Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

Έχετε εσείς δίκιο ή οι ΑΓΙΟΙ;


Ἐρώτηση
στὶς μελέτες τοῦ κ. Σαραντίδη
  
Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου




Ξαναέγραψε μελέτη ὁ ἀξιότιμος κ. Σαραντίδης. Ξαναέγραψε τὴν θεμιτὴ προσωπική του γνώμη γιὰ τὰ τεκταινόμενα στὴν Ἐκκλησία. Μία γνώμη ὅμως ποὺ ἀναπαράγει τὰ λόγια τῶν γερόντων του, κι ἐνῶ καταδικάζει αὐτοὺς ποὺ τόλμησαν νὰ ἀμφισβητήσουν τὴν ἐπιστημοσύνη του καὶ τὴν ὀρθότητα τῶν ἀπόψεων του ὡς πλανεμένους καὶ σχισματικούς, δὲν ἀναφέρει καμία πατερικὴ πηγὴ γιὰ τὴν πιστοποίηση των γραφομένων του, παρά μόνο προσωπικὰ συμπεράσματα καὶ κατηγορίες. Καὶ πῶς νὰ ἀναφέρει πατερικὲς πηγὲς ἀφοῦ δὲν θα βρεῖ καμία ποὺ νὰ δικαιολογεῖ αὐτὰ ποὺ ὁ κ. Σαραντίδης λανθασμένα πρεσβεύει. Τὸν ρωτᾶμε λοιπὸν εὐθέως καὶ σαφῶς: 
Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, ὅταν λέτε ὅτι δὲν ὑπάρχουν συγκοινωνοῦντα δοχεῖα ἢ ὁ 2ος Κανόνας τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου, ποὺ λέγει καὶ τὰ ἑξῆς: «μὴ ἐξεῖναι δὲ κοινωνεῖν τοῖς ἀκοινωνήτοις… ὁ τοῖς ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, καὶ τοῦτον ἀκοινώνητον».
        Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη ἢ ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός: «...Ποτὲ δὲν θὰ δεχθῶ σὲ κοινωνία ὅσους τόλμησαν νὰ προσθέσουν στὸ Σύμβολο τὴν καινοτομία περὶ ἐκπορεύσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος... Γιατὶ ὅποιος ἔχει κοινωνία μὲ τὸν ἀκοινώνητο ἂς εἶναι καὶ αὐτὸς ἀκοινώνητος... εἶναι φανερὴ ἔκπτωση τῆς πίστεως καὶ κατηγορία γιὰ ὑπερηφάνεια, τὸ νὰ ἀθετεῖς κάτι ἀπὸ τὰ γεγραμμένα ἢ νὰ εἰσάγεις κάτι ποὺ δὲν εἶναι γεγραμμένο... αὐτοὶ ποὺ προσποιητὰ ὁμολογοῦν τὴν ὑγιῆ πίστη, ἔχουν ὅμως κοινωνία μὲ ὅσους φρονοῦν διαφορετικά, ἂν δὲν ἀκούσουν τὶς νουθεσίες μας, ὄχι μόνο νὰ μὴν ἔχουμε κοινωνία μαζί τους, ἀλλὰ οὔτε ἀδελφοὺς νὰ τοὺς ὀνομάζουμε....» (Ὁμολογία περὶ τῆς ὀρθῆς Πίστεως);
             Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, ὅταν μιλᾶτε γιὰ εὐσεβεῖς ἱερεῖς ἢ ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος Ἀντιοχείας: «Πᾶς ὁ λέγων παρὰ τὰ διατεταγμένα, κἂν ἀξιόπιστος ᾖ, κἂν νηστεύῃ, κἂν παρθενεύη, κἂν σημεῖα ποιῇ κἂν προφητεύῃ, λύκος σοι φαινέσθω ἐν προβάτου δορᾷ, προβάτων φθορὰν κατεργαζόμενος»;
Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, ὅταν στηρίζετε ἀνίερες συμμαχίες ἢ ὁ Ἅγ. Ἰσίδωρος ὁ Πηλουσιώτης: «Γιατί καταφεύγεις σὲ πολλοὺς ἐκτὸς στὸν Ἕνα; Γιατί κολακεύεις πολλούς, ἐνῶ ἀντιμάχεσαι τὸν Ἕνα; Γιατί καλεῖς σὲ συμμαχία τοὺς ἀσθενεῖς ἐνῶ πρέπει νὰ καταφεύγεις στὴν ἀήττητη δεξιὰ τοῦ Ἑνὸς καὶ ἔτσι νὰ ἀπαλλαγεῖς ἀπὸ τοὺς πειρασμούς;» (P.G. 78, 1469);
          Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, ὅταν ὑποστηρίζετε ἐμμέσως πλὴν σαφῶς ὅτι δὲν ὑπάρχει μόλυνση ἀπὸ τὴν κοινωνία μας μὲ κοινωνοῦντες τὴν αἵρεση ἢ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς ποὺ διδάσκει ὅτι μολύνεται κανεὶς ἐπικοινωνώντας μὲ κακοὺς καὶ αἱρετικούς, ὅπως μολύνεται καὶ ἀρρωσταίνει ὅταν ἀναπνέει ἀέρα ποὺ ἀναπέμπεται σὲ χῶρο στὸν ὁποῖο κατοικοῦν ἄρρωστοι μὲ μεταδοτικὴ ἀσθένεια: «Βλαβεραὶ αἱ πρὸς τοὺς κακοὺς συνουσίαι... Ὡς γὰρ ἐν τοῖς νοσοποιοῖς
χωρίοις, ὁ κατὰ μέρος ἀναπεμπόμενος ἀήρ, λανθάνουσαν νόσον τοῖς ἐνδιαιτωμένοις ἐναποτίθεται, οὕτως ἡ πρὸς τοὺς φαύλους συνήθεια μεγάλα κακὰ ταῖς ψυχαῖς ἐναφίησιν, κἂν τὴν παραυτίκα αἴσθησιν τὸ βλαβερὸν διαφεύγῃ... Φύσιν γὰρ εἶναι τῆς νόσου ταύτης, τὸ ἐξ ἀλλήλων πάντας ἀναπιμπλάναι τῆς ἀρρωστίας. Τοιοῦτοι δή τινές εἰσι καὶ οἱ ἐργάται τῆς ἀδικίας. Ἄλλος γὰρ ἄλλῳ τῆς νόσου μεταδιδόντες, συννοσοῦσιν ἀλλήλοις καὶ συναπόλλυνται. Φεῦγε τὰς μιμήσεις τῶν κατεγνωσμένων» (Δαμασκηνοῦ Ἰω., Εἰς τὰ ἱερὰ παράλληλα, Τίτλ. ιζʹ, P.G. 96, 353C);
Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, γιὰ τὸ ἴδιο θέμα ἢ ὁ Ἅγιος Ἐφραῖμ ὁ Σῦρος «Καὶ ὁ μὲν περὶ πίστεως νοσῶν λέγει· τί γὰρ βλάψει τὸ συμπεριφέρεσθαι παντὶ ἀνθρώπῳ, εἴτε ὀρθῶς πιστεύοντι, εἴτε κακῶς φρονοῦντι, τὸ ὑγιὲς τῆς πίστεως περιοδεύοντες;» (Ἐφραὶμ τοῦ Σύρου, Περὶ ἀρετῆς κεφάλαια δέκα, κεφ. ηʹ, Πρόλογος);

        Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, ὅταν στηρίζετε τὴν μεσότητα καὶ καταδικάζετε τὴν ἀκρίβεια λέγοντας ὅτι ἡ Ἐκκλησία δὲν τιμωρεῖ αὐτοὺς ποὺ δὲν ἀντιδροῦν ἢ ὁ Μ. Φώτιος: «Τὴν προσβολὴ ὅμως πρὸς τὸν Θεό οὔτε νὰ παραβλέψουμε ἔχουμε ἐντολή, οὔτε Ἐκεῖνος τὴν παρέβλεψε, Αὐτὸς ποὺ γιὰ ἐκείνους ποὺ ἔδειξαν ἀσέβεια καὶ σφετερίστηκαν τ’ ἀφιερώματα καὶ εἶπαν ψέματα στὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ζήτησε γι’ αὐτοὺς τὴν ἔσχατη ποινή» (Ἐρωτ. Α΄, 19). Καὶ ἀλλοῦ ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός: «Οὐδέποτε μὲ τὶς μέσες καταστάσεις ἄνθρωπε μου διορθώθηκαν τὰ ἐκκλησιαστικά. Δὲν ὑπάρχει μέση κατάσταση μεταξύ ἀληθείας καὶ ψεύδους…αὐτός ποὺ παρεκκλίνει λίγο ἀπό τὴν ἀλήθεια, στὸ ψεῦδος ἀνήκει» ; (ἐπιστολὴ πρὸς Γεώργιον Σχολάριον. P.G. 160, 1082-1096).
Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, ὅταν λέτε ὅτι δὲν ὑπάρχει κατ’ οἶκον προσευχή καὶ ὅτι οἱ λαϊκοὶ δὲν ἀποτειχίζονται ἢ ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας γιὰ τὴν κατάσταση στην Κωνσταντινούπολη, ὅταν ἀπεδείχθη ὅτι ὁ μὴ ἀκόμη καταδικασμένος Πατριάρχης Νεστόριος (αὐτὸ εἶναι γιὰ ἐσᾶς ποὺ μιλᾶτε γιὰ ἀπαραίτητη προηγούμενη συνοδικὴ καταδίκη) ἦταν λύκος καὶ ψευδοποιμένας: «ὁ λαὸς τῆς Κωνσταντινούπολης δὲν πηγαίνει πιὰ στὶς ἐκκλησίες του ( τοῦ Νεστορίου), ἐκτὸς ἀπὸ λίγους ἀνόητους καὶ κόλακες...»· και συμβουλεύει «μήτε μὴν ὡς διδασκάλῳ προσέχοντες (αὐτῷ), εἰ μένει λύκος ἀντὶ ποιμένος. Τοῖς δὲ ... διὰ τὴν ὀρθὴν πίστιν κεχωρισμένοις ἢ καθαιρεθεῖσι παρ᾿ αὐτοῦ, κοινωνοῦμεν ἡμεῖς... ἐπαινοῦντες δὲ μᾶλλον τοὺς πεπονθότας κἀκεῖνο λέγοντες αὐτοῖς· εἰ ὀνειδίζεσθε ἐν Κυρίῳ, μακάριοι, ὅτι τὸ τῆς καὶ τὸ τοῦ Θεοῦ πνεῦμα ἐφ’ ἡμᾶς ἀναπέπαυται» (ἐπιστ. πρὸς τὸν κλῆρον καὶ τὸν λαὸν τῆς Κωνσταντινουπόλεως).
Ἐσεῖς ἢ ὁ Μέγας Ἀθανάσιος: «Ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἢ μετ αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὡς μετὰ Ἄννα καὶ Καϊάφα εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός» (P.G. 35, 33-ΒΕΠΕΣ 33, 199) καί «γιατὶ αὐτῶν ποὺ τὸ φρόνημα ἀρνούμαστε πρέπει καὶ τῆς κοινωνίας νὰ ἀπέχουμε» (P.G. 26, 1188 BC).
Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, ὅταν ἐπαινεῖτε τοὺς χλιαροὺς ἢ ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς: «Ποῦ λοιπόν, εἰπέ μου, θὰ κατατάξουμε αὐτοὺς ποὺ ὁμολογοῦν καὶ συγχρόνως ἀρνοῦνται τὸν Θεό; Μὲ τοὺς πιστούς; Μὲ τὰ ἔργα ὅμως τὸν ἀρνοῦνται. Μὲ τοὺς ἀπίστους; Ἀλλὰ μὲ τὴν γλῶσσα τὸν ὁμολογοῦν... Ἀπὸ ποῦ θὰ διακρίνουμε τὸν πιστὸ ἀπὸ τὸν ἄπιστο τὸν φωτισμένο ἀπὸ τὸν ἀφώτιστο, μὲ ἄλλα λόγια, τὸν βαπτισμένο κατὰ Χριστὸν καὶ συντεταγμένο μὲ τὸν Χριστὸ ἀπὸ τὸν ἀβάπτιστο καὶ συντεταγμένο μὲ τὸν διάβολο; Ὄχι ἀπὸ τοὺς λόγους, ὄχι ἀπὸ τὰ ἔργα, ὄχι ἀπὸ τοὺς τρόπους; Ἐὰν λοιπὸν κάποιος ἐξομοιώνεται σ’ αὐτὰ μὲ τοὺς ἀφώτιστους, ἂν καὶ λέγει, ὅτι εἶναι βαπτισμένος κατὰ Χριστόν, εἶναι σαφές, ὅτι δὲν ἔχει πάψει νὰ ἀνήκει στὴν συμμορία ἐκείνων, γιὰ τοὺς ὁποίους ὁ Ἀπόστολος λέγει: «Θεὸν ὁμολογοῦσιν εἰδέναι (δηλ. ὅτι τὸν γνωρίζουν), τοῖς δὲ ἔργοις ἀρνοῦνται, βδελυκτοὶ ὄντες καὶ ἀπειθεῖς, καὶ πρὸς πᾶν ἔργον ἀγαθὸν ἀδόκιμοι» (Ἁγ. Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, ὁμιλία μὲ θέμα τοὺς τυφλούς).
Ἔχετε ἐσεῖς δίκιο κ. Σαραντίδη, ὅταν κατηγορεῖτε τοὺς ἄλλους ὡς σχισματικοὺς καὶ ἀθωώνεται κύκλους ποὺ ἔχουν γράψει πάνω ἀπὸ τρεῖς ὁμολογίες χωρὶς νὰ προβαίνουν σὲ καμία ἔμπρακτη ἐφαρμογὴ ἢ ὁ Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς ποὺ ἐξηγώντας τὸ κατὰ Μάρκο η΄ 38 γράφει: «Ὅποιος ντρέπεται γιὰ τοὺς λόγους Μου, ὅποιος ἀμφιβάλλει γιὰ τὸ εὐαγγέλιο ἢ ἀρνιέται τὴν διδασκαλία Μου, ὅποιος διαστρέφει τοὺς λόγους Μου καὶ μὲ τὴν αἵρεση προκαλεῖ σύγχυση ἀνάμεσα στοὺς πιστούς, ὅποιος φέρεται ἀλαζονικά στὴν ἀποκάλυψη καὶ τὴν διδασκαλία Μου καὶ τὴν ἀντικαθιστᾶ μὲ ἄλλες, δικές του διδαχές ἢ ὅποιος κρύβεται σκόπιμα καὶ δὲν ὁμολογεῖ τὰ λόγια Μου μπροστὰ στοὺς ἰσχυρούς αὐτοῦ τοῦ κόσμου. Αὐτός θὰ νιώσει καὶ τὴν δική Μου ντροπή, καὶ τὸν δικό του φόβο» («Καιρός Μετανοίας» Ὁμιλίες Β΄, Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς).

16 σχόλια:

  1. Ανώνυμος14/2/18, 11:17 μ.μ.

    Ευχαριστούμε αδελφέ για την στοχευμένη αναρτηση- απάντηση. Εγω θα πρόσθετα το " δεινον γαρ δεινον η συνουσία των πονηρών!!" του μεγάλου Διδασκάλου Ιωσήφ του Βρυεννιου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος15/2/18, 12:33 π.μ.

    Καλημέρα.
    Επειδή υπάρχουμε και εμείς οι κοινοί θνητοί. Θέλουμε απάντηση στο ερώτημα. Στη σημερινή κατάσταση πως ορίζεται και ποιος είναι ο "κοινωνών", και πως ορίζεται και ποιος είναι ο "ακοινώνητος". Ας κάνει τον κόπο ο κ. Τσακίρογλου να μας ενημερώσει. Θα είμασταν ευτυχείς αν γίνεται και με παραδείγματα συγκεκριμένα. Όσο γίνεται κατανοητά....
    Ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/2/18, 8:47 π.μ.

      Ταπεινά φρονώ ότι ο κ.Τσακίρογλου προσαρμόζει έντεχνα και παρερμηνεύει τα αγιοπατερικά λόγια ώστε να "κουμπώνουν" στις δικές του αντιλήψεις και πεποιθήσεις. Αυτό καθίσταται φανερό καθώς σε όλο το κείμενο απουσιάζει η απαραίτητη ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ και Συμφωνία (consensus patrum) των Αγίων Πατέρων που ερμηνεύει το φρόνημα των λόγων τους.
      Με αυτό που λέγω δεν υπερασπίζομαι τον κ.Σαραντίδη στου οποίου τα γραπτά διακρίνω σύγχυση και έλλειψη αγιοπατερικής κατοχύρωσης.
      'Ετσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, νομίζω ότι πραγματικά οι πιστοί ακροβατούν πάνω σε τεντωμένο σχοινί και είναι πολύ εύκολο να πέσουν δεξιά ή αριστερά.
      Το τίμιο πάντως θα ήταν αρχικά ο κ.Τσακίρογλου να δήλωνε σε ποιό χώρο ανήκει, εκτός κι αν έχει ήδη δηλωθεί και εγώ το αγνοώ.

      Διαγραφή
    2. Όνομα δεν έχεις, Ανώνυμε; Διότι αν δεν έχεις, η σύγχυση βρίσκεται σ' εσένα. Δεν είναι δυνατόν καί ο Τσακίρογλου καί ο Σαραντίδης να βρίσκονται αμφότεροι σε σύγχυση. Σε καμία σύγχυση δεν βρίσκονται αγαπητέ, όσο είναι ορθόδοξοι. Η απόκλιση είναι τεχνητή και αναστρέψιμη.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος15/2/18, 1:33 π.μ.

    Παρερμηνεύεις... Αγαπητέ Αδαμάντιε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή θέτουν ανώνυμοι το ερώτημα ποιός είμαι και σε ποιόν χώρο ανήκω και υπονοούν ότι εξυπηρετώ πρόσωπα και συμφέροντα και παρερμηνεύω, απαντάω αν και δεν το αξίζουν γιατί οι θέσεις μου είναι γνωστές, προς χάριν των αναγνωστών:
      Το όνομα μου είναι Αδαμάντιος Τσακίρογλου και είμαι επίσημα και με δημόσια επιστολή αποτειχισμένος.
      Το ποιός είμαι και τι πρεσβεύω το αποδεικνύουν τα κείμενα και τα σχόλια που έχω γράψει πάντα επώνυμα και χωρίς υπεκφυγές. Το αν κάποιος δεν συμφωνεί με αυτά που γράφω δεν σημαίνει ότι εγώ κρύφτηκα ή ότι εξυπηρετώ συμφέροντα άλλων.
      Ανήκω στον Ιησού Χριστό και στην Μία Εκκλησία του ως βασπισμένος Ορθόδοξος Χριστιανός και μόνο σε αυτόν και ακολουθώ όποιον εκφράζει ως ορθόδοξος, ανεξαρτήτου θέσεως, τον λόγο Του.
      Εκκλησιάζομαι μόνο όποτε ο Θεός ευλογεί να επισκεφθώ την Ελλάδα και μόνο σε αποτειχισμένους ιερείς, μιας και η ορθόδοξη Εκκλησία του εξωτερικού είναι πια μέσα στην αίρεση.
      Δεν έδειξα ποτέ ασέβεια σε ιερείς και αυτό μπορούν να το δηλώσουν δημόσια ιδίως οι πατέρες ο. π. Νικόλαος Μανώλης, ο π. Φώτιος Βεζύηνας και ο π. Θεόδωρος Ζήσης από την προσωπική επικοινωνία που είχαμε. Τους σέβομαι, διαφωνώ όμως με τον τρόπο που αντιμετωπίζουν την αίρεση και αυτό είναι δικαίωμά μου και καθήκον μου ως πιστός. Ο έλεγχος απέναντι στους οποιουσδήποτε ιερείς δεν αποτελεί ασέβεια αλλά εντολή της Εκκλησίας καθώς και είναι ένδειξη ενδιαφέροντος και προσπάθειας να κατανοήσουν κι οι ίδιοι πραγματικές ανάγκες του ποιμνίου, ώστε όταν γίνει αυτό να τεθούμε υπό την πατερική τους σκέπη.
      Αν διαστρεβλώνω τους αγ. Πατέρες, ας μου το αποδείξουν αγιοπατερικά οι ανώνυμοι κατήγοροί μου. Ας πουν δημόσια και συγκεκριμένα που χρησιμοποιώ κατά το δοκούν τα πατερικά κείμενα. Ποτέ δεν φοβήθηκα τον δημόσιο διάλογο.
      Αυτοί που θέλουν "ως κοινοί θνητοί να μάθουν" ποιός είναι ο κοινωνών και ποιός ο ακοινώνητος ας διαβάσουν κυρίως την επιστολή των Αγιορειτών Πατέρων προς τον Μιχαήλ Παλαιολόγο και τις επιστολές του Αγ. Μάρκου του Ευγενικού και θα καταλάβουν, αν θέλουν πράγματι να καταλάβουν. Δεν θα βγάλουμε όμως τους Αγίους ασαφείς επειδή κάποιοι επιθυμούν την ασάφεια για να κρύβουν την αδυναμία τους.
      Δεν υποστήριξα ποτέ ότι είμαι θεολόγος, ότι έχω το αλάθητο ή ότι όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι μολυσμένος. Ο Θεός προίκισε τον κάθε άνθρωπο με κριτική σκέψη, για να διακρίνει το σωστό και το λάθος. Δεν μπορεί όμως κανένας να υπονοεί για το άτομό μου πράγματα τα οποία εγώ ποτέ δεν έγραψα ή είπα δημόσια ούτε να με κατηγορεί για κακοποίηση των ιερών κειμένων χωρίς αποδείξεις μόνο και μόνο επειδή δεν του αρέσουν αυτά που γράφω.
      Τα γραπτά μου είναι η απόδειξη του ποιός είμαι και οι κατήγοροί μου ας αναιρέσουν με αγιοπατερικά επιχειρήματα αυτά που έγραψα κι όχι αυτά που ποτέ δεν είπα και ποτέ δημοσίως δεν εξέφρασα.Έχω πλήρης συναίσθηση της ευθύνης μου ως δημοσίως γράφων και του αξιώματος ότι scripta manent.

      Διαγραφή
  4. Διάβασε αγαπητέ αδελφε κοινε θνητέ την επιστολή των επί Βεκκου μαρτυρησαντων Αγιορειτων πατέρων προς τον φιλενωτικο πατριάρχη και θα καταλαβεις. Θα παρακαλούσα τον κ.Σηματη να την αναρτήσει πάλι για να τη θυμηθούμε. Αν δεν καταλάβεις παλι,φταιει η προαίρεση σου κι όχι οι γνωσεις σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ εν Χριστώ Αδαμάντιε, επίτρεψέ μου να σου πω ότι έκανες δύο λάθη τακτικής: Μου απαντάς προσωπικά σε ένα θέμα που δεν είναι προσωπικό, και με ειρωνεύεσαι ότι έκανα μελέτες. Επειδή σε γνωρίζω καί από τα κείμενά σου καί από τις συνεντεύξεις σου, ουδέποτε θα διανοούμουν να πράξω κάτι παρόμοιο και όπως όλοι διαπιστώνεται, η κριτική μου περί των όψιμων διασπάσεων δεν ανέφερε κανένα συγκεκριμένο όνομα, μάλλον αποδέκτης της ήσαν όλοι. Τιμώ και σέβομαι τον αγώνα που δίνεις και μάλιστα εκτός ελληνικών συνόρων και ουδέποτε αμφισβήτησα το ορθόδοξο φρόνημά σου και τον δύσκολο δρόμο της ακρίβειας που επέλεξες και μπορείς να τον ακολουθείς. Όπως θα πρόσεξε - αν πρόσεξες - στα κείμενά μου, μνημονεύω ενωτικά άπαντες τους αποτειχισμένους και όλους σχεδόν τους έχω επισκεφθεί, στηρίξει και υποστηρίξει. Συνεπώς, δεν έχω γέροντες, όπως λανθασμένα φαντάζεσαι και διαπιστώνεις. Όσο για τα όσα σπονδυλωτά αναφέρεις διά των ρήσεων αγίων ανδρών, ουδέποτε έχω ισχυρισθεί ό,τι γράφεις πως λέω και εκπλήσσομαι πώς δεν έχεις κατανοήσει ό,τι έγραψα. Αν εσύ, μαζί με άλλους που πολιτεύονται εκκλησιαστικά με τον ίδιο τρόπο, θεωρείς εμένα και πλήθος πιστών που δίνουν τον ίδιον ακριβώς αγώνα με εσάς, μολυσμένους και κοινωνούντες με την παναίρεση, επειδή προ συνοδικής καταδίκης, πλην των αποτειχισμένων και μη μπορώντας ακόμη να κάνουμε εντελώς διαφορετικά, εκκλησιαζόμαστε κατά διαστήματα και σε ορθοδόξους το φρόνημα ιερείς που ακόμη μνημονεύουν, το πρόβλημα είναι αποκλειστικά δικό σας. Κανένας δεν αποκαλεί εσάς αιρετικούς. Για το σχισματικό, ο χρόνος θα δείξει. Κανείς όμως δεν σας έχει δώσει κανένα δικαίωμα, να θεωρείτε έναν ολόκληρο κόσμο που αντιστέκεται, ως μολυσμένο, αιρετικό ή και εκτός Εκκλησίας. Ελπίζω το παρόν να το δημοσιεύσουν, διότι προηγούμενο που τους απέστειλα στο πρώτο μου κείμενο, απεσιωπήθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν σε ειρωνεύθηκα ποτέ αγαπητέ αδελφέ Απόστολε ούτε σε υποβίβασα σαν άτομο. Όταν όμως δημοσίως καταδικάζεις αδελφούς χωρίς μάλιστα να τους ονομάζεις, ως σχισματικούς και ξεκομμένους από την Εκκλησία "έχουμε να κάνουμε με άτομα που θεωρούν εαυτόν υπέρ ορθόδοξο και κατέχοντα με τους συν αυτοίς πνευματικούς τους ταγούς την απόλυτη αλήθεια, ενώ στην πραγματικότητα αν και ομολογητές της πίστεως συντεταγμένοι εις τον κοινόν της παναιρέσεως αγώνα, πλανώνται και πλανούν, επηρεάζουν και επηρεάζονται, αναθεματίζουν και ουσιαστικά αναθεματίζονται, αποκοπτόμενοι σχισματικά και αυτοχειριακά από την Εκκλησία" χωρίς αγιοπατερικές αποδείξεις μόνο και μόνο επειδή διαφωνούν μαζί σου, δεν μπορείς να περιμένεις να βρούμε σωστή αυτήν σου την πράξη. Ακόμα και η υποψία σου ότι ο χρόνος θα δείξει αν υπάρχει σχίσμα είναι ανάρμοστη με τις δικαιολογίες που προβάλεις περί ενότητας και σεβασμού.
    Ονομάζοντας σε αξιότιμο και μην αναφέροντας τίποτα για τον αγώνα που κάνεις πιστεύω ότι σου δείχνω τον σεβασμό που σου αρμόζει χωρίς να σε πρασβάλω. Δεν άφησα καμία υπόνοια εναντίον σου ή εναντίον άλλων περί σχίσματος ή μόλυνσης. Προσπαθώ να σου δείξω μόνο ότι η θέση σου είναι λάθος χωρίς αφοριστικούς χαρακτηρισμούς όπως εσύ έπραξες.
    Μην βάζεις λοιπόν σε παρακαλώ λόγια στο στόμα μου που δεν είπα, ότι δηλ. είστε μολυσμένοι κλπ. Αυτά είναι δικές σου ατεκμηρίωτες ερμηνείες τις οποίες εγώ δεν υποστήριξα ούτε ποτέ δήλωσα δημοσίως και δεν αρμόζει στο ήθος σου να γράφεις για πράγμτα τα οποία εγώ ποτέ δεν είπα. Ο μολυσμός που ανέφερα είναι μόνο η διδασκαλία των Αγίων για τους κοινωνούντες με την αίρεση. Γι' αυτό και αποτειχιστήκαμε για να σωθούμε.
    Όσο για τους γέροντες που έγραψα μόνο σύμπτωση δεν αποτελεί το γεγονός ότι οι θέσεις σου ταιριάζουν με τις θέσεις των 3 ιερέων που υπερασπίζεσαι και όχι με τις θέσεις όλων των αποτειχισμένων ιερέων, τους οποίους εσύ υποτίθεται υποστηρίζεις και οι οποίοι ακολουθούν κατά κανόνα την ακρίβεια.
    Αδελφέ Απόστολε εγὠ προσωπικά δεν επιτίθεμαι σε κανέναν που κάνει τον αγώνα του ενάντια στην αίρεση. Αντίθετα θα ήμουν ευτυχής αν μου υποδείκνυες που διαστρεβλώνω τους αγίους.Και μην ξεχνάς ότι ενώ εσύ έχεις την πολυτέλεια να επισκεφτείς δύο και τρεις ιερείς αποτειχισμένους υπάρχουν άνθρωποι που δεν βρίσκουν κανένα για χιλιάδες χιλιόμετρα και η οικογένεια τους υποφέρει κάτω από το μαρτύριο της αλειτουργησίας λόγω της αιρέσεως. Οπότε μην μου μιλάς σε παρακαλώ εν είδει εμπείρου δασκάλου τον δάκτυλο δεικνύοντος για αγώνες και μαρτύρια και ευσεβείς ιερείς, την στιγμή που εκτός Ελλάδος σε όλη την δυτική Ευρώπη δεν υπάρχει ούτε ένας ευσεβής ή συνεπής ιερέας.Η ευθύνη σου μέσω των γραπτών σου δεν αφορά μόνο το ποίμνιο μίας ορισμένης περιοχής αλλά όλόκληρης της Ορθοδοξίας.
    Με σεβασμό και σε καμία περίπτωση μειώνοντας το πρόσωπό σου αλλά μη δεχόμενος την αποψή σου.
    Αδαμάντιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι αλλού, αγαπητέ Αδαμάντιε. Τίποτα δεν ισχύει από αυτά που λες ότι λέω. Δεν κατάλαβες και δεν επιθυμώ να κάνω άλλες αναλύσεις διότι πάλι στο ίδιο σημείο θα βρεθούμε. Μένουμε αμφότεροι εκεί που βρισκόμστε. Στην Ορθοδοξία.

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος15/2/18, 4:17 μ.μ.

    Κύριε σαραντίδη Ασφαλώς νιώθετε οτι σας αδικεί ο κύριος Τσακίρογλου όμως έχετε γράψει όλα για όλους και τα έχετε μπερδέψει πάρα πολύ τόσο που δεν είναι κατανοητά και εγώ και άλλοι πολλοί δεν έχουν καταλάβει ακριβώς τι θέλετε να πείτε είναι ένα πράγμα σαν το τουρλού το φαγητό να πούμε αν θέλετε να τα έχετε καλά με όλους Αυτό δεν ισχύει για τον αγώνα δεν μπορεί να αγωνίζεται ο Στρατός μπροστά στην πρώτη γραμμή και οι άλλοι να είναι πίσω πίσω και του ασφαλούς Να νομίζουν ότι κάνουν αγώνα και να κατηγορούν τους πρώτους στενή Η πύλη της Σωτηρίας είναι πολύ δύσκολο να ξεβολευτούν ο κύριος Τσακίρογλου σωστά σας τα γράφει ο κοινωνών ακοινώνητο ακοινώνητος έσται σημαίνει διαδοχική σωλήνες σωλήνες κοινωνών ακινήτου ακοινώνητος Πόσο πιο απλά πρέπει να σας το πει γιατί το έχει γράψει και αυτό πρεσβεύουμε όλοι μας με όλες τις διαφωνίες μας συμφωνούμε με τον κύριο Τσακίρογλου ως προς τον τρόπο που πιστεύει αν θέλετε να γράφετε Θα σας παρακαλέσω να είστε πιο σαφής ξεχωρίστε 11 Αυτά που θέλετε να πείτε και όχι όλα μαζί πολύ δυσνόητο κείμενο σας τόσο που κουράστηκα και ένιωσα ότι χάλασα το χρόνο μου όμως επειδή σέβομαι τον αδερφό μου τον καθεδρικό μου σας λέω αυτό το αν θέλετε εσείς να συνεχίσετε να είστε στην πίσω γραμμή γιατί φοβάστε τα οχυρώματα αυτό είναι προσωπική υπόθεση το να προσπαθείτε όμως να βάλετε όλους σε ένα καζάνι και να θέλετε να κάνετε αγώνα Αυτός δεν είναι αγώνας αυτός είναι ο χαρτοπόλεμος που έλεγε κατά καιρούς ο πάτερ οι πατέρες του Αγίου Όρους δεν μπορεί να παίζουμε ακόμα τη στιγμή που οικουμενισμός τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα και εμείς να πηγαίνουμε με το ποδηλατάκι για να τους διώξουμε όπως λέει ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός με τα καλάμια ο αγώνας πρέπει να είναι κοινός Όχι ρε ποδηλατάκι και εμείς με ένα όχημα τόσο όσο χρειάζεται ο αγώνας κανείς δεν είναι υποχρεωμένος όμως να τρέχει Όποιος θέλει σύμφωνα με την προαίρεση του και Συνείδηση του σύμφωνα με ότι θέλει η ψυχή του δεν Είναι υποχρεωτικός ο αγώνας ο κύριός μας έχει αφήσει ελεύθερους εμείς θα αποφασίσουμε για τον αγώνα μας βάσει της συνείδησής μας και της προαίρεσης μας αν οι δεσποτάδες μας έχουν ευσέβεια ή όχι αυτό δεν μπορούμε να το καθορίζουμε εμείς οι άγιοι πατέρες αγωνίστηκαν ο Χριστός λέει ούτε η θερμός υψηλός μεσοβέζικη κατάσταση δεν υπάρχει είναι δικαίωμα του καθενός Όπως σας προείπα να κάνει ότι θέλει μη προσπαθείτε όμως να εντυπωσιάζετε με το μπερδεμένο κείμενο σας δεν κατάλαβα τίποτα και όχι μόνον εγώ αν έχετε κάποια αμφιβολία για το εκείνον ακοινώνητο ακοινώνητος είστε ρωτήστε τον πατέρα εκεί που τις χρειάζεστε που πηγαίνετε κατά καιρούς θα σας πει τι πρέσβευε πριν κάποιο διάστημα πριν την κολυμπαρίου Σύνοδο το πίστευε και το δίδασκε αυτό το οποίο εμείς ακολουθούμε και προσπαθούμε να κάνουμε ότι ότι άφησαν οι πατέρες μας είναι η παρακαταθήκη των Πατέρων αυτή και μην την αμφισβητείς όποιος ψάχνει βρίσκει ψάξε σωστά με καλή προαίρεση με ανοιχτή καρδιά και θα το βρεις και τότε γράψε κάτι ουσιαστικό που να βοηθάει τον αγώνα μην τους μπερδεύει κουραστήκαμε από χαρτοπόλεμο στην ουσία πλέον στην ουσία ο αγώνας καθαρός αληθινός σύμφωνα με την παρακαταθήκη των Πατέρων μας Εύχομαι στον κύριο Τσακίρογλου να συνεχίσει τον αγώνα όπως τώρα τον ευχαριστώ πολύ καλή συνέχεια καλή μετάνοια και καλόν αγώνα Κ σαραντίδη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε, μείνε στην ανωνυμία και στον αγώνα σου.

      Διαγραφή
  8. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ15/2/18, 5:23 μ.μ.

    ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ, ΟΙ ΕΣΧΑΤΕΣ ΜΑΛΙΣΤΑ, Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΟΣ.

    ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ, ΟΠΩΣ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ΩΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΦΡΟΝΗΜΑ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΕΣ ΙΕΡΕΙΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ.

    ΚΙ ΕΓΩ ΟΜΩΣ ΑΝ ΠΗΓΑΙΝΑ, Η ΑΝ ΠΗΓΑΙΝΩ, ΘΑ ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΑ Η ΚΟΙΝΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΜΕΝΟ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ. ΑΠΛΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;; ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟ ΘΕΜΑ.

    ΚΑΙ Ο ΚΟΙΝΩΝΩΝ ΤΩ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΩ ΤΙ ΕΣΤΩ...; ΚΙ ΕΓΩ Ο ΙΔΙΟΣ ΝΑ ΕΙΜΑΙ! ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΑ ΛΕΝΕ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ! ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΕΠΙΤΙΜΙΟ ΜΙΑΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.

    ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΝΑ ΦΑΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΜΕ ΕΜΠΑΘΕΙΑ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ. ΑΠΛΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΜΑΣΤΕ.

    ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ, ΜΕΓΑΛΗ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΓΩ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΚΕΦΙ ΜΟΥ ΝΑ ΒΑΛΩ ΦΙΜΩΤΡΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ; ΚΑΙ ΝΑ ΠΩ: Ε ΚΑΛΑ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΚΟΜΑ ΣΥΝΟΔΟΣ. ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΗΤΟΙ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΣΩΣΤΟΙ; Ε ΟΧΙ ΔΑ.

    ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝΕ, ΓΙΑ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΚΟΙΜΩΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΩΡΙΣΟΥΜΕ ΣΕ ΦΑΤΡΙΕΣ Η ΝΑ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑΝ.

    ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Η ΤΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ. ΚΙ ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΙΜΑΙ. ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ ΤΟ ΤΙ ΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ. ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ. ΟΥΔΕΙΣ.

    ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΜΗΔΕΝ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ, Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ.

    ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΑ ΛΕΝΕ ΑΥΤΑ. ΟΧΙ Η ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΜΟΥ.


    Ο ΚΟΣΜΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΟΛΟΙ ΜΑΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΔΕΙΑΣΕΙ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ, ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.

    Ο ΔΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΥΤΑΠΑΤΗ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ, ΜΙΑ ΣΥΝΗΘΕΙΑ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ Η ΣΤΟ ΚΛΑΜΠ ΤΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.

    ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΣΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ; ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΜΕ ΠΙΣΤΗ ΑΛΗΘΙΝΗ. ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ.

    ΕΜΕΙΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ;

    ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΠΤΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ Η ΘΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΜΕ ΑΠΛΗ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

    ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΒΛΑΚΕΙΑ ΞΟΔΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ. ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ. ΟΤΙ ΠΙΟ ΙΕΡΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.

    ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΟΛΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ! ΤΕΤΟΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ. ΑΝΑΞΙΟΙ. ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣ ΕΓΩ!

    ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΤΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ, ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΦΑΤΡΙΑ ΑΝΗΚΕΙ,ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΛΕΕΙ ΚΑΙ... ΣΤΕΝΟΧΩΡΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!!ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. ΜΕ ΠΟΝΟ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΣΕΤΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ.

    ΕΝΑΣ ΤΕΩΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΣ, ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΣ ΚΑΤΗΧΗΣΕΩΣ, ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ.

    ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΜΟΥ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

    ΕΙΜΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΗΚΩ ΣΤΗΝ ΜΙΑ Η ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΦΑΤΡΙΑ...! ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΩ ΚΑΝΕΝΑΝ. Ο ΝΟΩΝ ΝΟΗΤΩ!

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
    ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/2/18, 10:10 μ.μ.

      Αδελφέ Αλέξανδρε,για να κάνει ένας αποτειχισμένος ιερέας Βάπτιση,πρέπει να κάνει και Χρίσμα.Το Χρίσμα για να τελεσθεί είναι απαραίτητο να υπάρχει άγιο μύρο από Επίσκοπο.Μόνο ο άγιος Ράσκας μπορεί να σε βαπτίσει τα παιδιά σου και οι συνοδεία του.Νε το Μυστήριο του Γάμου υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.Ή θα πρέπει να κάνεις και πολιτικό γάμο ή να μην σε αναγνωρίζει το κράτος για παντρεμένο.Αυτά πρέπει να τα ξεκαθαρίσουν οι αποτειχισμένοι κληρικοί ΑΜΕΣΑ σε μια σύναξη για να ξέρουν οι Ορθόδοξοι ποία είναι η εντολή των ποιμένων για αυτό το θέμα.Αυτοί ''κουμαντάρουν'' την Εκκλησία με την φώτιση του Θεού.

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος15/2/18, 5:50 μ.μ.

    Εχουμε χορτασει απο αγωνες και κατεβατα κειμενων!Δεν προκειται ποτε να ενωθουν οι νεοαποτειχισθεντες οσο υπαρχει το ημερολογιακο!!Δεν βλεπετε τι επαθαν οι Γοχ?Αυτο θα παθουν και οι αποτειχισθεντες του νεου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος16/2/18, 3:28 μ.μ.

    Μην είστε απαισιοδοξοι αδελφοί ! Έχει ο Θεός. Αν αφήσουμε τους εγωισμους θα ενωθούμε. Ο Χριστός μας μας θέλει ενωμενους και γενναίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.