ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΤΗΣ κ. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
ΤΗΣ κ. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Το σχόλιό σας, κυρία Λωρίτου, που παρέθεσα στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, συνιστά σαφή παρανόηση των όσων έγραψα.
Όταν έγραψα ότι το Ουκρανικό δεν είναι θέμα πίστεως, αλλά παράβασης των Ιερών Κανόνων, εννοούσα ότι όσοι λανθασμένα θεωρούν το Ουκρανικό ως θέμα πίστεως, θα βρεθούν σύντομα σε αδιέξοδο, επειδή θα υποχρεωθούν είτε να αποτειχιστούν, είτε να κάνουν γαργάρα όσα λέγουν τώρα.

Το
μαρτύριο είναι σύμφυτο με την ορθόδοξη πίστη και ομολογία και επαινούμε,
ως έχουμε χρέος, εκ βαθέων, κάθε πατέρα και αδελφό μας που το
επιλέγει.

Πώς
είναι δυνατόν τώρα να είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε Αποτείχιση
για κάτι εξαιρετικά πιο ασήμαντο όπως -αναμφίβολα είναι- η εκχώρηση
Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία;
Ο
ισχυρισμός σας ότι η αιχμή του δόρατος του Οικουμενισμού είναι το
Ουκρανικό είναι παντελώς αθεμελίωτος και τραβηγμένος κυριολεκτικά από τα
μαλλιά.


Τώρα, όμως, φαίνεται έτοιμος να αποτειχιστεί ή άρχισε την Αποτείχιση για το Ουκρανικό.!!!
Δεν είναι η στάση του ανακόλουθη;


Άλλο καταπάτηση των Ιερών Κανόνων και άλλο παράβαση των Όρων της πίστεως.
Ας μη μετατρέψουμε την κανονική παράβαση σε αλλοτρίωση της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας.
Βεβαίως οι Ιεροί Κανόνες είναι αντανάκλαση του δόγματος στην ζωή της Εκκλησίας.
Επομένως η παράβαση των Ιερών Κανόνων μπορεί να οδηγήσει σε παράβαση των όρων της πίστεως.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο τρόπος που δόθηκε το Αυτοκέφαλο στην Ουκρανία εμφιλοχωρεί τον κίνδυνο να οδηγηθούμε σε εκβατικανοποίηση της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Τουλάχιστον επί του παρόντος.
Τότε μόνον μπορούμε να μιλούμε για παράβαση των Όρων της πίστεως αν -ο μη γένοιτο- η sine paribus κακοδοξία των Ζηζιούλα, Ελπιδοφόρου κτλ. περιβληθεί με Συνοδικό κύρος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.