Τρίτη 21 Μαΐου 2019

Τα λογικά αδιέξοδα των αντι-Οικουμενιστών! --Ερίζουν για το σχίσμα, ενώ έχουν κάνει γαργάρα την Παναίρεση!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΤΗΣ κ. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Το σχόλιό σας, κυρία Λωρίτου, που παρέθεσα στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, συνιστά σαφή παρανόηση των όσων έγραψα.

Όταν έγραψα ότι το Ουκρανικό δεν είναι θέμα πίστεως, αλλά παράβασης των Ιερών Κανόνων, εννοούσα ότι όσοι λανθασμένα θεωρούν το Ουκρανικό ως θέμα πίστεως, θα βρεθούν σύντομα σε αδιέξοδο, επειδή θα υποχρεωθούν είτε να αποτειχιστούν, είτε να κάνουν γαργάρα όσα λέγουν τώρα.

Όσο για την αναφορά στο μαρτύριο δεν είπα ούτε μία λέξη που να επιτρέπει την εξαγωγή του συμπεράσματος ότι το υποτιμώ ή ότι αποτρέπω οποιονδήποτε να το ακολουθήσει.

Το μαρτύριο είναι σύμφυτο με την ορθόδοξη πίστη και ομολογία και επαινούμε, ως έχουμε χρέος, εκ βαθέων, κάθε πατέρα και αδελφό μας που το επιλέγει. 

Διαμφισβητώ, όμως, την ορθότητα της προσέγγισης ορισμένων κληρικών, οι οποίοι δεν προχώρησαν σε Αποτείχιση για την Σύνοδο της Κρήτης ή για την συμφωνία του Μπαλαμάντ ή για τα οικουμενιστικά αίσχη που συνέβησαν κατά το ημισυλλείτουργο του Οικουμενικού Πατριάρχη με τους Πάπες Βενέδικτο και Φραγκίσκο. 

Πώς είναι δυνατόν τώρα να είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε Αποτείχιση για κάτι εξαιρετικά πιο ασήμαντο όπως -αναμφίβολα είναι- η εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία;

Ο ισχυρισμός σας ότι η αιχμή του δόρατος του Οικουμενισμού είναι το Ουκρανικό είναι παντελώς αθεμελίωτος και τραβηγμένος κυριολεκτικά από τα μαλλιά.

Εδώ έχουμε συνοδική απόφαση 10 Αυτοκεφάλων Εκκλησιών με την παράλληλη υπογραφή κοινής Διακήρυξης του Πάπα Φραγκίσκου με τον Πατριάρχη Κύριλλο, που αναγνωρίζουν εκκλησιαστικότητα στους κάθε λογής αιρετικούς, και εσείς ισχυρίζεστε ότι η εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία είναι η αιχμή του δόρατος του Οικουμενισμού;

Ως γνωστόν ο γνήσια αντιοικουμενιστής Μητροπολίτης Κυθήρων επέκρινε αυστηρά την Αποτείχιση του π. Θεόδωρου Ζήση για την Σύνοδο της Κρήτης, με γλώσσα μάλιστα εντελώς ξένη στην ιδιοσυγκρασία του. 

Τώρα, όμως, φαίνεται έτοιμος να αποτειχιστεί ή άρχισε την Αποτείχιση για το Ουκρανικό.!!! 

Δεν είναι η στάση του ανακόλουθη;

Διερωτώμαι ειλικρινά: Αν τελικά η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ουκρανίας, ο σεβαστός και προσφιλής π. Βασίλειος Βολουδάκης, που επέκρινε και υπόσκαψε και υποσκάπτει απροκάλυπτα τους πατέρες που αποτειχίστηκαν, θα αποτειχιστεί από τον οικείο του επίσκοπο -τουτέστιν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο- ή θα ζητήσει μετάθεση σε άλλη Μητρόπολη της οποίας ο Μητροπολίτης αποτειχίστηκε αν η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας;

Το Ουκρανικό δεν ακυρώνει κανένα αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού -όπως ανακριβώς διατείνεστε-, επειδή είναι θέμα παράβασης των Ιερών Κανόνων και όχι θέμα πίστεως.

Άλλο καταπάτηση των Ιερών Κανόνων και άλλο παράβαση των Όρων της πίστεως.

Ας μη μετατρέψουμε την κανονική παράβαση σε αλλοτρίωση της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας
Βεβαίως οι Ιεροί Κανόνες είναι αντανάκλαση του δόγματος στην ζωή της Εκκλησίας. 

Επομένως η παράβαση των Ιερών Κανόνων μπορεί να οδηγήσει σε παράβαση των όρων της πίστεως.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο τρόπος που δόθηκε το Αυτοκέφαλο στην Ουκρανία εμφιλοχωρεί τον κίνδυνο να οδηγηθούμε σε εκβατικανοποίηση της Ορθοδόξου Εκκλησίας. 


Η εκχώρηση, όμως, Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία είναι θέμα που σχετίζεται με τους Ιερούς Κανόνες και όχι με το δόγμα της Ορθοδοξίας. 

Τουλάχιστον επί του παρόντος.

Τότε μόνον μπορούμε να μιλούμε για παράβαση των Όρων της πίστεως αν -ο μη γένοιτο- η sine paribus κακοδοξία των Ζηζιούλα, Ελπιδοφόρου κτλ. περιβληθεί με Συνοδικό κύρος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.