Ανοικτή επιστολή
προς τον καθηγούμενο της Ι. Μ. Δοχειαρίου γέροντα Γρηγόριο
Απάντηση στο άρθρο
του "Τα μπουνίδια"
Τοῦ Σπυρίδωνα Ζορμπαλά
Σεβαστέ Γέροντα,
Δεν
μπόρεσα να βρω κάποιο e-mail της μονής σας για να στείλω την εν λόγω
άποψή μου, αλλά πιστεύω ότι με κάποιον τρόπο θα φτάσει σε εσάς για αυτό
και την στέλνω με την μορφή της ανοικτής επιστολής. Εξάλλου τα δημόσια άρθρα συνεπάγονται και δημόσιο σχολιασμό.
Διάβασα με προσοχή το άρθρο σας με τίτλο «Τα μπουνίδια» και θα μου επιτρέψετε να προβώ σε κάποιον σχολιασμό αυτού.
Στην αρχή αναφέρετε ότι η Σύνοδος του Κολυμπαρίου δεν έγινε αποδεκτή από το Άγιον Όρος.
Αυτή η άποψη είναι θολή και χρήζει πολλών ερμηνειών.
Για τις μονές του Αγίου Όρους η Σύνοδος του Κολυμπαρίου έγινε αποδεκτή και θα σας εξηγήσω με απλά λόγια το γιατί.
Μία Σύνοδος είναι είτε Ορθόδοξη είτε αιρετική. Τρίτη άποψη όπως οφείλετε να γνωρίζετε δεν υπάρχει.
Αν
μία σύνοδος είναι αιρετική τότε το πλήρωμα της Εκκλησίας –μεταξύ και
αυτών και οι Ιερές μονές- πρέπει να καταδείξουν την αίρεση, να καλέσουν
σε μετάνοια τους συμμετέχοντες και αποφασίζοντες Ιεράρχες και σε
περίπτωση που αυτοί επιμένουν στις αιρετικές απόψεις τους τότε να διακόψουν την μνημόνευσή τους.
Αυτά
έγιναν από αυτούς που υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη Σύνοδος είναι
αιρετική, αλλά το θέμα είναι ότι δεν έγιναν από εσάς. Άρα το συμπέρασμα
που αβίαστα βγαίνει είναι ότι θεωρείτε την Σύνοδο του Κολυμπαρίου
ορθόδοξη.
Είναι επίσης ξεκάθαρο στο άρθρο σας ότι
θεωρείτε αυτούς που διέκοψαν την μνημόνευση του πατριάρχη Βαρθολομαίου
ότι λακτίζουν, πετούν πέτρες, λυπούν και αυθαδιάζουν προς την Εκκλησία
της Κωνσταντινούπολης.
Αυτό αποδεικνύει ότι ταυτίζετε την Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης με τον πατριάρχη της (κ. Βαρθολομαίο).
Αυτό
όμως σεβαστέ Γέροντα είναι αιρετική άποψη διότι η Εκκλησία είναι το
Σώμα του Χριστού και ο Χριστός δεν έχει καμία σχέση με αιρέσεις και
κακοδοξίες και τους επισκόπους που τις υποστηρίζουν. Επίσης με λυπεί
το
ότι δίνετε τέτοιους χαρακτηρισμούς σε ανθρώπους που με ευγένεια και
χωρίς προσωποληψίες καταδεικνύουν αιρετικές αντιλήψεις. Θα ήταν καλύτερο
να απολογηθείτε για το ότι και εσείς δεν έχετε το θάρρος να κάνετε κάτι
τέτοιο.
Δεν σχολιάζω καν τους χαρακτηρισμούς σας (προφανώς για τους αντιδρώντες στην Σύνοδο) σαν σούπερ ζηλωτές και θερμόαιμους.
Ως
προς τις τάσεις που αναφέρετε ότι υπάρχουν σήμερα στο Άγιο Όρος, εσείς
δεν θα απολογηθείτε για τους εκφραστές των. Θα απολογηθείτε όμως για την
ψυχή σας και τις ψυχές των μοναχών που κατευθύνετε. Αν λοιπόν ο σκοπός
σας είναι αυτό να γίνει «κρατώντας τις ισορροπίες» τότε
ειλικρινά λυπάμαι εσάς και τους μοναχούς σας που θεωρείτε ισορροπία να
βλέπετε έναν άνθρωπο και μάλιστα πατριάρχη να βαδίζει προς τον γκρεμό
της κολάσεως και να μην κάνετε τίποτα για να τον σταματήσετε. Αν αυτό
είναι χριστιανική αγάπη, τότε τι να πω!
Ως προς τον γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας ειλικρινά αδυνατώ να κατανοήσω το σκεπτικό σας.
Έχει εκφράσει κάποιες αιρετικές απόψεις ή έχει πει κάποιες προφητείες που δεν εκπληρώθηκαν;
Κλείνοντας
θα ήθελα να τονίσω ότι οφείλετε να γνωρίζετε ότι οι μοναχοί είναι οι
ειδικές δυνάμεις της Εκκλησίας και αυτές οι δυνάμεις οφείλουν να μην μένουν στα μετόπισθεν αλλά μάλιστα να βρίσκονται στα εχθρικά μετόπισθεν και να πολεμούν προλειαίνοντας το έδαφος για τον τακτικό στρατό.
Εσείς
όμως μέχρι ώρας δείχνετε ότι όχι μόνο δεν πολεμάτε τον εχθρό (δηλαδή
την αίρεση) ούτε σαν ειδικές δυνάμεις ούτε σαν τακτικός στρατός, αλλά
κατά το κοινώς λεγόμενο τα έχετε «κάνει πλακάκια» με αυτή.
Εύχομαι η Παναγία μας να σας φωτίσει ώστε να ξαναγυρίσετε στον ορθό δρόμο, στον δρόμο που πραγματικά αξίζει στον τόπο Της.
Μετά τιμής,
Σπυρίδων Ζορμπαλάς
Σολωμού 10
Πάτρα 26222
Εκανε πολυ "καλο"στους κυκλους της ορθοδοξιας η εμπεδωση του λογου του Κυριου για το ανικητο της εκκλησιας Του.Τωρα πια που οι νεοορθοδοξοι το καταλαβαν καλα δεν χρειαζεται να αντιδρασουν και να ομολογησουν την πιστη σε τυχον αιρεσεις και προσβολες του χριστου και της εκκλησιας.Δε χρειαζονται πλεον αγιοι μεγα βασιληδες,μαξιμοι,και αλλοι φασαρτζιδες μαλωσιάριδες και καυγατζηδες που δημιουργουσαν έριδες με τους υπολοιπους αιρετικους αδερφους κλπ.Αφου στο τελος ο χριστος νικαει γιατι να δημιουργουμε αντιδρασεις που δεν προαγουν την αγαπη.Κριμα που οι παλαιοι αγιοι πατερες και μαρτυρες δεν καταλαβαν αυτη την απλη αληθεια και προσβαλαν την δυναμη του χριστου προτρεχωντας να υπερασπισουν την εκκλησια Του και την πιστη