Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Είναι δυνατόν να τιμούμε ένα Άγιο απαξιώνοντας τους αγώνες του;


Ὁ ἀσυμβίβαστος ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικὸς καὶ ἡ διπλοπροσωπεία τῶν Οἰκουμενιστῶν, οὐ μὴν ἀλλὰ καὶ τῶν ἀντι-Οἰκουμενιστῶν!

19 ανουαρίου:
«Μνήμη το γίου Μάρκου το Εγενικο
τς ρθοδοξίας περμάχου φύλακος,
ς πάντα αρετικν συνασπισμν διέλυσεν».

     κολουθία το γίου Μάρκου το Εγενικο, τν μνήμη το ποίου σήμερα ορτάζουμε, σκορπάει στος τέσσερις νέμους λη τν πιχειρηματολογία τν Οκουμενιστν Πατριαρχν κα τν περ ατος πισκόπων.
   Σήμερα, ρθόδοξη Πίστη «κινδυνεύει δεινς», πως κα τότε στην Φερράρα, φο ο Παπικο χρησιμοποιον διες ξελιγμένες μεθόδους φομοιώσεως τς ρθοδοξίας, χωρς να χουν μετανοήσει διορθώσει καμία π τς αρέσεις τους, ντίθετα, χουν προσθέσει κα λλες.
    μεγάλη διαφορ το τότε μ τ τώρα εναι, τι ο μέτεροι Οκουμενιστς χουν καταφέρει ν θεωρονται ρθόδοξοι ποιμένες, διότι δν ἀποδέχονται ξεκάθαρα τν αρετίζουσα δεολογία τους, λλ παρουσιάζονται κάθε φορ μ διαφορετικ «μολογιακ πρόσωπα», προσαρμόζοντας καταλλήλως τος λόγους τους καὶ τὶς ψεύτικες δικαιολογίες τους καπαραμυθιάζοντας κβιάζοντας μὲ διάφορες πονηρίες τν γνοοντα λαό, μιλώντας γιὰ ὑπακοή, γιὰ σχίσμα κ.λπ. τσι, δραιώνεται αρεση κα δρανοποιεται κάθε μεμονωμένη ντίδραση, ἀφοῦ ἡ κατάρα τῆς διαίρεσης (προαιώνιο ὅπλο τοῦ διαβόλου) ἐπέπεσε ἀνάμεσα στοὺς ἀντι-Οἰκουμενιστές.
   ναποφασιστικότητα, διβουλία, διαφορετικς τοποθετήσεις κα πρακτικές, ς πρς τν ντιμετώπιση τν γχώριων αρετικν. Οδέποτε ασθάνθηκαν τν νάγκη ο ντι-οκουμενιστικς δυνάμεις ν καθήσουν -χωρὶς ἀρχηγικὲς τάσεις- σ να τραπέζι κα ν ναζητήσουν μ ταπείνωση, χι τν κάστου γνώμη, λλ τν «συμφωνία τν Πατέρων» στ
θέμα τν σχέσεων μ τος αρετικούς, λλ κα τος τρόπους ντιμετωπίσεώς τους.
   Κα δ, γιος Μρκος, δείχνει τ δρόμο. ν κα συμμετεχε (παρ τς πιφυλάξεις του) στ Διάλογο μ τος Παπικούς, στ πλαίσια τς Συνόδου τς Φερράρας, κα συζήτησε  καλοπροαίρετα μαζί τους –πιεζόμενος π τς καταστάσεις τν καιρν–, δν παρασύρθηκε σ μι νδοτικ πολιτικ κα παραχωρήσεις τάχα καλς θελήσεως πρς τος Λατίνους, λλά, κολουθώντας κα πικαλούμενος τν πάγια γραμμ τν Πατέρων στ θέμα τν σχέσεων μ τος αρετικούς, δν εχε κανένα δισταγμό, μετ τς πρτες συζητήσεις κα τν διαπίστωση τς διαλλαξίας κα τς δολιότητός των, ν παραμείνει βράχος κλόνητος στν γραμμ τν πρ ατο Πατέρων. Λίγες βδομάδες ταν ρκετς γι ν τν πείσουν τι ο Λατνοι κι Πάπας τους εναι μετανόητοι, γι’ ατ κα ντέδρασε ντονα, ντιστάθηκε στν «νωση», βρίσθηκε, κα πειλήθηκε π τν Πάπα κα τ «κοπέλια» του.
     Ο οκουμενίζοντες, μως,  σημερινο πίσκοποι κα θεολόγοι, ποδέχονται τος Παπικος κα συνομιλον μαζί τους, σν ο αρετικο ν εναι ο καλύτεροί τους φίλοι, κα γι’ ατ πολαμβάνουν τιμν π τος Παπικος κα διαστρέφουν τ φρόνημα το λαο, δίνοντας ντίθετο μήνυμα πρς τος πιστούς, π κενο πο δωσε γιος Μρκος.
      Τ τροπάριά πο κολουθον (π τν σπεριν κα τν ρθρο), μς δείχνουν πς ντιμετώπισε γιος Μρκος τος αρετικος Δυτικος-Παπικούς. Γι’ ατό, δικαίως κκλησία το πέδωσε τόν τίτλο το τλαντος  καί προμάχου τς ρθοδοξίας.
σοι κόμα πιστεύουμε τι «τιμ μάρτυρος, μίμησις μάρτυρος» δν χουμε παρ ν μιμηθομε τν γιο.
   «Τίς ξίως μνήσει σε, Μρκε Πάτερ θεόσοφε; τι μς σωσας κινδυνεύοντας, τς κ τς Ρώμης χειρώσεως, κα λύμης αρέσεως, κα θν καινοφανν, ς ποιμν ληθέστατος· θεν πασα, ώας γία κκλησία, ς προστάτην κα σωτρα, κα εεργέτην γεραίρει σε».
   «Σήμερον πρ λιον λαμψεν, πανέορτος μνήμη, το τς ρθοδοξίας προμάχου, Μάρκου το παμμάκαρος, τν κκλησίαν λαμπρύνουσαν· δετε ρθοδόξων τ συστήματα, πνευματικς ορτάσωμεν, εσήμ στόματι βοντες· χαίροις τς ν ώ γίας κκλησίας, στύλος κα δραίωμα κα τς ν Δύσει κενς φρυαττομένης, καταγώνιστος λεγχος· χαίροις τν ληθν δογμάτων, ταμίας σφαλής, τν Πατερικν θησαυρς παραδόσεων κα τς Δυτικς νταρσίας καταπέλτης σχυρός· χαίροις Μρκε Πατρ μν, τν ποστόλων μιμητά, κα τς φέσου πρόεδρε περίδοξε. Πρέσβευε δεόμεθα, σαλεύτους μς μένειν, τ καλ μολογί, κα κ πάσης λυτροσθαι αρέσεως».
   «ποστολικ λαμπόμενος χάριτι, κα ζήλ θεί πυρπολούμενος, ς λίας μέγας, Μρκε ερώτατε, κατάπληκτος στης, τν Πατρώων δογμάτων προασπιστής, κα τς ρθοδοξίας συνήγορος, κινδυνεούσης δεινς· τ κατακλύζον γρ κ Δύσεως, θολερν ρεμα νέστειλας, κα τς κ τούτου βλάβης, σιν ατν διέσωσας. Διό χαριστηρίους δάς σοι δομεν, κα χρεωστικς τν μνήμην σου γωμεν, ς ν ρυσθείημεν γιε, προσδοκωμένων περιστάσεων».
    «Τν πανοπλίαν τς Πίστεως, νδεδυμένος Πάτερ, αρετικν συνασπισμν διέλυσας, ν τ δοθείσ σοι χάριτι, ς εράρχης θεόληπτος· τς γρ πάλαι Ρώμης τν πρόεδρον, κατεπαιρόμενον δεινς τς τν Πατέρων γνώσεως, κα τν γίων Συνόδων, ες τέλος κατέβαλες, τ τρέπτ νστάσει σου· Οδν γρ ποιήσαμεν, νους βόησεν, μολογν τν τταν· κα διεστώτων σύναψις, κα κλονουμένων στηριγμς γενόμενος, ξίως δοξάσθης, παρ Χριστο το Θεο, Μρκε παμμακάριστε».
         Κλείνουμε τ παρν σημείωμα μ να κείμενο (δηγ ρθοδόξου πορείας) το γίου Μάρκου:
    «Φεγετε ον ατος, δελφο, κα τν πρς ατος κοινωναν· ο γρ τοιοτοι ψευδαπστολοι, ργται δλιοι, μετασχηματιζμενοι ες ποστλους Χριστο. Κα ο θαυμαστν· ατς γρ Σατανς μετασχηματζεται ες γγελον φωτς. Ο θαμα ον, ε κα ο δικονοι ατο μετασχηματζονται ς δικονοι δικαιοσνης, ν τ τλος σται κατ τ ργα ατν. Καί πάλιν λλαχο περ τν ατν ατς πόστολος· Ο τοιοτοι τ Κυρί μν ησο Χριστ ο δουλεύουσιν, λλ τ αυτν κοιλί, κα δι τς χρηστολογίας κα ελογίας ξαπατσι τς καρδίας τν κάκων» ερισκόμενα παντα, τόμ. Α΄ σελ. 266).
        Παναγιώτης Σημάτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.