Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019

Τα ψεύδη περι αποφάσεως της Α΄ Οικουμενικῆς Συνόδου υπέρ του Ιουλιανού ημερολογίου







Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

Οἱ Γ.Ο.Χ. ἀλλὰ καὶ οἱ γνωστοὶ πιὰ ἱερεῖς καὶ μοναχοὶ ποὺ τοὺς γλυκοκοιτάζουν, βλέποντας ὅτι τὸ ἐπιχείρημά τους περὶ ἡμερολογίου ἔχει ἀναιρεθεῖ, ἀντὶ νὰ ἀποδεχτοῦν τὸ μήνυμα μας γιὰ ἀγῶνα ἐναντίον τῆς αἱρέσεως ἀνεξαρτήτως ἡμερολογίου καὶ ἐκτὸς σχισμάτων καὶ παρασυναγωγῶν, ἐφεῦραν ἕνα ἄλλο ἐπιχείρημα τὸ ὁποῖο διδάσκουν στὴν ὁμιλίες καὶ στὶς διαδικτυακὲς ἀναρτήσεις ποὺ κάνουν: ὅτι δηλ. ἡ Α΄ οἰκουμενικὴ σύνοδος θέσπισε ὄχι μόνο τὸ Πασχάλιο ἀλλὰ καὶ τὸ Ἰουλιανὸ ἡμερολόγιο.
      Στὸ βιβλίο «Οὐ βουλόμεθα ζῆν ψευδολογοῦντες» ποὺ πρόσφατα ἐκδόθηκε, παρουσιάσαμε μὲ ἱστορικὰ στοιχεῖα μέχρι στιγμῆς μὴ ἀναιρετέα, ὅτι μολονότι στὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ θεσπίστηκε τὸ Πασχάλιο, χρειάστηκε καιρὸς μέχρι νὰ ἐφαρμοστεῖ ὁ κοινὸς ἑορτασμός του καί, παρόλα αὐτά, ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας δὲν διεσπάσθηκε. Δυστυχῶς τὰ στοιχεῖα αὐτὰ δὲν εἰσακούσθηκαν οὔτε κὰν ἐλήφθησαν ὑπ’ ὄψιν.
Τώρα θὰ παρουσιάσω νέα στοιχεῖα ποὺ δείχνουν ὅτι εἶναι ψευδὲς τὸ ἐπιχείρημα περὶ θεσπίσεως ἡμερολογίου ἀπὸ τὴν Α΄ οἰκουμενική (ποὺ οἱ Γ.Ο.Χ. τὸ ἔχουν ὡς «ἅγιο» Ἡμερολόγιο), ὄχι μόνο γιατὶ δὲν μᾶς ἔχει διασωθεῖ ἀπὸ τὰ πρακτικὰ μία τέτοια πληροφορία, ἀλλὰ γιατὶ καὶ τὰ ἱστορικὰ στοιχεῖα τὸ διαψεύδουν. Ὡς ἀπόδειξη τῆς θέσεώς μου φέρνω τὸ χρονικὸ τοῦ μοναχοῦ Γεωργίου τοῦ Συγγέλλου (8ος αἰ. Σύγγελος ὀνομάσθηκε γιατὶ διορίσθηκε πρωτοσύγγελος τοῦ πατριάρχου ἁγ. Ταρασίου) τὸ ὁποῖο παρέλαβε καὶ συνέχισε ὁ ἅγιος Θεοφάνης ὁ Ὁμολογητής (12 Μαρτίου) στὴν γνωστὴ χρονογραφία του.


Στὴ χρονογραφία αὐτὴ θὰ δοῦμε: Ὅτι ὁ Ἅγιος, ὅπως ὁ ἴδιος ἀναφέρει στὸν πρόλογό του, συνεχίζοντας τὸ ἔργο τοῦ μοναχοῦ Γεωργίου (σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς σημερινοὺς ἡμερολογιοπαντογνῶστες), ἐργάσθηκε μεθοδολογικά, μελέτησε μὲ σοβαρότητα καὶ συνέπεια τὶς πηγές, τὶς σύγκρινε κατὰ τόπο (διαβάζοντας τὰ ἐπίσημα ἀρχεῖα κάθε πόλης) καὶ ἡμερολόγιο (λαμβάνοντας δηλ. ὑπόψη τὸ ἡμερολόγιο ποὺ ἴσχυε στὸν κάθε τόπο) καὶ παρέθεσε στὴ Χρονογραφία του τὰ γεγονότα, ὅσο ἀξιόπιστα ἦταν δυνατόν. Αὐτὸ φυσικὰ ποὺ μᾶς ἐνδιαφέρει ἄμεσα εἶναι τὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου. Ἀπὸ τὸ ἔργο τοῦ Ἁγίου εὔκολα βγαίνουν τὰ ἑξῆς διαφωτιστικὰ συμπεράσματα:
Α) Καὶ ὁ Γεώργιος Σύγγελος καὶ ὁ ἅγιος Θεοφάνης βρῆκαν στὶς πηγές τους ὅτι ἴσχυαν-ἦταν σὲ χρήση διαφορετικὰ ἡμερολόγια σὲ πολλὲς περιοχές, ὄχι μόνο πρὶν τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ἀλλὰ καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτή. Ὁ κάθε τόπος/πόλη ἀκολουθοῦσε τὸ δικό του «πάτριο». Πουθενὰ στὸ ἔργο τους, ὅμως, δὲν ἀναφέρεται ἡ δυσανασχέτισή τους γιὰ τὸ γεγονὸς αὐτό, οὔτε ἐκφράζεται ἐκ μέρους τους ἡ κατηγορία ὅτι οἱ διάφοροι τόποι καὶ κρατικοὶ καὶ ἐκκλησιαστικοὶ παράγοντες δὲν ὑπάκουσαν στὴν Α΄ Οἰκουμενική. Καὶ αὐτὸ γιατὶ δὲν ὑπῆρχε σχετικὴ μὲ τὸ Ἰουλιανὸ ἀπόφαση, στὴν ὁποία θὰ ἔπρεπε νὰ ὑπακούσουν. Μάλιστα ὅπως θὰ δοῦμε στὸν πρόλογο χρησιμοποιοῦν δύο χρονολογίες, τὴν ἀλεξανδρινὴ καὶ τὴν ρωμαϊκή. Ἀποτελοῦσε αὐτὸ καινοτομία; Ἀσφαλῶς στὸ φωτισμένο νοῦ τοῦ Ἁγίου οὔτε ποὺ πέρασε ὁ λογισμὸς ὅτι, ὅσοι εἶχαν ἐν χρήσει ἄλλο ἡμερολόγιο, ἐκ τούτου ἦσαν καινοτόμοι.
Β) Τὸ γεγονὸς ὅτι τὸν 8ο αἰῶνα στὸ ἔργο τους ἀναφέρουν ὅλα τὰ ἡμερολόγια (Μακεδονικό, Αἰγυπτιακό, Παλαιορωμαϊκό, Ἰουλιανό) ἀποδεικνύει ὅτι ἀκόμα καὶ στὴν ἐποχή τους τὰ ἡμερολόγια αὐτὰ ἦταν τουλάχιστον στοὺς κύκλους τῶν μορφωμένων γνωστὰ καὶ ὅτι ἡ ἀναφορά τους δὲν ἀποτελοῦσε ἀσέβεια ἢ προσβολὴ τοῦ «Πατρίου», μιᾶς καὶ ὅλοι γνώριζαν ὅτι «Πάτριο» δὲν ὑπῆρχε. Καὶ ἄρα καμία σύνδεση δὲν ὑπῆρχε τοῦ ἡμερολογίου μὲ τὸ Δόγμα καὶ τὴν ἑνότητα τῆς Πίστεως. Ἀρκοῦσε ἡ τήρηση τῶν 4 ὅρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, στοὺς ὁποίους οἱ θεοφώτιστοι Ἅγιοι Πατέρες δὲν περιέλαβαν τίποτε περὶ Ἡμερολογίου!
Γ) Γεννιέται μάλιστα καὶ τὸ ἑξῆς ἐρώτημα: Γιατὶ ἕνας Ἅγιος καὶ Ὁμολογητὴς τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀφοῦ παρατήρησε στὶς ἔρευνές του, ὅτι μετὰ τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ συνέχιζαν νὰ ἰσχύουν διαφορετικὰ ἡμερολόγια δὲν διαμαρτυρήθηκε καὶ δὲν ὑπεράσπισε τὸ «πάτριο» Ἰουλιανό; Εἶναι οἱ σημερινοὶ ὑπερασπιστές του ἀκριβέστεροι τοῦ Ἁγίου;
κολουθεῖ ὁ πρόλογος τοῦ ἔργου μὲ τὴν μεθοδολογία του καὶ μετά, χαρακτηριστικὰ ἀποσπάσματα ποὺ ἀποδεικνύουν τὰ παραπάνω συμπεράσματα καὶ τὸ ψευδὲς περὶ ὑπάρξεως κοινοῦ ἡμερολογίου μετὰ τὴν Α΄ Οἰκουμενική, μιᾶς καὶ τὰ συγκεκριμένα ἀποσπάσματα αὐτά, ἀναφέρονται σὲ γεγονότα ἕως καὶ 150 χρόνια ἀργότερα (θα μποροῦσα νὰ ἀναφέρω ἀκόμα περισσότερα ἀλλὰ τὸ κείμενο αὐτὸ δὲν ἀποτελεῖ διδακτορικὴ διατριβή). Ἡ μετάφραση τοὺ προλόγου εἶναι ἀπὸ τὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση https://student.cc.uoc.gr/uploadFiles/177.../Παράδοση%209η.pdf
«ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΚΑΙ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΑΓΡΟΥ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΕΤΩΝ ΦΚΗʹ ΑΡΧΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ∆ΙΟΚΛΗΤΙΑΝΟΥ ΕΩΣ ∆ΕΥΤΕΡΟΥ ΕΤΟΥΣ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟΥ ΥΙΟΥ ΑΥΤΟΥ· ΤΟΥΤ' ΕΣΤΙΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΕΨΟΖʹ ΕΤΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΩΣ ΕΤΟΥΣ ϛΤΕʹ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΕΙΣ, ΚΑΤΑ ∆Ε ΡΩΜΑΙΟΥΣ ϛΤΚΑ» Θεοφάνη του αμαρτωλού μοναχού και ηγουμένου του αγρού και ομολογητή Χρονογραφία 528 ετών που ξεκινά από το πρώτο έτος της βασιλείας του Διοκλητιανού ως το δεύτερο έτος της βασιλείας του Μιχαήλ (σσ. Μιχαὴλ Α΄ 813 μ.Χ) και του γιου του Θεοφύλακτου, δηλαδή από το έτος 5777 από κτίσεως κόσμου μέχρι το έτος 6305 σύμφωνα με τους Αλεξανδρινούς ή το έτος 6321 σύμφωνα με τους Ρωμαίους.
«Ὁ μὲν μακαριώτατος ἀββᾶς Γεώργιος, ὁ καὶ σύγκελλος γεγονὼς Ταρασίου, τοῦ ἁγιωτάτου πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, ἐλλόγιμος ἀνὴρ καὶ πολυμαθέστατος ὑπάρχων πολλούς τε χρονογράφους καὶ ἱστοριογράφους ἀναγνοὺς καὶ ἀκριβῶς τούτους διερευνησάμενος, σύντομον χρονογραφίαν ἀπὸ Ἀδὰμ μέχρι ∆ιοκλητιανοῦ, τοῦ βασιλέως Ῥωμαίων καὶ διώκτου τῶν Χριστιανῶν, ἀκριβῶς συνεγράψατο, τούς τε χρόνους ἐν πολλῇ ἐξετάσει ἀκριβολογησάμενος καὶ τὰς τούτων διαφωνίας συμβιβάσας καὶ ἐπιδιορθωσάμενος καὶ συστήσας ὡς οὐδεὶς ἄλλος τῶν πρὸ αὐτοῦ, τάς τε τῶν ἀρχαίων βασιλέων παντὸς ἔθνους πολιτείας τε καὶ τοὺς χρόνους ἀναγραψάμενος καὶ κατὰ τὸ ἐφικτὸν αὐτῷ τοὺς ἀρχιερεῖς τῶν μεγάλων καὶ οἰκουμενικῶν θρόνων, Ῥώμης τε, φημί, καὶ Κωνσταντινουπόλεως, Ἀλεξανδρείας τε καὶ Ἀντιοχείας καὶ Ἱεροσολύμων, τούς τε ὀρθοδόξως τὴν ἐκκλησίαν ποιμάναντας καὶ τοὺς ἐν αἱρέσει λῃστρικῶς ἄρξαντας καὶ τοὺς τούτων χρόνους ἀκριβῶς ἐνέταξεν... διὸ καὶ ἀναγκασθέντες διὰ τὴν τούτου ὑπακοήν, εἰς τὰ ὑπὲρ ἡμᾶς ἐγχειρήσαντες κόπον οὐ τὸν τυχόντα κατεβαλόμεθα. πολλὰς γὰρ βίβλους καὶ ἡμεῖς ἐκζητήσαντες κατὰ τὸ δυνατὸν ἡμῖν καὶ ἐρευνήσαντες τόδε τὸ χρονογραφεῖον ἀπὸ ∆ιοκλητιανοῦ μέχρι τῆς βασιλείας Μιχαὴλ καὶ Θεοφυλάκτου, τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ, τάς τε βασιλείας καὶ τοὺς πατριάρχας καὶ τὰς τούτων πράξεις σὺν τοῖς χρόνοις κατὰ τὸ δυνατὸν ἡμῖν ἀκριβῶς συνεγραψάμεθα, οὐδὲν ἀφ’ ἑαυτῶν συντάξαντες, ἀλλ' ἐκ τῶν ἀρχαίων ἱστοριογράφων τε καὶ λογογράφων ἀναλεξάμενοι ἐν τοῖς ἰδίοις τόποις τετάχαμεν ἑκάστου χρόνου τὰς πράξεις, ἀσυγχύτως κατατάττοντες· ἵνα εἰδέναι ἔχωσιν οἱ ἀναγινώσκοντες ἐν ποίῳ χρόνῳ ἑκάστου βασιλέως ποία πρᾶξις γέγονεν, εἴτε πολεμική, εἴτε ἐκκλησιαστική, εἴτε πολιτική, εἴτε δημώδης, εἴτε τις ἑτέρα. οὐ γὰρ μικρὰν ὠφέλειαν, ὡς οἶμαι, καρποῦται τῶν ἀρχαίων τὰς πράξεις ἀναγινώσκων».
«Και ο μεν ευλογημένος πατέρας Γεώργιος, που έγινε και σύγκελλος του αγιώτατου πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ταρασίου, καθώς ήταν άνδρας λόγιος και πολυμαθέστατος και είχε διαβάσει πολλούς χρονογράφους και ιστορικούς και τους εξέτασε με ακρίβεια, συνέγραψε εμπεριστατωμένα μία σύντομη χρονογραφία από Αδάμ μέχρι τον Διοκλητιανό, τον βασιλιά των Ρωμαίων και διώκτη των χριστιανών, αφού εξακρίβωσε με πολλή εξέταση τις χρονολογίες και συμβίβασε τις διαφωνίες τους και τις διόρθωσε και τις συστηματοποίησε, όπως κανένας άλλος από τους προηγούμενους. Και τη ζωή και τα χρόνια των αρχαίων βασιλέων κάθε έθνους κατέγραψε και κατά το δυνατόν σε εκείνον τους αρχιερείς των μεγάλων και οικουμενικών θρόνων, θέλω δηλαδή να πω της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης, της Αλεξάνδρειας και της Αντιόχειας και των Ιεροσολύμων, οι οποίοι ποίμαναν ορθόδοξα την Εκκλησία και τους αιρετικούς που κυβέρνησαν αντικανονικά και τις χρονολογίες τους με ακρίβεια καταχώρησε... Γι’ αυτό το λόγο, αφού αναγκαστήκαμε, κάνοντας του υπακοή, να ξεκινήσουμε το εγχείρημα ξεπερνώντας τον εαυτό μας, καταβάλαμε πολύ κόπο γι’ αυτό. Γιατί και πολλά βιβλία και εμείς αφού αναζητήσαμε, όσο μας ήταν δυνατόν, και μελετήσαμε κι αυτήν εδώ τη χρονογραφία από τον Διοκλητιανό μέχρι τη βασιλεία Μιχαήλ και Θεοφυλάκτου, του υιού του και τις βασιλείες και τους πατριάρχες και τις πράξεις τους μαζί με τις χρονολογίες όσο μπορούσαμε με ακρίβεια τα γράψαμε, χωρίς να προσθέσουμε τίποτα δικό μας, αλλά αφού μαζέψαμε από τους αρχαίους ιστορικούς και λογογράφους, βάλαμε στον οικείο τόπο κάθε χρόνου τα γεγονότα με ξεκάθαρο τρόπο. Για να μπορούν να γνωρίζουν οι αναγνώστες σε ποιο χρόνο κάθε βασιλιά έγινε ποια πράξη, είτε πολεμική, είτε εκκλησιαστική, είτε πολιτική, είτε λαϊκή, είτε κάποια άλλη...».
Αὐτὸς ἦταν ὁ πρόλογος τῆς Χρονογραφίας τοῦ Θεοφάνους.
Στὴ συνέχεια ἀκολουθοῦν ἐπιλεγμένα ἀποσπάσματα τῆς Χρονογραφίας, ἀποσπάσματα ποὺ ἀφοροῦν τὴν χρονικὴ περίοδο μετὰ τὴν Α΄ Οἰκουμενική.
«47 Κωνστάντιος δὲ ἀκηκοώς... ἐξώρμησε κατ’ Ἰουλιανοῦ τοῦ τυράννου. Καὶ ἐλθὼν ἐν Μαμψουκρήναις... ἐτελεύτησε μήνι Δίῳ γ΄ (Μακεδονικὸ ἡμερολόγιο)...
53 Τούτῳ τῷ ἔτει βασιλεύσας (σσ. ὁ Ἰουλιανὸς ὁ Παραβάτης) ἔτη β΄ μῆνας θ΄, κατὰ τὴν περσικὴν θεόκτανος γέγονε τῇ κς΄ Ἰαννουαρίου μηνὸς Ἰνδικτιῶνος ἕκτης ἐτῶν ὑπάρχων λα΄ (Ρωμαϊκὸ ἡμερολόγιο)...
54. Ἀκάκιος δέ, ὁ κάκιστος Καισαρείας ἀρειανός... νεκρὸν δὲ τοῦτο ἐτέχθη μηνὶ Διῷ, ὅ ἐστι Νοέμβριος... (Μακεδονικὸ σὲ ἀντιστοιχεία μὲ τὸ Ἰουλιανό)...
75. Τοῦτῳ τῷ ἔτει μετετέθη τὰ λείψανα τοῦ ἁγίου προφήτου προδρόμου καὶ βαπτιστοῦ Ἰωάννου ἐν Ἀλεξανδρείᾳ πρὸ ἕξ καλανδῶν Ἰουλίου, μήνι Παουνὶ, β΄ (ρωμαϊκό, αἰγυπτιακό/ἀλεξανδρινό ἡμερολόγιο)...
80. αὐτῷ δὲ τῷ ἔτει Ἀρκάδιος ἐτελεύτησε πρὸ ια΄ καλενδῶν Σεπτεμβρίου (ρωμαϊκὸ ἡμερολόγιο)...
84. Τούτῳ τῷ ἔτει ἐσφάγη Κάλλιστος ὁ αὐγουστάλιος ἐν Ἀλεξανδρείᾳ ὑπὸ τῶν ἰδίων δούλων μηνὶ Θώθ ι΄ (αἰγυπτιακὸ ἡμερολόγιο).
96. Τούτῳ τῷ ἔτει ἐσφάγη Χαρμόσυνος ὁ αὐγουστάλιος ἐν Ἀλεξανδρείᾳ... ἀπέθανε μηνὶ Ἐπιφὶ α΄ (αἰγυπτιακὸ ἡμερολόγιο).
(Θεοφάνης Ὁμολογητής, Χρονογραφία, C. de boor, 3,1-4-4,24,47,53,75,80,84,96 καὶ http://www.vlioras.gr/Philologia/History/Byzantine/Texts/Theophanes_Chronography.htm).
Ἀπὸ τὰ παραπάνω, λοιπόν, ἀποσπάσματα συμπεραίνουμε:
Μετὰ τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο οἱ διάφορες πόλεις καὶ οἱ διάφοροι τόποι συνέχισαν νὰ ἀκολουθοῦν τὸ ἡμερολόγιο ποὺ εἶχαν, μὲ τὸ ὁποῖο μάλιστα ἀρχειοθετοῦσαν τὰ ἑκάστοτε ἐπίσημα γεγονότα. Αὐτὰ τὰ ἀρχεῖα βρῆκε ὁ Ἅγιος, τὰ μελέτησε, τὰ σύγκρινε καὶ τὰ παρέθεσε χωρὶς καταδίκες καὶ κριτικὴ στὴν χρονογραφία του: «τούς τε χρόνους ἐν πολλῇ ἐξετάσει ἀκριβολογησάμενος καὶ τὰς τούτων διαφωνίας συμβιβάσας καὶ ἐπιδιορθωσάμενος καὶ συστήσας ὡς οὐδεὶς ἄλλος τῶν πρὸ αὐτοῦ... ἀναλεξάμενοι ἐν τοῖς ἰδίοις τόποις τετάχαμεν ἑκάστου χρόνου τὰς πράξεις, ἀσυγχύτως κατατάττοντες· ἵνα εἰδέναι ἔχωσιν οἱ ἀναγινώσκοντες ἐν ποίῳ χρόνῳ».
Ἐπίσης βλέπουμε ὅτι τὰ ἡμερολόγια αὐτὰ δὲν ἐφαρμόζονταν μόνο σὲ κρατικὲς ὑποθέσεις, ἀλλὰ καὶ στὴν ἐκκλησία βλ. π.χ. τὴν μεταφορὰ τῶν λειψάνων τοῦ ἁγ. Προδρόμου. Στὰ ἀποσπάσματα αὐτὰ ἀναφέρονται ρητὰ τὰ διάφορα ἡμερολόγια «μηνὶ Διῷ, ὅ ἐστι Νοέμβριος (Μακεδονικὸ σὲ ἀντιστοιχεία μὲ τὸ Ἰουλιανό), πρὸ ἕξ καλανδῶν Ἰουλίου, μήνι Παουνὶ β΄ (ρωμαϊκό, αἰγυπτιακό/ἀλεξανδρινό ἡμερολόγιο),  τῇ κς΄ Ἰαννουαρίου μηνὸς Ἰνδικτιῶνος ἕκτης, πρὸ ια΄ καλενδῶν Σεπτεμβρίου (ρωμαϊκὸ ἡμερολόγιο), μηνὶ Θὼθ ι΄, μηνὶ Ἐπιφὶ α΄ (αἰγυπτιακὸ ἡμερολόγιο). Παρόλη, λοιπόν, αὐτὴ τὴν ἡμερολογιακὴ ποικιλία οὐδεμία ἀντίδραση καὶ κανένα σχίσμα δὲν ἐμφανίστηκε ἐκτὸς φυσικὰ αὐτὸ τῶν τεσσαρεσκαιδεκατιτῶν, οἱ ὁποῖοι ἀναλόγως καταδικάσθηκαν. Ποῦ βασίζουν, λοιπόν, τὸ ἐπιχείρημα περὶ θεσπίσεως κοινοῦ/ἁγίου ἡμερολογίου καὶ τήρησής του οἱ διάφοροι πατέρες καὶ οἱ ἐπώνυμοι καὶ ἀνώνυμοι σχολιαστὲς τῶν Γ.Ο.Χ.;
Τέλος ξανατονίζεται τὸ ἀδιαμφισβήτητο γεγονός, ὅτι ἕνας Ἅγιος καὶ Ὁμολογητὴς τῆς Ἐκκλησίας μας μὲ μαρτυρικὸ τέλος, ἐνῶ ὁμολόγησε τὴν πίστη του καὶ ὑπεράσπισε τὶς εἰκόνες μὲ τὴν ζωή του, οὐδεμία ἀναφορὰ κάνει στὸ ἔργο του ἢ ἀφήνει νὰ ἐννοηθεῖ κάποια κατηγορία περὶ ἡμερολογίου, ἢ «πατρίου» ἢ καινοτομίας ἢ νηστείας, ἢ ἑορτολογίου, γιατὶ ἀσφαλῶς, ἀφοῦ ὑπῆρχαν διαφορετικὰ ἡμερολόγια, ἑόρταζαν καὶ σὲ διαφορετικὲς ἡμέρες τὶς ἑορτὲς τῶν Ἁγίων, καὶ βέβαια ἄλλοι νήστευαν καὶ ἄλλοι κατέλυον. Ἀντιθέτως σὲ ὁλόκληρη τὴν χρονολογία του μιλάει περὶ ὀρθοδοξίας, περὶ πίστεως, περὶ ὀρθῶν δογμάτων καὶ αἱρέσεων ἢ σχισμάτων.
Ἂς εἶναι, λοιπόν, τὸ ἐκφράζουμε γιὰ μία ἀκόμη φορά, αὐτὸ τὸ μήνυμα ποὺ ἀπορρέει ἀπὸ τὶς παραπάνω διαπιστώσεις: Ἂς ἀφήσουμε τὰ ἡμερολόγια, ἑορτολόγια κλπ., ἂς (ἀπο)φύγουμε τὰ σχίσματα καὶ ἂς ἀσχοληθοῦμε ἑνωμένοι, ἐν ἐκκλησιαστικῇ κοινωνίᾳ, χωρὶς ὑπονοούμενα καὶ διαστρεβλώσεις, μὲ τὴν καταπολέμηση τῆς φοβερότερης καὶ ἐσχατολογικοῦ χαρακτῆρα αἱρέσεως, ὅπως ἔπραξαν οἱ Ἅγιοι, ὅπως ἔπραξε ὁ Ἅγιος Θεοφάνης ὁ Ὁμολογητής.
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου

14 σχόλια:

  1. Ανώνυμος1/3/19, 6:28 μ.μ.

    Εάν ήτανε καινοτομία το διορθωμένο ημερολόγιο,ΚΑΝΕΝΑΣ άγιος της εκκλησίας μας δεν θα το ακολουθούσε,ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ.

    Ας διαβάσουνε οι φανατικοί παλαιοημερολογίτες τον βίο και τις διδαχές του Αγίου Πορφυρίου του καυσοκαλυβίτη.Ο βίος του είναι κυριολεκτικά γεμάτος με αναρίθμητα θαύματα,εν ζωή και μετά θάνατον!

    Οι διδαχές του και ο λόγος του αφήνουνε άφωνους ακόμα και τους πλέον έμπειρους μελετητές των Αγίων Πατέρων μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος1/3/19, 7:23 μ.μ.

      Ο Άγιος Πορρφύριος ήταν αποδεδειγμένα κατά της Αποτείχισης. Να τον ακολουθήσεις και σε αυτό.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος2/3/19, 1:17 μ.μ.

      Και μεις τότε ιδέα δεν είχαμε για την ορθόδοξη αποτείχιση που είχε ταυτισθεί με τις ψευτιές των Γ.Ο.Χ. περί της ανύπαρκτης καταδίκης των Συνόδων του 16ου αιώνα το ψεύτικο συγγίλιο κ.α. και γι αυτο ακόμα και τους αγίους τους έκανε να μην αποτειχίζονται. Να το μεγάλο κακό που κάνανε οι Γ.Ο.Χ.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος2/3/19, 6:23 π.μ.

    Αδιάσειστα στοιχεία. Δυστυχώς πάλι διαψεύδονται οι ΓΟΧ κι αποκαλύπτονται οι προθέσεις τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος2/3/19, 1:32 μ.μ.

    Πώς τολμάς ανώνυμε 7.23 να συκοφαντείς τον Άγιο Πορφύριο, λέγοντας ότι ήταν κατά της αποτείχισης? Απόδειξε αυτό που λες,γιατί αλλιώς αγιομαχείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος2/3/19, 3:05 μ.μ.

    Ο Άγιος Πορφύριος εκοιμήθη το 1991.Γιατί θα έπρεπε να έχει αποτειχιστεί? Και πού το είδατε γραμμένο ότι ο Άγιος Πορφύριος ήταν εναντίον της αποτείχισης?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος2/3/19, 1:32 μ.μ.
    Όχι μόνο αυτό, αλλά να αποδείξει και ότι ο Άγιος είχε σαφή γνώση των, με αδιάσειστο τρόπο, εκφρασμένων αιρετικών φρονημάτων του Δεσπότη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΧ ΜΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΟΤΙ ΥΠΕΚΦΕΥΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΤΥΦΛΟΥΣ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΙΚΑ ΕΜΠΑΘΕΙΣ..

    Γράφει ο δάσκαλος κ.Μάννης για όσους υποστηρίζουν την άποψη στην Π.Π (Και ευρύτερα σε όλο τον κόσμο) περί ΓΟΧ..
    =================================================
    http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2019/02/blog-post_27.html#comment-form
    "Ε, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό, αφού η τύφλωσή τους είναι αποτέλεσμα ψυχικών παθών, όπως η υπερηφάνεια, η ματαιοδοξία, η σκληροκαρδία κλπ. (αυτά δεν τα γράφω άνευ αποδείξεων - έναν καλό λόγο τους λες, ή μια ανθρώπινη ευχή και όχι μόνο δεν απαντούν, αλλά σε κακολογούν κιόλας· δαιμονική εμπάθεια και μίσος!)."
    ===========================================
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
    Οι αποδείξεις για όσα προσάπτω παρακάτω στο κ. Μαννη των ΓΟΧ. είναι εδώ.
    https://paterikiparadosi.blogspot.com/2019/02/blog-post_315.html

    Μιλάει και ο κύριος Μάνης για αποδείξεις, υπεκφυγές και εμπάθεια.. Ο εξαφανισμένος Δάσκαλος με την έκδηλη αδυναμία του να αρθρώσει λέξη σε τόσα σχόλια σχετικά με τους ΓΟΧ! Επέδειξε εξαιρετική υπεκφυγή σε συνεχόμενα σχόλια μου που εξέτασε τις διαστρεβλωμένες του διδασκαλίες σε σχέση και με το κείμενο διακήρυξης ΓΟΧ. Υποδείχτηκε επίσης μέσα από τα ίδια τους τα κείμενα η επιφανειακή, εξωτερικών τύπων, θρησκευτικότητα των ΓΟΧ. Μια τυπολατρία φαρισαϊκού τύπου, η οποία δεν έχει καμία σχέση με την αληθή εσωτερική βασιλεία του Θεού, όπως βιώνεται σε κάθε γενιά στην ορθόδοξη Εκκλησία.
    Αφού ο δάσκαλος πρώτα "κλάφτηκε" για αυτούς που ασχολούνται μαζί του, υπονοώντας εμένα, έψαξε στη συνέχεια να κάνει την υπέρβαση στην υπεκφυγή. Βρήκε 1 παλαιό σχόλιο εσχατολογίας μου, άσχετο παντελώς με το θέμα, προσπαθώντας να το κρίνει μες στην αμάθεια του για να με υποβιβάσει δημοσίως με εμπάθεια ως δήθεν πλανεμένο. Προσωπική επίθεση δηλαδή αντί παραδοχή μη ύπαρξης απαντήσεων στα τόσα και τόσα ανακόλουθα των ΓΟΧ, συνοδικά και διδασκαλικά. Και αφού του απαντήθηκε, με αδιάσειστες αποδείξεις, ότι τα λόγια περί αντιχρίστου δεν ήτανε δικά μου, αλλά η προέλευση είναι από Άγιο Άνθρωπο και πλέον Αποδεδειγμένα από τον ουρανό, εμένα με έχει κλειδωμένο από το δικτυακό του τόπο. Αλλά την απάντησή μου δεν την έβαλε, ούτε την σχολίασε! Άφησε προπαγανδιστικά το συκοφαντικό μήνυμά του, για να νομίζουν οι αδαείς ότι εγώ δεν απάντησα ποτέ. Τέτοια "δικαιοπραξία" ο δάσκαλος, που ποζάρει σαν υπόδειγμα Αρετής, κατηγορώντας τους άλλους για εμπάθεια.. Βέβαια δεν πρόσεξες κ.Μάννη ότι στις πολλές αποδείξεις λόγων τρίτων, επιφανών, που έδωσα για τον επερχόμενο αντίχριστο, βρίσκεται και ο "αγαπημένος" φιλοΓΟΧ πατήρ που φιλοξενεί και προβάλει μετά χαράς ο ιστοτόπος σου. Ο π.Παΐσιος Παπαδόπουλος, έβγαινε δημόσια σε πρωτοσέλιδο εφημερίδας (ΕΛ.ΩΡΑ), για να πει τα ίδια, ότι ζούμε στην εποχή αντίχριστου, δηλαδή έχει γεννηθεί. Ο κ. Μάννης το προσπέρασε όμως..Επειδή βλέπεις ο πάτερ πάει με τα νερά του. Ξανά άλλη μία φορά δύο μέτρα και δύο σταθμά! Τέτοια δικαιοκρισία έχει ο δάσκαλος! Κ.Μάννη, ειλικρινά πιστεύω ότι όσοι καλοπροαίρετοι ΓΟΧ σωθούν, η σωτηρία τους θα προέρχεται από την αιματηρή βάπτιση λόγω του διωγμού του αντίχριστου.Σας το εύχομαι ολοψύχως κ.Μάννη να αξιωθείτε ομολογίας μέχρι τέλους, αν και είναι δύσκολα τα πράγματα για σας, αφού πρωτοστατείτε στο σχίσμα!
    ---ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ---

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος5/3/19, 9:43 π.μ.

      vas019 συνεχίζεις και υπερασπίζεσαι τα όσα είχες άλλοτε υποστηρίξει δημοσίως σε σχόλιό σου ότι ο Αντίχριστος έχει γεννηθεί; Λέτε: "Και αφού του απαντήθηκε, με αδιάσειστες αποδείξεις, ότι τα λόγια περί αντιχρίστου δεν ήτανε δικά μου, αλλά η προέλευση είναι από Άγιο Άνθρωπο και πλέον Αποδεδειγμένα από τον ουρανό," !! Για ποιά λόγια μιλάτε εδώ ότι είναι αποκάλυψη από τον ουρανό; Διευκρινήστε μας με απλό και σύντομο σχόλιο για να καταλάβουμε ποιά είναι η θέση σας ΣΗΜΕΡΑ και όχι τι πιστεύατε παλαιότερα. Και ποιός είναι αυτός ο Άγιος Άνθρωπος που επικαλείστε;

      Θα σας παρακαλούσα να είσαστε σαφής και σύντομος στην απάντησή σας για να γίνετε πιο κατανοητός.

      Α.Να.

      Διαγραφή
  7. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ Κ.ΜΑΝΝΗ.

    Αφού Ο ΔΆΣΚΑΛΟΣ δεν έχει γνώση εσχατολογίας, ούτε πείθει τους αντικειμενικούς ότι είναι το κέντρο της ορθόδοξης γνώσης στο σύνολό της τότε γιατί δεν έδωσε απαντήσεις και αποδείξεις ούτε στα περί προσευχής ερωτήματα που περήφανα συμβούλευσε και συκοφάντησε εμένα; Μόνος σας κ.Μάννη είπατε ότι συκοφαντία είναι κάτι που δεν μπορεί να αποδειχτεί! Αναμένω ακόμη αποδείξεις Αγίων περί προσευχής κ. Μάννη, όχι το τι πιστεύει ο επίτροπος της "εκκλησίας" σου , που το ονομάζουν οι τυπολάτρες παράδοση (κατ' οίκου προσευχής;). Αλλιώς να μην δίνετε "πνευματικες" συμβουλές..
    Δάσκαλε μου από αγάπη τα δείχνουμε, να δουν όλοι οι αντικειμενικοί πως φέρεσαι και πόσο απέχεις από το ιδανικό χριστιανικό πρότυπο! Το να θέλουμε να προστατέψουμε από την σχισματική σου πλάνη, δεν είναι κακολογία προσωπική προς εσένα, αλλά υπόδειξη της πλάνης σας και της δικιάς σου συνεχούς και αποδεδειγμένης δημόσιας αδικίας, μεροληψίας και προπαγάνδας.
    Διόρθωσε πρώτα ότι κάνεις λάθος και σου δείχνουμε και μετά, αν ακόμη θέλεις, όταν θα έχεις φτάσει στο ανάλογο πνευματικό επίπεδο, μετ' αποδεδειγμένης δημόσιας αντικειμενικότητας, έλα αδερφικά με σεβασμό και πες μας για τους κοινούς ταυτόχρονους εορτασμούς σαν προϋπόθεση σωτηρίας.. αν ακόμη έχεις τέτοιους λογισμούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΑ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΑΙΔΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΡΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ
    γράφει στη γνωστή σελίδα ο δάσκαλος ..1 Μαρτίου 2019 - 7:15 μ.μ.

    «Εμείς λέμε ότι τα επιχειρήματα της τρικαμηνικής σέχτας έχουν αναιρεθεί ως εσφαλμένα. Εσείς λέτε ότι τα δικά μας είναι εσφαλμένα»..
    «αυτά που γράφει ο π. Τρικαμηνάς.. έχεις σκεφθεί την πιθανότητα αυτά που γράφει να μην είναι αγιοπνευματικά, αλλά σατανικά..»

    Τι να μας πεις δάσκαλε στην αναξιότητα σου περί υποστήριξης όσων λες και πράττεις. Θα μας δείξεις δάσκαλε κάτι σοβαρό και αναντίρητο επιτέλους; Όχι δεν τρέφουμε αυταπάτες περί της ακόμα αναμενόμενης απολογίας σου για τις ασυναρτησίες ή ψεύδη δολιότητας που έλεγες σε σχέση με το καταστατικό (για να αλιεύεις αδαείς;), ούτε περιμένουμε να λογοδοτήσεις για την ομολογία των εξωτερικών τύπων, της εξωτερικής έκφρασης της δημόσιας λατρείας επί κοινωνικού συνόλου στο καταστατικό σας. Γιατί απλά δεν μπορείς να το κάνεις! Δεν μπορείς να τα καλύψεις τα δαιμονικά ατοπήματα. Αλλά όχι και να ψεύδεσαι ότι έχεις αναιρέσει τα επιχειρήματα στο σύνολό τους!
    Δεν έχω δει τον πάτερ να πέφτει σε ατοπήματα όπως εσύ. Άρα οι πιθανότητες εκμηδενίζονται για εκείνον και όλο το βάρος πέφτει σε σένα. Περιμένουμε να μας αποδείξεις ότι δεν έχεις εμπάθεια ισχυρογνωμοσύνης και η " εκκλησία" σου βγάζει ανώτερους πνευματικά ανθρώπους και Αγίους. Θα πρέπει να μας αποδείξεις ότι δεν έχεις πείσμα μικρού παιδιού χαμηλής διανοητικής ικανότητας που επιμένει χωρίς αποδείξεις. Τι πιο απλό, από το να μας αποδείξεις ότι το Σέκτα που χρησιμοποιείς για όλους όσους ακολουθούν τα επιχειρήματα εναντίον των ΓΟΧ και προέρχονται με σεβασμό στην υπόλοιπη επιχειρηματολογία της Π.Π, τηρούν τις προϋποθέσεις και τα χαρακτηριστικά για ΣΈΚΤΑ. Σου αποδείξαμε ότι δεν είναι έτσι, με βάση διεθνή λεξικά. Εσύ όμως σε μία πρόταση, όχι μόνο χρησιμοποιείς κατ’ επανάληψη ότι σου έχει αποδειχθεί λάθος, αλλά υπονοείς ότι το έχεις αναιρέσει ως εσφαλμένο.
    Αν λοιπόν δεν μπορείς σε κάτι τόσο απλό, να παραδεχτείς την αλήθεια και να έχεις συγκατάβαση, και να ζητήσεις συγνώμη, πως περιμένεις Ο δαιμονικός εγωισμός σου να σε οδηγήσει στις υπόλοιπες αλήθειες ; Πιστεύεις αλήθεια αντικειμενικά πώς αν ρωτήσουμε κάποιους άπιστους ή αλλόθρησκους να διαιτητεύσουν στο αν ισχύει ο χαρακτηρισμός της Σέχτας, θα κερδίσεις; Μήπως πιστεύεις ότι μπορείς να κερδίσεις νομικά; Ότι και να πούμε δάσκαλε για τη συμπεριφορά σου είναι πραγματικά λίγο. Είναι απίστευτο το πόσο πολλά λάθη σε τόσο λίγο χρόνο καταδεικνύουν το μέγεθος της πλάνης σου και Του εγωισμού που έχεις υποπέσει σε δημόσια θέα. Και όλα αυτά επειδή νομίζεις ότι ο ένας νεωτερισμός,
    δικαιολογεί το σχίσμα. Ελπίζω να μην φύγεις από αυτό τον κόσμο έτσι και χωρίς άλλα εφόδια μαρτυρικά, διότι η κρίση του Κυρίου θα είναι οδυνηρή για σένα, εγγυημένα πράγματα! Σε αντίθεση, ο Π.Ευθύμιος, μέχρι τώρα έχει δώσει όλα τα εχέγγυα βίου Αγίας πορείας, με έναν χαρακτήρα αγάπης και αλήθειας, με ευθύτητα και χωρίς δολοπλοκίες και αδικίες. Κρίνε και μόνος σου και με βάση τα προηγούμενα, για τη δημόσια συμπεριφορά σου, διότι οι εχέφρονες άνθρωποι σε έχουν κρίνει για τα φρονήματα σου για να σε αποφεύγουν στην πλάνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η ΣΥΓΧΗΣΗ ΤΟΥ ΓΟΧΙΚΟΥ ΠΥΛΩΝΑ, ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ , κ.Χατζηνικολάου..

    Γράφει κάποιος ανώνυμος που έχει τη δική μας θέση εδώ, στο κρυφό σχολειό..
    (σ.σ αναφέρει και για την εγγύτητα των εσχάτων και των λιγότερων από 500 χρόνια μέχρι την υποθετική συμπλήρωση του 8 ου αιώνα, όπως έχουν πει οι άγιοι πατέρες, διότι το επιχείρημα ΓΟΧ προϋποθέτει ότι «σίγουρα» δεν θα γίνει η Β ‘Παρουσία τα επόμενα 30 χρόνια για την πρώτη μετατόπιση ημέρας και ούτε μέχρι το έτος 2500!). Οι ΓΟΧ αυτοπροβάλονται ως μεγάλοι μελλοντολόγοι και προνοούνε για τα μελλοντικά πιθανά προβλήματα του εορτολογίου !
    ===============================
    « Είμαστε στο 2019,δηλαδή 95 έτη μετά την αλλαγή του ημερολογίου,αλλά η "Εκκλησία" της χώρας μας ακολουθεί το Παλαιό Πασχάλιο και όχι το Πασχάλιο των Λατίνων.Είμαστε στο έτος 7500 από την δημιουργία του Αδάμ και της Εύας.Οι άνθρωποι μέσα σε 500 χρόνια θα κριθούν.Τα 128 χρόνια είναι 4 ημέρες διαφορά για 500 έτη.Δηλαδή,το 2500 θα είναι η διαφορά 13+4=17 ημέρες.Άρα αυτά που γράφουν(ο Μεταξάκης,ο π.Αlexander και ο Λεοντοπόλεως)είναι σενάρια επιστημονικής φαντασίας.«
    ===============================
    Του απαντάει ο έτερος καθηγητής τον ΓΟΧ ..
    ===============================
    Δημήτριος Χατζηνικολάου3 Μαρτίου 2019 - 3:40 μ.μ.
    «σφάλλεις μεγάλως καί προφανῶς ὅταν ἰσχυρίζεσαι ὅτι τό ν.ἡμ. δέν ἔθιξε τόν Πασχάλιον Κανόνα καί ἀντί "εὐχαριστῶ" προσπαθεῖς νά μοῦ μάθῃς γράμματα. Βαλτός εἶσαι νά μᾶς σπαταλήσῃς τόν χρόνον μας καί νά ἐνσπείρῃς περαιτέρω σύγχυσιν, ὅπως ἔκανε προσφάτως καί ὁ ὁμόφρων σου vas019; Μπάς κι εἶσαι σύ;»
    ==============================================
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
    Tόσο πολύ σας σύγχυσα κ. Χατζηνικολάου και δεν μπορείτε να βρείτε απαντήσεις για ακόμα μία φορά; Τόσο πολύ οποιοδήποτε άξιο συνομιλητής σας τον υποψιάζεστε για μένα;
    Eφιάλτη στον ύπνο σας με βλέπετε; Δεν είμαι εγώ ο μόνος ικανός συνομιλητής σας αγαπητέ,
    τόσος κόσμος με τόσο όμορφα επιχειρήματα σας τα λέει. Διότι πέρα από την απάντηση σας περί του Πασχάλιου, (το οποίο θέμα προσωπικά δεν είχα συζητήσει μέχρι τώρα) στα προηγούμενα δικά μου δεν έχετε απαντήσει, ούτε για τη συμπεριφορά του κ. Μάννη, ούτε για τις ασάφειες του ενάντια στην δική σας διακήρυξη, ούτε μας εξηγήσατε τον θιγμένο εξωτερικό λατρευτικό τύπο της Ορθοδοξίας και την κοινωνική του προέκταση. Πως με μπερδέψατε αλήθεια στο πασχάλιο; Και επειδή δεν μπορείτε να απαντήσετε σε αυτά τα δικά μου, το ονομάσετε σύγχυση…Είναι βέβαια ένα πρώτο βήμα προς τη συνειδητοποίηση της αλήθειας: ότι η Κιβωτός των ΓΟΧ «μπάζει» νερά από παντού. Μετά από αρκετές δεκαετίες κ. Χατζηνικολάου , η υποθετική προβληματική κατάσταση, αν φτάσουμε εκεί, μπορεί να γίνει μία σύνοδος και να επαναφέρει το παλαιό σε κάθε περίπτωση. Αρά το πασχάλιο, για την ώρα δεν έχει θιχτεί ακόμη σε οποιαδήποτε περίπτωση που παραδέχεστε. Συνεπώς δεν υπήρχε και δεν υπάρχει για την ώρα δικαίωμα σχίσματος περί μελλοντικού αναμενόμενου γεγονότος.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΟΧ ΚΑΝΕΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΡΩΝΕΥΕΤΑΙ..

    Αλλά ο καθηγητής των ΓΟΧ πήγε να ειρωνευτεί περί του δήθεν απόλυτου απορρήτου
    της Β'Παρουσίας , ενώ ταυτόχρονα ο ίδιος ανησυχούσε μέχρι και για το πασχάλιο "ἔπειτα ἀπό 35.000 περίπου ἔτη, μέ αὐτήν τήν ἑορτήν τῶν Χριστουγέννων!"
    ======================
    Δημήτριος Χατζηνικολάου3 Μαρτίου 2019 - 3:40 μ.μ.
    “Βλέπω ὅτι "γνωρίζεις" περίπου και τόν χρόνον τῆς 2ας Παρουσίας!”…
    =======================

    Αφήστε την ειρωνεία κ.Χατζηνικολάου, περί την γνώση και τη συνειδητοποίηση της εγγύτητας των εσχάτων στον συνομιλητή σας. Σύσσωμοι οι σύγχρονοι ερμηνευτές και σχετικοί συγγραφείς όπως λέει και ο πανεπιστημιακός κ.Ταμιωλάκης, μιλούν για την εγγύτητα των εσχάτων πλέον. Υπάρχουν επίσης αρκετοί από τον χώρο των ΓΟΧ, που συμμετείχαν στις ταυτότητες και στις πορείες, έχοντας την καλή ανησυχία για το χάραγμα και κατ’ επέκταση την εγγύτητα της Β’ Παρουσίας. Αν είχατε ασχοληθεί με τη Σοφία των Πατέρων θα είχατε μάθει ότι οι Πατέρες και τον αιώνα έδωσαν και πολλά άλλα ημερομηνιακά και μη στοιχεία περί της εγγύτητας. Χώρια που υπάρχει όραμα Αγίου περί κοπής του Αιώνα μας στην μέση και άλλα πολλά , από τον Δανιήλ και τα χρονικά διαστήματα και ιστορικά γεγονότα σαν κλειδί εφαρμογής για την εποχή, το κράτος των Εβραίων και την τελευταία γενιά κτλ. Εσείς ονειρευτείτε όσο θέλετε μελλοντολογική προσβολή του πασχαλίου έπειτα από πολλές δεκαετίες, αλλά την ειρωνεία σας θα σας τη χρεώσει Θεός εναντίον των Αγίων του. Μου αρέσει που ασχολείστε και με ημερολόγια και δεν ξέρετε τα βασικά των Προφητών και Πατέρων περί του περίπου της Δευτέρας παρουσίας. Καλά ούτε συναξαριστή δεν διαβάζετε προσεκτικά; Αφήστε που υπάρχει Άγιος που εξηγεί ότι το σχετικό χωρίο, περί μη γνώσης της Β' παρουσίας ισχύει προ της επιφοιτήσεως Αγίου Πνεύματος. Εσείς μη χαλάτε το χρόνο μας με τη νομιζόμενη παντογνωσία σας.. προσγειωθείτε λίγο. Αφού εσείς ασκείτε άκρατη τυπολατρία Ορθοδοξίας (βάση της διακήρυξης σας περί εξωτερικών τύπων που εθίγησαν) και ασχολείστε μόνο με τα ημερολόγια, ψάχνετε με το μικροσκόπιο της παράδοσης να βρείτε μελλοντική υποθετική παράβαση, λες και αν υπάρξει θέμα δεν μπορεί να διορθωθεί με σύνοδο! Αλλά εσείς κάνατε προληπτικά σχίσμα!
    Γράψατε
    ===============================
    «θά πρέπῃ νά προστίθεται μία ἡμέρα κάθε 128 ἔτη διά νά διατηρηθῇ ἡ ἰσημερία εἰς τήν 21ην Μαρτίου, ὁπότε θά ἔλθῃ ἐποχή πού τό Πάσχα θά συμπίπτῃ μέ τήν ἑορτήν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων…» και «ἔπειτα ἀπό 35.000 περίπου ἔτη, μέ αὐτήν τήν ἑορτήν τῶν Χριστουγέννων»
    ============================

    Βλέπω «γνωρίζεις» και συ περίπου για το ότι έχουμε ακόμη πολλές δεκαετίες και αιώνες και ίσως χιλιετίες και θα «κινδυνέυσει» το πασχάλιο έτσι; Eίστε σίγουρος ότι έχουμε ακόμα τρεις δεκαετίες και θα μετατοπιστεί έστω και μία μέρα; Όχι Δημήτρης να λέγαμε αλλά Δημητράκης, αλλάζει το πρόσωπο; Μπορείτε να γίνετε πιστευτός ότι δεν προφητεύετε ή αντι-προφητεύετε; Στο «περίπου» το ίδιο σίγουρα είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάποια σχόλια είναι εκτός θέματος. Κάποια άλλα ασχολούνται με τον χρόνο ελεύσεως του Αντίχριστου, και συνοδεύονται μάλιστα από πατερικά κείμενα. Όμως και πριν μερικές μέρες πάλι διευκρινήσαμε ότι δεν είναι σκοπός του ιστολογίου αυτό το αμφιλεγόμενο θέμα, ούτε θα εμπλακούμε σε τέτοιες συζητήσεις και ανταλλαγή σχολίων, πέρα από κάποια κατά καιρούς γενική ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.