Για
άλλη μια φορά ορισμένοι ρασοφόροι και λαϊκοί, (μεταξύ των οποίων και ο
υποφαινόμενος), προσπάθησαν να δημιουργήσουν κάποια αντίδραση στην λεγόμενη
«παρέλαση των ομοφυλοφίλων» στην αγιοτόκο πόλη της Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς για
άλλη μια φορά η προσπάθεια αυτή, παρά την καλή θέληση και κάποιων ιερέων και
μοναχών, προδόθηκε εκ των έσω και κατέληξε σε όσο και αν δεν θέλουμε να το
παραδεχτούμε, σε ηχηρή απογοήτευση! Οι λίγοι που ήρθαμε στο προαύλιο του αγίου
Δημητρίου κατ’ αρχήν γίναμε μάρτυρες ενός περιέργου γάμου ημέρα
Παρασκευή, (από ότι ξέρω δεν επιτρέπεται Παρασκευή να τελούνται γάμοι ), μεταξύ
ενός «λαμπροφορεμένου» αλλόδοξου Σουηδού και μιας Ελληνίδας, (δηλαδή μεταξύ
Ορθόδοξης και αλλόδοξου, άλλο ένα ερώτημα). Στη συνέχεια και όσο περνούσε η
ώρα διαψεύδονταν οι ελπίδες και οι
προσδοκίες κάποιων που είχαν πιστέψει πως ο κόσμος θα κατακλύσει μαζικά το
μέρος της συγκέντρωσης και η διαμαρτυρία θα είναι ηχηρή και θα δώσει το ανάλογο
μήνυμα.
Θλιβερές
παρουσίες κάποιων πολιτικών της «κολουτούμπας» και μάλιστα ενός γνωστού
δημοτικού συμβούλου που όταν είχε γίνει ζήτημα για την παρέλαση των
ομοφυλοφίλων στο δημοτικό συμβούλιο είχε ψηφήσει λευκό, έδειξαν για άλλη μια
φορά την υποκρισία που κυριαρχεί κατά
κράτος. Το μόνο ελπιδοφόρο σε όλη αυτή την σύναξη, ήταν η εμφάνιση της αγαπητής
πολύτεκνης που με τον λόγο της χωρίς λεκτικούς βομβαρδισμούς, με αυθόρμητο και
γνήσιο τρόπο, κατέδειξε την μεγάλη της ανησυχία για το κοινωνικό μας κατάντημα.
Την επομένη μέρα, όπως το είδαμε και στα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο διαδίχτυο,
πολύ περισσότερος «παρδαλός» κόσμος παρέλασε μέσω κεντρικών δρόμων, έκοψε την
κυκλοφορία με τις ευλογίες του νεοεκλεγμένου δημάρχου της Θεσσαλονίκης και πανηγύρισε την θριαμβευτική του πορεία
καταλήγοντας στην πλατεία Αριστοτέλους. Εμείς, είχαμε γίνει γραφικοί και κολλημένοι
στο παρελθόν και η αγιοτόκος Θεσσαλονίκη έγινε για αυτούς μια…gayτόκος!
Άραγε
υπάρχουν ευθύνες γι αυτό το κατάντημα μας ; Και πρώτος και καλύτερος ο Παναγιότατος. Την ίδια ώρα της
συγκέντρωσης στον άγιο Δημήτριο, ο Μητροπολίτης οργάνωνε εκδήλωση για την
παρουσία του τόμου των Θρησκευτικών στη αίθουσα της Μητρόπολης. Τι παραπάνω
ήταν η εκδήλωση του Μητροπολίτη από ένα καθαρό σαμποτάζ στην συγκέντρωση του
αγίου Δημητρίου ; Δεύτερο! Κανένας,
πλην
ελάχιστων εξευρέσεων, ιερέας της μητρόπολης Θεσσαλονίκης δεν παραβρέθηκε στην συγκέντρωση. Αντίθετα πολλοί την περιφρόνησαν! Χαρακτηριστικό είναι ότι γνωστός ιερέας της Θεσσαλονίκης την ώρα της συγκέντρωσης πέρασε μέσα από τον κόσμο με περιφρονητικό βλέμμα και κατευθύνθηκε στο εσωτερικό του ναού αδιαφορώντας επιδεικτικά για τον ομιλητή. Την ίδια ώρα που μιλούσε ο π Αρσένιος, μέσα στην εκκλησία είχαν βάλει τέρμα τα μεγάφωνα από την καθιερωμένη αγρύπνια της Παρασκευής για να μην ακούγετε η ομιλία στο πέριξ χώρο. Να μην μιλήσουμε για την επίσημη εκκλησία. Αυτή όχι μόνο ήταν απών αλλά και κάποιοι κατηγόρησαν τους οργανωτές της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας κατά της παρέλασης των ομοφυλοφίλων, ότι δεν… έπρεπε να αντιδράσουν. Σε λίγο θα μας πουν να… πάμε και εμείς και να τους χειροκροτήσουμε!
ελάχιστων εξευρέσεων, ιερέας της μητρόπολης Θεσσαλονίκης δεν παραβρέθηκε στην συγκέντρωση. Αντίθετα πολλοί την περιφρόνησαν! Χαρακτηριστικό είναι ότι γνωστός ιερέας της Θεσσαλονίκης την ώρα της συγκέντρωσης πέρασε μέσα από τον κόσμο με περιφρονητικό βλέμμα και κατευθύνθηκε στο εσωτερικό του ναού αδιαφορώντας επιδεικτικά για τον ομιλητή. Την ίδια ώρα που μιλούσε ο π Αρσένιος, μέσα στην εκκλησία είχαν βάλει τέρμα τα μεγάφωνα από την καθιερωμένη αγρύπνια της Παρασκευής για να μην ακούγετε η ομιλία στο πέριξ χώρο. Να μην μιλήσουμε για την επίσημη εκκλησία. Αυτή όχι μόνο ήταν απών αλλά και κάποιοι κατηγόρησαν τους οργανωτές της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας κατά της παρέλασης των ομοφυλοφίλων, ότι δεν… έπρεπε να αντιδράσουν. Σε λίγο θα μας πουν να… πάμε και εμείς και να τους χειροκροτήσουμε!
Σε
όλους αυτούς τους υποκριτές θα ήθελα να σημειώσω κάποια λίγα αλλά σημαντικά. Ο πάτερ Παΐσιος είχε πει πριν
από χρόνια, «Αυτό όμως είναι ένα σημείο της εποχής μας όπου την ομορφιά την
πνευματική την θεωρούν ασχήμια». Ζούμε στη εποχή όπου το άρρωστο και το
διεστραμμένο, το ψυχοφθόρο και το διεφθαρμένο προβάλλεται σαν το «προοδευτικό»,
«δημοκρατικό» και «εκσυγχρονιστικό». Βγάλαμε τους εαυτούς μας έξω από την
κοινωνία και τώρα βλέπουμε να καταρρέουν τα πάντα να δυναμώνουν ακραίες και
επικίνδυνες δυνάμεις και εμείς να είμαστε απλοί θεατές. Οχυρωθήκαμε από την
κυριακάτικη προσέλευση μας στην θεια λειτουργία και αδιαφορήσαμε για τα πάντα.
Η Ελλάδα και η Ορθοδοξία μας καταρρέει και εμείς μοιάζουμε σαν το όστρακο που
έχασε το περιεχόμενο του και φιγουράρει κούφιο σε δημόσιες σχέσεις με ένα
διεφθαρμένο πολιτικό κατεστημένο που έχει απαξιωθεί με τα εγκλήματα του.
Ως
πότε θα μένουμε έτσι απαθείς ; «Την εξουσία δεν την φοβάται όποιος κάνει το
καλό αλλά όποιος κάνει το κακό», μας λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ένας
ιεράρχης που πολέμησε την διαφθορά του κατεστημένου της εποχής του. Γιατί
άραγε βρισκόμαστε στο σημερινό μας χάλι
; Όμορφες εκκλησίες που σε λίγο καιρό θα μείνουν άδειες, φανταχτερά άμφια που
σε λίγο καιρό θα ξεπουλιούνται για λίγα αργύρια. Και εμείς ; Εμείς άραγε θα γινόμαστε όλο και
πιο «γραφικοί» όλο και πιο «κολλημένοι» (κατά Μπουτάρη) ;
Το οξύμωρο στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η ίδια η μητρόπολη είχε καλέσει τον κόσμο να παραστεί και απ ότι προκύπτει απ το ρεπορτάζ η ίδια και την υπονόμευσε!
Αλλά όταν η ανθρωπαρέσκεια και η διπλωματία καθορίζουν την εκκλησιαστική μας πολιτική τότε καταλήγουμε στη φαιδρότητα!
Μπράβο στον αγωνιστή έλληνα Χριστιανό κ. Χειλαδάκη, για τα ωραία άρθρα του και ντροπή στο όπως φαίνεται ομοφυλόφιλο κατήγορό του.
Κανείς ανώνυμος δεν δικαιούται να προκαλεί διάκριση ανάμεσα σε πατριώτες και ορθοδόξους πιστούς. Οι δύο έννοιες ταυτίζονται.
Κατά τα άλλα,
συγχαρητήρια σε όσους διοργάνωσαν την εκδήλωση-σύναξη διαμαρτυρίας. Πέρα όμως από τις ευθύνες τις μητρόπολης (που όπως πάντα είναι μόνον για "φρου-φρου κι αρώματα", για διπλωματία και δημόσιες σχέσεις) καλό είναι να αναζητηθούν και οι ευθύνες για το που ήταν ο ορθόδοξος πιστός λαός την ώρα της συγκέντρωσης.
Γιατί κάθε Κυριακή ο κόσμος που εκκλησιάζεται στην Θεσσαλονίκη και στις γύρω μητροπόλεις είναι δεκάδες χιλιάδες. Μήπως έχουμε έναν χριστιανισμό που δημιουργεί "χριστιανούς φυτά"; που προσεύχονται αλλά δεν αντιδρούν ποτέ για ότι συμβαίνει δίπλα τους;
Μήπως τέτοιους χριστιανούς θέλαμε (για να μην κινδυνεύει ούτε το πολιτικό ούτε το εκκλησιαστικό κατεστημένο;)
Ευκαιρία να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή, να αναθεωρήσουμε αρκετά και να αγωνιστούμε όπως έλεγε και ο μακαριστός π.Αυγουστίνος Καντιώτης "ζητούμε ελευθέρα και ζώσα εκκλησία"