Λυκούργος Νάνης, ιατρός:
“Τι έχει να πει επ’ αυτών η κυρία Τσαλαμπούνη;”
Εξ’αφορμής του σχολίου (πρβλ σχετική ανάρτηση): "Αυτός
ο Χριστός δεν εντυπωσιάζεται από τα ξυλόγλυπτα προσκυνητάριά μας, δεν
μπορεί να καταλάβει πώς χωρίσαμε εμείς τα παιδιά του σε εμάς και τους
άλλους με μπάρες και αναθέματα, πώς μπορούμε διεκδικώντας την
αποκλειστικότητα στην αλήθειά του να μεταβάλλουμε το ευαγγέλιό του σε
μια υπόθεση ολίγων εκλεκτών". Αικατερίνη Τσαλαμπούνη, Επίκ. Καθηγήτρια Τμ. Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ. ακολούθησε
η αποστομωτική πατερικότατη και ορθοδοξότατη απάντηση από τον μαχητικό
ιατρό κ. Λυκούργο Νάνη, δια στόματος του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς.
Πανιερώτατοι Πατέρες,
Την
στάσιν της έναντι των αιρετικών -και αιρετικοί είναι όλοι οι μη
Ορθόδοξοι- η Εκκλησία του Χριστού έχει καθορίσει άπαξ δια παντός, δια
των Αγίων Αποστόλων και των αγίων Πατέρων, δηλαδή δια της αγίας
Θεανθρωπίνης Παραδόσεως, της μοναδικής και αναλλοιώτου.
Συμφώνως
προς αυτήν την στάσιν, εις τους Ορθοδόξους είναι απηγορευμένη κάθε
συμπροσευχή και κάθε λατρευτική επικοινωνία μετά αιρετικών. (σ.σ.: Καὶ τῶν Οἰκουμενιστῶν κ. Νάνη. Ἢ μήπως δὲν εἶναι αἱρετικοί;). Διότι «τις
μετοχή δικαιοσύνη και ανομία; τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε
συμφώνησις Χριστώ προς Βελίαρ; η τις μερίς πιστώ μετά απίστου;» (Β΄
Κορινθ. 6, 14-15).
Ο
45ος κανών των Αγίων Αποστόλων ορίζει: ”Επίσκοπος η πρεσβύτερος…,
αιρετικοίς συνευξάμενος μόνον, αφοριζέσθω· ει δε επέτρεψεν αυτοίς, ως
κληρικοίς ενεργήσαί τι,
καθαιρείσθω”. Αυτός ο ιερός Κανών των αγίων Αποστόλων δεν προσδιορίζει ποία ακριβώς προσευχή η ακολουθία απαγορεύεται, αλλά απαγορεύει κάθε κοινήν μεθ’ αιρετικών προσευχήν, έστω και την κατ’ ιδίαν (“συνευξάμενος”).
καθαιρείσθω”. Αυτός ο ιερός Κανών των αγίων Αποστόλων δεν προσδιορίζει ποία ακριβώς προσευχή η ακολουθία απαγορεύεται, αλλά απαγορεύει κάθε κοινήν μεθ’ αιρετικών προσευχήν, έστω και την κατ’ ιδίαν (“συνευξάμενος”).
Εις
δε τας οικουμενιστικάς κοινάς προσευχάς μήπως δεν γίνωνται
και αδρότερα και ευρύτερα τούτων; Ο 32ος κανών της εν
Λαοδικεία Συνόδου ορίζει· «Ότι ου δεί αιρετικών ευλογίας
λαμβάνειν, αίτινές εισιν αλογίαι μάλλον η ευλογίαι». Μήπως
όμως δεν συμβαίνει εις τας κοινάς οικουμενιστικάς
συναντήσεις και συμπροσευχάς να ευλογούν αιρετικοί
ρωμαιοκαθολικοί επίσκοποι και ιερείς, προτεστάνται
πάστορες, ακόμη δε και γυναίκες; (!).
Αυτοί
και όλοι οι άλλοι σχετικοί κανόνες των αγίων Αποστόλων και
των αγίων Πατέρων ίσχυον όχι μόνον κατά την παλαιάν εποχήν,
αλλά εξακολουθούν να είναι εν απολύτω ισχύϊ και σήμερον,
δι’ όλους ημάς τους συγχρόνους ορθοδόξους Χριστιανούς.
Ισχύουν
αναμφιβόλως και δια την θέσιν μας έναντι των ρωμαιοκαθολικών και
προτεσταντών. Διότι ο μεν ρωμαιοκαθολικισμός είναι πολλαπλή αίρεσις,
περί δε του προτεσταντισμού τι να είπωμεν; Καλλίτερον να μη ομιλώμεν.
Ήδη
ο Άγιος Σάββας εις την εποχήν του, επτάμισυ αιώνας πριν, δεν ωνόμαζεν
άραγε τον ρωμαιοκαθολικισμόν «λατινικήν αίρεσιν»; Και πόσα από τότε νέα
δόγματα δεν επενόησεν ο πάπας και «αλαθήτως» εδογμάτισε ! Δεν χωρεί
αμφιβολία, ότι δια του δόγματος περί του αλαθήτου του πάπα, ο
ρωμαιοκαθολικισμός κατέστη παναίρεσις.
Και
η πολύ επαινουμένη Β΄ Βατικάνειος Σύνοδος ουδέν ήλλαξεν ούτε όσον αφορά
εις την τερατώδη ταύτην αίρεσιν, αλλά, τουναντίον, επεκύρωσεν αυτήν.
Ένεκα
τούτου, αν είμεθα Ορθόδοξοι και θέλωμεν να παραμείνωμεν Ορθόδοξοι, τότε
οφείλομεν και ημείς να τηρήσωμεν την στάσιν του Αγίου Σάββα, του Αγίου
Μάρκου Εφέσου, του Αγίου Κοσμά Αιτωλού, του Αγίου Ιωάννου Κροστάνδης και
των λοιπών Αγίων Ομολογητών και Μαρτύρων και Νεομαρτύρων της Ορθοδόξου
Εκκλησίας, έναντι των ρωμαιοκαθολικών και των προτεσταντών, εκ των
οποίων ούτε οι μεν, ούτε οι δε, δεν πιστεύουν ορθοδόξως εις τα δύο
βασικά δόγματα του Χριστιανισμού : εις την Αγίαν Τριάδα και εις την
Εκκλησίαν.
Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς
Τι έχει να πει επ΄ αυτών η κυρία Τσαλαμπούνη;
Λ.Ν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.