Τὸ Γραφεῖο ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων τῆς Ἱ. Μ. Πειραιῶς δικαίως
καὶ ἐπαινετῶς ἀσχολεῖται μὲ σημερινή του Ἀνακοίνωση-ἄρθρο (τὴν ἀναδημοσιεύουμε
στὴν συνέχεια) μὲ τὸ Συμπόσιο ποὺ διοργανώθηκε στὴν Κύπρο πρὸς «τιμὴν τοῦ
μακαριστοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κυροῦ Μελετίου Μεταξάκη» τὸν ὁποῖο χαρακτηρίζει
ὡς «μεγάλη ἐκκλησιαστικὴ προσωπικότητα»!
Καὶ ἀσχολεῖται μὲ τὸ Συμπόσιο αὐτό, ἐκτὸς
τῶν ἄλλων, διότι συνδιοργανώτρια τοῦ Συμποσίου ἦταν καὶ ἡ Ἱ. Μητρόπολις Κιτίου,
γιὰ τὴν ὁποία ἀποτελεῖ σοβαρότατο ὀλίσθημα
καὶ λάθος ὁ χαρακτηρισμὸς ὡς ἐκκλησιαστικῆς
προσωπικότητος, καὶ μάλιστα μεγάλης, ἑνὸς Πατριάρχου παγκοίνως γνωστοῦ ὡς Μασώνου. Εἶναι (γράφει τὸ ἐπὶ τῶν αἱρέσεων
γραφεῖο) «τραγικὸ λάθος νὰ ἐμφανίζεται
μιὰ Μητρόπολη συνδιοργανώτρια ἑνὸς συμποσίου, προκειμένου νὰ τιμήσει ἕνα πρόσωπο ποὺ εὐθύνεται τὰ μέγιστα γιὰ τὴν συνεχιζόμενη ἐδῶ καὶ ἕναν σχεδὸν αἰῶνα
τραγωδία τοῦ παλαιοημερολογητικοῦ σχίσματος τῆς Εκκλησίας μας».
Καὶ ἐπειδὴ κάποιοι ἀμφισβητοῦν τὰ περὶ Μασωνικῆς ἰδιότητος
τοῦ Μεταξάκη, τὸ Γραφεῖο ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων, ἀναδημοσιεύει ἕνα ἀποκαλυπτικὸ ἄρθρο
ἀπὸ τὸ περιοδικὸ «Τεκτονικὸν Δελτίον» τοῦ 1967, μὲ τίτλο «Διάσημοι τέκτονες: Μελέτιος Μεταξάκης», στὸ ὁποῖο δίδονται λεπτομέρειες
γιὰ τὴν μασωνικὴ ἰδιότητα τοῦ Πατριάρχη Μελέτιου Μεταξάκη.
Ὡς ἐδῶ καλά. Θὰ θέλαμε νὰ μᾶς ἀπαντήσει τὸ Γραφεῖο ἐπὶ
τῶν Αἱρέσεων τῆς Ἱ. Μ. Πειραιῶς, σὲ ἕνα ἄλλο συναφὲς θέμα.
Οἱ Μασῶνοι στὰ βιβλία τους, συγκαταλέγουν στοὺς διασήμους
καὶ ἐπιφανεῖς τέκτονες καὶ ἕναν ἄλλο σύγχρονο τοῦ Μεταξάκη Ἐπίσκοπο, τὸν Χρυσόστομο Σμύρνης. Τὴν Μασωνικὴ ἰδιότητα
τοῦ Σμύρνης, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Μασωνικὴ Στοά, τὸν Ν. Ψαρουδάκη καὶ ἄλλους, τὴν κατέδειξε
καὶ ὁ π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς, ὄχι μόνο προσκομίζοντας στοιχεία ἀπό ἀρχεῖα μασωνικῶν στοῶν, ἀλλά παρουσιάζοντας τὶς ἴδιες τὶς ἰδέες του ποὺ περιέχονται στὰ ἔργα τοῦ Ἐθνομάρτυρα Χρυσοστόμου Σμύρνης καὶ στὴν ζωή του. Δυστυχῶς, ὅμως, αὐτὴ ἡ ἀποκάλυψη τοῦ π. Εὐθυμίου, θορύβησε ὑπερβαλλόντως τὴν Ἱ. Σύνοδο,
ἡ ὁποία παρανόμως ἁγιοποίησε τὸν Χρυσόστομο Σμύρνης, καὶ ἀποτέλεσε μία ἀπὸ τὶς ἕωλες
καὶ ἀστεῖες κατηγορίες ἐναντίον του: "ἐπὶ ἀσεβείᾳ πρὸς τὴν Ἱερὰν μνήμην τοῦ Ἁγ. Ἐθνοϊερομάρτυρος
Χρυσοστόμου, Μητροπολίτου Σμύρνης", στήν ὁποία κυρίως στηρίχθηκαν γιά νά τοῦ ἐπιβάλλουν τήν ποινή τῆς καθαιρέσεως!!
Στὴν δίκη ἄτυπα (ἐκτὸς τῆς αἰθούσης, περιφερόμενος στούς διαδρόμους τοῦ Συνοδικοῦ μεγάρου, προφανῶς γιὰ νὰ ἐνημερώνει τὸν αὐτοεξαιρεθέντα τῆς προεδρίας τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ δικαστηρίου Ἀρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο) παρευρίσκετο καὶ ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, καὶ ἄρα ἔχει πολύ καλή γνῶσιν τοῦ θέματος.
Στὴν δίκη ἄτυπα (ἐκτὸς τῆς αἰθούσης, περιφερόμενος στούς διαδρόμους τοῦ Συνοδικοῦ μεγάρου, προφανῶς γιὰ νὰ ἐνημερώνει τὸν αὐτοεξαιρεθέντα τῆς προεδρίας τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ δικαστηρίου Ἀρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο) παρευρίσκετο καὶ ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, καὶ ἄρα ἔχει πολύ καλή γνῶσιν τοῦ θέματος.
Μπορεῖτε, λοιπόν, ὡς Μητρόπολις Πειραιῶς, νὰ μᾶς ἐνημερώσετε: ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης, ὡς ἀναφερόμενος ἐξ ἴσου μὲ τὸν Μεταξάκη στὰ Μασωνικὰ βιβλία ὡς Μασῶνος, (δὲς τὸ ἄρθρο τοῦ μοναχοῦ Σεραφεὶμ Ζήση, ἐδῶ) εἶχε μασωνικὲς ἰδέες καὶ ἰδιότητα;
Ἡ δημοσίευση τῆς Ἱ. Μ. Πειραιῶς στὶς "Ἀκτίνες":
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ
ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν
Πειραιεί τη 23η Οκτωβρίου 2014
Στις 11 του μηνός Οκτωβρίου ε. ε.
διεξήχθη συμπόσιο στην Κύπρο προς τιμήν του μακαριστού Οικουμενικού Πατριάρχου
κυρού Μελετίου Μεταξάκη. Συνδιοργανωτές του Συμποσίου: ο Δήμος Λάρνακος, η Ιερά
Μητρόπολις Κιτίου και το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Θέμα του Συμποσίου: «Μελέτιος
Μεταξάκης: Πτυχές της ζωής και της δράσης μιας μεγάλης εκκλησιαστικής
προσωπικότητας».
Με την ανακοίνωση του εν λόγω Συμποσίου δεχτήκαμε πολλές οχλήσεις από πιστούς της τοπικής μας Εκκλησίας, οι οποίοι ζητούσαν να πληροφορηθούν για την αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του μακαριστού Πατριάρχη και ορισμένοι να διαμαρτυρηθούν, διότι υπάρχουν στοιχεία, τα οποία τον καθιστούν υπόλογο στη συνείδηση του χριστεπώνυμου πληρώματος. Πολλοί από αυτούς, και δικαίως, του καταλογίζουν το μέγιστο μερίδιο ευθύνης για το επώδυνο Παλαιοημερολογητικό Σχίσμα στην Εκκλησία της Ελλάδος, το οποίο προκλήθηκε με την όλως αυθαίρετη και βεβιασμένη αλλαγή του ημερολογίου–εορτολογίου του 1924. Είναι δε σε όλους γνωστόν ότι ο εν λόγω Πατριάρχης υπήρξε ο κύριος εμπνευστής,υπέρμαχος και προωθητής αυτής της αλλαγής. Άλλωστε πολλοί σύγχρονοι γέροντες αποφάνθηκαν πως ο κυρός Μελέτιος Μεταξάκης, για να φανεί αρεστός στους αιρετικούς Δυτικούς «κατήργησεν το παλαιόν εορτολόγιον και εισήγαγεν το Γρηγοριανόν, το Παπικόν, όλως αυθαιρέτως, όλως απερισκέπτως, αντικανονικώς, παρανόμως» (Άγιος Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος).
Ερευνήσαμε τις πηγές προκειμένου να δώσουμε
λόγο ακριβή και υπεύθυνο στους πιστούς μας, σχετικά με τη βιωτή του μακαριστού
Πατριάρχου. Με λύπη και πόνο ψυχής βρήκαμε ένα κείμενο το οποίο δίνει από μόνο
του τις εξηγήσεις, που ζητούν οι πιστοί για το πρόσωπο αυτό. Πρόκειται για ένα αποκαλυπτικό
άρθρο στο περιοδικό «Τεκτονικόν Δελτίον»,
(αριθμ. 71, Ιανουάριος–Φεβρουάριος 1967, του Αλεξάνδρου Ζερβουδάκη, με τίτλο: «Διάσημοι τέκτονες: Μελέτιος Μεταξάκης», σελ. 25-50), του
οποίου παραθέτουμε χαρακτηριστικό απόσπασμα[1]:
«Με τις ψυχικές αρετές που ήταν προικισμένος ο Μελέτιος, με την τετράγωνη λογική του, το ανεξάρτητο
και απαλλαγμένο από μικρότητες μυαλό του, δεν είναι παράξενο ότι βρέθηκε έτοιμος να δεχθή και το τεκτονικό φως. Την πρώτη φορά που πέρασε από την Κωνσταντινούπολη (1906), γνωρίστηκε με τέκτονες. Συνεζήτησε μαζί τους και τους εντυπωσίασε με το κριτικό και ευθύ του πνεύμα, με τις γνώσεις και τις γνώμες του επάνω στα διάφορα εγκυκλοπαιδικά, γενικά, εκκλησιαστικά και θρησκευτικά ζητήματα. Αυτοί ενδιαφέρθηκαν να μάθουν ποιός ήταν και τι είχε κάμει έως εκείνη τη στιγμή. Όσα έμαθαν τους παρακίνησαν να του υποβάλλουν, έντεχνα, τη δεύτερη φορά που ξαναβρέθηκε στην Πόλη, την ιδέα να γίνη τέκτων. Φαίνεται ότι, στην περίπτωση αυτή, οι τέκτονες, μέλη του Ελληνικού Πολιτικού Συνδέσμου Κωνσταντινουπόλεως, με τους οποίους συνεργάζονταν τότε ο Μελέτιος για το φλέγον ζήτημα των Αραβόφωνων Ορθοδόξων (1908), ενέργησαν σωστά, ώστε το ερευνητικό και φιλοπερίεργο πνεύμα του Μελετίου, που είχε έως τότε, πολλά ακούσει για τους μασώνους στην Κύπρο και αλλού, να ζητήση από τους συνεργάτες του, που εκτιμούσε, να του δώσουν πληροφορίες για τον Τεκτονισμό, και αφού τους άκουσε, ν’ αποφασίση, με την γνωστή ορμητικότητά του να μιμηθή το παράδειγμα τόσων άγγλων και άλλων ξένων επισκόπων και να ζητήση να γνωρίση και μυηθή και αυτός στα μυστήρια που κρύβονταν στον Τεκτονισμό!
«Με τις ψυχικές αρετές που ήταν προικισμένος ο Μελέτιος, με την τετράγωνη λογική του, το ανεξάρτητο
και απαλλαγμένο από μικρότητες μυαλό του, δεν είναι παράξενο ότι βρέθηκε έτοιμος να δεχθή και το τεκτονικό φως. Την πρώτη φορά που πέρασε από την Κωνσταντινούπολη (1906), γνωρίστηκε με τέκτονες. Συνεζήτησε μαζί τους και τους εντυπωσίασε με το κριτικό και ευθύ του πνεύμα, με τις γνώσεις και τις γνώμες του επάνω στα διάφορα εγκυκλοπαιδικά, γενικά, εκκλησιαστικά και θρησκευτικά ζητήματα. Αυτοί ενδιαφέρθηκαν να μάθουν ποιός ήταν και τι είχε κάμει έως εκείνη τη στιγμή. Όσα έμαθαν τους παρακίνησαν να του υποβάλλουν, έντεχνα, τη δεύτερη φορά που ξαναβρέθηκε στην Πόλη, την ιδέα να γίνη τέκτων. Φαίνεται ότι, στην περίπτωση αυτή, οι τέκτονες, μέλη του Ελληνικού Πολιτικού Συνδέσμου Κωνσταντινουπόλεως, με τους οποίους συνεργάζονταν τότε ο Μελέτιος για το φλέγον ζήτημα των Αραβόφωνων Ορθοδόξων (1908), ενέργησαν σωστά, ώστε το ερευνητικό και φιλοπερίεργο πνεύμα του Μελετίου, που είχε έως τότε, πολλά ακούσει για τους μασώνους στην Κύπρο και αλλού, να ζητήση από τους συνεργάτες του, που εκτιμούσε, να του δώσουν πληροφορίες για τον Τεκτονισμό, και αφού τους άκουσε, ν’ αποφασίση, με την γνωστή ορμητικότητά του να μιμηθή το παράδειγμα τόσων άγγλων και άλλων ξένων επισκόπων και να ζητήση να γνωρίση και μυηθή και αυτός στα μυστήρια που κρύβονταν στον Τεκτονισμό!
Τον έφεραν τότε στη Στοά «Αρμονία», υπ’ αριθ.44, της
Κωνσταντινουπόλεως, που είχε συγκεντρώσει στους κόλπους της την αφρόκρεμα του
εκεί ελληνισμού, ό, τι καλύτερο σε γράμματα, επιστήμες και δύναμη διέθετε ποτέ
το ελληνικό στοιχείο στην Πόλη και, η οποία, κατά ένα τρόπο, με τα μέλη της, που
βρισκόταν σε κάθε οργάνωση κοινοτική, εθνική ή άλλη, ουσιαστικά επηρέαζε την
ελληνική ζωή. Ζήτησαν από την τότε Μεγάλη Ανατολή της Ελλάδος την άδειαν να τον
μυήσουν και όταν την έλαβαν, ο
Μελέτιος δέχτηκε και το τεκτονικόν φως κατά τις αρχές του 1909. Παραμένει
στην πόλη ένα χρόνο ακόμη και μελετά
με πάθος την τεκτονική διδασκαλία, που του επέτρεψε να χαράξη με πραγματικά τεκτονικό τρόπο, όλες του τις
πράξεις και τα λόγια, όπως είδαμε κατά τη σύντομη εξιστόρηση της δράσης
του. Σε κάθε περίπτωση, η δικαιοσύνη και οι πραγματικές τεκτονικές αρετές,
θάλεγε κανείς, φυσικά και αυθόρμητα τον ωδηγούσαν τι να πη και πώς να ενεργήση.
Τρανό παράδειγμα της επίδρασης που έχει ο Τεκτονισμός στη διαμόρφωση του
χαρακτήρα του ανθρώπου, όταν αυτός ψυχικά είναι προετοιμασμένος να δεχθή τα
διδάγματά του, όταν δηλαδή είναι γεννημένος τέκτων, όπως ήταν ο Μελέτιος. Ο αδελφός Μελέτιος, μετά τη μύησή του
παρακολουθούσε τις εργασίες και τη δράση του Τεκτονισμού παντού όπου βρέθηκε
στην πολυτάραχη ζωή του, και οι περιστάσεις και το περιβάλλον του το επέτρεπαν.
Ο γράφων, όταν μου έγινε η τιμή να ιδώ με τη σειρά μου το τεκτονικό φως
στη Στοά «Αρμονία», ενθυμούμαι με πόση υπερηφάνεια και χαρά όλοι οι αδελφοί της
μιλούσαν για τη μύηση του τότε εψηφισμένου Πατριάρχη Μελετίου, στη Στοά μας. Και
θα ενθυμούμαι πάντοτε την εξήγηση που έδωκε στην απορία μου, γιατί πρέπει οι
αδελφοί να κρατάμε μυστική αυτή τη μύηση, ο φίλτατός μου αδελφός Δημ. Ξάνθος,
που με χειραγώγησε ν’ αντιληφθώ ορθά και προωθήσω την πραγματική εσωτερική μου
μύηση. Ολίγοι είναι εκείνοι, που σαν
τον αδελφό Μελέτιο, δέχτηκαν τον Τεκτονισμό και τον έκαμαν βίωμά των.
Και υπήρξε πραγματική απώλεια ότι τόσο γρήγορα ανακλήθηκε από τον Μέγα
Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος στην Αιώνια Ανατολή, πριν ολοκληρώση τα έργα με τα
οποία εστεφάνωσε το πέρασμά του από τον κόσμο μας» (σελ.49-50).
Αφήνουμε στους αγαπητούς μας αναγνώστες να
βγάλουν από μόνοι τους τα συμπεράσματά τους. Εμείς απλά προσθέτουμε ότι είναι
τραγικό λάθος να εμφανίζεται μια Μητρόπολη της Μεγαλονήσου συνδιοργανώτρια ενός
συμποσίου, προκειμένου να τιμήσει ένα
πρόσωπο που ευθύνεται τα μέγιστα για την συνεχιζόμενη εδώ και έναν σχεδόν αιώνα
τραγωδία του παλαιοημερολογητικού σχίσματος της Εκκλησίας μας. Για ένα πρόσωπο,
για το οποίο υπάρχουν σαφέστατες και αναντίρρητες μαρτυρίες ως προς την τεκτονική
του ιδιότητα. Μια ιδιότητα η οποία, εάν αληθεύει, τον καθιστά αυτόχρημα αρνητή
του Χριστού.
Εκ
του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των παραθρησκειών
Καὶ ὁ Χαιρετισμὸς τοῦ Μητροπολίτη Κιτίου:
Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος: Ο Μελέτιος Μεταξάκης εργάστηκε με πολύ ζήλο για την οργάνωση της ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας…
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΥ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΙΤΙΟΥ
κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΣΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ «ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΜΕΤΑΞΑΚΗΣ»
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ
ΚΕΝΤΡΟ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΟΝΤΟΥ
ΛΑΡΝΑΚΑ,
11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
Με ιδιαίτερη χαρά, σας καλωσορίζω
στο σπουδαίο αυτό πνευματικό συμπόσιο, που είναι αφιερωμένο σ΄ένα επιφανή και
εξαίρετο εκκλησιαστικό και πνευματικό άνθρωπο.
Ο Μελέτιος Μεταξάκης, Μητροπολίτης Κιτίου (1910-1918),
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών (1918-1920), Οικουμενικός Πατριάρχης (1922-1923) και
Πατριάρχης Αλεξανδρείας (1926-1935) υπήρξε, κατά γενικήν ομολογίαν, μια από τις
κορυφαίες εκκλησιαστικές προσωπικότητες του 20ου αιώνα.
Και είναι ιδιαίτερη η χαρά μου σήμερα,
γιατί με τη συνεργασία του Δήμου Λάρνακας και του Πανεπιστημίου Κύπρου, είμαστε
στην ευχάριστη θέση να εκπληρώσουμε, ένα επιβεβλημένο καθήκον και χρέος, να τιμήσουμε
τον αείμνηστο Μητροπολίτη Κιτίου Μελέτιο Μεταξάκη ο οποίος πρόσφερε όσοι λίγοι σ’αυτό τον τόπο αλλά και
γενικότερα στην Εκκλησία και το έθνος.
Ο Μελέτιος Μεταξάκης ανήκει σ’εκείνες τις μορφές της
εκκλησιαστικής μας ιστορίας, που με το πέρασμα τους σημάδεψαν τους τόπους της
διακονίας τους και που άφησαν ανεξίτηλα τα ίχνη τους στην όλη εκκλησιαστική μας
ζωή. Γεννημένος στην Κρήτη, άρχισε την εκκλησιαστική του σταδιοδρομία από το
Πατριαρχείο Αντιοχείας, για να υπηρετήσει στη συνέχεια το Πατριαρχείο
Ιεροσολύμων, την Εκκλησία της Κύπρου, την Εκκλησία της Ελλάδος, το Οικουμενικό
Πατριαρχείο και το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας. Ουσιαστικά όμως, από εδώ στη
Λάρνακα, από τη Μητρόπολη μας πρωτοξεκίνησε ως Επίσκοπος για να ανέλθει στη
συνέχεια στα ύψιστα εκκλησιαστικά αξιώματα. Η Μητρόπολης μας είναι περήφανη για
το γεγονός αυτό, γι’αυτό και τιμά σήμερα, έστω και με καθυστέρηση πολλών χρόνων,
τη μνήμη του.
Ο Μελέτιος Μεταξάκης υπήρξε άνθρωπος με πολύ ισχυρή
προσωπικότητα, με πληθωρική δραστηριότητα, με ασυνήθιστο δυναμισμό, τόλμη και
πρωτοβουλία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών
Πολέμων του 1912-13, όντας μόλις δύο-τρία χρόνια Επίσκοπος στη Λάρνακα, η
Κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου τον καλούσε στην Αθήνα για να βοηθήσει στην
επίλυση κρίσιμων εκκλησιαστικών προβλημάτων που είχαν προκύψει λόγω της προσάρτησης
στην Ελλάδα επαρχιών του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και για να διευθετήσει
τα προβλήματα του αγίου Όρους που κινδύνευε τότε από τον σλαβικό επεκτατισμό.
Γενικά, εργάστηκε με πολύ ζήλο για την οργάνωση της
ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας σ’όλο τον κόσμο (Ιεροσόλυμα, Κύπρο, Ελλάδα,
Αμερική, Κωνσταντινούπολη, Αλεξάνδρεια), για τη διασφάλιση των δικαίων των
Ορθοδόξων Πατριαρχείων, την επίλυση βασικών εκκλησιαστικών και εθνικών θεμάτων
της ταραγμένης εποχής του, τη δημιουργία ορθοδόξου εκκλησιαστικού τύπου, τη
διαρρύθμιση των οργανισμών διοίκησης Ορθοδόξων Εκκλησιών, και ανάπτυξη των
θεολογικών γραμμάτων και του προφορικού κηρύγματος, την ενίσχυση του
κατηχητικού έργου, την οργάνωση της εκκλησιαστικής φιλανθρωπίας, την προσπάθεια
δημιουργίας μορφωμένου κλήρου.
Όσον αφορά στη δράση του στην Κύπρο και ειδικότερα στην
Ιερά Μητρόπολη Κιτίου, αναφέρουμε ενδεικτικά, τη συμβολή του στη δημιουργία του
Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου, που ίσχυσε από το 1914-1980,την
ίδρυση του Παγκυπρίου Ιεροδιδασκαλείου στη Λάρνακα, την έκδοση του σημαντικότατου
εκκλησιαστικού περιοδικού «Εκκλησιαστικός Κήρυξ», την ίδρυση του Παγκυπρίου
Εμπορικού Λυκείου κ.α., για τα οποία θα μας μιλήσουν οι εισηγητές του
συνεδρίου.
Όπως συμβαίνει με όλες τις μεγάλες προσωπικότητες,
έτσι και ο Μελέτιος Μεταξάκης, ζώντας και δρώντας σε ταραγμένους καιρούς,
καιρούς πολέμων και εθνικού διχασμού, έχει μέχρι σήμερα τους θαυμαστές και τους
επικριτές του. Ο τότε εθνικός διχασμός που είχε δημιουργήσει πάθη και μίση,
αλλά και η γενομένη το 1923 διόρθωση του εκκλησιαστικού Ημερολογίου φαίνεται να
συνέτειναν σε αρκετό βαθμό στο να αδικηθή ο Μεταξάκης στην κρίση μερίδας του Ελληνικού λαού.
Σήμερα όμως, ευρισκόμενοι σε αρκετή χρονική απόσταση
από τις συνθήκες της τότε εποχής και κρίνοντας το έργο του αντικειμενικά, δεν
έχουμε παρά να σταθούμε με θαυμασμό για την όλη προσφορά του στην Εκκλησία και
να τιμήσουμε δεόντως τη μνήμη του, ιδιαίτερα εμείς οι Λαρνακείς που του
οφείλουμε πολλά.
Με αυτές τις
λίγες σκέψεις, χαιρετίζω το αξιόλογο αυτό συμπόσιο και εκφράζω τις θερμές μου
ευχαριστίες, στον αγαπητό Δήμαρχο Λάρνακας και το Δήμο Λάρνακας, τον Πρύτανη
και το Πανεπιστήμιο Κύπρου, που με τη συνεργασία και συμβολή τους
πραγματοποιείτε αυτό το συμπόσιο.
Ιδιαίτερες
ευχαριστίες εκφράζω στους καταξιωμένους και εκλεκτούς εισηγητές του συμποσίου,
σε όλους όσους βοήθησαν με οποιοδήποτε τρόπο στην πραγματοποίηση του και σε
όλους εσάς που μας τιμάτε με την παρουσία σας.
Εύχομαι, ο Θεός
της αγάπης και της ειρήνης, να χαρίζει σε όλους, προσωπική και οικογενειακή
υγεία, ευτυχία και χαρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.