών και ενεργειών τους.
Έχει στο περιβάλλον του ο κ. Άνθιμος συνεργάτες που αναγνωρίζουν στον Πάπα ιερωσύνη και στον παπισμό σωστική Χάρη.
Έχει συνεργάτη που συμπροσεύχεται με Αρμένιους ιερείς.
Έχει
συνεργάτη που εμπνέεται από τον παπισμό και τελεί ιερές ακολουθίες
εισάγοντας στο Ναό του μουσικά όργανα και χορωδία ευρωπαϊκής μουσικής.
Έχει ιερείς συνεργάτες που συμμετέχουν σε συμπροσευχές στο Ναό της αιρέσεως, της Ασπίλου Συλλήψεως της Θεσσαλονίκης.
Ο
ίδιος ο κ. Άνθιμος ελέγχεται για την αιρετική του ενέργεια να οδηγήσει
τον αιρετικό Πατριάρχη των Αρμενίων και τη συνοδεία του να προσκυνήσουν
τις άγιες Τράπεζες του μητροπολιτικού Ναού αγίου Γρηγορίου Παλαμά και
του ιερού προσκυνηματικού Ναού, πολιούχου αγίου Δημητρίου[3]. Με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζει ιερωσύνη στους μονοφυσίτες καταλύοντας του κανόνες της Δ΄ εν Χαλκηδόνι Οικουμενικής Συνόδου. Αναγνώρισε πρόσφατα μάλιστα ως Ορθοδόξους τους αιρετικούς Κόπτες - θύματα της βομβιστικής ενέργειας στην Αίγυπτο[4].
Ελέγχεται από την πολιτική του να επιτρέπει αιρετικούς επισκόπους να συμπροσεύχονται λειτουργούμενοι κατά τις ακολουθίες που χοροστατεί ο ίδιος[5]. Έτσι υπόκειται στην τιμωρία της καθαιρέσεως από τους ιερούς κανόνες της εν Λαοδικεία Συνόδου.
Σε κεντρικούς Ναούς της Θεσσαλονίκης κατά την τέλεση των ιερών ακολουθιών, εισέρχονται διάφοροι ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι, παπικοί, προτεστάντες και μουσουλμάνοι,
με την ευλογία των φιλοοικουμενιστών προϊσταμένων κατά παράβαση των
σχετικών κανόνων της Εκκλησίας. Πού είναι η μητροπολιτική προστασία του
αμωμήτου Δόγματος; Ποιός έχει την ειδική υποχρέωση να προστατεύσει το
πατροπαράδοτο Σέβας;
Βοά
ο λαός για τα προκλητικά κηρύγματα ορισμένων συνεργατών του κ. Ανθίμου
που προάγουν την παναίρεση του Οικουμενισμού μέσω της διαφήμισης των
αιρετικών αποφάσεων της ψευδοσυνόδου της Κρήτης. Ο ίδιος ο κ. Άνθιμος
είναι ο κατ’ εξοχήν εισηγητής και προαγωγός αυτών των αποφάσεων στη Μητρόπολή του και στην Εκκλησία γενικότερα.
Όλοι αυτοί όμως, απολαμβάνουν τα αγαθά της ιεροσύνης.
Κουβέντα για τιμωρία. Τσιμουδιά! Ενώ δεν ακούστηκε ούτε μια συγγνώμη
για τις κακοδοξίες της μητρόπολης εκ μέρους του μητροπολίτη, εντούτοις
οι υπεύθυνοι αυτών των αιρετικών δράσεων, ατιμώρητοι, άγονται και
φέρονται ως υπερασπιστές της
Ορθοδοξίας και διάκονοι της. Ας μη ξεγελιούνται· είναι καταδικασμένοι
από τον ίδιο το Θεό γιατί οι ενέργειές τους περιλαμβάνουν τον σπόρο της κόλασης, της πλάνης και της αίρεσης.
Εμένα
τιμωρούν, που τους ελέγχω! Τηρώντας τη δυνατότητα που μου δίνουν οι
ιεροί κανόνες διέκοψα το μνημόσυνο του μητροπολίτου μου γιατί “γυμνή τη κεφαλή”
διδάσκει αιρέσεις στην επαρχία του. Αυτό το δικαίωμα μου το δίνει η
Εκκλησία και όλοι οι άγιοι που έκαναν το ίδιο. Όμως η προϊσταμένη μου
αρχή, καταργώντας την παράδοση της Εκκλησίας, με διώκει και με τιμωρεί, αναίτια, άσπλαχνα και ανελέητα.
Αυτήν
είναι η ώρα, τώρα, που πρέπει ο κ. Άνθιμος, να συνετισθεί και να άρει
τις τιμωρίες και να σταματήσει τους διωγμούς. Να μου επιτρέψει να
λειτουργώ και να Κοινωνώ. Ακόμα, να αλλάξει γραμμή, να επιστρέψει στον
Ορθόδοξο δρόμο και να μου δώσει τη δυνατότητα, βλέποντας την επιστροφή
του αυτή να αρχίσω πάλι να τον μνημονεύω. Ειδάλλως, ο Θεός της
δικαιοσύνης που βλέπει το άδικο, θα πράξει σύμφωνα με το αγιασμένο
θέλημά του. Αυτός δεν ανέχεται να υβρίζεται η Εκκλησία του από δόλιες συμπεριφορές επισκόπων.
Τέλος θα ήθελα να πω μερικά προς τους αγαπητούς αδελφούς μου, συνεφημερίους και συναδέλφους ιερείς της μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.
Τί
λέτε πατέρες μου; Εσείς δε γνωρίζετε περί της αιρέσεως του
Οικουμενισμού; Δεν γνωρίζετε αυτό το τέρας που ο άγιος Ιουστίνος
Πόποβιτς το ονόμαζε παναίρεση; Γιατί ο άγιος Πρωτοσύγγελος,
δεξί χέρι του κ. Ανθίμου, διατείνεται πως δεν υπάρχει Οικουμενισμός και
πως είναι αποκύημα της άρρωστης φαντασίας ορισμένων ακραίων στοιχείων.
Μήπως πατέρες και σεις δε γνωρίζετε ότι ο Πάπας έχει απολέσει εξαιτίας του τύφου του, όπως γράφει ο άγιος Νεκτάριος,
την Χάρη του Παναγίου Πνεύματος και κατάντησε ολόκληρη η παπική
θρησκευτική συνάθροιση, η φερόμενη ως “εκκλησία” του, αχαρίτωτη; Ή και
σεις έχετε την ίδια ιδέα με τον αρχιερατικό επίτροπο της μητρόπολης ότι ο Πάπας έχει ιεροσύνη και αποστολική διαδοχή;
Μήπως
δεν γνωρίζετε ότι οι συμπροσευχές με τους αιρετικούς απαγορεύονται από
την Εκκλησία μας και πως υπάρχουν αυστηρές ποινές καθαιρέσεως για όσους
τελούν ακολουθίες παρουσία αιρετικών συμπροσευχομένων; Γιατί ο ηγούμενος της αγίας Θεοδώρας και
υπεύθυνος του γραφείου νεότητας της μητρόπολης, προσκάλεσε αλλόδοξους
ποιμένες, μοναχούς και λαϊκούς για να συμμετάσχουν σε εσπερινό που
τέλεσε στην Ιερά Μονή!
Συμφωνείτε πατέρες άγιοι με την ακοινωνησία που μου επέβαλλε ο κ. Άνθιμος;
Μπορείτε να κατανοήσετε την αδικία αλλά και την δυσκολία να μην κοινωνώ
για τόσο μεγάλο διάστημα; Βάσει ποιού ιερού κανόνα τιμωρούμαι; Ποιά
ιεροκακανονική διάταξη δεν μου επέτρεψε να μεταλάβω έστω την Ανάσταση;
Συμφωνείτε με την κατάλυση και παραχάραξη εκ μέρους του μητροπολίτου και των συνεργών του, του ιε΄ κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου κατά τον οποίον πρέπει να διακόψω το μνημόσυνο του μητροπολίτου μου για όλα όσα του καταλογίζω αντορθόδοξα και αιρετικά; Με όλα όσα αιρετικά διδάσκει και σεις θα πρέπει να προβληματιστείτε μήπως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να του διακόψετε το μνημόσυνο.
Μην ανέχεστε και μην δικαιολογείτε τις αιρετικές διδασκαλίες και
ενέργειές του, τις οποίες έχω δημοσιεύσει κατ’ επανάληψη αφού για πολλά
χρόνια κατ’ ιδίαν τον έλεγχα χωρίς την παραμικρή διόρθωση από μέρους
του. Ποτέ
δε μου απάντησε σε όσα του καταλόγιζα εμπόνως. Διαμαρτυρήθηκα για τις
αιρετικές διαδρομές και προφορικώς και γραπτώς εισπράττοντας την
απαξίωση και την ειρωνεία. Άλλωστε και η συμπεριφορά του μπροστά στο
γεγονός της διακοπής του μνημοσύνου εκ μέρους μου, είναι αποκαλυπτική.
Μήπως
έσκυψε να ακούσει την αγωνιώδη κραυγή μου που προκύπτει από την
ενέργειά μου; Μήπως αναρωτήθηκε γιατί διέκοψα την πνευματική κοινωνία
μαζί του; Σαν πατέρας δε θα έπρεπε να με καλέσει, να συζητήσουμε, να μου
εξηγήσει και να μου απαντήσει σε όσα του καταλογίζω; Αντιθέτως, ο
δεσπότης Θεσσαλονίκης, δεν μπορεί φαίνεται να κάνει λάθη και κυρίως δεν
μπορεί να δεχτεί ένα “τιποτένιο παπαδάκι” να τον ελέγχει. Χωρίς δεύτερη κουβέντα, κατά παράβαση των ιερών κανόνων, ξεκίνησε ΕΔΕ. Τέτοιος πατέρας αποδείχθηκε για μένα! Κλασσικό παράδειγμα οικουμενιστικής φαναριώτικης συμπεριφοράς.
Το
αξιοπερίεργο που φανερώνει διαφορά στην ποιότητα σκέψης είναι η
διαφορετική αντιμετώπιση της Πατριαρχικής απαίτησης τιμωρίας όσων
αντιδρούν στα οικουμενιστικά σχέδια του Πατριάρχη. Ο αποδέκτης του
πατριαρχικού γράμματος, αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, έθεσε στο αρχείο το
γράμμα αυτό. Ο
μητροπολίτης Θεσσαλονίκης αντιθέτως, ενεργοποίησε την φαναριώτικη
εντολή και κινήθηκε με δίωξη κατά του π. Θεοδώρου Ζήση και του
υπογράφοντος. Γιατί άραγε κινήθηκε αντίθετα από τον αρχιεπίσκοπο; Πού
βρήκε την παρρησία να αμφισβητήσει την απόφασή του κ. Ιερωνύμου και τί
αναμένει από τον Πατριάρχη ως αντάλλαγμα;
Μην πτοείσθε πατέρες μου, αγαπητοί μου αδελφοί, από τα ψευτοδιλήμματά τους ότι οδηγούμαστε με τη διακοπή μνημοσύνου, σε σχισματικές ή αιρετικές παρατάξεις. Είναι
δυνατόν ο κανόνας αυτός να επιβάλλεται για να οδηγήσει όσους τον
εφαρμόζουν σε Σχίσμα; Είναι δυνατόν να υπάρχει ιερός κανόνας που αν τον
εφαρμόσεις να σου απαγορεύει η Εκκλησία να λειτουργείς και να κοινωνείς; Να μην τρελαθούμε κιόλας!!! Το αντίθετο επιβάλλει ο ιερός κανόνας. Διατάζει την
Εκκλησία να τιμά τον ιερέα που διακόπτει το μνημόσυνο του αιρετίζοντος
επισκόπου, του ψευδεπισκόπου όπως τον ονομάζει, διότι ο ιερέας αυτός γλυτώνει την Εκκλησία από το Σχίσμα.
Αν τρελάθηκαν οι Οικουμενιστές και από τον πανικό τους φέρονται ως αλλόφρονες, εμείς έχουμε χρέος να μην παρασυρθούμε από την ανωμαλία της πίστης τους. Έχουν το θράσος να προσκυνούν το ιερό λείψανο του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, γνωρίζοντας ότι και ο ίδιος είχε εφαρμόσει τη διακοπή μνημοσύνου του αιρετικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη Καλέκα. Την
ίδια στιγμή κατηγορούν για σχίσμα αυτούς που πράττουν την ίδια
ενέργεια, σε πολύ χειρότερες μάλιστα καταστάσεις αιρέσεως από τότε.
Αν πατέρες μου αγαπητοί βλέπετε την αδικία, μη φοβάστε, υποστηρίξτε και ενισχύστε με. Υποστηρίζετε έτσι την αλήθεια της Πίστης και του Χριστού, τιμώντας το ράσο που αξιωθήκαμε να ενδυθούμε. Ας θυμόμαστε τα λόγια του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητή ότι μία αίρεση και μία αιρετική σύνοδος δεν πολεμούνται με τον εφησυχασμό και την αδιαφορία, ούτε πεθαίνουν από μόνες τους.
Ζητήστε την άρση της τιμωρίας και το τέλος των διώξεων εις βάρους μου και του π. Θεοδώρου. Γιατί φρονώ πως και σεις έχετε την ευθύνη για την συνέχιση της αδικίας αυτής. Γιατί πολλοί από σας υπογράψατε κατά το παρελθόν κάποια ύποπτα χαρτιά εναντίον μου εκβιαζόμενοι από τους μητροπολιτικούς. Αντί της οφειλόμενης συγγνώμης, να δείξετε αδελφοσύνη και να απαιτήσετε να άρει η μητρόπολη την αδικία.
“Αδελφός υπό αδελφού βοηθούμενος ως πόλις οχυρά και υψηλή, ισχύει δε ώσπερ τεθεμελιωμένον βασίλειον”[6].
[6] Παρ. 18,19
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.