ΔΙΔΑΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΑΝΟ ΑΓΙΟ ΓΕΡΟΝΤΑ
ΓΑΒΡΙΗΛ ΤΟΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ
ΚΑΙ ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟ
συνέχεια απο εδώ
2ο μερος
Θ.
Η
ΕΠΙΓΕΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ
Θ.1.
Ο π. Γαβριήλ ονειρευόταν τη Γεωργία ως κράτος του βασιλιά
Δαβίδ Μπαγκρατιόνι και του χιτώνα του Κυρίου. Ένας πιστός μας διηγήθηκε:
«Η Λεωνίδα Μπαγκρατιόνι, που προερχόταν από την οικογένεια του βασιλιά και
ήταν η γυναίκα του διαδόχου του θρόνου
της Ρωσίας, του Κύριλλου Ρομανόφ, επισκέφτηκε με τον εγγονό της τον π. Γαβριήλ
και ρώτησε αν θα επανέλθει η μοναρχία στη Ρωσία. Ο π. Γαβριήλ απάντησε:
- Εσύ δεν θα τη δεις, αλλά ο εγγονός σου θα γίνει βασιλιάς.
Αυτή η προφητεία συμπίπτει με εκείνη της οσίας Πελαγίας από το Ριαζάνι,
σύμφωνα με την οποία δύο χρόνια
και οχτώ μήνες πριν εμφανισθεί ο Αντίχριστος, στη Ρωσία θα αποκατασταθεί
η μοναρχία. Και ο μονάρχης θα κατάγεται από δυναστεία η οποία θα
υπερασπιστεί την Ορθοδοξία».
(341)
Θ.2.
Ο π. Γαβριήλ έλεγε ότι και στη Γεωργία χρειάζεται ο βασιλιάς:
- Ο βασιλιάς έχει άλλη χάρη! Έως τότε, αν δεν γυρίσει ένας βασιλιάς
Μπαγκρατιόνι η Γεωργία δεν θα βοηθηθεί σε τίποτα.
(Η δυναστεία των Μπαγκρατιόνι έμεινε στην εξουσία της
Γεωργίας για περίπου 1.000 χρόνια).
Όμως, πριν έρθει ο βασιλιάς, πρέπει να επαναφέρετε το θρόνο.
Για πρωθυπουργό να έχετε έναν κακό έστω άρχοντα, γιατί το κυριότερο
είναι να δίδεται η χάρις του Θεού στον λαό.
(341)
Ι.
ΤΑ ΕΣΧΑΤΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ
Ι.1.
Τώρα είναι οι έσχατες μέρες. Και όπως το έτοιμο φαγητό χρειάζεται
λίγη μόνον ώρα για να το ζεστάνεις, έτσι κι αυτές είναι τόσο κοντά.
Ο Αντίχριστος είναι σαν ένα
νεογέννητο που μεγαλώνει και που μερικοί θα το προσκυνήσουν. Και τι
δεν έκανα, αλλά με τίποτα δεν μπορούσα να μάθω το όνομά του. Με τη
βοήθεια του Θεού, μου εμφανίστηκε ο άγγελος
Κυρίου και μου ανακοίνωσε: «Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να λύσει αυτό το
μυστήριο. Έλα, Γαβριήλ, να σου γράψω εγώ τ' όνομά του».
Κι έτσι μου το αποκάλυψε. Όμως αυτό δεν σας αφορά. Για τους ανθρώπους παραμένει ακόμη
κρυμμένο. Έρχεται (ο Αντίχριστος)
γι' αυτούς που τον περιμένουν.
Για να πάρουν νούμερο δεν θα
χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν δυνάμεις (βία). Όλα θα γίνουν θεληματικά.
Και η
εξομολόγηση δεν θα βοηθήσει.
Προσέξτε.
Έρχονται μέρες που θα τρώτε χώμα...! (Το λέει και η αγία Ματρώνα η τυφλή -
λινκ). Οι αγώνες των αγίων προφητών, του Ενώχ και του Ηλία, με τον Αντίχριστο
θα μεταδίδονται από την τηλεόραση. Εξαιτίας των αμαρτιών μας θα γίνουν φοβεροί
σεισμοί.
Στη Γεωργία θα μπουν πρώτα τα τανκς των Ρώσων για να μας αφυπνίσουν.
(Μπήκαν ήδη στις 8-8-2008). Θα πουληθούν και θα χαθούν περιοχές της Γεωργίας. Η
Παναγία δεν θα το συγχωρήσει. Όλοι θα τιμωρηθούν. Πάνω από την Τιφλίδα είδα να
τριγυρνούν δυο γκρίζα πουλιά. Μην πλησιάσετε στην κεντρική λεωφόρο Ρουσταβέλι.
Θα γίνει μεγάλος χαλασμός. Στο λόφο του Φουνικουλιόρι με το εστιατόριο έχουν
χρησιμοποιήσει τις πέτρες του ναού, ο οποίος βρισκόταν εκεί που τώρα βρίσκεται
η Βουλή. Αν δεν επιστραφούν αυτές οι πέτρες στη θέση τους, τα πράγματα δεν θα
ηρεμήσουν, και θα γίνονται πάντοτε φασαρίες.
Εκείνοι που θα βρίσκονται μέσα σ'
αυτό το πολεμικό χάος θα είναι για καλό. Θα σώσουν τις ψυχές τους. Μην
ανησυχείτε! Ο Θεός είναι παντού. Να καθαρίζετε τις καρδιές σας και να
προσεύχεστε. Ο Κύριος θα σας προστατεύει. Τους αδύναμους όμως θα τους πάρει
νωρίς. Τους δυνατούς θα τους αφήσει για να πολεμήσουν τις έσχατες μέρες με τις
παγίδες του Αντιχρίστου. Κι όταν πουν πως δεν υπάρχει πια η Γεωργία, τότε η
Παναγία θα ελεήσει τη χώρα μας και θα συμβεί ένα τέτοιο μεγάλο θαύμα, που πολύ
γρήγορα η Γεωργία θα εκτείνεται από τη Νικοψία μέχρι το Δαρουμπάντ.
Όταν
η ΠΑΝΑΓΙΑ
αφήσει το
ΑΓΙΟΝ
ΟΡΟΣ,
θα χτυπάνε οι καμπάνες.
Ο Γαβριήλ θα «αναστηθεί».
(Παρόμοια μιλούσε ο άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ για την
επανεμφάνισή του το 1991).
Οι ναοί θα σκύψουν για να χαιρετήσουν την
εικόνα της Παναγίας. Θα προσκυνήσουν τη Βασίλισσα του Ουρανού και της
Γης. Και όλα αυτά θα μεταδίδονται από την
τηλεόραση. Αυτό θα είναι το έλεος του Θεού για τις ψυχές που πρέπει να
σωθούν και να έρθουν στη Γεωργία! (355)
(χάρτης)
Ι.2.
- Την Εκκλησία της Γεωργίας δεν
θα την εγκαταλείψει ποτέ η θεία χάρις. Όταν όμως έρθει ο Αντίχριστος, θα
βγάλει τις εικόνες και θα κρεμάσει τη δική του εικόνα.
Μόνο τότε θα φύγει απ' αυτές τις εκκλησίες
και η θεία χάρις.
(355)
Ι.3.
Πάντοτε ο Γέροντας μας έλεγε πως
τον εχθρό πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε οπλισμένοι με γνώση. Όταν
μια κοπέλα είδε κάπου τυχαία να πουλάνε το βιβλίο με τίτλο
Αντίχριστος - 666,
φοβήθηκε και ούτε που το άγγιξε. Όταν επισκέφτηκε τον π. Γαβριήλ, της
είπε:
- Αδελφή, μήπως έχεις κάποιο βιβλίο για τον Αντίχριστο ή μήπως το έχεις δει
κάπου;
- Γέροντα, είδα ένα τέτοιο στο δρόμο, αλλά φοβήθηκα και το προσπέρασα,
απάντησε εκείνη.
- Τι λες, γυναίκα! Αυτό το βιβλίο να τ' αγοράσεις και να το
μοιράσεις όπως μπορείς. Ούτε εσύ
καταλαβαίνεις τι καιροί έρχονται.
(356)
Ι.4.
- Στα χρόνια του Αντιχρίστου θα υπάρχουν δυσκολίες.
Αν κλέψεις τρόφιμα, παραβιάζεις
μία από τις δέκα εντολές, κι όποιος το κάνει αυτό θα πάρει το νούμερο,
την ταυτότητα δηλαδή του Avτιχρίστου. Οι πιστοί θα ελπίζουν στον Θεό
και στις έσχατες μέρες ο Κύριος θα ενεργεί τέτοια θαύματα στους δικούς Του
ανθρώπους, που θα τρώνε ένα φύλλο και αυτό θα τους είναι αρκετό για να
συντηρηθούν ένα μήνα. Όπως
και το χώμα: θα το σταυρώνουν και θα τους ωφελεί όπως το ψωμί.
- Αν αρνούμαστε να πάρουμε το νούμερο του Αντιχρίστου και με το ζόρι μας
σφραγίζουν, τότε τι θα γίνει;
-Αν βιάσουν μια παρθένα παρά τη θέλησή της, ενώπιον του Κυρίου παραμένει
παρθένα. Και με τη σφραγίδα του Αντιχρίστου έτσι θα γίνει.
Ο
Αντίχριστος δεν θα μπορέσει να εγκαταστήσει το θρόνο του στη Γεωργία.
Θα υπάρξουν μικροί, σε σύγκριση
με αλλού, διωγμοί. Στο Ευαγγέλιο γράφει ότι παντού θα
υπάρξουν διωγμοί και αλλοίμονο σ' αυτούς που θα ισχυριστούν το αντίθετο.
Θα έρθει καιρός που θα χρειαστεί να καταφύγετε στα βουνά, όμως μην πάτε
μόνοι σας, γιατί ο πονηρός μπορεί να σας σκοτώσει με κανένα βράχο!
Πρέπει να πάρετε τα βουνά και τα δάση κατά ομάδες.
- Πότε πρέπει να το
κάνουμε αυτό;
- Δεν χρειάζεται να σκέφτεστε το πότε. Η Αγία Τριάδα θα σας
οδηγήσει. Για τους χριστιανούς όμως το μεγαλύτερο βάσανο θα είναι πως
όταν εκείνοι θα φεύγουν στα βουνά, οι κοντινοί τους άνθρωποι θα μένουν
πίσω, αποδεχόμενοι τη σφραγίδα του Αντιχρίστου.
Σύντομα και οι οπαδοί του
Αντιχρίστου θα κάνουν το σταυρό τους, θα μπαίνουν στις εκκλησίες, θα
κηρύττουν τις εντολές του Ευαγγελίου, αλλά αν δεν κάνουν και καλές
πράξεις μην τους πιστεύετε.
Τους ανθρώπους του Θεού θα τους αναγνωρίζετε
από τις πράξεις τους. (356-7)
Ι.5.
- Τον Αντίχριστο θα
τον προλάβετε, αλλά δεν θα υπάρχουν τέτοιοι μεγάλοι πατέρες στους
οποίους θα προσφεύγετε για να τους συμβουλευτείτε. Και όπως
πηγαίνετε σε διάφορους γιατρούς και μπερδεύεστε, το ίδιο θα συμβαίνει
και με τους πνευματικούς. Θα
μπερδεύεστε και δεν θα μπορείτε να θεραπευτείτε πνευματικά.
(357)
Ι.6.
Η αγάπη είναι η μοναδική δύναμη με την οποία ο άνθρωπος θα
μπορέσει ν' αντέξει τις παγίδες του Αντιχρίστου.
Η μισή κόλαση είναι στη γη. Ο
Αντίχριστος στέκεται στην πόρτα και προσπαθεί να μπει. Εσείς θα
ζήσετε για να δείτε τον Αντίχριστο. Ο Αντίχριστος θα βασιλεύει παντού,
και θα υπάρξουν διωγμοί. Η Γεωργία κληροδοτήθηκε στην Παναγία και Αυτή
θα την προστατεύσει. Εδώ θα υπάρξουν μικρότεροι διωγμοί. Μην ανησυχείτε
όταν θα δυσκολεύεστε. Εγώ θα έρθω και θα σας βοηθήσω, όμως εσείς δεν θα
με βλέπετε. Και πριν νόμιζαν ότι θα έρθει ο Αντιχριστος, αλλά δεν ήταν
αυτά τα σημάδια. Ήταν απλώς πόλεμος. Τότε δεν ήταν ουράνια τα
σημάδια και οικουμενικός ο διχασμός.
Ο διχασμός είναι ίσος με την αίρεση.
Σύντομα όλος ο κόσμος θα ενωθεί με
το νούμερο του Αντιχρίστου.
Τις έσχατες μέρες μην κοιτάζετε τον ουρανό. Γιατί θα γίνουν τέτοια «θαύματα» που θα πλανηθείτε και θα σας καταστρέψουν. Ο Αντίχριστος είναι γεννημένος και η σφραγίδα του δεν θα είναι μόνον αόρατη. Θα είναι ορατή και θα σφραγίζουν μ' αυτήν τον άνθρωπο στο χέρι και στο μέτωπο. Ήδη ετοιμάζουν το θρόνο του. Θα φακελώσουν όλους τους ανθρώπους και θα τους καταχωρίσουν στις λίστες του. Κανείς δεν θα μπορεί να ζει έξω απ' αυτές. Οι ζωές των ανθρώπων θα εξαρτώνται από αυτούς.
Σε όλα τα προϊόντα
θα υπάρχει το νούμερό του. Πρώτα με γραμμές
κι ύστερα ολοφάνερα.
Αυτές
οι γραμμές είναι ήδη το νούμερο του Αντιχρίστου και κρυφά κωδικοποιημένα
τα τρία εξάρια (666). Μη φοβάσθε. Να λέτε μια προσευχή, να τα
σταυρώνετε και έτσι να τα παίρνετε. Τότε μπορεί να είσαι καβάλα στον
πονηρό και να σε πηγαίνει στο ναό. Όμως ό,τι σου προτείνει ο δαίμονας,
με λόγια ή με πράξεις, μην το δέχεσαι, όσο καλό κι αν σου φανεί. Γιατί
θα πέσεις στην παγίδα του και θα καταστραφείς.
- Γέροντα, εκείνος ξέρει ότι είναι ο
Αντίχριστος;
- Εκείνος ξέρει. Εσύ θα το καταλάβεις
όμως; Να θυμάσαι: Ο Αντίχριστος ακόμη χτυπάει την πόρτα. Κι όταν σου χτυπάνε
την πόρτα τι πρέπει να κάνεις;
- Την ανοίγεις.
- Κι όταν δεις τον επισκέπτη τι πρέπει να
πεις;
- Ελάτε!
- Περιμένει λοιπόν πρόσκληση. Θα δοθεί η
πρόσκληση και θα έρθει. Τώρα η πόρτα είναι ανοιχτή. Τώρα δεν χτυπάει.
Στέκεται στην πόρτα και περιμένει πρόσκληση.
Να το θυμάσαι:
Θα
ακολουθήσουν τον Αντίχριστο εκείνοι που έχουν πίστη μόνο με το μυαλό
τους. Όμως όποιος πιστεύει με την καρδιά του θα τον
υποψιαστεί. Θα τον γνωρίσει. Στις έσχατες μέρες θα κυκλοφορούν οι
γυναίκες στους δρόμους γυμνές και δεν θα νοιώθουν ντροπή. Οι Χριστιανές
θα είναι ντυμένες σεμνά. Απ' αυτό θα τις αναγνωρίζουν και θα τις
διώκουν. (357-8)
ΙΑ Η
ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ
ΙΑ.1. Μια φορά εξέφρασα την
επιθυμία να μάθω από τι αποτελείται η ανθρώπινη φύση καθώς και τον προορισμό
του ανθρώπου. Ο Γέροντας μου απάντησε:
- Ο άνθρωπος αποτελείται από σώμα (αφ' ενός), ψυχή και πνεύμα (αφ' ετέρου). Το
σώμα έχει πέντε αισθήσεις: όραση, ακοή, γεύση, οσμή, αφή. Έχει και δύο
ένστικτα: της επιβίωσης και του πολλαπλασιασμού.
Η ψυχή είναι όπως αναπνέουμε. Όμοια (είναι κάπως) και στα ζώα και στα ερπετά.
Διαθέτει διάνοια, συναίσθημα και επιθυμία. Τη διάνοια ο Θεός την έβαλε στο νου.
Το συναίσθημα στην καρδιά. Την επιθυμία σ' όλο το σώμα. Τις επιθυμίες διευθύνει
η βούληση, η οποία δεν έχει όργανο. Είναι σ' όλο το σώμα. Όταν μας κυριεύει η
επιθυμία για κάτι, τότε όλο το σώμα συνεγείρεται. Η ψυχή θέλει να ικανοποιήσει
το ένα ή το άλλο συναίσθημα. Το αθάνατο πνεύμα έχει τρία
χαρακτηριστικά: το φόβο του Θεού, τη συνείδηση, τη λαχτάρα για τον Θεό. Όλα
αυτά δεν τα έχουν τα ζώα και τα ερπετά. Η ψυχή είναι στο αίμα. Αλλά
δεν είναι αίμα.
Παλαιά, πριν πέσει ο άνθρωπος στην αμαρτία, και η ψυχή και το
σώμα ήταν υποταγμένα στο πνεύμα. Μετά την αμαρτία, η επαφή με το πνεύμα
διασπάστηκε και, πλέον, η ψυχή υπακούει στο σώμα. Ό,τι θέλει το σώμα,
αυτό και επιτάσσει στην ψυχή να κάνει. Όμως η ψυχή κινεί το σώμα!
Και το πνεύμα δίνει τη νόηση.
Η συνείδηση είναι μικρός θεός. Ο Κύριος έβαλε τη συνείδηση στον άνθρωπο
γιατί ήθελε να τον σώσει. Το
πνεύμα είναι επιστήμονας. Τα ξέρει όλα. Αυτό αφορά και τη συνείδηση·
ερευνά τι είναι καλό και τι κακό. Περνώντας κάποιος άγνωστος δίπλα σου,
άλλοτε χαίρεσαι κι άλλοτε ανατριχιάζεις! Το πνεύμα έχει σχήμα αυγού.
(360-1)
ΙΑ.2.
Ήθελα πολύ να μάθω
τι συμβαίνει στην ψυχή μετά το θάνατο, κι ο Γέροντας μου εξήγησε:
- Σύμφωνα με την παράδοση της Εκκλησίας, η ψυχή του νεκρού τις δυο πρώτες
μέρες τριγυρνάει ατίθαση όπου θέλει. Την τρίτη μέρα ανεβαίνει, όπως και ο
αναστημένος Χριστός, στον Ουρανό. Εκεί θα περάσει από τα τελώνια. Για εννέα
μέρες θα βρίσκεται στη Βασιλεία των Ουρανών και έπειτα οι άγγελοι την
κατεβάζουν στον Αδη.
Στις σαράντα ημέρες την ανεβάζουν πάλι όπου γίνεται η μικρή
κρίση. Να διαβάσεις το βιβλίο του αγίου Γρηγορίου.
Εκεί αναφέρεται ότι το αμαρτωλό
πνεύμα θα δυσκολευτεί από τα τελώνια. Θα του ζητήσουν να απολογηθεί
για χίλιες δυο αμαρτίες. Θα υπάρξουν από τους δαίμονες και πολλές
συκοφαντίες. Το πνεύμα θα τα περάσει όλα αυτά μέχρις ότου πάει στον
Παράδεισο. Αν είναι αμαρτωλός ο άνθρωπος, θα δυσκολευτεί. Όμως θα τον
βάλουν να προσκυνήσει τον Κύριο.
Όταν ο άνθρωπος πεθαίνει, αμέσως γίνεται η μικρή Κρίση, και
η ψυχή ξέρει τι την περιμένει. Ο άνθρωπος κρίνεται με βάση την πίστη
του. Δικαιώνεται όμως με τις πράξεις του.
(361)
ΣΧΟΛΙΑ:
Β.1.
Ο Νοστράδαμος, ενώ έκανε μαντείες, παρουσιαζόταν σαν προφήτης για να
κερδίζει χρήματα, διαστρέφοντας τον λόγο του Θεού. Μιμήθηκε έτσι τον
φιλάργυρο Ιούδα, ο οποίος με προκάλυμα το αποστολικό του αξίωμα «ήταν
κλέπτης»
(Ιω. 12:6)
και τελικά πρόδωσε για 30 αργύρια τον Χριστό
(Ματθ. 26:15).
«Για τον Νοστράδαμο, τον προφήτη της Δύσης»: Ἐδῶ.
Β.2. Ο άγιος γέροντας Γαβριήλ ο Ομολογητής και διά Χριστόν σαλός
έλεγε:
«Πιστέψτε με, αν δεν φύγω, ο Αντίχριστος δεν
μπορεί να έρθει. Εγώ πρέπει να φύγω για να έρθει εκείνος».
Δύο ειδών είναι τα εμπόδια στην έλευση του πονηρού: πνευματικά και
εγκόσμια· επειδή και ο άνθρωπος είναι διπλός κατά τη φύση του, έχοντας
άφθαρτη ψυχή και θνητό σώμα.
Κατά τον απόστολο Παύλο (Β Θεσ. 2:3-8) η έλευση του Αντιχρίστου εμποδίζεται
από το «κατέχον» και τον «κατέχοντα». Και τώρα το «κατέχον» γνωρίζετε, που θα
τον αποκαλύψει στον καιρό του· διότι το μυστήριο της ανομίας (που θα φέρει τον
Αντίχριστο) ήδη ενεργείται, μόνο (μένει) ο «κατέχων» να φύγει από τη μέση· και
τότε θα αποκαλυφθεί ο άνομος.
Τι λοιπόν είναι το «κατέχον» που τον αποκαλύπτει στον καιρό του (και όχι
ενωρίτερα), δηλ. αυτό που τον εμποδίζει;
ερωτά ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Και απαντά:
άλλοι μεν λένε ότι είναι η χάρη
του (Αγίου) Πνεύματος, ενώ άλλοι η Ρωμαϊκή εξουσία, με τους οποίους εγώ
μάλιστα συντάσσομαι.
Το συγκεκριμένο εδάφιο πράγματι
αναφέρεται στη Ρωμαϊκή εξουσία, η οποία θα επιβάλλει
την τάξη πριν τον Αντίχριστο, με διάφορα σχήματα και κέντρα. Η εμφάνιση
του τελικού Αντιχρίστου προβλέπεται από το
«μυστήριο της ανομίας»
(Β Θεσ. 2:5) σαν την τελική φάση της συγκρότησης σε ένα σώμα όλων των δυνάμεων του
κακού με κεφαλή τον Αντίχριστο, και αυτό άρχισε πολύ ενωρίς, αφού από
την αποστολική εποχή γράφεται από τον Θεολόγο Ιωάννη ότι
«αντίχριστοι πολλοί γεγόνασιν»
(Α Ιω. 2:18). (Επομένως εξουσιάζει πρώτα η αρχαία Ρώμη, μετά η
Χριστιανική 1η, 2η, και αργότερα η 3η Ρώμη, και τώρα η Ε.Ε. που
θεμελιώθηκε στη Συνθήκη της Ρώμης του 1957).
Δείτε: «3η
Ρώμη και τέλος» (ἐδῶ)
Από πνευματική άποψη,
«ἐὰν
μὴ ἔλθῃ ἡ ἀποστασία πρῶτον», όπως λέει στην ίδια επιστολή
ο απόστολος Παύλος,
δεν φανερώνεται ο Αντίχριστος,
που είναι και ο ίδιος «αποστασία» στον μέγιστο βαθμό. Επομένως,
της έλευσης του Αντιχρίστου θα προηγηθεί μεγάλη αποστασία
δηλ. απομάκρυνση των πιστών από
τον Χριστό και τις εντολές Του. Και αυτό που εμποδίζει αυτό το
ξέπεσμα των πιστών είναι οι άγιοι, οι οποίοι, όπως ο γέροντας Γαβριήλ,
μας παραδειγματίζουν όσο τους έχομε κοντά μας, και μας διδάσκουν και
βοηθούν με την χάρη του Θεού, η οποία σ' αυτούς είναι πλούσια και κάνει
θαύματα.
Β.3.
Ο γέροντας Γαβριήλ λέει ότι: «Ο
θρόνος του Κυρίου βρίσκεται στον ένατο ουρανό». Θα δούμε όμως ότι δεν υπάρχει κάποια καθιερωμένη βάση από
την οποία να ξεκινάει η μέτρηση των ουρανών, ούτε κάποια τυποποιημένη
αναφορά στην διακριτική αρίθμησή τους. Έτσι:
-
Ο απόστολος Παύλος αρπάχτηκε ως τον τρίτο
Ουρανό
(Β Κορ. 2:2).
-
Ο άγιος Ανδρέας ο διά Χριστόν
σαλός επίσης ανέβηκε στον τρίτο Ουρανό, όπου είδε τον θρόνο του Χριστού:
«Ξαφνικά βλέπω εκεί μια φωτιά που
κατέφλεγε τα πάντα. Φοβήθηκα και ζήτησα πάλι βοήθεια από τον οδηγό μου.
- Δώσε το χέρι, μου λέει, θα ανέβουμε ακόμη ψηλότερα.
Κι
αμέσως βρεθήκαμε στον τρίτο ουρανό. Ο ουρανός αυτός δεν
έμοιαζε καθόλου με τον ουρανό που βλέπουμε από τη γη.
Απλωνόταν σαν χρυσαφένιο δέρμα σε
σχήμα πετάλου». Αλλά και εκεί συνάντησε πολλά «παραπετάσματα»,
που περνώντας τα ανέβαινε ψηλότερα:
«Ανεβήκαμε και περάσαμε μέσα»...
«Όταν σηκωθεί κι αυτό το
παραπέτασμα, μου είπε ο οδηγός μου δείχνοντας το, θα δεις τον Υιό του
ανθρώπου να κάθεται στα δεξιά του Πατρός»... Και πράγματι:
«Παραμερίσθηκε κι αυτά
το παραπέτασμα και βλέπω τότε στο αχανές εκείνο ύψος, που καταπλήττει
κάθε νου και διάνοια, θρόνο φοβερό, υπερυψωμένο. Κανείς δεν τον
κρατούσε, κρεμόταν μετέωρος. Από μέσα έβγαιναν φλόγες πιο λευκές κι από το
χιόνι. Επάνω στον θρόνο άστραφτε ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός»...
Ο φωτεινός άνδρας που
ξεναγούσε τον άγιο Ανδρέα του πρόσθεσε την πληροφορία: «Κανείς δεν ήρθε εδώ παρά μόνο
εκείνος που κοπίασε περισσότερο απ' όλους για το Ευαγγέλιο του Χριστού (ο απ.
Παύλος). Δεύτερος είσαι εσύ, επειδή άδραξες την ταπείνωση στην
πιο τέλεια μορφή της».
Επομένως
ο θρόνος του Χριστού είναι στον «τρίτο Ουρανό». Και οι τρείς αυτοί
Ουρανοί είναι πνευματικοί κατά την περιγραφή του αγίου Ανδρέα. Διότι
στον πρώτο ουρανό ή «στερέωμα» βλέπει αγγέλους, ενώ τον ευμετάβλητο και
πνευματικά ασταθή αισθητό κόσμο, τον βλέπει από κάτω σαν αβυσσαλέα θάλασσα:
«Κάτω από μας η άβυσσος της θαλάσσης. Με κυρίευσε τρόμος. Φοβήθηκα μήπως
γλιστρήσω, και φώναξα στον οδηγό μου:
- Κύριε μου, περπατώ
στο κενό, νομίζω πως βαδίζω πάνω σε σύννεφο, φοβάμαι μήπως δεν με βαστάξει και
πέσω στη θάλασσα.
- Μη φοβάσαι. Πρέπει
να ανέβουμε ψηλότερα, μου λέει και μου δίνει το χέρι.
Βρεθήκαμε αμέσως στο δεύτερο στερέωμα...».
- Ο άγιος
Βαρσανούφιος ο μέγας (6ος αιών) ηρπάγη στον έβδομο ουρανό, και αυτόν θεωρεί υψηλότερο από ότι ο ίδιος λέει:
«πληροφορήσει υμάς ο
Κύριος ότι εις τον έβδομον ουρανόν αναφέρει η αγάπη τους ανθρώπους τους
έχοντας αυτήν»... (αγίου Νικοδήμου
λινκ) Και επειδή τίποτα ανώτερο δεν είναι από την αγάπη, άρα ο
ανώτερος ουρανός είναι ο έβδομος!
Αυτά δεν πρέπει να μας μπερδεύουν... Κάποιοι αναφέρονται στους
πνευματικούς ουρανούς, που έχουν πολλές
διαβαθμίσεις, με τις βασικότερες να είναι συνολικά επτά. Μπορούμε να
δούμε σαν ουρανούς και τους τόπους των εννέα αγγελικών ταγμάτων,
αν και δεν
συνηθίζεται. Ο γέροντας, αλλού
(Ζ.7.), φαίνεται να ξεκινάει την αρίθμηση από τους ορατούς ουρανούς,
(την ατμόσφαιρα και το αστρικό στερέωμα):
«Πόσοι ουρανοί υπάρχουν; Εννέα!
Εμείς βλέπουμε το κομμάτι του σύμπαντος που είναι ορατό». Πιο «πάνω» είναι οι πνευματικοί ουρανοί, ενώ πιο «κάτω», στα
καταχθόνια, είναι ο Αδης όπου κρατούνται από τα πονηρά πνεύματα οι ψυχές
των αμαρτωλών. ...«Και μας έδειξε κάτω στη γη. Εκεί κάτω οι άνθρωποι βασανίζονται»...
Β.4.
Ο απόστολος Παύλος λέει:
«καθ'
όσον απόκειται τοις ανθρώποις άπαξ αποθανείν, μετά δε τούτο κρίσις»,
και ο γέροντας Γαβριήλ παρομοίως:
«Ο
άνθρωπος μια φορά έρχεται στον κόσμο και μια φορά του δίνεται η ευκαιρία
να σωθεί. Καμιά μετεμψύχωση δεν υπάρχει».
Στην 5η Οικουμενική Σύνοδο
(553 μ.Χ.) κατακρίθηκαν
ως αιρετικά τα τρία κεφάλαια του Ωριγένη που περιείχαν τις σχετικές
πλάνες.
Η γενιά του Σηθ ήταν ευσεβής, και αποκαλούνται τιμητικά
«υιοί
Θεού» στην Γένεση. Αλλά όταν
«άρχισαν οι άνθρωποι να γίνονται
πολλοί επί της γης»
(Γεν. 6:1) αυτή αναμίχθηκε με την γενιά του
Κάϊν, που δεν είχε πνευματικά ενδιαφέροντα, και έτσι στράφηκαν όλοι στα
γήινα και
έγιναν «σάρκες». Τότε
όλους πλην, του Νώε και της οικογενείας του, τους εγκατάλειψε η χάρη του
Θεού:
«και είπε Κύριος ο Θεός· δεν θα καταμείνει
το Πνεύμα μου στους ανθρώπους αυτούς στον αιώνα, επειδή αυτοί είναι
σάρκες»,
(Γεν. 6:3) δηλ. έχουν μόνο σάρκινα και καθόλου πνευματικά
ενδιαφέροντα. Αυτό είναι πολύ
διδακτικό στην εποχή μας, που θέλομε να
συστήσουμε ανθρώπινη ειρήνη μακριά από τον αληθινό Θεό,
καταπατώντας τις εντολές
Του, διαστρέφοντας τον λόγο Του
και ξεχνώντας τον πνευματικό μας προορισμό. Έτσι όμως θα
καταστραφούμε, τώρα με φωτιά
(Β Πέτ. 3:7), όχι με νερό όπως επί Νώε.
Β.9.
Στο
αίμα είναι οι αμαρτίες,
λέει ο
γέροντας Γαβριήλ, γιατί οι αμαρτίες επηρεάζουν το σώμα, που κρατιέται
στη ζωή μέσω του αίματος το οποίο το διατρέχει και το τρέφει. Γράφεται
στο Λευιτικό
(κεφ 17, στίχ.11):
«η γαρ ψυχή πάσης σαρκός αίμα αυτού εστι».
Δηλ. το αίμα είναι η ψυχή κάθε σάρκας. Αυτό ισχύει επακριβώς για τα ζώα,
ενώ κάπως ισχύει και για τους
ανθρώπους όταν γίνουν «σάρκες», δηλ. ξεπέσουν από την πνευματική
ζωή, μοιάζοντας (με όσα πράττουν) με ανόητα ζώα. Διότι
με τον όρο «ψυχή» αναφερόμαστε
άλλοτε στην ουσία της, και άλλοτε στις ιδιότητες ή ενέργειές της.
Υπάρχει
μεγάλη διαφορά μεταξύ της ψυχής των ζώων, που ως γήινη, έχει θνητή
ουσία
[1] και ενέργεια, και της ψυχής
των ανθρώπων που,
ως λογική και αθάνατη που είναι,
έχει ουσία απλή εκτός του φθαρτού αυτού πολυσύνθετου κόσμου, με την
δυνατότητα όμως να δίνει με ενέργειές της ζωή στο σώμα. Οι άγγελοι
που ζουν στον ίδιο άφθαρτο κόσμο με τις ψυχές μας, μπορούν επίσης να
επεμβαίνουν στα γήινα, καθώς και τα ξεπεσμένα πνεύματα (οι δαίμονες),
αλλά δεν έχουν, ούτε μπορούν να δίνουν ζωή σε σώμα. Για να κατανοήσομε
καλύτερα το θέμα των ψυχών πρέπει να έχομε υπόψιν τη διδασκαλία του
Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, βάσει της οποίας
κάθε φύση (ή ουσία) έχει τη δική
της θέληση και ενέργειες. Το αντίθετο καταδικάσθηκε από την 6η
Οικουμενική Σύνοδο
(680 μ.Χ.).
Η παράβαση των εντολών του Χριστού προξενεί τις αμαρτίες, οι
οποίες αρρωσταίνουν την ψυχή, διότι
«κάθε αμαρτία, μας απομακρύνει από τη χάρη του Θεού», λέει ο
ίδιος
(Ζ.1.). Και συμπληρώνει:
«Όταν κάνεις το καλό, ανεβαίνεις μια σκάλα (παίρνεις χάρη).
Όταν αμαρτάνεις την κατεβαίνεις».
(Β.10.)
Από τις αμαρτίες αρωσταίνει και το σώμα, όπως δείχνεται από
την ίαση του επί 38 έτη παραλύτου, για την οποία εξηγεί ο άγιος Ιω. ο
Χρυσόστομος:
«Ότι από
αμαρτίες βρισκόταν σ' αυτήν την κατάσταση
άκουσε τι λέει ο Χριστός: Να, έγινες υγιής, να μην αμαρτάνεις πλέον, για
να μη σου συμβεί τίποτα χειρότερο».
(...«Ὅτι δὲ ἐξ ἁμαρτημάτων
οὕτω διέκειτο, ἄκουσον τί φησιν ὁ Χριστός· Ἴδε, ὑγιὴς γέγονας· μηκέτι
ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν τί σοι γένηται» Ομιλία στον Λάζαρο,
PG
48:999).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.