Με ξεκάθαρο πλέον το δεδομένο πως το Φανάρι δεν επιδιώκει την συναίνεση και τον διάλογο όπως ψευδώς διατείνετο επανειλημμένως, αλλά την άνευ προηγουμένου σύγκρουση, οι αλυσιδωτές εκρήξεις στην παγκόσμια Ορθοδοξία είναι τρομακτικές.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έλαβε την απόφαση να διορίσει δύο Ιεράρχες από την Αμερική ως Εξάρχους του στο Κίεβο.Επόμενο είναι η απόφαση αυτή να αποτελέσει βούτυρο στο ψωμί όσων εδώ και χρόνια υποστηρίζουν πως το Φανάρι είναι μαριονέτα του Στειτ Ντιπάρτμεντ.
Αναλυτές συμφωνούν πως η εφαρμογή της διάσπασης της
Ορθοδοξίας στην Ουκρανία ανατίθεται σε αλλοδαπούς υπό την εποπτεία των υπηρεσιών πληροφοριών και των κυβερνήσεων των ΗΠΑ και του Καναδά, χωρών που χρηματοδότησαν άμεσα και υποστήριξαν το ένοπλο πραξικόπημα τον Φεβρουάριο του 2014 και σήμερα οπλίζουν και εκπαιδεύουν τα ναζιστικά τάγματα όπως το «Azov”.
Η διάσπαση της Ορθόδοξης Ουκρανίας είναι πιο ορατή από ποτέ και οι φόβοι για νέα αιματοχυσία επίσης πιο πιθανοί από ποτέ. Ο εμφύλιος πόλεμος στη νοτιοανατολική Ουκρανία κλιμακώνεται σε έναν πλήρη θρησκευτικό πόλεμο σε ολόκληρη την επικράτεια της χώρας μας και απειλεί την εδαφική αποσύνθεση της Ουκρανίας. Η Ουκρανία κινδυνεύει να εξαφανιστεί από τον πολιτικό χάρτη του κόσμου ως ενιαίο κράτος.
«Οι ολιγάρχες και οι εθνικιστές θέλουν να αποφασίζουν τι πρέπει να σκεφτούμε, σε ποια γλώσσα να μιλάμε και ποιος να κάνουμε φίλους . Είναι αυτοί που θέλουν το κυνήγι μεταξύ των λαών, των πολιτισμών, των γενεών. Έδωσαν τη χώρα σε εξωτερικό έλεγχο, δηλαδή, της στερούν την κρατική κυριαρχία. Επειδή οι θέσεις της εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής της χώρας είναι καθορισμένες και οι πιο σημαντικές κρατικές αποφάσεις, υπαγορεύονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΝΑΤΟ, το διεθνές νομισματικό Ταμείο», – τόνισε ο ηγέτης των Αριστερών δυνάμεων της Ουκρανίας Πέτρο Σιμονένκο.
Και δεν είναι ο μόνος που καταθέτει αυτές τις θέσεις. Γενικά υπάρχει μια τάση που πιστεύει ακράδαντα πως όλες αυτές οι προαναφερθείσες δυνάμεις σήμερα ευνοούν την αποκαλούμενη αυτοκέφαλια, αλλά στην πραγματικότητα, επιδιώκουν να καταστρέψουν όλους τους πνευματικούς δεσμούς μεταξύ των σλαβικών λαών και η Ορθοδοξία είναι ένα από τα βασικά νήματα. Η καταστροφή της ουκρανικής Ορθοδοξίας αποτελεί ένα βήμα προς την καταστροφή της οικουμενικής Ορθοδοξίας, εκτιμάται.
«Το γεγονός του διορισμού των εξάρχων αναμφίβολα θα επιδεινώσει τις σχέσεις στην Ουκρανία και εκτός αυτής, διότι δεν πρόκειται μόνο για μια διακήρυξη πολέμου, αλλά για έναν ανοιχτό πόλεμο μεταξύ της Κωνσταντινούπολης και του Πατριαρχείου Μόσχας”, δήλωσε ο αναλυτής.
Επίσης, ο R. Bortnik σημείωσε ότι οι Ουκρανοί πιστοί είναι απλώς ένα διαπραγματευτικό κομμάτι στην αντιπαράθεση μεταξύ της Δύσης και της Ρωσίας.
«Η Ουκρανία είναι στην κανονική περιοχή του Ρωσικού Πατριαρχείου και η άφιξη των εξάρχων από την Κωνσταντινούπολη παραβιάζει τους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων. Αν και μπορεί επίσης να υπενθυμιστεί ότι, σύμφωνα με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, η Μόσχα κέρδισε το δικαίωμα να προϊσταται επί του μη-κανονικού Κιέβου”, – πρόσθεσε.
Επίσης, ο R. Bortnik είπε ότι η παρέμβαση πολιτικών σε αυτή τη διαδικασία καθιστά την εμφάνιση θυμάτων από αυτή τη σύγκρουση σχεδόν αναπόφευκτη.
Ο εν λόγω πολιτικός αναλυτής επιβεβαιώνει και την ανάλυση του ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ προ λίγων ημερών σύμφωνα με την οποία το Φανάρι θέλει να κερδίσει χρόνο.
«Επιπλέον, ο διορισμός των εξάρχων μπορεί να σημαίνει ένα ευρύ φάσμα συνεπειών. Ωστόσο, η προϋπόθεση των εξάρχων στο Κίεβο είναι μια προσπάθεια της Κωνσταντινούπολης να καθυστερήσει την ώρα των διαπραγματεύσεων με την ROC, επειδή υποσχέθηκε τον τόμο στις αρχές Σεπτεμβρίου και τώρα αυτή η ημερομηνία αναβάλλεται για τον Οκτώβριο «, υπενθύμισε ο αναλυτής.
Ο εμπειρογνώμονας επίσης εκτιμά πως η κίνηση με τους Έξαρχους μπορεί να καθυστερήσει την διαδικασία ενοποίησης, των UOC-KP και UAOC τουλάχιστον για τους επόμενους τρεις έως έξι μήνες.
«Μετά από έξι μήνες, ο τόμος θα καταστεί άσχετος. Στις προεδρικές εκλογές της Ουκρανίας, η πολιτική πίεση στην Κωνσταντινούπολη θα φτάσει στο μηδέν και το θέμα θα χάσει την συνάφεια του”, δήλωσε ο R. Bortnik.
Ένα άλλο σοβαρό ζήτημα πάντως είναι γιατί έχει καθυστερήσει τόσο πολύ η αντίδραση από την πολιτική ηγεσία της Ρωσίας.
Ενώ το Πατριαρχείο Μόσχας έχει τοποθετηθεί επανειλημμένως και χθες άτομα πολύ κοντά σε αυτό μίλησαν ακόμη και για τοποθέτηση Ρώσων Επισκόπων στην Κωνσταντινούπολη, από το γραφειο του Βλαντιμίρ Πούτιν δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη αντίδραση.
Μια σιωπή που γίνεται όλο και πιο περίεργη όσο περνούν οι μέρες…. Η Ρωσικό Ορθόδοξη Εκκλησία είναι άρρηκτα συνδεδέμην με το προφιλ του ρωσικού κράτους, οπότε η στήριξή της σε μια τέτοια δοιμασία πρέπει να θεωρείται δεδομένη και ισχυρή. Φευ όμως μέχρι τώρα άκρα του τάφου σιωπή…
Καλά θα κάνει ο συντάκτης του παραπάνω κειμένου να μάθει και λίγη ιστορία. Γράφει: "Ο πολιτικός επιστήμονας Ruslan Bortnik δίνει την δική του ερμηνεία και υποστηρίζει πως το γεγονός ότι το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως διόρισε δύο Έξαρχους στο Κίεβο δεν είναι απλώς διακήρυξη πολέμου στο Πατριαρχείο Μόσχας αλλά ένας ανοιχτός πόλεμος μεταξύ της Δεύτερης και της Τρίτης Ρώμης". Φαίνεται πώς ο συντάκτης ή ο πολιτικός επιστήμων Bortnik αγνοούν ότι δεν υπάρχει "Τρίτη Ρώμη" γιατί απλούστατα δεν υπήρχε ποτέ Δεύτερη Ρώμη. Όλα αυτά είναι κατασκευάσματα και μυθεύματα της Ρωσικής πλευράς για να κατακτήσουν την Πρωτοκαθεδρία τους μέσα στο σύστημα διοικήσεως της Εκκλησίας. Ο πλήρης τίτλος της Κωνσταντινουπόλεως είναι Κωνσταντινούπολη - Νέα Ρώμη. Αυτός είναι και ο επίσημος τίτλος του Οικουμενικού Πατριάρχου: "Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως - Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης. Το Νέα Ρώμη σημαίνει ότι υπάρχει και η Παλαιά Ρώμη. Όταν δημιουργήθηκε η Κωνσταντινούπολη, ο Μέγας Κωνσταντίνος την ονόμασε Νέα Ρώμη και όχι δεύτερη. Επομένως δεν υπάρχει τρίτη. Όπως δεν υπάρχει τρίτη Σμύρνη, αλλά υπάρχει η Σμύρνη και η νέα Σμύρνη, η Ραιδεστός και η νέα Ραιδεστός, η Μάδυτος και η νέα Μάδυτος, ο Μαρμαράς και ο νέος Μαρμαράς, η Τραπεζούντα και η νέα Τραπεζούντα, η Έφεσος και η νέα Έφεσος, έτσι υπάρχει η Ρώμη και η Νέα Ρώμη. Τα περί "Τρίτης Ρώμης," είναι αποκυήματα της φαντασίας της Ρωσίας, η οποία δεν μπορεί να χωνέψει ότι η Ουκρανία είναι ένα κράτος πού θα πρέπει να απογαλακτιστεί από την Ρωσία. Εάν ο Μόσχας δεν ήθελε να δημιουργηθεί το θέμα της Ουκρανίας, ας πήγαινε στην Σύνοδο της Κρήτης και όχι να δημιουργούσε προβλήματα, την στιγμή πού είχε υπογράψει όλα τα Προσυνοδικά κείμενα και στο τέλος αρνήθηκε να πάει, γιατί όπως δήλωσε δεν είχε λυθεί το χωροταξικό, δηλαδή το πού κάτσει ο ίδιος. Οι Ρώσοι είναι αυτοί πού δημιουργούν τα μεγάλα προβλήματα εντός της Εκκλησίας και όχι το Πατριαρχείο, το οποίο προσπαθεί να τα λύσει. Η Ρωσία είναι αυτή πού ανακατεύει την Ορθοδοξία με τα χρήματα πού μοιράζει σε Εκκλησίες, Μητροπόλεις και Μητροπολίτες, για να έχει συμμάχους. Οι Ρώσοι Επίσκοποι και θεολόγοι, ας μάθουν πρώτα θεολογία και εκκλησιολογία, κάτι στο οποίο υστερούν πάρα πολύ και ύστερα να μιλούν για θεολογία και εκκλησιολογία. Η Ρωσία καλά θα κάνει να σταματήσει αυτά επικίνδυνα παιχνίδια πού οδηγούν στον διαμελισμό της Ορθοδοξίας.
ΑπάντησηΔιαγραφή