Τοῦ κ. Ἰωάννου Ρίζου
«Οι άνθρωποι κάθονται μέσα σε μια σκοτεινή σπηλιά,
παρακολουθώντας σκιές που πέφτουν στο τοίχωμά της και νομίζοντας ότι βλέπουν
την πραγματικότητα. Αν πάρετε έναν από αυτούς τους ανθρώπους και τον βγάλετε
έξω, στο φως της μέρας, το φως θα τον τυφλώσει προσωρινά και δεν θα βλέπει
τίποτα. Στη συνέχεια όμως θα κοιτάξει γύρω του, θα δει τον πραγματικό κόσμο,
και μάλιστα θα δει και την πηγή του φωτός: τον Ήλιο. Αν όμως ο άνθρωπος αυτός
γυρίσει πίσω στη σπηλιά και προσπαθήσει να εξηγήσει την αλήθεια στους κατοίκους
της, όχι μόνο θα γελάσουν μαζί του αλλά ίσως και να τον σκοτώσουν....»· αυτή είναι η σπηλιά του Πλάτωνα.
Παραλληλίζοντας
το αρχαίο παράδειγμα του Πλάτωνα, με τον
σκοπό αυτού του άρθρου, θα λέγαμε ότι οι κάτοικοι της σπηλιάς είναι οι αμαθείς
μάζες των παλαιοημερολογιτών, οι σκιές είναι τα τεχνάσματα, τα ψέματα και οι
απάτες των επιτήδειων ηγητόρων τους, εκείνος που βγαίνει από τη σπηλιά (με την
Χάρη του Θεού) είναι τελικά ο ειλικρινής αναζητητής της αλήθειας.
Οι σκιές με
τις οποίες οι παλαιοημερολογίτες δόμησαν το κατεστημένο τους και παρέσυραν κάποιους
παρουσιάζοντας τες ως αλήθεια, ήταν πολλές. Τεχνολόγησαν δικαιολογίες
απίστευτης ελαφρότητας, καταδίωξαν βαρβαρικά την ιστορική αλήθεια, παραποίησαν
το αυτονόητο και κατασκεύασαν την δική
τους σπηλιά.
Μία από τις πλάνες που διανέμουν στα συσσίτια τους ως (συνθετική-πλαστική) τροφή (μαζί με αυτούς
και κάποιοι νεοφανείς ασχετολόγοι κληρικοί) είναι ότι «Η αλλαγή του ημερολογίου ήταν το πρώτο βήμα του οικουμενισμού». Επιχειρούν πάση θυσία να προβάλλουν και να
στερεώσουν αυτή την θέση, για να δικαιολογήσουν από τη μια μεριά την παράνομη δημιουργία του σχίσματος του 1924 και από την άλλη να
ψαρέψουν στις τάξεις τους, τους κάθε είδους εκκλησιολογικά αμαθείς
σπηλαιόφιλους.
Γιατί δεν θεώρησαν πρώτα βήματα του
οικουμενισμού αυτά που όντως ήταν και θεώρησαν την ημερολογιακή μεταβολή; Κυρίως
για να δικαιολογήσουν το σχίσμα τους και την συμμετοχή τους σε αυτό. Αν
ήταν ειλικρινείς φίλοι της αλήθειας, θα παραδέχονταν ότι σημαντικά βήματα εδραίωσης
του οικουμενισμού ήταν άλλα:
a)
Η αναγνώριση της αίρεσης των Αγγλικανών το 1922.
b) Η Εγκύκλιος
του 1920, που ονομάζει για πρώτη φορά τις αιρέσεις «εκκλησίες» και περιγράφει
τον οδικό χάρτη προς την ένωση των «εκκλησιών».
c)
Η Εγκύκλιος του πατριάρχου Ιωακείμ Γ΄ που εισάγει την
προτεσταντική «θεωρία των κλάδων» το 1902. (Ο οποίος και χειροτόνησε και τον
μετέπειτα ηγέτη των Γ.Ο.Χ. Επίσκοπο Χρυσόστομο Καβουρίδη, ο οποίος περιέργως
απέναντι στην αιρετική διδασκαλία του Ιωακείμ δεν ενοχλήθηκε!)
d) Και κυρίως –όπως
μας έδειξε η πρόσφατη εργασία του κ. Αδ. Τσακίρογλου– η δημιουργία της «Ιεράς
Συνόδου του Βασιλείου της Ελλάδος» το 1833, όπου ορίζεται ως «Σύνοδος» να μην
είναι το σώμα των ορθοδόξων επισκόπων αλλά μια πενταμελής επιτροπή με πρόεδρο
τον παπικό βασιλιά Όθωνα, τον οποίο πρέπει να μνημονεύουν οι ιερείς στη Θ. Λειτουργία
[1]
Ισχυρίζονται
οι παλαιοημερολογίτες ότι το μεγάλο κακό που έγινε με την ημερολογιακή μεταβολή
ήταν ότι: «Με την εισαγωγή του Δυτικού
εορτολογίου στην εκκλησία της Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε η εορτολογική ένωση με
τους παπικούς και προτεστάντες»[2].
Όμως σκόνταψαν πολύ άσχημα! Από το 1054 που έγινε το σχίσμα με την Δύση
μέχρι το 1582 που εισήχθη το Γρηγοριανό ημερολόγιο στη Δύση, δηλαδή επι 528
χρόνια, οι Ορθόδοξοι είχαν κοινό εορτολόγιο και Πασχάλιο με τους
αιρετικούς παπικούς! Αυτή η εορτολογική συμπόρευση των Ορθοδόξων με τους
αιρετικούς παπικούς δεν ενόχλησε κανέναν άγιο αυτών των αιώνων[3] ώστε να δημιουργήσει
σχίσμα. Ούτε διέρρηξε κανείς άγιος τα ιμάτια του γιατί τάχα αυτή η εορτολογική συμπόρευση μας ενώνει
με την αίρεση.
Οι
παλαιοημερολογίτες όμως προχώρησαν σε σχίσμα το 1924 γιατί «είδαν» ό,τι δεν
είδαν οι άγιοι! Τα υπόλοιπα που πετούν σαν φωτοβολίδες, περι ενότητας, διαλόγων
και κοινών αγώνων έχουν νόημα μόνο επί τη βάσει αληθειών και απαντήσεων ουσίας
στα ζητήματα που θέτουμε κι όχι επί τη βάσει ατελευτήτων αερολογιών.
[1] Εδώ θα έπρεπε βέβαια να μας
εξηγήσουν αυτοί που διδάσκουν την
ακυρότητα μυστηρίων στην διοικούσα εκκλησία μετά το Κολυμπάρι, γιατί να μη
θεωρήσουμε ότι τα μυστήρια είναι άκυρα από το 1833 (με συνέπεια από τότε να
επέρχεται ο πλήρης αφανισμός της Ορθοδόξου Εκκλησίας) με την δημιουργία της
«Ιεράς Συνόδου του Βασιλείου της Ελλάδας», αφού όλες οι βαπτίσεις και
χειροτονίες γίνονταν από μια τέτοια προδοτική και αλλοτριωμένη εκκλησία;
[2] Ιερομ.
Θεοδώρητου Μαύρου, Παλαιόν και Νέον,
σελ. 92
[3] Άγιος Μάρκος
Ευγενικός, Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς κ.ά.
Μην αναμασάτε τα ίδια και τα ίδια επιχειρήματα. Στον "Ορό της Αλήθειας" (που έγινε αιτία πολλοί Νεοαποτειχισμένοι να σας αποκηρύξουν, για αυτό και δεν τολμήσατε να το αναρτήσετε - καλά για αναίρεση δεν μιλάμε) απαντήθηκε το ψευδεπιχείρημα αυτό ως εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρωτιέστε γιατί να θεωρείται ως προδοσία της Πίστεως η εορτολογική συμπόρευση με τους αιρετικούς της Δύσεως μετά το 1924, αλλά να μη θεωρείται ως προδοσία η συμπόρευση αυτή από το Σχίσμα του 1054 ως το 1582. Μα καλά, κ. Ρίζο, είναι το ίδιο να υπάρχει ΣΥΜΠΤΩΣΗ των εορτών Ορθοδόξων και αιρετικών με το ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ, διά μεταρρυθμίσεως, ο συνεορτασμός;
Αν είχατε μελετήσει καλώς την περί του Ημερολογιακού φιλολογία θα βλέπατε ότι αυτό το σοφιστικό επιχείρημα είχε χρησιμοποιήσει και ο πρωτεργάτης της Ημερολογιακής Καινοτομίας του 1924 Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, ο οποίος έγραφε: "Πῶς οἱ μετὰ τὸ Σχίσμα τοῦ 1054 Πατέρες ἡμῶν, ἐπὶ πἐντε περίπου αἰώνας μέχρι τοῦ 1583, δηλαδὴ πρὸ τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου, συνεώρταζον μετὰ τῶν Λατίνων πάσας ἀνεξαιρέτως τὰς ἑορτάς;". Ο κλεινός Ιεράρχης Χρυσόστομος Καβουρίδης όμως τον φίμωσε γράφοντάς του πως εκείνους τους πέντε αιώνες "οὐχὶ ἡμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι, ἀλλ' οἱ Λατῖνοι ἑορτάζουσι τὰς ἑορτὰς ταύτας μεθ' ἡμῶν τῶν Ὀρθοδόξων· διότι ἄλλο εἶνε τὸ νὰ ἀφήσωσιν οἱ Ὀρθόδοξοι τὰς ἰδίας ἡμέρας τῶν ἑορτῶν κατὰ τὴν τάξιν τὴν ἀνέκαθεν κρατοῦσαν ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ καὶ νὰ ἀκολουθήσωσι τὴν τάξιν τῶν Λατίνων καὶ τῶν Διαμαρτυρομένων εἰς τὰς ἑορτίους ἡμέρας, τοῦθ' ὅπερ ἔπραξεν ὁ Μακαριώτατος, καὶ ἄλλο εἶνε νὰ ἔλθωσιν οἱ Λατῖνοι καὶ Προτεστάνται μεθ' ἡμῶν τῶν Ὀρθοδόξων νὰ ἑορτάζωσιν, ὁπότε οὐδεμίαν ἡμεῖς ὑπέχομεν, κατὰ τὸ πνεῦμα τῶν Κανόνων, διὰ τὸν τοιοῦτον συνεορτασμὸν, εὐθύνην καὶ κατάκρισιν".
Αυτά για να βλέπουν οι εχέφρονες αναγνώστες ποιοι αερολογούν και ποιοι όχι.
Κυριε Μανη, αν και δασκαλος, δυστυχως για σας βρηκατε τον δασκαλο σας στο προσωπο του κ. Ριζου!!!
ΔιαγραφήΕξαιρετικο αρθρο, απλο, μεστο, ευθυβολο...οπως ειναι παντα η Αληθεια!!!
Ελενη, νοικοκυρα
Ο κύριος δάσκαλος μας λέει ότι,
Διαγραφήαν έρθει η πόρνη σε μένα και γίνει η αμαρτία δεν πρόκειται περι πορνείας ενώ αν πάω εγώ προς αυτήν τότε μόνο είναι πορνεία!
Αυτές είναι οι τεχνολογικές "εφευρέσεις" των παλαιοημερολογιτών που λέγαμε.
Ιω.Ρ.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΔΕΛΦΟΙ ΝΑ ΣΥΜΠΟΡΕΥΤΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ. ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑ! ΜΟΝΟ ΜΕ ΘΑΥΜΑ. ΚΑΝΑΜΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ. ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΠΛΕΟΝ; Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΘΟΥΜΕΝΗ ΕΝΩΣΗ ΜΕΤ' ΑΥΤΩΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήO Θεός να δώσει να μετανοήσουν...για ένωση μαζί τους ως έχει η κατάσταση δεν το συζητάμε καν...
ΔιαγραφήΩραιότατο το άρθρο σας με πολύ έξυπνο παράδειγμα κύριε Ρίζο.Στο καιρο που ζούμε καλές υπομονες .
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα επισημανθεί πως το νέο διορθωμένο ιουλιανό ημ/γιο ΔΕΝ είναι το γρηγοριανό. Το αναλύουν επιστημονικώς οι αστροφυσικοί Θεοδοσίου και Δανέζης στο βιβλίο τους ''Η οδύσσεια των ημερολογίων''. Η ανάρτηση των σχολίων πρέπει να γίνεται από όλους κύριε δάσκαλε. Δυστυχώς όταν σχεδόν όλοι αναρτούν τα σχόλια των αναγνωστών τους κατ' επιλογήν δεν θα υπάρξει ΠΟΤΕ σοβαρός διάλογος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος έχει την αλήθεια με το μέρος του δεν θάβει σχόλια που δεν του αρέσουν. Και αυτό αφορά σε όλα σχεδόν τα ιστολόγια που ακολουθούν την πρακτική αυτή.
Δείτε λίγο το βίντεο με την ομιλία του μοναχού Σάββα Λαυριώτη στον Βόλο 15/6/16.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο 1.06 με 1.07 λέει "δεν θα γίνουμε ούτε παλαιοημερολογίτες,ούτε θα κάνουμε σχίσματα".
Ώστε λοιπόν δεν θα γίνουμε παλαιοημερολογίτες π.Σάββα?
Ο κ. Ρίζος παραβλέπει δυστυχώς κάτι πολύ βασικό:
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν οι παπικοί μέχρι τό 1582 εόρταζαν μαζί μέ τούς ορθοδόξους δέν είχαν αλλάξει ακόμα τό Πασχάλιον.
Όμως όταν έγινε η αλλαγή τού ημερολογίου τό 1923 έγινε αυτό γιά νά εορτάζουμε μαζί μέ τούς παπικούς πού τώρα έχουν άλλο Πασχάλιον. Η εκκλησία τής Φινλανδίας τό κατάφερε κιόλας τέλεια: άλλαξε καί τό Πασχάλιον καί εορτάζει τώρα καί τό Πάσχα μαζί μέ τούς παπικούς. Καί όλα τά Πατριαρχία μείνανε σέ κοινωνία μαζί τής. Αυτό φαίνεται ότι δέν ενοχλεί τόν κ. Ρίζο καθόλου.
Ο α΄ Κανόνας τής Συνόδου τής Αντιόχειας πού στηρίζεται σέ «Όρο» τής Α΄ Οικουμενικής Συνόδου (πού διασώθηκε σέ Επιστολή πού έστειλε ο Μέγας Κωνσταντίνος στίς Εκκλησίες, γιά νά τίς ενημερώσει γιά τίς αποφάσεις τής Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, από τούς διάφορους ιστορικούς τής εποχής εκείνης καί από τόν α΄ Κανόνα τής Συνόδου τής Αντιόχειας) μάς λέει όμως:
«Πάντας τους τολμώντας παραλύειν τον ΄Ορον της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της εν Νικαία συγκροτηθείσης επί παρουσία της ευσεβείας του θεοφιλεστάτου βασιλέως Κωνσταντίνου, περί της αγίας εορτής του σωτηριώδους Πάσχα, ακοινωνήτους και αποβλήτους είναι της Εκκλησίας, ει επιμένοιεν φιλονεικότερον ενιστάμενοι προς τα καλώς δεδογμένα, και ταύτα ειρήσθω περί των λαϊκών.»
καί εδώ η ερμηνεία του:
Όλοι όσοι τολμούν νά καταπατούν τόν Όρον τής αγίας καί μεγάλης Συνόδου, πού συγκλήθηκε στή Νίκαια μέ τήν παρουσία τής ευσέβειας του θεοφιλέστατου βασιλιά Κωνσταντίνου, σχετικά μέ τή γιορτή του σωτηρίου Πάσχα, νά είναι ακοινώνητοι καί απόβλητοι από τήν Εκκλησία, άν επιμένουν νά αντιστέκονται μέ εριστικό πνεύμα σ' όσα ορθά έχουν αποφασιστεί, καί αυτά άς ορίζονται γιά τούς λαϊκούς.
Κι' άν κάποιος από τούς επικεφαλής τής Εκκλησίας, δηλ. επίσκοπος ή πρεσβύτερος ή διάκονος, ύστερα από αυτόν τόν Όρον, τολμήσει νά αυθαιρετήσει έτσι, ώστε νά προκαλέσει διαστροφή τού πλήθους καί ταραχή τών Εκκλησιών καί νά τελέσει τό Πάσχα μαζί μέ τούς Ιουδαίους, αυτόν η αγία Σύνοδος από τώρα καί στό εξής τόν έκρινε κιόλας ξένο πρός τήν Εκκλησία, επειδή όχι μόνο επισωρεύει αμαρτίες γιά τόν εαυτό του, αλλά γίνεται αίτιος διαφθοράς καί διαστροφής γιά πολλούς.
Καί δέν καθαιρεί μόνο αυτούς από τό λειτούργημά τους, αλλά καί όσους θά τολμήσουν νά «κοινωνήσουν» μ' αυτούς μετά τήν καθαίρεσή τούς. Καί όσοι καθαιρέθηκαν νά στερούνται καί τήν εξωτερική τιμή τήν οποία απολαμβάνει ο άγιος κανόνας καί τό ιερατείο του Θεού».
Απ' αυτά δέν φαίνεται πεντακάθαρα ότι δέν στέκεται καθόλου τό επιχείρημα τού κ. Ρίζου ;;;
(Σχετικά μ’ αυτό τό θέμα: https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2018/09/blog-post_22.html?m=1)
Επειδή κατά γενική παραδοχή είμαι ένας ασήμαντος άνθρωπος είναι αναμενόμενο να μην έπεσε στα χέρια σας μια εργασία που έκανα και είχε τον τίτλο «Ού βουλόμεθα ζην ψευδολογούντες». Εκεί λοιπόν θα παίρνατε την απάντηση για την οποία απορείτε.
ΔιαγραφήΛέτε ότι : «Ο κ. Ρίζος παραβλέπει δυστυχώς κάτι πολύ βασικό:
Όταν οι παπικοί μέχρι τό 1582 εόρταζαν μαζί μέ τούς ορθοδόξους δέν είχαν αλλάξει ακόμα τό Πασχάλιον» και εννοείτε βέβαια ότι το πρόβλημα αρχίζει από την στιγμή που οι παπικοί άλλαξαν τον Πασχάλιο εορτασμό (με την αλλαγή του Πασχαλίου Κανόνα).
Στην σελίδα 34 της προαναφερόμενης εργασίας μου (την οποία μπορείτε να βρείτε στην «Π.Π») θα δείτε ότι από το 328 μ.Χ. μέχρι το 387 μ.Χ. δηλαδή τα πρώτα 59 χρόνια αμέσως μετά την Α΄Οικουμενική Σύνοδο η παπική (τότε ορθόδοξη) Δύση εόρτασε 17 φορές το Πάσχα με διαφορετικό Πασχάλιο Κανόνα από αυτόν της Ανατολικής Εκκλησίας που συντάσσονταν με την ημερομηνία της Εκκλησίας της Αλεξάνδρειας.
Διαφορετικό Πασχάλιο εορτασμό είχαμε πάλι το 414 και 417. Από το 444 μέχρι το 461 υπήρχε συμφωνία Ανατολής και Δύσης στον Πασχάλιο εορτασμό αλλά μετά οι πάπες εφάρμοζαν πάλι τον Κανόνα του Ιππόλυτου κι όχι της Αλεξάνδρειας, δηλαδή της Α΄Οικουμενικής!!! Για δεκάδες χρόνια!!!
Τι σημαίνουν όμως αυτά;
Ότι οι άγιοι Πατέρες της Γ΄, Ε΄, ΣΤ΄, Ζ΄ Οικουμενικών Συνόδων που έλαβαν χώρα αυτά τα χρόνια παρακάθονταν και συναποφάσιζαν ως αδελφά μέλη της «ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ και ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ», ενώ εόρταζαν το Πάσχα σε διαφορετικές ημερομηνίες και προφανώς και τις κινητές εορτές που συνδέονται με το Πάσχα.
Συνεπώς η νομιμοποίηση της δημιουργίας σχίσματος το 1924 με την δικαιολογία που εμφανίζετε είναι η μια όντως πραγματική αιρετική θα έλεγα καινοτομία εντελώς ξένη και αντίθετη από την Πατερικά Ορθόδοξη Παρακαταθήκη.
Ιω.Ρ.
Όταν ο πλανεμένος έχει πιστέψει στην πλάνη του όσα και να πει ο ορθόδοξος... τίποτα δεν γίνεται εκτός σπανίων περιπτώσεων. Ήξερε τί έλεγε ο απόστολος Παύλος όταν έγραφε μετά από δύο νουθεσίες αν επιμένει ο πλανεμένος άφησε τον γιατί καταλήγει να είναι αυτοκρατάκριτος.
Διαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως παραβιάζονται οι 4 απαραβατοι κανονες του εορτασμου του Πασχα απο τους Ν.Η. δεν μας λετε...δηλαδη
1. να εορταζεται μετα την εαρινη ισημερια
2. να εορταζεται μετα την πρωτη πανσεληνο της εαρινης ισημεριας
3. να εορταζεται μετα το εβραϊκο Πασχα
4. να εορταζεται την πρωτη Κυριακη μετα απο ολα τα παραπανω
Αυτοι ειναι οι απαραβατοι κανονες της Α οικουμενικης! Τι μας ενδιαφερει ποτε γιορταζουν οι παπικοι ανθρωπε μου και ολοι οι αιρετικοι του κοσμου! Παλαιοημερολογιτες και Νεοημερολογιτες συνεορταζουν το Πασχα αλλα μας εχουν για αιρετικους οι Π.Η. επειδη λεει δεν τους αρεσει το ημερολογιο μας!!!
Ειμαι ο 10:04 και το σχολιο μου απευθυνεται στον apotichismenos
ΔιαγραφήΑνώνυμε 10:04 μ.μ. σού γράψαμε ότι από τήν εκκλησία τής Φινλανδίας παραβιάζονται οι 4 απαράβατοι κανονες τού εορτασμού τού Πασχα τώρα καί επί 80 χρόνια καί οι οικουμενιστές έχουν ακόμα κοινωνία μαζί τής καί οι νεοαποτειχισμένοι μέχρι πρόσφατα είχαν κοινωνία μαζί τής μέ τίς συνέπειες πού ακολουθούν απ' αυτό κατά τούς ιερούς κανόνες. Καί δέν θά είχε συνέβη αυτό άν δέν θά είχε γίνει δεκτό τό νέο ημερολόγιον. Καί δέν φταίει γι'αυτο καί τό νέο ημερολόγιον ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήApotichismenos δεν καταλαβατε ποτε ποιο ειναι το προβλημα που εθιξα στο σχολιο μου ή το προσπερνατε. ΚΑΙ ΟΙ Π.Η ΚΑΙ ΟΙ Ν.Η ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΤΗΡΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΣΧΑΛΙΟ ΚΑΝΟΝΑ!!! Η ημερολογιακη μας διαφορα δεν εγκειται σε θεματα κανονικα αφου τηρουνται οι 4 κανονες, αλλα αστρονομικα!!! Οι διαφορες με τις αλλες εκκλησιες προκαλουνται λογω του διαφορετικου τροπου υπολογισμου της ισημεριας...δεν παραβιαζονται οι κανονες αγαπητε. Γι'αυτο αλλωστε οταν κατα τοπους υπηρξε διαφορετικος ημερολογιακος εορτασμος σε αλλες τοπικες Εκκλησιες οι Αγιοι και οι οικουμενικες συνοδοι δεν καταδικασαν αυτην την αλλαγη και δεν αποσχιστηκαν απο την Εκκλησια ποτε!! Το κανατε μονο οι ΠΗ και γι'αυτο σας εγκαλουμε...δειτε την ουσια επιτελους χωρις ιδεοληψια. Δεν εισαστε αγιοτεροι ουτε ανωτεροι απο τους τοτε Αγιους Πατερες και τις πλειστες οικουμενικες συνοδους..
ΔιαγραφήΑγαπητέ κ. Ιωάννη Ρίζο, όταν παλαιά η ακόμα ορθόδοξη παπική εκκλησία εόρτασε τό Πάσχα σέ άλλη ημερομηνία παραβίασε τούς 4 απαραβάτους κανόνες του εορτασμού του Πάσχα όπως η εκκλησία τής Φινλανδίας ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά..αυτο ομως δεν οδηγησε τους αγίους Πατέρες και 5 Οικουμενικές Συνόδους μέχρι τον 7ο αιώνα να δημιουργήσουν σχίσμα .
ΔιαγραφήΙω.Ρ.
Αδελφοί, ειρήνη ημείν !! Πότε θα πάψουμε να τρωγόμαστε μεταξύ μας επειδή δυστυχώς ο ιερός κλήρος ήταν αυτός που πρόδωσε το πατροπαράδοτο σέβας της Εκκλησίας και έσχισε τον πλήρωμα της εν Ελλάδι Εκκλησίας. Αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια !!! Γιατί λοιπόν ημείς να παίρνουμε θέση μετά των νεωτεριστών όλο αυτό το χρονικό διάστημα ???? Μήπως μας έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου και μας έχουν φυτέψει στο υποσυνείδητο ότι αυτοί έστω
ΑπάντησηΔιαγραφήοι ελάχιστοι που κράτησαν την ιερά παράδοση της Εκκλησίας μας, είναι φονταμεταληστές, φανατικοί, ζηλωτές χωρίς επίγνωση κ.α..... Γιατί λοιπόν να αλλάξει αντικανονικώς το ημερολόγιο ??? Εμείς αν θέλουμε να λεγόμαστε και να είμαστε λογικό ποίμνιο, πρέπει τον δίκαιο θυμό μας, εν τιαύτη περιπτώση, να τον διοχετεύουμε προς τους υπευθύνους, δηλ. τους αρχιερείς, που παρά την γνώση τους ότι έσφαλαν, από τότε όχι μόνο δεν έδειξαν μεταμέλεια, όχι μόνο δεν επανέφεραν την πατρώα τάξη της Εκκλησίας μας, με τις διάφορες προφάσεις εν αμαρτίαις θέσεις τους, αλλά με τέτοιο μένος καταφέρονται κατά των πιστών του πατρίου ημερολογίου, που σκέφτεται κανείς,αυτοί είναι οι ταγοί της Εκκλησίας μας που σε κάθε δοσείθα αφορμή μιλούν για αγάπη ! Δεν μας κάνουν όλα αυτά εντύπωση ?????????????? Αδελφοί δεν είναι εχθροί μας οι Π.Η. εν Χριστώ αδελφοί μας, αλλά όσοι προσπαθούν να διαστρέψουν την Αλήθεια με κάθε τρόπο, είτε αυτό είναι θέμα παραδόσεως, είτε δογματικό ζήτημα, είτε κάθε νεοτεριστική πράξη. Στώμεν καλώς. Μην παρασυρόμαστε από τους λεγόμενους γέροντες και πνευματικούς που έρχονται με σχήμα προβάτου αλλά είναι λύκοι βαρείς. Βλέπετε στις μέρες μας που έφτασαν τα πράγματα ? Δεν μας λένε τίποτα όλα αυτά ?? Δεν είναι εκπτώσεις της πίστεως από την επίσημη εκκλησία ? Η Αγία γραφή μας παραγγέλλει να ελέγχουμε τα πνεύματα.
Με εν Χριστώ αγάπη
Σταματήστε αγαπητέ fantare να βλέπετε την παράθεση επιχειρημάτων και των διάλογο που αναπτύσσεται στα σχόλια ή μεταξύ των πιστών Νέου Ημ. ή Παλαιού Ημ. ως "φαγωμάρα" ή ό,τι άλλο αρνητικό. Κάνουν οι πιστοί αυτό που δεν κάνουν οι ρασοφόροι κυρίως του Παλαιού που θέτουν ως προϋπόθεση διαλόγου την παραδοχή εκ μέρους των Νεοημερολογιτών ότι το ημερολογιακό είναι δογματικό θέμα.
ΔιαγραφήΘα έπρεπε να χαίρεστε που οι πιστοί επιδιώκουν τον διάλογο έστω και στα πλαίσια ενός ιστολογίου!
Δεν είπαμε ότι όλοι οι του Παλαιού είναι φονταμενταλιστές αλλά κυρίως η ηγήτορές τους που βάζουν συνεχώς εμπόδια στο διάλογο λέγοντας ότι αν δεν ακολουθήσουμε το Παλαιό δεν μπορούν να συζητούν μαζί μας ή δεν δέχονται συζήτηση για το Ημερολογιακό!
Οι Παλαιοημερολογίτες δεν κρατούν καμία ιερά Παράδοση εμμένοντας στο ημερολόγιο! Συνέλθετε! Δεν ήταν ποτέ ιερά παράδοση η ακολούθηση ενός συγκεκριμένου ημερολογίου απο την Εκκλησία στους αιώνες της ύπαρξής της. Κάνετε όπως οι Ιουδαίοι που κατηγορούσαν τους Αποστόλους ότι δεν κάνανε περιτομή στους πιστούς. Μην διϋλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο αδερφέ!! Δεν θα εξαντλήσουμε τον αγώνα στην αντίδραση για ένα ημερολόγιο που δεν έχει καμία επίπτωση στην ευσέβεια και δεν είναι δογματικο θέμα και θα αφήσουμε να διαιωνίζεται ένα σχίσμα!!!
Για ποια πατρωα ταξη μιλατε οταν οι του Παλαιου δεν γνωριζετε ουτε ποιος χειροτονηθηκε απο ποιον και ουτε με ποια παραταξη κοινωνειτε πλεον! Ποια πατρωα ταξη επικρατει στους κολπους των παλαιοημερολογητων την οποια επικαλειστε; Δεν σας βοηθησε η μη πατερικως κατοχυρωμενη και ενδεικνυομενη εμμονη στο ημερολογιο να αποφυγετε την αναταραχη, τον φανατισμο και τον αναθεματισμο της μιας εναντι την αλλης παραταξης! Κομφουζιο και φανατισμος επικραττει στις δικες σας ταξεις οχι στους Νεοημερολογητες...
ΔιαγραφήΕλενη, νοικοκυρα
Λέτε fantaros: "Αδελφοί δεν είναι εχθροί μας οι Π.Η. εν Χριστώ αδελφοί μας, αλλά όσοι προσπαθούν να διαστρέψουν την Αλήθεια". Έχετε μεγάλο δίκιο αγαπητέ. Δεν είναι εχθροί μας οι Π.Η. Εχθρός μας είναι η διαστροφή της Αλήθειας: ότι δηλαδή ο Χριστός μας έκτισε την Εκκλησία Του επί τη βάσει ότι το ημερολόγιο που θα πρέπει να ακολουθείται από αυτήν είναι το Ιουλιανό και ότι όσοι δεν το ακολουθούν κολάζονται και είναι αιρετικοί...αυτή είναι τεράστια πλάνη. Ποτέ οι άγιοι Πατέρες δεν μίλησαν για ημερολόγια. Έθεσαν κανόνες εορτασμού του Πάσχα που τηρούνται απαρεγκλίτως και από τους Ν.Η. και από τους Π.Η. Προς τι λοιπόν ο φανατισμός των Γ.Ο.Χ. για το ημερολόγιο;
ΔιαγραφήΑυτής της πλανεμένης ιδεοληψίας είμαστε εχθροί και όχι των ανθρώπων που την ενστερνίζονται. Αυτούς τους αγαπούμε γι'αυτό πονάμε και προσπαθούμε να τους κάνουμε να δούνε το μέγα λάθος.
Να γράψω και κάτι που δεν γνωρίζουν οι Παλαιοημερολογίτες: Οι Παπικοί στην Ελλάδα εορτάζουν,εδώ και μερικά χρόνια,με ευλογία από τον Πάπα,μαζί με τους Παλαιοημερολογίτες το Άγιο Πάσχα( κάθε χρόνο μαζί ).Δηλαδή στην Ελλάδα οι Παπικοί ακολουθούν το Παλαιό Ημερολόγιο για την εορτή του Πάσχα.Το λέει σε συνέντευξη του, το 2015 ,ο Παπικός Ψευδοαρχιεπίσκοπός τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Πάσχα δεν είναι σταθερή εορτή,ώστε να εορτάζεται συγκεκριμένη ημερομηνία,οπότε τα περί ημερολογίου δεν έχουν καμία υπόσταση.Πληροφοριακά,οι νεοημερολογίτες και παλαιοημερολογίτες εορτάζουν το Πάσχα μαζί. Υ.Γ.Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας...
Διαγραφήπροφανώς οι παλαιοημερολογίτες εννοούν ότι δεν είναι μόνον ο κοινός εορτασμός του Πάσχα,αλλά επειδή
ΑπάντησηΔιαγραφήδιεσπάσθη η εκκλησιαστική ενότητα μεταξύ ομοδόξων.δηλ. Χριστούγεννα,Δεκαπενταύγουστο,Θεοφάνεια,
κατάργηση νηστείας Αγίων Αποστόλων,μεταφορά ακίνητης εορτής Αγίου Γεωργίου και θεωρούν όπως μου έχουν
πεί, ότι έαν είχαμε το Π.Η. δεν θα είχαμε τα ευτράπελα με τον βαρθολομαίο και τον πάπα στους Αγίοις Τόπους
και τις συμπροσευχές των Αγίων Αποστόλων και του Αγίου Ανδρέου αντίστοιχα.
Ναι Ανωνυμε 10.06 αλλα μας ειπε πιο πανω ο κ.Ριζος οτι στα πρωτα χρονια ηταν συνηθες φαινομενο να μην υπαρχει εκκλησιαστικη ενοτητα μεσα στην Μια Καθολικη Εκκλησια του Χριστου, και εξαιτιας του διαφορετικου τροπου υπολογισμου της ισημεριας συνεβαινε πολλες φορες και για πολλα χρονια οι διαφορες τοπικες Εκκλησιες να μην συνεορταζουν και να μην εχουν κοινο Πασχαλιο, δεν αποσχιστηκαν ομως ουτε οι κατα τοπους Αγιοι εκεινων των εποχων γι'αυτο το ζητημα ουτε δημιουργηθηκε ποτε προβλημα. Αυτο που εγινε το 1924 δεν εχει προηγουμενο, να αποσχιζονται καποιοι γιατι άλλαξε το ημερολογιο (ΟΧΙ Ο ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ και το λεω αυτο γιατι ακομα και οταν αλλαξε ο Πασχαλιος Κανονας ουτε τοτε οι κατα τοπους Αγιοι δεν αποσχιστηκαν απο την Μια Εκκλησια!!). Πως λοιπον να δικαιολογησουμε μια τετοια ακραια πραξη απο τους Παλαιοημερολογητες; Στην Ορθοδοξια δεν κανουμε ο,τι μας ερθει στο κεφαλι, γιατι θεωρουμε μια πραξη ανεπιτρεπτη, αλλα κοιταμε το παραδειγμα των Αγιων και συνετιζομαστε. Ποιο παραδειγμα Αγιων Πατερων ακολουθουν οι Π.Η.;; Ποιος Αγιος εσχισε τον χιτωνα του Κυριου μας για ενα θεμα μη δογματικο;
Διαγραφήναι καλα το ημερολογιο περιμενε ο Βαρθολομαιος και ο παπας για να συμπροσευχηθουν!!! δηλαδη με τους μουσουλμανους οταν συμπροσευχεται παιζει ρολο καποιο ημερολογιο, θα μας τρελανετε; θεωρειτε ειλικρινα οτι αυτο που επιτρεπει ή απαγορευει τους Βαρθολομαιο και παπα να συμπροσευχονται ειναι το ημερολογιο; εδω εχουν καθιερωσει δικες τους Παγκοσμιες μερες προσευχης στο ποιο ημερολογιο ακολουθει ο καθενας θα κολλησουν;
ΔιαγραφήΑνωνυμε 10.06 και οι Ρωσικη Εκκλησια το παλαιο ημερολογιο ακολουθει αλλα οι συμπροσευχες με τους αιρετικους απο την ηγεσια της δεν αποφευθηκαν...αυτο να απαντατε στους γνωστους σας Π.Η. που σας λενε οτι λογω ημερολογιου δεν αποφευχθηκαν οι συμπροσευχες παπα-Βαρθολομαιου...το επιχειρημα αυτο αποδεικνυεται στην πραξη οτι ειναι λανθασμενο.
ΔιαγραφήΤις Παγκόσμιες Ημέρες πάνω στο Γρηγοριανό ημερολόγιο τις τοποθέτησαν. Ξυπνάτε!
ΔιαγραφήΝαι αυτο ειναι το προβλημα με τις Παγκοσμιες Ημερες...οτι ειναι τοποθετημενες στο Γρηγοριανο!!! Ποσο τυφλοι μπορει να ειστε αληθεια...
ΔιαγραφήΛενε οι του Παλαιου οτι οι "Τρικαμηνικοι" ειναι φανατικοι και δεν συνεργαζονται οπως αλλες παραταξεις νεοαποτειχισμενων...να μας αναφερουν ποιες παραταξεις νεοαποτειχισμενων Η μαλλον ποιους ρασοφορους νεοαποτειχισμενους εννοουν για να φανει στην πραξη ποσο απεγνωσμενα αποζητουν συμμαχους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤωρα που τα επιχειρηματα τους ολα εξαερωθηκαν απο τους οξυδερκεις αρθρογραφους της Π.Π. (ο Θεος να τους εχει καλα), τωρα ειναι ετοιμοι να κανουν συναξεις ταχα ενοτητας για τα ματια του κοσμου, μπας και σταματησουν την φυλλοροη των πιστων.
Δοξα τω Θεω για ολα!
Αγαπητέ μας κύριε Ρίζο,εάν θέλετε,βάλτε το βιβλίο σας "Ου βουλόμεθα ζειν ψευδολογούντες" στο ιστολόγιο Πατερική Παράδοση σε ηλεκτρονική μορφή με όλες τις σελίδες του,για να έχουν όλοι εύκολη πρόσβαση καθημερινά σε αυτό.Θα είναι πολύ μεγάλη διευκόλυνση για όσους ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για το ημερολογιακό.Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να γράψει και ένα δεύτερο βιβλίο που να απαντάει στον κ.Μάννη για να βοηθήσει τους Παλαοημερολογίτες και τον π.Παΐσιο να καταλάβουν τις πλάνες τους.
ΔιαγραφήΉ και να τους αποδείξει ότι με βάση τους ιερούς κανόνες,και όχι με βάση τα επιχειρήματα του καθενός μας, οι χειροτονίες των φλωριναίων είναι 1)παράνομες,2)αντικανονικές,3)θεωρούμενες ως ΜΗ ΓΕΝΟΜΕΝΕΣ από τους ίδιους τους ιερούς κανόνες.(13 και 19 της εν Αντιοχεία).Οπότε πολλοί είναι αυτοί που θα αναθεωρήσουν και θα φύγουν απο τους φλωριναίους.
ΔιαγραφήΤο βιβλίο ετοιμάζεται αγαπητέ αυτή τη φορά και με την συνδρομή του κ.Τσακίρογλου ...ελπίζω πρώτα ο Θεός, να είναι έτοιμο τα Χριστούγεννα.
ΔιαγραφήΙω.Ρ.
Το βιβλίο είναι αναρτημένο εδω και ενα χρόνο...
Διαγραφήhttps://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/12/blog-post_387.html
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/12/blog-post_811.html#more