Τοῦ ἱερομονάχου Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ
Πρός
τά ἱστολόγια
«Ἐν
Τούτῳ Νίκα» και
«Κρυφό
Σχολειό».
Ἀπάντησις διά τό θέμα
«Περί ἀκύρων Μυστηρίων»
18/11/2017
Ἀγαπητοι
ἀδελφοί, χαίρετε ἐν Κυρίῳ.
Ἀπαντώντας
στήν ἀπό 6/11/2017 ἀνακοίνωσί σας, ἡ ὁποία ἀπευθύνετο προσωπικῶς πρός ἐμένα ἔχω
νά ἀναφέρω συνοπτικά τά ἀκόλουθα, σχολιάζοντας τό κείμενό σας:
1) Ἀναφέρετε
στό συγκεκριμένο κείμενό σας τά ἑξῆς:
«Ὁ ἐν λόγῳ ἱερομόναχος
στήν ἀπάντησί του αὐτήν καί ἐνῶ ΔΕΝ
ΤΟΛΜΑ να τοποθετηθῆ περί τοῦ κύρους τῶν μυστηρίων τῶν Παλαιοημερολογητῶν κλπ.».
Ἔχω ἐπί τούτου
νά σᾶς ἀπαντήσω ὅτι δέν ἐρωτήθηκα περί τοῦ θέματος τούτου καί δέν συνηθίζω νά
παρεμβαίνω χωρίς νά ὑπάρχη λόγος, ἐφ’ ὅσον, ὅπως φαίνεται καί ὅπως ἐσεῖς ὁμολογεῖτε,
δέν ἐκφράζετε κανέναν ἄλλο πλήν τοῦ ἑαυτοῦ σας, καί ἐφ’ ὅσον δέν σᾶς ἐξουσιοδότησαν
κάποιοι νά τούς ἐκπροσωπῆτε. Ἄν ἐρωτηθῶ πολύ εὐχαρίστως νά ἀπαντήσω
καταθέτοντας τήν ἄποψί μου. Ἄν αὐτό θεωρῆται τόλμη καί μάλιστα μέ κεφαλαῖα,
τότε μέ τό τίποτε ὁ καθένας θά θεωρῆται ἥρωας.
2)
Συνεχίζοντας ἀπό τήν ἀνωτέρω παραπομπή τοῦ κειμένου σας, ἀναφέρετε τά παρακάτω:
«…Μεταθέτει τό θέμα
στό ἐκκλησιολογικό κείμενο τῆς Συνόδου τῶν Γ.Ο.Χ., τοῦ ὁποίου τίς σχετικές
θέσεις παρουσιάζει καί ἑρμηνεύει, μέ σκοπό νά μᾶς ἀποδείξη ὡς ψεύτες… κλπ.».
Ἐδῶ ἀδελφοί,
πρέπει νά σᾶς ὑπενθυμίσω, ἐπειδή προφανῶς νά ἐλησμονήσατε τί γράφετε, ὅτι στό
κείμενό σας «Περί "Ἀκύρων Μυστηρίων" (Β)» ἐσεῖς ἀναφερθήκατε γιά νά
στηρίξετε τίς ἀπόψεις σας στό κείμενο αὐτό τῆς Συνόδου τῶν Γ.Ο.Χ. καί μάλιστα
τό ἐπικαλεστήκατε, ἐπειδή δῆθεν συμφωνεῖ μέ τίς ἀπόψεις σας, πρᾶγμα τό ὁποῖο εἶναι
ὄντως ψευδέστατον. Ἀναφέρατε συγκεκριμένα τά ἑξῆς:
«Πρέπει όμως να
σημειωθεί και το εξής πολύ σημαντικό. Ως γνωστόν στον χώρο των
Παλαιοημερολογιτών υπάρχουν δύο θέσεις σχετικά με το ζήτημα των Μυστηρίων των
Καινοτόμων.
Εμείς συνταχθήκαμε με
την θέση αυτή:
1. Που εκφράζεται στο Επίσημο
Εκκλησιολογικό Κείμενο της Συνόδου μας, στο οποίο δηλώνεται ξεκάθαρα πως Αυτή
"δὲν διαβεβαιοῖ περὶ τοῦ κύρους αὐτῶν", δηλαδή των Μυστηρίων των
επισήμων Εκκλησιών, "ἐν ὄψει μάλιστα τῆς συγκλήσεως μιᾶς Μεγάλης
Συνόδου"».
Ἐσεῖς λοιπόν, ἀδελφοί,
συνταχθήκατε μέ τήν θέσι αὐτή ἡ ὁποία ἐκφράζεται στό κείμενο τῆς Συνόδου τῶν
Γ.Ο.Χ. καί συγχρόνως ἰσχυρίζεσθε ὅτι τά μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν τοῦ Ν. Η. εἶναι
ἔγκυρα. Ἐδῶ ἐντοπίζεται ἡ διγλωσσία καί τό «ἥξεις -ἀφίξεις» στό μεγαλεῖο των,
διότι ἐνῶ ἀπό τό κείμενο φαίνεται καθαρά ὅτι ἡ ἄποψις τῆς Συνόδου αὐτῆς τῶν
Γ.Ο.Χ. εἶναι τελείως ἀντίθετη μέ τήν ἰδική σας, ἐσεῖς τίς ταυτίζετε καί μάλιστα
παρουσιάζετε ἕνα τμῆμα τοῦ κειμένου των, τό ὁποῖο ὄντως εἶναι δίγλωσσο καί
νεφελῶδες καί δέν παρουσιάζετε τά ὑπόλοιπα κείμενα, τά ὁποῖα στήν
πρώτη μας ἀπάντησι ἀναφέραμε καί κυρίως ὅτι ἀναμυρώνουν τούς ἐκ τοῦ Ν. Η. προσερχομένους εἰς τήν Σύνοδο αὐτή, πρᾶγμα τό ὁποῖο σημαίνει, σύμφωνα μέ τόν Ἅγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη (σᾶς ἐπαρουσιάσαμε καί τό κείμενό του), ὅτι αὐτοί πού προσέρχονται στή Σύνοδο αὐτή εἶναι ἐκτός Ἐκκλησίας καί ἐκτός μυστηρίων.
πρώτη μας ἀπάντησι ἀναφέραμε καί κυρίως ὅτι ἀναμυρώνουν τούς ἐκ τοῦ Ν. Η. προσερχομένους εἰς τήν Σύνοδο αὐτή, πρᾶγμα τό ὁποῖο σημαίνει, σύμφωνα μέ τόν Ἅγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη (σᾶς ἐπαρουσιάσαμε καί τό κείμενό του), ὅτι αὐτοί πού προσέρχονται στή Σύνοδο αὐτή εἶναι ἐκτός Ἐκκλησίας καί ἐκτός μυστηρίων.
Τό ὅτι, τέλος, τή Σύνοδο αὐτή τῶν Γ.Ο.Χ. τήν ὀνομάζετε
Σύνοδό σας, σημαίνει ὅτι ἀνήκετε εἰς αὐτήν καί ὡς ἐκ τούτου δέν ἔχετε δικαίωμα
νά ἔχετε ἀντίθετη ἄποψι, σέ βασικά δογματικά καί ἐκκλησιολογικά θέματα, ἀπό αὐτήν,
εἰδάλλως ἤ ἀνήκετε εἰς αὐτήν κατ’ ἐπίφασι ἤ ἀνήκετε εἰς αὐτήν κατά τρόπο
προτεσταντικό. Σημειωτέον ὅτι τό ἴδιο ἰσχυρίζονται καί οἱ Ἀντιοικουμενιστές τοῦ
Ν.Η., οἱ ὁποῖοι, ἐνῶ ἀνήκουν στούς Οἰκουμενιστές ἐκκλησιαστικῶς, συγχρόνως ἰσχυρίζονται
ὅτι δέν συμφωνοῦν μέ αὐτούς στή γραμμή καί πορεία των. Καί ἐκ τούτου συνάγεται,
ὅτι ἐφ’ ὅσον ἡ Σύνοδος εἰς τήν ὁποία ἀνήκετε ἔχει ἄλλη ἄποψι, τήν ὁποία μάλιστα
δηλώνει Συνοδικῶς καί ἐπισήμως, ἡ ἰδική σας ἄποψι περιττεύει καί μᾶλλον
δημιουργεῖ σύγχυσι ἤ κατά τό δή λεγόμενο προπέτασμα καπνοῦ.
3) Συνεχίζοντας καί παρακάμπτοντας κάποιες
δικαιολογίες σας γιά νά μήν μακρυγορήσω, ἀναφέρετε:
«Όλα τα παραπάνω
βέβαια στο Ε.Κ., και με τον τρόπο που είναι διατυπωμένα (είναι γνωστό πως υπάρχουν δύο διαφορετικές
αντιλήψεις στους κόλπους των Γ.Ο.Χ. για το ζήτημα αυτό και μόνο διά αυτού του
τρόπου -χωρίς δηλαδή να διατυπωθεί με απόλυτη σαφήνεια το ζήτημα του κύρους των
Μυστηρίων των επισήμων Εκκλησιών- θα μπορούσε να επιτευχθεί η ενότητα
παραπεμπομένης της τελικής αποφάνσεως στην αρμόδια Μεγάλη Σύνοδο των αληθινών
Ορθοδόξων), δημιουργούν κάποια ασάφεια για το θέμα αυτό, αλλά αυτό αφορά την
Σύνοδο των Γ.Ο.Χ. να την λύσει και όχι εμάς ως πρόσωπα, οι οποίοι άλλωστε
έχουμε εκδηλώσει ευθαρσώς και ευθέως τις εκκλησιολογικές μας θέσεις, μη
φοβούμενοι να έρθουμε (και ήρθαμε) σε αντίθεση με την ακραία πτέρυγα των
Γ.Ο.Χ.!».
Ἐδῶ ἀδελφοί, ὁμιλεῖτε
καί ἐσεῖς καί ἀποδέχεσθε κάποια ἀσάφεια στό κείμενο τῆς Συνόδου τῶν Γ.Ο.Χ. καί
διαχωρίζετε τή θέσι σας ὡς ἄτομα ἀπό αὐτήν κατά τρόπο προτεσταντικό. Σᾶς
παρακαλοῦμε τή νέα αὐτή ἐκκλησιολογία, σύμφωνα μέ τήν ὁποία δύναται κάποιος νά ἀνήκη
στή Σύνοδο καί συγχρόνως νά διαχωρίζη τή θέσι του ἀπό τά «πιστεύω» της, νά τά ἀνακοινώσετε
στούς Ἀντιοικουμενιστές τοῦ Ν. Η. γιά νά καταδείξετε τήν ταύτισί σας μέ αὐτούς ἐπί
τοῦ θέματος τούτου. Ἐπιβεβαιώνετε δέ, κατ’ αὐτόν τόν τρόπο ὅτι τό μόνο τό ὁποῖο
ἑνώνει τούς Γ.Ο.Χ. εἶναι τό ἡμερολόγιο καί κατά τά ἄλλα ὁ καθένας ἔχει τίς ἀπόψεις
του.
Τίθεται ἐπίσης καί τό θέμα γιά ποία «Μεγάλη Σύνοδο τῶν ἀληθινῶν Ὀρθοδόξων» ὁμιλεῖτε,
ποιοί θά παρακαθήσουν εἰς αὐτήν καί ποιοί ἀπό αὐτούς θα εἶναι φορεῖς τῆς Ἀποστολικῆς
Διαδοχῆς. Διότι καμμία Ὀρθόδοξος Σύνοδος
δέν ἔγινε ἔξω ἀπό τόν χῶρο τῆς Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς. Ἡ Ἀποστολική Διαδοχή ὅμως σήμερα ἔχει
διαστρεβλωθῆ ἀπό τούς Γ.Ο.Χ. καί δι’ αὐτό ὑπάρχουν οἱ πολλές Σύνοδοι, χωρίς
καμμία νά ἔχη τήν ἀληθινή Ἀποστολική Διαδοχή. Ἐπί τοῦ θέματος τούτου ψεύδεται ἡ
Σύνοδος αὐτή τῶν Γ.Ο.Χ., ἤ μᾶλλον παραπλανᾶ τούς πιστούς της μέ κάτι τό ὁποῖο ἐκφράζεται
στήν λαϊκή γλῶσσα «ἄπιαστα πουλιά δέκα στόν παρά», διότι ἁπλούστατα, ἄν ἠδύνατο
νά κάνη τέτοια Σύνοδο, θά τήν εἶχε πρό πολλοῦ πραγματοποιήσει. Φυσικά ψεύδονται
καί ἱστολόγιά σας, ἀδελφοί, εἴτε ἐνσυνείδητα εἴτε ἀσυνείδητα, παρουσιάζοντας
κατά τό δή λεγόμενο «ὄνειρα θερινῆς νυκτός».
4) Ἄν καί ἐσεῖς πιστεύετε ὅτι τά στατιστικά
στοιχεῖα τοῦ π. Σεραφείμ Ρόουζ, τά ὁποῖα ἔδωσε τό 1978 δέν ἰσχύουν σήμερα,
γιατί ἐσεῖς τά ἀναφέρατε, χωρίς νά σημειώσετε ὅτι αὐτά σήμερα δέν ἰσχύουν, καί
νά ἀποφύγετε ἔτσι τήν παραπλάνησι τῶν ἀναγνωστῶν τῶν ἱστολογίων σας; Προφανῶς
τό ἐπράξατε πρός ἐντυπωσιασμό διά τό πλῆθος τῶν πιστῶν σας. Τό κακό εἶναι ὅτι
καί τότε αὐτά τά στατιστικά στοιχεῖα δέν ἴσχυαν καί ἀποτελοῦσαν τερατῶδες ψεῦδος,
ἐφ’ ὅσον στήν Ἑλλάδα τοῦ 1978, ἡ ὁποία ἀριθμοῦσε περίπου ἐννέα ἑκατομμύρια
(9.000.000) κατοίκους, μέ τήν ἀναλογία
τοῦ ἑνός τετάρτου τοῦ ἰσχυρισμοῦ τοῦ π. Ρόουζ, θά ἔπρεπε οἱ Γ.Ο.Χ. νά ὑπερβαίνουν
κατά πολύ τά δύο ἐκατομμύρια (2.000.000) πιστούς.
5) Κατωτέρω ἀναφέρετε τά ἑξῆς:
«Εν ολίγοις η εν λόγω
απάντηση του γνωστού ιερομονάχου αποτελεί άλλο ένα κλασσικό δείγμα γραφής του,
που διακρίνεται για τους τρόπους τους οποίους δεν θα μπορούσε να μεταχειρισθεί
σε έναν εκ του σύνεγγυς διάλογο, τον οποίο αποφεύγει παρά τις επανειλημμένες
προσκλήσεις που του έγιναν (εδώ και εδώ)».
Ἐδῶ ἀδελφοί, μοῦ θυμίζετε ἀπαραλλάκτως τόν
τρόπο τόν ὁποῖο μεταχειρίστηκαν οἱ Παπικοί στή Σύνοδο Φλωρεντίας–Φερράρας. Ὅταν
δηλαδή, διεπίστωσαν ὅτι οἱ δημόσιοι διάλογοι δέν τούς ἐξυπηρετοῦσαν, διότι ἐνημερώνεται
ὁ λαός καί ἰδίως οἱ μοναχοί των, διά τό ὅτι ἡ ἀλήθεια δέν εὑρίσκετο μέ τό μέρος
των, ἀπεφάσισαν καί εἰσήγαγον τούς ἰδιωτικούς διαλόγους σέ κλειστό μέρος μέ
λίγα ἄτομα ἀπό κάθε πλευρά καί ἔτσι ἐπέτυχαν, μαζί βεβαίως καί μέ ἄλλες πιέσεις,
τόν ἀντικειμενικό των σκοπό. Ὁ σκοπός δέ
ὁ ἰδικός σας νομίζω ὅτι εἶναι κατ’ ἀρχάς ἡ ὑπαγωγή μας στό Π.Η. καί κατόπιν σέ
δεύτερο στάδιο ἡ ἔνταξίς μας σέ κάποια Σύνοδο, προφανῶς εἰς αὐτήν τήν ὁποία ἀνήκετε
καί ἐσεῖς. Σᾶς ἀναφέρομε δέ τελεσίδικα ὅτι ἐμεῖς ὅ,τι ἔχουμε νά ἀναφέρωμε τό
λέμε δημοσίως καί ὄχι, κατά τό δή λεγόμενο, ἐν κρυπτῷ καί παραβύστῳ, διότι θεωροῦμε
ὅτι δέν ἔχομε δικαίωμα νά διαλεγώμεθα γιά σοβαρά θέματα κρυφίως ἤ ἰδιωτικῶς καί
ἐν ἀγνοίᾳ τῶν ἀδελφῶν μας. Ἄν λοιπόν, τελικά, δέν σᾶς ἐξυπηρετοῦν οἱ δημόσιοι
διάλογοι (τούς ὁποίους ἐσταματήσατε καί εἰς τούς ὁποίους σέ τίποτε σχεδόν δέν ἀπαντήσατε
ἐπί τοῦ θέματος, ἀλλά λέγατε ἄλλα ἀντ’ ἄλλων, καί μάλιστα παρά τίς ἐπισημάνσεις
μας ὅτι εἶστε ἐκτός θέματος, δέν διορθώνατε τό λάθος σας, δικαιολογούμενοι ὅτι
δῆθεν ἀπαντούσατε καρδιακά καί ὄχι Γοχικά κλπ.), τώρα τί θά μποροῦσε κανείς νά
περιμένη ἀπό τούς ἰδιωτικούς διαλόγους εἰς τούς ὁποίους δέν ἔχει ἀκροατές νά
τόν ἐλέγξουν; Ὅλα αὐτά συνοψίζουν τίς θέσεις μας ὡς πρός τό διατί ἀρνούμεθα αὐτοῦ
τοῦ εἴδους τούς διαλόγους. Ἐπί πλέον τό διαλέγεσθαι δημοσίως καί ὄχι ἐν κρυπτῷ ἀποτελεῖ
καί διδασκαλία τῆς Ἁγ. Γραφῆς (Ἰωανν.18,19-21).
6) Ἐν τέλει στά σχίσματα καί τίς διχογνωμίες
σας προσπαθεῖτε νά ἐντάξετε καί τούς Ἀποτειχισμένους ἀπό τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Ἐμεῖς πιστεύουμε ὅτι μέ τήν Ἀποτείχισι ἀπό τήν αἵρεσι ἔχουμε συγχρόνως ἐκκλησιαστική
κοινωνία μεταξύ μας καί δι’ αὐτό π.χ. ὁ π. Μακάριος ὁ Κουτλουμουσιανός ἦλθε καί
ἐκοινώνησε ὅταν ἐλειτουργοῦσα στόν Ἅγ. Μᾶρκο τόν Εὐγενικό στή Σουρωτή τῆς
Θεσσαλονίκης, ὅπως ἐπίσης καί ὁ π. Σάββας ὁ Λαυριώτης ἐκοινώνησε στίς
Σταγιάτες, ὅπου ἐπίσης λειτουργῶ, ἐνῶ ἀκολουθεῖ τό Παλαιό Ἡμερολόγιο, ὁ π. Εἰρηναῖος
ὁ Ἁγιορείτης συλλειτούργησε μαζί μου πάλι στήν Ἐκκλησία τῶν Σταγιατῶν κλπ.
Στούς Γ.Ο.Χ. ὅμως δέν συμβαίνει τό ἴδιο, διότι πέρα ἀπό τήν Ἀποτείχισι
χρειάζεται ὁπωσδήποτε ἡ ἔνταξις στό Π. Η. καί ἐπί πλέον ἡ ἔνταξις στήν Σύνοδο στήν
ὁποία θά ἀνήκης καί ἀπό τήν ὁποία μόνο θά δέχεσαι τά μυστήρια. Αὐτά τά ἀναφέρομε
πρακτικά γιά νά κατανοηθῆ ἡ παραποίησις τῆς ἀληθείας ἀπό τά ἱστολόγιά σας.
Στό τέλος μέ τήν ὑποσημείωσι (β) ἀναφέρετε τά
ἑξῆς:
«Οἱ Ἀποτειχισμένοι καί
νά ἤθελαν νά προβοῦν σέ πρᾶξι εἰσδοχῆς δέν μποροῦν νά τό πράξουν διότι δέν ἔχουν
Ἐπισκόπους κλπ.».
Δηλαδή ἀδελφοί,
ὅταν ἐμεῖς διακηρύσσουμε ὅτι διά τῆς Ἀποτειχίσεως καί μόνο ἀπό τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
ἔχουμε ἐκκλησιαστική κοινωνία, ἀναγνωρίζομε τήν ἱερωσύνη καί τά μυστήρια χωρίς ἀναμυρώματα,
χωρίς ἡμερολογιακά κωλύμματα κλπ. αὐτό δέν ἀποτελεῖ πρᾶξι εἰσδοχῆς στούς Ἀποτειχισμένους;
Μήπως ἔχετε κι ἐσεῖς τήν πλάνη τῆς Ἐπισκοποκεντρικῆς Ἐκκλησίας, ἐν καιρῷ
μάλιστα αἱρέσεως καί δέν τό κατανοεῖτε;
Τελειώνοντας
ἤθελα ἐν ὀλίγοις νά ἀναφερθῶ στήν ἐρώτησι τοῦ κ. Διονυσίου Πολυμενόπουλου, ἡ ὁποία
ἀπευθύνεται προσωπικῶς πρός ἐμένα, καί ἀφορᾶ τήν θέσι μου καθώς καί τοῦ ἱστολογίου
«Πατερική Παράδοσις» εἰς τό νά μήν δημοσιεύη διάφορα σχόλια τῶν Γ.Ο.Χ. Νομίζω ἐπί
τοῦ θέματος τούτου, ὅτι τό κάθε ἱστολόγιο ἔχει δικαίωμα καί ἀπόλυτη ἐλευθερία
νά δημοσιεύη ὅποια σχόλια κρίνει ὅτι πρέπει νά δημοσιευθοῦν ἤ καί νά μήν
δημοσιεύη καθόλου σχόλια. Ἄν γιά παράδειγμα κ. Πολυμενόπουλε, τήν παροῦσα ἀπάντησι,
ἡ ὁποία ἀπευθύνεται στά ἱστολόγια «Ἐν Τούτῳ Νίκᾳ» καί «Κρυφό Σχολειό», καί μάλιστα τά ἐλέγχει γιά
ψεύδη καί παραπλάνησι τῶν ἀναγνωστῶν του κλπ. δέν τήν δημοσιεύσουν τά δύο αὐτά ἱστολόγια,
ἐγώ δέν θά παραπονεθῶ, διότι θά σκεφθῶ ὅτι αὐτή εἶναι ἡ γραμμή των καί θέλουν
νά προστατεύσουν τούς ἀναγνῶστες των ἀπό κακόβουλες, κατ’ αὐτούς, σπορές
ζιζανίων. Ἔχετε ἱστολόγια στά ὁποῖα μπορεῖτε νά δημοσιεύετε τίς ἀπόψεις σας καί
δέν κατανοῶ γιά ποιόν λόγο νά ἐπιμένετε ἡ «Πατερική Παράδοσι» νά δημοσιεύη τά
σχόλιά σας, τήν στιγμή μάλιστα πού καί τά δικά σας ἱστολόγια πράττουν τό ἴδιο.
Ἐγώ γιά παράδειγμα, ὅταν εἴχαμε συμφωνήσει μέ
τό ἱστολόγιο «Ἐν Τούτῳ Νίκα» νά δημοσιεύη τά κείμενα καί τῶν δύο πλευρῶν στόν
διακοπέντα διάλογο, διεπίστωσα ὅτι ἀπαντοῦσε στίς ἐρωτήσεις τίς ὁποῖες ἔθετα
χωρίς νά τίς δημοσιεύη καί παραπονέθηκα γι’ αὐτό. Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς ἄν
τά συμφωνηθέντα περί δημοσιεύσεως δέν τά τηροῦν τά ἱστολόγια τῶν Γ.Ο.Χ., τί
γίνεται γιά τά μή συμφωνηθέντα. Ἐν τέλει σᾶς δηλώνω, ὅτι συμφωνῶ μέ αὐτήν τήν
γραμμή τοῦ ἱστολογίου «Πατερική Παράδοσις» καί δέν δύναμαι νά κατανοήσω τόν
λόγο τῆς ἀντιδράσεώς σας.
Εὐχόμεθα τά βέλτιστα διά τήν κατ’ ἄμφω ὑγεία.
Σᾶς χαιρετῶ μέ τήν ἐν Κυρίῳ ἀγάπη.
Ἱερομόναχος
Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς
Πατέρα Ευθύμιε, απαντώντας στο μέρος του κειμένου Σας που αναφέρεται σε εμένα προσωπικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ειλικρίνεια της απαντήσεώς Σας και την ανάληψη ουσιαστικά της πνευματικής ευθύνης, αφού και Σεις συμφωνείτε, για την λογοκρισία των σχολίων που κατά καιρούς έχω αποστείλει τόσο σε κείμενα που δημοσιεύσατε προσωπικά, όσο και γενικότερα στην Π.Π. . Διάλογος με επιλεκτικούς αποκλεισμούς για χάρι της επικοινωνιακής επιτυχίας, σαφώς, κατά την γνώμη μου, δεν συνιστά μέθοδο, όχι μόνο Χριστιανική ή Επιστημονική, αλλά ούτε καν Ανθρωπίνως ανεκτή. Αυτά αρμόζουν μόνο στον συγκεκαλυμμένο ιδεολογικό μονόλογο, δεν οδηγούν ουδέποτε στην Ενότητα, αλλά σε περαιτέρω Σχίσματα των Αληθινών Ορθοδόξων. Όσον αφορά το υπόλοιπο του δημοσιευθέντος παρόντος κειμένου σας, το οποίο διάβασα με κάθε λεπτομέρεια, πιστεύω ότι κρείτονες εμού σε γνώσεις και Αρετή, θα δώσουν την πρέπουσα απάντηση και επειδή έχω πλέον συνηθίσει οι απαντήσεις ή τα σχόλιά μου να εξαφανίζονται από τον " Δαίμονα " του Τυπογραφείου, ελπίζω ο καλός αδελφός τουλάχιστον να κάνει τον κόπο να σας διαβιβάσει την παρούσα απάντησή μου
ΑπάντησηΔιαγραφή