Για τον μεγάλο Αιρετικό Ζηζιούλα,
ένα
σχόλιο...
"Η απόλυτη επιστημονική ανεντιμότητα".
Κάθε σοβαρός επιστήμονας, για να θεμελιώσει τα επιχειρήματά του
παραπέμπει στην προγενέστερη βιβλιογραφία. Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε
με μία επιστήμη όπως η ιστορία. Διαφορετικά θα μιλάμε για Ελ και για
"διαστημική τεχνολογία των Αρχαίων Ελλήνων", ενδεχομένως και για άλλα
"γεγονότα" αυτής της κατηγορίας.
Στο κείμενο που παραθέτετε, ο
Ζηζιούλας υποτίθεται ότι αναφέρεται στην ιστορία των δογμάτων και της
Εκκλησίας, προκειμένου να δείξει ότι τα πράγματα στο "πρωτείο" είναι
όπως τα λέει αυτός και όχι όπως τα λένε οι "άλλοι" Ορθόδοξοι. Μέχρις εδώ
καλά. Έχει δικαίωμα να το κάνει ως επιστήμων. Αλλά πού παραπέμπει ο
Ζηζιούλας; Πουθενά. Σε ποια ερμηνεία του εν λόγω κανόνος των Αγίων
Αποστόλων; Σε καμία. Παραπέμπει μήπως στην πρακτική των συνόδων; Όχι. Σε
κάποιο γεγονός από την εκκλησιαστική ιστορία; Όχι φυσικά... Κάνει ένα
διανοητικό παιγνίδι, που δεν έχει όμως καμία λογική, καμία
επιστημονικότητα, καμία εντιμότητα έναντι των αναγνωστών του...
Αυστηρά
επιστημονικά κρινόμενος ο Ζηζιούλας, ως ιστορικός των δογμάτων και της
Εκκλησίας, τουλάχιστον με βάση το κείμενό του αυτό, θα έλεγε κανείς ότι
είναι ένας κομπογιαννίτης. Εάν αυτό το κείμενο, δίχως παραπομπές σε
ιστορικά γεγονότα και σε πατερικά έργα, το παρουσίαζε ένας φοιτητής ως
φοιτητική εργασία, θα έπαιρνε κάτω από τη βάση...
Ο Ζηζιούλας δεν
είναι όμως ένας απλός κομπογιαννίτης, για τον λόγο ότι ο κομπογιαννίτης
δεν έχει θαυμαστές μορφωμένους. Ο Ζηζιούλας είναι κάτι παραπάνω, πιο
σοβαρό, καθότι του βγάζουν βιβλία, τον τιμούν, τον δοξάζουν. Αλλά έχει
και ¨πουλαίν¨ να τον μιμούνται και να εκπονούν διδακτορικές διατριβές
που παραπέμπουν στον... Ζηζιούλα, ως αυτοεκπληρούμενες προφητείες:
"Τα ζηζιούλεια ρήματα περί "πρώτου" είναι αληθή και έγκυρα από την άποψη της εκκλησιαστικής ιστορίας".
Γιατί; Επειδή το λέει ο Ελπιδοφόρος. Και πού
παραπέμπει ο Ελπιδοφόρος; Στον Ζηζιούλα! Ναι, αλλά το λέει και ο
Μάξιμος. Και πού παραπέμπει ο Μάξιμος; Στον Ελπιδοφόρο, που παραπέμπει
στον Ζηζιούλα. Μα και ο Παντελεήμων συμφωνεί, έχουμε πλήθος. Και
παραπέμπει ο Παντελεήμων στον Μάξιμο, που παραπέμπει στον Ελπιδοφόρο,
που παραπέμπει στον Ζηζιούλα. Κ.ο.κ. Η απόλυτη επιστημονική
ανεντιμότητα. Αυτά βλέπω και δοξάζω τον Θεό που δεν πήγα ποτέ μου σε
"Θεολογική Σχολή"...
Οι Βυζαντινοί, που είχαν κληρονομήσει τον
αρχαιοελληνικό τρόπο λογικής δόμησης των επιχειρημάτων (ήταν δεινοί στη
σπουδή της ρητορικής), ως κύριο επιχείρημα κατά των Μωαμεθανών είχαν το
εξής: Πόθεν μαρτυρείται ο Μωάμεθ ως προφήτης; Ποιος προφήτης της Παλαιάς
Διαθήκης (την οποία δέχεται, υποτίθεται, και το Ισλάμ, ως χριστιανική
παναίρεση που είναι) μαρτύρησε για τον Μωάμεθ; Μήπως έστω ο Ιωάννης ο
Πρόδρομος ή ο Χριστός, και αυτοί θεωρούμενοι από τους Μωαμεθανούς ως
προφήτες; Επειδή, λοιπόν, ο Μωάμεθ αδυνατούσε να προσαγάγει
προγενέστερες μαρτυρίες για το πρόσωπό του και τη διδασκαλία του, οι
Βυζαντινοί τον θεώρησαν ψευδοπροφήτη και πρόδρομο του Αντιχρίστου.
Ο
Ζηζιούλας ποιες προγενέστερες μαρτυρίες από Πατέρες της Εκκλησίας
μπορεί να προσαγάγει για τη "προφητική" και "ενορατική" διδασκαλία του;
Μήπως όσες και ο Μωάμεθ; Δηλαδή, καμία...
Αν είναι έτσι, σε ποια κατηγορία θα πρέπει να κατατάξουμε τον Ζηζιούλα;
Σας αφήνω να το σκεφτείτε μόνοι σας...
το σχόλιο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.