Ἡ σύγχυση καὶ ἡ ὑποκρισία εἶναι ἀφάνταστη!
Καὶ ἡ διαστροφὴ
τῆς ἀλήθειας συνειδητή!
«Όσοι κληρικοί
και λαϊκοί συμμετέχουν στις συμπροσευχές με τους ακοινωνήτους Παπικούς ή άλλους αιρετικούς, πρέπει νά αφορίζονται κατά τόν
δέκατο Αποστολικό Κανόνα».
(Γόρτυνος Ἱερεμίας)
Νά, γιατὶ ὁ
Γόρτυνος καὶ οἱ ἄλλοι ἀντι-Οἰκουμενιστές ἀρνοῦνται νὰ κατονομάσουν ποιοί
Πατριάρχες καὶ Ἐπίσκοποι εἶναι αἱρετικοὶ Οἰκουμενιστές! Διότι πρέπει ἀμέσως νὰ
ἐφαρμόσουν τοὺς Ἱ. Κανόνες περὶ «ἀκοινωνησίας» καὶ νὰ μὴν κοινωνοῦν μαζί τους!
Κι αὐτὸ ἀπὸ φόβο καὶ δειλία δὲν τὸ ἀντέχουν!
Καὶ σύ, Σεβασμιώτατε, ἀπὸ τὴ μιὰ ὀνομάζεις τὸν Οἰκουμενισμὸ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ, καὶ
ἀπὸ τὴν ἄλλη κοινωνεῖς μὲ ὅσους κοινωνοῦν μὲ τὸν αἱρεσιάρχη Βαρθολομαῖο! Καὶ
δὲν κοινωνεῖς ἁπλῶς μὲ τοὺς Οἰκουμενιστὲς ἐθιμικὰ καὶ ἔστω ἀπὸ κάποια ἀνάγκη,
ἀλλὰ παρακαλοῦσες νὰ ἔρθει νὰ εὐλογήσει τὸ Ποίμνιό σου ὁ αἱρεσιάρχης κ. Βαρθολομαῖος (ἀλλὰ αὐτός, ἐπειδὴ εἶχες ὑπογράψει τὴν «Ὁμολογία Πίστεως»
ἀρνήθηκε νὰ ἔρθει!).
Ἐσὺ λοιπόν, δὲν εἶσαι ἀκοινώνητος, κατὰ τὰ λεγόμενά σου;
Γράφεις σὲ ἄλλο σημεῖο: «Εάν η Εκκλησία διακόπτει την κοινωνία της με
κάποιον, πρέπει και ο πιστός χριστιανός να διακόπτει την κοινωνία του μ' αυτόν,
γιατί έτσι έπραξε η Μητέρα του Εκκλησία».
Ἡ Μητέρα Ἐκκλησία ἔχει διακόψει τὴν κοινωνία της μὲ ὅσους δὲν
πιστεύουν «εἰς Μίαν» Ἐκκλησίαν ἐδῶ καὶ αἰῶνες, καὶ ἔχει
δώσει Ἐντολὴ τὸ ἴδιο νὰ κάνουν καὶ οἱ πιστοὶ κάθε ἐποχῆς.
Ἐσύ, γιατί δὲν ἀκολουθεῖς, ὅσα ἔχει διδάξει ἡ «Μητέρα
Ἐκκλησία», ἀλλὰ ἀκολουθεῖς σύγχρονους πατέρες;
Καιρός να
ορθώσουμε ανάστημα
και να διαμαρτυρηθούμε.
Φωνή λαού,
οργή Θεού!
Πηγή: «Κατάνυξις»
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ
ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Αριθμ.Πρωτ.1107
Ο δέκατος και ενδέκατος αποστολικός κανόνας
1. Στό σημερινό μου κήρυγμα, αδελφοί χριστιανοί, θα σας
ερμηνεύσω δύο ιερούς Κανόνες. Τον δέκατο και τον ενδέκατο Αποστολικό Κανόνα. Ο
δέκατος Κανών λέει ότι αν ένας χριστιανός προσευχηθεί, έστω και σε ένα σπίτι, με
κάποιον «άκοινώνητο», αυτός να αφορίζεται.
«Ακοινώνητο» λέγουμε εκείνον που
η Εκκλησία, γιά παιδαγωγικό λόγο, άπέκοψε από τήν σύναξη των πιστών γιά την Θεία Κοινωνία. Είναι «άκοινώνητος» αυτός, γιατί δεν μπορεί να λάβει την Θεία
Κοινωνία. Ο «ακοινώνητος» λέγεται και «αφορισμένος», χωρισμένος δηλαδή από το
σώμα των πιστών, που μετέχουν στην Αγία Τράπεζα του Θεού για την Θεία Κοινωνία.
Με αυτόν τον «ακοινώνητο» δεν επιτρέπεται κανείς χριστιανός να προσευχηθεί μαζί του. "Αν το κάνει αυτό, όχι μόνο σε Ιερό Ναό, άλλα και σε ένα
ιδιωτικό σπίτι, αυτός πρέπει να αφοριστεί, λέγει ο Κανόνας μας εδώ.
2. Ας προσέχουμε, αδελφοί μου χριστιανοί, μήπως από καλή διάθεση
γίνουμε παραβάτες του εδώ Κανόνα μας. Γιατί μπορεί κάποιος να πει:
Η προσευχή είναι καλό πράγμα. Ας κάνω λοιπόν μιά προσευχή
με αυτόν τον αφορισμένο, που βρέθηκε στο σπίτι μου. Μπορεί έτσι να τον
προσελκύσω και να μετανοήσει. Όποιος το κάνει αυτό είναι παραβάτης του Κανόνα
μας εδώ και πρέπει να αφοριστεί και αυτός, γιατί, όποιος προσευχηθεί με αφορισμένο -γνωρίζοντας ότι είναι
αφορισμένος- καταφρονεί την Εκκλησία που τον αφόρισε, ότι δήθεν άδικα έπραξε (η
Εκκλησία).
Το νόημα του Κανόνας μας, αδελφοί μου χριστιανοί, είναι
ότι πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στην Εκκλησία και κοινωνία με αυτήν. Εάν η
Εκκλησία διακόπτει την κοινωνία της με κάποιον, πρέπει και ο πιστός χριστιανός
να διακόπτει την κοινωνία του μ' αυτόν, γιατί έτσι έπραξε η Μητέρα του
Εκκλησία. Όταν όμως λέμε να διακόπτουμε την κοινωνία με έναν «άκοινώτητο», με
έναν δηλαδή αφορισμένο, εννοούμε να διακόπτουμε την κοινωνία προσευχής μόνο μαζί του και δεν εννοούμε ότι απαγορεύεται να συνομιλούμε ή
να επικοινωνούμε επαγγελματικά μαζί του.
Κατά τον Κανόνα μας εδώ καταδικάζεται και η συμπροσευχή με τους αιρετικούς, γιατί οι αιρετικοί, αφού προσεχώρησαν σε αίρεση, έπαυσαν να
έχουν κοινωνία με την πραγματική Εκκλησία, δηλαδή την Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι
αιρετικοί είναι «ακοινώνητοι», γιατί δεν μπορεί να λάβουν την Θεία Κοινωνία. Και
ο δέκατος λοιπόν Αποστολικός Κανόνας που μελετάμε μας απαγορεύει να
συμπροσευχόμαστε με ακοινώνητους, έστω και σε ιδιωτικό σπίτι ακόμη, πολύ
περισσότερο μας το απαγορεύει αυτό σε Ιερό Ναό.
Πονούμε πραγματικά όταν ακούμε, όχι μόνο, αλλά και
βλέπουμε, συμπροσευχές μεγαλόσχημων ρασοφόρων με τους αιρετικούς Παπικούς,
ακόμη και με αυτόν τον ίδιο αιρετικό Πάπα. Ο αγιασμένος Γέροντας Πατήρ Παΐσιος
μας λέγει ότι γιά να προσευχηθούμε με κάποιον πρέπει να έχουμε την ίδια πίστη με
αυτόν. Αλλά ο Πάπας και οι Παπικοί, όπως μας το λέγει
ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και τόσοι άλλοι άγιοι Πατέρες και Οικουμενικές
Σύνοδοι, είναι αιρετικοί. Όσοι κληρικοί και λαϊκοί συμμετέχουν στις
συμπροσευχές με τους ακοινωνήτους Παπικούς ή άλλους αιρετικούς, πρέπει νά
αφορίζονται κατά τόν δέκατο Αποστολικό Κανόνα.
-Πώς εγίναμε έτσι, αδελφοί χριστιανοί; Ας μας ελεήσει
ο
Θεός γι’ αυτές τις ωμές παραβάσεις των Ιερών Κανόνων, που βλέπουμε να γίνονται στις
μέρες μας.
4. Στο ίδιο πνεύμα του δεκάτου Αποστολικού Κανόνος είναι και
ο επόμενος ενδέκατος Αποστολικός Κανόνας, ο όποιος λέει ότι όποιος κληρικός,
ένας ιερέας, «συνεύξηται», προσευχηθεί δηλαδή με έναν άλλο καθηρημένο ιερέα, να
καθαιρεθεί και αυτός. Αλλά γεννάται το ερώτημα: Γιατί είναι αμαρτία να
συμπροσευχηθεί ένας κληρικός με ένα άλλο καθηρημένο κληρικό; Ο καθηρημένος
κληρικός ανήκει πλέον στην τάξη των λαϊκών και σαν λαϊκός - βιώνοντας την
μετάνοια βέβαια για την αμαρτία που διέπραξε και καθαιρέθηκε- μπορεί, σαν
λαϊκός, λέγω, να συμμετέχει και στην θεία Λειτουργία και στην Θεία Κοινωνία.
Επιτρέπεται λοιπόν ένας Ιερεύς να συμπροσευχηθεί με έναν καθηρημένο κληρικό
στην τάξη των λαϊκών ευρισκόμενο. Γι' αυτό, εκείνο το «συνεύξηται» που λέγει ο
Κανόνας, δεν πρέπει να το ερμηνεύσουμε ως να «συμπροσεύχεται», αλλά ως να
«συλλειτουργήσει». Ένας λοιπόν κληρικός απαγορεύεται όχι να προσευχηθεί με έναν
καθηρημένο κληρικό, αλλά να συλλειτουργήσει μαζί του.
Αν όμως επιμένουμε και θέλουμε να ερμηνεύσουμε τον Κανόνα
μας ότι απαγορεύει στο κληρικό να συμπροσευχηθεί με ένα καθηρημένο κληρικό,
τότε πρέπει να υποθέσουμε ότι ο κληρικός αυτός είναι όχι μόνο καθηρημένος αλλά και
αφορισμένος από την Εκκλησία. Ετσι ερχόμαστε στην περίπτωση του προηγουμένου
δεκάτου Κανόνα. Εάν λοιπόν κατά τον προηγούμενο δέκατο Αποστολικό Κανόνα ο
λαϊκός αφορίζεται, αν συμπροσευχηθεί με αφορισμένο, τότε ο κληρικός όχι μόνο
αφορίζεται, άλλα και καθαιρείται, αν συμπροσευχηθεί με έναν καθηρημένο και
συνάμα αφορισμένο κληρικό. Οι παπικοί και οι άλλοι αιρετικοί είναι,
ξαναλέγουμε, «ακοινώνητοι», αφού δεν μπορούμε να τελέσουμε μαζί τους την Θεία
Λειτουργία και να κοινωνήσουμε μαζί τους από το Άγιο Ποτήριο. Γι' αυτό
λέγονται «άκοινώνητοι»· επειδή δεν μπορούν να μετέχουν στην Τράπεζα του Θεού και
να κοινωνήσουν μαζί μας. Πώς λοιπόν συμπροσεύχονται με τους ακοινώνητους
παπικούς δικοί μας μεγαλοσχήμονες κληρικοί; Είναι δυνατόν να ακουστεί από τον
Θεό μας αυτή τους η προσευχή; Συγχωρήσατε μας Άγιοι Πατέρες, γιατί είμαστε
αδιάφοροι σε τέτοιες ωμές παραβάσεις των Ιερών σας Κανόνων και ικετεύσατε τον
Κύριο να μην μας τιμωρήσει και μας πάρει την Χάρη Του για την αδιαφορία μας
αυτή. Σεις όμως, αδελφοί χριστιανοί, μη βλέπετε το δικό μας κακό παράδειγμα, αλλά
να είστε αγωνιστές και θερμοί υπερασπιστές των ιερών Κανόνων των Αγίων Πατέρων
της Ορθόδοξης Πίστης μας. Βλέποντας εμείς οι κληρικοί σας τον δικό σας θερμό
ζήλο για την πίστη και την διαμαρτυρία σας και τον αγώνα σας για τις
συμπροσευχές δικών μας μεγαλόσχημων κληρικών με τους ακοινωνήτους Παπικούς και
άλλους αιρετικούς, ξυπνάμε από την αδιαφορία μας και ξεχυνόμαστε και εμείς
μαζί σας σε ιερό αγώνα για τις παρατηρούμενες καταπατήσεις των ιερών Κανόνων.
Κάτω ό Παπισμός και ο Οικουμενισμός και ψηλά τα λάβαρα,
της άμωμήτου πίστης μας τα λάβαρα!
Μέ πολλές ευχές,
+ Ό Μητροπολίτης Γόρτυνος
καί Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας
Σοφά και φρόνιμα ενεργώντας ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης
Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας επέλεξε να κηρύξει- διδάξει στο ποίμνιο του
απλά και κατανοητά το δέκατο και ενδέκατο Αποστολικό Κανόνα. Είναι ένας
ποιμενάρχης και διδάσκαλος που νοιάζεται για το ποίμνιο του και θέλει υπεύθυνα
να επισκοπεί και να το διαφωτίζει. Είναι επιβεβλημένο να γνωρίσουμε το
περιεχόμενο των δύο αυτών Αποστολικών Κανόνων μήπως ξυπνήσουμε από το λήθαργο
μας, λαός και κλήρος και αποτινάξουμε από πάνω μας την ανοχή της αμαρτίας των
συμπροσευχών με "ακοινώνητους". Σύμφωνα με τον δέκατο Κανόνα με τον
"ακοινώνητο" δεν επιτρέπεται κανείς χριστιανός να προσευχηθεί. Αν το
κάνει αυτό όχι μόνο σε Ιερό Ναό, αλλά και σε ένα ιδιωτικό σπίτι, αυτός πρέπει
να αφοριστεί. "Ακοινώνητο" λέμε εκείνον που η Εκκλησία, για
παιδαγωγικό λόγο, απέκοψε από τη Θεία Κοινωνία. Ο "ακοινώνητος"
λέγεται και "αφορισμένος". Επομένως απλά και ξεκάθαρα όποιος δεν
τηρεί τον Κανόνα είναι παραβάτης και πρέπει να αφορίζεται . Πώς γίνεται να
περιφρονούμε τις αποφάσεις της Μητέρας Εκκλησίας και να "κάνουμε του
κεφαλιού μας"; Μήπως γινόμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως; Οι αιρετικοί
είναι και αυτοί "ακοινώνητοι" αφού προσχώρησαν σε αίρεση και
αποκόπηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Εμείς καταντήσαμε, στους πονηρούς καιρούς
που ζούμε να είμαστε καθημερινοί θεατές των παραβάσεων της Ιεραρχίας. Αρμένιοι,
παπικοί, ουνίτες όλοι μαζί πάμε να γίνουμε ένα. Δυστυχώς υπάρχει μεγάλη έκπτωση
στα θέματα της Πίστης και της διδασκαλίας των Πατέρων της Εκκλησίας μας. Στο
ίδιο πνεύμα είναι και ο ενδέκατος Κανόνας που αναφέρεται στις συμπροσευχές και
στα συλλείτουργα των κληρικών με καθηρημένους κληρικούς . Τότε ο κληρικός αυτός
όχι μόνο αφορίζεται αλλά και καθαιρείται. Το πράγμα είναι ηλίου φαεινότερο.
Μεγαλοσχήμονες κληρικοί συμπροσεύχονται και συλλειτουργούν με
"ακοινώνητους" παπικούς και είναι παραβάτες των Ιερών Κανόνων. Ας το
προσέξουν γιατί σκανδαλίζουν τον πιστό λαό του Θεού που θλίβεται και αγωνιά. Ο
Σεβασμιότατος Ιερεμίας από τη θέση που βρίσκεται ομολογεί ταπεινά και με πόνο
ψυχής την πικρή αλήθεια της "αποστασίας". Προσεύχεται και ζητάει συγχώρεση
για όλους. Ζητά από τον πιστό λαό του Θεού να βρίσκεται σε εγρήγορση και να
ορθώσει ανάστημα μήπως συμπαρασύρει και τους αδιάφορους κληρικούς. Μήπως εδώ
ταιριάζει το δόγμα, φωνή λαού, οργή Θεού....!!!
ΟΧΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΕ «ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΥΣ»
ΟΧΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΕ «ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΥΣ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.