Ὁ ἁγιορείτης μοναχὸς Δαμασκηνός, ἢ εἶπε μιὰ τεράστια «μπαροῦφα»,
ἢ διέκρινε μιὰ λεπτομέρεια τεράστιας σημασίας, ποὺ λύνει τὴν διαφωνία μεταξὺ ἀποτειχισμένων
καὶ ἀντι-Οἰκουμενιστῶν.
Μήπως, ὅμως, μπορεῖ νὰ μᾶς τὴν κατοχυρώσει μὲ πατερικὰ κείμενα,
γιατὶ ἔτσι, ὅπως τὴν διατύπωσε, χωρὶς καμιὰ ἱστορικὴ Πατερικὴ μαρτυρία, καὶ γυμνὴ
ἀποδείξεων, δικαίως, ὅσοι ἔχουν μελετήσει τὸ θέμα, ἀναλύοντάς το καὶ στηρίζοντάς
το σὲ κείμενα Ἁγίων Πατέρων, θὰ τὸν κατηγορήσουν γιὰ αὐθαιρεσία ὁλκῆς! Περιμένουμε
τὴν κατάθεση τῶν πατερικῶν κειμένων.
Γράφει σὲ σχόλιό του ὁ π. Δαμασκηνός: (ἐδῶ)
«Ἀνωτέρω,
ἀπήντησε ἡ Χριστοΰφαντος ὅτι “τό φρόνημα, ἡ
τακτική καί ἡ διδασκαλία τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας
εἶναι νά μάχονται δίχως διακοπήν ἐκκλησιαστικῆς
κοινωνίας”.
Σέ αὐτό,
νά προσθέσω στήν ἀπάντησή της τό αὐτονόητο “.... δίχως
διακοπήν ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μέ τόν αἱρετίζοντα
ἐπίσκοπο, ἀλλά ταυτόχρονα χωρίς νά ἔχουν
κοινωνία μέ τήν αἵρεση”.
Καί τοῦτο,
διότι μόνον ἔτσι παρέχεται ἡ ἐκκλησιαστική
δυνατότητα νά τεθῆ σέ ἰσχύ ὁ ΙΕ´
Κανών τῆς Πρωτοδευτέρας.
Διατηρῶντας
ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ τόν αἱρετίζοντα
ἐπίσκοπο, ἀλλά ταυτόχρονα διακόπτοντας τό μνημόσυνό του,
κατά τό πνεῦμα τοῦ Κανόνος καί ἀκριβῶς ἐπειδή
αἱρετίζει, τοῦ δείχνομε ὅτι ἐμεῖς
παραμένομε μέν στήν Ἐκλησία, ἀλλά δέν ἔχομε
κοινωνία μέ τήν αἵρεση στήν ὁποία ἐκεῖνος
ἔχει παρασυρθῆ. Ἔτσι
ἐνήργησε τό Ἅγιον Ὄρος ὅταν
διέκοψε ἐπί τριετίαν τό μνημόσυνο τοῦ Ἀθηναγόρα.
Διακόπτοντας ὅμως
κοινωνία μέ τήν Ἐκκλησία, στήν ὁποία λειτουργεῖ ὁ
πεπλανημένος καί αἱρετίζων ἐπίσκοπος, τιθέμεθα αὐτομάτως
ἐκτός Ἐκκλησίας καί καταργοῦμε
τήν δυνατότητα χρήσεως καί ἐφαρμογῆς τοῦ ἀνωτέρω
Κανόνος, ὁ ὁποῖος
προτρέπει νά τόν ἐφαρμόσουν οἱ ἐντός
Ἐκκλησίας εὑρισκόμενοι, ἀκριβῶς
γιά νά τούς προστατεύσει ἀπό τήν πλάνη τοῦ ἐπισκόπου
των.
ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ
ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.