Του Ιωάννου
Ρίζου
Διάβαζα το πρόσφατο
σύγγραμμα του π. Θεοδώρου Ζήση με τίτλο: «Δεν είναι σχίσμα η Αποτείχιση»
(2017), και ενώ το διάβαζα ωφελούμενος, ήρθα ξαφνικά αντιμέτωπος με ένα
καταπληκτικό «τρίκ» που με άφησε άναυδο.
Γράφει ο συγγραφέας:
«Κατά συνέπεια τώρα [εννοεί
μετά την «Σύνοδο» της Κρήτης] δεν είναι μόνον ο Βαρθολομαίος που υπόκειται
στην διακοπή της μνημονεύσεως του
ονόματος του στις ιερές ακολουθίες, αλλά
και όσοι επίσκοποι συνήργησαν και συνεργούν στην
αποδοχή, διάδοση και εφαρμογή των αποφάσεων της» (σ. 45) [δηλαδή όλοι, αφού κανείς δεν δήλωσε ότι δεν τις
αποδέχεται και δεν θα τις εφαρμόσει!].
Και παρακάτω προσθέτει: «Η Εκκλησία της Ελλάδος ιεροκρυφίως, χωρίς συζήτηση και ψηφοφορία,
αποδέχτηκε θετικά την “Σύνοδο» της Κρήτης”, αναφέροντας ως επιβαρυντικό μάλιστα
αποδεικτικό στοιχείο του φρονήματος των επισκόπων, την διανομή του κειμένου της
Εκκλησίας της Ελλάδος «Προς τον λαό» με τίτλο: «Για την Αγία και
Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης», το οποίο το χαρακτηρίζει «μνημείο
ψεύδους και παραπληροφόρησης» και: «Τώρα
δεν είναι μόνο οι Αγιορείτες που δικαιούνται
να διακόψουν το μνημόσυνο του οικείου επισκόπου, δηλαδή του Βαρθολομαίου, άλλα
όλοι οι κληρικοί της ελλαδικής επικράτειας» (σ. 48).
(Αξίζει να σημειώσουμε ότι χρησιμοποιεί
την λέξη «δικαιούνται» κι όχι την λέξη «επιβάλλεται»,
εξ αιτίας της άποψης του ότι η διακοπή
της μνημόνευσης του αιρετικού προϊσταμένου είναι προαιρετική. Όποιος δηλαδή έχει
όρεξη την εφαρμόζει κι όποιος δεν έχει διάθεση μπορεί να μνημονεύει τον
αιρετικό χωρίς πρόβλημα).
Κι ενώ λοιπόν ο π. Θεόδωρος λέει όλα αυτά τα σωστά και ωραία, στην
παρεπόμενη σελίδα γράφει: «Δεν ισχυριζόμαστε ότι όλοι οι αρχιερείς
της Εκκλησίας της Ελλάδας είναι εξίσου
υπεύθυνοι για την αποδοχή της ψευδοσυνόδου και ότι έλειψαν παντελώς οι
ορθοδόξου φρονήματος αντι-οικουμενιστές ιεράρχες, οι οποίοι για διαφόρους
λόγους δειλιούν και σιωπούν αδικαιολογήτως», και: «Ούτε πολύ περισσότερο, ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε γενική ακοινωνησία με όλους τους
ορθόδοξους επισκόπους…» γιατί «δεν έχει
μολυνθή όλη η Εκκλησία από την αίρεση» (σ. 51).
Ενώ δηλαδή στην αρχή αποδεικνύει ότι όλοι οι επίσκοποι είναι ένοχοι,
μετά ανακαλύπτει ξαφνικά ότι δεν είναι όλοι ένοχοι
και υπεύθυνοι, ακόμα κι αν σιωπούν και δειλιούν «αδικαιολογήτως». Υπάρχουν –κατ΄ αυτόν– επίσκοποι, αστέρες «ορθοδόξου φρονήματος», φώς του κόσμου, κείμενοι επί τον λυχνοστάτην (Λουκ. η΄16).
και υπεύθυνοι, ακόμα κι αν σιωπούν και δειλιούν «αδικαιολογήτως». Υπάρχουν –κατ΄ αυτόν– επίσκοποι, αστέρες «ορθοδόξου φρονήματος», φώς του κόσμου, κείμενοι επί τον λυχνοστάτην (Λουκ. η΄16).
Εννοεί προφανώς τους κατά προφορική τους δήλωση «ορθοδόξους»
επισκόπους, την οποία δήλωση εξέφρασαν όχι στο ορθόδοξο πλήρωμα, ούτε στους
αιρετικούς συναδέλφους τους, ούτε στη Σύνοδο, αλλά σε κάποιες μυστικές
τηλεφωνικές συνομιλίες ανάμεσα τους!
Και αυτοί οι «ορθόδοξοι» επίσκοποι που εννοεί ο συγγραφέας είναι συγχρόνως
αυτοί που έχουν συλλειτουργήσει –μετά το Κολυμπάρι– με τους πρωτοκορυφαίους
οικουμενιστές επισκόπους της χώρας.
Καταπληκτικό το «τρίκ» έ!
Πώς περνά κανείς στην απέναντι όχθη του ποταμού, αλλάζοντας απλώς
παράγραφο!
Κυριε ΡΙΖΟ μεταφερατε την πληρη αληθεια σε ΛΙΓΕΣ ΜΟΝΟ ΛΕΞΕΙΣ!!!! Ακριβως αυτο ειναι...Ο π.ΘΕΟΔΩΡΟΣ ειναι βουτηγμενος στην ΑΝΤΙΦΑΣΗ ..Επισης το ΙΔΙΟ κανει και στην συνεντευξη του στο ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΤV ( δεν θυμαμαι ημερομηνια μπορειτε ομως να τη βρειτε ,αλλωστε δεν ειναι και πολλες) για την ερμηνεια του 15ου ΚΑΝΟΝΟΣ ..Μπερδευει τον ΕΠΑΙΝΟ και την ΤΙΜΗ που αποδιδει ο κανονας με την ΔΥΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ αυτου, με εναν ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ νοησιαρχικο, και διπλωματικο λογο για να δικαιολογησει τη σταση του...Πραγματικα θολος στην εν λογω τοποθετηση του...Αν σας εχει διαφυγει , ΣΑΣ ΠΡΟΚΑΛΩ να τη δειτε και θα βγαλετε τα ιδια ακριβως συμερασματα με την ανωτερω αναλυση σας..Ισως και να σας δωσει τροφη για δευτερη εγγραφη τοποθετηση σας επι του θεματος..Σας μιλω για ΤΡΑΓΙΚΟΤΑΤΗ τοποθετηση...Παρακαλω και το ιστολογιο να τη βρει και να την ανεβασει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΝΑ ΑΛΛΟ ΤΡΙΚ!!ΤΟΥ Π.ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ..!ΙΕΡΕΩΝ!ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΕΙ!ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΕΚΕΙ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κήρυγμα των τριών Θεσσαλονικέων Πατέρων συνοψίζεται στην ουσία του στο εξής: η κοινωνία επ'Εκκλησίας με αιρετίζοντες Επισκόπους ειναι ανεκτή εαν το κήρυγμα σου ειναι αντι-οικουμενιστικο. Τοτε σου αξιζει τιμη, είσαι Ορθοδοξότατος, και συγκαταριθμήσε αναμεσα στους "ευσεβεις" ιερεις που ακομα μνημονεύουν αιρετιζοντες επισκοπους. Με αυτόν τον τρόπο ιεραρχούν σαν πιο σημαντική ομολογία πίστεως τα λόγια και τα κείμενα εναντίον του Οικουμενισμου, και οχι την μυστηριακή "συμφωνία" και ταύτιση πίστεως που δηλώνει η συγκοινωνια και η μνημονευση κατα την Θ. Λειτουργια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμοίως οι καρποι των έργων τους τόσα χρονια στο αντι-οικουμενιστικο μετωπο ειναι οι ανάλογοι: ένα ποίμνιο που λεει πολλα "αγωνιστικα", αλλα στην πράξη οταν καλειται να δηλωσει ενωπιον του Θεου το φρόνημα του δικαιολογει την ατολμία του επικαλούμενο την Οικονομία...
Τραγική αντίφαση και παντελώς αδικαιολόγητη και αστήρικτη στάση ενός κληρικου τέτοιου κύρους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ "oρθόδοξος" επίσκοπος(κατά τον π.Θεόδωρο Ζήση) ΤΟ ΠΡΩΙ απήγγειλε έναν εντυπωσιακό αντιοικουμενιστικό λόγο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ίδιος επίσκοπος,ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ λέει προς τον διάκονό του: πες παιδί μου στον τάδε ιερέα μας να ετοιμαστεί για αύριο,για το συλλείτουργο με τον απεσταλμένο των καθολικών και των προτεσταντων,να είναι όλα πανέτοιμα.
Σύμφωνα λοιπόν με τον π.Ζήση,ισχύει η παρακάτω μαθηματική εξίσωση:
ορθόδοξος στα λόγια + παθητικός οικουμενιστής στην πράξη =
ορθόδοξος χριστιανός!
Σε έσχατα χρόνια ζούμε,μην παραξενεύεστε.
Αν ρωτηθούν όμως εν ημέρα κρίσεως ο απεσταλμένος των καθολικών και ο απεσταλμένος των προτεσταντών,για τον εν λόγω επίσκοπο,θα πούνε: Ένας έξοχος ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ επίσκοπος!Σαν κι εμάς ήταν και αυτός!Δικός μας ήτανε!
ΔιαγραφήΣυγγνώμη εμείς οι αγράμματοι ορθόδοξοι που δεν είμαστε αξιόλογοι και μεγάλα πνεύματα ερωτουμε αξιόλογος είναι αυτός που γνωρίζει πολλά γράμματα και τα σερβίρει κατα το συμφέρον του είτε είναι θεολόγος είτε ιερέας μοναχός ηγούμενος ή επίσκοπος ή αυτός που βιώνει την εν Χριστό ζωή έχοντας ως μίμηση την εσταυρωμένη αγάπη και γενικά τη θυσία για το θεό και τον πλησίον του. Ρωτούμε τους μορφωμένους της σύγχρονης εμπορικής εκκλησιαστικής θεολογίας. Η κατακόμβη Ποσειδωνίας Κορίνθου.
ΑπάντησηΔιαγραφή