Προφανώς είμαι αμαρτωλός και τυφλός, αλλά αθεολόγητος και κατ'επέκταση αιρετικός; Ο παρών υποφαινόμενος αμαρτωλός ως ο τυφλός, επεσήμανα τα αυτονόητα βάσει στοιχείων. Φαίνεται ότι διετέλεσα ως παράδειγμα υποτιμητικής δημόσιας διαπόμπευσης από τον "πολύ" κ.Τελεβάντο. Απάντησα βέβαια και αναμένω να ανέβει, αλλά για να δούμε εάν θα υπάρξει σοβαρή αναιρετική προσπάθεια από την πλευρά του "δυνητισμού", πέρα από τις αφ' υψηλού ατεκμηρίωτες λοιδορίες.
Όλα ξεκίνησαν από τον σχολιασμό εδώ, http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/05/blog-post_84.html#comment-form
Και τελικά δεν κρατήθηκε και το έκανε άρθρο.. http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/06/blog-post_83.html#comment-form
Ο κ.Τελεβάντος, μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει ανεβάσει την απάντησή μου. Δεν θα τη γνωστοποιήσω εδώ, αφού μικρή σημασία και ουσία έχει. Ο κάθε αμερόληπτος και αντικειμενικός αναγνώστης μπορεί να δει άλλωστε την εμπάθεια, την υπεκφυγή και την αντιμετώπιση. Έγραψα όμως πριν λίγο και ένα άλλο σχόλιο, που ακολουθεί παρακάτω, σε παλιότερες δημοσιεύσεις του που έχουν άμεση σχέση με το Θέμα. Διότι η άποψη σαν του κυρίου Τελεβάντου, αντικατοπτρίζει την σκέψη των απανταχού "δυνητιστών". Κρύβονται πίσω από τους νεοφανείς σύγχρονους Αγίους, προβάλοντας δήθεν τον δυνητισμό τους. Έχω την (ίσως και λανθασμένη ή ανακριβή γνώμη), βάσει των στοιχείων που μέχρι τώρα γνωρίζω, ότι τους Αγίους τους παρερμηνεύουν στην τότε ακριβή γνώση τους για τις Συμπεριφορές των επισκόπων τους (Και όχι την γενική γνώση ύπαρξης οικουμενισμού), τις τότε συνθήκες και την συμπεριφορά τους. Θα παρακαλούσα τους συντελεστές και όποιον άλλο μπορεί, να ερευνήσουν τις σχετικές ιστορικές και εκκλησιαστικές προϋποθέσεις, με βάση το παλαιότερο ερευνητικό κείμενο για την συμπεριφορά του Οικ. Πατριάρχη προ του 2000, όπου συμμετείχε και ο κ. Σημάτης. Εκεί πιστεύω βρίσκεται ένα μεγάλο κλειδί, που θα μπορούσε να ταρακουνήσει κοιμισμένες συνειδήσεις στο μόνιμο "Αχρι Καιρού", και να συγκεκριμενοποιήσει τουλάχιστον ή να οργανώσει συντεταγμένη αποτείχιση από τυχών αναθεωρούντες δυνητιστές, ειδικά στο μέλλον που η κατάσταση προφανέστατα θα χειροτερεύσει.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ NEO, ΧΡΗΣΙΜΟ, ΑΔΗΜΟΣΙΕΥΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ BLOG TELEVANTOS http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2017/12/blog-post_677.html#comment-form ==============================
Μήπως αλλάξεις γνώμη και γίνεις πιο αντικειμενικός, τώρα που έκανα τον κόπο και βρήκα τις κλασικές θέση σου, που δεν θέλεις να ξανά προβάλλεις δημοσίως; Γιατί θα μπορούσες να βάλεις ένα σύνδεσμο των απόψεων σου για παράδειγμα,
Όλα αυτά όμως που λες εδώ δεν αποδεικνύουν ότι οι σύγχρονοι άγιοι είχαν τις ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ προϋποθέσεις για να κάνουν αποτείχιση για πολλά χρόνια και προτίμησαν να μην το κάνουν.Δεν μπορεί να περιμένεις από το γέροντα Παΐσιο για παράδειγμα να γνωρίζει όλο το παρελθόν του μετριοπαθή Δημητρίου, που προφανώς θα έβαλε φρένο λόγω και της αποτειχισης επί Αθηναγόρα! Ακόμη και να γνώριζε σε ποια αυλή ανήκε, πριν αυτός γίνει Πατριάρχης, δεν μπορούσε χωρίς αφορμή να τον ανακρίνει, αφού οι πράξεις του έδειχναν μετάνοια! Άλλωστε και εσύ έμμεσα το συνειδητοποίησες, αφού λες σε κείμενό σου στον παραπάνω σύνδεσμο " Τώρα -φυσικά- τα δεδομένα έχουν διαφοροποιηθεί, επειδή μιλούμε μετά τη Σύνοδο της Κρήτης, η οποία θεσμοθέτησε τον Οικουμενισμό σαν πίστη της Εκκλησίας." ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ ΣΕ TELEVANTOS ----------------------
Επίσης , Αφού αφ' υψηλού αυτο-προβλήθηκες σαν μεγάλος Κριτής θεολόγος και ιστορικός θα μπορούσες μήπως να μου εξηγήσεις γιατί έγραψες ότι ο Πόποβιτς αποτειχίστηκε από τον Πατριάρχη; Πως τα κατάφερε ενώ ο ίδιος δεν ήταν επίσκοπος; Είναι ο Πατριάρχης που μνημονεύεται στο μοναστήρι του Tσελιέ; Γιατί εγώ ξέρω ότι είχε οικίο επίσκοπο ο οποίος μετέφερε τα παράπονα του στην Ιερά Σύνοδο. Επίσης κάποιος άλλος σε άλλο ιστοτόπο γράφει, ότι έκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με τον πατριάρχη, ως διαμαρτυρία για το Π.Σ.Ε. Αυτό δεν είναι απαραίτητα αποτείχιση, από τη στιγμή που δεν φαίνεται να ισχύουν οι κανονικές συνθήκες για την περίπτωση του οικείου του επισκόπου, ο οποίος από φόβο θα μπορούσε να μνημόνευε τον Πατριάρχη. Κοινώς δεν νομίζω ότι γίνεται ιερέας να κόψει μνημόσυνο πατριάρχη που δεν μνημονεύει έτσι και αλλιως, εκτός εάν είναι ταυτόχρονα ο οικείος επίσκοπος (π.χ Α.Ορος). Είναι απλά μία δηλωτική προθέσεων του αληθινού πνευματικού λέοντα. Δείχνει όχι απλά το υποχρεωτικό από τον οικείο επίσκοπο όταν τηρούνται οι προϋποθέσεις, αλλά και την οφειλόμενη τιμωρητική στάση προς τους πρωτεργάτες του ιερού Ζήλου του Ιουστίνου, που προϊδεάζει το Τι θα γινόταν σήμερα αν ζούσε ο Ιερός άντρας.
Προκαλώ λοιπόν να στείλεις εσύ το ερώτημα όπου θεωρείς καλύτερα στους σύγχρονούς θεολογικούς αστέρες, για να μας αποδείξουν ότι ίσχυαν οι προϋποθέσεις αποτείχισης των οικιων επισκόπων τούς, επί μακρόν στους σύγχρονούς Αγίους γέροντες και προτίμησαν τον μακροχρόνιο δυνητισμό. Όχι το πότε ιστορικά εντοπίζεται μεμονωμένα η έναρξη του οικουμενισμού Παναγιώτη, ούτε αν υπήρχαν ενημερωτικά κηρύγματα εναντίον του. Αυτό δεν δίνει το δικαίωμα αποτειχισης από μη αμεσα κοινωνούντες από μόνο του, ειδικά στα αρχικά στάδια των πρώτων κινήσεων σε εποχές με λιγότερη πρόσβαση στην γνώση των κινήσεων των δεσποτών. Ούτε η μη συνοδική άρση των αναθεμάτων (και προφανώς η συμμετοχή Π.Σ.Ε) είχε ισχύ για όλη την εκκλησία, όπως είπε και ιεράρχης της εποχής.
Προφανώς είμαι αμαρτωλός και τυφλός, αλλά αθεολόγητος και κατ'επέκταση αιρετικός;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ παρών υποφαινόμενος αμαρτωλός ως ο τυφλός, επεσήμανα τα αυτονόητα βάσει στοιχείων. Φαίνεται ότι διετέλεσα ως παράδειγμα υποτιμητικής δημόσιας διαπόμπευσης από τον "πολύ" κ.Τελεβάντο. Απάντησα βέβαια και αναμένω να ανέβει, αλλά για να δούμε εάν θα υπάρξει σοβαρή αναιρετική προσπάθεια από την πλευρά του "δυνητισμού", πέρα από τις αφ' υψηλού ατεκμηρίωτες λοιδορίες.
Όλα ξεκίνησαν από τον σχολιασμό εδώ,
http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/05/blog-post_84.html#comment-form
Και τελικά δεν κρατήθηκε και το έκανε άρθρο..
http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/06/blog-post_83.html#comment-form
Ο κ.Τελεβάντος, μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει ανεβάσει την απάντησή μου. Δεν θα τη γνωστοποιήσω εδώ, αφού μικρή σημασία και ουσία έχει. Ο κάθε αμερόληπτος και αντικειμενικός αναγνώστης μπορεί να δει άλλωστε την εμπάθεια, την υπεκφυγή και την
Διαγραφήαντιμετώπιση. Έγραψα όμως πριν λίγο και ένα άλλο σχόλιο, που ακολουθεί παρακάτω, σε παλιότερες δημοσιεύσεις του που έχουν άμεση σχέση με το Θέμα. Διότι η άποψη σαν του κυρίου Τελεβάντου, αντικατοπτρίζει την σκέψη των απανταχού "δυνητιστών". Κρύβονται πίσω από τους νεοφανείς σύγχρονους Αγίους, προβάλοντας δήθεν τον δυνητισμό τους.
Έχω την (ίσως και λανθασμένη ή ανακριβή γνώμη), βάσει των στοιχείων που μέχρι τώρα γνωρίζω, ότι τους Αγίους τους παρερμηνεύουν στην τότε ακριβή γνώση τους για τις Συμπεριφορές των επισκόπων τους (Και όχι την γενική γνώση ύπαρξης οικουμενισμού), τις τότε συνθήκες και την συμπεριφορά τους. Θα παρακαλούσα τους συντελεστές και όποιον άλλο μπορεί, να ερευνήσουν τις σχετικές ιστορικές και εκκλησιαστικές προϋποθέσεις, με βάση το παλαιότερο ερευνητικό κείμενο για την συμπεριφορά του Οικ. Πατριάρχη προ του 2000, όπου συμμετείχε και ο κ. Σημάτης. Εκεί πιστεύω βρίσκεται ένα μεγάλο κλειδί, που θα μπορούσε να ταρακουνήσει κοιμισμένες συνειδήσεις στο μόνιμο "Αχρι Καιρού", και να συγκεκριμενοποιήσει τουλάχιστον ή να οργανώσει συντεταγμένη αποτείχιση από τυχών αναθεωρούντες δυνητιστές, ειδικά στο μέλλον που η κατάσταση προφανέστατα θα χειροτερεύσει.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ NEO, ΧΡΗΣΙΜΟ, ΑΔΗΜΟΣΙΕΥΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ BLOG TELEVANTOS
http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2017/12/blog-post_677.html#comment-form
==============================
Μήπως αλλάξεις γνώμη και γίνεις πιο αντικειμενικός, τώρα που έκανα τον κόπο και βρήκα τις κλασικές θέση σου, που δεν θέλεις να ξανά προβάλλεις δημοσίως; Γιατί θα μπορούσες να βάλεις ένα σύνδεσμο των απόψεων σου για παράδειγμα,
panayiotistelevantos.blogspot.com/search/label/ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ?updated-max=2017-12-28T17:37:00-08:00&max-results=20&start=115&by-date=false
Όλα αυτά όμως που λες εδώ δεν αποδεικνύουν ότι οι σύγχρονοι άγιοι είχαν τις ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ προϋποθέσεις για να κάνουν αποτείχιση για πολλά χρόνια και προτίμησαν να μην το κάνουν.Δεν μπορεί να περιμένεις από το γέροντα Παΐσιο για παράδειγμα να γνωρίζει όλο το παρελθόν του μετριοπαθή Δημητρίου, που προφανώς θα έβαλε φρένο λόγω και της αποτειχισης επί Αθηναγόρα! Ακόμη και να γνώριζε σε ποια αυλή ανήκε, πριν αυτός
γίνει Πατριάρχης, δεν μπορούσε χωρίς αφορμή να τον ανακρίνει, αφού οι πράξεις του έδειχναν μετάνοια!
Άλλωστε και εσύ έμμεσα το συνειδητοποίησες, αφού λες σε κείμενό σου στον παραπάνω σύνδεσμο " Τώρα -φυσικά- τα δεδομένα έχουν διαφοροποιηθεί, επειδή μιλούμε μετά τη Σύνοδο της Κρήτης, η οποία θεσμοθέτησε τον Οικουμενισμό σαν πίστη της Εκκλησίας."
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ ΣΕ TELEVANTOS
Διαγραφή----------------------
Επίσης , Αφού αφ' υψηλού αυτο-προβλήθηκες σαν μεγάλος Κριτής θεολόγος και ιστορικός θα μπορούσες μήπως να μου εξηγήσεις γιατί έγραψες ότι ο Πόποβιτς αποτειχίστηκε από τον Πατριάρχη;
Πως τα κατάφερε ενώ ο ίδιος δεν ήταν επίσκοπος; Είναι ο Πατριάρχης που μνημονεύεται στο μοναστήρι του Tσελιέ; Γιατί εγώ ξέρω ότι είχε οικίο επίσκοπο ο οποίος μετέφερε τα παράπονα του στην Ιερά Σύνοδο. Επίσης κάποιος άλλος σε άλλο ιστοτόπο γράφει, ότι έκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με τον πατριάρχη, ως διαμαρτυρία για το Π.Σ.Ε. Αυτό δεν είναι απαραίτητα αποτείχιση, από τη στιγμή που δεν φαίνεται να ισχύουν οι κανονικές συνθήκες για την περίπτωση του οικείου του επισκόπου, ο οποίος από φόβο θα μπορούσε να μνημόνευε τον Πατριάρχη. Κοινώς δεν νομίζω ότι γίνεται ιερέας να κόψει μνημόσυνο πατριάρχη που δεν μνημονεύει έτσι και αλλιως, εκτός εάν είναι ταυτόχρονα ο οικείος επίσκοπος (π.χ Α.Ορος). Είναι απλά μία δηλωτική προθέσεων του αληθινού πνευματικού λέοντα. Δείχνει όχι απλά το υποχρεωτικό από τον οικείο επίσκοπο όταν τηρούνται οι προϋποθέσεις, αλλά και την οφειλόμενη τιμωρητική στάση προς τους πρωτεργάτες του ιερού Ζήλου του Ιουστίνου, που προϊδεάζει το Τι θα γινόταν σήμερα αν ζούσε ο Ιερός άντρας.
Προκαλώ λοιπόν να στείλεις εσύ το ερώτημα όπου θεωρείς καλύτερα στους σύγχρονούς θεολογικούς αστέρες, για να μας αποδείξουν ότι ίσχυαν οι προϋποθέσεις αποτείχισης των οικιων επισκόπων τούς, επί μακρόν στους σύγχρονούς Αγίους γέροντες και προτίμησαν τον μακροχρόνιο δυνητισμό. Όχι το πότε ιστορικά εντοπίζεται μεμονωμένα η έναρξη του οικουμενισμού Παναγιώτη, ούτε αν υπήρχαν ενημερωτικά κηρύγματα εναντίον του. Αυτό δεν δίνει το δικαίωμα αποτειχισης από μη αμεσα κοινωνούντες από μόνο του, ειδικά στα αρχικά στάδια των πρώτων κινήσεων σε εποχές με λιγότερη πρόσβαση στην γνώση των κινήσεων των δεσποτών. Ούτε η μη συνοδική άρση των αναθεμάτων (και προφανώς η συμμετοχή Π.Σ.Ε) είχε ισχύ για όλη την εκκλησία, όπως είπε και ιεράρχης της εποχής.