Έντονη δυσαρέσκεια από Ρωσία για Βαρθολομαίο:
«Οδηγούμεθα σε πιθανή διάσπαση της Ορθοδοξίας»
Η Ουκρανική Εκκλησία ταράζει τα νερά
Πολύ σοβαρή κατάσταση έχει
ενσκήψει από την πρόθεση της ουκρανικής εκκλησίας να «αποχωρήσει» από
την υπαγωγή της στο Πατριαρχείο Μόσχας και να υπαχθεί στην
Κωνσταντινούπολη και τον Οικουμενικό πατριάρχη, αναφέρει ρωσικό άρθρο,
ενώ σε άλλο σημερινό άρθρο μας
επισημαίνουμε τη σοβαρότητα της κατάστασης στις σχέσεις Φαναρίου-Μόσχας με αφορμή το παραπάνω.
επισημαίνουμε τη σοβαρότητα της κατάστασης στις σχέσεις Φαναρίου-Μόσχας με αφορμή το παραπάνω.
«Η Παγκόσμια Ορθοδοξία θα απομακρυνθεί από τον Βαρθολομαίο», τιτλοφορείται
ρωσικό άρθρο εκφράζοντας προφανώς το κλίμα που επικρατεί στην Μόσχα για
τον Οικουμενικό Πατριάρχη εφόσον προβεί στην αναγνώριση της εκκλησίας
του Κιέβου.
Οι «πληροφορίες» σύμφωνα με τον ρωσικό τύπο πάντα, αναφέρουν ότι υπάρχει σοβαρότατο ενδεχόμενο «διάσπασης» εντός των ορθόδοξων εκκλησιών.
«Αν
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος αποφασίσει να αποδεχθεί στους
κόλπους του το μη αναγνωρισμένο στον ορθόδοξο κόσμο, αποκαλούμενο
«Πατριαρχείο του Κιέβου», τότε θα λάβει χώρα «διάσπαση» στον Ορθόδοξο
κόσμο».
Αυτό δήλωσε στο κανάλι της εκπομπής Topinform, ο διευθυντής του Κέντρου Πολιτικών Σπουδών του Κιέβου M. Pogrebinsky, αναφέρει ο ανταποκριτής του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων «PolitNavigator».
Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, «ο Οικουμενικός Πατριάρχης κκ. Βαρθολομαίος «διαθέτει στην πραγματικότητα λιγότερη εξουσία από τον Πατριάρχη της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κκ. Κύριλλο».
«Στην
παρούσα κατάσταση, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ο Πατριάρχης
του Κιέβου και όλη η ιεραρχία «ταπεινά» αποφάσισαν να υπαχθούν στην
Κωνσταντινούπολη και στο Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος, σε
γενικές γραμμές, έχει λιγότερη δύναμη από ό, τι ο Κύριλλος …
Δεδομένης
της γενικής «Ρωσοφοβίας» από την δύση και τις ΗΠΑ, «παίζεται» κάποιο
περίπλοκο παιχνίδι και από τον Ερντογάν και τη Ρωσία, και δεν αποκλείω
ότι όλα μπορούν να συμβούν. Αλλά αυτή η υπό όρους νίκη, μπορεί να
αποτραπεί.
Εάν
ο Βαρθολομαίος αποφασίσει και υπογράψει το αυτοκέφαλο της εκκλησίας
του Κιέβου , αυτό θα είναι ένα σκάνδαλο μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, το
οποίο θα τελειώσει με την διάσπαση της.
Και
μου φαίνεται ότι οι περισσότερες από αυτές τις δεκαπέντε «αδελφές»
εκκλησίες θα βρεθούν στην πλευρά της Μόσχας και του Πατριάρχη
κκ.Κυρίλλου», προβλέπει ο Πογκρεμπίνσκι.
Η
ουσία είναι ότι έχουμε σφοδρές συγκρούσεις, οι οποίες διεξάγονται
μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ με επίκεντρο την Ορθοδοξία, θέμα στο οποίο
παρατηρείται έντονη κινητικότητα και από τις δύο πλευρές τις τελευταίες
ημέρες με εκατέρωθεν κινήσεις.
Το
κύριο θέμα που έχει προκύψει είναι μεταξύ του Οικουμενικού
Πατριαρχείου, της Εκκλησίας του Κιέβου και του ρωσικού πατριαρχείου, θέμα στο οποίο υπήρξε και «οθωμανική» παρέμβαση από Ρ.Τ.Ερντογάν.
Εδώ
υπάρχει η πρόθεση των Ουκρανών να αποσχιστούν από την Μόσχα και να
«υπαχθούν» στην Κωνσταντινούπολη. Το παρασκήνιο εδώ είναι πολύ μεγάλο
και πολύ «βαθύ».
Πριν λίγες ημέρες ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με
τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο Α΄, σε μια κεκλεισμένων των
θυρών συνάντηση στο προεδρικό συγκρότημα στην Άγκυρα, παρεμβαίνοντας ο
ίδιος, μετά από προτροπή του Πούτιν σε ένα ενδο-ορθόδοξο θέμα δύο
Πατριαρχείων και μίας εκκλησίας.
Η
συνάντηση πραγματοποιήθηκε πέντε ημέρες μετά τη συνδιάσκεψη του
Πατριαρχείου στην Κωνσταντινούπολη, όπου ο ορθόδοξος κλήρος αποφάσισε να
«συντονίσει τις αδελφές ορθόδοξες εκκλησίες» για το αυτοκέφαλο του
«Ορθόδοξου Έθνους της Ουκρανίας».
Την ίδια περίοδο είχαμε δύο βαρυσήμαντες επισκέψεις Αμερικανών αξιωματούχων.
Στην
πρώτη, πριν μερικές ημέρες είχαμε την επίσκεψη στην Έδρα του
Οικουμενικού Πατριαρχείου, στο Φανάρι, την 14η Απριλίου, του πρέσβη των
ΗΠΑ στην Τουρκία Samuel Brownback, ο οποίος διορίσθηκε πρόσφατα
επικεφαλής της υπηρεσίας θεμάτων διεθνούς θρησκευτικής ελευθερίας των
ΗΠΑ.
Ο
Πρέσβης Brownback ενημέρωσε τον Παναγιώτατο για τα νέα καθήκοντά του
και για τα επικείμενα ταξίδια του. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης με τη σειρά
του συνεχάρη τον κ. Πρέσβη για τη νέα τιμητική αποστολή που ανέλαβε και
συζήτησε μαζί του για την κατάσταση των Χριστιανών στην Τουρκία.
Η δεύτερη, ήταν μια αιφνιδιαστική επίσκεψη του Αμερικανού πρέσβη Τ. Πάιατ στο Άγιο Όρος. Σίγουρα
οι κινήσεις του έμπειρου διπλωμάτη δεν γίνονται τυχαία. Το τελευταίο
διάστημα έχει οργώσει κάθε σημείο Ελληνικής γης, ενώ συνεχώς αναφέρεται
για τις τουρκικές προκλήσεις.
Ο
ρωσικός κλήρος και το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης «αγωνίζονται»
για τον έλεγχο των ουκρανικών ορθόδοξων εκκλησιών, ένα λεπτό θέμα και
για την Τουρκία που διατηρεί στενές σχέσεις τόσο με την Ουκρανία όσο και
με τη Ρωσία.
Τα
ρωσικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η Άγκυρα μπορεί να λειτουργήσει ως
μεσολαβητής στην κρίση, αλλά οι νεο-οθωμανοί στην ουσία εισήλθαν για
πρώτη ίσως φορά σε ένα θέμα μεταξύ ορθόδοξων Πατριαρχείων, κινούμενοι μ
ετην ¨λογική¨της οθωμανικής αυτοκρατορίας και αυτό «αρέσει» στον
σουλτάνο Ερντογαν.
Προσοχή…
λοιπόν πρώτα από όλα να μην αποκτήσουν οι νεο-οθωμανοί Τούρκοι
«προνόμια» που έχουν απολέσει εδώ και αιώνες με πολύ προσπάθεια και
αγώνες.
H Ουκρανία άνοιξε τον ασκό του Αιόλου στον «πόλεμο» Φαναρίου-Μόσχας: Κόντρα για την «ενότητα των Εκκλησιών»
Του Μάνου Χατζηγιάννη
Ντόμινο εξελίξεων με ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχουμε κατά τα φαινόμενα μετά την πρόσφατη έξαρση του εκκλησιαστικού ουκρανικού ζητήματος με την αποδοχή εκ μέρους του Οικουμενικού Πατριαρχείου του αιτήματος για αυτοκεφαλία και την άμεση έντονη ρωσική αντίδραση.
Η ρωσική πλευρά
πνέει μένεα κατά του Φαναρίου και αυτό διεφάνη τόσο από τις πρώτες
αντιδράσεις όσο και από τις πλέον επίσημες, δια στόματος του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα.
Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ έχοντας καλύψει βήμα βήμα το θέμα με καθημερινά του άρθρα έχει προειδοποιήσει πως βρισκόμαστε ένα βήμα πριν ανάψει η φλόγα της μεγάλης σύγκρουσης.
Σε προηγούμενο άρθρο έχουμε αναλύσει τα “ψιλα γράματα” της αντιπαράθεσης και την πολιτική διάσταση αυτής.
Σήμερα όμως βρισκόμαστε ενώπιον μιας άλλης διάστασης. Καθότι η κόντρα
για το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα αναζωπύρωσε την γενικότερη μανία
αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο ισχυρών πόλων της Ορθοδοξίας και άνοιξε τον
ασκό του Αιόλου για άλλα, σοβαρότερα από την ουκρανική αυτοκεφαλία
εκκλησιαστικά ζητήματα.
Μια κόντρα μεταξύ Μόσχας και Φαναρίου που περνάει από το “πρωτείο” στην Ορθοδοξία και φτάνει μέχρι το Άγιο Όρος, αλλά και τις σχέσεις με το Βατικανό.
Εδώ και ένα χρόνο γράφουμε διαρκώς πως οι δύο πυλώνες της Ορθοδοξίας διαγωνίζονται ποιος θα εναγκαλιστεί τον Πάπα περισσότερο από τον άλλον.
Σε αυτόν τον άτυπο διαγωνισμό θέτουν σε κίνδυνο την ίδια ην
Ορθοδοξία. Τώρα όμως κατά πως φαίνεται τα πράγματα αλλάζουν. Η Μόσχα
αλλάζει ρότα και επιχειρεί να εμφανιστεί ως προασπιστής της Ορθοδοξίας
κόντρα στα ανοίγματα του Φαναρίου.
Το Νο2 του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης
Ιλαρίων, εμφανίστηκε να μην συμμερίζεται την γνώμη του Οικουμενικού
Πατριάρχη Βαρθολομαίου για την “αναπόφευκτη ενοτητα εκκλησιών”.
Υπενθυμίζεται πως όπως το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ πρώτο έχει αποκαλύψει σε
λίγες ημέρες ο κ. Βαρθολομαίος θα βρεθεί στο Βατικανό με την ατζέντα του
να περιλαμβάνει συζητήσεις με την προοπτική την “πλήρη ενότητα”.
Ο επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του
Πατριαρχείου Μόσχας, λοιπόν, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ εμφανίστηκε να
διαφωνεί με εκείνους που πιστεύουν ότι οι Ορθόδοξες και Ρ/Καθολικές
Εκκλησίες τελικά θα ξεπεράσουν τη διαίρεσή τους.
«Παρά το γεγονός ότι η πίστη μας βασίζεται σε παρόμοια θεμέλια και
σχεδόν στο ίδιο Σύμβολο Πίστεως, οι Καθολικοί έχουν διαφορετική
διδασκαλία για το Άγιο Πνεύμα. Δεύτερον, σε σχεδόν χίλια χρόνια ιστορίας
ξεχωριστής ύπαρξης έχουμε συσσωρεύσει πολλές αντιφάσεις και διαφωνίες»
είπε στο τηλεοπτικό πρόγραμμα του Rossiya-24, σχολιάζοντας την πρόσφατη
δήλωση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για την αναπόφευκτη ενότητα των δύο
χριστιανικών κλάδων.
Είπε επίσης ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί αιρετικούς και
διώκτες της Ορθοδοξίας κάποιους ανθρώπους που αναγνωρίζονται ως άγιοι
από την Καθολική Εκκλησία. Βέβαια αυτό που ΔΕΝ είπε είναι κάποια εξήγηση
για τους άλλους Αγίους των Ρωμαιοκαθολικών τους οποίους η Μόσχα
αναγνώριζε πριν από ένα χρόνο με συνοδικές αποφάσεις της….
«Οι Καθολικοί μιλάνε για πιθανή αγιοποίηση του Καρδινάλιου Στεπίνατς,
ο οποίος ήταν ένας Κροάτης καρδινάλιος, που η Καθολική Εκκλησία τον
αντιμετωπίζει ως άγιο, αλλά σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία της
Σερβίας, συμμετείχε άμεσα στη γενοκτονία των Σέρβων κατά τη διάρκεια του
Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου», υπενθύμισε ο Ιεράρχης .
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων τέλος επεσήμανε κάποια άλλα επιχειρήματα,
αποδεικνύοντας ότι η ενότητα των Εκκλησιών είναι αδύνατη σε προβλέψιμη
προοπτική. Και ένας λόγος μεταξύ άλλων είναι πως υπάρχουν πολυάριθμες
προσπάθειες επιβολής της Ουνίας στους Ορθόδοξους πιστούς κατά τη
διάρκεια των σταυροφοριών αλλά και σύγχρονων αντι-ορθόδοξων
δραστηριοτήτων των Ουνιτών στην Ουκρανία, όπως ανέφερε.
Είναι σαφές λοιπόν πως η φλόγα που άναψε με το ουκρανικό γίνεται πυρκαγιά σε πολλά μέτωπα…
Η Ρωσία χρησιμοποιεί τους ταγους της εκκλησίας της για τους δικούς της εκοσμικευμενους γεωπολιτικούς σκοπούς της.Η Δύση επίσης τους Βοσποριτες και θρησκευτικούς ταγους στα κράτη που διεύθυνει για τους ανταγωνιστικούς εκοσμικευμενους γεωπολιτικούς σκοπούς της επίσης.Και ο πόλεμος της εκοσμικευσης και των γήινων συμφερόντων καλά κρατεί.Και όσο για την πανεραιση του οικουμενισμού όλοι μαζυ είται καταγγέλοντας είτε όχι στις άγιες τράπεζες συνμνημονευονται.Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;;;Ασ μου επιτραπεί από την αγάπη σας εμένα του ανάξιου να αναφέρω ότι το θέμα είναι πολύ απλό.ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΕΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ με οικονομία ΜΟΝΟ για εξεραιτικους ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ Λόγους και ΟΧΙ προς Θεού ως φρόνημα γενικο της Εκκλησίας.ΤΟ γενικο φρόνημα της εκκλησίας Είναι η Ακρίβεια και ούτε δηνητισμοι ούτε τίποτε.Απο τις Δεσποτοκρατιες μη περιμένουμε φως.Τα μαρτυρία οι θλίψεις και η διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας με δαυτους θέλω να πιστεύω ότι θα συγκινήσουν ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ για να σώσουμε τις ψυχές μας.Αυτο νιώθω αγαπητοί αδελφοί βαθειά μες την ψυχή μου και σας το καταθέτω.Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Σ Α Ν Ε Σ Τ Η.
ΑπάντησηΔιαγραφή