Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019

Η σύγχυση που προκαλεί η ομάδα Ζήση αυξάνεται και παρασύρει το ποίμνιο.


Παρατηρήσεις στὴν ὁμιλία τοῦ π. Ἀγγέλου Ἀγγελακόπουλου γιὰ τὸ Οὐκρανικό  (ἐδῶ)

Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

Μαθαίνουμε ὅτι ἡ ὁμάδα Ζήση καὶ κυρίως οἱ ρασοφόροι, ὅταν
  ἀναφέρονται στοὺς συγγραφεῖς τῆς «Πατερικῆς Παράδοσης», τοὺς χαρακτηρίζουν ὡς ἀνθρώπους μὲ ἐμπάθεια καὶ κακὴ προαίρεση. Ἐνῶ ὅμως μᾶς χαρακτηρίζουν ἔτσι, δὲν ἀναιροῦν τίποτα ἀπὸ ὅσα γράφουμε, ἀποδεικνύοντας τὸ ἀληθὲς τῶν γραφομένων μας. Ἐκτὸς ἂν αἰσθάνονται περιφρόνηση καὶ ἀπαξίωση, ἐπειδὴ τολμοῦμε νὰ ἐλέγχουμε κατὰ τὸ δικαίωμα ποὺ δίνει ἡ Ἐκκλησία, μὲ ἐπιχειρήματα καὶ ὄχι μὲ συκοφαντίες τὶς καινοφανεῖς μεταπατερικὲς καὶ νῦν γεωπολιτικὲς θέσεις τους.

Καθῆκον μας, λοιπόν, εἶναι νὰ συνεχίσουμε νὰ ὑπερασπιζόμαστε τὴν ἀλήθεια, ὄχι ἀπὸ ἐμπάθεια, ὅπως λένε αὐτοί, ἀλλὰ ἀπὸ καθῆκον ἀπέναντι στὴν Πίστη, στοὺς ἑαυτούς μας καὶ στοὺς ἀδελφούς μας πιστοὺς πού, ἀκούγοντας τὰ νέα εὐφυολογήματα τῆς ὁμάδας αὐτῆς, δὲν ξέρουν τί νὰ πιστέψουν καὶ τί νὰ ἀπορρίψουν.


       Τὴν σκυτάλη τῆς ὁμάδος στὴν προώθηση τῆς σύγχυσης πῆρε τώρα ὁ π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος στὴν πρόσφατη ὁμιλία του γιὰ τὸ Οὐκρανικό (τὴν ὁποία μὲ ἔμφαση ἀνάρτησαν τὰ ἱστολόγιά τους, ἐδῶ). Στὴν ὁμιλία του αὐτὴ ὁ π. Ἄγγελος μέσα στὰ πολλὰ ὀρθὰ ποὺ παρουσίασε ἀνακάτεψε καὶ κάποια «περίεργα», τὰ ὁποῖα κορυφώθηκαν μέσω τῶν παρεμβάσεων (κατὰ τὴν συζήτηση μετὰ τὴν ὁμιλία) τοῦ π. Σεραφεὶμ Ζήση.
Στὸ 1.06.46 τῆς ὁμιλίας τοῦ ὁ π. Ἄγγελος εἶπε ὅτι τὸ Οὐκρανικὸ εἶναι –ἐκτὸς ἀπὸ ἐκκλησιαστικό– καὶ σχίσμα δογματικό. Τόνισε μάλιστα ὅτι τὸ Οὐκρανικὸ δὲν εἶναι ὅπως τὸ σχίσμα τῶν Γ.Ο.Χ. ποὺ εἶναι σχίσμα διοικητικῆς φύσεως. Ἐδῶ ὁ π. Ἄγγελος συνεχίζει τὴν παραπληροφόρηση τοῦ ποιμνίου καὶ ἐπιβεβαιώνει τὶς βάσει στοιχείων ἐπισημάνσεις μας, ὅτι ὑπηρετεῖ σκοπιμότητες τῆς ὁμάδας Ζήση. Διότι κανεὶς Γ.Ο.Χ. δὲν ὑποστηρίζει ὅτι διέπραξε σχίσμα γιὰ διοικητικοὺς λόγους ἀλλά, ὅπως λένε αὐτοί, γιὰ λόγους πίστεως, ἑορτολογίου καὶ ἡμερολογίου.

Ἀλλὰ καὶ ὁ ἴδιος π. Ἄγγελος, σὲ ἄλλο παλαιότερο κείμενό του γιὰ τὴν ἀποτείχιση, εἶχε πεῖ τὰ ἑξῆς γιὰ τοὺς Γ.Ο.Χ.:
«Γιὰ τοὺς σχισματικοὺς Ζηλωτὲς-Παλαιοημερολογίτες ἰσχύουν ὅσα μᾶς εἶπε παραπάνω ὁ Ὅσιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης. Αὐτοὶ διέκοψαν τὸ μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, ἀποσχίσθηκαν καὶ δημιούργησαν δικές του «Ἐκκλησίες»-παρατάξεις, ξεπερνώντας καὶ τοὺς Προτεστάντες ἀκόμη, καὶ ἐξακολουθοῦν νὰ ὁμιλοῦν, ὑβρίζοντας τοὺς πάντες, πράγμα παράλογο».
Γιατί τώρα ὁ π. Ἄγγελος παρουσιάζει τοὺς Γ.Ο.Χ. μὲ πιὸ ἤπιους τόνους, σχεδὸν ἀπενοχοποιητικούς, πρέπει ὁ ἴδιος νὰ μᾶς τὸ ἐξηγήσει. Ἐκτὸς κι ἂν δὲν τὸν ἐνδιαφέρει ἡ συνέπεια καὶ ἀκολουθεῖ κι ἐδῶ τὴν ὁμάδα Ζήση, ποὺ πολλάκις συνελήφθη νὰ φάσκει καὶ νὰ ἀντιφάσκει! Ὁμοίως πρέπει καὶ ὁ κ. Μάννης, τὸ φερέφωνο τῆς παράταξης τοῦ πρώην Φλωρίνης, νὰ μᾶς ἐξηγήσει πώς, ἐνῶ, ὅταν ἐμεῖς τοὺς ὀνομάζαμε σχισματικούς, αὐτὸς ἀπαντοῦσε μὲ κείμενα δεκάδων σελίδων κατηγορώντας καὶ ὑβρίζοντάς μας ὡς σέκτα, τώρα ὅμως, ποὺ ὁ π. Ἄγγελος πράττει τὸ ἴδιο, ὁ κ. Μάννης, ἀναρτᾶ στὸ ἱστολόγιό του καὶ διαφημίζει(!) τὴν ὁμιλία του χαρακτηρίζοντάς την ἐνδιαφέρουσα, τὶς δὲ παρεμβάσεις τοῦ π. Σεραφεὶμ Ζήση σημαντικές. Ἄρα δέχεται ὁ κ. Μάννης ἐκ στόματος π. Ἀγγέλου  –καὶ ἐλλείψεως διαμαρτυρίας–  ὅτι οἱ Γ.Ο.Χ. καὶ ὁ ἴδιος ἀποτελοῦν σχίσμα.
Στὸ 1.24.09 εἶπε ὁ π. Ἄγγελος:
«Σύντομα πάρα πολὺ σύντομα θὰ γίνει σύναξη τῶν πατέρων μας ποὺ θὰ λάβει τὶς κατάλληλες ἀποφάσεις. Κάντε λίγο ὑπομονὴ καὶ θὰ δεῖτε τί θὰ σᾶς συμβουλεύουμε ὅλους σας γιὰ τὴν περαιτέρω πορεία».
Ἡ ἀνακοίνωση αὐτὴ τοῦ π. Ἀγγέλου προμηνύει ἀκόμα πιὸ δυσάρεστες ἐξελίξεις στὸν χῶρο τῆς ἀποτείχισης, μιᾶς καὶ σὲ περίπτωση ποὺ ἀποκλειστοῦν οἱ ἄλλοι ἀποτειχισμένοι καὶ ἡ σύναξη θὰ γίνει μόνο μεταξὺ ἡμετέρων καὶ ὀπαδῶν τῆς λεγόμενης αἰωνίας «οἰκονομίας» ἡ διάσπαση τοῦ ἀντιαιρετικοῦ ἀγώνα καὶ ὁ χωρισμὸς τῶν πιστῶν σὲ ὁμάδες θὰ αὐξηθεῖ.

    Τὸ ἀποκορύφωμα ὅμως τῆς παραπληροφόρησης ἀρχίζει μὲ τὴν παρέμβαση τοῦ π. Σεραφεὶμ Ζήση ὁ ὁποῖος ὑπερασπίζοντας τὴν ὁμάδα του ἐνάντια στὴν κατηγορία τῆς ρωσοφιλίας ποὺ τοὺς ἔχει ἀποδοθεῖ, μεταξὺ ἄλλων εἶπε τὰ ἑξῆς (στὸ 1.29.44):
«Ἡ Ρωσία αὐτὴ τὴν στιγμή, ἄσχετα μὲ τὸ τί κάνει ἡ Ἐκκλησία της ποὺ εἶναι οἰκουμενιστικη! σὰν χώρα, καὶ ἀναφέρομαι στὶς ἀποφάσεις καὶ στὶς ψηφοφορίες τῆς Δούμας, τῆς βουλῆς της, μάχεται τὴν παγκοσμιοποίηση. Προσπαθεῖ νὰ δημιουργήσει ἕναν πολυπολικὸ κόσμο, προσπαθεῖ νὰ ἀντισταθεῖ στὴν πολυπολιτισμικὴ ἐπίθεση ποὺ δέχεται ἀπὸ τὴν Δύση, κάνει νομοθετήματα κατὰ τῆς ὁμοφυλοφιλίας ὑπὲρ τῆς οἰκογενείας, κατὰ τῶν ἐκτρώσεων, κατὰ τῆς πορνείας κατὰ τῆς βλασφημίας στὶς ταινίες καὶ προσπαθεῖ νὰ διατηρήσει κάποιες ἰσορροπίες μὲ τοὺς μουσουλμανικοὺς πληθυσμούς, τοὺς ὁποίους δὲν ἔφερε, ὅπως οἱ προδότες οἱ δικοί μας… καὶ πρέπει νὰ τοὺς οἰκονομήσει ἡ Ρωσία. Αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι λοιπὸν ἀήθως, μιλάω γιὰ τὸ ἀγωνιστικὸ ἦθος ὄχι τὸ προσωπικό, μᾶς κατηγοροῦν γιὰ ρωσολάγνους..., ἐννοῶ τοὺς μητροπολίτες μας καὶ ὅσους ζοῦν στὴν Ἀμερικὴ ἔχουν τὸ θάρρος νὰ ποῦν στοὺς Ἀμερικανοὺς ποὺ ἐπίσημα προωθοῦν τὴν ὁμοφυλοφιλία, θεσμικὰ ἔχουν τὸ θάρρος νὰ τοὺς ποῦν, ὅτι βλάπτετε τὶς χῶρες μας… Καὶ ἐμεῖς εἴμαστε ρωσολάγνοι. Καὶ ἐπειδὴ μᾶς λένε ὅτι δὲν πρέπει νὰ ἀσχολούμαστε μὲ τὰ γεωπολιτικά. Νομίζω πρέπει νὰ διαβάσουμε τὴν χρονογραφία τοῦ ἁγ. Θεοφάνους. Ὁ ἅγιος Θεοφάνης ὁ χρονογράφος εἶναι ὅσιος της Ἐκκλησίας μας, ἡγούμενος, ὑπῆρξε ἱστορικός…, ἂν διαβάσει κανεὶς τὴν χρονογραφία του, ἀσχολεῖται μὲ ἐκστρατεῖες τῶν ρωμαίων, βυζαντινῶν αὐτοκρατόρων μέχρι τὴν Β. Ἀφρικὴ καὶ τὴν Ἰταλία καί, μάλιστα, μὲ λεπτομέρειες.  Δὲν εἶναι τὰ γεωπολιτικὰ καὶ ἡ ἱστορία κάτι μακρυὰ ἀπὸ ἐμᾶς. Καὶ ἐδῶ θέλω νὰ τονίσω ὁ χωρισμὸς τῆς Οὐκρανίας ἀπὸ τὴν Ρωσία πολὺ πρὶν ὑπάρξει ὁ Βολοκολάμσκ, ὁ Κύριλλος κλπ… Πρέπει νὰ σπάσει ὁ ἄξονας Οὐκρανίας καὶ Ρωσίας… παρὰ τοὺς ἰσχυροὺς δεσμοὺς ποὺ ἑνώνουν Οὐκρανοὺς καὶ Ρώσους. Ὅταν οἱ ἀμερικανοὶ διάβολοι θέλουν νὰ διασπάσουν ἕνα ὀρθόδοξο κράτος… ἔχουμε καθῆκον νὰ τοὺς ὑπερασπιστοῦμε».
Εἶναι ἀπίστευτα αὐτὰ ποὺ μᾶς προβάλλει ὁ μοναχὸς Σεραφεὶμ ὡς ὀρθόδοξα. Ἀφοῦ εἶδε ὅτι ἡ ρητορικὴ τοῦ ἰδίου καὶ τοῦ πατέρα του ὑπὲρ τοῦ πατριαρχείου Μόσχας δὲν στέκει λόγῳ τοῦ οἰκουμενιστικοῦ χαρακτήρα τοῦ Κυρίλλου, τώρα τὸ προσπερνάει καὶ ἐπικεντρώνει στὸ κράτος τῆς Ρωσίας ἀναμιγνύοντας ψέματα καὶ παραπληροφόρηση.
Εἶναι δυνατὸν νὰ λέει ἕνας ὀρθόδοξος ρασοφόρος ὅτι πρέπει νὰ ὑποστηριχθεῖ ἕνα κράτος ἀπὸ πιστοὺς ποὺ πολεμοῦν τὴν αἵρεση «ἄσχετα μὲ τὸ τί κάνει ἡ Ἐκκλησία της ποὺ εἶναι οἰκουμενιστική!». Εἶναι δυνατὸν νὰ ψεύδεται προβάλλοντας τὸ ρωσικὸ κράτος ὡς πολέμιο τῆς παγκοσμιοποίησης, ὅταν τὸ Παγκόσμιο Οἰκονομικὸ Φόρουμ αὐτοῦ τοῦ ἔτους, πραγματοποιήθηκε στὴν Ἁγία Πετρούπολη καί –ἀντιθέτως μὲ αὐτὰ ποὺ λέει ὁ π. Σεραφείμ– ὁ Πούτιν στὴν ὁμιλία του μπροστὰ στοὺς ἐκπροσώπους τῆς παγκοσμιοποίησης δὲν ἐπιτέθηκε στὴν παγκοσμιοποίηση τὴν ἴδια, ἀλλὰ τὴν ὑπερασπίστηκε, τόνισε τὸν ρόλο τῆς Ρωσίας σὲ αὐτὴν καὶ πρότεινε –γιὰ τὴν ἐπιτυχῆ πορεία της– τὴν ἀλλαγὴ τῆς τακτικῆς;
     Δηλ. πρότεινε, ἀντὶ ἑνὸς μονοπολικοῦ κέντρου ἀποφάσεων, νὰ δημιουργηθεῖ ἕνα πολυπολικὸ ποὺ θὰ ἀντιμετωπίζει τὶς κρίσεις καλύτερα καί, φυσικά, θὰ ἀναδείξει τὴν Ρωσία σὲ παγκόσμιο κέντρο δύναμης, ἐνέργειας καὶ ἀποφάσεων (ἐδῶ). Ὁ δὲ ἐξ ἀπορρήτων σύμβουλος τοῦ Πούτιν Ἀλεξάντρ Ντούγκιν δήλωσε σὲ συνέντευξή του στὴν Ἑλλάδα: «Ἡ γεωπολιτικὴ στρατηγικὴ τῆς σύγχρονης Ρωσίας εἶναι ἔντονα ἀμφιθυμική. Ἀπὸ τὴ μία ὑπάρχει ἡ ἐπιθυμία τοῦ Πούτιν νὰ δημιουργήσει μία πολυπολικὴ παγκόσμια τάξη. Αὐτὴ ἐξηγεῖ τὴ στάση μας στὴ Συρία καὶ ὅλα τὰ ἄλλα βήματα ἐναντίον τῆς ἀμερικανικῆς ἡγεμονίας» (ἐδῶ).
Καὶ σὲ ἄλλη συνέντευξη του: «έδωσε λεπτομέρειες για την συνάντηση Ερντογάν-Πούτιν στο Σότσι, αναφέροντας πως οι δύο Πρόεδροι δεν είχαν μια απλά συνάντηση, αλλά ο Ρώσος πρόεδρος εκεί δημιούργησε έναν νέο κόσμο, μια νέα τάξη στη Μ. Ανατολή!» (ἐδῶ). 
Εἶναι τρομερή, ἔλλειψη ἐνημέρωσης τοῦ μοναχοῦ Σεραφείμ, ἀπόκρυψη καὶ ἀποσιώπηση σημαντικῶν στοιχείων (ὄχι γιὰ πρώτη φορά) περὶ τοῦ θέματος ποὺ μᾶς παρουσιάζει. Ρωσία δὲν ἀποκηρύσσει τὴν παγκοσμιοποίηση, ἀλλὰ ἀντιθέτως ἐπιδιώκει ἡγετικὸ ρόλο σὲ αὐτήν. Ἀπαιτεῖ τὸ μερίδιό της ἀπὸ τὴν παγκόσμια πίτα. Τὸ λεξιλόγιο τῶν ἀντιπροσώπων της εἶναι ξεκάθαρο ἀκόμα καὶ γιὰ τὸν πιὸ ἀδαὴ στὰ γεωπολιτικά.
Τὸ ἴδιο συμβαίνει μὲ τὶς σχέσεις τῆς Ρωσίας μὲ τὸ Ἰσλάμ. Ἐνῶ ὁ π. Σεραφεὶμ παρουσιάζει τὴν Ρωσία, δηλ. ἕνα κράτος, νὰ οἰκονομεῖ (ἀπίστευτο, μοναχὸς νὰ δίνει σὲ κράτη τὸ δικαίωμα τῆς οἰκονομίας τῆς Ἐκκλησίας) μὲ μουσουλμάνους ποὺ βρῆκε, δηλ. ὡς ρώσους στὸ ἐσωτερικό της, πάλι ὁ Ἀλεξάντρ Ντούγκιν τὸν διαψεύδει κατηγορηματικὰ λέγοντας: «Τὸ Ἰρὰν καὶ ἡ Ἰνδία θὰ εἶναι οἱ καλύτεροι σύμμαχοί μας στὸν Νότο. Ὁ ἰσλαμικὸς κόσμος πιθανῶς θὰ διαιρεθεῖ σὲ Σαουδαραβικό, Οὐαχαμπιτικὸ μέρος, φίλο-ΗΠΑ καὶ τὶς παραδοσιακὲς μουσουλμανικὲς κοινωνίες. Τὸ πρῶτο μέρος θὰ εἶναι ἀντίπαλος τῆς Ρωσίας, οἱ δεύτερες σύμμαχοι». Ὁ δὲ ὑπουργὸς ἐξωτερικῶν τῆς Ρωσίας Λαβρὼφ δήλωσε στὴν ἑβδομαδιαία ἐφημερίδα Московские новости Nr. 7, 03.03.06: «Ἡ Ρωσία δὲν θὰ ἔλθει σὲ διαμάχη μὲ τὸν ἰσλαμικὸ κόσμο (σσ. ἐκτὸς Ρωσίας, π. Σεραφείμ!)… Ἡ Ρωσία ὅπου βρεῖ ἐμφανὲς κενὸ στὴν παγκόσμια ἀναφορικὰ μὲ τὸ μἐλλον ἐξουσία θὰ ἀναλάβει τὶς εὐθῦνες της».
Αὐτὸ τὸ ὀνομάζετε «οἰκονομία», π. Σεραφείμ, ἀντὶ στυγνὴ παγκόσμια πολιτικὴ συμφερόντων; Καὶ μιλᾶτε γιὰ «οἰκονομία» μὲ τὸ Ἰσλὰμ ἐντὸς τῆς Ρωσίας, ὅταν αὐτὴ ἀναφέρετε σὲ ὁλόκληρο τὸν ἰσλαμικὸ κόσμο; Καὶ θέλετε νὰ στηρίξετε ἕνα ὀρθόδοξο κράτος ποὺ συμμαχεῖ μὲ φανατικὰ ἰσλαμικὰ καθεστῶτα, ὅπως π.χ. τὸ Ἰράν, στὰ ὁποῖα οἱ ἄνθρωποι ὑποφέρουν, βασανίζονται καὶ ἐκτελοῦνται, πράγματα τὰ ὁποῖα δὲν ἀναφέρετε στοὺς ἀκροατές σας προσποιούμενος τὸν γεωπολιτικὸ εἰδικό;
Ὁ δὲ Βολοκολὰμσκ Ἰλαρίων δήλωσε: «Ορθόδοξοι Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι στη Ρωσία έχουν δώσει στον κόσμο μέχρι στιγμής ένα υποτιμημένο, κατά τη γνώμη μου, παράδειγμα της συνεργασίας, της ανεκτικότητας και της αμοιβαίας κατανόησης. Αναπτύχθηκε μέσα από πολλούς αιώνες η παραδοσιακή καλή γειτονία μουσουλμάνων και ορθόδοξων. Στη Ρωσία το Ισλάμ ούτε διώκεται ούτε καταπιέζεται.(…) Επιπλέον, στο ρωσικό κράτος, ανά πάσα στιγμή της συνύπαρξης, το Ισλάμ συσχετίζεται με την πολυεθνική ρωσική κουλτούρα στο σύνολό της, κάτι που συμπληρώνει σε μεγάλο βαθμό τη δική τους θρησκευτική αλληλεπίδρασηΣτη συνέχεια εξήγησε πως λειτουργεί ο Διαθρησκειακός Διάλογος στη Ρωσία φέρνοντας ως παράδειγμα το Διαθρησκευτικό Συμβούλιο της Ρωσίας, που λειτουργεί περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια» (ἐδῶ).
Ἔτσι λειτουργοῦν τὰ ὀρθόδοξα κράτη, π. Σεραφείμ; Ἔτσι ἐναντιώνονται στὴν παγκοσμιοποίηση; Καὶ ἡ ρωσικὴ ἐθνότητα, ποὺ ἐσεῖς τὴν ὀνομάζετε ὀρθόδοξη καὶ ἐχθρὸ τῆς νεοταξικῆς πολυπολιτισμικότητας, ἔχει κατὰ τὸν ρῶσο Ἰλαρίωνα πολυπολιτισμικὸ χαρακτῆρα καὶ ἀλληλεπίδραση μὲ τὸ Ἰσλάμ; Καὶ τὸ ρωσικὸ κράτος δὲν τὰ γνωρίζει καὶ δὲν τὰ ὑποστηρίζει ὅλα αὐτά; Μένουμε ἄναυδοι μὲ τὶς ἐκτιμήσεις σας, συνειδητὲς ἢ ὄχι.
Καὶ θὰ ξαναερωτήσω: Γιατί σὲ ὅλες σας τὶς παρεμβάσεις δὲν ἀναφέρετε τὴν ὑποστήριξη τοῦ Ἐρντογὰν ἀπὸ τὴν ὀρθόδοξη Ρωσία, ἐναντίον ὀρθοδόξων; Γιατὶ δὲν καυτηριάζετε τὴν ἀνοχὴ ἐκ μέρους τῆς Ρωσίας τῆς τουρκικῆς εἰσβολῆς στὴ Συρία; Γιατί δὲν καυτηριάζετε τὴν ἀποχὴ τῆς Ρωσίας ἀπὸ τὴν ἀπαίτηση νὰ ἐπιστραφεῖ ὁ ἀδίκως κατεχόμενος κυπριακὸς βορᾶς; Δηλαδὴ λέτε στοὺς πιστοὺς νὰ ὑπερασπιστοῦν τὴν ἐθνότητα Οὐκρανίας-Ρωσίας, ἀφήνοντας κατὰ μέρος τὴν ὑποστήριξη τῆς ἐθνότητας αὐτῆς στοὺς ἐχθρούς του Ἑλληνισμοῦ τουτέστιν τῆς ἐθνότητας Ἑλλάδας-Κύπρου; Οἱ S 400 τὰ UAV καὶ τὰ ἄλλα ὅπλα ποὺ ἐδόθησαν στὴν Τουρκία ἀπὸ Ρωσία καὶ Οὐκρανία καὶ ἀπειλοῦν Ἑλλάδα καὶ Κύπρο σᾶς λένε κάτι, ἀφοῦ εἶστε τόσο ἐνημερωμένος; Γιατί δὲν τὰ ἀναφέρετε; Τὸ δὲ ποίμνιο, ποὺ φαίνεται νὰ ἀγαπάει τὴν πατρίδα καὶ τὴν πίστη του, γιατί δὲν διαμαρτύρεται;
Ὅσον ἀφορᾶ τὶς ἀναφορές σας γιὰ τοὺς ρώσους ἀποτειχισμένους. Αὐτοὶ ὄνομα δὲν ἔχουν; Τόπο καὶ ἐνορία δὲν ἔχουν; Καὶ συνεργάζονται μόνο μὲ ἐσᾶς, ἀδιαφορώντας γιὰ τὸ ὑπόλοιπο ὀρθόδοξο ποίμνιο; Καὶ ὁ ἐπίσκοπος Λογγίνος, παρὰ τὸ συγκινητικὸ καὶ ὁμολογουμένως θαυμαστὸ φιλανθρωπικὸ ἔργο του, ἂν δὲν μνημονεύει τὸν Κύριλλο μνημονεύει τὸν Ὀνούφριο, ποὺ μνημονεύει τὸν Κύριλλο. Καὶ ὅπως ἔγραψε ἡ «Φαίη» (ποὺ τελικὰ ἀπομαγνητοφωνεῖ ὅ,τι συμφέρει), ὁ π. Ἄγγελος στὴν ὁμιλία του εἶπε:
    «Πρέπει νὰ κάνουμε μία διάκριση. Ὑπάρχουν οἱ σχισματικοί, οἱ ὁποῖοι ἔχουνε καταγνωσθεῖ Συνοδικῶς, ὅπως εἶναι οἱ σχισματικοὶ τῆς Οὐκρανίας ποὺ ὑπάρχει Συνοδικὴ ἀπόφαση τοῦ Πατριαρχείου Ρωσσίας. Καὶ τὴν ἀποδέχτηκαν οἱ πάντες… Αὐτὴ πλέον ἡ ἀπόφαση εἶναι τελεσίδικη, ὁριστικότατη καὶ δὲν ἀκυρώνεται μὲ τίποτα. Μὲ αὐτοὺς ἀπαγορεύεται κάθε κοινωνία.
Ἔχουμε ὅμως τώρα καὶ τοὺς ὑπολοίπους, «δικούς μας» σὲ εἰσαγωγικά, οἱ ὁποῖοι ἔρχονται σὲ κοινωνία μὲ αὐτοὺς τοὺς σχισματικούς. Λοιπόν. Εἶναι μὲν ὑπόδικοι σὲ σχίσμα, ὅμως ἐπειδὴ λείπει αὐτὴν τὴν στιγμὴ μία Συνοδικὴ καταδίκη γιὰ νὰ τοὺς χαρακτηρίσουμε ὁριστικῶς καὶ τελεσιδίκως σχισματικούς, δὲν τοὺς λέμε ὁριστικὰ σχισματικούς, ἀλλὰ τοὺς λέμε ὅτι εἶναι ὑπόδικοι, ὑπαίτιοι, ὅπως θέλετε πεῖτε το, γιὰ σχίσμα μὲ τὴν κοινωνία ποὺ ἔχουνε.
Νὰ τὸ πῶ μὲ ἕνα παράδειγμα. Σὰ νὰ ἔχουμε ἕναν ἄνθρωπο ὁ ὁποῖος εἶναι ἐγκληματίας θέλετε; φονιάς; ληστής; βιαστής; Δὲν ξέρω. Ὅ,τι θέλετε παίρνετε. Καὶ δὲν τὸν ἔχει πιάσει ἀκόμη ἡ ἀστυνομία γιὰ νὰ τὸν βάλει μέσα, νὰ τοῦ κάνει δικαστήριο καὶ νὰ ἀποφασίσει τὴν ποινή. Ἐμεῖς τώρα τί θὰ κάνουμε δηλαδή; Ἐπειδὴ δὲν τὸν ἔχει πιάσει ἡ ἀστυνομία, ἐμεῖς θὰ κάνουμε παρέα μὲ αὐτὸν τὸν ἄνθρωπο; Εἶναι σίγουρο ὅτι αὔριο-μεθαύριο θὰ κάνει τὰ ἴδια καὶ σέ μας. Θὰ μᾶς συλήσει.
Ἄρα. Αὐτὸ ποὺ εἴπαμε καὶ πρίν. Ἐμεῖς ἀπομακρυνόμαστε ἀπὸ αὐτόν, παρόλο ποὺ δὲν ὑπάρχει Συνοδικὴ καταδίκη, δηλαδὴ δὲν ὑπάρχει ἡ σύλληψή του ἀπὸ τὴν ἀστυνομία. Κατ’ ἀνάλογο τρόπο ἔτσι πρέπει νὰ πράξουμε καὶ μὲ τοὺς «δικούς μας» οἱ ὁποῖοι εἶναι ὑπόδικοι γιὰ σχίσμα μὲ τὴν κοινωνία ποὺ ἔχουν μὲ τοὺς ὁριστικῶς καὶ τελεσιδίκως σχισματικούς της Οὐκρανίας. Ἐμεῖς ἀπομακρυνόμαστε γιὰ νὰ μὴν συλήσουνε καὶ τὸ δικό μας σῶμα ποὺ ἀποτελοῦμε τὴν Ἐκκλησία.
Σχόλιο. Τὸ παράδειγμα ποὺ ἔδωσε ὁ π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος εἶναι ἐξαιρετικὸ καὶ σοῦ δίνει νὰ καταλάβεις τὴν σοβαρότητα τοῦ θέματος, ποὺ ἂν τὸ καλοσκεφτοῦμε, ἐδῶ τὰ πράγματα εἶναι ἀκόμη πιὸ σοβαρὰ διότι διακυβεύεται ἡ σωτηρία τῆς ψυχῆς μας. Οἱ «δικοί μας» βέβαια ποὺ κοινωνοῦν μὲ τοὺς σχισματικοὺς κατέχουν ὑψηλὲς θέσεις, καὶ μοιάζουν περισσότερο μὲ τὰ ὑψηλὰ ἱστάμενα πρόσωπα στὸν πολιτικὸ βίο. Ὅπως οἱ πολιτικοὶ γιὰ παράδειγμα ποὺ παρανομοῦν θὰ ἀλλάξουν τοὺς νόμους ὑπέρ τους, ἔτσι καὶ αὐτοὶ καταλύουν τὸ Ἁγιοπατερικὸ Συνοδικὸ σύστημα τῆς Ἐκκλησίας, ὄχι μόνο γιὰ νὰ διευκολύνουν τὶς ἀντικανονικές τους ἐνέργειες, ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ μὴν βρεθοῦν ποτὲ ἀντιμέτωποι μὲ τὶς ἀνάλογες ποινές. Βέβαια, μπορεῖ νὰ νομίζουν ὅτι ἔχουν τὸ καρπούζι καὶ τὸ μαχαίρι, ἀλλὰ λογαριάζουν χωρὶς τὸν Ξενοδόχο».
Ἄρα ἡ ὁμάδα Ζήση ἰσχυρίζεται τὸ ἑξῆς τραγελαφικό: «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω» ἰσχύει μόνο γιὰ τὸ σχίσμα τῆς Οὐκρανίας καὶ γιὰ αὐτοὺς ποὺ αὐτοὶ διαλέγουν, ἀλλὰ ὄχι γιὰ τὴν αἵρεση! Αὐτὸ λέγεται παραποίηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς διδασκαλίας καὶ πράξης.
Καὶ ἀκόμα περιμένουμε τὴν ἀπάντησή σας στὸ ἐρώτημα ποὺ σᾶς ἔγινε (ἐδῶ https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/11/blog-post_6.html?m=0), πρὶν ἕναν χρόνο: Ὁ Ὀνούφριος ποὺ συμπροσευχήθηκε μὲ τὸν οὐνίτη Ποροσένκο, μὲ μουσουλμάνους, παπικούς, ἑβραίους στὸν καθεδρικὸ ναὸ καὶ ἀσπάσθηκε τὸν σχισματικὸ Φιλάρετο, πρὶν ἀπὸ τὴν ἀναγνώρισή του ὡς «κανονικό», τί εἶναι γιὰ ἐσᾶς; Τότε δὲν ἴσχυε ὡς ἀκοινώνητος ὁ Φιλάρετος καὶ ἡ παρέα του;
Οἱ οὐκρανοὶ σχισματικοὶ δὲν ἀποτελοῦν Ἐκκλησία. Εἶναι καταδικαστέοι καὶ ἀκοινώνητοι, ὅπως καταδικαστέοι καὶ ἀκοινώνητοι εἶναι ὅσοι κοινωνοῦν μαζί τους. Ἀλλὰ μὴν ξεχνοῦμε ὅτι, καταδικαστέοι καὶ ἀκοινώνητοι εἶναι ἐπίσης, καὶ πρὸ πάντων μάλιστα, οἱ αἱρετικοὶ Οἰκουμενιστὲς καὶ ὅσοι κοινωνοῦν μὲ αὐτούς.
Ἀποτείχιση ἀλὰ κὰρτ στὴν Ἐκκλησία δὲν ὑπάρχει.
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.