Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

Νέα επίθεση κατά των αμφισβητιών της Συνόδου της Κρήτης



ff71a3d66b6fcd09d36753ef4455db72_M.jpg
   Επίθεση στους απόντες της Συνόδου της Κρήτης και γενικά στους αμφισβητίες της περιέλαμβανε συνέντευξη του θεολογικού συμβούλου του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου Αρχιδιακόνου Ιωάννη Χρυσαυγη στο ιστολόγιο ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ. Από ότι φαίνεται, ιδίως μετά το άρθρο του ιδίου ιστολογίου που ζητά αφορισμό των Ζήση, Τσελεγγίδη και λοιπών που ταξίδεψαν στην Γεωργία, οι επιθέσεις κατά όσων έχουν αντίθετη άποψη με το "υψηλό ιερατείο" θα πολλαπλασιαστούν...
Συγκεκριμένα ανέφερε:
Για τις απουσίες Εκκλησιών:
Οι λόγοι δεν ήσαν ούτε οργανωτικοί, αλλα ούτε θεολογικοί ακόμη και αν οι δικαιολογίες μερικές φορές ήσαν ανάλογες. Οι πραγματικοί λόγοι πιθανώς έγκεινται στο γεγονός ότι υπήρξε μια άνιση εξέλιξη ή μη ισορροπημένη ανάπτυξη μεταξύ και ακόμη και ανάμεσα στις αδελφές Ορθόδοξες Εκκλησίες
Για Πατρ. Βουλγαρίας και Γεωργίας που απέχουν από το ΠΣΕ: 
Ακόμη και σήμερα θαυμάζονται από μερικούς για την αποχώρηση αυτή σαν να βαστούν θριαμβευτικά κάποια "σημαία" παραδοσιακότητας ή κάποιο "πιστοποιητικό" ορθοδοξίας
Για το αν η Σύνοδος της Κρήτης είναι Μεγάλη βάσει και των απουσιών: Στην πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της δεύτερης χριστιανικής χιλιετίας υπήρξαν πολλές "μεγάλες" σύνοδοι στις οποίες οι Εκκλησίες εκπροσωπήθηκαν μονάχα από την Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης η οποία αποφάσιζε και ψήφιζε για λογαριασμό τους.
Για Ορθόδοξους & Ρ/καθολικούς: 
Μοιάζουμε περισσότερο με το σύστημα που εύκολα επικρίνουμε και ανεύθυνα καταγγέλουμε στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, η οποία σήμερα στην πραγματικότηττα κινείται μακριά από το μεσαιωνικό παπικό σύστημα αυταρχικής εξουσίας.
Για τη Ρωσική Εκκλησία και τη θεωρία της τρίτης Ρώμης: 
Ποτέ μου δεν κατάλαβα πως μπορούμε να κάνουμε λόγο για Τρίτη Ρώμη όταν δεν υπάρχει καν Δεύτερη Ρώμη, Υπάρχει μόνο η "νέα Ρώμη" που έρχεται σε αντιπαράθεση με την παλαιά Ρώμη.
Για τους αμφισβητίες της Συνόδου: 
Ακόμη και οι πιο συντηρητικοί κύκλοι που κατακρίνουν "την παναίρεση του οικουμενισμού" δεν πίστευαν πως η Σύνοδος θα διατυπώσει κάποιο νέο δογματικό όρο.
Για το αν θα πρέπει να αποκαλούμε τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο Εκκλησίες: 
Φέρνω στη μνήμη μου τον καθηγητή του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τον αείμνηστο Νικόλαο Νησιώτη, ο οποίος χαμογελώντας έλεγε: Στο κάτω κάτω τι θα έπρεπε να τις αποκαλούμε; Ποδοσφαιρικούς Συλλόγους; Επίσης σχολίασε τον εθνοφυλετισμό, τα κείμενα της Συνόδου, την αρχή της ομοφωνίας, τις μη υπογραφές κειμένων, το Ουκρανικό ζήτημα, τις Νέες Χώρες. Τέλος μίλησε για "ανθυγιεινή μορφή ανταγωνισμού για την αυθεντική ορθοδοξία σε ορισμένους (ή περιορισμένους) κύκλους, αλλά ακόμη και μεταξύ μερικών εκκλησιών"
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.