Θεωρώ, ότι όλοι όσοι εισήλθατε στην διένεξη περί
παλαιού εορτολογίου είτε παλαιοημερολογίτες είτε νεοημερολογίτες συμφωνείτε,
πως κάθε αίρεση και κάθε σχίσμα προήλθε πρωτίστως απο εγωϊσμό πίσω από τον
οποίο κρύβεται ο διάβολος. Επομένως, αν θέλετε να αντιμετωπισθεί σωστά μία
αίρεση ή ένα σχίσμα θα πρέπει ο καθένας μας να νικήσει τον εγωϊσμό του
και να αφήσουμε να ενεργήσει ο Θεός
κάνοντας εμείς το ανθρώπινο, να ταπεινωθούμε δηλαδή, χωρίς να υποχωρήσουμε σε θέματα Πίστεως και ιεράς Παραδόσεως. Βλέπω όμως από τον τρόπο που συνερίζεστε να λείπει η ταπείνωση και όπου δεν υπάρχει ταπείνωση δεν υπάρχει και ειλικρίνεια προθέσεων να δεχθούμε την αλήθεια. Προσωπικά δεν με εκφράζουν πρόσωπα όπως μιλούν ή γράφουν και από τις δύο πλευρές!
κάνοντας εμείς το ανθρώπινο, να ταπεινωθούμε δηλαδή, χωρίς να υποχωρήσουμε σε θέματα Πίστεως και ιεράς Παραδόσεως. Βλέπω όμως από τον τρόπο που συνερίζεστε να λείπει η ταπείνωση και όπου δεν υπάρχει ταπείνωση δεν υπάρχει και ειλικρίνεια προθέσεων να δεχθούμε την αλήθεια. Προσωπικά δεν με εκφράζουν πρόσωπα όπως μιλούν ή γράφουν και από τις δύο πλευρές!
Διαπιστώνω, ότι δεν σας ενδιαφέρει
πραγματικά ο αγώνας αλλά το να στήσετε το θέλημά σας, αλλά και δεν είσθε σε
θέση να διακρίνεται καλές προθέσεις. Όντως στερείσθε διακρίσεως. Αν όλοι με το
παλαιό ομιλούν και σκέφτονται έτσι δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε κοινό αγώνα
ή πολύ περισσότερο να τα βρούμε. Από την άλλη, αν όλοι όσοι διακόψαμε κοινωνία
με τους οικουμενιστές τά βάζαμε όλα στο τσουβάλι ορίζοντας όλους στο
παλαιό ημερολόγιο σχισματικούς τότε όντως υπάρχουν άνθρωποι και στο νέο
ημερολόγιο που έχουν ΓΟΧΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ!!!
Εκ του παλαιού ημερολογίου μας προτάσσετε τους
επισκόπους σας για να έρθουμε σε κοινωνία μαζί τους. Ποιούς από όλους; Διότι με
το να υπάρχουν κάπου δέκα παρατάξεις που η μία αναθεματίζει την άλλη, υπάρχει
πρόβλημα στο να κάνει κανείς διάλογο προκειμένου να διακρίνει τα φρονήματα της
κάθε μερίδος. Επομένως, αν όντως επιθυμείτε να συνενοηθούμε, βγείτε έξω της
"παρεμβολής", δηλαδή έξω από τα παραταξιακά σας στενά πλαίσια, βρείτε
τα μεταξύ σας, για να μπορούμε και εμείς να επικοινωνήσουμε μαζί σας για να
γίνει διάλογος. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, πείτε μας καθαρά, ποιοί δεν θεωρείτε
ανυπόστατα και άκυρα τα άγια μυστήρια που τελούν όσοι ακόμη δεν διέκοψαν
κοινωνία με τους οικουμενιστές ή εμείς που διακόψαμε κοινωνία με τους
επισκόπους που μνημονεύουν τους Οικουμενιστές. Πέραν αυτού όμως, νομίζω πρώτον
ότι βιάζεσθε και δεύτερον έχω την αίσθηση ότι, δεν εκφράζει όλους στο παλαιό το
πνεύμα που διακατέχει ορισμένους που διαχειρίζονται κάποια ιστολογία. Να
σημειώσω δε επίσης ότι το πρώτο πρόβλημα που θα έχουν οι επίσκοποί σας αν
θελήσουν να κάνουν έναν πραγματικά γόνιμο διάλογο με όσους διακόψαμε
κοινωνία με την αίρεση θα είσθε εσείς, διότι θα εμμένετε με πείσμα όχι στα της
πίστεως αλλά στα εγωϊστικά φρονήματά σας. Κατ’ αρχήν δεν ξεκαθάρισε το τοπίο τι
θα γίνει με την Εκκλησία της Ελλάδος, δηλαδή, αν όλοι οι επίσκοποι τελικά ακολουθήσουν
την αίρεση του Οικουμενισμού. Χρειάζεται να περιμένουμε! Οι βεβιασμένες
ενέργειες ποτέ δεν είναι καλές. Άλλωστε αυτό περιμένουν οι Οικουμενιστές να
προσχωρήσουμε στις παλαιοημερολογίτικες παρατάξεις και να πουν: ορίστε, τους
οίδατε! Τέτοιοι είναι ζηλωτές, παλαιοημερογίτες. Λοιπόν ας έχουμε σύνεση. Μη
λησμονείτε ότι οι πρώτοι σας επίσκοποι διέκοψαν κοινωνία με τους άλλους
επισκόπους που έμειναν με το νέο ημερολόγιο όχι αμέσως αλλά μετά από χρόνια!!!
Και να σημειώσω και κάτι, αυτό που κάνουμε εμείς είναι το δύσκολο. Είναι εύκολο
να προσχωρήσω κάπου και να νιώθω ασφάλεια, να αρχίσω αγρυπνίες, τυπικά και
τέτοια. Και ο αγώνας τί γίνεται; Νομίζω, ότι εκ του ασφαλούς μιλάτε τώρα οι
σύγχρονοι παλαιοημερολογίτες, διότι βολευθήκατε, ενώ εμείς μόνοι μας δίνουμε
την μάχη. Έτσι πιο πολύ προσφέρουμε στον αγώνα κατά της αιρέσεως μέχρι να
πάρουν κάποια τροπή τα πράγματα παρά το να βγούμε έξω από τον αγώνα. Προσωπικά
πιστεύω ότι θα ενεργήσει ο Θεός. Μην επηρεάζεσθε όμως οι υπόλοιποι από τα
ακραία
στοιχεία των νεοημερολογιτών και των παλαιοημερολογιτών. Είναι
δύσκολο να κρατηθούν ισορροπίες. Η χρυσή τομή είναι: και την αίρεση να μην ακολουθούμε με την κοινωνία όσων μνημονεύουν
τους αιρετικούς, και σχισματικοί να μην είμαστε με το να μην απορρίπτουμε ως
άκυρα τα μυστήρια όσων ακόμη μνημονεύουν! Εσείς παροπλισθήκατε! Οι
μεν διότι απορρίπτετε τα μυστήρια του νέου ημερολογίου και, επομένως,
όσοι το κάνετε αυτό βρίσκεσθε όντως στο σχίσμα, ενώ οι δε, διότι όλα τα
σχετικά με το παλαιό τα βάλατε στο τσουβάλι. Και πέραν αυτού η στάση σας ως
ύφος διαλόγου δεν μας εκφράζει και
βέβαια καθώς και ορισμένα επιχειρήματά σας έγιναν κονιορτός από τα επιχειρήματα
του παλαιού, γι’ αυτό είστε εκτός πραγματικότητος και επομένως δεν μπορείτε να
έχετε συνεννόηση με όσους κάνουν σωστή και σοβαρή αποτείχιση,
άρα αποκόπτεσθε από μόνοι σας από εμάς που δεν έχουμε τέτοια
φρονήματα, εκτός αν ανακαλέσετε.
Επειδή εμείς γνωρίζουμε ότι στο παλαιό
ημερολόγιο δεν απορρίπτουν όλοι τα μυστήρια των νεοημερολογιτών ως άκυρα
θέλουμε να βρεθεί μια συνισταμένη εκ μέρους του παλαιού, ώστε όχι απλώς να
ενωθούμε αλλά να καταδικασθεί από την αληθινή Εκκλησία του Χριστού η παναίρεση
του Οικουμενισμού. Αυτή είναι η προοπτική μας. Και αν κάποιοι θέλουν να ερίζουν
εμείς τέτοια διάθεση δεν έχουμε. «Εἰ δέ τις δοκεῖ φιλόνικος
εἶναι, ἡμεῖς τοιαύτην συνήθειαν οὐκ ἔχομεν, οὐδὲ αἱ ἐκκλησίαι
τοῦ Θεοῦ». Και προσωπικά συζήτησα
το θέμα με τους αγιορείτες που αγωνίζονται και μου είπαν ότι οι ζηλωτές πατέρες
στο Άγιον όρος είδαν
πολύ θετικά την κίνηση της διακοπής της κοινωνίας μας με τους οικουμενιστές και
δεν διατυπώνουν θέσεις όπως αυτές σε κάποια ιστολόγια. Ήδη, δηλαδή, υπάρχει θετικό κλίμα. Τελικά
όμως υπάρχουν «καλοθελητές» και από το νέο και το παλαιό που δεν θέλουν να ενωθούμε ενώ έχουμε την ίδια πίστη και επιζητούμε να παύσει
το σχίσμα σε μια σωστή βάση, και όχι να βάζουμε απέναντι ο ένας τον άλλο.
Αν κάποιοι τώρα θέλουν αντιπαλότητα και με όσους δεν επικοινωνούν με την
αίρεση προσωπικά δεν θέλω μαζί κάτι τέτοιο, και το Σάββατο που βρεθήκαμε με τους
Αγιορείτες δεν μας εξέφρασε η στάση αυτή. Λοιπόν, ας μείνουν έξω από την συνεννόησή
μας όσοι θέλουν διενέξεις δεν μπορούμε να τους αναγκάσουμε να έρθουν σε
κοινωνία μαζί μας. Αυτός είναι ο διάλογος που χρειάζεται να γίνει τώρα με το
παλαιό και όχι με τους αιρετικούς. Διευκρινίζουμε όμως ότι όσοι εκ του
παλαιού δεν δέχονται ως έγκυρα τα μυστήρια και όσων ακόμη δεν διέκοψαν ακόμη
κοινωνία δεν πρόκειται να ‘ρθούμε σε κοινωνία μαζί τους. Για το
θέμα της εγκυρότητος των μυστηρίων θα τοποθετηθούμε όλοι μαζί ως Εκκλησία
συνοδικά τότε, που θα καταδικασθεί ο Οικουμενισμός και οι οικουμενιστές!
Σχόλιο: Πάτερ μου, ἀποδίδετε στοὺς ἄλλους ἔλλειψη «ταπείνωσης, ἔλλειψη
εἰλικρινείας προθέσεων». Διαπιστώνετε ὅτι «δὲν τοὺς ἐνδιαφέρει ὁ ἀγώνας κατὰ
τῆς αἱρέσεως, ἀλλὰ τὸ μόνο ποὺ θέλουν» (αὐτοὶ οἱ ἄλλοι, ποιοί;), εἶναι «νὰ
στήσουν τὸ θέλημά τους καὶ ὅτι δὲν ἔχουν διάκριση», ἢ λέτε ὅτι «θεωροῦν ἄκυρα τὰ μυστήρια». Ἔπειτα συκοφαντεῖτε ὅλους
τοὺς ἀποτειχισμένους (ποὺ ἐμπλέκονται στὸν ἀγώνα ἐναντίον τῆς Παναιρέσεως, ἐφ’
ὅσον δὲν ἀναφέρετε συγκεκριμένα ὀνόματα ποὺ διαπράττουν ὅσες ἀπρέπειες τοὺς
καταμαρτυρεῖτε) καὶ λέτε ὅτι τάχα, ἀδιάκριτα κατηγοροῦν ὅλους τοὺς
Παλαιοημερολογίτες ὡς σχισματικούς, ἐνῶ ἀπ’ ὅ,τι γνωρίζουμε ἡ συζήτηση γίνεται
μὲ συγκεκριμένους Παλαιοημερολογίτες. Κι ἐπίσης κατηγορεῖτε καὶ κάποια ιστολόγια, γιατί τάχα φέρνουν ἐμπόδια
νὰ ἑνωθοῦμε (ποιοί μὲ ποιούς;). Μήπως, μὲ αὐτὰ κατηγορεῖτε κι ἐμᾶς; Κι ἂν ναί,
δὲν ἔπρεπε -πρὶν βγεῖτε δημόσια νὰ πεῖτε, ὅσα λέτε- νὰ μᾶς τὰ πεῖτε ἰδιωτικά, νὰ
τὰ συζητήσουμε ἐνδελεχῶς καὶ ἀδελφικά, καὶ ἔπειτα (ἂν διαπιστώσετε ὅτι ὑπάρχουν κακόδοξες θέσεις) νὰ τὰ πεῖτε
δημόσια στὴν Ἐκκλησία; Μήπως σᾶς ἀρνηθήκαμε τὴν ἐπικοινωνία; Μήπως δὲν ἀφιερώσαμε ὧρες πολλὲς γιὰ νὰ τὴν δακτυλογράφηση καὶ ἀνάρτηση ἄρθρων σας;
Σημάτης Παναγιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.