Ο Θ. ΓΙΑΓΚΟΥ ΑΜΥΝΕΤΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ!
Του θεολόγου Ανδρέα Κυριακού
Σε άρθρο του στο «Αμήν», τιτλοφορούμενο «Πτυχές που αποσιωπήθηκαν στο δημόσιο διάλογο περί την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο», ο Καθηγητής του ΑΠΘ κ. Θεόδωρος Ξ. Γιάγκου επιχειρεί να υπερασπισθεί τη «Σύνοδο»
του Κολυμβαρίου. Μεταξύ άλλων παραθέτει και τη γνώμη του μακαριστού
Πατριάρχου Αλεξανδρείας Παρθενίου, που αναρωτιόταν αν οι Παπικοί και οι
Μονοφυσίτες είναι αιρετικοί και ζητούσε εναγωνίως γνωμάτευση! Τι να πει
κανείς! Ολόκληρος Πατριάρχης, ο δεύτερος τη τάξει στην Ορθοδοξία και δεν
γνώριζε ποιά είναι τα όρια Ορθοδοξίας και αίρεσης! Και ήθελε διακαώς να
ονομάσει τους αιρετικούς
«Εκκλησίες» (τα εισαγωγικά δικά μου) για να διαλέγεται με αυτούς πιο αδελφικά!
«Εκκλησίες» (τα εισαγωγικά δικά μου) για να διαλέγεται με αυτούς πιο αδελφικά!
Ξαναπροβάλλει
ο Ελλογιμώτατος το έωλο επιχείρημα ότι δεν αναχειροτονούνται οι
προσερχόμενοι στην Ορθόδοξία από τις αιρέσεις κι ότι ορισμένοι λένε να
γίνονται δεκτοί στην Ορθοδοξία από τις αιρέσεις χωρίς αναβαπτισμό ή
χρίσμα. Όλ’ αυτά ασφαλέστατα συμβαίνουν κατ΄ οικονομίαν. Τα αναφέρει
όμως για να καταλήξει στο πονηρό συμπέρασμα ότι οι αιρετικοί έχουν
μυστήρια κι άρα είναι «Εκκλησίες»! Κύριε Γιάγκου: Γιατί αγνοείτε
το γεγονός ότι άλλο είναι αυτοί που απέπτυσαν την αίρεση και
προσέρχονται εν μετανοία στην Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν
Εκκλησίαν και άλλο είναι αυτοί που εμμένουν απαρασαλεύτως στις
κακοδιδασκαλίες τους αιρετικούς;
Μας λέει επίσης ο Ελλογιμώτατος ότι: «η λέξη «Εκκλησία» για τους ετεροδόξους κυριαρχεί στη βιβλιογραφία». Τώρα
μας έχετε κατατροπώσει! Η βιβλιογραφία από πότε απετέλεσε πηγή της
Ορθοδόξου Πίστεως; Εμείς οι αδαείς και αμύητοι τέτοια πηγή ΔΕΝ
γνωρίζουμε, μήτε αναγνωρίζουμε. Άλλο το τι δογματίζει η Εκκλησία εν
Συνόδω κι άλλο το τι λέει ή γράφει ο ένας και ο άλλος, όσο διαβασμένος
κι αν φαίνεται.
Γιατί
επιμένετε να εισαγάγετε για πρώτη φορά παράλληλη εκκλησιολογία; Πώς από
τη μια ομολογείτε πίστη στην Μίαν Εκκλησίαν και από την άλλη
ανακαλύπτετε ότι υφίστανται και άλλες «Εκκλησίες». Επιτέλους!
Αποφασίστε ημείς τε και όλοι οι εμμένοντες στις αποφάσεις του
Κολυμβαρίου: Η Εκκλησία είναι Μία ή ΔΕΝ είναι Μία; Ως πότε θα χωλαίνετε
αμφοτέραις ταις ιγνύαις;
Μας
ξαναπαρουσιάζει το γεγονός ότι τα κείμενα που υπογράφηκαν στο
Κολυμβάριο είχαν υπογραφεί προσυνοδικώς από εκπροσώπους όλων των
Εκκλησιών. Ελλογιμώτατε! Τον τελικό λόγο για ό,τιδηποτε τον έχει η Ιερά
Σύνοδος της κάθε Εκκλησίας. Αυτή αποφασίζει κι όχι ο εκάστοτε
Προκαθήμενος ή ο εκάστοτε εκπρόσωπος. Μάλιστα. Τέσσερις Εκκλησίες, που
εκπροσωπούν την πλειονοψηφία των απανταχού Ορθοδόξων, απέρριψαν τελικά
τα γνωστά κακόφρονα κείμενα. Αυτό σας ενοχλεί και δεν μπορείτε να το
χωνέψετε με τίποτε.
Όσο για τους χαρακτηρισμούς στους οποίους προβαίνετε για «τυφλό ζηλωτισμό, αίσθημα παραγκωνισμού, είτε άλλης μορφής εμπάθεια»
τι φω και τι λαλήσω; Γνωρίζετε πολύ καλά ποιοί καταφεύγουν στη
λασπολογία. Από την άλλη όλη σας η αγάπη έχει εξαντληθεί στον
εναγκαλισμό των αιρετικών. Ούτε ρανίδα της δεν περισσεύει για τους
Ορθοδόξους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.