Δημοσιεύουμε
την βλάσφημη πρόταση που εστάλη από
το «συμβούλιο των γυναικών
χριστιανών της Γερμανίας» μέλη της ACK "Εργασιακής Ομάδας των
Εκκλησιών" ως συμπλήρωση των
υπαρχόντων κειμένων για τον εορτασμό της γιορτής του περιβάλλοντος την 1η
Σεπτεμβρίου στο Luebeck της Γερμανίας, η οποία διαφημίσθηκε σε ορθόδοξες
ενορίες (όπως αυτή του Βruehl,
βλέπε εδώ).
Δεν μεταφράσαμε όλο το κείμενο (για όποιον
ενδιαφέρεται υπάρχει ολόκληρο στο τέλος). Αυτό όμως που μεταφράσαμε φθάνει για
να αποδείξει, ότι οι οικουμενιστικοί κύκλοι είναι κύκλοι αιρετικών, και δη
παναιρετικών, είναι βουτηγμένοι στην αίρεση!
Στους κύκλους αυτούς συμμετέχουν χωρίς διαμαρτυρίες και χωρίς κανέναν ενδοιασμό οι
"ορθόδοξοι" του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Στο κείμενο αυτό αρκούν οι ακόλουθες
επισημάνσεις (στο γερμανικό κείμενο είναι τονισμένες με μαύρο):
Στην "λειτουργία" αυτή
υπάρχει χορός
με το ακόλουθο τυπικό: Ο ένας πίσω από τον άλλο σε μία σειρά, το δεξί χέρι
στον αριστερό ώμο του μπροστινού, το αριστερό χέρι στο κέντρο της κοιλιάς. Δεξί
πόδι μπροστά, αριστερό, δεξί και πάλι πίσω στο αριστερό. Το δεξί πόδι
ελευθερώνεται και πάλι από την αρχή.
Στην "λειτουργία" αυτή
αναφέρεται ως προσευχή: Ευλόγησε μας Θεέ της ζωής, Πάτερ και Μήτηρ, Υιέ
και αδελφέ και συ πνευματική δύναμη. Αμήν!
Στην "λειτουργία" αυτή το
Άγιο Πνεύμα αναφέρεται παντού ως πνευματική δύναμη!
Δεν ξέρουμε αν υιοθετήθηκαν όλες οι
παράμετροι αυτής της προτάσεως. Εκείνο που μπορούμε να θεωρήσουμε σίγουρο είναι
το γεγονός πως, όταν υπάρχουν τέτοιες προτάσεις και δεν γνωστοποιείται καμιά
αντίδραση, τούτο αποδεικνύει το παναιρετικό
πνεύμα, που επικρατεί σε αυτούς τους κύκλους με συμμετοχή των Ορθοδόξων (και
των γνωστών και μη εξαιρετέων ιερωμένων κ. Φραγκουλάκη, κ. Μύρων, κ. Αυγουστίνου
Γερμανίας κλπ.).
Σίγουρο επίσης είναι ότι στο κήρυγμα
αναφέρθηκαν, ως παράδειγμα προς μίμηση, λόγια του Μαχάτμα Γκάντι και υπήρχαν διαφορετικές ορχήστρες πνευστών και
κρουστών και χορωδίες ακόμα και από την Κορέα. Οι Ορθόδοξοι νομίζουν ότι, επειδή
απαγγέλθηκε το Σύμβολο της Πίστεως της Νικαίας χωρίς το "φιλιόκβε", έκαναν
το καθήκον τους!
Ποιές άλλες αποδείξεις χρειαζόμαστε
για να κατανοήσουμε την μέγιστη πτώση των Οικουμενιστών μετά των οποίων
κοινωνούμε; Μπορεί, κι ο πιο ευφάνταστος νους, να φανταστεί ότι κάτι τέτοιο θα
δεχόταν ο Κύριος Ιησούς Χριστός και Θεός μας, οι Ομολογητές Πατέρες και οι
Άγιοί μας; Όσοι δέχονται ό,τι ο Κύριος δεν θα εδέχετο, μπορεί να θεωρούνται μέλη
του πανακήρατου Σώματός Του και μάλιστα Ποιμένες της Εκκλησίας του;
Δυστυχώς κ. Φραγκουλάκη (για να επαναλάβουμε
τη δική σου φράση): "Την πάτησες ρε φίλε"!!
Δ.Π.
Ακολουθεί η
πρόταση των "γυναικών Χριστιανών" και το κείμενο που τελικά
επιλέχθηκε (;)
1 Gottesdienstvorschlag des Christinnenrates zum Ökumenischen
Tag der
Schöpfung 2017 So weit Himmel und Erde ist…
(Psalm 148,13) Dieser meditative Gottesdienst wurde von Sr. Bernadette
Dunkel, Deutsche Ordensobernkonferenz (DOK), erarbeitet und ist ein Vorschlag
zur Ergänzung der Materialien der ACK. Begrüßung „Die Liebe Gottes umgibt uns
von allen Seiten. Gottes Liebe ist das Wasser, das wir trinken, die Luft, die
wir atmen und das Licht, das wir schauen.“ (Ernesto Cardenal) Lobe die Weisheit
1. Lobe die Weisheit, die göttliche Kraft ohne Ende, lobe sie, Menschheit,
erhebe zu ihr deine Hände, folg ihrem Wort, sie schenkt euch Rat immerfort,
öffnet euch ganz ihrer Spende.
2. Lobe die Weisheit, die alles so liebevoll leitet, die unsre Herzen in
Hoffnung und Zutrauen weitet, die uns befreit, die in Verfolgung und Leid über
uns Flügel ausbreitet.
3. Lobe die Weisheit, von Anbeginn Quelle und Segen, du bist aus ihr, und
in dir ist sie freundlich zugegen, Raum, Meer und Land trägt sie, wie dich in
der Hand, will uns zum Lieben bewegen.
4. Lobe die Weisheit, ja sing ihren Namen und Tanz, sie bindet Leben und
Sterben zum heiligen Kranze; sie ist das Licht, das unsre Ängste durchbricht,
weckt uns ins göttliche Ganze.
(Christa Peikert-Flaspöhler, Rechte bei der Autorin zu singen nach EKG 317
Lobe den Herren, den mächtigen König der Ehren)
Liturgische Eröffnung Wir beginnen unseren Gottesdienst Im Namen unseres
Gottes, 2 der uns in Liebe und zum Lobpreis geschaffen hat, im Namen Jesu
Christi, der uns in der Liebe und im Lobpreis begegnet, und im Namen der
Heiligen Geistkraft, die uns zur Liebe und zum Lobpreis befähigt.
Einführung „So weit Himmel und Erde sind…waltet Gottes Hoheit.“ Der
Psalmist stellt uns Gott in diesem Psalm als Schöpfer vor, der alles geschaffen
hat und des Lobpreisens würdig ist. Wenn ich diese Schöpfung sehe und
wahrnehme, erkenne ich in ihr die Schönheit und die Kreativität einer Frau.
Gott, der in sich beides vereint, zu dir kann ich sagen: Die ganze Schöpfung
singt unseren Gott. Himmel und Erde, Pflanzen und Tiere, alle Menschen aus
allen Völkern preisen Gott und Gott waltet, sorgt für die Schöpfung. „Zwischen
Himmel und Erde ist der Mensch ausgespannt, leben wir Menschen“. Wir Menschen
brauchen den Himmel und die Erde, alles was Gott geschaffen hat ist zu unserem
Wohl. Im Eingangslied in der
3. Strophe heißt es: „Lobe die Weisheit – die Geistkraft – Raum, Meer und
Land trägt sie, wie dich, in der Hand, will uns zum Lieben bewegen.“ Nur durch
einen guten, liebevollen Umgang mit der Schöpfung können wir diese bewahren,
schützen und weiterentwickeln. Text von Louis Evely: (kann als Gebet von
mehreren Personen gesprochen oder von einer Person gesprochen werden zu einem
passenden Bild oder mit meditativer Musik.)
Gott hat die Welt so sehr geliebt! Wir gehören Gott nicht wirklich an, wenn
wir nicht diese Erde und alles, was sich auf ihr befindet, liebend und glühend
bedauern, nicht genügend auf ihr beten und schaffen können, um sie ganz neu zu
erheben, ganz zu läutern, ganz in Liebe und Freude zu durchdringen. Gott wollte
uns nötig haben. Gott wollte, dass wir bedeutend mehr tun, als nur auf den
Himmel warten und ihn erhoffen. Gott will, dass wir den Himmel errichten, indem
wir die Erde zu einem Ort wandeln, 3 wo die Gerechtigkeit herrscht und wir
einander lieben. Lied Gott gab uns Atem, damit wir leben… GL 468
Oder: als Alternativvorschlag–Eine Handvoll Erde (Text: Reinhard Bäcker,
Melodie: Detlev Jöcker Aus: Buch/CD – „Viele kleine Leute“ Menschenkinder
Verlag, Münster)
Lesung aus dem Buch Genesis 1,26 – 31a 26 Dann sprach Gott: Lasst uns
Menschen machen als unser Abbild, uns ähnlich. Sie sollen herrschen über die
Fische des Meeres, über die Vögel des Himmels, über das Vieh, über die ganze
Erde und über alle Kriechtiere auf dem Land. 27 Gott schuf also den Menschen
als sein Abbild; als Abbild Gottes schuf er ihn. Als Mann und Frau schuf er
sie. 28 Gott segnete sie und Gott sprach zu ihnen: Seid fruchtbar und vermehrt
euch, bevölkert die Erde, unterwerft sie euch und herrscht über die Fische des
Meeres, über die Vögel des Himmels und über alle Tiere, die sich auf dem Land
regen. 29 Dann sprach Gott: Hiermit übergebe ich euch alle Pflanzen auf der
ganzen Erde, die Samen tragen, und alle Bäume mit samenhaltigen Früchten. Euch
sollen sie zur Nahrung dienen. 30 Allen Tieren des Feldes, allen Vögeln des
Himmels und allem, was sich auf der Erde regt, was Lebensatem in sich hat, gebe
ich alle grünen Pflanzen zur Nahrung. So geschah es. 31 Gott sah alles an, was
er gemacht hatte: Es war sehr gut. Bewegung zum Lob Gottes Einen Tanz mit
bunten Tüchern, z.B. zum „Halleluja“ aus der Finnischen Messe (beschwingt),
oder einer anderen entsprechenden Musik. Schön wäre es wenn sich die einzelnen
Tänzerinnen oder Tänzer frei zum Lob Gottes bewegen. Wir beten in Anlehnung an
Psalm 148 Singt mit, alle Stimmen! Alles, was ist, rühme unseren Gott. Stimmt ein,
singt mit, ihr, die oben sind, in der Höhe! Singt mit, ihr Engel, das Heer der
himmlischen Diener. Singt mit, Sonne und Mond, singt mit, ihr leuchtenden
Sterne! Singt mit, ihr Welten, ihr unendlichen Räume im All! Denn Gottes Werk
seid ihr, geschaffen von der gütigen Hand. Stimmt ein, singt mit hier auf der
Erde. Singt mit in der Tiefe des Meeres 4 und an den Wolken des Himmels. Singt
mit, Gewitter und Hagel, singt mit, Schnee und Nebel. Sing mit, du Sturmwind
der sein Wort ausrichtet. Singt mit, ihr Berge und Hügel, ihr Fruchtbäume und
ihr Zedern, ihr Feldtiere, ihr Tiere im Haus, ihr Tiere der Erde, Ihr Vögel am
Himmel. Stimmt ein, singt mit, ihr Völker, ihr Könige, ihr Richter der Erde.
Singt mit, Frau und Mann, Greis und Kind. Rühmt und lobpreiset euren Gott, denn
Gott allein ist würdig des Ruhmes. So weit Himmel und Erde sind, waltet Gottes
Hoheit. Singt mit allen euren Stimmen, stimmt an den Lobpreis ihr Frauen und
Männer, ihr Kinder, große und kleine, ihr Völker der Erde. Halleluja! (Quelle
unbekannt) Lied Gott loben in der Stille… GL 399
Fürbitte
Gott, wir beten heute für die Erde, von der wir alle leben wie von einer
Mutter; Wir beten für die Luft, die uns umhüllt und atmen lässt. Wir beten für
das Wasser, das uns erfrischt und stärkt. Wir beten für das Feuer, das uns
wärmt und leuchtet. Wir beten für das Land, dass es gut und fruchtbar bleibt.
Wir beten für unsere Mitgeschöpfe, die Blumen, Tiere, Bäume und Pflanzen, dass
wir sie lieben und achten lernen. Wir beten für uns Menschen, dass wir uns
untereinander nicht gering schätzen, verachten, beneiden und schaden, sondern
gut für alle und alles sorgen. Lehre uns, aus deinen Schöpfungshänden mit
Dankbarkeit zu empfangen. (Heidrun Gut, aus: Hintersberger/Kett/Keul/Spendel
(Hgg.),
Du bist der Atem meines Lebens. Das Frauengebetbuch. Ostfildern 2006) Gebet
Vater unser….
5 Tanz (evtl. mit allen die Freude am Tanz haben)
Pilgertanz – Musik: Air – von: Johann
Sebastian Bach
Durch diesen Tanz, der eine sehr einfache Schrittfolge hat, sind wir herausgerufen
aus uns selbst und gehen in die Welt, in die Schöpfung, vertrauend auf Gottes
Verheißung des Lebens in Fülle für alle, wenn wir aufeinander achten und mit
allem Geschaffenen gut und achtsam umgehen. Aufstellung: hintereinander in
einer Schlange, rechte Hand wird auf die linke Schulter der vorderen Person
gelegt, linke Hand liegt auf dem Bauchzentrum. Schrittfolge rechter Fuß vor,
linker Fuß vor, rechter Fuß vor und wieder zurück auf den linken (=
Wiegeschritt). Der rechte Fuß wird wieder frei und der Schritt beginnt von
vorne.
Gebet
Öffne meine Augen Öffne meine Augen, Gott, Deine Herrlichkeit in der
Vielfalt von Pflanzen und Blumen zu sehen Öffne meine Ohren, Gott, Deine Stimme
im Vogelgesang und im Rauschen der Blätter zu hören. Öffne mein Herz, Gott,
Deine Liebe in der Fülle von Früchten und Samen zu erahnen. Öffne meine Hände,
Gott, Deine Schöpfung zu pflegen und zu bewahren. Öffne mein Leben, Gott, und
mach mich fähig, Dich in allem zu erkennen. (Andrea Rehn-Laryea, aus:
Hintersberger/Kett/Keul/Spendel, Hgg. Du bist der Atem meines Lebens. Das
Frauengebetbuch. Ostfildern 2006)
Lied
Wo Menschen sich vergessen… GL 861 (GL Anhand der Diözese
Rottenburg-Stuttgart und Freiburg) – Gibt es auch in anderen Liederbüchern!) 1.
Wo Menschen sich vergessen, die Wege verlassen und neu beginnen, ganz neu, 6 da
berühren sich Himmel und Erde, dass Friede werde unter uns, da berühren sich
Himmel und Erde, dass Friede werde unter uns. 2. Wo Menschen sich verschenken,
die Liebe bedenken und neu beginnen, ganz neu, da berühren sich Himmel und
Erde, dass Friede werde… 3. Wo Menschen sich verbünden, den Hass überwinden und
neu beginnen, ganz neu, da berühren sich Himmel und Erde, dass Friede werde…
Segen Einmal das Blickfeld wechseln sich aus allen Wolken nicht nur aus „Wolke
7“ fallen lassen – mit Mut – ohne Übermut, mit Wagnis – ohne Waghalsigkeit, mit
Leichtigkeit – ohne Leichtfertigkeit, sich trauen sich etwas zutrauen sich dem
Himmel und der Erde anvertrauen täglich. (Klaus Jäkel-Anzeiger für die
Seelsorge, 5-‘17)
Dazu segne uns du Gott des Lebens, du Vater und Mutter, du Sohn und
Bruder und du heilige Geistkraft. Amen. Zusammengestellt von: Sr.
Bernadette Dunkel SSpS Deutsche Ordenskonferenz (DOK) Christinnenrat
Το κείμενο
που τελικά επιλέχθηκε το βλέπετε εδώ:
http://www.oekumene-ack.de/fileadmin/user_upload/schoepfungstag/Luebeck_2017/ACK_TdS_2017_ES_web.pdf
Το "ορθόδοξες" ενορίες σε εισαγωγικά παρακαλώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας λέτε ότι συμμετέχουν μόνο οι "Ορθόδοξοι" του Φαναρίου.
Δηλαδή κατ' εσάς οι υπόλοιποι επίσκοποι και πατριάρχες ανά τον κόσμο που έχουν κοινωνία εκκλησιαστική, δηλαδή πίστεως με τον Βαρθολομαίο δεν είναι σε αίρεση;
Όπως κι οι ιερείς που τους μνημονεύουν, όπως κι οι λαϊκοί που τους ανέχονται και τους φιλουν τα χέρια; Η μήπως οι ιερείς και οι μοναχοί που παριστάνουν τους συνοδικοτερους των Συνόδων και αποφασίζουν μόνοι τους ότι οι αιρετικοί οικουμενιστες έχουν Μυστήρια, αγνοώντας πληθώρα Αγίων όπως ο Μέγας Βασίλειος που λέει ότι ούτε οι αιρετικοι, ούτε οι σχισματικοί έχουν Βάπτισμα (δηλαδή Μυστήρια); Ανοίξτε το Πηδάλιο να δείτε τι λέει μέσα για τις οικονομίες που έγιναν και αναγνωρίστηκαν κάποια βαπτισματα. Αυτό αποφασίστηκε από Σύνοδο και μετά που υποχώρησε η αίρεση.
Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι γράφετε δημοσίως για σοβαρότατα θέματα πίστεως, ένας να πλανηθει από τα γραφόμενα σας θα δώσετε φοβερό λόγο.
Φιλικά
Αποτειχισμενοι από Αγγλία
ΥΓ: πέραν των ανωτέρω εξαιτίας της στάσης των "οικονομολόγων" δεν έχουμε ναούς και ιερείς να πάμε να λειτουργήθουμε.
Κρατάτε το λαό σε λήθαργο με τις υποτονικές και πλανεμενες θεωρίες σας περί οικονομίας και δεν αντιδρά όπως θα έπρεπε. Και φυσικά έχουμε κι εμείς ευθύνη. Αν αντιδρουσαμε σωστά και δυναμικά θα είχαμε περισσότερους ιερείς.
Ο Θεός να μας βοηθήσει.
Διαβάζω " ... Ανοίξτε το Πηδάλιο να δείτε τι λέει μέσα για τις οικονομίες που έγιναν και αναγνωρίστηκαν κάποια βαπτισματα. Αυτό αποφασίστηκε από Σύνοδο και μετά που υποχώρησε η αίρεση...."
ΔιαγραφήΝαι ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΓΑΙ ΟΣΟΥΣ ΜΕΤΑΝΟΗΣΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΗΛΘΑΝ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ με την έννοια οτι η θεία χάρις τα ασθενή θεραπεύει και τα ελλείποντα αναπληροί. Και το σωστό και ασφαλές είναι να βαπτίζονται και όχι να "οικονομουνται" με μπαλώματα ...
Ποτέ η εκκλησία δεν αναγνώρισε μυστήρια σε ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΑΝ .
Η εκκλησία ουδέποτε αναγνώρισε σωτηρία , μυστήρια και θεία χάρη στην αίρεση και το σχίσμα ,σε ετερόδοξους ... σε ότι ήταν εκτός των ορίων της .
Και αυτή είναι η καινοτομία στο Κολιμπάρι . Οτι για πρώτη φορά στο Κολιμπάρι βλέπουν συνοδικά εκκλησία , σωτηρία , μυστήρια και θεία χάρη κτλ στο σχίσμα και την αίρεση .
Λέτε επίσης "Κρατάτε το λαό σε λήθαργο με τις υποτονικές και πλανεμενες θεωρίες σας περί οικονομίας και δεν αντιδρά όπως θα έπρεπε. .."
Ετσι είναι . Αμα του λές και με την εκκλησία του Βαρθολομαίου σώζεσαι γιατί να χάσει την βολή του και να μπεί στα δύσκολα της ομολογίας ?
Α και για το " Κι όπως και σε άλλες εκκλησιαστικές περιόδους οι Άγιοι ανέχονταν κατ’ οικονομία κάποιες καταστάσεις, ειδικά για τους αγνοούντας, έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Δεν αποφασίζουμε ατομικά για την εγκυρότητα ή όχι των Μυστηρίων λοιπόν, αλλ’ αυτό περιμένουμε να το κάνει μια Ορθόδοξη Σύνοδος, η οποία και έχει τέτοιες αρμοδιότητες. "
Εαν σύνοδος έχει αρμοδιότητα αμετανόητους αιρετικούς να κάνει τέτοιες οικονομίες Ε ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΚΟΛΙΜΠΑΡΙ οπότε εσείς γιατί τα βάζετε με το Κολιμπάρι ?
Καμία σύνοδος δεν είχε , δεν έχει και δεν θα έχει την αρμοδιότητα και την δυνατότητα να κάνει κατι τέτοιο απλά γιατί έρχεται αντίθετο στο ένας Κύριος, η μία πίστη, το ένα βάπτισμα και είναι άρνηση της απαξ παραδοθείσας πίστης .Εαν το έκανε θα ήταν απο χέρι ληστρική όπως ακριβώς και είναι το Κολιμπάρι .
Οσο για το " Για θυμηθείτε· υπάρχει κάποια Σύνοδος που αμφισβήτησε την εγκυρότητα των μυστηρίων που τελέστηκαν σε ανάλογες περιόδους; Τότε δηλαδή (ἐπί Αρειανισμού, Νεστοριανισμού, Μονοθελητισμού κ.λπ.) που στον ένα Επισκοπικό θρόνο κατελάμβανε αιρετικός Επίσκοπος, στη διπλανή μητρόπολη Ορθόδοξος, στην παραπέρα ένας κρυφο-αρειανιστής, στην άλλη ένας … και αυτή η κατάσταση εναλλασσόταν σχεδόν σε όλες τις τοπικές Εκκλησίες;"
Ναι υπέρχουν αναφορές που Αγιοι δεν έκαναν μνημόσυνο στο παιδί τους γιατι στην αιρεση αοεβίωσε . Αλλά και στις νεαρές τα αγια γράμματα , τις διαταγές λέγω των ΑΓΙΩΝ Αυτοκρατόρων σαφώς αιρετικά τέκνα δεν κληρονομούσαν χριστιανούς και οι αιρετικοί ΑΚΟΜΑ και μετά θάνατο αναθεματιζόταν και τα οστά τους διασκορπιζόταν ...
Αυτά τα αγαπουλίστικα περί ανοχής κτλ των αιρετικών είναι οικουμενιστικά ψέματα .
Λέει ο Κρίσνα:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Εγώ είμαι ιεροτελεστία, Εγώ η θυσία, ο Μάντρα Εγώ. Εγώ η σπονδή, εγώ η φωτιά...
Εγώ του κόσμου τούτου είμαι ο πατέρας, η μάννα, ο χορηγός, ο Προπάτορας, το αντικείμενο της γνώσης, ο Εξαγνιστής... κι ακόμα ο Ρινγκ Βέδα, ο Σάμα Βέδα και ο Γιάτζιους Βέδα, ο σκοπός, το στήριγμα, ο Κύριος... Η αθανασία κι ο θάνατος και το ον και το μη ον, Εγώ είμαι ω Αρτζούνα" Μπαγκαβάτ Γκιτά κεφάλαιο 9ο στίχοι 16-19.
Έχετε δίκιο. Το «ορθόδοξες ενορίες» σε εισαγωγικά. Όμως το άρθρο έχει υπογραφή: Δ.Π. Θα έπρεπε να επέμβουμε σε κείμενο ξένο και να το διορθώσουμε; Οι θέσεις μας στο θέμα είναι γνωστές, αν και κάποιες φορές μας ξεφεύγουν κάποια πράγματα. Αν ανατρέξετε στις αναρτήσεις μας, θα δείτε εκατοντάδες φορές να επαναλαμβάνεται αυτό που κι εσείς γράφετε. Ότι δηλαδή, «οι υπόλοιποι επίσκοποι και πατριάρχες ανά τον κόσμο που έχουν κοινωνία εκκλησιαστική, δηλαδή πίστεως με τον Βαρθολομαίο είναι σε αίρεση».
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς προς τα μυστήρια των μη κεκριμένων αιρετικών, μην είστε τόσο εύκολοι σε αποφάνσεις. Καλώς κάνετε και υπενθυμίζετε την Ακρίβεια και την ακολουθείτε, και διαφωτίζετε γι’ αυτήν. Όμως την απόφαση για ένα τέτοιο μεγάλο θέμα, μόνο μια ορθόδοξη Σύνοδος έχει αρμοδιότητα πάρει.
Όπως κι εσείς, έτσι κι εμείς, επειδή ακριβώς δεχόμαστε την διδασκαλία των Αγίων, έχουμε αποτειχισθεί για να αποφύγουμε τον μολυσμό της Παναιρέσεως, ο καθένας προσωπικά (αφού πρωτίστως για τον εαυτό μας έχουμε ευθύνη) ακολουθώντας και υπακούοντας στους Αγίους τους οποίους αναφέρετε. Όμως είμαστε σε εποχή συγχύσεως τεραστίων διαστάσεων, εσχατολογική εποχή, και πλήθος ιερωμένων και πιστών (αιχμάλωτοι μιας αρρωστημένης και εξουσιαστικής γεροντοκρατίας και δεσποτοκρατίας) δεν ξέρουν τι να κάνουν και ποιούς ν' ακούσουν. Κι όπως και σε άλλες εκκλησιαστικές περιόδους οι Άγιοι ανέχονταν κατ’ οικονομία κάποιες καταστάσεις, ειδικά για τους αγνοούντας, έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Δεν αποφασίζουμε ατομικά για την εγκυρότητα ή όχι των Μυστηρίων λοιπόν, αλλ’ αυτό περιμένουμε να το κάνει μια Ορθόδοξη Σύνοδος, η οποία και έχει τέτοιες αρμοδιότητες. Για θυμηθείτε· υπάρχει κάποια Σύνοδος που αμφισβήτησε την εγκυρότητα των μυστηρίων που τελέστηκαν σε ανάλογες περιόδους; Τότε δηλαδή (ἐπί Αρειανισμού, Νεστοριανισμού, Μονοθελητισμού κ.λπ.) που στον ένα Επισκοπικό θρόνο κατελάμβανε αιρετικός Επίσκοπος, στη διπλανή μητρόπολη Ορθόδοξος, στην παραπέρα ένας κρυφο-αρειανιστής, στην άλλη ένας … και αυτή η κατάσταση εναλλασσόταν σχεδόν σε όλες τις τοπικές Εκκλησίες;
Εν ημέρα κρίσεως δεν θα έχουμε πού να κρυφτούμε, είσαστε τα ΜΜΕ του Αντίχριστου, διαφημίζεται την Εκκλησία του.
ΔιαγραφήΑγαπητό ιστολόγιο,
ΔιαγραφήΕυχαριστώ κατ'αρχας που δημοσιεύσατε το σχόλιο μου, όπως και για την απάντηση σας.
Σχετικά με αυτά που αναφέρετε έχω να παρατηρήσω ότι κατά την Ορθόδοξη διδασκαλία, είναι άλλο η συνοδική καταδίκη, "παρά των αγίων Συνόδων ή Πατέρων κατεγνωσμένην" Αίρεση και άλλο η συνοδική καταδίκη των αιρετικών.
Ο Μέγας Αθανάσιος σύμφωνα με την Απόφαση της Α' Οικουμενικής Συνόδου που καταδίκασε την Αίρεση του Αρειανισμού, (Βλέπε Παναίρεση Οικουμενισμού)-
"ο Οικουμενισμός εμπίπτει στην απαίτηση του 15ου Κανόνος της Πρωτοδευτέρας, συμφώνως μέ τήν οποία η κηρυσσόμενη αιρεση από τόν επίσκοπο πρέπει νά ειναι «παρά των Αγίων Συνόδων ή Πατέρων κατεγνωσμένη..."
(Π. Θεόδωρου Ζήση)-
δεν είχε ουδεμία Εκκλησιαστική επικοινωνία με τους μη καταδικασμένους και μη καθηρημένους Συνοδικά Αρειανούς(Βλέπε Οικουμενιστές), Ψευδεπισκόπους και δεν δεχόταν ως έγκυρα τα μυστήρια τους.
"Και για να μιλήσουμε συγκεκριμένως, ο Μέγας Αθανάσιος αποκηρύττει το βάπτισμα των Αρειανών, καίπερ ετηρείτο κατ' αυτό ο υπό του Κυρίου ορισθείς τύπος της τριαδικής επικλήσεως.
Επειδή δηλαδή δεν εδέχοντο τον Υιόν ομοούσιον προς τον Πατέρα, δια τούτο ουχί «εις Πατέρα και Υιόν» έδιδον το βάπτισμα, «αλλά εις κτίστην και κτίσμα, εις ποιητήν και ποίημα.
Ου γαρ ο λέγων απλώς Κύριε, ούτος και δίδωσι, αλλά ο μετά του ονόματος και την πίστιν έχει ορθήν.
Πολλαί γουν και άλλαι αιρέσεις λέγουσαι τα ονόματα μόνον, μη φρονούσαι δε ορθώς μηδέ την πίστιν υγιαίνουσαν έχουσαι, αλυσιτελές έχουσι το παρ' αυτών διδόμενον ύδωρ, λειπόμενον ευσέβεια· ώστε και τον ραντιζόμενον παρ' αυτών ρυπαίνεσθαι μάλλον εν ασέβεια ή λυτρούσθαι» ".
(Π. Τρεμπέλα, Δογματική της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας).
Μόνο κατά οικονομία μπορούμε να δεχτούμε τα μυστήρια των Αιρετικών Οικουμενιστών Ψευδοεπισκόπων της Αντίχριστης Συνόδου της Κρήτης και όσων έχουν εκκλησιαστική επικοινωνία με αυτούς, διότι οι Αιρετικοί καθώς λέει ο Ιερός Κανόνας της Εκκλησίας, μήτε Εκκλησία είναι, μήτε θυσιαστήριο έχουν, μήτε Άγιον Πνεύμα,
"τα υπ' αυτών (δηλαδή των αιρετικών) γινόμενα, ψευδή και κενά υπάρχοντα, πάντα εστίν αδόκιμα.
Ου γαρ δύναται τι δεκτόν και αιρετόν είναι πάρα τω Θεώ των υπ' εκείνων γινομένων.
Όθεν και ημείς συνιέναι οφείλομεν, και νοείν, ως... δυνατοί ουκ ειεν χάριν δούνε τω Κυρίω.
Και δια τούτο ημείς οι συν Κυρίω οντες, και ενότητα Κυρίου κρατούντες, και κατά την αξίαν αυτού χορηγούμενοι, την ιερατείαν αυτού εν τη εκκλησία λειτουργούντες, όσα οι αντικείμενοι αυτω, τουτέστι πολέμιοι και αντίχριστοι ποιούσιν, αποδοκιμάσαι και αποποιήσαι και απορρίψαι, και ωςβέβηλα έχειν οφείλομεν"
(Α' Κανών Σύνοδος Καρχηδόνας επί Ιερομάρτυρος Κυπριανού).
Συνέχεια:
ΔιαγραφήΤουτέστιν όσοι αδελφοί μας επιστρέφουν εν μετανοία στην Εκκλησία, τους δεχόμαστε όπως είναι, χωρίς να κάνουμε αναβαπτισμούς, αναμυρώσεις, αναχειρωτονίες κλπ, διότι τότε θα αναγάγουμε τους εαυτούς μας σε "Υπερ-Σύνοδο και Υπέρ - Εκκλησία", και όταν γίνει μια Ορθόδοξος Σύνοδος που δεν θα γίνει ποτέ διότι ζούμε στα έσχατα χρόνια, θα αποφασίσει αυτή για τα μυστήρια τους.
Διαφορετική είναι η συμπεριφορά των Αγίων της Εκκλησίας προς τους Αιρετικούς όταν κηρύσσεται Αίρεση και γίνονται Ομολογιακοί αγώνες και διαφορετική όταν επανέρχεται η Ορθοδοξία και καταδικάζονται Συνοδικώς - τυπικώς οι Αιρετικοί λαμβάνοντας τέλος και οι Ομολογιακοί αγώνες.
Διαφορετική είναι επίσης η συμπεριφορά των Αγίων Πατέρων μας προς τους αμετανόητους διώκτες Αιρετικούς και όσων έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με αυτούς και διαφορετική προς τους επιστρέφοντας στην Εκκλησία μετανιωμένους.
Η Εκκλησία αποδέχθηκε Συνοδικώς και κατά οικονομία, χωρίς δηλαδή να επαναλάβει τα μυστήρια όχι μόνο μη καθαιρεμένων Αιρετικών Ψευδοϊερέων που μετανόησαν αλλά ακόμη και από καθαιρεμένων παμπάλαιων Ψευδοϊερέων Αιρετικών που μετανόησαν, ευρισκομένων ομοίως εκτός Εκκλησίας.
(Βλέπε 95' Κανών ΣΤ' Οικουμενικής Συνόδου).
Κατά τον Μέγα Βασίλειο, δια της πράξεως της αυτής η Εκκλησία προσπαθούσε να διευκολύνει την προσέλευση των μετανοούντων Αιρετικών στο σώμα της.
(Αρχ. Βασ.Παπαδάκη).
Το γενικό συμπέρασμα σύμφωνα πάντοτε με την Πράξη της Εκκλησίας είναι ότι η "οικονομία" στο θέμα των μυστηρίων των πλανεμένων κατά το δόγμα Αιρετικών, γίνεται να εφαρμοστεί σε όσους εν μετανοία επιστρέφουν στην Εκκλησία, ενώ για τους εκτός Εκκλησίας παραμένοντας στην Αίρεση τους, η εφαρμογή της "οικονομίας" είναι αδύνατη.
Δεν υπάρχει ούτε ένα παράδειγμα, ούτε ένας Ιερός Κανόνας είτε απο Αγίους Πατέρες είτε κάποιας Απόφασης Τοπικής ή Οικουμενικής Συνόδου που να δέχεται ως έγκυρα τα μυστήρια αιρετικών που παραμένουν αμετανόητοι μέσα στον βόθρο της Αιρέσεως.
Τέλος για το Θέμα των Μυστηρίων ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς αναφέρει :
" Η διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Θεανθρώπου Χριστού, διατυπωθείσα υπό των αγίων Αποστόλων, υπό των αγίων Πατέρων, υπό των αγίων Συνόδων, περί των αιρετικών είναι η εξής :
Αι αιρέσεις δεν είναι Εκκλησία, ούτε δύνανται να είναι Εκκλησία.
Δια τούτο δεν δύνανται αυταί να έχουν τα άγια Μυστήρια, ιδιαιτέρως δε το Μυστήριον της Ευχαριστίας, το Μυστήριον τούτο των μυστηρίων.
Διότι ακριβώς η Θεία Ευχαριστία είναι το παν και τα πάντα εν τη Εκκλησία... "
Φιλικά,
Ιωάννα