Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

«Η Χιλιετής Βασιλεία» (Ι. Αποκάλυψις – κεφ. 20)


Καί: «Ορθοδοξία ή Χριστιανικός διαλογισμός;»
(Προς George Ber, 29 Σεπτ. 2018 – 5.56 μ.μ.)

Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ


Αναμφίβολα, υπάρχει μια ερμηνευτική αμφιταλάντευση των θεολόγων–ερευνητών ανάμεσα στο θεολογικό νόημα και στην κοινωνική διάσταση της Χιλιετίας. 
      Το θεολογικό ερώτημα που εγείρεται είναι:
Θα υπάρξει στην Χιλιετία σύμπτωση (εσχατολογική) του στόχου Εκκλησίας και πολιτικής εξουσίας, που είναι η σωτηρία του ανθρώπου;
Διότι στην παγκόσμια ιστορία εν πολλοίς, υπήρξε μια δυαδική αντίστιξη και αντίθεση Εκκλησίας και Πολιτείας. Μήπως στην Χιλιετία θα έχουμε την πιο οριακή σύμπτωση στόχων εκκλησίας και εξουσίας;
     Οι Πατέρες αναδεικνύουν τις βαθύτερες πνευματικές συναρτήσεις της
Βασιλείας του Θεού με το γεγονός της χιλιετούς βασιλείας. Αναφέρουμε (ενδεικτικά) ορισμένες πνευματικές σταθερές των Πατέρων για τη βασιλεία του Θεού εκδιπλούμενες στο πεδίο της θεολογίας – οντολογίας:
- «Ελθέτω η βασιλεία σου· τουτέστι, το Πνεύμα το άγιον» (Μάξιμος Ομολογητής, P.G. 90, 885 Β).
- «Ελθέτω το Πνεύμα σου το άγιον εφ’ ημάς και καθαρισάτω ημάς» (Γρηγόριος Νύσσης, περί Κυριακής προσευχής, P.G. 44, 115760).
- «Το δε ελθέτω η βασιλεία σου σημαίνει το μη προσηλώσθαι τοις ορωμένοις, μηδέ μέγα τι παρόντα ηγείσθαι, αλλ’ επείγεσθαι προς τον Πατέρα και των μελλόντων αφίεσθαι» (Ι. Χρυσόστομος).
- «Ελθέτω εφ’ ημάς η βασιλεία σου, τουτέστιν βασιλευθείημεν υπό σου και μη υπό του διαβόλου» (Ζυγαβηνός).
Ο αγ. Γρηγόριος Νύσσης ερωτά: «Αλλά τι βούλεται η προσθήκη του λόγου, ως εν ουρανώ και επί της γης; Τάχα μοι δοκεί των βαθυτέρων τι δογμάτων υποσημαίνειν ο λόγος» δηλ. «Αλλά τι νόημα έχει η προσθήκη της φράσης: όπως στον ουρανό έτσι και στη γη; Νομίζω πως υποδηλώνει η φράση αυτή ένα από τα σημαντικότερα δόγματα».
Ο Αρχιμ. Παγκράτιος Μπρούσαλης σχολιάζει: «Η φράση, ως εν ουρανώ και επί της γης, αναφέρεται και στα τρία αιτήματα δηλ. και στο αγιασθήτω, και στο ελθέτω και στο γεννηθήτω. Γιατί είναι ήδη και άγιο το όνομα του Θεού, και η βασιλεία του υφίσταται επάνω στους ουρανούς, και το θέλημά Του εκπληρώνεται ήδη στους ουρανούς από τους αγγέλους. Τα αγαθά όμως που ζητάμε με τα αιτήματα αυτά λείπουν από μας τους επί γης. Μπορούν όμως να υπάρξουν και για μας. Με ποιο τρόπο; «Εν τω αξίους εαυτούς κατασκευάζειν», παρατηρεί ο Ωριγένης.
Επειδή, όμως, το κατ’ εικόνα αμαυρώθηκε και αχρειώθηκε, ο αγ. Γρηγόριος Νύσσης επισημαίνει επίσης:
«Έγινε ασθενής η ανθρωπίνη φύσις προς το αγαθόν, ενώ η επιθυμία του αγαθού και του καλού έχει εμφυτευθεί στην ουσία της κάθε μιας φύσης στον ίδιο βαθμό».
Ο Κύριος, ως Μεσσίας, είναι εξ αρχής της ενανθρωπήσεώς του Βασιλεύς (Ψαλμ. Β΄, 6 και Ματθ. β΄, 2).
Με την έλευσή Του στη γη, ήλθε και η βασιλεία Του.
Άξιο προσοχής το χωρίο (Λουκ. Ιζ΄, 20-21):                     
«Επερωτηθείς δε υπό των Φαρισαίων πότε έρχεται η Βασιλεία του Θεού, απεκρίθη αυτοίς και είπεν· ουκ έρχεται η Βασιλεία του Θεού μετά παρατηρήσεως, ουδέ ερούσιν· ιδού ώδε ή ιδού εκεί· ιδού γαρ η Βασιλεία του Θεού εντός υμών εστίν (είναι ανάμεσά σας).
Στο ζήτημα της χιλιετούς βασιλείας σημειώθηκαν πολλές ερμηνείες. Ερμηνεύτηκε η χιλιετία, ως περίοδος και «Κρατικής ισχύος» της Ορθοδοξίας ανά τον κόσμο.
Ένας τέτοιος βαθμός Ορθόδοξης ωρίμανσης, πνευματικά και πολιτικά, προϋποθέτει και μεταβολές στο επίπεδο των αγωνιστικών – προσδιοριστικών κοινωνικών παραγόντων που συντελούν στην κατάληψη της εξουσίας. Θα χρειασθούν εκκλησιαστικοί – πνευματικοί και πολιτικοί αγώνες που δεν γίνονται!
Η χριστιανική μαρτυρία στον πολιτικό στίβο αγωνιστών Ορθοδόξων έτυχε (μέχρι σήμερα) της ιδεολογικής απαξίωσης και απόρριψης εκ μέρους των Ορθοδόξων αστών (Αστο-Χριστιανοί).
Για παράδειγμα η προσπάθεια του μακαριστού Ν. Ψαρουδάκη.
Χωρίς να διατρέχει κανείς τον κίνδυνο να κατηγορηθεί για συκοφαντία, μπορεί να υποστηρίξει ότι στην νεώτερη Ελλάδα οι πομπώδεις εκφράσεις για την Ορθοδοξία στην πράξη αναιρούνται – διαψεύδονται. Ακόμη και σήμερα το Εκκλησιαστικό πλήρωμα αποφεύγει τους κινδύνους της ομολογίας (έναντι του οικουμενισμού) και υιοθετεί «εκλεκτικιστικές οικονομίες», χωρίς τις προτεραιότητες της πνευματικής σοφίας, της εκκλησιολογικής στρατηγικής και του ηρωϊσμού των Πατέρων.
Βρισκόμαστε προς ένα τέλος της Πατερικής πρακτικής;
Η αγωνιστική πορεία του Εκκλησιαστικού πληρώματος είναι σε φθίνουσα τροχιά. Αυτονόητο πως εισήλθαμε στα έσχατα. Δεν είναι μόνο τα Αγιογραφικά χωρία προς επιβεβαίωση. Υπάρχουν και τα σημεία των καιρών.
Απόστολοι, Μάρτυρες, Πατέρες, Οικουμενικές σύνοδοι, Νεομάρτυρες, αποτελούν τα ακρότατα της ανοδικής πορείας της Ορθοδοξίας και ακολούθησε το κατρακύλισμα με την υποχώρηση – συμβιβασμό στον Οικουμενισμό και με εκκλησιολογικές, ηθικές, κοινωνικές – πολιτικές και οικονομικές ήττες, ως σημεία των εσχάτων.
Στην Πανεπιστημιακή κοινότητα, για παράδειγμα Τρεμπέλας, Μπρατσιώτης, στα συγγράμματά τους ερμηνεύουν την χιλιετία και ως κοινωνική επικράτηση του Χριστιανισμού.
Είναι άξιο απορίας, γιατί δεν χρησιμοποιούν τον όρο «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» αλλά γενικά και αόριστα: Εκκλησία – Χριστιανισμός, συγκλίνοντες έτσι με τους ετεροδόξους ερμηνευτές, όπως με τον Martensen, που αναφέρει – μνημονεύει ο Τρεμπέλας στην Δογματική του. Πιστεύουν όμως, ως ρεαλισμό, στον σεβασμό των δικαίων των λοιπών κοινωνιών, που δεν θα έχουν τον αυτό βαθμό κατανοησιμότητας του κοινωνικού Χριστιανισμού. Σύμφωνα με τους Χριστιανοκοινωνιστές (Ψαρουδάκης, Πιέριος κ.λ.π.) αυτή η θέση συνιστά αντίφαση, διότι: «Πως είναι δυνατόν να μην αμφισβητεί η Βασιλεία – Κράτος του Θεού τα δίκαια των λοιπών κοινωνικών – κρατών, όταν ταύτα αντίκεινται προς το ίδιον αυτής δίκαιον και τους ιδίους θεσμούς της, ιδρύθη δε υπό του Θεού ακριβώς ίνα αντικαταστήση ταύτα;» (Αναστάσιος Κ. Πιέριος).
Εκ μέρους του Τρεμπέλα γίνεται (κεφ. 19 και 20) διαχείριση μόνο των λέξεων: Εκκλησία, Ευαγγέλιο, εκχριστιανισμός.
Ερώτημα: Γιατί δεν αναφέρει τον όρο «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ»;
Θεωρώ προβληματική την ορολογία του, στην οποία αντανακλάται «Δυτική επιρροή», όπως και στη θέση του «περί ικανοποιήσεως της Θείας Δικαιοσύνης», που είναι αντίληψη «παπική», αντιβιβλική και απαράδεκτη.
Σήμερα, η πνευματική – ψυχική αδυναμία των «Οικονομιστών» να αντιπαρατεθούν στον Οικουμενισμό, εναποθέτει τη λύση σε μελλοντική Σύνοδο, χωρίς αγώνες…
Επίσης, οι περισσότεροι Ορθόδοξοι, βλέπουν έξοδο από την σατανική παγκοσμιοποίηση με «θαύμα», χωρίς προσωπική αγωνιστική μετοχή. Όταν το Εκκλησιαστικό Σώμα παραμένει αδρανής θεατής, πως θα ενεργήσει ο Άγιος Τριαδικός Θεός, πως θα θαυματουργήσει;
Να υπενθυμίσω, κορυφαίες θαυματουργικές επεμβάσεις του Θεού, ως βοήθεια στην αγωνιστική προαίρεση άξιων ηγετών και πιστού λαού.
- Το διαχρονικό λάβαρο «Εν τούτω νίκα» του Αγίου Κωνσταντίνου.
- Η νίκη του προφήτη Μωϋσή και του Ααρών έναντι του Φαραώ
- Η πτώση της Ιεριχούς, με ηγέτη τον Ιησού του Ναυή.
- Ιώβ, Σαμουήλ και Δαυίδ, ως προσευχητικές δυνάμεις.
- Το θαύμα του ‘21
- Το έπος του ’40.
Το μόνιμο εφαλτήριό τους ήταν η ορθή πίστη και η υπακοή στο θέλημα του Θεού.
Η σημερινή δαιμονική χημεία της αποστασίας θα διαλυθεί, όταν εκλείψει η συλλογική αυτή προδοσία της πίστεως, από κλήρο και λαό. Οι Πατέρες εφάρμοσαν τις κοινωνικές αρχές του Ευαγγέλιο στα όρια του κόσμου της πτώσεως.
Η ανθρωπότητα (μεταπτωτικά) μπορεί να σηκώσει στους ώμους της την πνευματικότητα της Ορθοδοξίας ως κοινωνικό Χριστιανισμό;
Είθε, να υπάρξει τέτοια αλλαγή. Προσωπικά πιστεύω, ότι η αληθής ερμηνεία (περί χιλιετίας) που αίρει όλες τις αντιφάσεις είναι: «το ευτυχές δια τους πιστούς και αρκετόν διάστημα του Χριστιανισμού από της ενανθρωπήσεως του Κυρίου Ιησού Χριστού μέχρις ολίγον προ της Δευτέρας Παρουσίας» (Σωτηρόπουλος Νίκος).
Οι σύγχρονες προφορικές απόψεις (όπου υπάρχουν) των αγ. Πορφυρίου, αγ. Παϊσίου και π. Αυγουστίνου Καντιώτη περί χιλιετίας δεν εκφράζουν το Γραφικό «τάδε λέγει Κύριος». 
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ



«Ορθοδοξία ή Χριστιανικός διαλογισμός;»
(Προς George Ber, 29 Σεπτ. 2018 – 5.56 μ.μ.)

Είναι αλήθεια, ότι μέσα σε ένα όνομα κορυφώνεται η ολότητα του νοήματος. Σήμερα, όμως, οι γενικές εκφράσεις «Εκκλησία» ή «Χριστιανισμός» ή «Ευαγγέλιο», χρησιμοποιούνται από τον Οικουμενισμό ως εκτατική ολότητα για να τις εξισώσουν με τα οικουμενιστικά νοήματα – δόγματα. Για παράδειγμα, με τον όρο «Χριστιανισμός» οι οικουμενιστές εννοούν το σύνολο  εκείνων που ασπάζονται το κήρυγμα του Χριστού, ανεξαρτήτως Δόγματος.
Στο κεντρικό πεδίο εναντίον των αιρέσεων, οι Πατέρες χρησιμοποιούν τον όρο «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» ως κυρίαρχο πυρήνα του Χριστιανισμού, ως κατάφαση στην αλήθεια του Χριστού. Για παράδειγμα ο Μ. Βασίλειος στην επιστολή του (265) (προς εξόριστους Αιγυπτίους επισκόπους), γράφει: «αλλά και πολλούς έχετε της εαυτών μερίδος, οι των Πατέρων εκδικούσιν Ορθοδοξίαν των κατά Νίκαιαν το ευσεβές δόγμα της πίστεως εκθεμένων» δηλ. «αλλ’ έχετε πολλούς εις την μερίδαν σας, οι οποίοι υπερασπίζονται την Ορθοδοξίαν των Πατέρων που εις την Νίκαιαν διετύπωσαν το ευσεβές δόγμα της πίστεως». Οι όροι «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» ή «ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ» σε ασφαλίζουν (περισσότερο)  από την στρατηγική παγιδεύσεως εκ του οικουμενισμού. Αυτό έπρεπε να προσέξει ιδιαίτερα ως καθηγητής ο μακαριστός Τρεμπέλας, ο οποίος γνώριζε άριστα τον Οικουμενισμό. Απορώ πως δεν το καταλαβαίνεις (;). Στην ορθόδοξη θεολογία εντός της Αληθείας (Χριστός) υπάρχει η περιεκτικότητα και όχι το αντίστροφο που φρονείς. «Οι της αληθείας της Εκκλησίας εισίν», τονίζει ο αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς.
Εάν ο Τρεμπέλας χρησιμοποιούσε (ειδικότερα) τους όρους «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» ή «ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ» στις εισαγωγές των κεφ. 19 και 20 της Αποκαλύψεως, θα δημιουργούσε μία υψίστη πνευματική σφαίρα ερμηνειών.
Στον βίο του Αγίου Ανδρέα (κατά Χριστόν σαλός), υπάρχει Θεϊκή χαρισματική έκφραση εμπειρικής αποκαλύψεως περί Αντιχρίστου, η οποία συμπίπτει με την διδασκαλία των αρχαίων αγίων Πατέρων, αντιθετική του Τρεμπέλα. Στο φως αυτής της γνώσης, της αποκαλύψεως του Θεού στον Άγιο Ανδρέα, επιμένεις σε «προφορικές» μαρτυρίες των αγίων Παϊσίου και Πορφυρίου;
Γιατί οι άγιοι αυτοί δεν έδωσαν μια γραπτή καθαρή (μορφική) μορφή στη θέση τους, προσφέροντας έτσι αποκεκαλυμμένη αλήθεια; Δεν θα ήταν μια πνευματική προσφορά στο Εκκλησιαστικό πλήρωμα;
Οι σύγχρονοι άγιοι Πορφύριος και Παΐσιος, ανταποκρίθηκαν στην κλήση τους ως μάρτυρες του μοναχισμού και χαριτώθηκαν από το Χριστό. Η σταθερότητά τους στην πίστη εκφράσθηκε στον επίπονο βίο της ασκήσεως και όχι στην Ομολογία – μαρτύριο, όπως οι αγ. Θεόδωρος Στουδίτης, αγ. Μάξιμος Ομολογητής, αγ. Γρηγόριος Παλαμάς και αγ. Μάρκος Ευγενικός. Οι άγιοι Παΐσιος και Πορφύριος ουδέποτε (δημόσια) αντέκρουσαν τις οικουμενιστικές – αντορθόδοξες ενέργειες του Πατριαρχείου και των δορυφόρων του για να προστατεύσουν το Ορθόδοξο ποίμνιο.
Ερώτημα (που το αποφεύγεις): Ο άγ. Παΐσιος στις (27/11/93 – Καθημερινή) δήλωσε: «ο Θεός οικονόμησε αυτά τα δύσκολα χρόνια τον καλύτερον Πατριάρχην (Βαρθολομαίος)». Συμφωνείς; Η εκτίμηση αυτή ήταν «εξ ανθρώπου ή εκ Θεού»;
Ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης, ευαίσθητος αγιοπατερικά στην προσβολή του Δόγματος, είχε διαφορετική (αγωνιστική) Εκκλησιολογική έκφραση δηλ. στα ίχνη των μεγάλων Πατέρων.
Τέλος σου συνιστώ, ως διάβαση από τον «χριστιανικό διαλογισμό» στην Θεολογία των Πατέρων, να μελετήσεις τις Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων (περί Δευτέρας Παρουσίας και Αντιχρίστου) καθώς και την περί «Χιλιετίας» μελέτη του π. Κλεόπα Ηλιέ.
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

22 σχόλια:

  1. Απαντω στα ακολυθα
    1)Στον βίο του Αγίου Ανδρέα (κατά Χριστόν σαλός), υπάρχει Θεϊκή χαρισματική έκφραση εμπειρικής αποκαλύψεως περί Αντιχρίστου, η οποία συμπίπτει με την διδασκαλία των αρχαίων αγίων Πατέρων, αντιθετική του Τρεμπέλα. Στο φως αυτής της γνώσης, της αποκαλύψεως του Θεού στον Άγιο Ανδρέα, επιμένεις σε «προφορικές» μαρτυρίες των αγίων Παϊσίου και Πορφυρίου;
    Από που προκυπτει ότι είναι Θεικη χαρισματικη εκφραση ; Κατ αρχην είναι κανεις απολυτα βεβαιος ότι είναι γνησια τα χειρογραφα αυτά. Αν υποστηριζεται ότι είναι γνησια τα χειρογραφα αυτά , παρακαλω απαντηστε μου αν συμφωνειτε στις προφητειες αυτές του αγιου Ανδρεου ;
    http://www.oodegr.com/oode/profities/andr_salos/esxata1.htm
    2)Γιατί οι άγιοι αυτοί δεν έδωσαν μια γραπτή καθαρή (μορφική) μορφή στη θέση τους, προσφέροντας έτσι αποκεκαλυμμένη αλήθεια; Δεν θα ήταν μια πνευματική προσφορά στο Εκκλησιαστικό πλήρωμα;

    Επιμενω σε αυτές τις προφορικες παραδοσεις διοτι δεν είναι από ένα μονο προσωπο αλλα τουλαχιστο τεσσερα. Αλλωστε καποιες είναι από τα βιβλια της σουρωτης τα οποια χειρογραφα τα εχει ελεγξει και ο ιδιος ο αγιος Παισιος

    Βεβαιως και εδωσε ο αγιος Παισιος γραπτη μαρτυρια και είναι η ακολουθη από το βιβλιο πνευματικη αφυπνιση
    -Γέροντα, σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια θα επέµβει ο Χριστός;
    -Ναι. Εδώ βλέπεις, σε έναν αδικηµένο που έχει καλή διάθεση, επειδή δικαιούται την θεία βοήθεια, παρουσιάζονται πολλές φορές οι Άγιοι, η Παναγία, ο Χριστός, για να τον σώσουν.
    Πόσο µάλλον τώρα που θα βρίσκεται σε τόσο δύσκολη κατάσταση ο καηµένος ο κόσµος.Τώρα µια µπόρα θα είναι, µια µικρή κατοχή του αντίχριστου σατανά. Θα φάει µετά µια σφαλιάρα από τον Χριστό, θα συγκλονισθούν όλα τα έθνη και θα έρθει η γαλήνη στον κόσµο για πολλά χρόνια. Αυτήν την φορά θα δώσει ο Χριστός µια ευκαιρία, για να σωθεί το πλάσµα Του. Θα αφήσει το πλάσµα του ο Χριστός;
    Θα παρουσιασθεί στο αδιέξοδο των ανθρώπων, για να τους σώσει από τα χέρια του Πονηρού.
    Θα επιστρέψουν στο Χριστό και θα έρθει µια πνευµατική γαλήνη σε όλη την οικουµένη για πολλά χρόνια.
    ∆εν θα είναι η ∆ευτέρα Παρουσία του Χριστού, όταν έρθει ως Κριτής, αλλά µια επέµβαση του Χριστού, γιατί είναι τόσα γεγονότα που δεν έχουν γίνει ακόµη.

    Θα επέµβει ο Χριστός, θα δώσει µια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστηµα, θα πατάξει όλο το κακό, και θα βγάλει απ’ αυτό, καλό τελικά. Θα γεµίσουν οι δρόµοι προσκυνητάρια.
    Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να
    τους πεις για το Χριστό!
    Έτσι θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την οικουµένη και µετά (αργότερα), ο Χριστός θα έρθει ως Κριτής, να κρίνει τον κόσµο.
    Άλλο Κρίση, άλλο µια επέµβαση του Χριστού, για να βοηθήσει το πλάσµα Του.

    3)Ερώτημα (που το αποφεύγεις): Ο άγ. Παΐσιος στις (27/11/93 – Καθημερινή) δήλωσε: «ο Θεός οικονόμησε αυτά τα δύσκολα χρόνια τον καλύτερον Πατριάρχην (Βαρθολομαίος)». Συμφωνείς; Η εκτίμηση αυτή ήταν «εξ ανθρώπου ή εκ Θεού»;

    Δεν ξερω αν πραγματικα το ειπε. Πρεπει πρωτα να δω το ντοκουμεντο ( όχι την καθημερινη).
    Αν το ειπε μηπως εννοουσε μεταξυ των υπολοιπων υποψηφιων ; Μπορει οι συνυποψηφιοι του να ηταν χειροτεροι. Αν το εννοουσε γενικα δεν συμφωνω.
    Κατά την αποψη μου ηταν μια προσωπικη εκτιμηση του αγιου χωρις να εχει αποκαλυψη από το Θεο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος2/10/18, 11:15 π.μ.

      Αναφερομαι στο 1ο σας ερωτημα george Ber. H odeegr γραφει για τις προφητειες του Αγιου Ανδρεα: 1. Για μια εντελώς ορθή κατανόηση της προφητείας, χρειάζεται το πρωτότυπο κείμενο, και όχι η μετάφραση που δημοσιεύουμε εμείς εδώ. 2. Από τη ρήση αυτών που είπε ο άγιος, μέχρι την κατανόηση, την ενθύμιση και την καταγραφή τους από τον μαθητή του, υπάρχει κάποια απόσταση, που καλό είναι να την θυμόμαστε. Ειδικά σε μια τόσο περίπλοκη προφητεία, που δύσκολα συγκρατεί κανείς μέχρι να την καταγράψει. 3. Να θυμόμαστε ότι ορισμένα πράγματα έχουν γραφεί με βάση την ορολογία της εποχής εκείνης που γράφτηκαν, και πρέπει σε κάθε περίπτωση να διακρίνουμε την περιγραφή από την ερμηνεία μιας προφητείας. Και κάποια άλλα γράφθηκαν μόνο για την περιοχή της Κωνσταντινούπολης, ενώ άλλα είναι γραμμένα σε προφητική γλώσσα που παραπέμπει σε ανάλογες προφητείες της Αγίας Γραφής, χωρίς τη γνώση των οποίων, δεν μπορεί να γίνει αποσυμβολισμός.

      Αρα καταλαβαινετε οτι δεν ειμαστε απολυτως βεβαιοι για τις προφητειες αυτες αν ειναι ακριβεις ή αν ειπωθηκαν ετσι ακριβως ή αν ερμηνευονται σωστα. Υπαρχει επιφυλαξη και δεν πρεπει να βγαζουμε συμπερασματα απο και για αυτες ακριτα.

      Διαγραφή
    2. Συνεπως ουτε εσεις να βγαζετε συμπερασματα για αυτες ακριτα. Αν και νομιζω οτι ο διαχειριστης του ιστολογιου που τις δημοσιευσε καταλαβε
      πολυ ορθα οτι κατι δεν παει καλα με αυτες τις προφητειες και για
      αυτο εβαλε την προειδοποιηση που αναφερατε. Με απλα λογια προσπαθει να δικαιολογησει τα αδικαιολογητα.Ειναι πολυ απλοικη η δικαιολογια που δινει. Δικαιωμα του καθενος αν θα την δεχθει η οχι.

      Ομως η πληρης απαντηση σας εχει δωθει στην ακολουθη απαντηση μου. Με απλα λογια πολλες απο τις εσχατολογικες προφητειες ηταν εσφραγισμενες εως εσχατου καιρου. Το οποιο σημαινει οτι το Αγιο Πνευμα δεν εδιδε τις ερμηνειες περι αυτων. Ακομα και μεγαλοι πατερες απλα κατεθεταν την ανθρωπινη αποψη τους η οποια μαλιστα αποδειχθηκε απο την ιδια την ιστορια οτι ηταν εσφαλμενη .

      Διαγραφή
    3. Χαρακτηριστικα αναφερω μονο δυο σημεια

      1)Τότε ο παντοκράτωρ Κύριος θα στρέψει με θυμό το τόξο Του προς τη μεγάλη αυτή Πόλη και θ’ απλώσει το χέρι Του με τρομερή δύναμη επάνω της. Θα την αδράξει γερά, θα κόψει με το δρεπάνι της δυνάμεώς Του το έδαφος, πάνω στο οποίο στηρίζεται, και θα διατάξει τα κύματα της θαλάσσης να την καταπιούν. Εκείνα θα υπακούσουν και θα ορμήσουν κι από τα δύο μέρη με καταπληκτική ταχύτητα και μεγάλη βοή. Τότε ο Κύριος θα ξεκολλήσει τη βάση της πόλεως από τη γη, και θα τη σηκώσει ψηλά στριφογυρίζοντάς την σαν μύλο, ενώ οι κάτοικοι με φρίκη πολλή θα κράζουν «αλλοίμονο». Έπειτα θα την ρήξη πάνω σ’ αυτά τα κύματα, που θα την κατακλύσουν ορμητικά, θα την σκεπάσουν και θα την παρασύρουν στο φοβερό και αχανές πέλαγος.

      Αυτό θα είναι, παιδί μου Επιφάνιε, το τέλος της πόλεώς μας. Και όσα σου είπα ότι θα συμβούν, είναι τα δεινά εκείνα που ονόμασε ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός «αρχή ωδίνων». Μετά την καταστροφή της πόλεως αυτής θ’ ακολουθήσουν τα γεγονότα της συντελείας.

      2)Λέγοντας ο απόστολος Παύλος ότι θα σωθούν, δεν εννοεί ότι θα σωθούν από την αιώνια κόλαση, αλλά από την περιπλάνησή τους τόσα χρόνια τώρα στα ξένα, και από τον ονειδισμό των άλλων λαών, και από την ανομολόγητη εντροπή. Θα συναχθούν δηλαδή στην πατρίδα τους και θα σωθούν απ’ την δουλεία και τον ζυγό και τον χλευασμό που τόσα χρόνια υπέφεραν. Δεν θα σωθούν όμως από την αιώνια κόλαση. Αφού δεν τους έπεισε η θλίψης, ώστε να πιστέψουν στον Χριστό, πως θα τους πείσει η νομιζόμενη χάρις;


      Με απλα λογια δεν πιστευει οτι οι Εβραιοι θα πιστεψουν στο Χριστο. Με απλα λογια η προφητεια μας ζητα να μην δεχθουμε τον αποστολο Παυλο στη προς Ρωμαιους στο ια που λεγει

      Λέγω οὖν, μὴ ἀπώσατο ὁ Θεὸς τὸν λαὸν αὐτοῦ; μὴ γένοιτο
      εἰ δὲ τὸ παράπτωμα αὐτῶν πλοῦτος κόσμου καὶ τὸ ἥττημα αὐτῶν πλοῦτος ἐθνῶν, πόσῳ μᾶλλον τὸ πλήρωμα αὐτῶν;
      εἰ γὰρ ἡ ἀποβολὴ αὐτῶν καταλλαγὴ κόσμου, τίς ἡ πρόσληψις εἰ μὴ ζωὴ ἐκ νεκρῶν;
      καὶ αὕτη αὐτοῖς ἡ παρ᾿ ἐμοῦ διαθήκη, ὅταν ἀφέλωμαι τὰς ἁμαρτίας αὐτῶν.
      ἀμεταμέλητα γὰρ τὰ χαρίσματα καὶ ἡ κλῆσις τοῦ Θεοῦ.
      οὕτω καὶ οὗτοι νῦν ἠπείθησαν, τῷ ὑμετέρῳ ἐλέει ἵνα καὶ αὐτοὶ ἐλεηθῶσι·

      Αξιζει να σημειωθει οτι ο αειμνηστος καθηγητης Χρηστος Ανδρουτσος στη δογματικη του ( σελιδα 439 ) επισημαινει οτι ενα απο τα πολλα σημεια πριν τη β παρουσια ειναι η επιστροφη των Εβραιων. Λεγει λοιπον :

      Η επιστροφη εις Χριστον του Ιουδαικου λαου εν συνολω η υπο των προφητων προαγγελομενη και υπο του αποστολου Παυλου βεβαιομενη .

      Πολυ ορθα ο μεγαλος αυτος καθηγητης επικαλειται το χωριο Ωσηε γ 4-5

      Ωσ. 3,4 διότι ἡμέρας πολλὰς καθήσονται οἱ υἱοὶ Ἰσραὴλ οὐκ ὄντος βασιλέως οὐδὲ ὄντος ἄρχοντος οὐδὲ οὔσης θυσίας οὐδὲ ὄντος θυσιαστηρίου οὐδὲ ἱερατείας οὐδὲ δήλων.
      Ωσ. 3,5 καὶ μετὰ ταῦτα ἐπιστρέψουσιν οἱ υἱοὶ Ἰσραὴλ καὶ ἐπιζητήσουσι Κύριον τὸν Θεὸν αὐτῶν καὶ Δαυὶδ τὸν βασιλέα αὐτῶν· καὶ ἐκστήσονται ἐπὶ τῷ Κυρίῳ καὶ ἐπὶ τοῖς ἀγαθοῖς αὐτοῦ ἐπ᾿ ἐσχάτων τῶν ἡμερῶν.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος2/10/18, 1:46 μ.μ.

      Λετε george Ber "Ακομα και μεγαλοι πατερες απλα κατεθεταν την ανθρωπινη αποψη τους η οποια μαλιστα αποδειχθηκε απο την ιδια την ιστορια οτι ηταν εσφαλμενη". Αν λοιπον μεγαλοι Πατερες κατεθεταν απλα την αποψη τους που μπορει να ηταν και εσφαλμενη, το ιδιο μπορει να ισχυει και για πολυ κατωτερους πνευματικα απο αυτους θεολογους οπως ο κ. Τρεμπελας! Αρα ερχεστε στα λογια μας...Δοξα τω Θεω!

      Διαγραφή
    5. Ασφαλως και οι νεωτεροι θεολογοι οπως ο Τρεμπελας θα εχουν εσφαλμενες θεσεις σε θεολογουμενα θεματα. Αυτο ειναι απολυτα βεβαιο. Δεν διαφωνει κανεις σε αυτο.
      Για το το λογο αυτο πρεπει να κοιταμε αν η αποψη οποιουδηποτε πατερα, σε θεολογουμενο θεμα, ειναι συμφωνη με την αγια γραφη, ωστε να μπορει να γινει δεκτη.Για το λογο αυτο ο αγιος Νικοδημος ο Αγιορειτης στο πηδαλιο στην ερμηνεια του στον ε αποστολικου κανονα στα σχολια αναφερει :

      Ρητεον οτι,ημιν ου μελει τι ειπον , η τι εφρονησαν μερικοι πατερες. Αλλα τι λεγει η Γραφη και οι οικουμενικαι συνοδοι, και η κοινη των πατερων δοξα.Ου δογμα συνιστα η γνωμη τινων εν τη εκκλησια

      Υπο το πρισμα αυτο ουτε οι φερομενες ως προφητειες του αγιου Ανδρεα φαινονται γνησιες αλλα ουτε και αρχαια ερμηνεια στο κ κεφαλαιο φαινεται ορθη για το λογο που αλλη μια φορα αναφερω

      Αν λοιπον η χιλιετη βασιλεια ειναι απο της αρχης του ευαγγελικου κηρυγματος εως της εποχης του αντιχριστου πως οι μαρτυρες επι εποχης αντιχριστου εζησαν και παλι τα χιλια ετη ; Συμφωνα με την αρχαια αποψη μετα το τελος του αντιχριστου ακολουθει η συντελεια σε ποια χιλια ετη συμβασιλευουν μετα του Χριστου οι μαρτυρες ; Προκειται να γυρισουν πισω στο χρονο της α παρουσιας ; Ας μας δωσει καποιος μια απαντηση που να εχει μια στοιχειωδη λογικη

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος3/10/18, 1:31 π.μ.

      Κύριε george Ber διακατέχεστε από χιλιαστικές αντιλήψεις.

      Η χιλιαστική δοξασία, η οποία τοποθετεί τη χιλιετία της Βασιλείας μετά τη Δευτέρα Παρουσία, ονομάζεται «προΧιλιασμός», ενώ η χιλιαστική δοξασία, που θέλει τη Βασιλεία πριν από τη Δευτέρα Παρουσία ονομάζεται «μεταΧιλιασμός». Βλ. Γιαννόπουλος, Όπ.π., σ. 313.
      Αντίθετα οι χριστιανοί αναμένουν την ορατή δευτέρα παρουσία του Χριστού. Η Εκκλησία ζει την πνευματική Δευτέρα Παρουσία ως μόνιμη πραγματικότητα. «Αοράτως ο Χριστός είναι πάντοτε μαζί μας ενωμένος με την Εκκλησία του» (Ματθ. 24,΄29-30. Μαρκ 13, 26. Λουκ. 21,27). Βλ. Αλεβιζόπουλος, Μάρτυρες του Ιεχωβά…,τ. Γ’, Όπ.π., σ. 191.
      Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ερμηνεύοντας τα λόγια του Χριστού «Η βασιλεία η εμή ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου» δηλώνουν πως δεν θα είναι γήινη. Ο Χριστός θα κυβερνήσει από τον ουρανό. Βλ. Παπαδόπουλος, Όπ.π., σ. 215-216.
      Όσον αφορά στην χιλιετή βασιλεία που αναφέρετε:
      Το χωρίο Αποκ. 20,5 αποτελεί δείγμα σεβασμού εκ μέρους των Μαρτύρων του Ιεχωβά προς την Αγία Γραφή. Η Αποκάλυψη δηλώνει σαφώς ότι οι «λοιποί των νεκρών» δεν θα ζήσουν μέχρι να συμπληρωθούν τα χίλια χρόνια. Αυτό συνεπάγεται ότι μερικοί από τους νεκρούς θα αναστηθούν στην αρχή της χιλιετίας (πρώτη ανάσταση) και οι υπόλοιποι κατά το τέλος της (δεύτερη ανάσταση). Αν ερμηνεύσουμε κατά γράμμα την προφητεία, είμαστε υποχρεωμένοι να δεχθούμε ότι στο τέλος της χιλιετίας θα υπάρξει μία γενική ανάσταση των νεκρών. (Αποκ. 20, 12, 13) «Και είδον τους νεκρούς, τους μεγάλους και τους μικρούς, εστώτας ενώπιον του θρόνου, (…) ο έστιν της ζωής· και εκρίθησαν οι νεκροί εκ των γεγραμμένων εν τοις βιβλίοις κατά τα έργα αυτών. Και έδωκεν η θάλασσα τους νεκρούς τους εν αυτή, και ο θάνατος και ο άδης έδωκαν τους νεκρούς τους εν αυτοίς, και εκρίθησαν έκαστος κατά τα έργα αυτών». Η ανάσταση αυτών θα γίνει μετά τη χιλιετία, (Αποκ. 20, 6-10). Οι στίχοι 11-15 κάνουν λόγο για τα μετά την περίοδο της χιλιετίας, τη γενική ανάσταση των νεκρών και την τελική κρίση. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, επειδή δεν μπορούν να εντάξουν στο εσχατολογικό πλαίσιό τους ανάσταση νεκρών μετά τη χιλιετία της Βασιλείας, παρερμηνεύουν τη φράση «οι λοιποί των νεκρών ουκ έζησαν», υποστηρίζοντας ότι όλοι οι άνθρωποι αποκτούν ζωή με το να φθάνουν σε ανθρώπινη τελειότητα» (Μπορείτε να ζείτε, σ. 182). Και εδώ, όμως, πλανώνται οι Μάρτυρες του Ιεχωβά. Κατά την Αποκάλυψη, θα υπάρξει μία «πρώτη ανάσταση» στην αρχή της χιλιετίας και θα αφορά σε εκείνους μόνον που θα λάβουν μέρος στη χιλιετή Βασιλεία του Χριστού και μία δεύτερη γενική στο τέλος της περιόδου αυτής και εν όψει της Γενικής Κρίσεως. Αν δώσουμε συμβολική ερμηνεία στα περί χιλιετούς Βασιλείας της Αποκάλυψης, ότι δηλαδή αναφέρονται στην περίοδο της Χριστιανικής Εκκλησίας, τότε πρέπει να δεχθούμε ότι η «πρώτη ανάσταση» έχει πνευματικό χαρακτήρα και μάλλον πρόκειται για την κατά το Βάπτισμα μυστική κοινωνία του χριστιανού στον θάνατο και την Ανάσταση του Χριστού. Έτσι, το Βάπτισμα παίρνει τον χαρακτήρα του «πρώτου θανάτου» (πρβλ. Ιω. 3, 15· 3, 36· 5, 24· 8, 51. 1 Ιω. 3, 14). Ως πρώτος θάνατος και πρώτη ανάσταση μπορεί να θεωρηθεί και η μετάνοια, χάρη στην οποία ο αμαρτωλός άνθρωπος αναδημιουργείται σε «θεοειδή» ύπαρξη. Βλ. Γιαννόπουλος, Όπ.π., σ. 321-322. Για την χιλιετή Βασιλεία, βλ. Κόκορης, Ορθοδοξία…, τ. Γ’, Όπ.π., σ. 221-227.

      Διαγραφή
    7. Αρχιζετε το σχολιο σας με κατι πολύ βαρυ προς τον συνομιλητη σας. Σας περασε καθολου από το μυαλο μηπως με συκοφαντειτε δημοσια ; Αν εχω χιλιαστικες αντιληψεις τοτε εχει και ο Τρεμπελας και ο Χαστουπης, και ο αγιος Πορφυριος και ο αγιος Παισιος και πληθος αλλων χριστιανων που πιστευουν την ιδια αποψη.Απορω πως βγαλατε το συμπερασμα ότι διακατεχομαι από χιλιαστικες αντιληψεις.Απαντηστε μου με σαφηνεια τι εγραψα που ηταν χιλιαστικο. Επισης απαντηστε μου αν και οι ανωτερω αγιοι ειχαν χιλιαστικες αντιληψεις.
      Ως προς το υπολοιπο μερος του σχολιου σας ομολογω ότι είναι πληρως εκτος θεματος. Τι σχεση εχουν αυτά που γραφετε με αυτά που εχω γραψει ; Για ποιο λογο μου αναφερετε το τι πιστευουν οι μαρτυρες του Ιεχωβα ; Σας ειπα ότι ειμαι μαρτυρας του Ιεχωβα η ότι τους βλεπω με συμπαθεια ; Τι σχεση εχει ολο αυτό το κατεβατο με το ερωτημα μου ;

      Το ερωτημα μου είναι σαφες.Αν δεν μπορειται να το απαντησετε μην γραφετε ασχετα πραγματα. Όταν απανταμε σε καποιον καλο είναι να βλεπουμε ποιο είναι το ερωτημα πρωτα ώστε να απανταμε σε αυτό και να μην απανταμε για ασχετα πραγματα.Ξαναβαζω λοιπον για άλλη μια φορα το ερωτημα για οσους μπορουν να το μελετησουν και να το απαντησουν, και όχι απλα για να γραψουν κατι.

      Αν λοιπον η χιλιετη βασιλεια ειναι απο της αρχης του ευαγγελικου κηρυγματος ( α παρουσια ) εως της εποχης του αντιχριστου πως οι μαρτυρες επι εποχης αντιχριστου εζησαν και παλι τα χιλια ετη ( αποκαλυψη κ 4 ) ; Συμφωνα με την αρχαια αποψη μετα το τελος του αντιχριστου ακολουθει η συντελεια σε ποια χιλια ετη συμβασιλευουν μετα του Χριστου οι μαρτυρες ; Προκειται να γυρισουν πισω στο χρονο της α παρουσιας ; Ας μας δωσει καποιος μια απαντηση που να εχει μια στοιχειωδη λογικη

      Υ.Γ. Καλο είναι αφου μου γραφετε δημοσια κριτικη περι χιλιασμου, να το κανετε επωνυμα.


      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος3/10/18, 5:06 μ.μ.

      ΛΟΙΠΟΝ ΚΥΡΙΕ george Ber ΣΑς ΕΔΩΣΕ Ο ΑΝΩΝΥΜΟς 1.31ΠΜ ΤΗΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΓΥΡΕΥΑΤΕ; ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΙΜΑ ...

      Διαγραφή
    9. Περι της απαντησεως του 1:31 απαντησα στις 3:26 σημερα. Εσεις που αναγνωρισατε την ανωτεροτητα των επιχειρηματων του σας παρακαλω απαντηστε μου με απλα λογια το ερωτημα που πολλες φορες εχω βαλει. Το ξαναβαζω αλλη μια φορα για να γινει κατανοητο σε ολους οτι η αρχαια αποψη οτι η χιλιετη βασιλεια ειναι απο την α παρουσια εως την εποχη του αντιχριστου ειναι ΛΑΘΟΣ.


      Αν λοιπον η χιλιετη βασιλεια ειναι απο της αρχης του ευαγγελικου κηρυγματος ( α παρουσια ) εως της εποχης του αντιχριστου πως οι μαρτυρες επι εποχης αντιχριστου εζησαν και παλι τα χιλια ετη ( αποκαλυψη κ 4 ) ; Συμφωνα με την αρχαια αποψη μετα το τελος του αντιχριστου ακολουθει η συντελεια, σε ποια χιλια ετη συμβασιλευουν μετα του Χριστου οι μαρτυρες της εποχης του αντιχριστου ; Προκειται να γυρισουν πισω στο χρονο της α παρουσιας ; Ας μας δωσει καποιος μια απαντηση που να εχει μια στοιχειωδη λογικη

      Περιμενω λοιπον να κατανοησω τη στοιχειοθετημενη και λογικη απαντηση που μου εδωσε.

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος3/10/18, 11:57 μ.μ.

      ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΕΘΕΣΕ ΓΙΑ ΤΙς ΧΙΛΙΑΣΤΙΚΕς ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙς Ο ΑΝΩΝΥΜΟς ΠΙΟ ΠΑΝΩ; ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΑΝΑΣΤΑΣΕΙς, Η ΠΡΩΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΜΑς ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΜΑς, ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ;;; ΚΙ ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ ΑΚΟΜΗ ΑΝΟΗΤΩς "πως οι μαρτυρες επι εποχης αντιχριστου εζησαν και παλι τα χιλια ετη ( αποκαλυψη κ 4 ) ; Συμφωνα με την αρχαια αποψη μετα το τελος του αντιχριστου ακολουθει η συντελεια, σε ποια χιλια ετη συμβασιλευουν μετα του Χριστου οι μαρτυρες της εποχης του αντιχριστου ;"
      ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΥΤΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΚΥΡΙΕ...ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑς ΣΥΚΟΦΑΝΤΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΩς...ΔΕΝ ΣΑς ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΥΡΙΕ GEORGE ΠΟΙΟς ΕΙΣΑΣΤΕ ΔΕΝ ΕΙΣΑΣΤΕ Ο ΜΟΝΟς ΓΙΩΡΓΟς ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος4/10/18, 10:03 π.μ.

      Κύριε george Ber γιατι δηλαδη σας φαινεται περιεργο τα χιλια ετη μετα τον αντιχριστο να αναφερονται στο αιωνιο της Βασιλειας του Χριστου μετα την Β' Παρουσια; Γιατι θεωρειτε οτι τα χιλια ετη ειναι ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ 1000 ετη; οταν ειπε ο Χριστος να συγχωρουμε ως εβδομηντακις εφτα, δεν εννοουσε τοσες φορες κυριολεκτικα αλλα τονισε το απεριοριστο των φορων που πρεπει να συγχωρουμε...εσεις ειλικρινα πως σκεφτεστε αυτη τη Βασιλεια ως επιγεια βασιλεια; αυτο ειναι χιλιαστικη πλανη και ορθως σας το υποδεικνυει ο Ανωνυμος παραπανω...

      Διαγραφή
    12. Προς τον αδελφο 11:57, απαντω ένα προς ένα

      ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΕΘΕΣΕ ΓΙΑ ΤΙς ΧΙΛΙΑΣΤΙΚΕς ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙς Ο ΑΝΩΝΥΜΟς ΠΙΟ ΠΑΝΩ;

      Κατι καταλαβα και του το εγραψα παραπανω. Ας το διαβασει να το καταλαβει.Το ότι δεν το καταλαβαινετε εσεις δεν σημαινει ότι και αυτος δεν μπορει να το καταλαβει.

      ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΑΝΑΣΤΑΣΕΙς, Η ΠΡΩΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΜΑς ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΜΑς, ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ;;;

      Προφανως δεν εχετε καταλαβει ότι το χωριο αναφερετε στους μαρτυρες της εποχης του αντιχριστου.Το παραθετω :
      καὶ τὰς ψυχὰς τῶν πεπελεκισμένων διὰ τὴν μαρτυρίαν Ἰησοῦ καὶ διὰ τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, καὶ οἵτινες οὐ προσεκύνησαν τὸ θηρίον οὔτε τὴν εἰκόνα αὐτοῦ, καὶ οὐκ ἔλαβον τὸ χάραγμα ἐπὶ τὸ μέτωπον αὐτῶν καὶ ἐπὶ τὴν χεῖρα αὐτῶν· καὶ ἔζησαν καὶ ἐβασίλευσαν μετὰ τοῦ Χριστοῦ χίλια ἔτη·
      Είναι κατι παραπανω από φανερο ότι οι ηδη νεκροι μαρτυρες της εποχης του αντιχριστου εζησαν την περιοδο που συμβολικα αναφερετε ως χιλια ετη. Αυτό συμβαινει μετα το θανατο τους ( εφοσον μιλα το κειμενο για ψυχας ) , δηλαδη για εποχη μετα τον αντιχριστο. Η αρχαια όμως πατερικη αποψη δεχεται ότι τα χιλια χρονια ξεκινουν από την α παρουσια εως τη εποχη του αντι. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ. Ας μας απαντησει τελικα καποιος πως είναι δυνατο οι μαρτυρες επι αντιχριστου στους οποιους αναφερετε το κειμενο να ζησουν και παλι στην α παρουσια ;
      ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ;

      ΚΙ ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ ΑΚΟΜΗ ΑΝΟΗΤΩς ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΥΤΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΚΥΡΙΕ

      Αυτό ας το αφησουμε να το κρινει ο Θεος.Διοτι πολλες φορες για αυτό που κρινουμε τον άλλο σε αυτό εχουμε πεσει εμεις.

      ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑς ΣΥΚΟΦΑΝΤΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΩς...ΔΕΝ ΣΑς ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΥΡΙΕ GEORGE ΠΟΙΟς ΕΙΣΑΣΤΕ ΔΕΝ ΕΙΣΑΣΤΕ Ο ΜΟΝΟς ΓΙΩΡΓΟς ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!

      Μπορει εσεις να μην με ξερετε αλλα με ξερουν αλλοι καθως δεν γραφω ως ανωνυμος όπως εσεις αλλα γραφω παντα με το λογαριασμο μου στο google ως george Ber .Ακομα και αν δεν το δεχεσθε ότι αυτό είναι συκοφαντια σιγουρα είναι ο ορισμος της κατακρισης.



      Διαγραφή
    13. Προς τον ανωνυμο 10:03 απαντω αναλυτικα σε αυτά που γραφεται
      Κύριε george Ber γιατι δηλαδη σας φαινεται περιεργο τα χιλια ετη μετα τον αντιχριστο να αναφερονται στο αιωνιο της Βασιλειας του Χριστου μετα την Β' Παρουσια;
      Δεν ειπα αυτό το πραγμα. Το θεμα μου είναι η αρχαια πατερικη αποψη. Αυτή που εχει επικρατησει, δηλαδη ότι η χιλιετη βασιλεια της αποκαλυψης είναι από την α παρουσια μεχρι την εποχη του αντιχριστου. Με αυτή την αποψη ασχολουμαι και όχι με τη θεωρια σας που θα μπορουσα και αυτή να συζητησω αλλα δεν είναι του παροντος

      Γιατι θεωρειτε οτι τα χιλια ετη ειναι ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ 1000 ετη;

      Συγνωμη αλλα που ειδατε να μιλησω για 1000 κυριολεκτικα ετη ; Για ποιο λογο διαστρεβλωνεται τα λογια μου. Ολη η συζητηση ξεκινησε από την αποψη του Τρεμπελα την οποια σχολιαζουμε.Στην ερμηνεια του λοιπον λεγει :
      Η χιλιετης βασιλεια δεον να εννοηθει πνευματικως του αριθμου μεν χιλια ετη οντος σχηματικου και μη εκλαμβανομενου κατά γραμμα , αλλα σημαινοντος μακροτατη χρονικη περιοδο κτλ.

      εσεις ειλικρινα πως σκεφτεστε αυτη τη Βασιλεια ως επιγεια βασιλεια; αυτο ειναι χιλιαστικη πλανη και ορθως σας το υποδεικνυει ο Ανωνυμος παραπανω...

      Την δεχομαι όπως ο Τρεμπελας ο αγιος Παισιος, και ο αγιος Πορφυριος. Το αν είναι χιλιαστικη πλανη η όχι μαλλον το γνωριζουν αυτοι πολύ καλυτερα από εσας.
      Τελος οι πατερες που την δεχονταν τη χιλιετη βασιλεια ως επιγεια από την α παρουσια εως την εποχη του αντιχριστου ηταν σε πλανη ;



      Διαγραφή
  2. Ο λογος του Κυριου είναι σαφης και δεν εξαιρει κανενα, ουτε μεγαλους αγιους ουτε μεγαλους πατερες της εκκλησιας. Αυτή είναι και η αιτια οπου σε εσφραγισμενα εσχατολογικα θεματα δεν ειχε υπηρχε ανωθεν πληροφορια.Κατεθεταν απλα την προσωπικη τους αποψη. Αξιζει να σημειωθει ότι κατά το εβραικο κειμενο ο στοιχος 4 τελειωνει ως εξης: τοτε πολλοι θελουσι περιτρεχει και η γνωσις θελει πληθυνθει. Είναι σαφες ότι αυτό εκπληρωθηκε τον εικοστο αιωνα. Τοτε πρωτοδιατυπωθηκε η αποψη Τρεμπελα το 1951 και ακολουθησαν και αλλοι φωτισμενοι ερμηνευτες.


    Δαν. 12,4 καὶ σύ, Δανιήλ, ἔμφραξον τοὺς λόγους καὶ σφράγισον τὸ βιβλίον ἕως καιροῦ συντελείας, ἕως διδαχθῶσι πολλοὶ καὶ πληθυνθῇ ἡ γνῶσις. –
    Δαν. 12,7 καὶ ἤκουσα τοῦ ἀνδρὸς τοῦ ἐνδεδυμένου τὰ βαδδίν, ὃς ἦν ἐπάνω τοῦ ὕδατος τοῦ ποταμοῦ, καὶ ὕψωσε τὴν δεξιὰν αὐτοῦ καὶ τὴν ἀριστερὰν αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ὤμοσεν ἐν τῷ ζῶντι εἰς τὸν αἰῶνα, ὅτι εἰς καιρὸν καιρῶν καὶ ἥμισυ καιροῦ· ἐν τῷ συντελεσθῆναι διασκορπισμὸν γνώσονται πάντα ταῦτα.
    Δαν. 12,9 καὶ εἶπε· δεῦρο Δανιήλ, ὅτι ἐμπεφραγμένοι καὶ ἐσφραγισμένοι οἱ λόγοι, ἕως καιροῦ πέρας·

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος3/10/18, 2:00 π.μ.

    Κύριε george Ber μας χάσατε ήδη στο πρώτο σας comment...της πρώτης σχετικής ανάρτησης του κυρίου Σακαλάκη! Δηλαδή πριν κανά μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος4/10/18, 12:58 μ.μ.

    Ο george Ber δεν έχει χιλιαστικές απόψεις, έτσι όπως το εννοείτε. Απλά ισχυρίζεται και πιστεύει, όπως και εγώ, την άποψη που λέει ότι μετά τον αντίχριστο η ζωή θα συνεχιστεί για κάποια περίοδο και σε άγνωστο χρόνο θα έρθει η Δ Π. Μετά την ασώματη επέμβαση του Χριστού και την συντριβή του ανόμου θα ακολουθήσει μία άλλη εποχή (ας την πούμε Αναλαμπή) που θα επικρατήσει το Ευαγγέλιο. Έπειτα από το σημείο αυτό -δεν ξέρω αν συμφωνεί ο Γιώργος- θα θα γίνει το λύσιμο του σατανά και θα ακολουθήσει άλλος ένας πόλεμος ( κατ`εμέ ο Γωγ-Μαγώγ).
    Για να μην πεί κανείς ότι λέω ασυναρτησίες απλά ακούστε το παρακάτω βίντεο
    από 1:00:30 έως 1:02:53 https://www.youtube.com/watch?v=Fg4-jFfZ3G8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος5/10/18, 10:21 π.μ.

      "Μετά την ασώματη επέμβαση του Χριστού και την συντριβή του ανόμου θα ακολουθήσει μία άλλη εποχή (ας την πούμε Αναλαμπή) που θα επικρατήσει το Ευαγγέλιο" ΑΥΤΟ ΑΝΩΝΥΜΕ 12.58Μ.Μ. ΣΑς ΑΠΑΝΤΗΣΕ Ο ΑΝΩΝΥΜΟς 1.31 ΠΜ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΙΛΙΑΣΤΙΚΗ ΠΛΑΝΗ, ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ "ΠΡΟΧΙΛΙΑΣΜΟΣ"...ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕς...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑς ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΚΑΘΟΣ ΕΙΣΑΣΤΕ.

      ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΑΤΑΙΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ...

      κΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥς!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος5/10/18, 1:00 μ.μ.

      Μην ασχοληθείς άλλο, κατανοητό και σεβαστό. Επειδή μου έδωσες αφορμή πρέπει να απαντήσω:
      Οι άγιοι Παίσιος και Πορφύριος κατατάσσονται στους χιλιαστές;
      Όταν αναφέρομαι σε επικράτηση του Ευαγγελίου αυτό δεν σημαίνει ότι θα εγκαθιδρυθεί "επίγειος" βασιλείου του Θεού. Διαφέρει κατά πολύ το ένα από το άλλο. Καμία σχέση με ότι πρεσβεύουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά.
      Επειδή υπάρχει άρνηση για συζήτηση δεν το προχωράω αν και θα έθιγα ένα σημείο που θα δημιουργούσε πρόβλημα στη σκέψη σας. Ας το αφήσουμε λοιπόν.

      Υ.Γ Οι επεμβάσεις του Χριστού στην καθημερινότητά μας πως λογίζονται, με την Θεανθρώπινη φύση του, εμφανώς στην ανθρώπινη αίσθηση, όπως θα συμβεί στην ΔΠ ή αοράτως;
      Αν απαντήσεις σωστά τότε θα καταλάβεις.

      Διαγραφή
  5. Ειναι κατι παραπανω απο φανερο οτι το ερωτημα που εθεσα δεν απαντηθηκε. Για την ακριβεια δεν μπορει να απαντηθει διοτι οδηγει σε ατοπο.

    Το συμπερασμα ειναι προφανες . Η αρχαια πατερικη αποψη περι χιλιετους βασιλειας ειναι λαθος .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος5/10/18, 10:17 π.μ.

      ΟΧΙ ΤΟ ΠΡΟΦΑΝΕς ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΑΨΑΜΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑς ΚΑΤΑ ΤΟ "ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙς ΒΡΟΝΤΑ".

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.