Οἱ
Ἅγιοι «τὰς ψυχοβλαβεῖς γλωσσαλγίας
αἱρετικῶν διήλεγξαν»· «ἐξέτεμον κακοδοξίας, αἱρετικῶν»· «ἀπεδίωκον τοὺς νοητοὺς λύκους», «ὡς
ἱστὸν ἀράχνης διέλυαν Νεστορίου» καὶ
Ἀρείου «κακόνοιαν ἤλεγξαν, καθεῖλον ὀφρύν, ἀκαθέκτων αἱρέσεων»· «πλάνην
ἐξώρισαν Ἀρείου τὴν ἄθεον».
Οἱ Ἅγιοι, λοιπόν,
ὡς «ποιμένες ἀληθινοὶ τὴν Ἐκκλησίαν κύκλῳ ἐτείχισαν», νικοῦσαν «ὀλεθρίους αἱρέσεις»,
διατράνωναν ἀναντιρρήτως, τὴν Ὀρθόδοξον πίστιν», «τὴν Ποίμνην» τους «ἀσεβείας διέσωζαν
κακοδόξων, ἐκτρέποντες αἱρετικῶν μηχανήματα (καὶ
δὲν βοηθοῦσαν, ὅπως οἱ σύγχρονοι Ποιμένες μὲ τὴν ἀνοχή-σιωπή τους τοὺς αἱρετικοὺς
στὴν ἐξάπλωση τῆς αἱρέσεως), καὶ «θεοφθόγγοις διδάγμασι τὴν Χριστοῦ Ἐκκλησίαν
ὑπεστήριξαν», γι’ αὐτὸ καὶ ἦσαν «ὀρθοδοξίας προϊστάμενοι»!
Αὐτὸ τὸ
στήριγμα, ποιός Ἐπίσκοπος δίδει σήμερα στοὺς πιστούς; Διότι μὲ τὴν αἵρεση, ἡ
Ἐκκλησία, οἱ πιστοί, δηλ., παραπαίουν, κρημνίζονται, ἀλλοιώνεται ἡ πίστη τους ἡ
σωτήριος καὶ χρειάζονται βοήθεια καὶ στήριγμα.
Γι’ αὐτὴ τὴ δράση
τους «πολλοὺς «διωγμοὺς καὶ κινδύνους ὑπέμειναν».
Καὶ ἐδῶ εἶναι τὸ μυστικὸ τῆς ἀποτυχίας τῶν συγχρόνων Ἐπισκόπων:
Δὲν θέλουν νὰ διωχθοῦν!
Οἱ σύγχρονοι ποιμένες, λοιπόν, καὶ Ἐπίσκοποι (θλιβερὴ καὶ τραγικὴ ἡ διαπίστωση) κάνουν τὰ ἀντίθετα ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ψάλλονται στὶς ἐκκλησιαστικὲς ἀκολουθίες στὶς ὁποῖες προΐστανται. Ὡσὰν νὰ μὴ εἶναι καὶ οἱ ἴδιοι παρόντες σ’ αὐτές, ὥστε νὰ ἀκούουν τὰ ψαλλόμενα, ὡσὰν νὰ ἀνήκουν ὅσα ψάλλονται στὶς ἐκκλησίες μας σὲ ἄλλες ἐποχές, σὲ ἄλλους λαούς.
Τιμοῦν,
ὑμνοῦν καὶ προβάλλουν τοὺς ἀγῶνες τῶν Ἁγίων ἐναντίον τῶν αἱρετικῶν (εἰδικὰ
τῶν, κατὰ μῆνα Ἰανουάριο, Ἁγίων Ἐπισκόπων καὶ Πατριαρχῶν).
Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα, ὅμως, ἡ ἀπόλυτη ἀντιστροφή!
Οἱ σύγχρονοι Ἐπίσκοποι, δηλαδή, ὄχι μόνο δὲν ἀγωνίζονται ἐναντίον τῶν παναιρετικῶν
Οἰκουμενιστῶν, ἀλλά, α) δὲν ἐνημερώνουν τοὺς πιστοὺς γιὰ τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,
β) ἀποτρέπουν τοὺς πιστοὺς νὰ ἐφαρμόσουν τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων περὶ ἀπομακρύνσεως
ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, γ) οἱ ἴδιοι δέ, ὑποδέχονται -πλήρη ἀνακολουθία τῆς διδασκαλίας τῶν Ἁγίων- μὲ ὕμνους καὶ ᾠδὲς «πνευματικές»
τοὺς αἱρεσιάρχες τῶν ἡμερῶν μας, βεβηλώνοντας ἔτσι καὶ τοὺς ὕμνους, ἀφοῦ οἱ ὕμνοι
αὐτοὶ ἁρμόζουν στὸ Σωτῆρα Χριστό. Ὁ Πατριάρχης π.χ. καὶ ἡ παρέα του, ὑποδέχτηκαν
τὸν Πάπα Βενέδικτο μὲ τὸν ὕμνο: «Εὐλογημένος
ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου»! Μὲ τὸν ἴδιο ὕμνο ὑποδέχτηκαν καὶ οἱ
ΒορειοΕλλαδίτες Ἐπίσκοποι καὶ ποιμένες, τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο τὴν προηγούμενη
χρονιά.
Παρουσιάζουμε
κάποιους ὕμνους-τροπάρια τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀπὸ τὴν σημερινὴ ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Ἀθανασίου
καὶ Κυρίλλου. Εἶναι οἱ δύο Ἅγιοι ποὺ πολέμησαν τὸν Ἀρειανισμὸ καὶ τὸν
Νεστοριανισμό, αἱρέσεις ἐκείνης τῆς ἐποχῆς, ὑποδεέστερες ἀπὸ τὴν αἵρεση τῆς ἐποχῆς
μας, τὸν Οἰκουμενισμό, διότι ὁ Οἰκουμενισμὸς καταλύει τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ,
ἀναμειγνύοντάς την καὶ μὲ τὶς ἄλλες αἱρέσεις καὶ μὲ τὶς θρησκεῖες!
Αὐτὲς
οἱ θέσεις δὲν εἶναι δικές μας. Μᾶς τὶς ἔχουν διδάξει πολλοὶ ἅγιοι ἄνδρες τῆς ἐποχῆς
μας καὶ θεολόγοι, μὲ πρῶτο τὸν ἅγιο Ἰουστῖνο Πόποβιτς, τὸν π. Ἀθανάσιο Μυτιληναῖο,
τὸν π. Σπυρίδωνα Μπιλάλη, τὸν ἀείμνηστο καθηγητὴ Ἀνδρέα Θεοδώρου, τὸν ἀείμνηστο
ἐπίσκοπο Αὐγουστῖνο Καντιώτη, τὸν καθηγητὴ Πατρολογίας π. Θεόδωρο Ζήση, τὸν καθηγητὴ Δογματικῆς Δημήτριο Τσελεγγίδη
κ.λπ. Ὁ Οἰκουμενισμὸς γιὰ ὅλους αὐτούς, εἶναι αἵρεση χειρότερη ἀπὸ τὸν Ἀρειανισμὸ
καὶ τὸν Νεστοριανισμό, αἵρεση τῶν ἐσχάτων καί, ἄρα, Παναίρεση. Εἶναι σημαντικὸ νὰ σημειώσουμε ὅτι, τὴ θέση ὅτι
ὁ Οἰκουμενισμὸς εἶναι αἵρεση, τὸ παραδέχτηκε ἀκόμα καὶ ὁ Οἰκουμενιστὴς Ἀρχιεπίσκοπος
Χριστόδουλος (ὑποκριτικὰ καὶ διπλωματικά, ἢ ἐν ἐπιγνώσει, Κύριος οἶδε)· εἶπε: «ὁ Οικουμενισμὸς εἶναι αἵρεση, περὶ τούτου οὐδεμία
ἀμφιβολία ὑπάρχει»!
Καὶ
οἱ μὲν Ἐπίσκοποι ποὺ δὲν δέχονται ὅτι εἶναι αἵρεση (ὅπως ὁ Δημητριάδος, ὁ Μεσσηνίας,
ὁ Καλαβρύτων, ὁ Σύρου) ἀνήκουν σ’ αὐτή· τὸ μεγάλο πρόβλημα εἶναι οἱ ἄλλοι Ἐπίσκοποι,
οἱ θεωρούμενοι εὐσεβεῖς καὶ «καλοί»· αὐτοὶ τὶ κάνουν;
Ἐφόσον, λοιπόν, εἶναι ἡ χειρότερη καί, μάλιστα,
ἐκτιμᾶται ὅτι εἶναι ἐσχατολογικὴ αἵρεση, σημαίνει ὅτι ἐπηρεάζει τοὺς πιστούς,
τοὺς ὁδηγεῖ στὴν ἀπώλεια (ὅπως ὅλες οἱ αἱρέσεις) γι’ αὐτὸ πρέπει νὰ ἔχει ἀνάλογη ἀντιμετώπιση μὲ τὶς
μεγάλες αἱρέσεις, ὅπως ὁ Ἀρειανισμός ποὺ πολέμησε ὁ Μ. Ἀθανάσιος, ἀσχέτως ἂν ἀκόμα
δὲν ἔχει καταδικασθεῖ.
Εἶναι ὁλοφάνερο καὶ αὐτονόητο, ὅτι μία αἵρεση δὲν ἐπηρεάζει
τοὺς πιστοὺς ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ καταδικάζεται, ἀλλ’ ἀφ’ ἧς στιγμῆς ὑπάρχει. Περισσότερο
μάλιστα μᾶς ἐπηρεάζει πρὶν καταδικασθεῖ, γιατὶ τότε οἱ φορεῖς της, ἐκλαμβάνονται ὡς
Ὀρθόδοξοι ἀπὸ τὸ λαό. Γιὰ τοῦτο ὀφείλουν οἱ ὀρθοδοξοῦντες Ἐπίσκοποι, ποιμένες
καὶ ὅσοι λαϊκοὶ γνωρίσουν καὶ μποροῦν, νὰ καταδεικνύουν καὶ νὰ καταπολεμοῦν τὴν
αἵρεση. Παραδείγματα ἄφθαστα μέν, ἀλλὰ καθοδηγητικὰ οἱ σήμερον ἑορταζόμενοι Ἅγιοι.
Ἂς
ἐξετάσουμε κι ἂς συγκρίνουμε, τί ἔκαναν οἱ σήμερα ἑορταζόμενοι Ἐπίσκοποι καὶ Ἅγιοι
Ἀθανάσιος καὶ Κύριλλος, καὶ τί κάνουν οἱ σύγχρονοι Ἐπίσκοποι, καὶ κατόπιν, ἂς
πράξουμε τὸ καθῆκον μας:
Ἂς ἀπαιτήσουμε ἐπιτακτικὰ ἀπὸ τοὺς Ἐπισκόπους μας, νὰ
μιμηθοῦν τοὺς Ἁγίους. Εἶναι γιὰ μᾶς εὐθύνη, καθῆκον, θέμα σωτηρίας. Εἶναι τὸ ἐλάχιστο ποὺ ἀπαιτεῖται
νὰ κάνουμε.
Νὰ ἐρωτήσουμε τοὺς Ἐπισκόπους καὶ Ποιμένες νὰ μᾶς ποῦν, γιατὶ
μένουν ἀπαθεῖς στὴν ἐπέκταση τῆς αἱρέσεως, γιατί δὲν μᾶς ἐνημερώνουν, ποιοί εἶναι
οἱ αἱρετικοί; Γιατί δὲν πολεμοῦν τὴν παναίρεση; Γιατί ἀσχολοῦνται μόνο μὲ
κάποιες μικρο-αἱρέσεις; Μήπως γιατὶ ἐκεῖ δὲν ὑπάρχει κόστος, θυσία; Τί φοβοῦνται;
Διαβάζουμε
ἀπὸ τὸν Ἑσπερινὸ καὶ τὸν Ὄρθρο τῆς Ἑορτῆς τῶν Ἁγίων καὶ ἐπισημαίνουμε μὲ μπλὲ χρῶμα,
αὐτὰ ποὺ ἔκαναν οἱ Ἅγιοι καὶ δὲν κάνουν οἱ «διάδοχοί» τους:
«Ὀλεθρίους αἱρέσεις,
Πάτερ ἐθριάμβευσας λόγοις καὶ γράμμασι, τὴν ποικίλην πλάνην, ἐξορίζων σοφαῖς ἀποδείξεσιν, ἐκ τῆς
οἰκουμένης, διατρανῶν ἀναντιρρήτως,
τὴν
Ὀρθόδοξον πίστιν μακάριε».
«Ὀρθοδοξίας φυτεύσας τὰ
δόγματα, κακοδοξίας
ἀκάνθας ἐξέτεμες, πληθύνας τὸν σπόρον τῆς
πίστεως,... αἱρετικῶν τὰς
ψυχοβλαβεῖς, πάσας γλωσσαλγίας, οἷά τις
πέλυξ ἐξέτεμες, προρρίζους, ὡς ἀκάνθας, καὶ τὸν σπόρον τοῦ λόγου,
ἐπαρδεύων σοφῶς ἐγεώργησας».
«Διωγμοὺς ἐκαρτέρησας,
καὶ κινδύνους
ὑπέμεινας, θεορρῆμον Ὅσιε Ἀθανάσιε, ἕως
τὴν πλάνην
ἐξώρισας, Ἀρείου τὴν ἄθεον· καὶ ὡς ποιμὴν ἀληθινός, τὴν Ποίμνην τῆς αὐτοῦ, ἀσεβείας διέσωσας· Χαίροις σοφὲ Ἀθανάσιε, ὁ τὸν ληρώδη Ἄρειον, καθάπερ
λύκον ἐκσφενδονήσας τῆς ποίμνης τοῦ Χριστοῦ,
τῇ ἐλαστικῇ σφενδόνῃ τῶν θεοσόφων δογμάτων σου. Διὰ τοῦτο, συνελθόντες σε
τιμῶμεν, μελῳδικῶς ἀγαλλόμενοι».
«Τοῖς πυρίνοις σου
δόγμασι, τῶν αἱρέσεων ἅπασα, φρυγανώδης φλέγεται ὕλη Πάνσοφε Κύριλλε, τῶν κακοδόξων,
ἐκτρέπων μηχανήματα».
«Τῆς Χριστοῦ ἀπεδίωξας, νοητοὺς λύκους Κύριλλε,
Ἐκκλησίας σκίμπωνι τῶν δογμάτων σου· καὶ ταύτην κύκλῳ ἐτείχισας,
λόγων ὀχυρώμασι, παραστήσας τῷ Χριστῷ, ἀσινῆ καὶ ἀλώβητον, ὃν ἱκέτευε, ἐκ
φθορᾶς καὶ κινδύνων λυτρωθῆναι, τοὺς ἐν πίστει ἐκτελοῦντας, τὴν ἀεισέβαστον
μνήμην σου».
«Ὡς ζήλου καὶ παρρησίας ἔμπλεως, Κύριλλε ἔνδοξε, τὰς θεομάχους πάσας ἀψευδῶς, γλωσσαλγίας διήλεγξας, τῶν δυσσεβῶν αἱρέσεων, ὀρθοδοξίας προϊστάμενος».
«...τὰς μηχανὰς τοῦ σκολιοῦ δράκοντος, γνώμῃ στερρὰ
Κύριλλε, ὡς ἱστὸν ἀράχνης διέλυσας, τὴν
Νεστορίου κακόνοιαν ἤλεγξας, καὶ Θεοτόκον
κυρίως ἐτράνωσας...».
«Ἀθανάσιον ὕμνοις, καὶ
Κύριλλον ὁμοῦ ἐπαινέσωμεν πάντες, τοὺς θείους θεράποντας, καὶ προμάχους τῆς
πίστεως, τοὺς τοῖς βάθεσι, τῶν εὐσεβῶν
νοημάτων, στρατὸν ἔκφρονα, αἱρετικῶν ἀπειθούντων,
ἀξίως βυθίσαντας.
Καὶ πρὸς τοὺς
δύο μαζί, ψάλλουμε:
«Χαίροις Ἱεραρχῶν ἡ
Δυάς, τῆς Ἐκκλησίας τὰ μεγάλα προπύργια, οἱ στῦλοι τῆς εὐσεβείας, ὁ τῶν πιστῶν ἑδρασμός, τῶν αἱρετιζόντων ἡ κατάπτωσις.
Χριστοῦ οἱ ποιμάναντες, τὸν λαὸν
θείοις δόγμασι...».
«Ἔργοις λάμψαντες
Ὀρθοδοξίας, πᾶσαν σβέσαντες κακοδοξίαν,
νικηταὶ τροπαιοφόροι γεγόνατε...».
«Δεῦτε φιλέορτοι πάντες
πανηγυρίσωμεν, τὴν μνήμην τῶν ἐνδόξων, Διδασκάλων τιμῶντες, ἐν Πνεύματι γὰρ
θείῳ καθεῖλον ὀφρύν, ἀκαθέκτων αἱρέσεων, καὶ θεοφθόγγοις διδάγμασι τὴν Χριστοῦ, Ἐκκλησίαν
ὑπεστήριξαν».
(Αὐτὸ τὸ στήριγμα, ποιός Ἐπίσκοπος δίδει σήμερα στοὺς πιστούς;
Διότι μὲ τὴν αἵρεση, ἡ Ἐκκλησία, οἱ πιστοί, δηλ., παραπαίουν, κρημνίζονται,
ἀλλοιώνεται ἡ πίστη τους ἡ σωτήριος).
Δεῦτε τῶν πιστῶν ἡ ὁμήγυρις, ᾄσμασιν ἐγκωμίων στέψωμεν, τὴν
ἀεισέβαστον δυάδα τῶν Διδασκάλων ἡμῶν, οὗτοι γὰρ πάντα ζόφον κακίστης
αἱρέσεως, πᾶσαν ἀπάτην τῶν δυσμενῶν, νεανικῶς καθελόντες,
τῇ ἀηττήτῳ τοῦ Πνεύματος ἰσχύϊ, τὸν κόσμον κατηύγασαν, θεογνωσίας ἐλλάμψεσι».
Ταῖς ἱκεσίαις τῶν θείων Ἱεραρχῶν σου Χριστέ, ἐπίσκεψαι ἐξ ὕψους, ἐκλογάδα σου ποίμνην, ἐν μέσῳ νεμομένην λύκων δεινῶν, ὧν τὰ θράση κατάβαλε, οὗ γὰρ ἐπαύσατο ἔτι καὶ νῦν ἰδού, τῶν αἱρέσεων τὰ σκάνδαλα.
Φοβερές διαπιστώσεις και επισημάνσεις και άκρως αληθινές. Ο Θεός να μας ελεήσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού κατηγορείς τους Επισκόπους, εσύ πρέπει να είσαι καλύτερος και η δική σου βιοτή να είναι σύμφωνη με την βιοτή των Αγίων, έτσι δεν είναι ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ "βιοτή τῶν επισκόπων" ως προς την υπεράσπιση της Πίστεως, ανώνυμε. Δεν κρίνουμε την άλλη ζωή τους. Αυτό που λέμε είναι οφθαλμοφανές, κατανοητό για κάθε καλόπιστο. Δεν κατηγορούμε τους Επισκόπους. Κάνουμε το αυτονόητο, όπως μας διδάσκει η Αγία Γραφή. Συζητούμε για τη βιοτή των επισκόπων, για να τους μιμηθούμε ή να απομακρυνθούμε από αυτούς, αν μπάζουν νερά ως προς την Πίστη. («Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν» Εβρ. 13,7). Και συγκρίνοντάς τους με τους Αγίους, αντιλαμβανόμαστε ότι οι Επίσκοποι (οι περισσότεροι) άφησαν το ποίμνιο ακατήχητο, απληροφόρητο για την Παναίρεση του Οικουμενισμού. Γιατί; Διότι φοβούνται τη θέση τους και δεν ομολογούν ότι η Εκκλησία είναι Μία και όχι πολλές (δεν εννοούμε στο Σύμβολο της Πίστεως -αν και εκεί δεν το απαγγέλλουν στην Εκκλησία οι ίδιοι- αλλά στην πράξη)· δεν ομολογούν ότι υπάρχει ένα βάπτισμα και όχι πολλά. Βγήκε ο Ιγνάτιος Δημητριάδος και είπε ότι ο Παπισμός δεν είναι αίρεση. Πόσοι Επίσκοποι διαμαρτυρήθηκαν; Δεν τόλμησαν. Για θέματα όμως οικονομικά, πολιτικά είναι λαλίστατοι! Για το βουλευτή που διακωμώδησε τη Θ. Λειτουργία διαμαρτυρήθηκαν (και καλά έκαναν). Για την παναίρεση του Οικουμενισμού, όμως, μούγκα. Γιατί φοβούνται τον αρχιαιρεσιάρχη Πατριάρχη, τρέμουν να μη χάσουν τη θέση τους, ενδιαφέρονται για την πατερίτσα και τη μίτρα, όχι για την Πίστη και το Χριστό.
ΔιαγραφήΕσύ ανώνυμε, πρέπει να μας πεις επώνυμα: διαμαρτύρεσαι στον επίσκοπό σου και τον παπά της ενορίας σου, για την σιωπή, την αδράνεια αυτή των επισκόπων ή και την ολοφάνερη προδοσία μερικών; Επώνυμα, γιατί, όπως καταλαβαίνεις, ανώνυμα, μπορεί να πεις οτιδήποτε, χωρίς να σε ελέγξει κανείς.
Π.Σ.
Δεν διαμαρτύρομαι στον επίσκοπο και στον παπά της ενορίας μου, επειδή θεωρώ ότι δεν προδίδουν την πίστη με τις συμπροσευχές, λόγω ότι αυτές και οι διάλογοι έχουν εγκριθεί από όλες τις συνόδους των ορθοδόξων εκκλησιών.
ΔιαγραφήΑν όμως μνημονευθούν οι αιρετικοί στα δίπτυχα, ή κοινωνήσουν από το ίδιο Ποτήριο, τότε βεβαίως θα διαμαρτυρηθώ, κι εγώ και εκατομμύρια άλλοι.
Για σένα που ρωτάς "Αφού κατηγορείς τους Επισκόπους, εσύ πρέπει να είσαι καλύτερος και η δική σου βιοτή να είναι σύμφωνη με την βιοτή των Αγίων, έτσι δεν είναι ?"
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι είμαι πάσης αμαρτίας μέτοχος και κάθε αρετής στερημένος πλήν όμως ο χριστιανός έχω ελπίδα και μετάνοιας και σωτηρίας οτί αμαρτωλών σαν εμένα σωτηρία ο Κύριος μου , ο Ιησούς μου που σταυρώθηκε για μένα.
Αλλά και στην κόλαση να πάω , σαν αμαρτωλός , όσους μνημονεύουν τον αντίχριστο , τον Παπικό Βαρθολομαίο τον αιρεσιάρχη τον εχθρό του Θεού από κάτω θα τους έχω .
Οτι αιρετικών ουκ εστί σωτηρία αλλά η χειροτέρα των κολάσεων .
Και στην κόλαση να πάω το μνημόσυνο των αδελφών μου κάποια βοήθεια θα μου δώσει .
Οι αιρετικοί ούτε και απο τα μνημόσυνα ωφελούνται .
Σπούδασε τον λόγο του Αγίου Θεοδώρου : "«Εἴπερ ἀληθής ὁ λόγος· «Ὁ ἁπτόμενος πίσσης μολυνθήσεται καί ὁ κοινωνῶν ὑπερηφάνῳ ὁμοιωθήσεται αὐτῷ».
Ἐφ' ᾧ καί τανῦν ἐγκαλούμεθα, διότι τινά τῶν ὑποκρινομένων ὀρθοδοξεῖν, κοινωνοῦντα δέ τῇ αἱρέσει μέχρι παντός ἀπηγορεύσαμεν ὑπό ὀρθοδόξου ἐν ἱεροῖς μνημοσύνοις ἀναφέρεσθαι κατά τήν θείαν μυσταγωγίαν.
Εἰ μέν γάρ προέφθασε, κἄν ἐν τῷ θανάτῳ, δι' ἐξομολογήσεως τυχεῖν τῶν ἁγιασμάτων, ἦν ἄν ὑπέρ αὐτοῦ ἀναφοράν ποιεῖσθαι τόν ὀρθόδοξον.
Ἐπεί δέ κοινωνῶν τῇ αἱρέσει ἀπεβίῳ, πῶς δυνατόν ἐντετάχθαι τόν τοιοῦτον ἐν ὀρθοδόξῳ κοινωνίᾳ; Καί γοῦν φησιν ὁ ἱερός Ἀπόστολος· «Τό ποτήριον τῆς εὐλογίας, ὅ εὐλογοῦμεν, οὐχί κοινωνία τοῦ αἵματος τοῦ Χριστοῦ ἐστιν; τόν ἄρτον ὅν κλῶμεν, οὐχί κοινωνία τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ ἐστιν; ὅτι εἷς ἄρτος, ἕν σῶμα οἱ πολλοί ἐσμεν· οἱ γάρ πάντες ἐκ τοῦ ἑνός ἄρτου μετέχομεν». Οὐκοῦν κατά τό ἀνάλογον καί ἡ κοινωνία τοῦ αἱρετικοῦ ἄρτου καί τοῦ ποτηρίου τῆς ἀντικειμένης μερίδος ἐστίν· καί τό ἕν σῶμα ἠλλοτριωμένον Χριστοῦ τούς ἐπικοινωνοῦντας ἀπεργάζεται· ἐπεί μηδεμία «κοινωνία φωτί πρός σκότος, οὐδέ μετοχή δικαιοσύνης καί ἀνομίας, οὐδέ μερίς πιστῷ μετά ἀπίστου, οὐδέ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετά εἰδώλων», καθώς ἀλλαχοῦ ὁ αὐτός ἐξεβόησεν.
Ἀλλ' ὑπέρ μέν τῶν τοιούτων θρηνητέον καί προσευκτέον ὑπέρ τῶν ἔτι ζώντων ἐκπεφευγέναι αὐτούς τῶν τοῦ διαβόλου βρόχων» (Μικρά κατήχησις 129) (σελ. 362-363).
Διάβασε και αναλογίσου τι γίνεται με όποιον αποβιώνει μνημονεύοντας Βαρθολομαίο ?
Που πάει ?
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ απαγορεύεται ακόμα και το μνημόσυνο του ?
Και μετά σκέψου που στρώνεις για να κοιμηθείς .....
Γιατί ο άγ. Μάρκος ο Ευγενικός (ο Άτλας της Ορθοδοξίας) δεν ήθελε τους λατινόφρονες ούτε στην κηδεία του, ουτε στα μνημόσυνά του; Αναρωτήθηκε ποτέ κάποιος συνειδητός ορθόδοξος χριστιανός; Τί γνώμη είχε για τους λατινόφρονες και φιλοπαπικούς ο άγιος; Δεν ήθελε να μολυνθεί ούτε μετά θάνατον (όπου βεβαίως δεν υπάρχει πλέον μολυσμός) αλλά φαντασθείτε υπερβολή, δεν ήθελε να μολυνθεί από την επικοινωνία με τους αιρετικούς. Μας άφησε Παρακαταθήκες ιερές αλλά εμείς τυρβάζουμε περι άλλα πολλά και πονηρά. Δεν έχουμε τα αισθητήρια ανοικτά, ούτε τις κεραίες ανοικτές για να ακρουασθούμε αυτά που έλεγε ο άγιος. Συμφωνώ απολύτως με το ιστολόγιο και με τον sotirio. Ποτέ δεν είναι αργά να καταλάβουμε που βαδίζουμε, να συνέλθουμε και να αφυπνισθούμε, αρκεί να το θέλουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφή