Ὁ Καλαβρύτων Ἀμβρόσιος, ἀφοῦ ἀπεφάνθη σὲ συνέντευξη (τὸ 2001) ὅτι ὁ «Παπισμὸς δὲν εἶναι αἵρεση, εἶναι σχίσμα, ποτὲ δὲν θὰ σᾶς διδάξω ὅτι εἶναι αἵρεση·
Ἡ συνέντευξη τοῦ κ. Ἀμβρόσιου τὸ 2001 στὸ "ΑΧΙΟΝ ΤV"
ἀφοῦ ἀπεφάνθη σκοπίμως,
ὅτι τὸ Filioque δὲν εἶναι αἵρεση, ἀλλὰ θεολογούμενο, ὅπως ἀκριβῶς πρόβλεψε ὁ καθηγητὴς Δογματικῆς Ἰωάννης Καρμίρης τὴ δεκαετία τοῦ 1970, ὅταν ἔλεγε ὅτι οἱ φιλοπαπικοὶ θὰ προσπαθήσουν νὰ παρουσιάσουν τὸ Filioque ὡς θεολογούμενο,
ἀφοῦ δικαιολόγησε ὡς πράξη ἀγάπης τὴν μνημόνευση τεθνεώτων αἱρετικῶν ἐντὸς τῆς Θ. Λειτουργίας ποὺ ἔκανε στὸ Αἴγιο (πράξη ἀντίθετη μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση) καὶ ἐπέμενε σ' αὐτό·
τώρα, ἐν ἔτει 2017, ἐπανέρχεται
γιὰ νὰ παρουσιάσει ὡς ὀρθόδοξες τὶς κρυπτο-Οικουμενιστικές διδασκαλίες,
χωρὶς νὰ ἀποφύγει καὶ πάλι νὰ κακοδοξεῖ.
Ἔτσι,
διαβεβαιώνει ψευδῶς ὅτι -ἄκουσον! ἄκουσον!-
ἡ Ἐκκλησία θεωρεῖ σχίσμα καὶ ὄχι αἵρεση τὸν Παπισμό, κι ὡς ἐκ
τούτου, λέγει, αὐτός, ὡς Ἐπίσκοπος, ποὺ ἀκολουθεῖ τὴν Ἐκκλησία, δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ διδάξει ὅτι ὁ Παπισμὸς εἶναι σχίσμα κι
ὄχι αἵρεση! (Τοῦ διαφεύγει ὅτι αὐτὴ ἡ θέση εἶναι Οἰκουμενιστική, ἀφοῦ οἱ
Οἰκουμενιστὲς δὲν δέχονται ὡς αἱρετικοὺς τοὺς Παπικούς, ἀλλὰ κάτι σὰ σχίσμα,
κάτι σὰν ἀδελφὴ ἐκκλησία. -Ἡ ἀλήθεια περὶ αἱρέσεως τοῦ Παπισμοῦ ἐδῶ). Ὡς ἄτομο ὅμως –συνεχίζει– δέχεται ὅτι ὁ Παπισμὸς
εἶναι αἵρεση, ἐνῶ ὡς Ἐπίσκοπος ΟΧΙ!!!
Μετὰ ἀπ' αὐτό (καὶ πρὶν
μερικὲς μέρες) συνέχισε μὲ ἐξωφρενικὲς ἀποφάσεις. Προέτρεψε καὶ «ἔπεισε» τοὺς
ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεώς του νὰ βγάλουν ἀσεβὲς ψήφισμα, μὲ τὸ ὁποῖο οὐσιαστικὰ δηλώνουν
ὅτι οἱ Ἅγιοι Πατέρες εἴκοσι (20) αἰώνων (ποὺ μάλιστα ἔζησαν μέσα στὴν
ποικίλη ἀθεΐα, καὶ εἰδωλολατρία καὶ αἵρεση) δὲν κατάλαβαν ὅτι ἦταν ἀνάγκη νὰ
θεσπίσουν εὐχή, κατὰ τὴν τέλεση τῆς
Θ. Λειτουργίας, ὑπὲρ τῆς μετανοίας τῶν …ΑΘΕΩΝ!!! Καὶ οἱ ἱερεῖς του, γιὰ νὰ μὴν τοῦ χαλάσουν τὸ
χατήρι τὸ δέχτηκαν ψήφισαν τὴν πρότασή του, ἀναγκάζοντες –ἐὰν
τελικὰ ἐφαρμοστεῖ– τοὺς πιστοὺς νὰ γίνουν συμμέτοχοι σ’ αὐτὴν τὴν ἀσέβεια. Νὰ
καὶ ἡ ἀπόφασή τους:
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Να εγκρίνουμε και να υποστηρίξουμε την πρόταση
του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας και συγκεκριμένως:
Α. Την προσθήκη στην Μεγάλη
Συναπτή στην αρχή της Θείας Λειτουργίας και μόνον, μετά το «Υπέρ του ευσεβούς
ημών έθνους», της αιτήσεως «Υπέρ των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων
ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του
Ελληνικού Κοινοβουλίου πάσης πολιτικής αποχρώσεως, των μισούντων και αδικούντων
ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής αυτών, του Κυρίου δεηθώμεν» η οποία,
όπως οι υπόλοιπες αιτήσεις της Μεγάλης Συναπτής, λέγεται εκφώνως.
Β. Η ευχή μετά τον
καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων «Του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου» στο τέλος,
μετά την φράση «υπέρ της Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας», να
τροποποιηθεί ως εξής «Μνήσθητι Κύριε των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων
Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών
του Ελληνικού Κοινοβουλίου πάσης πολιτικής αποχρώσεως, των μισούντων και
αδικούντων ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής αυτών. Δος αυτοίς ειρηνικήν
την Αρχήν, ίνα και ημείς, εν τη γαλήνη αυτών, ήρεμον και ησύχιον βίον διάγομεν
εν πάση ευσεβεία και σεμνότητι». Η ευχή αυτή λέγεται μυστικώς.
Σκοπός των ανωτέρω προσθηκών
είναι η έντονος προσευχή της τοπικής μας Εκκλησίας διά τον φωτισμό και την
μετάνοια των αρχόντων, προκειμένου να εργασθούν διά το συμφέρον και την πρόοδο
της Πατρίδος μας.
Ὅμως, γιὰ παρόμοιες
ἐπεμβάσεις στὰ Λειτουργικὰ κείμενα, ὁ ἀείμνηστος καθηγητὴς Λειτουργικῆς Ἰωάννης
Φουντούλης ἔγραφε:
«Τὰ ἱερὰ λειτουργικά μας κείμενα δὲν
κινδυνεύουν τόσο ἀπὸ τοὺς ἀσεβεῖς, ὅσο πάσχουν ἀπὸ τὴν αὐθαιρεσία τῶν
εὐσεβῶν ἐκείνων, ποὺ κυριολεκτικὰ τὰ καταστρέφουν μὲ ποικίλες
εὐλαβεῖς προσθῆκες λέξεων ἢ καὶ φράσεων ὁλοκλήρων. Τὸ νὰ
παρουσιάζουμε τὸν ἑαυτό μας εὐλαβέστερο ἀπὸ τοὺς πατέρες μας εἶναι ἐγωϊσμὸς καὶ
ἁμαρτία» (Φουντούλη Ἰ., Ἀπαντήσεις εἰς
Λειτουργικὰς Ἀπορίας, τόμ. Δ΄, σελ. 18).
Καὶ ὁ μητροπολίτης
Καλαβρύτων καὶ οἱ ἱερεῖς του ψήφισαν αὐτὴν τὴν ἀσέβεια γιατὶ δὲν γνωρίζουν ὅτι ἡ Θ. Λειτουργία εἶναι ἔργο τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ, πραγματοποιεῖται γιὰ τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας καὶ δὲν παρακαλεῖ αὐθαίρετα περὶ σωτηρίας ἀνθρώπων (ζωντανῶν ἢ τεθνεώτων)
ποὺ δὲν θέλουν νὰ εἶναι μέλη της, ποὺ δὲν θέλησαν ἢ δὲν θέλουν νὰ
σωθοῦν.
Ὁ κάθε πιστὸς βέβαια,
μπορεῖ ἰδιωτικὰ νὰ ἐργάζεται καὶ νὰ προσεύχεται γιὰ τὴν σωτηρία τῶν ξένων ἢ
συγγενῶν του ἀθέων καὶ αἱρετικῶν μὲ ἀγάπη, ταπείνωση καὶ ἐνέργειες θυσίας γι’
αὐτούς (κι ὄχι ἐκφράσεις μίσους, ὅπως ἐκεῖνες τοῦ μητροπολίτη Καλαβρύτων ποὺ εὐχήθηκε
τὴν Μ. Παρασκευὴ νὰ σαπίσει τὸ χέρι τοῦ τότε Ὑπουργοῦ Παιδείας Ν. Φίλη,
ἐδῶ),
ἀλλὰ ὁ χῶρος τῆς Θ. Λατρείας εἶναι μόνο γιὰ τὰ μέλη της, τοὺς βαπτισμένους
εἰς τὸ ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος.
Δυστυχῶς ὁ μητροπολίτης
Καλαβρύτων συνεχίζει κακόδοξες ἐνέργειες ποὺ καὶ παλαιότερα πρόβαλε στὸ
ἱστολόγιό του καὶ τὶς παρουσιάσαμε (ἐδῶ). Ἐδίδασκε τότε ἀπαντώντας σὲ σχόλια
πιστῶν:
«Ο/Η Aigio είπε... Σεβασμιώτατε Η
ορθοδοξία και η ορθοπραξία είναι το πρώτο έργο του Επισκόπου. Γι’ αυτό
ελπίζουμε ότι ορθοπρακτώντας φέτος στην αγρυπνία της 15ης Ιουνίου που θα
κάνετε, να μην επιτρέψετε να αναφερθούν τα ονόματα των μη ορθοδόξων θυμάτων του
σεισμού στα Άγια, όπως έγινε το 2007 και το 2005 από όσο θυμόμαστε… Έχει γίνει επισήμανση του γεγονότος σε ιερείς
σας, οι οποίοι –άβουλα- μας είπαν ότι απλώς εκτελούν την εντολή σας. Σεις δε ο
ίδιος το 2006 δε τους μνημονεύσατε. Αιγιώτες
Ο/Η ΣΤΟΧΑΖΟΜΑΙ και ΓΡΑΦΩ...... (σ.σ:
δηλ. ὁ κ. Ἀμβρόσιος) είπε... ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ "Aigio"
…2) Ναί, μερικές φορές δεν εμνημόνευσα τα
ονόματα των Γάλλων, που ήσαν θύματα του σεισμού κατα το 1995.
Αλλά και πολλές άλλες τα εμνημόνευσα. Πρός τί η έμφαση; Θεωρώ ότι στην
προσευχή μας, μάλιστα δε υπέρ των νεκρών, δεν υπάρχουν όρια. Μπορούμε και
πρέπει να προσευχόμεθα υπέρ όλων. Υπέρ των Ορθοδόξων
Αδελφών μας, …υπέρ των Ετεροδόξων Αδελφών μας, υπέρ τῶν αλλοθρήσκων και των
αλλοπίστων Αδελφών μας… Η εντολή του
Κυρίου είναι: "εύχεσθε υπέρ αλλήλων, όπως ιαθήτε". "Εύχεσθε υπέρ
των επηρεαζόντων ημας". Ο Κύριος εδίδαξε να αγαπάμε και τους εχθρούς μας…
Με τους ατυχείς Γάλλους λοιπόν θα τα βάλλουμε; …Ετάφησαν στα ερείπια ενός
ξενοδοχείου, όπου είχαν ἐλθει να κάμουν διακοπές! Τους χρεωστούμε μια προσευχή!
Παρακαλώ πατρικά, πλατύνατε τις καρδιές σας…
+ Ο Κ & Αι. Α» (ἐδῶ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.