Κυριακή 9 Ιουνίου 2019

Να, Λοιπόν, έως πού έφτασε ο Ναυπάκτου! Ουσιαστικά καταργεί τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, τους Ι. Κανόνες και την Ιερά Παράδοση, αφού θέτει ως κριτήριο εφαρμογή τους την γνώμη των συγχρόνων Γερόντων! Θεωρεί την κακόδοξη απόφαση της Κρήτης ως ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΟ κείμενο κι όχι αιρετικό, κι άλλα τραγικά!




    Νά, λοιπόν, ποὺ ὁ Ναυπάκτου στηρίζει τὸν Ζήση, ἀφοῦ πρακτικὰ ταυτίζονται! Ὁ μὲν π. Θεόδωρος Ζήσης λέει, «ἂν μποροῦμε τὸν ἐφαρμόζουμε, ἂν δὲν μποροῦμε δὲν τὸν ἐφαρμόζουμε»! Ὁ Ναυπάκτου λέει «ἂν θέλουμε τὸ κάνουμε»· ἂν θέλουμε ἐφαρμόζουμε τὸν Ἱερὸ Κανόνα, «εἶναι δυνητικός»!
     Ἂς λένε οἱ Πατέρες νὰ φεύγουμε ἀπὸ τὴν αἵρεση, ὅπως φεύγει κανείς, ὅταν συναντήσει φίδι καὶ λύκο! Ἂς βροντοφωνάζει σήμερα (ἑορτὴ τῶν Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου) διὰ τῶν τροπαρίων ἡ Ἐκκλησία, ὅτι οἱ Ποιμένες θεωροῦν «λοιμώδεις λύκους» (μολυσματικοὺς λύκους) τοὺς αἱρετικούς, ποὺ ἔχουν «ἀνιάτως νοσήσει πρὸς θάνατον». Αὐτοὶ ἐκεῖ, ἐπιμένουν στὴν κακόδοξη θέση: «ἂν θέλουμε τὸ κάνουμε»!
   Κι ἡ μόλυνση ποὺ παίρνουμε ἀπὸ τὴν αἵρεση; Κάτι ποὺ γιὰ τοὺς Πατέρες εἶναι αὐτονόητο, γιὰ ἐκείνους ποὺ κοινωνοῦν μὲ αἱρετικούς; Αὐτὸ οἱ σύγχρονοι Ποιμένες τὸ προσπερνοῦν! Δὲν τοῦ δίνουν σημασία. Καὶ μάλιστα ὁ Ναυπάκτου ψεύδεται, λέγοντας ὅτι οἱ Κανονολόγοι ἑρμηνεύουν τὸν Κανόνα ὡς δυνητικό! Διότι ὑπάρχουν Κανονολόγοι ποὺ ἑρμηνεύουν τὸν ΙΕ΄ Κανόνα ὑποχρεωτικό! Κι ὄχι μόνο οἱ Κανονολόγοι, ἀλλὰ οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ποὺ μᾶς ἐδίδαξαν μὲ τὸ παράδειγμά τους καὶ τὴν διδασκαλία τους τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς! Κι ὄχι μόνο οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ἀλλὰ καὶ οἱ Ἀπόστολοι, ποὺ μὲ τὸ στόμα τοὺ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου ἀπαγορεύουν ὄχι μόνο τὴν ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ἀλλὰ καὶ "τὸ χαίρειν αὐτοῖς"!


    Νά, λοιπόν, ποὺ ὁ Ναυπάκτου στηρίζει μὲ τη …λογιοσύνη του καὶ τὸ σχίσμα καὶ τὴν αἵρεση!


Ἀπομαγνητοφώνηση καὶ σχολιασμὸς τῆς  ὁμιλία - κατάπτυστηςπροπαγάνδας τοῦ Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου:



    Ναί· ἀναφέρεσθε σ’ αὐτὸν τὸν Κανόνα, τῆς Πρωτοδευτέρας Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καὶ ἡ ἑρμηνεία ποὺ ἔχει δοθεῖ ἀπὸ Κανονολόγους, εἶναι ὅτι εἶναι δυνητικός, δὲν εἶναι ὑποχρεωτικός. Ἂν θέλουμε τὸ κάνουμε· εἶναι δυνητικός. Αὐτὸ σημαίνει, τὸ ἐρώτημα εἶναι: ποιός ἔχει νοῦν Χριστοῦ, γιὰ νὰ μᾶς πεῖ ὅτι αὐτὸ εἶναι σωστό ἢ δὲν εἶναι σωστό. [σ.σ.: Δηλαδή, ὅλα τινάζονται στὸν ἀέρα, κ. Ἱερόθεε; Πρέπει, μήπως,  νὰ συγκαλέσουμε μιὰ Σύνοδο, γιὰ νὰ δοῦμε ποιός ἔχει «νοῦν Χριστοῦ»; Δὲν ἔχουμε τὴν διδασκαλία/παρακαταθήκη τῶν Ἁγίων Πατέρων γιὰ τὸ θέμα; Δὲν εἶναι ὁλοκάθαρη –γιὰ ὅποιον διαβάζει ὡς ἁπλὸς πιστός κι ὄχι ὡς δεκανίκι τοῦ ἀρχιαιρεσιάρχη Βαρθολομαίου– ἡ πρακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας; Δὲν μᾶς διδάσκουν οἱ Ἅγιοι ὅτι οἱ αἱρετικοὶ εἶναι λοιμός (μόλυσμα) καὶ πρέπει νὰ ἀπομακρυνόμεθα ἀπ’ αὐτοὺς πάσει θυσίᾳ;].

   Ξέρουμε ὅτι ὀρθόδοξος θεολόγος εἶναι ἐκεῖνος ποὺ κάνει τὴν διάκριση μεταξὺ λογισμῶν καὶ σκέψεων. Ἂν κάτι προέρχεται ἀπὸ τὸ Θεό, ἢ ἂν κάτι προέρχεται ἀπὸ τὸ Διάβολο, ἢ ἂν κάτι εἶναι τῶν παθῶν. Ἑπομένως ὀρθόδοξος θεολόγος εἶναι αὐτὸς ποὺ κάνει αὐτὴ τὴν διάκριση τῶν πνευμάτων, ἢ ἐκ τοῦ πονηροῦ εἶναι τὰ πνεύματα. Καὶ γι’ αὐτὸ ὁ ὀρθόδοξος θεολόγος εἶναι στὴν πραγματικότητα ὁ καλὸς πνευματικὸς πατέρας. Γιατί; Γιατὶ ἐφ’ ὅσον ὁ ὀρθόδοξος θεολόγος κάνει τὴν διάκριση κτιστοῦ καὶ ἀκτίστου, αὐτὸ σημαίνει ὅτι αὐτὸ εἶναι τὸ ἔργο τοῦ πνευματικοῦ πατρός. Καὶ λέμε· δὲν νοεῖται θεολόγος χωρὶς νὰ εἶναι πνευματικὸς πατέρας, καὶ οὔτε πνευματικὸς πατέρας, ἂν δὲν εἶναι θεολόγος. Ἑπομένως, τὸ ἕνα εἶναι οἱ Κανόνες τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων. Τὸ ἄλλο εἶναι, ποιός ἑρμηνεύει τοὺς Κανόνες τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων; Ποιό εἶναι τὸ κριτήριο τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων; Καὶ φυσικά, ποιός εἶναι ἐκεῖνος ποὺ θὰ μᾶς πεῖ, ὅτι πρέπει νὰ τὸ κάνουμε ἔτσι, ἢ σὲ μᾶς ἐφαρμόζεται ἔτσι. Αὐτὸ εἶναι ἕνα βασικὸ ἐρώτημα. Γι’ αὐτὸ στὴν Ἐκκλησία μας δίνουμε προτεραιότητα στοὺς πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, αὐτοὺς ποὺ ἔχουν ἀληθινὸ φρόνημα καὶ ἀληθινὴ ζωή, καὶ τοὺς ὁποίους ρωτᾶμε γιὰ ὅλα τὰ θέματα. [σ.σ.: Ἀσφαλῶς. Κι ὅταν οἱ πατέρες αὐτοί, ὅπως τοῦ λόγου σου, πάτερ, μᾶς διδάσκουν ἀντίθετα ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πατέρες; Τότε, τί κάνουμε; Δὲν τοὺς ἀφήνουμε στὴν ἄκρη, κι ἀκολουθοῦμε τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων;]
   Τὸ ἐρώτημα, λοιπόν, εἶναι, ποιός εἶναι ἐκεῖνος ποὺ θὰ μᾶς κάνει τὴν σωστὴ διάγνωση καὶ θὰ μᾶς δώσει τὴν ἑρμηνεία ὅτι, ναί, πρέπει νὰ διακόψουμε τὸ μνημόσυνο,  ἢ δὲν πρέπει νὰ διακόψουμε τὸ μνημόσυνο. Ἐκεῖ εἶναι τὸ ὅλο θέμα. Ἐὰν ζοῦσε, ἂς ποῦμε ὁ Γέροντας Σωφρόνιος ἢ ὁ π. Παΐσιος θὰ τὸν ρωτούσαμε. Τί νὰ κάνω Γέροντα; Ὄχι ἀπὸ τὸν ἑαυτό μας. Νὰ κάνει ὁ καθένας ὅ,τι θέλει. Γιατί; Διότι δημιουργοῦνται διάφορα προβλήματα.
    Ἂς ὑποθέσω ὅτι κάποιος γιὰ λόγους θεολογικῆς συνείδησης διακόπτει τὸ μνημόσυνο ἀπὸ τὸ μητροπολίτη του. Ἐὰν θέλει νὰ εἶναι εἰλικρινὴς μὲ τὸν ἑαυτό του, θὰ πρέπει νὰ διακόψει τὸ μνημόσυνο καὶ τῶν ἄλλων ἐπισκόπων ποὺ ἔχουν κοινωνία ἐκκλησιαστικὴ μὲ τὸν μητροπολίτη του. Δηλαδή, ἐὰν κάποιος πεῖ ὅτι, ξέρετε ὁ μητροπολίτης μου ἔκανε ἕνα λάθος καὶ πρέπει νὰ κόψω τὸ μνημόσυνο. [σ.σ.: Νά, λοιπόν, ἡ λέξη παγίδα: «Λάθος»! Γιὰ ἕνα μικρὸ λάθος θὰ φύγεις ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία; Λέει πονηρὰ ὁ Ναυπάκτου. Δὲν λέει γιὰ αἵρεσηΠαναίρεση, ποὺ μετράει δεκάδες χρόνια καὶ ποὺ νομιμοποιήθηκε στὸ Κολυμπάρι! Γιατὶ τότε δὲν θὰ ἔστεκαν οἱ θέσεις του. Ἂν καὶ παρακάτω θὰ δοῦμε ὅτι δὲν παραδέχεται οὔτε ὅτι στὸ Κολυμπάρι ψηφίστηκαν κακοδοξίες!]. Μάλιστα. Ἒὰν τὸν μητροπολίτη τὸν δέχεται ἡ Ἐκκλησία, ἂς ποῦμε ἡ τοπικὴ Ἐκκλησία τῆς Ρουμανίας, θὰ πρέπει νὰ διακόψει μὲ ὅλους τοὺς μητροπολίτες τὴν ἐπικοινωνία, ποὺ ἔχουν ἐπικοινωνία μὲ τὸν μητροπολίτη. Καὶ μὲ ὅλους τοὺς ἱερεῖς καὶ μοναχοὺς ποὺ ἔχουν ἐπικοινωνία μὲ τὸν μητροπολίτη. Καὶ μὲ ὅλες τὶς ἄλλες Ἐκκλησίες, οἱ ὁποῖες ἔχουν ἐπικοινωνία μὲ τὸν μητροπολίτη. Καὶ μὲ ὅλους τοὺς ἄλλους ἐπισκόπους ποὺ ἔχουν ἐπικοινωνία μὲ τὸν μητροπολίτη. [σ.σ.: Γιατί τὸ λέει αὐτὸ ὁ Ναυπάκτου; Γιατὶ γνωρίζει τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες ποὺ κατήργησε ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης καὶ π. Νικόλαος Μανώλης καὶ ποὺ λέγουν ὅτι «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος»! Ἐπιβεβαιώνει οὐσιαστικὰ τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας ἐπὶ τοῦ θέματος τῆς κοινωνίας μὲ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ τοὺς κοινωνοῦντας μὲ τοὺς αἱρετικούς]. Ξεκινάει κανεὶς ἀπὸ κάτι, ποὺ νομίζω ὅτι ξεκινάει ἀπὸ ἀγαθὴ συνείδηση. Νομίζω ἐγὼ ὅτι μερικοὶ ποὺ σκέπτονται ἔτσι, τὸ σκέπτονται μὲ μιὰ καλὴ συνείδηση. Λένε· δὲν θέλω τὰ δόγματα τῆς Ἐκκλησίας μας νὰ διαφθείρονται. [σ.σ.: Ἄ, μπράβο, ἐδῶ μιλᾶς σωστά. Δὲν πρόκειται γιὰ κάποιος λάθος, ἀλλὰ γιὰ τὴν διαστροφὴ τῆς Πίστεως ἀπὸ τὸν ἀρχιαιρεσιάρχη ποὺ ὑποστηρίζεις ἐμμέσως, πλὴν σαφῶς]. Ναί. Ἀλλὰ ὅμως πρέπει νὰ προσέξει μήπως αὐτὴ ἡ ἀγαθὴ συνείδησή του, γίνει ἀντικείμενο ἐκμεταλλεύσεως ἀπὸ τὸ διάβολο [σ.σ.: νά, τώρα καὶ ὁ ἐκφοβισμὸς τῶν συνειδήσεων τῶν πιστῶν!] ἢ ἀπὸ ἄλλους, καὶ φτάσει σὲ ἄκρα καὶ σὲ καταστάσεις ποὺ δύσκολα ἐπανέρχεται στὴν συνέχεια κι ὅταν θεραπευθοῦν τὰ κείμενα, καὶ ὅταν διορθωθοῦν μερικὰ λάθη, αὐτὸς δύσκολα ἐπανέρχεται, διότι θὰ βρεῖ κάτι ἄλλο γιὰ νὰ παραμείνει στὴν πτώση καὶ τελικὰ νὰ θεωρεῖ ὅτι εἶναι ὁ μόνος ὀρθόδοξος σ’ ὅλο τὸν κόσμο, σ’ ὅλη τὴν οἰκουμένη. Ὑπάρχουν στὸ Ἅγιον Ὄρος μερικοὶ ἄνθρωποι, καὶ παλαιότερα πολὺ περισσότερο, ποὺ ἔλεγαν ὅτι, δὲν ἔχω κοινωνία μὲ κανένα ἐπίσκοπο στὸν κόσμο γιατὶ ὅλοι ἔχουν προδόσει τὴν Πίστη καὶ εἶναι μόνοι τους αὐτοί. Κι αὐτὸ εἶναι ἄλλο πρᾶγμα, γιατὶ εἶναι ὁ μεγαλύτερος πειρασμὸς τὴς ὑπερηφάνειας καὶ τοῦ ἑωσφόρου [σ.σ.: Γιὰ τὸν Ναυπάκτου δὲν ὑπάρχει ἡ Παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ποὺ ἐπὶ δεκαετίες διαβρώνει τὸ σῶμα τῶν πιστῶν, ποὺ ἔχει κατακτήσει τὸ μεγαλύτερο μέρος τῶν Ἐπισκόπων καὶ Ποιμένων, ποὺ παραλύει καὶ διαλύει τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ! Ὑπάρχουν μόνο κάποια λανθασμένα κείμενα, κάποια λάθη ποὺ εὔκολα (ἢ δύσκολα) θὰ διορθωθοῦν! Ἡ ἀγωνία του  εἶναι νὰ πείσει ὅτι ἡ διακοπὴ μνημοσύνου εἶναι κάτι «παρακινδυνευμένο»«κακό»! Δὲν βλέπει τὸ σωτήριο ρόλο της, τὴν δι’ αὐτῆς ἀποφυγὴ τοῦ σίγουρου μολυσμοῦ ἐκ τῆς Παναιρέσεως, ἀλλὰ τὴν πιθανὴ κακὴ ἐφαρμογή της ἀπὸ κάποιους. Τὰ ἴδια προσωπικὰ μοῦ ἔλεγε τηλεφωνικὰ ἀπὸ Ν. Ὑόρκη ὁ ὁμοϊδεάτης του Τελεβάντος, προκειμένου νὰ μὲ πείσει νὰ μὴν ἐφαρμόσω τὴν ἁγιοπατερικὴ ἀποτείχιση. Καὶ ἐν τέλει λέει ἐκεῖνο ποὺ ἔχει τόσην ὥρα στὸ μυαλό του: ἡ ἀποτείχιση -γιὰ τὸν Ναυπάκτου- εἶναι πτώση! Ὅποιος τὴν ἀκολουθήσει θα …δαιμονισθεῖ, νομίζοντας ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ μόνος ὀρθόδοξος σ’ ὅλη τὴν Οἰκουμένη!!! Φανταστεῖτε κάτι παρόμοιο: κάποιον ἀσκητὴ νὰ συμβουλεύει τὸ καλογεροπαίδι του ὅτι, δὲν πρέπει νὰ ἐπιζητεῖ τὴν ἐφαρμογὴ ὅλων τῶν Ἐντολῶν (δυνητικῶν ἢ μη), γιατὶ μπορεῖ νὰ τὸ πάρει ἐπάνω του καὶ νὰ ὑπερηφανευθεῖ, ἀντὶ νὰ τὸν διδάξει τὴν ἀποφυγὴ τῆς ὑπερηφανείας!].
Γι’ αὐτὸ ἡ ἄποψή μου εἶναι ὅτι μπορεῖ νὰ γίνονταί μερικὰ λάθη μέσα στὴν Ἐκκλησία [σ.σ.: νάτο πάλι, ἡ εἰσαγωγὴ τῆς παναιρέσεως ἕνα κάποιο …λάθος!], καὶ τὸ συγκεκριμένο κείμενο, τὸ ὁποῖο γράφτηκε στὴν Κρήτη, θεωρῶ ὅτι δὲν εἶναι δογματικὸ κείμενο, δὲν εἶναι θεολογικὸ κείμενο· πιὸ πολὺ εἶναι διπλωματικὸ κείμενο. [σ.σ.: Δυστυχῶς ὁ πολὺς καὶ λόγιος μητροπολίτης Ναυπάκτου, ξεχνώντας ὅπως εἴπαμε ὁλόκληρη Παναίρεση, μένει στὶς ἀποφάσεις τῆς Κολυμπάριας Συνόδου καὶ ἐπιχειρεῖ ἄλλη μιὰ φορὰ νὰ ἀποχαρακτηρίσει τὶς ἀποφάσεις της καὶ νὰ μᾶς πεῖ τὸ ἀχαρακτήριστο, ὅτι τάχα, μιὰ «Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος» βγάζει …διπλωματικὰ κείμενα!  Τί ντροπὴ γιὰ ἕνα λόγιο μητροπολίτη!]. Καὶ ἀξίζει τὸν κόπο γιὰ διπλωματικὰ κείμενα νὰ δημιουργοῦμε τόσα προβλήματα; [σ.σ.: Τί νὰ πεῖ κανείς! Γιὰ φανταστεῖτε νὰ ἔλεγαν οἱ Ὀρθόδοξοι: Οἱ ἀποφάσεις τῆς Συνόδου τῆς Ἱέρειας δὲν εἶναι θεολογικὰ κείμενα! Θὰ τὰ ἀνατρέψουμε κάποτε ἄλλοτε, καὶ νὰ μὴν ἀποτειχίζοντο. Τὸ ἴδιο νὰ ἔλεγε καὶ ὁ ἅγιος Μάξιμος, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς: Δὲν στέκουν θεολογικὰ οἱ θέσεις τοῦ Βαρλαάμ. Δὲν εἶναι θεολογικὰ κείμενα!
     Πόσο κακόδοξα προτότυπος εἶναι πλέον ὁ Ναυπάκτου!].

Κι ἐγὼ θεωρῶ, ὅπως πολὺ καλὰ ἔκανε ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρουμανίας, πῆρε μιὰ ἀπόφαση καὶ εἶπε ὅτι, αὐτὸ μπορεῖ νὰ ἑρμηνευθεῖ, νὰ συμπληρωθεῖ, ἀκόμα καὶ νὰ ἀναθεωρηθεῖ ἀπὸ μιὰ Σύνοδο ἡ ὁποία θὰ γίνει, καὶ νομίζω, ὄχι νομίζω, θυμᾶμαι στὴν Κρήτη πήραμε αὐτὴ τὴν ἀπόφαση τέτοιες Σύνοδοι [σ.σ.: ποὺ θὰ παίρνουν προφανῶς …διπλωματικὲς ἀποφάσεις, οἱ ὁποῖες θὰ ἰσχύουν μέχρι νὰ παρθεῖ σὲ ἑπόμενη Σύνοδο πιό …διπλωματική-οἰκουμενιστικὴ ἀπόφαση!], νὰ γίνονται συχνά. Καὶ ἄλλες Ἐκλησίες τὸ εἶπαν αὐτό. Ὁπότε παραμένουμε μέσα στὴν Ἐκκλησία, [σ.σ.: συμμετέχοντας σὲ Συνόδους ποὺ ὀνομάζονται Ἅγιες, ἀλλὰ παίρνουν κακόδοξες ἀποφάσεις ποὺ κατὰ τὸν Ναυπάκτου εἶναι …διπλωματικὲς ἀποφάσεις], κάνουμε τοὺς ἀγῶνες μας γιὰ νὰ ζοῦμε μὲ ὀρθόδοξο τρόπο, ὀρθόδοξο ζωή [σ.σ.: τώρα, πόσο ὀρθόδοξη ζωὴ ζοῦμε κοινωνοῦντες μὲ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ σχισματικούς, μόνο ἕνας …λόγιος μητροπολίτης ξέρει!] καὶ φυσικά, ἐὰν γίνεται κάποιος λάθος τὸ Ἅγιο Πνεῦμα θὰ φωτίσει τοὺς ἀνθρώπους, τοὺς κληρικούς, τοὺς Ἐπισκόπους ποὺ ἔχουν πνεῦμα Θεοῦ νὰ διορθώσουν τὰ λάθη. [σ.σ.: Ὁπότε κατὰ λάθος Ἐκκλησία ἔβγαλε τὸν ΙΕ΄ Κανόνα, ποὺ λειτουργεῖ καὶ ὡς μοχλὸς πίεσης γιὰ νὰ διορθωθοῦν τὰ λάθη, γιατὶ ὁ Ναυπάκτου τὸν ἔβγαλε ἄχρηστο, καὶ ὅσους τὸν ἐφαρμόζουν ὡς ἐκτὸς Ἐκκλησίας].
Δὲν φεύγουμε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. [σ.σ.: Ἐδῶ ὁ Ναυπάκτου διδάσκει ὅτι ὅποιος ἐφαρμόζει τὸν ΙΕ΄ ἱερὸ Κανόνα ποὺ προτρέπει (κατ' αὐτόν, ἔστω, ἐπιτρέπει) τὴν ἀποτείχιση, εἶναι ἐκτὸς Ἐκκλησίας]. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι δική μας. Ὅπως ὁ Μ. Ἀθανάσιος ἦταν μόνος του, παρέμεινε μόνος του! Δὲν εἶπε, ἐφ’ ὅσον ὅλοι πῆγαν μὲ τὴν αἵρεση, ἐγὼ φεύγω, κάνω δική μου Ἐκκλησία, [σ.σ.: Τόσες φορὲς ὁ Μ. Ἀθανάσιος διέκοψε τὴν κοινωνία μὲ αἱρετίζοντες· ἐδῶ ὑπάρχει συμφωνία μὲ τὸν ΙΕ΄ Κανόνα· Κανόνα ποὺ πολὺ ἀργότερα -βέβαια- δημιουργήθηκε, καὶ ὁ ὁποῖος ἁπλῶς κατοχύρωσε αὐτὴ τὴν διδασκαλία/πράξη τῶν Ἁγίων! Αὐτὸ ὁ ΛΟΓΙΟΣ μητροπολίτης δὲν τὸ πληροφορήθηκε ἀκόμα; Κι ὅπως ὁ Μ. Ἀθανάσιος ἐφαρμόζοντας αὐτὲς τὶς διακοπὲς μνημοσύνου-ἀποτείχιση δὲν ἦταν ἐκτὸς Ἐκκλησίας, ἔτσι κι ὅσοι ἀποτειχίζονται εἶναι μέσα στὴν Ἐκκλησία. Ἐσεῖς, κ. Ἱερόθεε, εἶστε  μέσα ἢ ἔξω ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία; Ἐφ' ὅσον κοινωνεῖτε συνειδητὰ μὲ τὸν ἀρχιαιρεσιάρχη, τί διδάσκουν οἱ Ἅγιοι περὶ αὐτοῦ: Ὁ κοινωνῶν μὲ τὸν αἱρετικό, δὲν συνταυτίζεται μαζί του, κοινωνώντας διὰ τῶν συλλειτουργιῶν μὲ τὴν αἵρεση;]. Μένουμε μέσα στὴν Ἐκκλησία κάποια στιγμὴ θὰ ἀλλάξουν τὰ πράγματα· [σ.σ.: Πῶς εἶστε τόσο σίγουρος, πάτερ μου; Κι ἂν εἴμαστε στὰ ἔσχατα, ὅπως τόσοι σύγχρονοι πατέρες λέγουν; Κι ἂν ὁ Οἰκουμενισμὸς εἶναι ἡ ἐσχάτη αἵρεση τῆς ἱστορίας, πῶς θὰ ἀλλάξουν; Πῶς θὰ ἀλλάξουν χωρὶς τὴν ἐφαρμογὴ τῶν Ἐντολῶν περὶ ἀπομακρύνσεως καὶ καταδίκης τῆς "Ἐκκλησίας τῶν πονηρευομένων"; Ἀλλά, εἴτε ἀλλάξουν, εἴτε δὲν ἀλλάξουν, καθῆκον τοῦ Χριστιανοῦ δὲν εἶναι νὰ ἀπομακρύνεται ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, ἀπὸ τὸν μολυσμὸ τῆς αἱρέσεως;]. ἡ Ἐκκλησία –πρέπει νὰ τὸ καταλάβουμε– εἶναι τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ καὶ κοινωνία θεώσεως. Σωτήρας τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ Χριστός. Ἐμεῖς δὲν εἴμαστε Σωτῆρες τῆς Ἐκκλησίας. Ἐμεῖς παραμένουμε στὴν Ἐκκλησία γιὰ νὰ σωθοῦμε κι ὄχι νὰ σώσουμε τὴν Ἐκκλησία. [σ.σ.: Ἀκριβῶς. Κι ὁ Σωτῆρας τῆς Ἐκκλησίας Χριστός ἐντέλλεται: "ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν". Ἐσεῖς γιατί δὲν ἐξέρχεσθε, ἀντίθετα διδάσκετε καὶ τοὺς ἄλλους νὰ παραμένουν σὲ κοινωνία μὲ τὴν αἵρεση; Δὲν γνωρίζετε ὅτι -καὶ κατὰ τὸν ἀπ. Παῦλο- "ὁμιλίαι κακαὶ φθείρουσι ἤθη χρηστά";]. Παραμένουμε στὴν Ἐκκλησία, προσπαθοῦμε τὸ Δόγμα νὰ τὸ κάνουμε πράξη καὶ ζωή, ζοῦμε δηλ. κι ἔχουμε δογματικὴ συνείδηση καὶ τότε ὁ Θεὸς εἶναι Ἐκεῖνος ποὺ διευθύνει τὰ πράγματα. [σ.σ.: Καὶ πῶς θὰ γίνει ζωὴ τὸ Δόγμα; Διὰ τῆς μετὰ τῶν αἱρετικῶν κοινωνίας· διὰ τῆς ἀδιαφορίας περὶ τὴν Πίστιν· κοινωνοῦντες καὶ ὑποδεχόμενοι τοὺς «ἀνιάτως νοσήσαντας» αἱρετικούς;]. Ὁ Θεὸς διευθύνει ὅλη τὴν ἱστορία κι ὅλο τὸν κόσμο, δὲν θὰ διευθύνει τὴν Ἐκκλησία ποὺ εἶναι ὁ Ἴδιος κεφαλὴ τῆς Ἐκκλησίας; Ἑπομένως χρειάζεται σύνεση, διάκριση, ταπείνωση καὶ ΚΥΡΙΩΣ νὰ συμβουλευόμαστε πνευματικοὺς πατέρες, σὰν τὸν Γέροντα Σωφρόνιο, σὰν τὸν ἅγιο Παΐσιο, σὰν τὸν ἅγιο Πορφύριο ποὺ ἔχουν πνεῦμα Θεοῦ καὶ ἑρμηνεύουν τὸ θέλημα Θεοῦ στὴ ζωή μας.

(Ὁ σχολιασμὸς ἀπὸ τὸν Π.Σ.)

8 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9/6/19, 9:51 μ.μ.

    Λέει ο Ναυπάκτου: "Τὸ ερώτημα, λοιπόν, ειναι, ποιός ειναι εκεινος ποὺ θὰ μας κάνει τὴν σωστὴ διάγνωση καὶ θὰ μας δώσει τὴν ερμηνεία οτι, ναί, πρέπει νὰ διακόψουμε τὸ μνημόσυνο, δὲν πρέπει νὰ διακόψουμε τὸ μνημόσυνο". Μπορεί να μας πει ποιος Κανόνας θέτει αυτές τις προϋποθέσεις; Μπορεί να μας πει που το ευαγγέλιο γράφει ότι κάποιος θα τηρεί και θα εφαρμόζει τους Κανόνες και τις εντολες του Κυρίου μονο αν του το πει ένας φωτισμένος γέροντας; Μπορεί να μας πει αν οι τόσοι αποτειχισμενοι ανά τους αιώνας ρώτησαν πρώτα φωτισμενους και μετά προχώρησαν; Και μπορει να μας πει ο Ναυπάκτου ποιον "φωτισμένο" ρώτησε ο ίδιος και δεν διακόπτει το μνημόσυνο των αιρετικων και αν τελικά για αυτόν ο οικουμενισμός είναι αιρεση; Αλλά, όσο υπάρχουν αυτοί που τον χαρακτηρίζουν ευσεβή, κι αυτός θα συνεχίζει να διαστρεβλωνει. Άλλος ένας ψευδεπισκοπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος9/6/19, 11:02 μ.μ.

      Και μάλιστα κάνει και επιλεκτική επιλογή γερόντων. Τον γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο τον ξέχασε. Τον οσιότατο γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή επίσης τον ξέχασε...

      Διαγραφή
  2. ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΑΛΧΑΖΙ ΤΖΙΝΟΡΙΑ:
    «Ο ΑΓΙΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ».
    (1929-1995)

    ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΝΑΝΑ ΜΕΡΚΒΙΛΑΤΖΕ - ΑΘΗΝΑ 2013
    ======================
    Ο π. Γαβριήλ έκανε λόγο και για τον τρομερό Οικουμενισμό. Έλεγε ότι στην αρχή θα είναι μια αίρεση και αργότερα θα γίνει μεγάλο μπέρδεμα. Μετά την εμφάνιση του οικουμενισμού θα έρθει ο Αντίχριστος. Μια μέρα ήρθε κάποιος στο Σαμτάβρο που πήγε να κάνει τον δάσκαλο στον Γέροντα γύρω από το θέμα αυτό. Ο π. Γαβριήλ, σαν να μην καταλάβαινε τίποτα, τον σταμάτησε και τον ρώτησε:
    - Τι οικούμενα; Ποια οικούμενα και πράσιν' άλογα; Δεν καταλαβαίνω! Και απευθυνόμενος στους άλλους συνέχισε: - Τι σας εμποδίζει να σωθείτε αν οι άλλοι βρίσκονται σε τέτοια κατάσταση; (Σελ. 326)
    =====================

    Αν ο ιερέας είναι αμαρτωλός, όταν τελεί τις ιερές ακολουθίες είναι δεμένος με σκοινί, και
    την τέλεση του μυστηρίου αναλαμβάνουν οι άγιοι άγγελοι. Ο αμαρτωλός ιερέας μοιάζει με κάποιον που βγάζει από το πηγάδι το αθάνατο νερό με χρυσό κουβά. Το νερό δεν παθαίνει τίποτα από τις αμαρτίες του. Γι' αυτό και ο σοφός άνθρωπος θα χρησιμοποιήσει τη χάρη εκείνη που κατέρχεται μέσα του από τη Θεία Λειτουργία. Όμως, αν ο ιερέας κηρύττει λανθασμένα σε δογματικά θέματα,
    τότε απομακρυνθείτε απ' αυτόν. Είναι εχθρός και προδότης. Μέχρι να τον αποσχηματίσουν, με απόφαση της Ιεράς Συνόδου, δεν θα λείψει η θεία χάρις απ' όσους τον πλησιάζουν για πρώτη φορά και δεν τον γνωρίζουν. (ΣΕΛ. 289)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για "πρώτη φορά" λέει κ.Πίκουλα!Άρα την δεύτερη φορά θα λείψει η Θεία Χάρη!Την μελέτη του π.Θ.Ζ.(Melenikiotis)για το θέμα αυτό δεν την γνωρίζεις;;

      Διαγραφή
    2. @Σ.Μ
      Η μελέτη που λέτε δεν βλέπω πως μπορεί να έχει άμεση σχέση με τα λόγια του Αγίου. Τα μυστήρια είναι έγκυρα προ συνοδικής καταδίκης αλλά η γνώση μας περί του αιρετικού ιερέα και κυρίως αρχιερέα, επηρεάζει την αξιότητα μας για τη Θεία Μετάληψη. Εμπίπτουμε σε αυτή την περίπτωση στην κατηγορία των αναξίως μεταλαμβανόντων, ως κατάκριμα. Δεν υπάρχει οικονομία και προαιρετικότητα στην εντολή του Αγίου εάν διαπιστωθεί στον λογισμό του πιστού η βεβαιότητα περί αιρετικού ιερέα. Έχουμε πλήρη επανάληψη της ουσίας σχετικού βιβλικού χωρίου με άλλα λόγια. Στην περίπτωση Ιερέα, να συμπληρώσω για λόγους συμφωνίας με τους Ιερούς κανόνες, θα πρέπει να τον αναφέρουμε στον επίσκοπο και να ελέγξουμε την τυχών αιρετική συμφωνία ή αδιαφορία του επισκόπου ώστε να είμαστε καλυμμένοι.
      Στο προκείμενο, η λέξη κλειδί είναι αυτό που ακολουθεί την πρώτη φορά, το περί γνωρίζω (δεν τον γνωρίζουν). Συνεπάγεται ότι υπονοείται σαν συνηθέστερη περίπτωση το ότι μετά την πρώτη φορά υπάρχει γνώση περί του αιρετικού σαν αλληλένδετη λογική συνθήκη (και) του προηγούμενου (πρώτη φορά).

      Αυτό φαίνεται και στο βάσιμο εξαγόμενο συμπέρασμα ότι εάν κάποιος γνωρίζει, ρητά και κατηγορηματικά, περί του αιρετικού φρονήματος, τότε δεν συγχωρείται ούτε την πρώτη φορά . Η πρώτη φορά ισχύει μόνο σε σχέση με την μη γνώση! Χωρίς την γνώση, ο μετρητής της δεύτερης φοράς είναι κολλημένος στην καμία φορά. Από τα προηγούμενα συμπεραίνεται ότι αν κάποιος δεν γνωρίζει την δεύτερη ή τις περισσότερες φορές (εν πολλοίς οι πλειοψηφικώς ακατήχητοι σημερινοί, οι οποίοι θα γνωρίσουν εκτενέστερα όταν σκληρύνουν αποκαλυπτικά προσεχώς τα πράγματα), τότε κατ' οικονομία μπορεί να δέχεται την θεία Χάρη και βοήθεια προς ενίσχυση και οικοδομή, μέχρις ότου εμβαθύνει στα της Πίστεως ή μάθει περί αυτών των καταστάσεων.

      Διαγραφή
  3. Για να καταλάβουν αρχικά έστω μερικοί τι έχει γίνει, και πόσο αδίστακτα θυσιάζονται πολλά, (ετοιμάζεται έρευνα επί αυτού) :
    Χρησιμοποιείται κατά κόρον ο Α.Παΐσιος σαν "Δυνητιστής" ή και ειδικός εάν ζούσε σήμερα επί του θέματος. Λες και ότι εάν κάποιο άγιο μέλος της εκκλησίας έχει χάρισμα καθοδήγησης και θεραπείας ψυχών ή θαυμάτων, πρέπει ταυτόχρονα να είναι άψογο και αλάνθαστο σε όλα.
    Ο Γέροντας Παΐσιος τότε, αποδεδειγμένα δεν είχε αρχικά γνώση - φώτιση της πλήρους έκτασης των προδοτικών καμωμάτων του Αθηναγόρα, όπως αλλοι λογιότεροι, όπως π.χ ο Μακ.Μητρ.Φλωρ. Αυγουστίνος πριν την επισκοποίηση του και αλλοι της εποχής (π.χ Φ.Κόντογλου, Αγιορείτες).
    Όταν δε πείστηκαν και αποφάσισαν την διακοπή, επί δικτατορίας, δεν ρώτησαν κάποιον γέροντα της εποχής για να πάρουν έγκριση, αλλά αφού συνειδητοποίησαν σαν κοινότητα, όχι ατομικά και εγωιστικά, για την ύπαρξη σοβαρών πατριαρχικών αιρετικών ατοπημάτων, που ελέγχθηκαν και δεν διορθώθηκαν, σταμάτησαν την περιορισμένη οικονομία τους και προέβηκαν υποχρεωτικά και μαζικά στο καθήκον. Όταν άλλαξε ο Πατριάρχης, ένας από τους επισκόπους που είχαν κάνει διακοπή στον Αθηναγόρα προειδοποίησε γραπτώς προς νέο Πατριάρχη, ότι εάν ξεφύγει από τα ορθόδοξα οροθετημένα πλαίσια της οικουμενικής κίνησης, αυτών της επαναφοράς αιρετικών δια μετανοίας, τότε δεν θα διστάσουν να επαναλάβουν την διακοπή. Ο νέος Πατριάρχης, που εκλέχτηκε θαυματουργικά και χωρίς την θέληση του (Σαν να ήθελε ο Θεός να δείξει την αποτελεσματικότητα της διακοπής Μνημοσύνου), παρά τις αποδεδειγμένα μεγάλες διαφορές έναντι του προκατόχου του, αλλά και φυσικά του επόμενου και νυν Πατριάρχη, αδικείται αναπόδεικτα από κάποιους κύκλους. Προφανώς γίνεται για να στηρίξουν το "προαιρετικό" τους φρόνημα. Δεν υπάρχει όμως ούτε μια γνωστή προσωπική ελεγκτική επιστολή ή άρθρο από κανέναν για 19 έτη. Διότι άλλο η παράνομη ποιμαντική οικονομία και νομοκανονική εκτροπή που θέλει συνοδική απόφαση και άλλο το αποδεδειγμένα αιρετικο φρόνημα γυμνή τη κεφαλή. Η ύπαρξη οικουμενισμού γενικά και αόριστα δεν δίνει το δικαίωμα αποτείχισης. Για να στηριχτεί η σημερινή στάση των οικονομιστών που παραδειγματίζονται από τον Όσιο Παίσιο, θα έπρεπε να υπήρχε σαφή εκτροπή χαρτοπόλεμος και απόφαση να παραμείνουν μόνον σε αυτόν, όπως κάνουν σήμερα. Ο έλεγχος εναντίων του Πατριάρχη Δημητρίου Α' όμως απουσιάζει, ενώ τα ορθόδοξα εγκώμια όχι. Ενώ υπάρχουν τόσα στοιχεία για τους άλλους, που επιβεβαιώνουν την έκπτωση τους, κάτι περίεργο υπάρχει εδώ, αν αναλογιστούμε ότι ο νυν Βαρθολομαίος ήταν τότε παρών στο φανάρι και άνηκε στους οικουμενιστικούς κύκλους. Πως ο ταπεινός Ιεράρχης Δημήτριος όμως γλύτωσε επί τόσα έτη τις επιθέσεις οικουμενιστών στο φανάρι αλλά και τις εξ' αντιθέτου, αυτές των σωστών ορθόδοξων ζηλωτών στο Α. Όρος και αλλού; Πως κατάφερνε, χωρίς να παραμένει αλάνθαστος στα ανοίγματα του, αλλά δίνοντας κάποια κατ' οικονομία ΄(άνομα) πατήματα και τεχνικού τύπου φιλοφρονήσεις με συνειρμική σκοπιμότητα επιστροφής στην συνοδική τάξη της ορθόδοξης Εκκλησίας να παραμένει στο απυροβόλητο από όλη την ορθοδοξία και τον Α.Ιουστίνο; Πως είχε καταφέρει να έχει σαν απόδειξη συγκατάβασης το ότι και αυτοί οι αιρετικοί είχαν δείξει μέσω των αντιφωνήσεων στις συναντήσεις και εκφράσει αρχικά θέληση υποχωρήσεως και ταπείνωσης; Πως δεν υπάρχει κάτι δημόσια γνωστό και αναντίρρητο που να στοιχειοθετεί αίρεση γυμνή τη κεφαλή για τον Δημήτριο, δίνοντας το δικαίωμά ελέγχου και αποτειχισης; Το μεγάλο μυστικό, η συγκατάβαση του Κυρίου για παράταση του χρόνου μετανοίας μας έχει όνομα, και μέχρι σήμερα αποτελεί το πρόσωπο κλειδί για όλες τις εξελίξεις. Ο φυσικός του απόγονος δε, είναι αντικειμενικά εξίσου χαρισματικός αγωνιστής με συγγραφικό ταλέντο, παρά τις όποιες διαφωνίες που υπάρχουν με την Π.Π κτλ.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΥΝΕΧΕΙΑ
    Ένας ταλαντούχος, τότε λαϊκός, καθηγητής Πατρολόγος, περιζήτητος στο Πατριαρχείο και την Ελλαδική εκκλησία αποτέλεσε τον ΛΟΓΟΓΡΑΦΟ του Πατριάρχη σχεδόν σε κάθε περίσταση και καθόλα τα έτη διακονία του. Ο Πατριάρχης είχε μεν ορθόδοξες αρετές, αλλά επ'ουδενί την θεολογική κατάρτιση και ικανότητα του διάσημου νέου λαϊκού, ο οποίος εξέφραζε υπέροχα πατερικά θεολογικά λόγια και εμπειρική αγιοπνευματική ουσία ακόμα και μέσα στο Βατικανό. Δρώντας, αν και λαϊκός τότε, σαν το θεολογικό alter-ego ενός ειρηνικού οικουμενικού πατριάρχη που από ταπείνωση στο Α. Ορος έβαλε μετάνοια στον Α.Παίσιο, κράτησε το κατά δύναμη την προσπάθεια της ανεξέλεγκτης ενωτικής προσπάθειας που είχε ξεκινήσει ο Αθηναγόρας σε ορθόδοξα πλαίσια. Αυτό εξηγεί πολλά, στο γιατί υπήρχε συγκράτηση τότε και δεν βρέθηκε ούτε ένας κέρβερος του Πνεύματος από τα αναστήματα που είχαν αποτοιχιστεί ή και νεότεροι να ελέγξουν. Άρα ο Α. Παΐσιος δεν έκανε επί μακρόν οικονομία, ούτε μετάνιωσε, ούτε ήταν πυροτέχνημα η αποτείχιση του όπως ακούγεται. Απλά δεν αποδεικνύεται ότι υπήρχαν οι προϋποθέσεις επί της τελευταίας 20ετίας του βίου του να πράξει κάτι τέτοιο, ούτε κατά διάνοια ή λόγο προς τους επισκέπτοντες.
    Ο συγκεκριμένος θα οριστεί μάλιστα σαν βασικό στέλεχος των διαλόγων γύρω στην αλλαγή του Πατριαρχικού θρόνου, όπου θα παραιτηθεί επί του νυν Βαρθολομαίου το 1993, μην αντέχοντας την υποκριτική εκτροπή τους.
    Κυρίες και Κύριοι, ο σπουδαίος και σπάνιος πιστός, που ως νέος λαϊκός, κατεύθυνε αγιοπατερικά και αντί-οικουμενιστικά το κατά δύναμη τον Οικουμενικό Πατριάρχη Δημήτριο τον Α', ο μετέπειτα χειροτονημένος (τυχαία), από τον νυν Οικ.Πατριάρχη (τότε Επίσκοπο Φιλαδέλφειας, επί Δημητρίου),είναι ο γνωστός Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης. Η αναλυτική και τεκμηριωμένη συνέχεια έχει πολύ ενδιαφέρον..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως έχει πολύ ενδιαφέρον κ.Βασίλειε!Τα ίδια λέει και ο Ναυπάκτου!Όπως και ο πατήρ Στρατηγόπουλος!

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.