Νέα θεματική εβδομάδα
στα σχολεία της χώρας
Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για της «έμφυλες ταυτότητες» αρχίζει τις επόμενες ημέρες σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας. Το πρόγραμμα αφορά σε εγκεκριμένες από το υπουργείο Παιδείας δράσεις με σκοπό τη σωστή διαμόρφωση της σχέσης με το σώμα, την αυτοεικόνα και αυτοαντίληψη των μαθητών.
Η θεματική ενότητα «Αποδομώντας τα έμφυλα στερότυπα» κάνει την αρχή και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει δώσει ήδη στα σχολεία βοηθητικό υλικό για την πραγματοποιήσει του προγράμματος.
Το νέο υλικό έχει σχεδιαστεί από το «Πολύχρωμο Σχολείο», μια εθελοντική μη κερδοσκοπική συλλογικότητα επιστημόνων που δημιουργήθηκε το φθινόπωρο του 2009 με αρχική ονομασία «Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην Εκπαίδευση». Τα άτομα που συμμετέχουν στην ομάδα προέρχονται από το χώρο της εκπαίδευσης, της ψυχικής υγείας και των κοινωνικών επιστημών.
Στο σχολείο επίσης, πολλά παιδιά που δεν είναι ΛΟΑΤΚΙ+, αλλά τα χαρακτηριστικά ή/και η έκφραση φύλου τους δεν εναρμονίζεται με τα έμφυλα στερεότυπα, υφίστανται ομοφοβικό σχολικό εκφοβισμό.
Στόχος του υλικού που έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς είναι η ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς, φιλικού και συμπεριληπτικού σχολικού πλαισίου για όλα τα παιδιά.
Το εκπαιδευτικό υλικό του Πολύχρωμου Σχολείου με τίτλο, «Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών σε ζητήματα Σεξουαλικού Προσανατολισμού, Ταυτότητας Φύλου, Έκφρασης Φύλου και Χαρακτηριστικών Φύλου», είναι αποτέλεσμα εθελοντικής, συλλογικής εργασίας και αποτελείται από υποστηρικτικό για τους εκπαιδευτικούς υλικό (Χάρτες δικαιωμάτων, Οδηγούς, Οπτικό υλικό, PP κ.α), συγκεκριμένες Δραστηριότητες- Φύλλα εργασίας καθώς και λεπτομερείς Οδηγίες-Προτάσεις για τη χρήση του. Οι τεχνικές και οι μέθοδοι (βιωματικές, αναστοχαστικές) που προτείνουμε αποπροσωποποιούν καταστάσεις, διασφαλίζουν την ιδιωτικότητα όλων και προωθούν την ενεργή συμμετοχή, την ενσυναίσθηση και την αποδοχή (καταιγισμό ιδεών, σενάρια, παιχνίδια ρόλων, δομημένο διάλογο, debate, δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης κ.ά.).
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.