Του Ανδρέα Κυριακού, Θεολόγου
Οδυνηρή
έκπληξη με περίμενε και θλίψη πολλή, διαβάζοντας το τέλος του άρθρου
του Σεβασμιώτατου Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ που τιτλοφορείται «Σατανικοί άνθρωποι…» (Ρομφαία 10.12.).
Το
κείμενο αναφέρεται στην ευαγγελική περικοπή για τη θεραπεία της
συγκύπτουσας. Γιατί ομιλώ περί οδυνηρής εκπλήξεως και συνάμα θλίψεως
πολλής;
Διάβαστε μόνοι σας το κείμενο: «Άνθρωποι
του σατανά είναι κι όσοι υβρίζουν και κακολογούν τους Μακαριώτατους
Προκαθημένους μας και μάλιστα τον Παναγιώτατο Οικουμενικό μας Πατριάρχη
και τις σημαντικές αποφάσεις της ιστορικής πλέον Αγίας και Μεγάλης
Συνόδου της Κρήτης».
Με απλά λόγια ο Σεβασμιώτατος αποφαίνεται, εν ωμοφορίω και επιτραχηλίω, ότι είναι σατανοκίνητοι (άνθρωποι του σατανά) όσοι:
1.)
Υβρίζουν και κακολογούν τους Μακαριώτατους Προκαθημένους, δηλαδή τους
10 Προκαθημένους που υπέγραψαν τις διαβόητες αποφάσεις του Κολυμβαρίου
και ιδιαιτέρως τον Οικουμενικό Πατριάρχη, και,
2.) Υβρίζουν και κακολογούν τις αποφάσεις των εν τω Κολυμβαρίω συνέλθόντων.
Δεν πρόκειται να ανταποδώσουμε τα πυρά διά δύο λόγους:
1.) Διότι είναι απελπιστικά άσφαιρα και μάλιστα ούτε ο κρότος τους δεν αγγίζει το ακουστικό μας σύστημα, και,
2.) Το κυριότερο, το Ευαγγέλιο δεν επικροτεί την ανταπόδοση.
Θα
επιθυμούσαμε, παρά ταύτα, να θέσουμε ενώπιον του Σεβασμιώτατου τα πιο
κάτω: Για ποίες ύβρεις και ποιες κακολογίες ομιλεί; Αν θεωρεί ύβρεις και
κακολογίες την απόρριψη των αποφάσεων του Κολυμβαρίου από τις Εκκλησίες
της Αντιοχείας, της Γεωργίας, της Ρωσσίας και της Βουλγαρίας, του
συνιστούμε μόνο να μελετήσει τους λόγους για τους οποίους η εν Βουλγαρία
Εκκλησία δεν παρέστη στη Σύναξη του Κολυμβαρίου και για ποιους λόγους
ΔΕΝ προσυπογράφει, ούτε υιοθετεί τα εκεί κακώς θεσμοθετηθέντα.
Αν
κάνουμε τις πράξεις τελικά βιαστήκατε να παραχωρήσετε στον Σατανά το
71% των απανταχού Ορθοδοξων!!! (Αφήνουμε όλους εκείνους τους πιστούς
όλων ανεξαιρέτως των Ορθόδοξων Εκκλησιών, που δεν θέλουν ούτε ν’
ακούσουν για την αντορθόδοξη και μη παραδεκτή Σύναξη του Κολυμβαρίου).
Καλύτερα,
Σεβασμιώτατε, να ομιλείτε και να χρησιμοπιείτε τον κάλαμο όταν έχετε τι
κρείττον της σιγής. Τίποτε άλλο. Όσον αφορά δε τη θέση σας για τις «σημαντικές και ιστορικές αποφάσεις»
του Κολυμβαρίου ένα μόνο σας υπενθυμίζω: Ποία σχέση έχει με την
Ορθόδοξη εκκκλησιολογία το αλήστου μνήμης άρθρο έξι (το οποίο και σεις,
μαζί με άλλους πέντε Κυκκώτες επισκόπους προσυπεγράψατε);
Από
του αιώνος ουκ ηκούσθη ότι έχουμε την ΜΙΑΝ (Αγίαν, Καθολικήν και
Αποστολικήν) Εκκλησίαν [όπως ορίζει το Σύμβολο της Πίστεως] και από την
άλλη «ετερόδοξες Εκκλησίες και ομολογίες». Έχετε, επιτέλους,
αντιληφθεί ότι περιφρονήσατε και καταπατήσατε σκαιότατα την απόφαση της
Γ΄ Οικουμενικής Σύνόδου για το αναλλοίωτο του Συμβόλου; Ποιοι είστε σεις
που θα τροποποιήσετε την πίστη, πράγμα απαγορευμένο καθαρά και απόλυτως
από τους θείους Πατέρες μίας όντως αυθεντικής Οικουμενικής Συνόδου;
Όταν
ο αυτοκράτωρ Ιουστινιανός ζήτησε από τους Πατέρες της Ε΄ Οικουμενικής
Συνόδου να τροποποιήσουν το άρθρο του Συμβόλου που λέγει «και Μαρίας της Παρθένου» μετατρέποντας το ώστε να λέγει: «και Μαρίας της αειπαρθένου» συνάντησε την σταθερή και απόλυτη άρνησή τους και ανέκρουσε πρύμναν.
Το
μόνο που σας μένει είναι να αποσύρετε την υπογραφή σας από τα
αντορθόδοξα κείμενα του Κολυμβαρίου. Γι’ αυτό αφήστε τις πιο πάνω
κουβέντες, που καθόλου δεν περιποιούν τιμήν σε σας.
Ωραία η απάντηση στα γραφόμενα του Μητροπολίτη Ζυμπάμπουε, πλην όμως δεν έχουν έτσι ακριβώς τα πράγματα όπως αναφέρονται. Η Εκκλησία της Ρωσίας και η Εκκλησία της Αντιόχειας δεν αποδέχθηκαν τον Πανορθόδοξο χαρακτήρα της "Συνόδου" του Κολυμπαρίου και τις Αποφάσεις της, διότι αυτές δεν ελήφθησαν με ομοφωνία, ούτε τις κατεδίκασαν, ούτε τις χαρακτήρισαν ως Αιρετικές, ολικά ή μερικά, Αποφάσεις. Επίσης οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας διαφώνησαν και ως προς την έλλειψη της ομοφωνίας, αλλά έθεσαν στις Συνοδικές Αποφάσεις τους για την "Σύνοδο" του Κολυμπαρίου και αντιρρήσεις, που αφορούν και δογματικά θέματα. Παρόλα αυτά ούτε και οι δύο αυτές Εκκλησίες χαρακτήρισαν την "Σύνοδο" του Κολυμπαρίου ως Αιρετική ή φιλαιρετική, ούτε προέβησαν καμμία από τις 4 τοπικές Εκκλησίες, είτε μεμονωμένα, είτε ομαδικά, σε καταδίκη της "Συνόδου" της Κρήτης, αντιθέτως Κοινωνούν ακώλυτα με τις 10 Τοπικές Εκκλησίες που συμμετείχαν και αποδέχθηκαν τις Αποφάσεις της "Συνόδου" του Κολυμπαρίου, διακηρύσσοντας με αυτό τον τρόπο, στην πράξη, ότι η "Σύνοδος" του κολυμπαρίου δεν πάσχει στο Δογματικό μέρος, είναι δηλαδή Ορθόδοξη Σύνοδος. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για μεμονωμένους Ορθόδοξους Ιεράρχες, που δημοσίευσαν κριτική της "Συνόδου"της Κρήτης θέτοντας και αντιρρήσεις επί σοβαρών Δογματικών και Κανονικών θεμάτων στις Αποφάσεις της και εκείνοι ομοίως Συγκοινωνούν ακώλυτα με εκείνους που ουσιαστικά κατηγορούν, αναιρώντας στην πράξη, τα όσα καταγγέλουν ακόμη και για Δογματική εκτροπή. Όλα αυτά τα πραγματικά γεγονότα, είναι φυσικό να δίνουν το ηθικό δικαίωμα στον Μητροπολίτη Ζυμπάμπουε και σε κάθε ομόφρονά του, ανώτερο ή κατώτερο ιεραρχικά, να ισχυρίζεται όλα αυτά που γράφει, ή κάποιοι άλλοι, ακόμη χειρότερα, να επαίρονται για αυτή την άμεση ή έστω έμμεση αποδοχή της Ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου από το σύνολο της Ορθόδοξης Εκκλησίας
ΑπάντησηΔιαγραφή