Ανοιχτή επιστολή προς
την αδελφότητα «Λυδία»
Αριστείδης Π. Δασκαλάκης*
Χαίρετε εν Κυρίω, αγαπητοί μου αδελφοί,
Πριν
λίγες ημέρες (Πέμπτη 19/10/2017) και ώρα 19:55 σε μια διαδρομή με το
αυτοκίνητό μου πάτησα μηχανικά το κουμπί του ραδιοφώνου. Ήταν στη
συχνότητα της αδελφότητας Λυδίας.
Προς μεγάλη μου έκπληξη ακούω ότι καλεσμένος ήταν ο αναπληρωτής καθηγητής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κος Ηλίας Ευαγγέλου. Το θέμα: «Το
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης της Δομής Δια Βίου Μάθησης Α.Π.Θ. “Η Αγία και
Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας: Ιστορικό πλαίσιο-
Προκλήσεις-Προοπτικές” που θα πραγματοποιηθεί κατά το χειμερινό εξάμηνο
του ακαδημαϊκού έτους 2017-2018».
Ο
καθηγητής είπε μεταξύ άλλων, ότι εύχεται, ο λαός να δει το θέμα χωρίς
φοβίες και με νηφαλιότητα (λόγια που δηλούν τοποθέτηση). Συμφωνήσατε και
ευχαριστήσατε (ως σταθμός δια μέσου της δημοσιογράφου σας) την
Θεολογική Σχολή γι’ αυτές τις πρωτοβουλίες.
Αδελφές της αδελφότητας Λυδίας έχω κάποιες απορίες και θα ήθελα σας παρακαλώ να μου τις λύσετε.
Επίσης
θα ήταν χρήσιμο οι ορθόδοξες οικογένειες που στέλνουν τα κορίτσια τους
στις κατασκηνώσεις σας, να γνωρίζουν τις θέσεις σας σε κάποια σοβαρά –πιστεύω– θέματα.
Με μεγάλο σεβασμό λοιπόν σας απευθύνω τα παρακάτω ερωτήματα:
1.
Ένας εκκλησιαστικός ραδιοφωνικός σταθμός ακολουθεί τους κανόνες των
υπολοίπων κοσμικών ραδιοφώνων; Δηλαδή επικρατεί ο θρησκευτικός
πλουραλισμός και καλείται ο καθείς για να αναπτύξει τη γνώμη του και την
ιδεολογία του; Δηλαδή υπάρχει μεθαύριο πιθανότητα να δούμε και κανένα
καθηγητή ισλαμικών σπουδών να μας εκθέτει τα των πλανών του;
2.
Πρέπει ένα εκκλησιαστικό κανάλι να συμβάλλει με τις εκπομπές του στο
σωτηριολογικό έργο της Εκκλησίας ή βάση μιας επίπλαστης δημοκρατίας
φιλοξενούνται οι πάντες και εκθέτουν τη γνώμη τους παραπλανώντας τον
κόσμο;
3.
Οφείλει το κανάλι σας να ελέγχει ποιος είναι ο καθένας ομιλητής και τι
πρεσβεύει; Εδώ να σας πληροφορήσω ότι ο κύριος καθηγητής που
φιλοξενήσατε μάλλον είναι υπέρμαχος του Οικουμενισμού. Κι επειδή είπε
ότι ως ακαδημαϊκός οφείλει να αντιμετωπίζει τα πράγματα δίκαια με βάση
την αλήθεια, γιατί είναι από αυτούς που στις 29/3//2012 έστειλαν
επιστολή προς την Ι. Σύνοδο ψέγοντας τους Μητροπολίτες Πειραιώς και
Κυθήρων αλλά και μερικούς άλλους ιεράρχες για την στάση τους απέναντι
στην ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου; Επίσης είναι απ’ αυτούς που
υπερψήφισαν την ίδρυση του τμήματος ισλαμικών σπουδών της Θεολογικής
σχολής.
4.
Πιστεύετε ότι έχει κάτι θετικό να προσφέρει αυτή η Σύνοδος στην
σωτηριολογική πορεία της Εκκλησίας και του έθνους; (εκτός βέβαια από την
σύμπνοια και υποστήριξη των παπικών και των προτεσταντών).
5.
Πιστεύετε ότι η σύνοδος της Κρήτης έχει τα χαρακτηριστικά αγίας Συνόδου
και λειτούργησε με τον παραδοσιακό τρόπο των πρότερων Οικουμενικών
συνόδων;
6. Ποια είναι η γνώμη σας για τον Πάπα. Είναι επίσκοπος ή αξιοκατάρατος; (όπως βοά ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός).
7. Διαθέτουν άλλες ομολογίες μέρος της αληθείας ή όλη η αλήθεια πρεσβεύεται μόνο απ’ την Ορθοδοξία;
8. Υιοθετείται την χρήση μουσικών οργάνων μέσα σε ένα ναό κατά τη λειτουργία;
9.
Πρέπει να διδάσκεται στα κατηχητικά και στους κύκλους τους
αγιογραφικούς το οικουμενικό πνεύμα; (όπως προτρέπει και η Β´ Βατικάνεια
Σύνοδος)
10.
Συμφωνείται με αυτά που είπαν για τον οικουμενισμό ο μακαριστός
γέροντας Αθανάσιος Μυτιλιναίος, ο μακαριστός γέροντας Γεώργιος Καψάνης, ο
άγιος Παϊσιος. ο γέρων Γαβριήλ, ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς; (σταματώ
εδώ, γιατί τελειωμό δεν έχουν)
11.
Πιστεύεται ότι καλώς έπραξε, ότι έπραξε ο άγιος Μάξιμος ο ομολογητής
εναντίων ολόκληρης της διοικούσας εκκλησίας της εποχής του;
12. O πατριάρχης Ιωάννης Βέκκος καλώς έπραξε ότι έπραξε για να επιβάλει την τάξη στην εκκλησία και το Άγιον Όρος;
13. Διαφωνείτε με ότι μας προτρέπει ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης περί αιρέσεων; Και για να είμαι πιο συγκεκριμένος:
14. Πρέπει ο λαϊκός να καταδιώκει την αίρεση ή να τα προσπερνάει όλα "Αβρόχοις ποσίν";
15. To δόγμα είναι υπόθεση μόνο των καθηγητάδων;
16.
Είναι εγωισμός η πεποίθηση ότι μόνο η Oρθοδοξία κατέχει την αλήθεια; Ή ο
Κύριος ημών Ιησούς Χριστός μοίρασε από λίγη αλήθεια σε όλες τις
ομολογίες;
17. Είναι σωστό αυτό που είπε ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ότι «Ουδέν ωφελεί βίος ορθός δογμάτων διεστραμμένων» (ΕΠΕ 23, 492 - 494)";
18. Δηλαδή σωζόμαστε μέσα στην αίρεση;
19. Eίχε δίκιο ο γέρων Εφραίμ ο Κατουνακιώτης όταν μας έλεγε ότι "ὁ Οἰκουμενισμός ἔχει πνεῦμα πονηρίας καί κυριαρχεῖται ἀπό ἀκάθαρτα πνεύματα";
20. Συμφωνείτε με τον άγιο Νεκτάριο όταν μας λέει ότι ο Πάπας ξεθεμελίωσε τον Χριστό απ’ την εκκλησία;
21. Oι άγιοί μας είναι αλά καρτ (à la carte) δηλ. σε κάποια πράγματα αποφαίνονται ορθώς και σε κάποια άλλα ζωτικής σημασίας (δόγμα, αίρεση, πλάνη) σφάλουν;
22. Συμφωνείται με τον άγιο Παϊσιο όταν ονόμαζε τον Οικουμενισμό "κουρελού του διαβόλου";
23 Eίναι ένδειξη αγάπης το να ασπαστούμε άλλα δόγματα ως αληθή;
24. Eν κατακλείδι , είναι αίρεση ο οικουμενισμός ή όχι;
25. Συμφωνείται με τους παρακάτω κανόνες;
a. Κανών ΞΕ' τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων
"Εἴ τις Κληρικός, ἤ Λαϊκός εἰσέλθοι εἰς συναγωγήν Ἰουδαίων, ἤ αἱρετικῶν προσεύξασθαι, καί καθαιρείσθω, καί ἀφοριζέσθω".
b. Κανών ΟΑ΄ τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων:
"Εἴ τις Χριστιανός ἔλαιον ἀπενέγκοι εἰς ἱερόν ἐθνῶν, ἤ εἰς συναγωγήν Ἰουδαίων ἐν ταῖς ἑορταῖς αὐτῶν, ἤ λύχνους ἅπτοι, ἀφοριζέσθω".
c. Κανών ΛΒ' τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Τοπικῆς Συνόδου:
"ὅτι οὐ δεῖ αἱρετικῶν εὐλογίας λαμβάνειν, αἵτινες εἰσίν ἀλογίαι μᾶλλον, ἤ εὐλογίαι".
d. Κανών ΛΖ΄ τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Τοπικῆς Συνόδου:
"ὅτι οὐ δεῖ παρά τῶν Ἰουδαίων ἤ αἱρετικῶν τά πεμπόμενα ἑορταστικά λαμβάνειν, μηδέ συνεορτάζει αὐτοῖς".
e. Κανών ΛΓ' τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Τοπικῆς Συνόδου:
"ὅτι οὐ δεῖ αἱρετικοῖς ἤ σχισματικοῖς συνεύχεσθαι".
26. To ιερό πηδάλιο είναι δυνητικό ή υποχρεωτικό;
27. Είστε υπέρ της ιδρύσεως του τμήματος ισλαμικών σπουδών στο Α.Π.Θ.;
28. Το κοράνι είναι ιερό βιβλίο;
29. Kι αν όχι, ένας ορθόδοξος χριστιανός λαϊκός ή ιεράρχης δύναται να το μοιράζει από ευγένεια κι αδελφοσύνη σε αλλόθρησκους;
30.
Πρέπει ο ορθόδοξος χριστιανός να προσέχει σε ποια κατασκήνωση στέλνει
τα παιδιά του; Nα δίνει βαρύτητα στη γραμμή και τα πιστεύω της,
ορμώμενος απ’ τα λόγια του Ευαγγελίου: “τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται” (Ματθ. 15,14 );
Αυτά και άλλα πολλά θα ήθελα να σας ρωτήσω.
Η
απάντησή σας όμως έστω και σε δύο–τρία απ’ αυτά θα μου λύσει τις
καίριες απορίες. Ελπίζω να μην επιβεβαιωθούν οι φόβοι και οι ανησυχίες
μου.
Και δεν πιστεύω ότι ο μακαριστός γέροντας π. Θεόφιλος Ζησόπουλος, θα άφηνε κάποια ανησυχητική παρακαταθήκη.
Την ευχή του να έχουμε.
*Αριστείδης Π. Δασκαλάκης
Μηχ.Μηχανικός Α.Π.Θ.
Μηχανικός Πληροφορικής - Αναλυτής Συστημάτων
Σύμβουλος Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας
Τηλ. +306974027442
Αδελφέ δεν βρίσκεις άκρη με τις αδελφότητες. Όλες τους είναι δομημένες σε προτεσταντικά πλαίσια και στα πλαίσια της υπακοής στους τοπικούς επισκόπους δεν διαμαρτύρονται μάλλον δε και συμπλέουν με το θέλημά τους. Προσωπικά στην πόλη που ζώ και τους βλέπω μου θυμίζουν ανθρώπους μιάς άλλης εποχής, με ευσεβισμό, υποκρισία, τήρηση εξωτερικών τύπων και παρά το γεγονός οτι σε μερικά θέματα -λόγω εποχής- έχουν ρίξει ``νερό στο κρασί τους πάλι εμφανίζουν σαν οργάνωση την ίδια ``ξινίλα``. Όσον αφορά την ομιλία στην οποία αναφέρεστε για την Κολυμπάρειο Σύνοδο, αμφιβάλω αν κατάλαβαν τι ειπώθηκε από τον ομιλιτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΛΕΣ ΟΙ ΑΔΕΛΦΌΤΗΤΕΣ ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΝ ΑΝ ΟΧΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφή