Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

ΠΕΡΙ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ: Για να διαλυθεί η σύγχυση που διακατέχει τον π. Ιωήλ, ας διαβάσει τι λέει ο π. Άγγελος



Το σχόλιο:
 
π. Ιωήλ,
Σας απαντά ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος στο τελευταίο άρθρο του περί του Μεσσηνίας (Ο υποστηρικτής του πρωτείου και του Πάπα), ο οποίος διετέλεσε και στο αντιαιρετικό γραφείο της Μητρ. Πειραιώς. Δυστυχώς έχετε ταυτίσει πάτερ, την αποτείχιση (ΛΕΞΗ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΕ΄ ΙΕΡΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΕ) με το σχίσμα και δυστυχέστερα διαψεύδετε και τον ίδιο τον π. Επιφάνιο που σέβεσθε και συχνά επικαλείσθε.
Άλλο οι παλαιοημερολογίτες και άλλο οι προσφάτως αποτειχισμένοι αδελφοί, οι οποίοι ανήκαν σε Μητροπόλεις —άνδρα του Οικουμενισμού— και διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με τον οικείο επίσκοπό τους εξαιτίας της παναιρέσεως του Οικουμενισμού.
Χωρίς να επικαλείσθε ούτε ένα πατερικό χωρίο, εσκεμμένα συγχέετε το σχίσμα με την αποτείχιση και με δόλο παραπλανάτε το ποίμνιο που σας εμπιστεύθηκε ο Θεός. Είναι σίγουρο ότι θέλετε να γίνετε επίσκοπος και κάνετε τυφλή υπακοή στο ΣΕΠΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ (όπως λέτε)  KAI TOYΣ ΔΟΥΛΙΚΑ ΥΠΑΚΟΥΟΝΤΕΣ  σ' αυτό ανωτέρους σας. Κρίμα που κάνατε τον κόπο να γράψετε ένα κείμενο χωρίς ερείσματα αγιοπατερικά και αγιογραφικά για να μας πείσετε, δυστυχώς πετύχατε το αντίθετο.

ΕΝΑΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΣ




Καὶ τὸ (ἑπόμενο τοῦ σχολίου) ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ ἄρθρο τοῦ π. Ἀγγέλου Ἀγγελακόπουλου, ποὺ ἐναντιούμενος στὶς ἀστήρικτες θέσεις τοῦ  Μεσσηνίας Χρυσοστόμου (ἄρα καὶ στὶς παρόμοιες τοῦ Ἀρχιμ. π. Ἰωὴλ Κωστάνταρου), ὑποστηρίζει τὴν «ἱεροκανονικά κατοχυρωμένη (δυνατότητα), μέ βάση τόν ΙΕ΄ Ἱερό Κανόνα τῆς ΑΒ΄ Συνόδου ἐπί Μ. Φωτίου (861), νά ἀσκήσει προαιρετικά καί δυνητικά τό δικαίωμα νά διακόψει τό μνημόσυνο τοῦ ἐπισκόπου του».


Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ

Ὁ Σεβ. κ. Χρυσόστομος ἱσχυρίζεται στό κείμενό του ὅτι «ὁποιαδήποτε ἐνδοεκκλησιαστική τάση ἀνάπτυξης τῆς θεωρίας ὅτι «ὁ ἐπιβεβλημένος σωτήριος, κανονικός καί ἁγιοπνευματικός δρόμος τῶν πιστῶν, κληρικοῦ καί λαϊκοῦ, εἶναι ἡ ἀκοινωνησία, ἡ διακοπή τοῦ μνημοσύνου τῶν ἐπισκόπων, οἱ ὁποῖοι καθίστανται, συνυπεύθυνοι καί συγκοινωνοί τῆς αἱρέσεως καί τῆς πλάνης», εἶναι ὡς προτάσεις, ἐκκλησιολογικῶς ἀπαράδεκτες, οἱ ὁποῖες αὐτόματα συνεπάγονται καί τήν ἐκκλησιαστική αὐτονόμηση, μέ κανονικές συνέπειες».
Μέ τόν παραπάνω ἀπαράδεκτο ἰσχυρισμό καί μέ ἀπειλές περί κανονικῶν συνεπειῶν, ὁ Σεβ.    κ. Χρυσόστομος καταδεικνύει τό πόσο πολύ φοβᾶται τήν ἀντίδραση κλήρου καί λαοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἱεροκανονικά κατοχυρωμένος, μέ βάση τόν ιε΄ Ἱερό Κανόνα τῆς ΑΒ΄ Συνόδου ἐπί Μ. Φωτίου (861), νά ἀσκήσει προαιρετικά καί δυνητικά τό δικαίωμα νά διακόψει τό μνημόσυνο τοῦ ἐπισκόπου του, ὁ ὁποῖος δημοσία καί γυμνῆ τῆ κεφαλῆ κηρύσσει καί διδάσκει ἐπ’ Ἐκκλησίας αἵρεση, κατεγνωσμένη ἀπό ἅγιες Συνόδους καί Πατέρες.  
Ὁ ιε΄ Ἱερός Κανών διορίζει ἐπακριβῶς ὅτι : «Τά ὁρισθέντα περί πρεσβυτέρων καί Ἐπισκόπων καί Μητροπολιτῶν πολλῷ μᾶλλον ἐπί Πατριαρχῶν ἁρμόζει. Ὥστε εἴ τις Πρεσβύτερος ἤ Ἐπίσκοπος, ἤ Μητροπολίτης τολμήσοι ἀποστῆναι τῆς πρός τόν οἰκεῖον Πατριάρχην κοινωνίας, καί μή ἀναφέροι τό ὄνομα αὐτοῦ κατά τό ὡρισμένον καί τεταγμένον, ἐν τῆ θείᾳ Μυσταγωγίᾳ, ἀλλά πρό ἐμφανείας συνοδικῆς καί τελείας αὐτοῦ κατακρίσεως σχίσμα ποιήσοι· τοῦτον ὥρισεν ἡ ἁγία Σύνοδος πάσης ἱερατείας παντελῶς ἀλλότριον εἶναι εἴ μόνον ἐλεγχθείη τοῦτο παρανομήσας. Καί ταῦτα μέν ἐσφράγισταί τε καί ὥρισται περί τῶν προφάσει τινῶν ἐγκλημάτων τῶν οἰκείων ἀφισταμένων προέδρων, και σχίσμα ποιούντων καί τήν ἕνωσιν τῆς Ἐκκλησίας διασπώντων. Οἱ γάρ δι’ αἵρεσίν τινα παρά τῶν ἁγίων Συνόδων, ἤ Πατέρων, κατεγνωσμένην, τῆς πρός τόν πρόεδρον κοινωνίας ἑαυτούς διαστέλλοντες, ἐκείνου δηλονότι τήν αἵρεσιν δημοσίᾳ κηρύττοντος, καί γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ’ Ἐκκλησίας διδάσκοντος, οἱ τοιοῦτοι οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑπόκεινται πρό συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτούς τῆς προς τόν καλούμενον Ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες, ἀλλά καί τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται. Οὐ γάρ Ἐπισκόπων, ἀλλά ψευδεπισκόπων καί ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καί οὐ σχίσματι τήν ἕνωσιν τῆς Ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλά σχισμάτων καί μερισμῶν τήν ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ρύσασθαι».
ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ἑρμηνεύοντας τόν παραπάνω Ἱερό Κανόνα, ἀναφέρει : «Ἑκεῖνα ὁποῦ οἱ ἀνωτέρω Κανόνες (ιγ’ καί ιδ’) ἐδιώρισαν περί Ἐπισκόπων καί Μητροπολιτῶν, τά αὐτά διορίζει, καί πολλῶ μᾶλλον, ὁ παρών Κανών, περί Πατριαρχῶν, λέγων ὅτι, ὅστις Πρεσβύτερος ἤ Ἐπίσκοπος ἤ Μητροπολίτης ἤθελε χωρισθῆ ἀπό τήν συγκοινωνίαν τοῦ Πατριάρχου αὐτοῦ, καί δέν μνημονεύη τό ὄνομα αὐτοῦ κατά τό σύνηθες (ὁ Μητροπολίτης δηλ. μόνος˙ ὁ γάρ Πρεσβύτερος τοῦ Ἐπισκόπου του τό ὄνομα μνημονεύει, ὁ δέ Ἐπίσκοπος τοῦ Μητροπολίτου του) πρό τοῦ νά φανερώσουν τά κατά τοῦ Πατριάρχου αὐτῶν εἰς τήν Σύνοδον καί παρά τῆς Συνόδου αὐτός νά κατακριθῆ˙ οὖτοι, λέγω, πάντες νά καθαίρωνται παντελῶς, οἱ μέν Ἐπίσκοποι καί Μητροπολῖται, πάσης Ἀρχιερατικῆς ἐνεργείας, οἱ δέ Πρεσβύτεροι, πάσης Ἱερατικῆς. Πλήν ταῦτα μέν νά γίνωνται, ἐάν δι’ ἐγκλήματα τινά, πορνείαν θετέον ἱεροσυλίαν καί ἄλλα, χωρίζονται οἱ Πρεσβύτεροι ἀπό τούς Ἐπισκόπους των, οἱ Ἐπίσκοποι ἀπό τούς Μητροπολίτας των, καί οἱ Μητροπολίτες ἀπό τούς Πατριάρχας των». Μέ ὑποσημείωσι στό σημεῖο αὐτό ἀναφέρει ὁ ἅγιος : «Ἀγκαλά καί ὁ λα΄ Ἀποστολικός ἀνεύθυνον κρίνει καί τόν χωριζόμενον, ἐάν γνωρίζει αὐτόν καί ἄδικον». Ἐάν δέ οἱ ρηθέντες πρόεδροι ἦναι αἱρετικοί καί τήν αἵρεσιν αὐτῶν κηρύττουσι παρρησία… (Μέ ὑποσημείωσι στό σημεῖο αὐτό ἀναφέρει ὁ ἅγιος : «Ἀπό τόν λόγον τοῦτον τοῦ Κανόνος φαίνεται ὅτι δέν πρέπει τινάς νά χωρίζηται, κατά τον Βαλσαμῶνα, ἀπό τόν Ἐπίσκοπόν του, ἐάν αὐτός ἔχη μέν καμμίαν αἵρεσιν, τήν φυλάττει, ὅμως, εἰς τό κρυπτόν καί δέν τήν κηρύττει˙ τυχόν γάρ αὐτός πάλιν ἀφ’ἑαυτοῦ μετά ταῦτα νά διορθωθῆ») …καί διά τοῦτο χωρίζονται οἱ εἰς αὐτούς ὑποκείμενοι, καί πρό τοῦ νά γένη ἀκόμη συνοδική κρίσις περί τῆς αἱρέσεως ταύτης, οἱ χωριζόμενοι αὐτοί, ὄχι μόνον διά τόν χωρισμόν δέν καταδικάζονται, ἀλλά καί τιμῆς τῆς πρεπούσης, ὡς ὀρθόδοξοι, εἶναι ἄξιοι, ἐπειδή, ὄχι σχίσμα ἐπροξένησαν εἰς τήν Ἐκκλησίαν μέ τόν χωρισμόν αὐτόν, ἀλλά μᾶλλον ἠλευθέρωσαν τήν Ἐκκλησίαν ἀπό τό σχίσμα καί τήν αἵρεσιν τῶν ψευδεπισκόπων αὐτῶν»[5].
Ὁ παραπάνω Ἱερός Κανῶν εἶναι σύμφωνος καί μέ ἄλλους Ἱερούς Κανόνες Τοπικῶν καί Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ὅπως ὁ λα΄ Ἀποστολικός, ὁ στ΄ τῆς ἐν Γάγγρα Τοπικῆς Συνόδου (340), ὁ ε’ τῆς ἐν Ἀντιοχεία Τοπικῆς Συνόδου (341), οἱ ι΄, ια΄ και ζβ΄ τῆς ἐν Καρθαγένη Τοπικῆς Συνόδου (419), ὁ ιη’ τῆς Δ΄ Οἰκ. Συνόδου (451), οἱ λα΄ καί λβ΄ τῆς ΣΤ΄ Οἰκ. Συνόδου (691), καί οἱ ιβ΄, ιγ΄, ιδ΄ τῆς ΑΒ΄ Συνόδου (861).
Ἀλήθεια, ἀπό ποῦ συμπεραίνει ὁ Σεβ. κ. Χρυσόστομος ὅτι «ἡ διακοπή τοῦ μνημοσύνου τῶν ἐπισκόπων, οἱ ὁποῖοι καθίστανται, συνυπεύθυνοι καί συγκοινωνοί τῆς αἱρέσεως καί τῆς πλάνης, εἶναι ὡς προτάσεις, ἐκκλησιολογικῶς ἀπαράδεκτες, οἱ ὁποῖες αὐτόματα συνεπάγονται καί τήν ἐκκλησιαστική αὐτονόμηση, μέ κανονικές συνέπειες»;

π. Άγγελος Αγγελακόπουλος

2 σχόλια:

  1. Υπάρχουν βεβαίως βεβαίως κατηγορίες χριστιανών και "χριστιανών" , Ιερέων και "ιερέων".
    Κάποιοι είναι άθεοι και επαγγελματίες . Λένε οτι ένας τέτοιος "επίσκοπος" πεθαίνοντας έκανε την ανασκόπηση της όλης ζωής του λέγοντας στους συγγενείς του " καλά περάσαμε με το παραμυθάκι του Ιησού. Αυτή η κατηγορία ας μην αποτειχιστεί ... και δυστυχώς θα αποτειχιστεί εάν και όταν απο τους αποτειχισμένους μπορεί να βγάλει περισσότερα τάλαρα .
    Υπάρχει και μια δεύτερη κατηγορία : Ιησουίτες !
    Τούς στρατολόγησαν τους στηρίξανε με μεταπτυχιακά και διδακτορικά σε παπικά ινστιτούτα τους έφτιαξαν καριέρες ( επίσκοποι ηγούμενοι μεγαλο παπάδες καθηγητές κτλ ) Αυτοί είναι τα κύρια στηρίγματα του αιρεσιάρχη Και να αποτειχισθεί κάποιος απο αυτούς ίσως είναι γιατί θα είναι σε διατεταγμένη αποστολή να μας βλάψει
    Ο "αφρός" τους είναι οι μασσώνοι , τα βαθιά του σατανά ! Ένας τέτοιος ήταν επίσκοπος εδώ σε διπλανή επαρχία . Η έκφραση του "μασσώνος είμαι ... χαζός δεν είμαι " . Τώρα θα μου πείς και ο αγ Κυπριανός του σατανά δεν ήταν ? Δεν μετανόησε ?
    Και οι άθεοι , και οι Ιησουίτες και οι μασσόνοι μπορούν και να μετανοιώσουν και να αγιάσουν . Μέγας είσαι Κύριε .. κάνε το θαύμα σου !
    Υπάρχει και μιά άλλη κατηγορία . Τους έτυχε να γεννηθούν εδώ και να βαπτιστούν , μετέχουν για "κοινωνικούς" λόγους , για το θεαθήναι , για να έχουν την έξωθεν καλή μαρτυρία ή αν θέλεις και για να ικανοποιήσουν την εσωτερική ανάγκη του " θρησκεύειν " όπως θα το έκαναν με οποιαδήποτε θρησκεία ...
    Είναι και όσοι είναι όντως χριστιανοί που οι αμαρτίες έγιναν τείχος και τους χωρίζουν απο τον Θεό , δεν είναι άξιοι του Ιησού γιατί έβαλαν τον κόσμο ,τον πατέρα - μητέρα -αδελφό ,φυσικό η πνευματικό πάνω απο τον Ιησου , και για αυτό δεν ανοίγουν τα μάτια τους να δούν και να αντιληφθούν οτι σατανάς είναι η μεταλαβιά του Βαρθολομαίου και όποιος μετέχει των σατανικών του μυστηρίων σατανοποίηται .... Σατανο ποιημένος ων , νυστάζει ακόμα περισότερο ο οφθαλμός ! Θαύμα αν δεί την κατάσταση , θαύμα αν μετανοήσει και αποτειχιστεί ! Εκ Θεόυ και όχι αποτέλεσμα ανθρώπινης παρέμβασης
    Αυτοί που έχουν τον Χριστό στην Καρδία τους είναι ήδη αποτειχισμένοι . Και δεν είναι ούτε ένας που έχει τον Χριστό στην Καρδία του που να μην είναι αποτειχισμένος . Που το ξέρω ? Γέγραπται γὰρ ὅτι τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ ἐντελεῖται περί σοῦ τοῦ διαφυλάξαι σε, καὶ ὅτι ἐπὶ χειρῶν ἀροῦσι σε, μήποτε προσκόψεις πρὸς λίθον τὸν πόδα σου. Ο Ιησούς που έχει του ανοίγει τα μάτια της ψυχής και βλέπει και μυρίζει το σατανικό σίχαμα και το αποστρέφεται Τον φώτισε ο Θεός με τον όποιο τρόπο και αποτειχίστικε .
    Κάθε αποτειχισμένος εκζητεί τον Κύριο . Είναι ἀνήρ, ὃς οὐκ ἐπορεύθη ἐν βουλῇ ἀσεβῶν καὶ ἐν ὁδῷ ἁμαρτωλῶν οὐκ ἔστη καὶ ἐπὶ καθέδρᾳ λοιμῶν οὐκ ἐκάθισεν ἀλλ᾿ ἤ ἐν τῷ νόμῳ Κυρίου τὸ θέλημα αὐτοῦ, καὶ ἐν τῷ νόμῳ αὐτοῦ μελετήσει ἡμέρας καὶ νυκτός. καὶ ἔσται ὡς τὸ ξύλον τὸ πεφυτευμένον παρὰ τὰς διεξόδους τῶν ὑδάτων, ὃ τὸν καρπὸν αὐτοῦ δώσει ἐν καιρῷ αὐτοῦ, καὶ τὸ φύλλον αὐτοῦ οὐκ ἀποῤῥυήσεται· καὶ πάντα, ὅσα ἂν ποιῇ, κατευοδωθήσεται .
    Είναι καιρός των εσχάτων . Καιρός που πήρε ο σατανάς εξουσία να κοσκινίσει και πλανά και τους εκλεχτούς . Εκλεχτός ο Σωτηρόπουλος ! Εκλεχτότερος ο Εφραίμ ο Αριζονίτης ... ε και ? Και πόσοι άλλοι .... Κάνε αδελφέ μου αποτειχισμένε το Σταυρό σου και προχώρα . Ο Ιησούς αδελφέ μου και μόνο ο Ιησούς μπορεί να τους σώσει .
    Ας προσευχηθούμε για αυτούς και ας μη μας προκαλούν ταραχή οτι ο σατανάς τους βάζει να πουν για μας . Καλήτερα να μιλάμε για αυτούς στον Θεό παρά σε αυτούς για τον Θεό . Μετά 2- 3 προσπάθειες παρετού ... Αν τους ξεκολήσει απο τον σατανά ο Θεός θα το κάνει και όχι ανθρώπινη προσπάθεια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος19/1/14, 10:49 μ.μ.

    κ. Ε. Διαβάσαμε το ΚΑΚΟπροαίρετο e-mail σας, με το οποίο φτάσατε στο σημείο, εσείς η ανώτερη, πολιτισμένη, καλλιτεχνικο-ψυχολογικών αναζητήσεων κυρία, να απειλείτε εμάς τους κατώτερους για ΝΟΜΙΚΕΣ εναντίον μας κινήσεις, επειδή δεν συμμορφωνόμαστε με τις αρρωστημένες απαιτήσεις σας. Λοιπόν, ΔΕΝ θα δημοσιεύσουμε το αλλοπρόσαλλο ΣΧΟΛΙΟ σας, υποκύπτοντες στις απειλές σας. Όταν έρθετε εις εαυτήν, και γίνετε εκείνη που γνωρίζαμε και σεβόμαστε (ασχέτως με τις θέσεις σας, που είστε ελεύθερη και υπεύθυνη να επιλέγετε) τότε ευχαρίστως να συζητήσουμε και πάλι.
    Π.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.