Ο
Αρχιεπίσκοπος από μόνος του, ως Πάπας,
αποφάσισε να παραχωρήσει εκκλησιαστική περιουσία;
αποφάσισε να παραχωρήσει εκκλησιαστική περιουσία;
Ή μήπως υπάρχει μυστική απόφαση της Ιεραρχίας που αγνοούμε;
Η
εκκλησιαστική περιουσία αποτελεί ιδιοκτησία του/τους;
«ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ» (ΜΚΟ) ή Α.Ε.
ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
«Πόνος
και θλίψη από Ανασκόπηση Εκκλησ. γεγονότων» (Γ. Παπαθανασόπουλος)
Παρόλον που ο δημοσιογράφος κ. Παπαθανασόπουλος
Γ., έχει λόγο να αντιπολιτεύεται τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο (αφού υπήρξε στενός
συνεργάτης του πρώην Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου), δεν μπορούμε να
αντιπαρέλθουμε τις εν τίτλω αλήθειες που εκφράζει σε πρόσφατο δημοσίευμά του
στο ιστολόγιο “ΑΚΤΙΝΕΣ”.
Γράφει για την «Ανασκόπηση των Εκκλησιαστικών Γεγονότων,
όπως την παρουσίασε ο Ραδιοφωνικός Σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος (89,5FM) την παραμονή της
Πρωτοχρονιάς. Όποιος είχε την υπομονή να ακούσει νόμιζε ότι ακούει τον
απολογισμό ενός φιλανθρωπικού σωματείου, που ανταγωνίζεται όλα τα άλλα και που
επιδιώκει να αποδείξει ότι επιτελεί πλούσιο κοινωνικό έργο και ότι ενεργεί κατάλληλα ώστε να
αυξήσει τις οικονομικές του δυνατότητες. Στην τρίωρης διάρκειας εκπομπή ο
ακροατής δεν είχε σε κανένα σημείο την εντύπωση ότι πρόκειται για ανασκόπηση
του έργου της Εκκλησίας, δηλαδή του παρατεινόμενου στους αιώνες Θεανθρώπου Λυτρωτή, δια του Οποίου
οδηγεί τους ανθρώπους στη σωτηρία,
ασκούσα την τριπλή απολυτρωτική ενέργεια
Του».
Αντί της υπηρέτησης του
σωτηριώδους αὐτού έργου, η θεσμική Εκκλησία της Ελλάδος δεν διαφέρει σε τίποτα από
ένα Ανώνυμο φιλανθρωπικό οργανισμό, ο οποίος εβαπτίσθη «μη κερδοσκοπικού
χαρακτήρος», και του οποίου δεν ελέγχονται οι οικονομικές συναλλαγές!
Στο άρθρο του καλού δημοσιογράφου
παρελαύνουν οι δραστηριότητες της «Εκκλησίας» του Ιερώνυμου και των ομοίων του
οικονομισάριων, οι οποίοι παράγουν «φιλανθρωπικό» έργο με τις ανεξέλεγκτες «δεκάρες»
του λαού, τις μετοχές και τις διάφορες επιδοτήσεις. Έτσι στην Ανασκόπηση, που
παραθέτει ο δημοσιογράφος διάβαζε κανείς
• για περιουσία της Εκκλησίας (που χωρίς
συμφωνία της Ιεραρχίας ο Αρχιεπίσκοπος αποφάσισε να παραχωρήσει, –άγνωστον με
ποιές προθέσεις και σκοπιμότητες),
• για τις 3.600.000 μερίδες φαγητού που μοίρασε η ΜΚΟ, τα
κοινωνικά παντοπωλεία, το ιατρείο και το κοινωνικό φαρμακείο (καμιά αναφορά στην πηγή των
εσόδων),
• για το επίδομα για το τρίτο τέκνο στη
Θράκη, κι αυτό κουτσουρεμένο, αφού «χρήματα από τη δισκοφορία των Χριστουγέννων
του 2011 απέστειλαν μόνο οι 43 από τις 82 Ιερές Μητροπόλεις»!
• για το αόριστο έργο των
«Συνοδικών Επιτροπών» και τα πολυδάπανα ταξίδια των μελών της, κ.λπ
Στη συνέχεια ο δημοσιογράφος
ομιλεί για «τα παραληφθέντα
εκκλησιαστικά γεγονότα» κατά μήνα το έτος 2012.
Ιδιαίτερη εντύπωση κάνει η
παρακάτω αναφορά του δημοσιογράφου:
«Στην Εγκύκλιο 2925 της Ιεράς Συνόδου, με θέμα τις Ιερατικές
κλήσεις" περιέχονται χοντρά
χριστολογικά, εκκλησιολογικά και θεολογικά λάθη, όπως λ.χ. ότι "Ο
Χριστός είναι ανοιχτός σε νεωτερισμούς" και ότι είναι "ρηξικέλευθος
επαναστάτης", τα οποία επισήμανε ο υπογράφων (σημ. σ. Παπαθανασόπουλος).
Σε επιστολή του προς τον υπογράφοντα ο Συνοδικός Μητροπολίτης Μεσογαίας και
Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος αναφέρει σχετικά:
" Αγαπητέ κ.
Παπαθανασόπουλε, έλαβα το σχόλιο σας στην Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου, της
οποίας είμαι κι εγώ μέλος και ειλικρινά σας ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση.
Δεν εγνώριζα τίποτα.
Εγώ να υπάρχει η υπογραφή μου
κάτω από ένα τέτοιο κείμενο το αρνούμαι κάθετα. Ας βάλει την υπογραφή του ο
συντάκτης.
Διαφωνώ με το κείμενο, με το ήθος που αυτό
εκφράζει και φυσικά με την προφανώς πάγια συνοδική τακτική της εν αγνοία μου
χρήσεως του ονόματος μου.
Ελπίζω να μην το έχω υπογράψει
χωρίς να το έχω καταλάβει. Το μόνο παρήγορο είναι ότι δεν διαβάστηκε στη
μητρόπολη μας.
Αύριο θα ψάξω να βρω ολόκληρη την
Εγκύκλιο.
Δεν ξέρω πώς πρέπει να αντιδράσω,
αλλά σκέπτομαι διάφορα. Ελπίζω να φωτίσει ο Θεός για το καλύτερο.
Σας ευχαριστώ πολύ
Ο Μ&Λ Νικόλαος
Η επιστολή έχει ημερομηνία 19 Μαρτίου 2012. Έκτοτε δεν υπήρξε καμία
ενημέρωση του υπογράφοντα για την αντίδραση του Σεβ. Μητροπολίτη Μεσογαίας και
για το αποτέλεσμα που αυτή είχε».
Τέλος, από την ανάλυση του
δημοσιογράφου καταφαίνεται, ότι τα μεγάλα θέματα που είναι ανοικτά και
απασχολούν σήμερα το σώμα της Εκκλησίας, όπως
• το μάθημα των Θρησκευτικών (που
μεταλλάσσεται σε ά-Χριστη θρησκειολογία)
• η νέα ταυτότητα ή κάρτα του
Πολίτη,
• το πρόβλημα του Οικουμενισμού,
• οι αντικανονικές παρεμβάσεις
του Πατριάρχη, που ζητεί την τιμωρία Επισκόπου και ιερέων που εξασκούν κριτική
στο Φανάρι, και αντίθετα αγκαλιάζει τον όμοιόν του (ως προς την αλλοίωση
στοιχείων της Πίστεως) Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο,
• το πρόβλημα στην Μητρόπολη
Ναυπάκτου (η γνωστή «κόντρα» του οικείου Μητροπολίτη με το μοναστήρι της
Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου),
όλα αυτά ουδόλως εθίγησαν.
Θλιβόμαστε και μεις, μαζί με το
δημοσιογράφο και όλους τους πιστούς, καθώς βλέπουμε η «Εκκλησία» των Δεσποτάδων
(εκτος λίγων εξαιρέσεων) να ασχολείται πρωτίστως με έργα βιτρίνας και όχι με
την ουσία της Πίστεως και το λυτρωτικό
έργο που αποτελεί την κύρια
αποστολή τους.
Μαζί με τη θλίψη μας να
εκφράσουμε και έντονες επιφυλάξεις και τους φόβους μας για το «τί κρύβεται» πίσω από την προσωπική απόφαση του Αρχιεπισκόπου,
για παραχώρηση εκκλησιαστικής γης, σε ακτήμονες και απόρους.
Μήπως (όπως πιό πάνω αναφέραμε)
κρύβει σκοπιμότητες και αποτελεί ένα εύσχημο τρόπο για την μελλοντική
παραχώρηση της περιουσίας στο Κράτος; Μήπως η Τρόϊκα αποφάσισε κι αυτό το
ανοσιούργημα και βρήκε σύμμαχο στο «μακαριώτατο» πρόσωπό του;
Λεόντιος Διονυσίου