Τρίτη, 16 Ιουνίου 2015

Κοινός εορτασμός του Πάσχα. Οι επιδιώξεις Βατικανού και Φαναρίου. Μια πρώτη αντίδραση από Ρωσικής πλευράς.


Εἶναι δυνατὸν νὰ ἐκφράζεται τόση και τέτοια αφέλεια ἀπὸ ἔμπειρους δημοσιογράφους καὶ ἔστω, φαντασιόπληκτους, ἀντι-Οἰκουμενιστές; Μετὰ τὴν δήλωση τοῦ Πάπα περὶ τοῦ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα, κάτι ποὺ οἱ Οἰκουμενιστὲς ἡγέτες (Ἀνατολικοὶ καὶ Δυτικοί) ἔχουν δρομολογήσει ἐδῶ καὶ δεκαετίες, ὑπάρχουν κάποιοι γνῶστες τῶν πραγμάτων ποὺ "ἀμφιβάλλουν" ἀκόμα γιὰ τὰ κρυφὰ σχέδια τῶν Οἰκουμενιστῶν; Ἀμφιβάλλουν ἀκόμα ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος καὶ ἡ παρέα του, ἔχουν καταρτίσει μὲ λεπτομέρειες (καὶ ἔχουν μελετήσει πολλὲς ἐναλλακτικὲς λύσεις) γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τῆς Πανθρησκείας; Κι ὅμως ὑπάρχουν κάποιοι ποὺ ἀναρωτιοῦνται: «ΓΝΩΡΙΖΕ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ;»! (ἐδῶ)
Παράγοντας τῆς Ρωσικὴ Ἐκκλησία ἔδωσε μιὰ πρώτη ἀπάντηση στὴν βιασύνη Βατικανοῦ καὶ Φαναρίου!

Δεῖτε:
1.    Συνεννόηση Πατριάρχη – Πάπα για κοινό εορτασμό του Πάσχα;
καὶ

2.    Ρωσική απάντηση στον Πάπα για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα



1. Συνεννόηση  Πατριάρχη – Πάπα για κοινό εορτασμό του Πάσχα;




Η πρόταση του Πάπα για κοινό εορτασμό του Πάσχα Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών εντυπωσίασε την διεθνή γνώμη και έγινε πρωτοσέλιδη είδηση σε μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού, αλλά οι Ορθόδοξοι την βλέπουν με πολλές επιφυλάξεις, όπως και κάθε ενέργεια του Βατικανού.
Η έγκυρη ιταλική εφημερίδα «Corriere della Sera» το Σάββατο, 13 Ιουνίου, υπενθύμισε ότι ο Πάπας κατά την επιστροφή του στη Ρώμη από τους Αγίους Τόπους, την 26η Μαΐου 2014, συζητώντας κατά την πτήση με τους δημοσιογράφους τους ενημέρωσε ότι το θέμα του κοινού εορτασμού του Πάσχα το συζήτησε με τον κ. Βαρθολομαίο, ο οποίος του είπε ότι «ίσως στην Πανορθόδοξη Σύνοδο να γίνει κάτι». Φυσικά αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο,
γιατί ναι μεν το θέμα είναι στην ημερησία διάταξη της Πανορθοδόξου, αλλά η εισήγηση για αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της ημερομηνίας του Πάσχα από τους Ορθοδόξους είναι αρνητική και προσκρούει στην ισχυρή αντίδραση των σλαβικών Εκκλησιών, για τις οποίες το ξεχωριστό Πάσχα είναι καθοριστικό για τη διάκρισή τους από τους ουνίτες και γενικότερα τους λατίνους. Υπενθυμίζεται ότι η Β΄ Προσυνοδική Πανορθόδοξος Διάσκεψη τονίζει, μεταξύ των άλλων, για το θέμα:
«Το όλον θέμα, πολύ πέραν της επιστημονικής ακριβείας, είναι θέμα εκκλησιαστικής αυτοσυνειδησίας της μιας και αδιαιρέτου Ορθοδοξίας, της οποίας η ενότης κατ’ ουδένα τρόπο πρέπει να διασαλευθή». Και σημειώνεται επίσης:
«Εις την σημερινήν διάρθρωσιν των εκκλησιαστικών πραγμάτων ο πιστός λαός του Θεού είναι ανέτοιμος ή τουλάχιστον απροπαράσκευος και απληροφόρητος δια να αντιμετωπίση και δεχθή μίαν αλλαγήν εις το θέμα του προσδιορισμού της ημερομηνίας του Πάσχα».
Ο Πάπας αποκάλυψε ακόμη ότι ο Πατριάρχης Αθηναγόρας είχε πει στον Πάπα Παύλο τον 6ο: «Θα βάλουμε όλους τους θεολόγους (Ορθοδόξους και Ρωμαιοκαθολικούς) σε ένα νησί, θα τους αφήσουμε να συζητούν μεταξύ τους και εμείς θα βαδίσουμε στη ζωή αντάμα!»...
Παράλληλα ο Πάπας ανακοίνωσε στους δημοσιογράφους ότι απέστειλε επιστολή στον Οικουμενικό Πατριάρχη και στον Πατριάρχη Μόσχας, με την οποία τους ζητεί να συμφωνήσουν σε μια ημερομηνία κοινή για όλους τους Χριστιανούς εορτασμού του Πάσχα. Ανακοίνωσε επίσης ότι προσκάλεσε τον κ. Βαρθολομαίο να μεταβεί  στη Ρώμη και στις 18 Ιουνίου να παρουσιάσει την εγκύκλιο του για το περιβάλλον. «Είμαστε φίλοι», εξήγησε, «μου είπε ο Πατριάρχης ότι έχει μια υποχρέωση αυτή την ημέρα, αλλά θα μου στείλει τον Μητροπολίτη Περγάμου Ζηζιούλα και έτσι η εγκύκλιος θα αναγνωσθεί από έναν από τους μεγαλύτερους ορθοδόξους θεολόγους»...Μια ακόμη δελεαστική ενέργεια του Πάπα προς την πλευρά του Οικ. Πατριάρχη...
Εν τω μεταξύ ο εορτασμός των ονομαστηρίων του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στο Φανάρι πρόβαλε καταστάσεις που είναι μεν γνωστές, αλλά που διατηρούνται στην αφάνεια. Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος δεν μετέβη στο Φανάρι, όπως έπραττε παλαιότερα, για να ευχηθεί προσωπικά τον κ. Βαρθολομαίο. Λέγεται ότι εκ μέρους του απεστάλη μόνο γράμμα με τυπικές ευχές. Μια ακόμη απόδειξη επιδείνωσης της μεταξύ τους  σχέσης.
Αντίθετα, στο Φανάρι μετέβη για τα ονομαστήρια του Πατριάρχου ο Μητροπολίτης Δωδώνης (πρώην Ζακύνθου) κ. Χρυσόστομος, με μεγάλη μάλιστα συνοδεία - αντιπροσωπεία του Συνοδικού Γραφείου Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, του οποίου είναι πρόεδρος! Ο κ. Χρυσόστομος δεν διατηρεί την καλύτερη σχέση με τον κ. Ιερώνυμο και με τη μετάβαση του στο Φανάρι και μάλιστα με πολυπληθή συνοδεία ασφαλώς τον ενόχλησε, αφού μάλιστα το Γραφείο του θρησκευτικού τουρισμού ανήκει στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, και βεβαίως του σημείωσε ότι ο ίδιος εξακολουθεί να διατηρεί θερμή σχέση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, όπως και οι δύο διατηρούσαν επί μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Σημειώνεται ότι επί αειμνήστου Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ ο Αρχιεπίσκοπος και ο Μητροπολίτης Δωδώνης τον ακολουθούσαν στη   στάση αντιπαλότητας που κρατούσε προς το Φανάρι...
Ένα μήνυμα που έστειλε ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος με την ευκαιρία των ονομαστηρίων του ήταν η εξαγγελία της σύγκλησης «της Συνάξεως όλων των Αρχιερέων, Μητροπολιτών, Αρχιεπισκόπων και επισκόπων του Πατριαρχείου» τον προσεχή Αύγουστο. Πέραν της προς τα διεθνή ΜΜΕ εμφάνισης της υπάρξεως Μητροπόλεων του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης  στην Ευρώπη, Αμερική και Ασία, η Σύναξη έχει και τον χαρακτήρα να δείξει το Φανάρι ότι προετοιμάζεται για την Πανορθόδοξη Σύνοδο, στην οποία πάντως δεν θα συμμετάσχουν παρά μόνο είκοσι τέσσερις αρχιερείς του Πατριαρχείου, τους οποίους προφανώς θα επιλέξει ο κ. Βαρθολομαίος. Ελπίζεται η Σύναξη να μην καταστεί μια ακόμη αφορμή τριβής με την Εκκλησία της Ελλάδος, δια της προσκλήσεως των Μητροπολιτών των «Νέων Χωρών».- 
 Πηγή: "Ἀκτίνες"

2. Ρωσική απάντηση στον Πάπα για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα

Λίγα 24ωρα μετά την πρόταση του Πάπα Φραγκίσκου για κοινό εορτασμό του Πάσχα από ορθοδόξους και καθολικούς, ήρθε η πρώτη αντίδραση από την ρωσική πλευρά, σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΚΚΛΗΣΙΑonline.
 Ο διάσημος θεολόγος, Αρχιδιάκονος Αντρέι Kuraev χαρακτήρισε μη ρεαλιστική την πρόταση του ποντίφικα, ενώ μίλησε ακόμη για αντίξοες συνθήκες προκειμένου να αποφασισθεί μια ενιαία ημερομηνία του εορτασμού του Πάσχα για τους Χριστιανούς όλων των δογμάτων, όπως πρότεινε ο κ. Φραγκίσκος. 
«Η πρόταση του Πάπα για μια κοινή ημέρα εορτασμού για το χριστιανικό Πάσχα δεν είναι ρεαλιστική», - γράφει ο πατήρ Αντρέι στο blog του.
Κατά την άποψή του, η παρουσία των διαφορετικών εορταστικών ημερομηνιών "δεν είναι τίποτα επικίνδυνο για το Χριστιανισμό." Τα κίνητρα πίσω από την επιμονή της Εκκλησίας κατά τον τέταρτο αιώνα στην ενότητα για το θέμα του Πάσχα δεν είναι πλέον σχετικά: «Για να μην μας μπεδρεύουν με τους Εβραίους», είπε, εννοώντας το εβραΪκό Πάσχα.
«Για τους Καθολικούς, η απόφαση του Πάπα είναι αυτάρκης, ενώ οι ορθόδοξοι χριστιανοί είναι ακόμα δεμένοι με την παράδοση τους, ή για να είμαστε πιο ακριβείς, με την απόφαση της Α 'Οικουμενικής Συνόδου. Και αν το ερώτημα έχει να κάνει με την εαρινή ισημερία  και την ερμηνεία της, ωστόσο, αναγνωρίζεται πως η θέσπιση μιας σθαθερής ημέρας του Πάσχα (την τρίτη Κυριακή του Απριλίου) αντιβαίνει σαφώς στην Οικουμενική Σύνοδο, "συμπλήρωσε.
Μια παρόμοια πρόταση για κοινό εορτασμό του Πάσχα από όλους τους Χριστιανούς είχε γίνει κι από τον Πάπα Ιωάννη Παύλο ΙΙ, αλλά η ιδέα δεν προχώρησε. Παρόμοια πρόταση έγινε  και από την Β΄Βατικάνειο Σύνοδο το 1965. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.