ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ
Ότι ο Αντίχριστος είνε πρόσωπο, άνθρωπος, συνάγεται από πολλά χωρία της Αγίας Γραφής. Αλλά εγώ θα αναφέρω ολίγα, τα σαφέστερα. Στήν Αποκάλυψη
ο Ιωάννης λέγει, ότι ο Δράκων, ο Σατανάς, θά δώση όλη τή δύναμή του καί
τήν εξουσία του καί τόν θρόνο του στό θηρίο, τόν Αντίχριστο (Αποκ. ιγ΄
2). Ο Σατανάς δίνει τή δύναμη του στόν Αντίχριστο.
Άλλος λοιπόν είνε ο Σατανάς καί άλλος είνε ο Αντίχριστος. Η συγγένεια τους είνε πνευματική. Στήν Αποκάλυψη πάλι ο Ιωάννης, παρουσιάζοντας τόν Αντίχριστο σάν θηρίο, λέγει, ότι έχει ένα μυστηριώδες όνομα, ένα όνομα, πού κάνει τον αριθμό 666 (χξστ΄) (Αποκ. ιγ΄ 18). Αυτός είνε ο αριθμός του θηρίου, του Αντιχρίστου δηλαδή. Καί τί λέγει επίσης ο Ιωάννης για το 666; «Αριθμός γαρ ανθρώπου εστί»
(Αποκ. ιγ΄18). Το θηρίο είνε άνθρωπος. Παρουσιάζεται σάν θηρίο, λόγω
της υπεράνθρωπης δύναμής του καί τής αγριότητάς του, αλλά είνε άνθρωπος.
Ο αριθμός του θηρίου είνε αριθμός ανθρώπου. Σαφέστερος είνε ο απόστολος
Παύλος στήν περίφημη περικοπή γιά τόν Αντίχριστο στήν Β΄ επιστολή πρός Θεσσαλονικείς, στο β΄ κεφάλαιο. Εκεί τί λέγει ο Απόστολος; Θα έλθη η αποστασία.
Προτού λοιπόν έλθη η δευτέρα Παρουσία, θά έλθη η αποστασία καί θα εμφανισθή
«ο άνθρωπος της αμαρτίας, ο υίος της απωλείας, ο αντικείμενος καί
υπεραιρόμενος επί πάντα λεγόμενον Θεόν ή σέβασμα, ώστε αυτόν εις τόν
ναόν του Θεού ως Θεόν καθίσαι, αποδεικνύντα εαυτόν ότι εστί Θεός» (Β΄ Θεσσ. Β΄ 3-4). Προτού δηλαδή έλθη η δευτέρα παρουσία, θα έλθη η αποστασία καί θα εμφανισθή «ο άνθρωπος της αμαρτίας», ο κατ΄ εξοχήν άνομος, ο αμαρτωλότερος καί ασεβέστερος άνθρωπος, «ο υιός της απωλείας»,
αυτός, πού θά οδηγή τίς ψυχές σέ απώλεια καί θά πάη καί ο ίδιος στήν
απώλεια, αυτός, πού θά υψώση τόν εαυτό του πάνω από όλους τους ψεύτικους
θεούς καί απ΄ τόν αληθινό Θεό καί θά καθίση στό ναό του Θεού, καί θά
ανακηρύξη τόν εαυτό του Θεό καί θά προσπαθήση νά αποδείξη, ότι αυτός είνε ο αληθινός καί μοναδικός Θεός.
«Ο άνθρωπος της αμαρτίας», «ο υιός της απωλείας», «ο αντικείμενος», «ο υπεραιρόμενος». Αυτές οι φράσεις αποδεικνύουν σαφώς, ότι ο Αντίχριστος είναι άνθρωπος, ο χειρότερος απ΄ όλους τους ανθρώπους.
«Ο άνθρωπος της αμαρτίας», «ο υιός της απωλείας», «ο αντικείμενος», «ο υπεραιρόμενος». Αυτές οι φράσεις αποδεικνύουν σαφώς, ότι ο Αντίχριστος είναι άνθρωπος, ο χειρότερος απ΄ όλους τους ανθρώπους.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ;
Αλλά τι είνε ο Αντίχριστος, αδελφοί μου;
Υπάρχουν διάφορες γνώμες και θεωρίες για τον Αντίχριστο. Πολλοί
νομίζουν και ισχυρίζονται, οτι ο Αντιχρίστος δεν είνε πρόσωπο. Αλλά τι
είνε; Είνε μία κατάσταση, κατάσταση αμαρτίας καί ασεβείας. Αντίχριστος, λένε, είνε το κακό, είνε η προσωποποίηση του κακού, όχι πρόσωπο. Αυτή η γνώμη δεν είνε ορθή.
Σύμφωνα πάλι με άλλη γνώμη, ο Αντίχριστος είνε ο Σατανάς. Πώς; Όσοι υποστηρίζουν αυτή τή γνώμη λένε ότι ο Σατανάς θά πάρη σάρκα, αλλά φαινομενική σάρκα. Θα μετασχηματισθή φαινομενικώς σε άνθρωπο καί θά πλανήση τόν κόσμο. Θά πή μάλιστα ότι γεννήθηκε από παρθένο γυναίκα. Διότι ο Αντίχριστος θέλει να μιμήται το Χριστό. Ότι θα έχει ο Σατανάς μία εμφάνιση ανθρωπίνη χωρίς να είναι πραγματικώς άνθρωπος, αλλά φαντασία ανθρώπου. Ούτε αυτή η γνώμη είνε σωστή, ότι ο Σατανάς θά πάρη φαινομενική μορφή ανθρώπου καί θά ονομασθή Αντίχριστος. Μία άλλη γνώμη είνε, ότι ο Σατανάς θα σαρκωθή, όπως ο Χριστός. Ο Σατανάς θά πάρη ανθρωπίνη σάρκα, πραγματική σάρκα, θά γίνη πραγματικός άνθρωπος. Είναι Σατανάς, θα γίνη καί άνθρωπος, θα γίνη Σατανάνθρωπος. Ο Αντίχριστος, λένε, είνε Σατανάνθρωπος, ότι θά έχη δηλαδή δύο φύσεις, μία σατανική φύση καί μία ανθρώπινη φύση. Καί οι δύο αυτές φύσεις θά ενωθούν καί θά αποτελέσουν ένα πρόσωπο, τόν Αντίχριστο. Όπως στό Χριστό ενώθηκε η θεότης καί η ανθρωπίνη φύσις καί αποτελέστηκε τό πρόσωπο του Ιησού του Ναζωραίου. Ούτε αυτή η γνώμη είνε σωστή. Γιατί; Ο Σατανάς, αδελφοί μου, δέν μπορεί νά κάνη ό,τι έκανε ο Χριστός. Δέν μπορεί ο Σατανάς νά ενωθή μέ τήν ανθρωπίνη φύση, καί οι δύο φύσεις νά γίνουν ένα πρόσωπο. Αυτό είνε μυστήριο καί θαύμα, πού δέν μπορεί νά τό κάνη ο Σατανάς. Δέν μπορεί ο Σατανάς νά κάνη τά πάντα, δέν είνε παντοδύναμος. Έπειτα ο Σατανάς μισεί τήν ανθρωπίνη σάρκα, μισεί καί πολεμεί τήν ανθρωπίνη φύση καί δέν θά ήθελε νά τήν προσλάβη καί νά γίνη Σατανάνθρωπος.
Αλλά τότε τί είνε ο Αντίχριστος; Αφού δέν είνε ούτε προσωπικοποίηση του κακού, ούτε ο Σατανάς με φαινομενική ή πραγματική ανθρωπίνη μορφή; Τί είναι ο Αντίχριστος; Άνθρωπος είνε ο Αντίχριστος. Άνθρωπος, όπως είμεθα όλοι άνθρωποι. Άνθρωπος μέ σώμα καί μέ ψυχή. Αλλά τί άνθρωπος; Ο χειρότερος από όλους τους ανθρώπους όλων των αιώνων. Πολύ χειρότερος καί από το χειρότερο άνθρωπο της γης. Μέσα του θα είνε όλη η δολιότητα καί η μοχθηρία καί η αγριότητα καί η εγκληματική τάση καί η υπερηφάνεια.
Ο Αντίχριστος θά είνε άνθρωπος, πού θα δεχθή μέσα του όλη τήν ενέργεια του Σατανά, καί όλη τήν κακότητα του Σατανά. Το πλήρωμα της κακίας του Σατανά θά κατοικήση μέσα σ΄ αυτόν τόν άνθρωπο. Μέσα σ΄ αυτόν τόν άνθρωπο δέν θά κατοικήση μόνο όλη η ενέργεια του Σατανά, αλλά καί ο ίδιος ο Σατανάς. Όπως μέσα σ΄ εμάς κατοικεί ο Χριστός, μέσα σ΄ αυτόν τόν άνθρωπο θά κατοικήση ο Σατανάς, ο αρχηγός των δαιμόνων. Θά είνε ο πιό δαιμονόπληκτος άνθρωπος. Θά είνε η πιο αβυσσαλέα καί ερεβώδης ψυχή. Σκοτεινή η φυσιογνωμία του Ιούδα, ασυγκρίτως σκοτεινότερη θά είνε η φυσιογνωμία του Αντιχρίστου. Το ανθρώπινο μυαλό δέν μπορεί νά συλλάβη πώς ένας άνθρωπος μπορεί τελείως να διαστραφή καί να γίνη σκεύος όπου θα κατοικήση όλη η κακότητα του σατανά καί αυτός ο Σατανάς.
Σύμφωνα πάλι με άλλη γνώμη, ο Αντίχριστος είνε ο Σατανάς. Πώς; Όσοι υποστηρίζουν αυτή τή γνώμη λένε ότι ο Σατανάς θά πάρη σάρκα, αλλά φαινομενική σάρκα. Θα μετασχηματισθή φαινομενικώς σε άνθρωπο καί θά πλανήση τόν κόσμο. Θά πή μάλιστα ότι γεννήθηκε από παρθένο γυναίκα. Διότι ο Αντίχριστος θέλει να μιμήται το Χριστό. Ότι θα έχει ο Σατανάς μία εμφάνιση ανθρωπίνη χωρίς να είναι πραγματικώς άνθρωπος, αλλά φαντασία ανθρώπου. Ούτε αυτή η γνώμη είνε σωστή, ότι ο Σατανάς θά πάρη φαινομενική μορφή ανθρώπου καί θά ονομασθή Αντίχριστος. Μία άλλη γνώμη είνε, ότι ο Σατανάς θα σαρκωθή, όπως ο Χριστός. Ο Σατανάς θά πάρη ανθρωπίνη σάρκα, πραγματική σάρκα, θά γίνη πραγματικός άνθρωπος. Είναι Σατανάς, θα γίνη καί άνθρωπος, θα γίνη Σατανάνθρωπος. Ο Αντίχριστος, λένε, είνε Σατανάνθρωπος, ότι θά έχη δηλαδή δύο φύσεις, μία σατανική φύση καί μία ανθρώπινη φύση. Καί οι δύο αυτές φύσεις θά ενωθούν καί θά αποτελέσουν ένα πρόσωπο, τόν Αντίχριστο. Όπως στό Χριστό ενώθηκε η θεότης καί η ανθρωπίνη φύσις καί αποτελέστηκε τό πρόσωπο του Ιησού του Ναζωραίου. Ούτε αυτή η γνώμη είνε σωστή. Γιατί; Ο Σατανάς, αδελφοί μου, δέν μπορεί νά κάνη ό,τι έκανε ο Χριστός. Δέν μπορεί ο Σατανάς νά ενωθή μέ τήν ανθρωπίνη φύση, καί οι δύο φύσεις νά γίνουν ένα πρόσωπο. Αυτό είνε μυστήριο καί θαύμα, πού δέν μπορεί νά τό κάνη ο Σατανάς. Δέν μπορεί ο Σατανάς νά κάνη τά πάντα, δέν είνε παντοδύναμος. Έπειτα ο Σατανάς μισεί τήν ανθρωπίνη σάρκα, μισεί καί πολεμεί τήν ανθρωπίνη φύση καί δέν θά ήθελε νά τήν προσλάβη καί νά γίνη Σατανάνθρωπος.
Αλλά τότε τί είνε ο Αντίχριστος; Αφού δέν είνε ούτε προσωπικοποίηση του κακού, ούτε ο Σατανάς με φαινομενική ή πραγματική ανθρωπίνη μορφή; Τί είναι ο Αντίχριστος; Άνθρωπος είνε ο Αντίχριστος. Άνθρωπος, όπως είμεθα όλοι άνθρωποι. Άνθρωπος μέ σώμα καί μέ ψυχή. Αλλά τί άνθρωπος; Ο χειρότερος από όλους τους ανθρώπους όλων των αιώνων. Πολύ χειρότερος καί από το χειρότερο άνθρωπο της γης. Μέσα του θα είνε όλη η δολιότητα καί η μοχθηρία καί η αγριότητα καί η εγκληματική τάση καί η υπερηφάνεια.
Ο Αντίχριστος θά είνε άνθρωπος, πού θα δεχθή μέσα του όλη τήν ενέργεια του Σατανά, καί όλη τήν κακότητα του Σατανά. Το πλήρωμα της κακίας του Σατανά θά κατοικήση μέσα σ΄ αυτόν τόν άνθρωπο. Μέσα σ΄ αυτόν τόν άνθρωπο δέν θά κατοικήση μόνο όλη η ενέργεια του Σατανά, αλλά καί ο ίδιος ο Σατανάς. Όπως μέσα σ΄ εμάς κατοικεί ο Χριστός, μέσα σ΄ αυτόν τόν άνθρωπο θά κατοικήση ο Σατανάς, ο αρχηγός των δαιμόνων. Θά είνε ο πιό δαιμονόπληκτος άνθρωπος. Θά είνε η πιο αβυσσαλέα καί ερεβώδης ψυχή. Σκοτεινή η φυσιογνωμία του Ιούδα, ασυγκρίτως σκοτεινότερη θά είνε η φυσιογνωμία του Αντιχρίστου. Το ανθρώπινο μυαλό δέν μπορεί νά συλλάβη πώς ένας άνθρωπος μπορεί τελείως να διαστραφή καί να γίνη σκεύος όπου θα κατοικήση όλη η κακότητα του σατανά καί αυτός ο Σατανάς.
2. Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ
Το
φοβερό όνομα Αντίχριστος που γράφεται για πρώτη φορά; Αν διαβάσουμε τα
παλαιά βιβλία, που θα βρούμε για πρώτη φορά το φοβερό όνομα Αντίχριστος;
Θα το βρούμε μέσα στην Αγία Γραφή, στην Καινή Διαθήκη και συγκεκριμένως
σε δύο επιστολές του αποστόλου Ιωάννου, στην Α΄ Καθολική επιστολή και
την Β΄Καθολική επιστολή. Τί λέγει λοιπόν για τον Αντίχριστο ο Ιωάννης
στην Α΄Καθολική επιστολή;
<<Παιδία, εσχάτη ώρα εστί, και καθώς ηκούσατε ότι ο Αντίχριστος
έρχεται, και νυν αντίχριστοι πολλοί γεγόνασιν. Όθεν γινώσκομεν ότι
εσχάτη ώρα εστί>> (Α΄ Ιωαν. β΄ 18). Παιδιά μου, λέγει ο Απόστολος Ιωάννης, είνε τελευταία ώρα, η τελευταία φάση της ανθρωπότητος επάνω στην γή. Η
τελευταία φάση της ανθρωπότητος αρχίζει από την εποχή του Χριστού και
καταλήγει στην δευτέρα παρουσία. Κατ’ αυτή τήν φάση της ανθρωπότητας η πολεμική εναντίον του Χριστού, συνεχώς θα βαίνη από το κακό στο χειρότερο και απο το χειρότερο στο χείριστο. Παιδιά μου, είνε εσχάτοι καιροί. Ακούσατε, λέγει ο Ιωάννης, ότι έρχεται ο Αντίχριστος και τώρα πολλοί αντίχριστοι έχουν έλθει, πρόδρομοι του μεγάλου Αντιχρίστου, πρόσωπα που προετοιμάζον το έδαφος για τον μεγάλο Αντίχριστο.
Η πλήθυνση των ασεβών, των αντιχρίστων ή μάλλον η εμφάνιση πλήθους
αντιχρίστων είνε σημείον, ότι πλησιάζουμε προς το τέλος του κόσμου,
λέγει ο Ιωάννης. Και πάλιν: <<Τις
εστίν ο ψέυστης ει μη ο αρνούμενος ότι Ιησούς ουκ εστίν ο Χριστός;
Ούτος εστιν ο Αντίχριστος, ο αρνούμενος τον Πατέρα και τον Υιον. Πάς ο
αρνούμενος τον Υιον, ουδέ τον Πατέρα έχει>> (Α΄Ιωαν. β΄ 22-23). Ποιός είνε ο ψεύτης; Ο μεγάλος ψεύτης, είνε αυτός, που έχει την άρνηση. Ποιά άρνηση; Ότι ο Ιησούς δεν είνε ο Χριστός, ο Ιησούς ο Ναζωραίος δεν είνε ο Μεσσίας, πού περίμεναν οι αιώνες για να λυτρώση τον κόσμον. Όποιος λέγει αυτό το ψέμα, όποιος έχει αυτη την άρνηση, αρνείται την Μεσσιακή ιδιότητα του Ιησού του Ναζωραίου, αυτός είναι ο Αντίχριστος.
Όχι βεβαίως εκείνος ο μεγάλος Αντίχριστος του μέλλοντος. Αλλά είνε ένας
αντίχριστος και αυτός, πού ενσαρκώνει το πνεύμα του μεγάλου
Αντίχριστου.
Και πάλι ο Ιωάννης: <<τούτο εστι το του Αντιχρίστου ο ακηκόατε ότι έρχεται, και νυν εν τω κόσμω εστίν ήδη>> (Α΄ Ιωαν. δ΄ 3). Αυτό είνε το χαρακτηριστικό του Αντιχρίστου, που ακούσατε ότι έρχεται και ήδη είνε στον κόσμο. Βρίσκεται στον κόσμο μέσα στο πνεύμα του Αντιχρίστου, δρά από τώρα το πνεύμα του Αντιχρίστου. Όσοι λοιπόν αρνούνται τη Μεσσιακή ιδιότητα, την ενανθρώπηση και τη θεότητα του Ιησού του Ναζωραίου, αυτοί είναι οι αντίχριστοι. Αυτό είνε το κυριώτερο χαρακτηριστικό του Αντιχρίστου, η άρνησις του Ιησού του Ναζωραίου.
Το όνομα λοιπόν Αντίχριστος για πρώτη φορά απαντά μέσα στην Καινή Διαθήκη, στην Α΄ Καθολική επιστολή του Ιωάννου, αλλά και στην Β΄. Στην Β΄ σε ποίο χωρίο; <<Πολλοί πλάνοι εισήλθον εις τον κόσμον, οι μη ομολογούντες Ιησούν Χριστόν ερχόμενον εν σαρκί. Ούτος εστιν ο πλάνος και ο Αντίχριστος>> (Β΄Ιωαν. 7). Πολλοί πλάνοι, πολλοί απατεώνες μπήκαν μέσα στον κόσμο. Και τι λένε αυτοί οι απατεώνες; Δεν ομολογούν, δεν παραδέχονται ότι ο Ιησούς Χριστός έρχεται με σάρκα. Αρνούνται τη σάρκα του Χριστού. Αρνούνται, ότι ο Χριστός ήλθε και θα έλθη με σάρκα ως άνθρωπος. Αρνούνται την ενανθρώπηση του Χριστού, την πραγματικότητα του σώματός Του, την Ανάσταση του σώματος και την επάνοδο του Χριστού στον κόσμο, με σάρκα και με σώμα. Όποιος αρνείται αυτό το πράγμα, αυτός είναι ο απατεώνας και ο Αντίχριστος, έχει δε το χαρακτηριστικό γνώρισμα του μεγάλου απατεώνα και του μεγάλου Αντιχρίστου, που έρχεται στον κόσμο.
Και πάλι ο Ιωάννης: <<τούτο εστι το του Αντιχρίστου ο ακηκόατε ότι έρχεται, και νυν εν τω κόσμω εστίν ήδη>> (Α΄ Ιωαν. δ΄ 3). Αυτό είνε το χαρακτηριστικό του Αντιχρίστου, που ακούσατε ότι έρχεται και ήδη είνε στον κόσμο. Βρίσκεται στον κόσμο μέσα στο πνεύμα του Αντιχρίστου, δρά από τώρα το πνεύμα του Αντιχρίστου. Όσοι λοιπόν αρνούνται τη Μεσσιακή ιδιότητα, την ενανθρώπηση και τη θεότητα του Ιησού του Ναζωραίου, αυτοί είναι οι αντίχριστοι. Αυτό είνε το κυριώτερο χαρακτηριστικό του Αντιχρίστου, η άρνησις του Ιησού του Ναζωραίου.
Το όνομα λοιπόν Αντίχριστος για πρώτη φορά απαντά μέσα στην Καινή Διαθήκη, στην Α΄ Καθολική επιστολή του Ιωάννου, αλλά και στην Β΄. Στην Β΄ σε ποίο χωρίο; <<Πολλοί πλάνοι εισήλθον εις τον κόσμον, οι μη ομολογούντες Ιησούν Χριστόν ερχόμενον εν σαρκί. Ούτος εστιν ο πλάνος και ο Αντίχριστος>> (Β΄Ιωαν. 7). Πολλοί πλάνοι, πολλοί απατεώνες μπήκαν μέσα στον κόσμο. Και τι λένε αυτοί οι απατεώνες; Δεν ομολογούν, δεν παραδέχονται ότι ο Ιησούς Χριστός έρχεται με σάρκα. Αρνούνται τη σάρκα του Χριστού. Αρνούνται, ότι ο Χριστός ήλθε και θα έλθη με σάρκα ως άνθρωπος. Αρνούνται την ενανθρώπηση του Χριστού, την πραγματικότητα του σώματός Του, την Ανάσταση του σώματος και την επάνοδο του Χριστού στον κόσμο, με σάρκα και με σώμα. Όποιος αρνείται αυτό το πράγμα, αυτός είναι ο απατεώνας και ο Αντίχριστος, έχει δε το χαρακτηριστικό γνώρισμα του μεγάλου απατεώνα και του μεγάλου Αντιχρίστου, που έρχεται στον κόσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.