Παρασκευή, 8 Σεπτεμβρίου 2017

Οι αιρετικοί Οικουμενιστές (Ρωσίας και Κων/πολης) ούτε καν συνειδητοποιούν ότι πρέπει να μετανοήσουν! Τούτο όμως πρέπει να κάνουν ...οι σχισματικοί!!!


ilarion1
Τμῆμα ἀπὸ συνέντευξη στον Αιμίλιο Πολυγένη για το Πρακτορείο Ειδήσεων Romfea.gr

   ...Θέλω να αναφέρω και ένα άλλο θέμα. Ποιες είναι τώρα οι σχέσεις μεταξύ της Ρωσικής Εκκλησίας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου 1,5 χρόνο μετά τη Σύνοδο στη Κρήτη; Μήπως διεξάγονται οι σχετικές συνομιλίες και τις αγνοούμε;
   Ανέκαθεν έχουμε αδελφικές σχέσεις με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και εντός Σεπτεμβρίου ελπίζω να δω και προσωπικά τον Παναγιώτατο Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
    Φρονώ ότι, παρ’ όλες τις δυσκολίες εξαιτίας της συγκλήσεως της Συνόδου στην Κρήτη, πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά, να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την ενότητά μας.
  Ελπίζω ότι κατά το διάστημα των προσεχών μηνών θα ενισχύσουμε ακόμη περισσότερα αυτές τις σχέσεις.

   Σεβασμιώτατε, με την άδειά Σας θέλω να μείνω στο θέμα αυτό. Αυτό που θα πω είναι πολύ επίκαιρο για την Ελλάδα: στη χώρα μας υπάρχουν ομάδες κληρικών, οι οποίοι διέκοψαν μνημόνευση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου εξαιτίας της Συνόδου στην Κρήτη. Συμφωνείτε με τις ενέργειες αυτές;
    Βεβαίως και δεν συμφωνούμε με αυτές τις ομάδες, αλλά ούτε και με τη μέθοδο, την οποία εφαρμόζουν αυτές, προκειμένου να στηρίξουν τη θέση τους.
   Στους κόλπους της Εκκλησίας μας επίσης έχουμε τέτοιες ομάδες και γι΄ αυτό οφείλουμε να επιδεικνύουμε ευαισθησία έναντι των διαθέσεων αυτών.
  Πολύ καλά ενθυμούμεθα ότι τον 17 αιώνα στη Ρωσία δημιουργήθηκε σχίσμα, το οποίο έχει συνέχεια μέχρι σήμερα και μάλιστα δεν προκλήθηκε από θεολογικούς, ούτε δογματικούς, αλλά αποκλειστικώς από τελετουργικούς λόγους.

  Εκείνο, το οποίο αναφέρετε, Σεβασμιώτατε, είναι άκρως σπουδαίο...
   Γι΄ αυτό αγωνιζόμαστε να παρακολουθούμε αυτές τις διαθέσεις εντός του ποιμνίου μας και να αντιδρούμε σχετικά.
  Ασφαλώς αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν ομάδες, οι οποίες ευσυνείδητα αποπειρώνται να θέσουν σε κίνδυνο το εκκλησιαστικό σκάφος.
  Παράλληλα υπάρχουν πιστοί, οι οποίοι για διάφορους θεολογικούς λόγους τηρούν μια κριτική στάση έναντι σημείων τινών των κειμένων της Συνόδου στην Κρήτη.
   Οφείλουμε να ξέρουμε να διακρίνουμε μεταξύ της ευσυνείδητης και ορμητικής επιθέσεως κατά της Εκκλησίας και του πραγματικού προβληματισμού των ανθρώπων.

   Προφανώς, το Ουκρανικό δεν έχει ληθεί μέχρι σήμερα. Ποια είναι η θέση της Ρωσικής Εκκλησίας επ΄ αυτού;
   Από την άποψή μας, η μόνη λύση του Ουκρανικού που υπάρχει είναι όταν τα πρόσωπα, τα οποία απεσχίσθησαν της Εκκλησίας να μετανιώσουν και να επανέλθουν στους κόλπους της Εκκλησίας.
   Στο διάστημα των δύο χιλιετιών της υπάρξεώς της η Εκκλησία δεν εφηύρε ένα άλλο τρόπο επανενώσεως των αποσχισθέντων από τον προαναφερθέντα.
  Με κατανόηση και απόλυτη συμπάθεια βλέπουμε τους ανθρώπους, οι οποίοι πίστευσαν μέσα στο σχίσμα, ίσως χωρίς να έχουν επίγνωση του σχίσματος.
   Ευθύνη του σχίσματος έχουν όσοι το δημιούργησαν, άλλωστε είναι αδύνατο να ευθύνονται οι απλοί άνθρωποι για τις ενέργειες εκείνων των εκκλησιαστικών ηγετών, οι οποίοι επιβουλεύθηκαν τον άρραφο χιτώνα του Χριστού.
  Δυστυχώς, στη σημερινή Ουκρανία το εκκλησιαστικό είναι αναμεμειγμένο πολύ με την πολιτική ρητορική, και προωθείται η ιδέα ότι το ανεξάρτητο κράτος πρέπει να έχει και ανεξάρτητη Εκκλησία.
   Όμως, εάν ακολουθήσουμε αυτή την λογική, τότε πολλές θα είναι οι τοπικές Εκκλησίες, οι οποίες θα πρέπει να διαιρέσουμε σε μικρότερες. Ιδέες αυτού του τύπου μόνο αποδυναμώνουν την οικουμενική Ορθοδοξία, ενώ η ενιαία πολυεθνική Ρωσική Εκκλησία με πολλά εκατομμύρια πιστούς δεν τις δέχεται κατηγορηματικά αυτές.
   Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας κατέχει όλα αυτά, τα οποία χαρακτηρίζουν το αυτοδιοίκητο, και ούτε διοικητικά, αλλά ούτε και οικονομικά λογοδοτεί σε κανένα. Έχει δική της Διαρκή Ιερά Σύνοδο, δική της Σύνοδο Ιεραρχίας με ανεξάρτητες εκλογές Επισκόπων και ούτε αποστέλνει απολογισμούς δράσεων στη Μόσχα.
   Ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου είναι μόνιμο μέλος της Ιεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίς και στη σύνθεση της Συνόδου πάντα έχουμε ακόμη ένα μέλος από την Ουκρανική Εκκλησία.
  Δηλαδή ανάμεσα στα δεκαπέντε μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου υπάρχουν δύο από την Ουκρανία, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την πορεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας, ενώ στη σύνθεση της Συνόδου της Ουκρανικής Εκκλησίας από τη Μόσχα δεν υπάρχει κανείς.
   Η Ουκρανική Εκκλησία είναι απολύτως αυτοτελής στις αποφάσεις της και μόνο προσευχητικώς και πνευματικῶς αναφέρεται στο Πατριαρχείο Μόσχας.

  Γι΄ αυτό όσοι στη σημερινή Ουκρανία ισχυρίζονται ότι η Ουκρανική Εκκλησία εξαρτάται από τη Μόσχα ψέμα υποστηρίζουν.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.