«Φαντάζεσθε, κ. Ἱερόθεε, τὸν ἅγιο Κύριλλο, τὸν ἅγιο Μάξιμο τὸν
Ὁμολογητή, τὸν ἅγιο Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ νὰ συνέχιζαν τὴν κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικοὺς Πατριάρχες, ἂν -συνειδητὰ καὶ ἐπίμονα- χρησιμοποιοῦσαν ὡς "τεχνικὸ ὅρο", κάποια φράση ποὺ ἀμφισβητοῦσε τὸν ὅρο Θεοτόκος, ἢ διέστρεφε τὴν περὶ δύο θελήσεων
Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, ἢ ἀλλοίωνε τὴν περὶ κτιστῆς καὶ ἀκτίστου Θ. Χάριτος διδασκαλία της;
Ἐσεῖς, γιατί δὲν μιμεῖσθε τοὺς Ἁγίους, τῶν ὁποίων τὴν ἐπιχειρηματολογία χρησιμοποιεῖτε; Πῶς ἀποδέχεσθε νὰ κοινωνεῖτε μὲ Ἐπισκόπους καὶ Πατριάρχες ποὺ
καταργοῦν τὸ ἄρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως περὶ Μίας Ἐκκλησίας καὶ ἀλλοιώνουν τὸ περὶ Ἐκκλησίας καὶ σωτηρίας Μυστήριο, ὅπως πειστικὰ μᾶς ἀναλύετε στὰ ἄρθρα σας;
Ναυπάκτου Ιερόθεος:
«Ο όρος “Εκκλησίες” ως “τεχνικός όρος”»
Τώρα τελευταῖα κατά κόρον ἔχει ὑποστηριχθῆ ἀπό µερικούς ὅτι ἐνῶ ἡ Ἐκκλησία εἶναι «Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική» καί αὐτή εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ὅµως µποροῦµε νά χρησιµοποιήσουµε τόν ὅρο «Ἐκκλησίες» καί γιά τούς ἑτεροδόξους καί στήν περίπτωση αὐτή πρόκειται γιά «τεχνικό ὅρο
(terminus technicus)».
Ἡ ἄποψη αὐτή προκαλεῖ ἰδιαίτερη ἐντύπωση, γιατί δέν γράφεται µόνον σέ κείµενα, ἀλλά ὑποστηρίζεται καί ἀπό Ἐπισκόπους καί µάλιστα σέ Συνοδικά Ὄργανα,
γιά νά ὑποστηριχθῆ ἡ ἀπόφαση τῆς «Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου» τῆς Κρήτης ὅτι «ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀποδέχεται τήν ἱστορικήν ὀνοµασίαν τῶν µή εὑρισκοµένων ἐν κοινωνίᾳ µετ’ αὐτῆς ἄλλων ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁµολογιῶν».
Φυσικά ἔχω διαφορετική ἄποψη,
τήν ὁποία θά ἤθελα νά διατυπώσω στό κείµενο αὐτό...
''Ο όρος «Εκκλησίες» ως «τεχνικός όρος».pdf by aktines on Scribd
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.