Χωρεπίσκοπος
Μάξιμος:
Η επίσκεψη των Ορθοδόξων αδελφών από την Ελλάδα και το Άγιο Όρος στην
Επαρχία Ράσκας και Πριζρένης στην εξορία
Η Εκκλησία του Χριστού σταυρώθηκε
εξαρχής, καθώς σταυρώθηκε κι αιώνιος της Αρχιερέας κι η Κεφαλή της Εκκλησίας –
ο Χριστός. Σταυρωμένη είναι η Εκκλησία και σήμερα, επειδή σήμερα ύπουλα και
αλαζονικά, όσο ποτέ άλλοτε, σταυρώνεται η αλήθεια της Εκκλησίας – η αμετάβλητη
Ορθόδοξη Πίστη, χωρίς την οποία δεν μπορούμε να υπηρετήσουμε το Θεό και να
σωθούμε.
Η αλήθεια της Ορθόδοξης Πίστης, η
αλήθεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας, σήμερα δέχεται την επίθεση από τον
οικουμενισμό, ο οποίος αποτελεί επέκταση της παγκοσμιοποίησης στην
πραγματικότητα. Ο οικουμενισμός είναι θρησκεία της παγκοσμιοποίησης, δηλαδή,
ιδεολογική και θρησκευτική της εμφάνιση. Η γενική επίθεση της παγκοσμιοποίησης
δεν παραμελούσε ούτε ένα μέρος της Ορθόδοξης Εκκλησίας,
λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλο της το οικουμενικό
μέγεθος. Αλλά, η αιώνια ψυχή της Εκκλησίας, το Άγιο Πνεύμα, ως εμπνευστής,
προστάτης, διατηρητής, ζωοδότης και πηγή σοφίας, αγιότητας και διαφώτισης,
μόνιμα και σταθερά ποτίζει, τρέφει, εξευγενίζει, καλυτερεύει και καθαρίζει την
Εκκλησία, ώστε να είναι αυτή για πάντα νέα, καθαρή και όμορφη Νύμφη του αιώνια
νέου και αιώνια ζωντανού της ζωοδότη και του Νυμφίου της – του Θεανθρώπου
Χριστού. Για αυτό το λόγο, το Άγιο Πνεύμα πάντα, έτσι και σήμερα, με τη δική
του λάμψη της Πεντηκοστής, κινεί τις ψυχές των πιστών του (ορθοδόξων ποιμένων,
μοναχών, λαϊκών), δυναμώνει και διδάσκει χείρας αυτών εἰς
πόλεμον (Ψαλ. 17, 35) κατά της αίρεσης, η οποία πολεμάει την
αγιοπνευματική αλήθεια της Πίστεως (βρισκόμενη στην Ορθοδοξία, διατηρημένη
εντός της Ορθόδοξης Εκκλησίας, σαν μαργαριτάρι στο κοχύλι). Καθώς ένα κοχύλι
χωρίς μαργαριτάρι δεν έχει καμία αξία, ούτω και η Εκκλησία – χωρίς “μαργαριτάρι“
της καθαρής, λαμπρότατης Ορθόδοξης Πίστης, η Εκκλησία δεν είναι πια Εκκλησία,
διότι χάνει τη δική της σωτηριολογική αξία.
Οδηγημένο από το Άγιο Πνεύμα, το
πλήθος των Ορθοδόξων στην Οικουμένη διακόπτει την κοινωνία με την εκκλησιαστική
ιεραρχία, η οποία δραστήρια ή σιωπηρά διαδίδει την αίρεση του οικουμενισμού.
Οδηγημένοι από το ίδιο το Πνεύμα, οι Ορθόδοξοι αρχίζουν την αποφασιστική μάχη
για τη διατήρηση της Ορθόδοξης Πίστεως. Για το σκοπό αυτό, οργανώνουν ορθόδοξες
συνάξεις, διασκέψεις, συναθροίσεις, από οπού στέλνουν πολλά μηνύματα,
εμπνευσμένα από το ευαγγελικό πνεύμα – το πνεύμα του αποστολικού ζήλου για την
Πίστη και το πνεύμα της αγιοπατερικής, ακριβούς κατανόησης της Πίστης και της
Ορθόδοξης Εκκλησίας. Το αναμενόμενο και το πιο σημαντικό σε αυτόν τον αγώνα
είναι το γεγονός ότι το Άγιο Πνεύμα άρχισε να ενώνει τους Ορθόδοξους σε όλο τον
κόσμο και να δημιουργεί σιγά ένα αληθώς αγιοπνευματικό μέτωπο, το οποίο
χτίζεται μπροστά από την κοινή Ορθόδοξη Πίστη και τις κοινές στάσεις σε επίπεδο
του εκκλησιαστικού δικαίου (τις αρχές της μάχης για τη διατήρηση της
Ορθοδοξίας). Από την πέμπτη προσευχόμενη, εκκλησιαστική και λαϊκή Σύνοδο
(Σύναξη) στη Λόζνιτσα, έχουμε στείλει το Μήνυμα, στο οποίο έχουμε καλέσει
όλους τους Ορθόδοξους να ενωθούμε και να αντισταθούμε στην αίρεση του
οικουμενισμού. Τηρούμε τη λογική αυτής της πρόσκλησης για συνοδικότητα στο
ανδραγάθημα της διατήρησης της Πίστεως, και επομένως, έχουμε στείλει στη φετινή
Σύναξη των Ορθοδόξων στο Κρασνοδάρ τη σεμνή μας ανακοίνωση υποστήριξης για τους
συμμετέχοντες της Σύναξης, μαζί με το φετινό μας Μήνυμα της πέμπτης
προσευχόμενης, εκκλησιαστικής και λαϊκής Συνόδου (Σύναξης) στη Λόζνιτσα.
Χαιρόμαστε, επειδή πολλοί αποδέχθηκαν θετικά το Μήνυμα αυτό, και επειδή μετά,
εμείς έχουμε λάβει την απάντηση από το πλήθος των Ορθοδόξων, το
οποίο ἀθλέι νομίμως (Β’ Τιμ. 2, 5), πλέκοντας με αυτόν τον τρόπο το
ομολογητικό στέφανο για τον εαυτό του. Μεταξύ εκείνων που επισκέφτηκαν την
Ενορία μας, ζήτησαν την ευλογία του Επισκόπου Αρτεμίου, την επαφή ή την
εκκλησιαστική κοινωνία, μας κάλεσαν να τους επισκεφτούμε και να βοηθήσουμε ο
ένας τον άλλο σ’ αυτόν τον αγώνα για τη διατήρηση της Ορθοδοξίας – έχουμε τους
Ορθόδοξους από την αδελφική Ρωσία, τη Ρουμανία και την Ελλάδα.
Μεταξύ άλλων, αυτές τις ημέρες, την
Επαρχία μας επισκέφτηκε ο πατέρας (γέροντας) Σάββας Λαυριώτης, μαχητής για τη
διατήρηση της Ορθοδοξίας, η οποία τώρα δέχεται την επίθεση της οικουμενιστικής
αίρεσης. Σαν κι εμάς, αυτός, οδηγημένος από την ιδέα της ένωσης των
Ορθοδόξων, επισκεπτόταν τους Ορθόδοξους αδελφούς, οι οποίοι αγωνίζονται για τη
διατήρηση της Πίστεως σε πολλές Τοπικές Εκκλησίες. Με την ευκαιρία αυτή,
επισκέφτηκε και την ομολογητική μας Επαρχία, η οποία κρατάει ψηλά τη σημαία του
αγώνα για τη διατήρηση της Πίστεως στην περιοχή μας. Ο πατέρας Σάββας, σαν κι
εμείς, διώχθηκε από το Άγιο Όρος, μαζί με τους 40 μοναχούς – Αγιορίτες (ο π.
Σάββας είναι αντιπρόσωπός τους, αυτών των Αγιορειτών Πατέρων, οι οποίοι
διέκοψαν το μνημόσυνο του οικουμενιστκού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως
Βαρθολομαίου).
Εκ μέρους αυτών, ερχόταν για να
δείξει σεβασμό προς τον Επίσκοπο Αρτέμιο (ως ειλικρινή και αληθινό ομολογητή
και μαχητή για την καθαρότητα της Ορθοδοξίας), να μας υποστηρίξει, να
δημιουργήσει επαφή με την Επαρχία μας, να μας προσκαλέσει στις δικές τους
κατακόμβες που δημιουργούνται παντού στην Ορθόδοξη Ελλάδα, όπου εκτός από τους
αναφερόμενους Αγιορείτες, υπάρχουν και οι 25 ιερείς, οι οποίοι επίσης διέκοψαν
τη λειτουργική και γραφειοκρατική κοινωνία με την ανορθόδοξη και πλανώμενη –
εξαιτίας του οικουμενισμού – (αντι)εκκλησιαστική ιεραρχία. Η συνάντησή μας
πραγματοποιήθηκε στις 25 Οκτωβρίου, το 2017, στο χωριό Λέλιτς, στο νεόκτιστο
μοναστήρι των Αγίων Τριακοσίων δέκα οκτώ (318) Πατέρων της Α’ Οικουμενικής
Συνόδου, όπου εδρεύει ο Σεβασμιώτατος Επίσκοπος Αρτέμιος. Εκτός από τον
οικοδεσπότη (τον Επίσκοπο Αρτέμιο), στη συνάντηση έλαβαν μέρος και κάποια μέλη
του Συμβουλίου της Επαρχίας Ράσκας και Πριζρένης στην εξορία – εκτός από την
ταπεινότητά μου, παρόντες ήταν και ο Πανοσιώτατος Αρχιμανδρίτης Βαρνάβας, καθώς
και ο ενορίτης Μάρκο Πεϊκοβιτς ως μεταφραστής, ενώ μαζί με τον πατέρα Σάββα
ήταν ο συνοδός του, ο κύριος Γιώργος Βλαμάκης από την Κρήτη. Τη συνάντηση την
μπορούμε να χαρακτηρίσουμε με τα λόγια του Αγίου Αποστόλου Παύλου – έχουμε
παρηγορηθεί διὰ τῆς ἐν ἀλλήλοις πίστεως ὑμῶν τε καὶ ἐμοῦ (Ρωμ. 1,
12). Κατά τη διάρκεια της εγκάρδιας συνομιλίας, διαπιστώσουμε την απόλυτη
συμφωνία σχετικά με όλα τα δογματικά και κανονικά θέματα, τα οποία είναι
ουσιαστικά για το σημερινό αγώνα για τη διατήρηση της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας.
Νομίζουμε ότι αυτό είναι το έργο του Ίδιου του Αγίου Πνεύματος που μας ενώνει
πνευματικά (αν και είμαστε απόμακροι γεωγραφικά), ακόμα και πριν την
συνάντησή μας. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα, ότι, παρά την εποχή των αναταραχών,
πράγματι το Άγιο Πνεύμα δρα εντός της Εκκλησίας, κινώντας τους Ορθόδοξους από
διάφορες περιοχές, οι οποίοι δεν είχαν επαφή έως τώρα, να μάχονται για το ίδιο
– με τον ίδιο τρόπο και τον ίδιο σκοπό. Υπογραμμίστηκε, μεταξύ άλλων, ότι οι
οικουμενιστές ενώθηκαν και χάρη στη δική τους ένωση (ειδικότερα σε ιεραρχικό
επίπεδο) προκαλούν μεγάλη ζημιά στην Εκκλησία. Για αυτό το λόγο, πρέπει κι
εμείς οι Ορθόδοξοι, μέσω της ένωσης στην Ορθόδοξη Πίστη, να πολεμήσουμε την
οικουμενιστική αιρετική ένωση. Έχουμε ανταποκριθεί στην πρόσκληση για να τους επισκεφτούμε
ως καλεσμένοι στην Ελλάδα. Εμείς τους προσκαλέσαμε να μας επισκεφτούν πάλι, και
αυτοί μας υποσχέθηκαν ότι θα το κάνουν.
Η συνάντηση και η συνομιλία
περιστράφηκαν γύρω από όλα τα φλέγοντα θέματα, παραδείγματος χάριν – την
τραγική κατάσταση της Εκκλησίας σε οικουμενικό επίπεδο (η οποία είναι
αποτέλεσμα εξάπλωσης της οικουμενιστικής αιρέσεως) και τον τρόπο αντίστασης
εναντίον της αιρέσεως (τρόπο αγώνα για τη διατήρηση της καθαρότητας της
Ορθοδοξίας). Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με αδελφική εγκάρδια χαρά, εξαιτίας
της κοινής διαπίστωσης ότι είμαστε απολύτως πνευματικά ενωμένοι στην πρώτη
γραμμή άμυνας της αγιοπατερικής παραδόσεως της Εκκλησίας. Επί τούτω, από τα
βάθη της καρδιάς, ευχαριστούμε το Θεό, διότι σιγά, αλλά σίγουρα, ενώνει τους
Ορθόδοξους του δούλους απ’ όλο τον κόσμο, ώστε να διατηρήσουν την καθαρότητα
και την ενότητα της Ορθοδοξίας μέσα στην Εκκλησία του Χριστού.
Η μονή της Ἁγίας Ζωαρχικής Τριάδος,
στην Κούλα της βόρειας Σερβίας
στις 7 Νοεμβρίου, το 2017
Χωρεπίσκοπος Νόβομπρδο και
Πανονίας + Μάξιμος
(Μετάφραση
Μάρκο Πεϊκοβιτς, ενορίτης της Επαρχίας Ράσκας και Πριζρένης
στην εξορία )
ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΤΕΘΕΙ ΘΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ. ΠΟΙΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ Ο Π. ΣΑΒΒΑΣ ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΑΡΤΕΜΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΝ ΑΡΤΕΜΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟΥς ΣΚΟΠΟΥΣ; Η ΔΗΛΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ "Ο πατέρας Σάββας, σαν κι εμείς, διώχθηκε από το Άγιο Όρος, μαζί με τους 40 μοναχούς – Αγιορίτες (ο π. Σάββας είναι αντιπρόσωπός τους, αυτών των Αγιορειτών Πατέρων, οι οποίοι διέκοψαν το μνημόσυνο του οικουμενιστκού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου)" Η "να δημιουργήσει επαφή με την Επαρχία μας, να μας προσκαλέσει στις δικές τους κατακόμβες που δημιουργούνται παντού στην Ορθόδοξη Ελλάδα, όπου εκτός από τους αναφερόμενους Αγιορείτες, υπάρχουν και οι 25 ιερείς, οι οποίοι επίσης διέκοψαν τη λειτουργική και γραφειοκρατική κοινωνία με την ανορθόδοξη και πλανώμενη – εξαιτίας του οικουμενισμού – (αντι)εκκλησιαστική ιεραρχία." ΜΑ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 40 ΑΓΙΟΡΕΙΤΕς ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΟΙ 25!!! ΙΕΡΕΙΣ; ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΗΚΕ ΑΥΤΑ Ο Π. ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΕΙ; ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΕΚΛΕΧΤΗΚΕ Ο Π. ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ, ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΙ. Ο Κ. ΒΛΑΜΑΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑΝΟΥ; ΠΟΙΕΣ ΚΑΤΑΚΟΜΒΕΣ ΕΝΝΟΕΙ Ο Π. ΣΑΒΒΑΣ;ΔΙΟΤΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΤΙς ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΚΑΝ. ΣΑΝ ΠΙΣΤΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΙΟΙ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥ; ΤΟΣΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΘΕΙ ΣΤΟΝ Π. ΣΑΒΒΑ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΡΟΝΟ; ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΚΑΛΑ ΠΑΜΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΗΜΗΤΡΗΣ
Αντιπρόσωποςτων 40; (σίγουρα όχι)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποτειχισμένοι ιερείς 25; (μακάρι αλλά όχι)
Φλέγοντα θέματα :τραγική κατάσταση της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ σε Οικουμενικό επίπεδο; (τραγική κατάσταση της αίρεσης που δεν είναι ΕΚΚΛΗΣΙΑ). Μακάρι κάποια σημεία του κειμένου να είναι απλά αστοχίες μετάφρασης.
Αυτοί οι άγνωστοι 65 (40+25),
ΑπάντησηΔιαγραφήή ανήκουν στην κατηγορία αυτών που λένε: "παιδιά, κι εμείς δεν μνημονεύουμε, αλλά να μη βγεί και παραέξω!!"
ή απλώς συναριθμήθηκαν και διάφοροι περιπλανώμενοι απο διάφορες ομάδες Ζηλωτών.
Παράλληλα,
το να μην ξέρει το ποίμνιο που να βρεί αποτειχισμένο ιερέα για να λειτουργηθεί και συγχρόνως να υπάρχουν 25 αποτειχισμένοι ιερείς, είναι άλλο ένα επίτευγμα του "κεκαθαρμένου" επιτελείου.
Ιωάννης Ρίζος
Συναρίθμησαν και την Εσφιγμένου.Αφού και η Εσφιγμένου "ακαινοτόμητοι" είναι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι γιατί δεν μας λένε και τα ονόματα των 40 και 25? Από πότε η ομολογία γίνεται στα κρυφά? Ή μήπως το 40+25 είναι μίγμα ζηλωτών(φανατικών παλιοημερολογιτών)και αποτειχισμένων?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπιδοφόρο το δημοσίευμα, η σκέψη της Ενότητος, παρά τις δυσκολίες, κερδίζει συνεχώς έδαφος. Οι αληθινοί Ορθόδοξοι τελικά θα βρούν τον δρόμο τους, γιατί αυτό είναι Το Θέλημα Του Θεού μας, και οι γνήσιοι δούλοι Του, παρά τις όποιες ανθρώπινες αδυναμίες, θα πράξουν το καθήκον τους. Οι σκέψεις του Χωρεπισκόπου κ. Μάξιμου είναι άξιες μεγάλης προσοχής. Αντίσταση χωρίς τον αληθινό πόθο της Ενότητος είναι αντίσταση ελλειματική, γεμάτη ανθρώπινη αδυναμία, μακριά από το Φως Του Χριστού μας. Η Δύναμις Του Κυρίου εν ασθενεία τελειούται, το ποθούμενο θαύμα θα γίνει, η Ορθοδοξία και πάλι θα νικήσει το σκότος των Αιρέσεων
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ μας χαροποίησε η επίσκεψη του π. Σάββα και του κ. Βλαμάκη στον αγωνιστή και διωκόμενο ομολογητή ιεράρχη σεβ. Αρτέμιο της επισκοπής Ράσκας και Πριζρένης εν Εξορία. Δοξάζουμε το Θεό και προσευχόμαστε να δούμε όλες τις υγιείς αντιοικουμενιστικές δυνάμεις ανά τον κόσμο ενωμένες κι εμάς τους πιστούς εν ομονοία και αγάπη εν τω αυτώ φρονήματι. Την ευχή σας πατέρες.
ΑπάντησηΔιαγραφή