«Λίγα λόγια για την ανάρτηση του κ.
Σημάτη "Μεταπατερικές εκβλαστήσεις".
Το πρόβλημα που έχει η συλλογιστική σας
είναι ότι θεωρείτε ότι οι παλαιοί Πατέρες ήσαν Αγιοι (και πράγματι είναι), και
επομένως οι γνώμες τους ισχύουν εσαεί, και για κάθε περίσταση, ενώ οι σημερινοί
Επίσκοποι είναι ελεεινοί και τρισάθλιοι, ανίκανοι, αιρετικοί, ανόητοι να
κατανοήσουν τα θέματα, φοβιτσιάρηδες, θεσιθήρες, αρχομανείς, κλπ.
Ομως, οι σημερινοί Επίσκοποι δεν
προσεύχονται? Δεν λειτουργούν? Δεν παρθενεύουν? Δεν έλαβαν την Χάριν του Αγίου
Πνεύματος κατά την χειροτονία τους? Δεν κάνουν όλα τα έργα που οφείλουν στην
Μητρόπολη τους?
Για ποιό λόγο λοιπόν να τους θεωρήσουμε
όπως ανέφερα προηγουμένως? Επειδή δεν αποτειχίζονται και δεν συμφωνούν με αυτή
την τακτική?
Το Αγιον Πνεύμα που εφώτιζε τους παλαιούς
Πατέρες, μπορεί να φωτίζη και τους σημερινούς να μήν αποτειχιστούν, πιθανόν
διότι σήμερα είναι διαφορετικές οι συνθήκες. Εχουμε εμείς την διορατική
ικανότητα να το διαψεύσουμε? Υποχρεούται το Αγιον Πνεύμα να συμφωνή με την
αποτείχιση?
Ο Παράκλητος ευρίσκεται συνεχώς μέσα
στην Εκκλησία. Οπως εφώτιζε τον Μέγα Βασίλειο τότε, έτσι φωτίζει και σήμερα τον
τάδε Επίσκοπο, τον τάδε ασκητή, τον τάδε μοναχό.
Να μην έχετε αμφιβολία γι αυτό».
Μοῦ ἀποδίδετε
θέσεις ποὺ δὲν διετύπωσα.
Ἀσφαλῶς καὶ δὲν ἦσαν Ἅγιοι ὅλοι οἱ παλαιοὶ Ἐπίσκοποι.
Ἀνάμεσά τους ὑπῆρχαν καὶ ἀδιάφοροι, καὶ ἀνάξιοι, καὶ φοβιτσιάρηδες, καὶ
ἔκφυλοι, καὶ αἱρετικοί. Ὅσων ὅμως φανέρωσε ὁ Θεὸς τὴν ἁγιότητα, εἶναι ἀναμφισβήτητα
Ἅγιοι καὶ ἄξιοι μιμήσεως. Ἐκτὸς αὐτοῦ, ὅμως, ὅταν ἀναφερόμαστε στοὺς Ἁγίους,
ἰδιαίτερα γιὰ θέματα Πίστεως, ἐπιλέγουμε τὴν διδασκαλία τους ἐκείνη, ποὺ
ἐκφράζει τὶς διαχρονικὲς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ συμφωνεῖ μὲ τὶς θέσεις τῶν
ἄλλων Ἁγίων, δηλαδὴ
μιλᾶμε (πιστεύω θὰ ἔχετε ἀκουστὰ τὸν ὅρο) γιὰ τὴ συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων (consensus patrum), ἀφοῦ καὶ οἱ Ἅγιοι εἶναι δυνατὸν κάπου νὰ σφάλλουν.
μιλᾶμε (πιστεύω θὰ ἔχετε ἀκουστὰ τὸν ὅρο) γιὰ τὴ συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων (consensus patrum), ἀφοῦ καὶ οἱ Ἅγιοι εἶναι δυνατὸν κάπου νὰ σφάλλουν.
Πόσο μᾶλλον οἱ σύγχρονοι Ἐπίσκοποι γιὰ τοὺς ὁποίους ἐν
τούτοις,
α) Δὲν ἰσχυρίστηκα (ὅπως γράφετε) ὅτι ὅλοι «είναι
ελεεινοί και τρισάθλιοι, ανίκανοι, αιρετικοί, ανόητοι να κατανοήσουν τα θέματα,
φοβιτσιάρηδες, θεσιθήρες, αρχομανείς, κλπ.»! Οὔτε μίλησα γιὰ τὴν ἠθική
τους ὑπόσταση. Μιλώντας γι’ αὐτοὺς ἀναφέρομαι κατ’ ἐξοχὴν στὴν ἀντιμετώπιση τῶν
θεμάτων τῆς Πίστεως.
β) Ἐκεῖνο, ἐπίσης, ποὺ εἶναι ἐξόφλαλμο καὶ πρέπει ἐπιτέλους
νὰ γίνει κατανοητό, εἶναι ὅτι οἱ σύγχρονοι Ἐπίσκοποι δὲν μιμοῦνται τοὺς Ἁγίους
Πατέρες στὴν ἀντιμετώπιση τῆς Παναιρέσεως τοῦ καιροῦ μας, τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,
ἀλλὰ τέμνουν νέα ὁδό, καινοτομοῦν.
Αὐτὴ ἡ διαπίστωση φτάνει, ὄχι μόνο γιὰ νὰ ἀποφεύγουμε τὸ παράδειγμά τους, ἀλλὰ ἐπιπλέον
καὶ γιὰ νὰ τοὺς καταγγέλλουμε γιὰ τὴν διαστροφὴ τῆς Πατερικῆς Παραδόσεως.
Ἀσφαλῶς ἀνάμεσα στοὺς Ἐπισκόπους ὅλων τῶν ἐποχῶν, θὰ
ὑπάρχουν καὶ ἀδιάφοροι, καὶ ἀνάξιοι, καὶ ἔκφυλοι, καὶ αἱρετικοί. Μέχρι τώρα,
ὅμως, κανένα ἀπὸ αὐτοὺς ἡ Ἐκκλησία δὲν ἀνακήρυξε Ἅγιο. Ὁπότε, ποιά λογικὴ ἔχει
ἡ θέση σας, ὅτι πρέπει νὰ τοὺς θεωροῦμε, ὡσὰν νὰ πράττουν φωτιζόμενοι ἀπὸ τὸ
Ἅγιον Πνεῦμα, αὐτοὶ ποὺ δὲν ἀκολουθοῦν
ὅ,τι τὸ Ἅγιον
Πνεῦμα φώτισε νὰ κάνουν οἱ
παλαιότεροι Ἅγιοι Πατέρες;
Καὶ Μήπως τὸ Ἅγιον Πνεῦμα τοὺς «φωτίζει» νὰ συμπροσεύχονται μὲ αἱρετικούς; Μήπως τὸ Ἅγιον Πνεῦμα
τοὺς «φώτισε» νὰ γίνουν καὶ νὰ παραμένουν μέλη
τοῦ Π.Σ.Ε.; Μήπως τὸ Ἅγιον Πνεῦμα τοὺς «φώτισε»
νὰ ἄρουν τὰ ἀναθέματα τῶν Παπικῶν, καὶ παρὰ τὴν κατακραυγὴ νὰ διατηροῦν αὐτὴν
τὴν ἄρση δεκαετίες; Μήπως τὸ Ἅγιον Πνεῦμα τοὺς «φώτισε»
νὰ προχωρήσουν στὴν Συμφωνία τοῦ Μπάλαμαντ; Μήπως τὸ Ἅγιον Πνεῦμα τοὺς «φωτίζει» νὰ διατηροῦν ὅλες αὐτὲς τὶς
ἀντι-ἁγιοπνευματικὲς ἐνέργειες ὡς ”κεκτημένα” ποὺ δὲν πρέπει νὰ τὰ χάσουν;
Ρωτᾶτε: «Ομως, οι σημερινοί
Επίσκοποι δεν προσεύχονται? Δεν λειτουργούν? Δεν παρθενεύουν? Δεν έλαβαν την
Χάριν του Αγίου Πνεύματος κατά την χειροτονία τους? Δεν κάνουν όλα τα έργα που
οφείλουν στην Μητρόπολη τους?».
Ἀσφαλῶς, μὲ αὐτὰ ποὺ γράφετε, δείχνετε ὅτι, οὔτε τὴν Ὀρθόδοξη
Παράδοση γνωρίζετε, οὔτε τὴν πραγματικότητα τοῦ ἐπισκοπικοῦ ἀδελφάτου! Δὲν
ζεῖτε στὴν Ἑλλάδα; Δὲν ἀκούσατε γιὰ σκάνδαλα ἐπισκοπικά; Καὶ δὲν μιλάω κυρίως
γι’ αὐτὰ ποὺ γράφουν οἱ δημοσιογράφοι, ἀλλὰ γι’ αὐτὰ ποὺ ὁ ἕνας Ἐπίσκοπος
κατηγορεῖ τὸν ἄλλον. (Σύντομα θὰ σᾶς θυμήσουμε κάποια). Μπορεῖτε ἐσεῖς νὰ μᾶς
διαβεβαιώσετε ὅτι ὅλα τὰ παραπάνω χριστιανικὰ καθήκοντα τὰ ἐπιτελοῦν οἱ
Ἐπίσκοποι; Ἀλλὰ κι ἂν τὰ ἐπιτελοῦν, δὲν ἔχετε ἀκούσει τὸν λόγο τοῦ Κυρίου: «Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι προεφητεύσαμεν,
καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς
ἐποιήσαμεν; καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς ὅτι οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς» (Ματθ.
ζ΄ 22). Ἢ τὸν λόγο τοῦ ἁγίου
Ἰγνατίου: «πᾶς ὁ λέγων παρὰ τὰ
διατεταγμένα, κἂν ἀξιόπιστος ᾖ, κἂν νηστεύῃ, κἂν παρθενεύῃ, κἂν σημεῖα ποιῆ,
κἂν προφητεύῃ, λύκος σοι φαινέσθω, ἐν προβάτου δορᾷ, προβάτων φθορὰν
κατεργαζόμενος»; (Ἁγ. Ἰγνατίου Θεοφόρου πρός Ἥρωνα, ΒΕΠΕΣ
2,330).
Ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλο σημεῖο πάλι ὁ ἀπόστολος Παῦλος μᾶς
συμβουλεύει νὰ ἀκολουθοῦμε τοὺς Πατέρες κάθε ἐποχῆς, ἀφοῦ πρῶτα διαπιστώσουμε
ὅτι ὑγιαίνουν ὡς πρὸς τὴν πίστη καὶ δὲν ἀκολουθοῦν “διδαχαῖς πικοίλαις καὶ ξέναις”, ὡς εἶναι οἱ διδαχὲς τοῦ Βατικανοῦ καὶ
τοῦ Π.Σ.Ε. περὶ ἀνοχῆς, διαφορετικότητος
καὶ τῆς ποικιλίας χαρισμάτων ποὺ τάχα
τὸ Ἅγιον Πνεῦμα χαρίζει στοὺς αἱρετικούς: «Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ,
ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν. ᾿Ιησοῦς
Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας. διδαχαῖς ποικίλαις καὶ
ξέναις μὴ παραφέρεσθε» (Ἑβρ. ιγ΄ 7, 9).
Καὶ γιὰ νὰ τελειώνουμε. Γράφετε: «Το Αγιον Πνεύμα που εφώτιζε τους παλαιούς Πατέρες, μπορεί
να φωτίζη και τους σημερινούς να μήν αποτειχιστούν, πιθανόν διότι
σήμερα είναι διαφορετικές οι συνθήκες. Εχουμε εμείς την διορατική ικανότητα να
το διαψεύσουμε? Υποχρεούται το Αγιον Πνεύμα να συμφωνή με την αποτείχιση?»!
Ἐμεῖς, Ἀνώνυμε, δὲν ἔχουμε αὐτὴ τὴν διορατικότητα,
οὔτε ἀσχολούμαστε μὲ πιθανότητες! Ἀκολουθοῦμε τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας· ὅ,τι
τὸ Ἅγιον Πνεῦμα διὰ τῶν Προφητῶν καὶ Ἁγίων μᾶς ἐδίδαξε. Τὴν
ἄμεση ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὴν αἵρεση. Ὁποιαδήποτε αἵρεση. Καὶ τὸ
Ἅγιον Πνεῦμα, ὁ Θεὸς δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ διαψεύσει τὸν ἑαυτό Του. Ἂν δὲ
κάποιος, ὅπως ἐσύ, μᾶς διδάσκεις διαφορετικὰ ἀπὸ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας,
δὲν θὰ σὲ ἀκούσουμε, ἀλλὰ θὰ σὲ παραπέμψουμε στὸν ἀπόστολο Παῦλο:
«Ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται
ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω»! (Γαλ. 1, 8)
Σημάτης Παναγιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.