Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Ἀντίδραση τοῦ π. Ματθαίου Βουλκανέσκου στὴν αἱρετικὴ γραμμὴ Φαναρίου-Βουκουρεστίου!



ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ Η ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΙΝ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΧΑΛΚΗΔΟΝΙΟΥΣ

Τν τελευταον καιρν καταβάλλεται προσπάθεια π ρισμένων κύκλων τς εραρχίας (ρχιερέων) ν μς πείσουν τι ο Μονοφυσται δν εναι αρετικοί, λλ ρθόδοξοι. Τν «γραμμν» ατν καπρς τν κκλησίαν τς λλάδος δίδει τ Οκουμενικν Πατριαρχεον. Πρς τν «γραμμν» ατν χουν συμμορφωθ πολλα ρθόδοξοι κκλησίαι, μεταξ τν ποίων κα Πατριάρχης Ρουμανίας κ. Δανιήλ, ποος χει οκουμενιστικὰς τάσεις.
Πρς τν τελευταον εχεν ποστείλει πιστολήν, πρεσβύτερος π. Ματθαος Βουλκανέσκου, ποος πηρετε ες τν ερν Μητρόπολιν Βεροίας, μ τν ποίαν κάλει τν Πατριάρχην νά ναθεωρήση Ρουμανικ κκλησία τν πόφασίν της δι τος «ντιχαλκηδονίους».
πιστολτο Ρουμάνου κληρικο, ποος χει ντιοικουμενιστικν φρόνημα κα εναι
πρ τς αστηρς τηρήσεως τν ερν Κανόνων κα τν διατάξεων τν Οκουμενικν Συνόδων, δημοσιεύθη ες τν τριμηνιαίαν κδοσιν «Θεοδρομία» (ανουάριος-Μάρτιος 2014).
πειδ πιστολ εναι πολ σημαντικ ξ πόψεως ντιαιρετικοῦ ἀγνος, «Ο.Τ.» τν ναδημοσιεύει. Ατη χει ς κολούθως:

«Μακαριώτατον Πατριάρχην Ρουμανίας κ. Δανιλ, Βουκουρέστιον
Μακαριώτατε,
Πρν π λίγο καιρ λαχιστότης μας πέστειλε πιστολή, ἡ ὁποία ναφερόταν στ πρόβλημα τς πίσημης ποδοχς τ 1994 π τν ρθόδοξη κκλησία τς Ρουμανίας τν δύο κειμένων τοChambesy τς δεύτερης πίσημης συνεδρίασης το 1990 κα τς τρίτης πίσημης συνεδρίασης το1993 στ πλαίσιο το διαλόγου μτος ντιχαλκηδονίους. ποστείλαμε ατ τν νοικτὴ ἐπιστολ πρς τν ερ Σύνοδο τς ρθόδοξης κκλησίας τς Ρουμανίας κα πρς τν Μακαριότητά Σας, φιστώντας τν προσοχσ ατ τ κανθδες ζήτημα, διότι χει μεγάλο νδιαφέρον καὶ ἀφορ καίρια τν ρθόδοξη κκλησία τς Ρουμανίας. πιστολ βασίζεται στς δηλώσεις πτν πίσημη στοσελίδα το Πατριαρχείου Ρουμανίας :
Θ θέλαμε, ν πρώτοις, ν Σς συγχαρομε, Μακαριότατε, γι τν κδοση στ ρουμανικά το ξαιρετικο βιβλίου το κ. Jean-Claude Larchet «Πρόσωπο κα Φύση», τὸ ὁποο κδόθηκε π τν κδοτικΟκο Basilica το Πατριαρχείου, κατ ποο εχαμε διαβάσει προηγουμένως στ γαλλικ κα τ συστήσαμε νεπιφύλακτα στν νοικτὴ ἐπιστολ πρς τν Μακαριότητά Σας κα τν ερ Σύνοδο τς ρθόδοξης κκλησίας τς Ρουμανίας. Νιώσαμε εχάριστη κπληξη, διότι Μακαριότητά Σας φερε στ φς τς δημοσιότητας αττ ξαιρετικ βιβλίο, λίγο μετ πτν νοιχτ πιστολή μας, γεγονς τ ποο πιβεβαίωσε τ νδιαφέρον τς Μακαριότητάς Σας, γι νδιευκρινιστε τ δογματικ ατζήτημα, κόμα πρν π τν πιστολή μας.
Σήμερα, 19 χρόνια μετ τν πόφαση τς Συνόδου τς ρθόδοξης κκλησίας τς Ρουμανίας τ1994, μ δεδομένο τ γεγονς τι τ ρθόδοξο πλήρωμα δν ποδέχθηκε τς ποφάσεις το Chambesy σχετικ μ τος μή-Χαλκηδονίους κα τν λεγομένη "ρση τν ναθεμάτων" ( ερ Κοινότητα το γίου ρους στς 14/27 Μαΐου 1995 διαμαρτυρήθηκε μεσα κατ τς πόφασης τς ερς Συνόδου τς ρθόδοξης κκλησίας τς Ρουμανίας, θεωρώντας την "ξένη πρς τν διδασκαλία τς Καθολικς κκλησίας"1. ρθόδοξη ερ Σύνοδος τς Γεωργίας πέρριψε κατηγορηματικ τν συμφωνία μ τος ντιχαλκηδονίους τς 8ης κτωβρίου 1998,2 θεωρώντας την ντελς παράδεκτη. Ο κκλησίες τς λλάδος κα τς Ρωσίας μ τν σειρά τους τήρησαν πιφυλακτικ θέση3), μὴ ὑπάρχοντας καθόλου μία θετικσυμφωνία τν Τοπικν κκλησίων (consensus ecclesiae dispersae), εναι πιτακτικ νάγκη ερ Σύνοδος τς ρθόδοξης κκλησίας τς Ρουμανίας ν παναλάβει τν συζήτηση π το θέματος ατοκα ν πιστρέψει στν γι πατερικ διδασκαλία. Μ ατ θ μείνει στν στορία ς περασπιστς κακανόνας τς ρθοδόξου Πίστεως.
Γνωρίζουμε τι στν διάλογο μτος Μιαφυσίτες (Μονοφυσίτες) συμμετεχαν μεγάλες θεολογικς προσωπικότητες, πως πρωτοπρεσβύτερος π. ωάννης Ρωμανίδης4 κα π. Dumitru Staniloae, ὁ ὁποος παρακολούθησε τν νεπίσημο διάλογο μ τος ντιχαλκηδονίους μεταξ τν τν 1971 κα1979, λλ κοιμήθη τν κτώβριο το 1993, πρν π τν πίσημη ποδοχ τν δύο κειμένων τοChambesy π τν ερ Σύνοδο τς ρθόδοξης κκλησίας τς Ρουμανίας. διάλογος μ τος τεροδόξους σ γενικς γραμμς δν εναι κακό, ρκε μως ατς ν διεξάγεται π ρθοδόξων βάσεων.
πηρεασμένη ερ Σύνοδος τς ρθόδοξης Ρουμανικς κκλησίας π τν μ-δογματικὸ ἐνθουσιασμ μερικν Τοπικν κκλησιν ("ασιόδοξη στάση.... συμφραζόμενη", πως ναγράφεται στ σημείωμα τς κδόσεως Basilica το βιβλίου το κ. Larchet σ. 84)5, δέχθηκε τότε (τ 1994) τν κοιν δήλωση το Chambesy, ἡ ὁποία τν φέρνει σ σφοδρ σύγκρουση μ τς ποφάσεις τν γίων Πατέρων τς γίας καΟκουμενικς Δ ́ Συνόδου καὶ ἄλλων Τοπικν ρθοδόξων κκλησιν.
πιτρέψτε μας, Μακαριώτατε, ν κφράσουμε τν βαθ καρδιακό μας πόνο, διαπιστώνοντας τν κίνδυνο πο λλοχεύει ν πισκιαστε ρθόδοξη κκλησία τς Ρουμανίας, γι τν ποία τόσοι πολλο γιοι κα Μάρτυρες δωσαν τ ζωή τους κα χυσαν ταμα τους, π μ δογματικς ποφάσεις, ο ποες δημιουργον να σχημο προηγούμενο, πο καταστρέφει τν εκόνα τς ρθοδόξου κκλησίας τς Ρουμανίας στν πόλοιπο ρθόδοξο κόσμο.
Γράφουμε ατς τς γραμμς πρς τν Μακαριότητά Σας, χωρς βεβαίως ν θέλουμε ν κάνουμε τν δάσκαλο σ Σς, λλ ς μαθητς πρς τν δάσκαλο, ς υἱὸς πρς τν πατέρα, ς σχατο μέλος τς ρθόδοξης κκλησίας, μ καθαρ συνείδηση, γάπη, λήθεια κα κατ’ πίγνωσιν ζλο, ντας πεπεισμένοι τι Μακαριότητά Σας γνωρίζει ες βάθος τ θέμα.
Θεωρομε τι εναι καθκον τοκάθε ρθοδόξου Χριστιανο καεδικά το κάθε ρθοδόξου Κληρικο, πο χει γρηγοροσα τν δογματικ συνείδηση, ν μιλ γιθέματα δογματικς, μ δεδομένο τ γεγονς τι χουμε ν κάνουμε μ να φαινόμενο, τ ποο τ τελευταα χρόνια χει ποκτήσει μία διαίτερη δυναμική, δηλαδ τν ξοδο πιστν π τν Ρουμανικὴ Ὀρθόδοξη κκλησία κα τν εσχώρησή τους σ περορθόδοξες-ζηλωτικς μάδες, πο βρίσκονται σ σχίσμα μ τν πίσημη κκλησία, ο ποες γίνονται λο κα σχυρότερες στ Ρουμανία. Οπιστο σκανδαλίζονται π τς ν λόγ συμφωνίες, πο βασίζονται στν δογματικ μινιμαλισμό, τς ποες ο γιοι Πατέρες κατεδίκασαν κα ο ποες, δυστυχς, φαρμόζονται π κπροσώπους τς ρθόδοξης κκλησίας τς Ρουμανίας.
Μετ πολλο σεβασμο
Πρεσβύτερος Ματθαος Βουλκανέσκου
Κληρικς τς ερς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης κα Καμπανίας».

Σημειώσεις:
1. χ. βλ. τ ρθρο 10 το «Μνημονίου τς ερς Κοινότητας τοῦ Ἁγίου ρους γι τ Διάλογο μεταξὺ Ὀρθοδόξων κα ντιχαλκηδονίων» (14-27 Μάης 1995), πο δημοσιεύτηκε στ βιβλίο «Εναι ο ντιχαλκηδόνιοι ρθόδοξοι», κδ. Εαγγελισμός, Βουκουρέστι 2007, σ. 42.
2. http:// www. angelfire.com/linux/viata-ortodoxa/sinod_gergia.html
3. Σχ. βλ. «Εναι ο ντιχαλκηδόνιοι ρθόδοξοι»; κδ. Εαγγελισμός, Βουκουρέστι 2007, « λληνικ κκλησία κα Ρωσικ κκλησία δν δέχθηκαν τν συμφωνία μ τος ντιχαλκηδονίους», σσ. 40-42, κα ποσημείωση 14, σ. 175, ποία ναφέρεται σ πικρίσεις π νωτέρους εράρχες (συμπεριλαμβανομένου το Πατριάρχου εροσολύμων κυρο Διοδώρου), μερικο π τος ποίους ταν μέλη τς μεικτς πιτροπς.
4. θέση το π. ω. Ρωμανίδη ντικρούεται ς νακριβς π τν μακαριστ γιο Καθηγούμενο τς ερς Μονς σίου Γρηγορίου γίου ρους, ρχιμανδρίτη π. Γεώργιο Καψάνη, στ περιοδικ Κοινωνία ριθμ. 2-3, 1999.
5. Σχ. βλ. JEAN-CLAUDE LARCHET, Πρόσωπο καΦύση, κδ. Basilica Πατριαρχείου Ρουμανίας, Βουκουρέστι 2013, σημείωση 15, σ. 84: «Ο συγγραφες τοβιβλίου “ποδεχόμαστε τν νωση μ τος Μονοφυσίτες; ρθόδοξοι Ρουμάνοι μεταξ ασιοδοξίας, παραπλάνησης κα ποστασίας”, Λακκοσκήτη, γιον ρος, 2008, κφράζουν τν λύπη τους γι τν πρόσφατη λλαγ τς θέσης τς Ρουμανικς ρθόδοξης κκλησίας στ πλαίσιο το διαλόγου κα καταγγέλλουν τς σχετικιστικς θέσεις το πατρς N. D. Necula, μέλος το διαλόγου (γνωστοῦ ὡς λειτουργο κα χι ς εδικο στΧριστολογία), σ σύγκριση μ τς παραδοσιακς θέσεις, πο ξέφρασαν προηγουμένως διαπρεπες θεολόγοι, πως ο D. Staniloae, T. M. Popescu καΝ. Chitescu».

Πηγή: «Ὀρθόδοξος Τύπος, φ. 2043, 31/10/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.