Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2018

Ερωτήματα προς διευκρίνηση



    Πρέπει οἱ πατέρες στὴν Ἡμερίδα ποὺ πραγματοποιοῦν, νὰ μᾶς ἐξηγήσουν καὶ τοῦτο: Ἡ “βασιλικὴ ὁδὸς” γιὰ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τοὺς Πατέρες εἶναι ἡ Ἀκρίβεια ἢ ἡ Οἰκονομία; Καὶ ὑπῆρχε περίοδος τῆς Ἐκκλησίας ποὺ ἡ Ἀποτείχιση "δὲν δημιουργοῦσε ποιμαντικὰ προβλήματα"; Διότι σὲ συνέντευξη ὁ π. Ματθαῖος καὶ ὁ π. Θεόδωρος Zήσης θεωροῦν ὡς “βασιλικὴ ὁδὸ” τὴν …Οἰκονομία, ἐνῶ ταυτόχρονα ἀποδέχονται ὅτι ἡ κανονικὴ ὁδὸς εἶναι ἡ …Ἀκρίβεια, καὶ ἐπίσης, δηλώνουν ὅτι ἐπιλέγουν τὴν Οἰκονομία γιὰ νὰ ἀποφύγουν τὰ ποιμαντικὰ προβλήματα!


    Παραθέτουμε τὴν σχετική ἀνάρτηση (ἀπὸ ἐδῶ): 

     ρωτᾶ ὁ π. Ματθαῖος Βουλκανέσκου: Ποιά εἶναι ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος μεταξὺ τῆς βασιλικῆς ὁδοῦ, ποὺ ἔχετε ἐσεῖς καὶ ὅλοι οἱ Πατέρες, καὶ τῆς θέσεως ποὺ ἔχουν οἱ τρεῖς Πατέρες ὁ π. Σάββας, ὁ π. Χαρίτων καὶ ὁ π. Χερουβίμ. Ποιά εἶναι ἡ διαφορά;
      π. Θεόδωρος Ζήσης: Ἡ βασικὴ διαφορὰ εἶναι ὅτι οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες θέλουν οἱ πιστοὶ Ὀρθόδοξοι νὰ ἐκκλησιάζονται μόνο ἐκεῖ ποὺ οἱ ἱερεῖς ἔχουν διακόψει τὸ μνημόσυνο καὶ ὅτι οἱ πιστοὶ δὲν μποροῦν νὰ ἐκκλησιάζονται ἐκεῖ ποὺ δὲν ἔχουν διακόψει τὸ μνημόσυνο. Αὐτὸ δὲν εἶναι λάθος· αὐτὸ εἶναι ἡ κανονικὴ Ἀκρίβεια. Ἀλλὰ τώρα δὲν μποροῦμε νὰ ἐφαρμόσουμε τὴν Ἀκρίβεια, διότι δημιουργοῦνται πολλὰ ποιμαντικὰ προβλήματα.

   Δηλαδή, ὁ π. Θεόδωρος ἐδῶ κατ’ ἀρχὰς δηλώνει ὅτι ἡ διακοπὴ μνημοσύνου εἶναι ἡ κανονικὴ ὁδός. Καὶ κανονικὴ ὁδὸς εἶναι ἀσφαλῶς καὶ ἡ βασιλικὴ ὁδός.  Ταυτόχρονα διαστρέφει τὰ πράγματα καὶ ἀποδέχεται τὰ ἑξῆς...: ἀποδέχεται τὴν θέση τῆς ἐρωτήσεως ποὺ τοῦ κάνει ὁ π. Ματθαῖος· ὅτι δηλαδή, ὁ π. Θεόδωρος καὶ ΟΛΟΙ οἱ Πατέρες ποὺ τὸν ἀκολουθοῦν ἐφαρμόζοντας τὴν Οἰκονομία, ἐφαρμόζουν τὴν βασιλικὴ ὁδό!   Ὅμως:

1) Ἐδῶ ὁ π. Θεόδωρος συνειδητὰ ἀντιστρέφει τοὺς ὅρους: Τὸ ΟΛΟΙ δὲν ταιριάζει στὴν ὁμάδα τοῦ π. Θεοδώρου, δηλαδὴ τὴν ὁμάδα τῶν τριῶν μόνο πατέρων! Ἀντίθετα, ταιριάζει σὲ ΟΛΟΥΣ τοὺς ἄλλους Ἁγιορεῖτες πατέρες καὶ τοὺς ἐν Ἑλλάδι ἀποτειχισμένους ἱερεῖς καὶ πολλοὺς λαϊκούς, ποὺ ἐπωνύμως ἢ καὶ ἀνωνύμως ἀποτειχίστηκαν κατ’ Ἀκρίβειαν, δηλ. ὀρθοδόξως! Ἡ ὁμάδα τοῦ π. Θεόδωρου ἀποτελεῖται ἀπὸ μόνο τρεῖς: Τὸν ἴδιο, τὸν π. Νικόλαο καὶ τὸν π. Φώτιο! Μόνο αὐτοὶ οἱ τρεῖς ἔχουν ἀποτειχιστεῖ μὲ ἕνα μεσοβέζικο μετα-αντι-πατερικὸ τρόπο ἀποτειχίσεως. Ἄρα, ποιοί ἐφαρμόζουν τὴν «βασιλικὴ ὁδό» τῆς Κανονικότητος καὶ τῆς Ἀκριβείας; Ἡ ὁμάδα του ἢ οἱ ἄλλοι.
2) Προκύπτει, λοιπόν, ἕνα ἐρώτημα κρίσεως στὸν καθηγητὴ καὶ ποιμένα π. Θεόδωρο Ζήση: Ἡ Ἀκρίβεια καὶ ἡ Κανονικότητα συνιστοῦν τὴν «βασιλικὴ ὁδό» ἢ ἡ Οἰκονομία; Ἂς ἀπαντήσει μὲ ἁγιοπατερικὰ κριτήρια. Ἐμεῖς πάντως, μελετώντας τοὺς Ἁγίους Πατέρες διακριβώσαμε (καὶ δὲν «καταδέχτηκε» νὰ τό …ἀνατρέψει μὲ κείμενό του ὁ π. Θεόδωρος!) ὅτι ἡ Ἀκρίβεια εἶναι ἡ βασιλικὴ ὁδός! Ἡ Οἰκονομία εἶναι παράδρομος, εἶναι ἔξοδος γιὰ κάποιους λόγους ἀπὸ τὴν βασιλικὴ ὁδό, ἀλλὰ δὲν εἶναι ἡ βασιλικὴ ὁδός. Γιατί, λοιπόν, διαστρέφει τὰ πράγματα; Γιὰ νὰ δικαιώσει τὶς λανθασμένες ἐπιλογές του;

5 σχόλια:

  1. Ανώνυμος14/6/18, 4:27 μ.μ.

    Ο π.Θεόδωρος Ζήσης κατηγορεί ως ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ όσους,ακολουθούντες την ακρίβεια,έχουν διακόψει κοινωνία με όλους τους αρχιερείς της εκκλησίας της ελλάδος!

    Μπορεί να μας υποδείξει ΠΟΙΟΣ είναι ο ορθόδοξος αντιοικουμενιστής αρχιερέας,τον οποίο εμείς δεν γνωρίζουμε,και με τον οποίο οφείλουμε να παραμείνουμε σε κοινωνία? Μπορεί να μας εξηγήσει με βάση ποιο ΚΡΙΤΗΡΙΟ ο συγκεκριμένος αρχιερέας είναι ορθόδοξος αντιοικουμενιστής?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/6/18, 11:31 π.μ.

      Ο Καθηγητης λυπαμε που το λεω εχει πλανηθει αδερφια θεωρει οτι εχει το αλαθητο και αυτοι που τον ακολουθουν σκοτισθηκανε . Τι δουλεια εχουν να ειναι ομιλητες στην μεριδα τους οικουμενιστες? (Κατα τα λεγομενα τους εχουν ορθοδοξο φρονημα) και γιατι θεωρουν του υπολοιπους πατερες σε οτι επεσαν σε σχισμα ? κ. Καθηγητα και οι υπολοιποι συνελθετε γιατι εισαστε χειροτεροι απο τους οικουμενιστας. Παρασυρετε με τον αιωνιο οικονομισμο πολλες ψυχουλες και πολλες τις μπερδευετε . ΕΛΕΟΣ ποια????

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος14/6/18, 6:05 μ.μ.

    Ντροπή τους και πάλι ντροπή τους!Δεν είχαν την στοιχειώδη καν ευγένεια να καλέσουν στην ομιλία τους αποτειχισμένους πατέρες στην ελλάδα!Για σεβασμό?Ούτε λόγος!Η αλαζονεία και η έπαρση σε όλο της το μεγαλείο!

    Αλλά βέβαια!Πώς να τους καλέσουν? Αφού γνωρίζουν ότι οι αποτειχισμένοι πατέρες θα τους κάνουν ερωτήσεις που θα ξεσκεπάσουν τον φτηνό και ψεύτικο αντιοικουμενισμό που πουλάνε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος14/6/18, 6:57 μ.μ.

    Προσέξτε λίγο καλύτερα τους τίτλους στην ημερίδα τους.

    -"Ορθοδοξία και Κολυμπάρι".Τα προδοτικά κείμενα του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών που ΥΠΟΓΡΑΦΗΣΑΝ από τους αντιπροσώπους της εκκλησίας της ελλάδος,δεν σας ενοχλούν π.Ζήση? Δεν γνωρίζετε για αυτά?

    -"2 χρόνια μετά". Μόνο δύο χρόνια προδοσίας μετράς εσύ π.Ζήση?

    -"Αίρεση-Καθαίρεση".Μόνο αίρεση βλέπεις στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών,π.Ζήση?
    Μήπως θα έπρεπε να βλέπεις παναίρεση-πανθρησκεία-υπογραφή γραπτών κειμένων ομολογίας που ΠΡΟΔΙΔΟΥΝ αλλά και ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ την πίστη σου? Μήπως εσύ ζήτησες την σύγκληση συνόδου για ΑΚΥΡΩΣΗ των κειμένων που υπογράφησαν και ΑΝΑΚΛΗΣΗ τους στο ΠΣΕ?

    -"Καθαίρεση".Ποιά καθαίρεση,π.Ζήση?? Αυτοί που πραγματικά καθαιρέθηκαν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΣΟΥ στην ημερίδα! Αυτοί που θα μιλήσουν ΔΕΝ έχουν καθαιρεθεί!

    -"Ορθόδοξη αντίσταση".Μήπως εννοείς ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟΣ,π.Ζήση?

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Μήπως υποτιμάς την νοημοσύνη μας π.Ζήση??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος14/6/18, 7:34 μ.μ.

    Προς απανταχου υποστηρικτές της καινοφανούς Οικονομιας που προτείνουν οι τρεις Θεσσαλονικείς ιερείς και η μη αποτειχισμένοι ιερείς της Μητρόπολης Πειραιώς (γιατι η θεση των υποστηρικτων της υποχρεωτικης αποτειχισεως έχει γίνει σαφης και κατανοητη):

    ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ; ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΖΩΝ; ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗΣ; ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΠΙΚΡΟΤΟΥΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΠΩΣ ΛΕΓΟΝΤΑΙ; ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ, ΑΙΡΕΤΙΖΩΝ, Ή ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ; ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥΣ-ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΣΥΝΟΔΟ;
    ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΣΥΝΕΛΘΕΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ (ΑΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙ Ο ΘΕΟΣ) ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΩΣ ΑΙΡΕΣΗ, ΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΘΕΙ ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ Ή ΘΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΤΗΝ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΙ ΒΙΑΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ;
    Ο ΟΝΟΥΦΡΙΟΣ ΠΟΥ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΕ ΜΕ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ "ΕΥΣΕΒΗΣ"; ΑΝ ΝΑΙ Ο Κ.ΛΟΓΓΙΝΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΣ, ΕΥΣΕΒΗΣ Ή ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ;
    ΤΕΛΙΚΑ Ο ΖΗΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΕ Ή ΔΙΕΚΟΨΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΑΝΘΙΜΟΥ; ΑΝ ΥΠΑΓΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΘΑ ΔΙΕΚΟΠΤΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Ή ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΝΕΤΡΕΧΕ ΛΟΓΟΣ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΘΙΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ;

    ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΨΕΥΔΟΠΟΙΜΕΝΕΣ (ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ) Ή ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ;

    Θα ηταν χρησιμο να ξερουμε τα φρονήματα της εν λόγω πολυσυλλεκτικης ομαδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το περιεχόμενο των επώνυμων άρθρων ενδέχεται να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου.